Matkusta fillarilla yöllä yhden kahden välillä. Tarkoituksesani on ollut nauttia alkoholia, siksi valintani oli polkupyörä. Onneksi jätin kuitenkin tuona iltana saldon yhteen lonkeroon, poliisi olisi saattanut suuttua vielä enemmän.
Ajan tietä jossa joudun ajamaan autotiellä, vain jalkakäytävä löytyy. Tie on täysin hiljainen, muutama taksi pyyhältää ohi silloin tällöin. Kohta kuitenkin takaata päin alkaa kuulua järisyttävää möykkää, joku rellu sieltä rällästää poppi päällä ja porukkaa auto täynnä. Huutelevat jotain hävyttömyyksiä ja jotenkin vaistomaisesti siirryn jalkakäytävälle ajamaan. Ei siis halaistua jalankaulkijaa missään. Auton perässä tulee kuitenki pian poliisiauto joka hidastaa kohdallani ja automaattisesti myös minäkin hidastan koka huomaan heillä olevan mulle jotakin asiaa. Pyörässäni on perinteinen dynamolamppu jonka valo tietysti myös hyytyy kun vauhtini on melkein pysähtynyt. Poliisisedät eivät tätä kuitenkaan näyttäneet ymmärtävän vaikka selitin selkeällä suomen kielellä. Mielestäni dynamosysteemin ymmärtäminen ei vaadi kovin suurta loogista/teknistä ymmärystä. Okei lamppu heidän mukaansa multa siis kokonaan puuttuu ja se on välttämätön myös kesäyön hämärässä. Seuraavaksi nämä alkavat nurista siitä että ajan jalkakäytävällä. Totean rauhalliseen sävyyn että siirryin pois ajoradalta siksi aikaa että edellä mennyt auto pääsi ohitse. (muistutan nyt siis vielä että kyse oli tiestä joka on melkosen etäällä keskustasta ja on yö aikaan täysin autio ainakin jalkakäytävän osalta, lukuunottamatta ehkä jotain jänöjussia tai satunnaista kissaa) Herrat eivät ymmärtäneet tätäkään ja sanoivat humalassa ajamisen olevan riski liikenteelle. Kysyin sitten mistä he päättelivät minun olevan humalassa. Okei, ajotyylini on kuulema niin "huinivan" oloinen. Totesin näsäviisaasti että kaipa sitä ihminen saa huinia yleisellä paikalla mihin aikaan yöstä tahansa olematta kuitenkaan kännissä. Sinivuokot päättivät puhalluttaa sillä olivat aivan varmoja että kännissä sitä ollaan. Mittari näytti nollaa sillä lonkun juomisesta oli kulunut jo niin monta tuntia. Totesin että "joko saan mennä kotiin vai aijotteko vielä tappaa aikaanne mun kiusaamisella". Toinen poliiseista alkoi nauraa ja pahoitteli väärinkäsitystä. Jalkakäytävällä ajaminen kuitenkin oli heidän mielestään moitittavaa ja se ettei pyörässäni ole valoa. Eivät siis oikeesti tajunneet että mulla oli dynamolamppu? Toivottavasti ymmärsivät ainakin siinä vaiheessa kun kahaasivat pois ja minä poljin perässä valo loistaen.
Mieleeni juolahti tämän myötä, että onko jalkakäytävällä pyöräily tosiaankin niin tuomittavaa jos se näyttää täysin tyhjältä? Tiedän ettei lakia ja moraalia voi toisiinsa rinnastaa, mutta oikeesti missä on näiden virkamiesten inhimillisyys?
Lisäksi haluaisin varmistuksen tähän ikuiseen tankojuoppouskysymykseen: onko se tuomittavaa joka tapauksessa vai vasta silloin kun aiheutan vaaraa/onnettomuuden?
Tapaus yöllä
38
3599
Vastaukset
- 37män
Vakuutusyhtiöiden kanta lienee aika selvä, jos kännissä kaadut pyörällä ja itsesi loukkaat, niin esim. vapaa-ajanvakuutuksesta on kai aika turha korvausta hakea.
Poliisejakin on niin monenlaisia ja heilläkin huonot hetkensä.
Pp-ajokorttia ei ainakaan voi ottaa kuivumaan.- miettiä
Tosiaan arvosta oikein korkealle Poliisia?? Onhan sielläkin niitä ymmärtäviä tyyppejä ja osa on ns..tumpeloita
eihän ne ole kuin mikä muukin ammatti, erotuksella palvelevat valtiota..
