a-kirkosta ja sen rahasotkuista.
http://www.spectrummagazine.org/reviews/book_reviews/2008/07/07/church_accountability_seven_cautionary_narratives
Erityisen surullinen on tarina Harris Pine Mills -tehtaasta, joka 74-vuotisen olemassaolonsa aikana oli kerran USA:n suurin mäntypuisten huonekalujen valmistaja, ainakin näin on lehdistössä väitetty.
Omistaja lahjoitti tehtaan a-kirkolle, ja siitä se alamäki alkoi.
”Sukuvika on se kun suksi ei luista...”
http://spectrummagazine.org/files/archive/archive16-20/17-5aamodt.pdf
Löytyisihän näitä tarinoita lähempääkin, jos viitsisi tonkia.
Mutta apeaksihan siinä mieli tulee, varsinkin jos muistelee, kuinka paljon omaakin rahaa kirkolle tuli syydetyksi.
Kysykääpä insinööriltä, milloin on yksikin a-kirkon pastori joutunut oikeuteen kirkkonsa rahojen pimittämisestä tai tärväämisestä tai siitä, että ero omien ja kirkon rahojen välillä on jotenkin päässyt hämärtymään.
Vaikkaan, että yllätytte vastauksestaan.
7 surullista tarinaa
3
120
Vastaukset
- niiririri narinaa.
Mutta siitä minä olen yllättynyt, kun ja koska kaiken kokeneena viitsit vongata ja valittaa asioita mennen tullen, kuin vanha ovensarana.
Luulisi, että jos Kristus pääsisi sydämeen, niin työkenttällä riittäisi tuollaiselle miehelle työtä yltäkyllin ja maailma pelastuisi, mutta ei siinä ovensarana sen kummosempi rengiosa ole.
Kun Jeesus joutui jopa omansa pettämäksi, rupesiko saranan vinkuminen soimaan?
Kas, Juudas oli joukossa, Pietari kielsi ja Jeesus ojensi tavallaan häntä.
Sitten oli oma joukkonsa joka vapisi yläsalissa ovietakana ja naiset taisi olla vain liikkeellä.
Jos Jeesuksen esimerkkiä seuraat, niin pikkasen jo ottasin tällaisiin palstoihin etäisyyttä ja tekisin kuin Hursti työtä. Oletko ajatellut tällaista vaihtoehtoa?>>>>Jos Jeesuksen esimerkkiä seuraat, niin pikkasen jo ottasin tällaisiin palstoihin etäisyyttä ja tekisin kuin Hursti työtä. Oletko ajatellut tällaista vaihtoehtoa? >>>
Olenko tulkinnut kysyjän oikein, kun ymmärrän, ettei hänen mielestään sillä ole väliä, mitä asioita a-kirkko kertoo tai jättää kertomatta jäsenistölleen,
ja onko silläkään väliä, onko se virallinen informaatio edes puoleksikaan totta?
Jos ei sillä kysyjän mielestä ole väliä, niin minun mielestäni kuitenkin on. Ei kai totuuden Hengen johdossa puhuta ja kirjoiteta vuodesta toiseen paksuinta palturia?
Ja jos kirkon omissa kirjoituksissa joskus kerrotaankin, kuinka "valitettavasti on päässyt käymään" niin ja niin,
tällä palstalla esiintyvät kiihkoilijat väittävät valheiksi juuri kirkon noita kirjoituksia, vaikka kaikki muut a-kirkon kirjoitukset ovatkin "puhdasta kultaa".
Jos taas kirjoittajan mielestä totuuden tietäminen - ja tärkeitä totuuksia ovat muutkin kuin ne kuuluisat 28 opinkohtaa - on tärkeää,
kuka sen sitten jäsenistölle kertoo, jos en minä, Bushmanni tai joku kolmas?
Ottaako kysyjä sen tehtävän itselleen ja miten hän aikoo siitä selviytyä?
Jos esimerkiksi kymmenyksien maksaminen kuuluu a-kirkon totuuksiin, miksi kymmenysten valumisesta vääriin käsiin ei saisi kirjoittaa? Ei se riitä, että _tuodaan_ täydet kymmenykset jonnekin, jos niistä osa valuu paikkoihin, joista Herra yksin tietää minne, ja sen lisäksi ne asianosaiset.
Ei se riitä, että on kaksinkertainen kirjanpito, jos on yksinkertaiset tilintarkastajat tai sellaiset, jotka tarkastavat sukulaistensa tilejä, puhumattakaan siitä, että tarkastavat niiden tileja, joista ovat taloudellisesti riippuvaisia.
Tästä tilitarkastusasiasta 10 v sitten USA:ssa yritettiin ryhtiliikettä, mutta asia kuivui kokoon.
