Minä olen jo muuttunut ja silti sivusto teki minuun syvän vaikutuksen.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/
Tämä sivusto voi muuttaa elämäsi
60
933
Vastaukset
http://www.watchtower.org/fi/index.html
Huomasitko Todistajien "vastauksessa" mitään erikoista? Minä havaitsin.
He eivät etsi oikeaa elävää uskoa vaan oikeaa USKONTOA:
http://www.watchtower.org/fi/rq/article_13.htm- .,,.
Äläpä valehtele! Olemme elävän Jumalan alaisia. Panettelu sikseen. Opettele ymmärtämään lukemaasi..
Adventisteilla on Mikaeljeesuksen lisäksi minuutintarkka sapatti ...
Sapatin alku
Sijainti: Tampere
Alkaa: 22:53, 04/06/2010
Loppuu: 22:55, 05/06/2010
Joka viikko pitää adv.sivustosta tai pastorilta tarkistaa, onko sapattilakiin
tullut parin minuutin muutos tai pedennys. Tuokin, edellinen sapatti oli
pari minuuttia yli vuorokauden kestävä jopa.
http://www.adventist.fi/- mutta takki kääntyi.
Jehovan todistajat puhuvat rehellisesti, eli rehellisemmin sapatista, sekä sunnuntaista, kuin kristityt.
He maalasivat hyvin sen väärän rahan, eli sunnuntain, sekä sapatin raamatullisuuden.
mutta sitten tuli mielenkiintoinen kohta puhujalla. Aivan viime lauseissa ja tämän muotoilen sanoillani lyhyeksi. Nyt tiedämme väärän rahan ja oikean rahan, mutta kun aika käyttää tätä väärää rahaa, niin eiköhän mekin sitä myös käytetä ja näin ollen sunnuntai jäi heille ihmisopiksi kuten kristityn kohdalla.
Eli he tiesivät totuuden ja jäävät tieten väärään. Mutta ehkä moni kuulija ei sitä hoksannut.
Samaa, kuin kerran tässä kuuntelin Israel- päivillä evankelisluterilaisessa kirkossa uskovaa juutalaista.
Hän kertoi siellä raamatullisista Jumalallisista (Jehovah) asettamista päivistä ja myös sapatista.
Totesi pakanauskovien harhan, mutta sovinnollisesti jätti pakanat omiin juhliinsa kumartelemaan aurinkoa.
Tuumasin vaimolleni, että jos näillä olisi kuulevat korvat, he tajuisivat virheensä ja sen, kuinka ovat peitteenä Kristuksesta juutalaisia kohtaan, mutta ei.
Heille jäi kuurot korvat ja sokeat silmät. Samoin kuin Jehovan todistajillekin. He kumartavat luotua enemmän kuin Jehovaa tässä asiassa.
Mutta Jehovan todistajat olisi kristityille malliesimerkki aktiivisuudesta, vapaehtoisuudesta ilman palkkaa.
Eikä ole edes palkkapaimenta, että pitäisi puhua jonkun nimissä.
Meillä on eri uskonsuunnissa palkkapaimenet ja heidän suunsa on sidottu palkanmaksajaan.
Tämän totesin erään suuren helluntailiikkeen saarnaajan kanssa käymäni keskustelun nojalla.
Hän totesi raamatullisuuden, mutta sanoi, hän ei pysty lähteä kääntämään isoa laivaa, eikä yritäkään.
Eli näin puhuu palkkapaimen, joka on sidoksissa siihen purteen mitä edustaa. mutta takki kääntyi. kirjoitti:
Jehovan todistajat puhuvat rehellisesti, eli rehellisemmin sapatista, sekä sunnuntaista, kuin kristityt.
He maalasivat hyvin sen väärän rahan, eli sunnuntain, sekä sapatin raamatullisuuden.
mutta sitten tuli mielenkiintoinen kohta puhujalla. Aivan viime lauseissa ja tämän muotoilen sanoillani lyhyeksi. Nyt tiedämme väärän rahan ja oikean rahan, mutta kun aika käyttää tätä väärää rahaa, niin eiköhän mekin sitä myös käytetä ja näin ollen sunnuntai jäi heille ihmisopiksi kuten kristityn kohdalla.
Eli he tiesivät totuuden ja jäävät tieten väärään. Mutta ehkä moni kuulija ei sitä hoksannut.
Samaa, kuin kerran tässä kuuntelin Israel- päivillä evankelisluterilaisessa kirkossa uskovaa juutalaista.
Hän kertoi siellä raamatullisista Jumalallisista (Jehovah) asettamista päivistä ja myös sapatista.