Tankojuoppous on rangaistavaa vasta kun aiheuttaa vaaraa muulle liikenteelle. Eli saa pyöräillä vaikka millaisessa kännissä kunhan se ei vaikuta ajamiseen. Mutta jos horjahtelee tien laidasta laitaan niin että muut joutuvat väistelemään, niin silloin voi tulla rangaistus. En tiedä voidaanko silloin ajokortti viedä jos sellainen on.
- Nuorempi konsta...
Kuten jop yllä on sanottu on humalassa polku pyörän kuljettaminen rikos, ja koska dynamolamppusi ei toiminnut olisi partio voinnut sanallisen huomautuksen sijaan kirjoittaa mojovan sakon rattijupumuksesta sekä jalkakäytävällä ajost.
- Vanhempi konsta...
"koska dynamolamppusi ei toiminnut olisi partio voinnut sanallisen huomautuksen sijaan kirjoittaa mojovan sakon rattijupumuksesta sekä jalkakäytävällä ajost."
"Pyörässäni on perinteinen dynamolamppu jonka valo tietysti myös hyytyy kun vauhtini on melkein pysähtynyt."
"Mittari näytti nollaa sillä lonkun juomisesta oli kulunut jo niin monta tuntia."
Nuorempi konsta... opettelisitko lukemaan, kiitos. - Nipsu_
Vanhempi konsta... kirjoitti:
"koska dynamolamppusi ei toiminnut olisi partio voinnut sanallisen huomautuksen sijaan kirjoittaa mojovan sakon rattijupumuksesta sekä jalkakäytävällä ajost."
"Pyörässäni on perinteinen dynamolamppu jonka valo tietysti myös hyytyy kun vauhtini on melkein pysähtynyt."
"Mittari näytti nollaa sillä lonkun juomisesta oli kulunut jo niin monta tuntia."
Nuorempi konsta... opettelisitko lukemaan, kiitos.Näköjään poliisitkaan ei eivät lue kunnolla tai ymmärrä kirjoitettua tekstiä..vai pätkiikö muisti nuorempi konsta.=)
- LexJudge
Höpö, höpö!!! Kirjoittele sinä "rattijuopumuksesta" sakkoja mökkirannassa vaikka kaljoitelleelle uimarille. Yhtä lainvoimaista.
- Nuorempi Konsta...
LexJudge kirjoitti:
Höpö, höpö!!! Kirjoittele sinä "rattijuopumuksesta" sakkoja mökkirannassa vaikka kaljoitelleelle uimarille. Yhtä lainvoimaista.
Vesillä raja on 1.5 promilliä lisäksi useilla pienilläjärvillä on moottoriveneily killetty ihan kokonaan vesiosuuskunnan toimesta saanneena lainvoiman. Joten suosittelen perehtymään asiaan ennen venkulointia, kiitos ja hyää päivää.
- stongailija
urpo ei fillarissoo rattii
- esinahat
Nuorempi Konsta... kirjoitti:
Vesillä raja on 1.5 promilliä lisäksi useilla pienilläjärvillä on moottoriveneily killetty ihan kokonaan vesiosuuskunnan toimesta saanneena lainvoiman. Joten suosittelen perehtymään asiaan ennen venkulointia, kiitos ja hyää päivää.
laitetaan muhevaan multaan ja annetaan kasvaa liikennepoliiseiksi.
- Komisario Palmu
Nuorempi Konsta... kirjoitti:
Vesillä promilleraja on kylläkin 1. Poisluettuna Ahvananmaa jossa raja on 1,5..
Nipsu_ kirjoitti:
Näköjään poliisitkaan ei eivät lue kunnolla tai ymmärrä kirjoitettua tekstiä..vai pätkiikö muisti nuorempi konsta.=)
Hoh, se nuorempi on niistä se, joka osaa kirjoittaa ja vanhempi on se, joka osaa lukea.
- Komisaario.50
Vanhempi konsta... kirjoitti:
Nuorempi konsta... opettelisitko lukemaan, kiitos.tietämättömät, MOOTTORIAJONEUVOLLA ei saa ajaa alkoholin vaikutuksen alaisena, polkupyörä, kuten hevonenkaan eivät kuulu kuitenkaan siihen kategoriaan, vaan sillä saa jopa ajaa kännissä.