Tai jos adventisti ei saa tehdä huorin, miksi pitäisi salata se, jos joku kirkon palkkalistoilla oleva tällaista harrastaisi. Laitontahan se ei maallisen lain tulkinnan mukaan ole, jos kirkon vahtimestari sitä harrastaisi, mutta kriminalisoitua se käsittääkseni on, jos se tapahtuu sielunhoitotilanteessa ja etenkin jos aloitteen tekijä on se sielunhoitaja.
Jotenkin minusta on jo kauan, yli 30 vuoden ajan, tuntunut siltä, että totuus on kuin seisova pöytä, josta adventisti hyvin nirsosti valitsee, mitä kelpuuttaa lautaselleen.
Ja suuttuu joskus kovastikin, kun kuulee huomautuksen, että totuutta löytyy sieltä pöydästäkin, eikä vain adventistin lautasella olevasta suppeasta otoksesta.- tyytyväinen..
Tuomas-kuoma kirjoitti:
>>>>Jos Jeesuksen esimerkkiä seuraat, niin pikkasen jo ottasin tällaisiin palstoihin etäisyyttä ja tekisin kuin Hursti työtä. Oletko ajatellut tällaista vaihtoehtoa? >>>
Olenko tulkinnut kysyjän oikein, kun ymmärrän, ettei hänen mielestään sillä ole väliä, mitä asioita a-kirkko kertoo tai jättää kertomatta jäsenistölleen,
ja onko silläkään väliä, onko se virallinen informaatio edes puoleksikaan totta?
Jos ei sillä kysyjän mielestä ole väliä, niin minun mielestäni kuitenkin on. Ei kai totuuden Hengen johdossa puhuta ja kirjoiteta vuodesta toiseen paksuinta palturia?
Ja jos kirkon omissa kirjoituksissa joskus kerrotaankin, kuinka "valitettavasti on päässyt käymään" niin ja niin,
tällä palstalla esiintyvät kiihkoilijat väittävät valheiksi juuri kirkon noita kirjoituksia, vaikka kaikki muut a-kirkon kirjoitukset ovatkin "puhdasta kultaa".
Jos taas kirjoittajan mielestä totuuden tietäminen - ja tärkeitä totuuksia ovat muutkin kuin ne kuuluisat 28 opinkohtaa - on tärkeää,
kuka sen sitten jäsenistölle kertoo, jos en minä, Bushmanni tai joku kolmas?
Ottaako kysyjä sen tehtävän itselleen ja miten hän aikoo siitä selviytyä?
Jos esimerkiksi kymmenyksien maksaminen kuuluu a-kirkon totuuksiin, miksi kymmenysten valumisesta vääriin käsiin ei saisi kirjoittaa? Ei se riitä, että _tuodaan_ täydet kymmenykset jonnekin, jos niistä osa valuu paikkoihin, joista Herra yksin tietää minne, ja sen lisäksi ne asianosaiset.
Ei se riitä, että on kaksinkertainen kirjanpito, jos on yksinkertaiset tilintarkastajat tai sellaiset, jotka tarkastavat sukulaistensa tilejä, puhumattakaan siitä, että tarkastavat niiden tileja, joista ovat taloudellisesti riippuvaisia.
Tästä tilitarkastusasiasta 10 v sitten USA:ssa yritettiin ryhtiliikettä, mutta asia kuivui kokoon.
Tai jos adventisti ei saa tehdä huorin, miksi pitäisi salata se, jos joku kirkon palkkalistoilla oleva tällaista harrastaisi. Laitontahan se ei maallisen lain tulkinnan mukaan ole, jos kirkon vahtimestari sitä harrastaisi, mutta kriminalisoitua se käsittääkseni on, jos se tapahtuu sielunhoitotilanteessa ja etenkin jos aloitteen tekijä on se sielunhoitaja.
Jotenkin minusta on jo kauan, yli 30 vuoden ajan, tuntunut siltä, että totuus on kuin seisova pöytä, josta adventisti hyvin nirsosti valitsee, mitä kelpuuttaa lautaselleen.
Ja suuttuu joskus kovastikin, kun kuulee huomautuksen, että totuutta löytyy sieltä pöydästäkin, eikä vain adventistin lautasella olevasta suppeasta otoksesta.Tuomas Kuoma paljon pysty täällä laajalle levittämään tuota totuuttasi,sinun täytyisi pikemminkin mennä kaduille kuuluttamaan siellähän ne ihmiset on eikä täällä pienellä palstalla, eihän täällä käy edes enää moni adventistikaan ja nuo sinun samanmieliset jo uskovat sinun evankeliumin muutoinkin että eihän niille enää tarvitsee kaiuttaa.
Minuun taas eivät tämän palstan parjaukset tehoa olen sen verran näitä katsellut ja lukenut että en näe muuta niissä kuin itseensä tyytymättömien juoruja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277