Totesi pakanauskovien harhan, mutta sovinnollisesti jätti pakanat omiin juhliinsa kumartelemaan aurinkoa.
Tuumasin vaimolleni, että jos näillä olisi kuulevat korvat, he tajuisivat virheensä ja sen, kuinka ovat peitteenä Kristuksesta juutalaisia kohtaan, mutta ei.
Heille jäi kuurot korvat ja sokeat silmät. Samoin kuin Jehovan todistajillekin. He kumartavat luotua enemmän kuin Jehovaa tässä asiassa.
Mutta Jehovan todistajat olisi kristityille malliesimerkki aktiivisuudesta, vapaehtoisuudesta ilman palkkaa.
Eikä ole edes palkkapaimenta, että pitäisi puhua jonkun nimissä.
Meillä on eri uskonsuunnissa palkkapaimenet ja heidän suunsa on sidottu palkanmaksajaan.
Tämän totesin erään suuren helluntailiikkeen saarnaajan kanssa käymäni keskustelun nojalla.
Hän totesi raamatullisuuden, mutta sanoi, hän ei pysty lähteä kääntämään isoa laivaa, eikä yritäkään.
Eli näin puhuu palkkapaimen, joka on sidoksissa siihen purteen mitä edustaa."" Jehovan todistajat puhuvat rehellisesti,
eli rehellisemmin sapatista,
sekä sunnuntaista, kuin kristityt. [][][]
En tiedä mihin pyrit tuolla huu haa - haa! - heitollasi.
Kun adventistit mm. endtime.net sivustoissaan pilkkaavat kaikkia kristittyjä
laidasta laitaan - pedonmerkatuiksi, niin kaksi myöhempien aikojen pyhien
lahkao kuitenkin on, joita adventisti ei pilkkaa eikä tuomitse, EIVÄTKÄ
NÄMÄ ADVENTISMIA:
mormonit ja jehovalaiset.
Mistähän moinen sympatia liike johtuu? Vaikka nuo ovat valinneet
pyhäpäivän, eivätkä adventistien lailla saunapäivää.
Tiedän, tiedän. Paremman lihan puutteessa nämä kolme kulttia himoitsevat
kristityn lihaa, josta veri ei ole laskettu pois. Ja himoitsevat elävän
kristityn verta. Yhteinen vihollinen - Jeesukselle vihkiytyneet - yhdistää.AnttiVKantola kirjoitti:
"" Jehovan todistajat puhuvat rehellisesti,
eli rehellisemmin sapatista,
sekä sunnuntaista, kuin kristityt. [][][]
En tiedä mihin pyrit tuolla huu haa - haa! - heitollasi.
Kun adventistit mm. endtime.net sivustoissaan pilkkaavat kaikkia kristittyjä
laidasta laitaan - pedonmerkatuiksi, niin kaksi myöhempien aikojen pyhien
lahkao kuitenkin on, joita adventisti ei pilkkaa eikä tuomitse, EIVÄTKÄ
NÄMÄ ADVENTISMIA:
mormonit ja jehovalaiset.
Mistähän moinen sympatia liike johtuu? Vaikka nuo ovat valinneet
pyhäpäivän, eivätkä adventistien lailla saunapäivää.
Tiedän, tiedän. Paremman lihan puutteessa nämä kolme kulttia himoitsevat
kristityn lihaa, josta veri ei ole laskettu pois. Ja himoitsevat elävän
kristityn verta. Yhteinen vihollinen - Jeesukselle vihkiytyneet - yhdistää.Tämä viestiketju voi muuttaa asenteesi nyky-Israeliin !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9153876
- Niin ei mikään
Jos tämä sivusto ei tee ihmiseen lähtemätöntä vaikutusta, niin on hän
sokea ja paatunut.
suomen evankelioimiskoulu (googleta)tämä,,,, kirjoitti:
Tässä Suomen evankeliumikoulun osoite
http://www.evank.org/Tuo esittämässäsi sivustossa esitelty uutuuskirja voi muuttaa monenkin lukijan elämän
KIRJAUUTUUS
Jeesuksen jäähyväisrukous - Johannes 17
Per-Olof Malk avaa kirjassa Jeesuksen ylimmäispapillisen rukouksen sisältöä ja ottaa lukijansa mukaan kuuntelemaan, kun Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki kommunikoivat Jeesuksen maanpäällisen elämän viimeisten tuntien aikana.