- Komisaarius-50
Komisaario.50 kirjoitti:
tietämättömät, MOOTTORIAJONEUVOLLA ei saa ajaa alkoholin vaikutuksen alaisena, polkupyörä, kuten hevonenkaan eivät kuulu kuitenkaan siihen kategoriaan, vaan sillä saa jopa ajaa kännissä.
väärinkäsitksien välttämiseksi. http://www.laki24.fi/liik-tieliikennerikokset-liikennejuopumus.html
- persiista
Tapahtuiko tuo HämeenFuckingLinnassa, Lahdessa vai TaNpereella, kaikki virkamiesten junttilakaupunkeja!
Se siitä.. - rteuru
Hyvä, että poliisit puuttuvat myös pyöräilijöiden liikennekäyttäytymiseen! Kaikki pisteet näille "kytille", jotka suorittivat tarkastuksen moitteetta.
- ittaporen
Kyllä vain, tilastojen mukaan eniten kuolemantapauksia ja vammautumisia aiheuttavat juurikin vastuuttomasti käyttäytyvät pyöräilijät.
- nonin
Suomen POLIISI kyllä kiusaa kaikkia, jotka POLIISIN mielestä ovat kamalia rikollisia. Ne jotka näyttävät juopolta ovat kyllä pahimmasta päästä. Ja joku kommentti oli POLIISIN pahasta päivästä..LAKI mitä kovin moni POLIISI ei tunne/ noudata ON sama kaikille näöstä tahi iästä tahi sukupuolesta tahi POLIISIN menkoista riippumatta
( en tarkoita pelkästään naispuolisia virkaihmisiä ).
Sympatiat kaikkia lainrikkojia kohtaan. Oikeat rikolliset saa tässä maassa paremman turvan kuin joku itseään puolustava kansalainen.- Ylikomissario!
Täällä ei poliisi häiritse jos ajelee jalkakäytävällä vaikka keskellä kirkasta päivää! Voivat kyllä huomauttaa jos ajat ajotiellä.
Tätä lukeville poliiseille: Dynamo tuottaa sähköä, kun sen nuppi pyörii polkupyörän kumia vasten silloin kun pyörä liikkuu. Kun pyörän pyöriminen loppuu, loppuu myös sähkön tuottaminen, joten lamppu sammuu.
Voitte luonnossa seurata tuulivoimalan toimintaa, kun siivet pyörivät, sähköä syntyy, kun sivet ovat paikallaan sähköä ei synny. Tuulivoimala ei ole polkupyörän dynamo, mutta periaate lähes sama!
Jos konstaapeli ei osannut lukea, niin hae se parisi joka osaa lukea! - phlyy
Ylikomissario! kirjoitti:
Täällä ei poliisi häiritse jos ajelee jalkakäytävällä vaikka keskellä kirkasta päivää! Voivat kyllä huomauttaa jos ajat ajotiellä.
Tätä lukeville poliiseille: Dynamo tuottaa sähköä, kun sen nuppi pyörii polkupyörän kumia vasten silloin kun pyörä liikkuu. Kun pyörän pyöriminen loppuu, loppuu myös sähkön tuottaminen, joten lamppu sammuu.
Voitte luonnossa seurata tuulivoimalan toimintaa, kun siivet pyörivät, sähköä syntyy, kun sivet ovat paikallaan sähköä ei synny. Tuulivoimala ei ole polkupyörän dynamo, mutta periaate lähes sama!
Jos konstaapeli ei osannut lukea, niin hae se parisi joka osaa lukea!maantiekadun risteyksessä henkilöauto veti raa'asti päin punaisia ja kytät odottelivat vain vuoroaan eivätkä tehneet asialle mitään. joten tervetuloa vain huvittelemaan
- Homokallio
ilman elleivät saa häiriköinti-kiintiötä täyteen, ansiostasi he saivat kunnon erektion ja päätyivät ratsaa toistensa peräreikiä vuoron loputtua! Pistää vain miettimään että montako raiskausta jossain puskassa tapahtui tuon "fillariratti" epäillyn vuoksi.
- xxxxxxxxxxx
se taas törkyy homokallio
- Jalmari45v
Pyöräilin tänään Helsingin kesksutassa Mannerheimintien pyörätiellä eduskuntatalolle päin. Jalkakäytävällä oli pysähtyneenä moottoripyöräpoliisi eikä minulla ollut pyöräilykypärää. Ajattelin, että nyt tulee sanomista, mutta ko. poliisi vain katseli muualle Kolmen sepän aukiolle.
Pyöräilykypärää tulee lain mukaan käyttää, mutta sen käyttämattäjättämisestä ei voi poliisi sakottaa.
Olen monessa liikkeessä sovittanut pyöräilykypärää, mutta sopivaa ei ole vain löytynyt. Mulla on liian iso pää ja hihnat niissä niin lyhyitä. - mitäh??
Jalmari45v kirjoitti:
Pyöräilin tänään Helsingin kesksutassa Mannerheimintien pyörätiellä eduskuntatalolle päin. Jalkakäytävällä oli pysähtyneenä moottoripyöräpoliisi eikä minulla ollut pyöräilykypärää. Ajattelin, että nyt tulee sanomista, mutta ko. poliisi vain katseli muualle Kolmen sepän aukiolle.
Pyöräilykypärää tulee lain mukaan käyttää, mutta sen käyttämattäjättämisestä ei voi poliisi sakottaa.
Olen monessa liikkeessä sovittanut pyöräilykypärää, mutta sopivaa ei ole vain löytynyt. Mulla on liian iso pää ja hihnat niissä niin lyhyitä.Kyllähän näitä pilkun-nussija poliiseja löytyy mutta löytyykö yhtä mummoa ????
- jhrskhzng
poliisien tehtävänä on valvoa lain noudattamista. Pyöräilijöiden käytöksen seuraaminen perustuu siihen tosiasiaan, että pyöräilijät rikkovat jatkuvasti liikennesääntöjä. Siis PALJON.
Jalankulkijat ylittävät katuja muualta kuin suojatien kohdalta. Kiellettyä, mutta toimivat suurelta osin oman terveytensä uhalla. Tilanne on verrannollinen siihen, että polkupyöräilijä ajaisi valtatiella keskellä ajokaistaa.
> "Mieleeni juolahti tämän myötä, että onko jalkakäytävällä pyöräily tosiaankin niin tuomittavaa jos se näyttää täysin tyhjältä? "
Vastaa sitten tähän: onko pyörätiellä autoilu tosiaankin niin tuomittavaa jos se näyttää täysin tyhjältä? Samalla tavalla kiellettyä on pyöräily jalkakäytävällä ja autoilu pyörätiellä. Kun mietit ajavasi polkupyörällä pyörätiellä autojen seassa, saat pienen tuntuman siihen, mitä jalankulkija kokee jalkakäytävillä.- Byöräilijä
"Jalankulkijat ylittävät katuja muualta kuin suojatien kohdalta. Kiellettyä, mutta toimivat suurelta osin oman terveytensä uhalla. Tilanne on verrannollinen siihen, että polkupyöräilijä ajaisi valtatiella keskellä ajokaistaa"
No oletko tavannut pyöräilijää, joka ajaa valtatiellä keskellä ajokaistaa? - Turvallisuus vs laki
Onhan se hienoa noudattaa lakia ja polkea ajoradan reunaa polkupyörällä, milloin sitä koskevat samat säännöt, kuin autoilijoitakin. Vielä hienompaa ja jopa turvallisempaa tämä olisi jos myös autoilijat tajuaisivat huomioida ajoradalla pyöräilevät henkilöt. Esimerkkinä. Tasa-arvoisessa risteyksessä pitäisi väistää oikealta tulijaa. Auta armias jos oikealta tuleekin polkupyörä, niin ei sitä väistetä. Ajetaan suoraan vaan ristyeksestä läpi. Jos pyöräilijä yrittää omalla vuorollaan risteystä ylittää, niin vasemmalta tuleva autoilija lähes poikkeuksetta meinaa päälle tulla, alkaa puimaan nyrkkiä ja mesoamaan, vaikka on itse ajanut virheellisesti ja vaarantanut täten pyöräilijän.
Olen kovasti itse yrittänyt noudattaa liikennesääntöjä pyörällä, mutta autoilijoiden piittaamattomuudesta johtuen ajan itse nykyisin jalkakäytävää mieluummin, kuin vaarannan oman terveyteni.
- Hae apua
Minä olisin vienyt tuollaisen häirikön putkaan.
- göbbels
Poliisit ovat natseja, kaikki sen tietää.
- tietäjä neropatti88
Tankojuoppona olen ajanut kaupungilla mutta ei koskaan poliisin kanssa tekemisessä. Myöskään valoista ei ole valitettu. En tajua miten kesäyöllä edes tarvii valoja kun aurinko paistaa lähestulkoo koko yön. Hieman hämärää tosin 2-3 aikaan mutta ei missään nimessä pimeää ja klo 3.30-4 paistaa jo aurinko. Joten missäpäin mahdat asua jossa on niin pimeää että valoja tarttet. Itse ajan aina jalka käytävällä. Koskaan ei ole poliisit siitä sanoneet.