Kirja ilmestyi hiljaisen viikon alussa 2010. Voit tilata kirjan itsellesi TÄSTÄ:
http://evank.org/
evank.org luetuttaa myös hyviä raamattutunteja ...
http://evank.org/sivu4_teol.php
- taas 112
aistia vaaraa, niin kuin muualla:
Nyt Arjan sillanrakentajataitoja tarvittaisiin nopeasti Farsundin pikkukaupungissa Norjassa:
http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=41961
Ruotsiksi tämä Farsund kertomus löytyy tästä:
http://www.rebell.dk/
Idylliseen pikkukaupunkiin avattiin vähän aikaa sitten vastaanottokeskus jonne tuli näitä yksinäisiä parrakkaita "lapsia" Irakista, Somaliasta ja Afghanistanista.
Ennen niin turvallinen kaupunki on nyt muisto vain. Rikollisuus ja muut seuraukset ovat kammottavia. Varsinkin nuoret tytöt eivät enää voi liikkua ulkona koska he ovat vapaata riistaa näille tulijoille. Lyhyessä ajassa pieni turvallinen kaupunki on tuhottu ja pelko on tullut tilalle.
Eli Arja nopeasti paikalle rakentamaan siltoja! Tyhmät norjalaiset Farsundissa eivät hallitse asioita yhtä hyvin kuin Arja.
Sitäpaitsi Arjan puheet vastaanottokeskuksen myönteisistä seurauksista pienellä paikkakunnalla ovat pötyä. Paikallisen kaupan myynti muka kasvaa! Ja se on tärkeätä! Vuosia sitten yhden sellaisen paikkakunnan kauppias sanoi suorat sanat: Vastaanottokeskus on johtanut siihen, että hän harkitsee lopettamista. Nämä tyypit tulivat sinne varastelemaan ja kävelivät ison kassin kanssa röyhkeästi kassan ohitse. Vähemmän hauska tapaus oli kun isompi miesseurue vastaanottokeksuksesta tuli ja alkoivat pitää kokousta kaupassa samalla kun he avasivat olutpulloja ja joivat sisällä kaupassa, tietenkin maksamatta! Mukana oli pieni noin 5 vuotias rikastuttaja, joka avasi ison cokispullon ja joi koko ajan samalla kuin hän juoksi pitkin hyllyjä ja kusi tavaroiden päälle!
Arjan taitoja tarvitaan kipeästi Farsundissa!"
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=no&u=http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=41961&ei=XtHPSZq0KMKD-AaUn... - OLEN jT PUOLELLA
Olen muuttunut niin että en enään tuomitse Jt koska täällä on niitä koko ajan moitittu ja Raamattu sanoo että eläkää loukatko lähimäistä niin täällä sitä tehdään koko ajan.Olen Jt puolesta he sanoivAT ETTÄ ON ENNUSTETTU ETTÄ HEITÄ TULAAN VAINOANMAA JA TÄÄLLÄ SEN SELVEMMIN NÄKEE TOTTA ON.
"Raamattu sanoo että eläkää loukatko lähimäistä niin täällä sitä tehdään koko ajan."
Miksi joku vainoaisi sinua jehovalaisuuden vuoksi? Ethän edes vaadi lauantaita
ja perjantai-iltaa vapaaksi kuten serkut adventistit.
Mutta Jeesus Jumalan opetuslapsia vainotaan monissa maissa siksi että
he parantavat ja vapauttavat sekä sanovat tekopyhiä lainkiihkoisia käärmeiksi. Niinkuin Jumalakin sanoo.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?- - -
AnttiVKantola kirjoitti:
"Raamattu sanoo että eläkää loukatko lähimäistä niin täällä sitä tehdään koko ajan."
Miksi joku vainoaisi sinua jehovalaisuuden vuoksi? Ethän edes vaadi lauantaita
ja perjantai-iltaa vapaaksi kuten serkut adventistit.
Mutta Jeesus Jumalan opetuslapsia vainotaan monissa maissa siksi että
he parantavat ja vapauttavat sekä sanovat tekopyhiä lainkiihkoisia käärmeiksi. Niinkuin Jumalakin sanoo.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?Kirjoituksiesi ja uskonjulituksellisten tuomiojulistuksiesi perusteella olet helluntalainen tai vähintäänkin helluntalais vaikutteinen / tukija. Onko näin ?
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9112991/44471068
Ps. Uskonjulitukselliset viestit ja uskonjulistukselliset tuomioviestit eivät täytä foorumin keskustelukriteerejä. - ihmetteleeee
- - kirjoitti:
Kirjoituksiesi ja uskonjulituksellisten tuomiojulistuksiesi perusteella olet helluntalainen tai vähintäänkin helluntalais vaikutteinen / tukija. Onko näin ?