Minusta tuntuu vaan että törmäsit harvinaisen vittumaiseen poliisi porukkaan. Heillä ei ole vaan ollut muuta tekemistä. Kyrpiä kun tahtoo löytyä joka ammattikunnasta. Nauttivat tuosta. Mikään näistä mitä teit niin ei olisi ollut laitonta. Ei edes valoitta ajaminen, koska kesä yöt ovat niin valoisia. Vai onko kenties määrätty joku kello aika milloin joutuu käyttää valoa. Oikeus ei tunne sanaa hämärä koska se on niin suhteellinen käsite että sitä ei voi soveltaa oikeudessa.- kylläpä tyhmä viesti
Olet kyllä tavallisen tyhmä jos et tajua, että valojen päällä pito parantaa näkyväisyyttäsi myös kesäyönä! ja vaikkei parantaisikaan, LAKI SANOO ETTÄ SITÄ VALOA ON PIDETTÄVÄ SIINÄ PYÖRÄSSÄ YÖLLÄ
- totuusesiin
Pois pyöräterroristit kaduilta. Ilman valoja ajelet alkoholia nauttineena jalkakäytävällä ilman valoja, mitaliko sulle olisi pitänyt antaa? Pyörä takavarikkoon, kunnes olet suorittanut jokinlaisen valvonta-ajon ja opetellut liikennesäännöt. Myös vieroitushoito alkoholista ehkä paikallaan.
- toimintaa..
Suomalaiselta Poliisilta. Kun muuta järkevää tekemistä ei ole, niin sitten aletaan kiusaamaan tavallisia ihmisiä täysin turhanpäiväisistä asioista. Ihmettelen miksi valtio maksaa niin kovaa palkkaa poliiseille. Puolet vähemmän riittäisi varsin hyvin näille sivistymättömille moukille, joilla ei ole mitään järkevää tekemistä!
Onko todella niin, että poliisit eivät edes yritä toimia kustannustehokkaasti? Eihän tälläisessä kyseisessä touhussa ole mitään järkeä! Ja näitä on paljon, jokapuolella ja kokoajan!
Itsekin olen joutunut poliisien mielivallan ja kiusaamisen uhriksi. Edellis kesänä tulin rullaluistimilla alamäkeä alas.Poliisit olivat mäen alhaalla pitämässä tutkaa. Noh kun näillä ei ilmesesti muuta tekemistä ollut, niin he päättivät pysäyttää minut ja kertoivat, että oli liikaa vauhtia.Ymmärrän kyllä, että on sama ajaako ylinopeutta hevosella, autolla tai rullaluistimilla.Niinpä päätinkin nokkelanapoikana kysyä, että miten paljon sitä vauhtia sitten oli, sillä alueella oli 40kmh rajoitus ja olin varma, että sitä vauhtia se ei ylittänyt.Ja oikeassa olin! Toinen poliisi sanoi kömpelösti, että "no jotain 36kmh".Sanoin etteihän minua sitten ole syytä ainakaan ylinopeudesta epäillä, "vai oliko jokin muu rikosasia teillä vielä mielessä minua vastaan,haluatteko kentien tehdä huumetestin ja normaali puhallutuksen"?
Toinen poliisi alkoi nauramaan ja toisella alkoi naamalihakset vääntyilemään ja kasvot punottamaan:-) "normaalimpi"(aö melkein normaali tasolla..)sanoi että voit mennä......:-)
että näin!- Byöräilijä
... nuo joutilaaat polliisit joskus valvomaaan autoilijoiden risteyskäyttäytymistä, jatkuvasti pysähdytään autoilla risteysalueilla suojatien päälle.
- antiloops
Tuosta kertomuksestasi tuli mieleen sellainen juttu kun poliisi piti ratsiaa, jossa ratsasivat kokonaan valottomia ajoneuvoja ja myös ne autoilijat jolla ei palanut kuin toinen valo. Poliisi näytti pysäytysmerkin tiellä seistessään ja ohjasi tien sivuun. Tein niin käskettyä. Poliisi tulee luokseni ja sanoo että sinulla ei pala ajoneuvossa kuin toinen valo. Ihmettelin sitä ja nousin autosta katsomaan että onko se oikeasti totta koska auto oli juuri edellisenä päivänä katsastettu. Poliisi kirjoitti merkintää vihkoon rikkinäisestä lampusta siinä vaiheessa kun nousin katsomaan onko tosiaan asian niin kuin poliisi väittää. Kiersin auton läpi kahteen kertaan ja apukuskin kanssa asia ja lamput olivat ehjät ja toimivat kuten pitikin. Kaikki olivat ehjät ja toimivat moitteettomasti. Poliisi kuitenkin teki siitä merkinnän ja antoi huomautuksen ja heristi sormeaan että älä käy mulle kuule mitään puolustelemaan tai selittämään. Kaverini sanoi että onko tää jotain pilaa vai mitä on kun kaikki valot palavat kuten pitääkin. Poliisi oli hermostua ja uhitteli apukuskille ja minulle putkareissua virkavalla häirinnästä. Kummastelimme kun poliisi käyttäytyi moukkamaisesti ilman syyttä.
Tässä ymmärryksessä olen ollut että jos poliisi tiedustelee kuljettajalta jotain siihen tulee vasta. Kun poliisi tiedusteli miksi toinen valo ei pala, vastasin että kyllä se palaa kun tämä on juuri katsastettu. Erikoista kun poliisi kysyy niin ei saisi vastata kuin armoa pyytävästi. Mitä helvettiä sitten kysyy jos ei poliisi halua kuulla kantaani asiassa. En kyllä käsitä näitä amatööripoliiseja yhtään. Ihan pellejä ovat.
Tämän kokemukseni jälkeen olen pitänyt poliiseja, eli t-kaupan sinivalkoisia epäammattimaisina moukkina jotka vain haluavat kiusta, esittää, hallita, päteä ja määrätä ihmisiä milloin missäkin.
Apukuskin veli kuuli tapahtumasta ja sanoi että jos se kyttäpaska olisi hänen kohdalle sattunut olisi se saanut kuonoonsa ihmisten häiritsemisestä ja kiusaamisesta. Sen kyllä uskon että kaverini veli olisi pistänyt kytän pakettiin eikä olisi ensimmäinen eikä toinen kerta. On rusikoinut poliiseja ja vastannut niistä myös oikeudessa muutamaan kertaan. Asiamies joka osaa pitää puolensa. Itse olen hiljaisempaa sorttia enkä niin päällekäyvä tai riitaa haastava. Periaatteeltani vastustan väkivaltaa ja vältän sitä.
Omasta mielestäni asiallisia kyttiä on todella harvassa ja nekin "asialliset poliisit" tajuavat sen hyvin pian miten paskaduuni poliisin työ on. Itseäni hävettäisi kulkea niissä vaatteissa ja hoitaa koiranvirkaa. Itseäni ei saisi ikinä tekemään sitä työtä. Ei koskaan. Samaa mieltä on hyvin moni kaverikin ollut. Siksi varmaan kytät on niin ärtyisiä ja vittumaisia kun palkka on huono, suuri riski on saada turpaan tai joutua huilukerhoon. Poliisikoulujen ja työssä olevien poliisien tulisi olla jatkuvassa koulutuksessa jotta asiakkaat voisivat tuntea poliisin läsnäollessa olonsa turvalliseksi eikä pelätä tulla kiusatuksi, syrjityksi tai vähätellyksi missään vaiheessa. Valitettavan usein kuulee poliisin hölmöilystä joka ei ainakaan lujita suhtaumistani poliiseihin.
Miten on muilla tämän asian kanssa. ..Luotatteko poliisiin ja heidän toimiin?- Lakikirja
Suomen laki ei tunne mitään promillerajaa tankojuoppouteen. Eli kännissä ajamiseen voi puuttua vasta kun se aiheutta vaaraa muille tai itselle.
- aj3
Ei kannata provosoida asaistautuneita miehiä turhilla nokkeluuksilla. Ja ei ole mitään lakia joka sanelisi että poliisin tarvitsee ymmärtää miten dynamo toimii. Mutta on olemassa lakeja jotka sanoo että virkavaltaa on toteltava.
Tottele, vastaa kysymyksiin, pyydä anteeksi... Ja jos tulee perusteettomia tapauksia niin tee tutkinta pyyntö lähimmällä poliisiasemalla älä rikospaikalla.
Poliisi valvoo järjestystä, oikeuslaitos valvoo lakia ja uskonto valvoo moraalia. Kaikki kolme ovat sukua toisilleen mutta aivan eri asioita. - saksalainen
Juuri tällaista on Suomessa. Poliisit antoivat sääntöjen rikkojalle armoa, nauroivat vain. Saksassa olisi sakot rapsahtaneet ilman muuta, mikä olisi ollut aivan oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164