Ps. Uskonjulitukselliset viestit ja uskonjulistukselliset tuomioviestit eivät täytä foorumin keskustelukriteerejä.olenkin aina ajatellut helluntalaisia lähelläni asuu heitä mutta he ovat jotenkin kieroja puhuvat toista ja tekevät toista.Heidän kokouksissa palvotaan puhujaa.Raamatusta he eivät puhu eivätkä opeta kokouksissa olen ollut heidän kekkereissä.En varmasti toista kertaa mene.
Luin kirjoituksen ja nyt ymmärrän miksi he toimivat niinkuin toimivat he ovat lahkoon kuulioita. - - kirjoitti:
Kirjoituksiesi ja uskonjulituksellisten tuomiojulistuksiesi perusteella olet helluntalainen tai vähintäänkin helluntalais vaikutteinen / tukija. Onko näin ?
Ps. Uskonjulitukselliset viestit ja uskonjulistukselliset tuomioviestit eivät täytä foorumin keskustelukriteerejä.Kun olen aikuinen ja vastaan itsestäni ja vapauden oikein käyttämisestä sekä avartumisesta - ei liene enää väliä sillä, mihin karsinaan
Hyvän Paimenen laitumilla olen syntynyt. Minun uskoni ankkuroituu Jumalan
voimallisiin Nimiin:
Jesaja 9:5 (9:4)
Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruoaksi.
6 (9:5)
Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
7 (9:6)
Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon ...AnttiVKantola kirjoitti:
Kun olen aikuinen ja vastaan itsestäni ja vapauden oikein käyttämisestä sekä avartumisesta - ei liene enää väliä sillä, mihin karsinaan
Hyvän Paimenen laitumilla olen syntynyt. Minun uskoni ankkuroituu Jumalan
voimallisiin Nimiin:
Jesaja 9:5 (9:4)
Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruoaksi.
6 (9:5)
Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
7 (9:6)
Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon ...SILMÄTERÄ
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9132643/thread
Sak. 2:8 (2:12)
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin:
-- Joka koskee minun kansaani,
se koskee minun silmäterääni.- Antti puhuu itekseen
AnttiVKantola kirjoitti:
SILMÄTERÄ
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9132643/thread
Sak. 2:8 (2:12)
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin:
-- Joka koskee minun kansaani,
se koskee minun silmäterääni.Poristaanpa yksinpuhujalle.
Israelin puolesta? Mielestäni Jehova on puolueeton, eli tuomitsee Israelin asukkaan synnistä, niinkuin sinutkin.
Mutta sinä katselet vain ulkokuorta ja pokkailet vain nimien äärellä.
Jumala tappoi erämaahan epäuskoisen Israelilaisen ja ei päästänyt luvattuun maahan synnin takia, sama se on sinullakin. Kun heräämme kuoleman unesta uudistettuun maahan, sinne ei pääse synnintekijä.
Maallinen Israel, niin se ei ole luvattu maa ja kansa, miksi sitä pitäisi kumartaa, koska Jehova sanoo hyljänneen sen epäuskon takia ja hylkää jokaisen epäuksoisen.
Kuinkas on, mikä on Jehovan kansan tunnusmerkki ajassa, eikös se, että se tekee jo niitä hedelmiä mikä Jehovan kansalle kuuluu tehdä!
Tämä on Jehovan silmäterä, Hänen kansansa. Antti puhuu itekseen kirjoitti:
Poristaanpa yksinpuhujalle.
Israelin puolesta? Mielestäni Jehova on puolueeton, eli tuomitsee Israelin asukkaan synnistä, niinkuin sinutkin.
Mutta sinä katselet vain ulkokuorta ja pokkailet vain nimien äärellä.
Jumala tappoi erämaahan epäuskoisen Israelilaisen ja ei päästänyt luvattuun maahan synnin takia, sama se on sinullakin. Kun heräämme kuoleman unesta uudistettuun maahan, sinne ei pääse synnintekijä.
Maallinen Israel, niin se ei ole luvattu maa ja kansa, miksi sitä pitäisi kumartaa, koska Jehova sanoo hyljänneen sen epäuskon takia ja hylkää jokaisen epäuksoisen.
Kuinkas on, mikä on Jehovan kansan tunnusmerkki ajassa, eikös se, että se tekee jo niitä hedelmiä mikä Jehovan kansalle kuuluu tehdä!
Tämä on Jehovan silmäterä, Hänen kansansa.[][][] Osaatko olla puolueeton Antti? [][][]
Puolueettomia vyöhykkeitä tosin tarvitaan kriisialttiilla seuduilla väliaikaisesti. Mikäli tarkoitit lahjontaa niin minä kyllä pyrin olemaan puolueeton enkä lahjottavissa.
ÄLKÄÄMME OLKO PUOLUEETTOMIA VAAN RUKOILKAAMME PUOLESTA
1. Tim. 2:1
Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan,
pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
Room. 9:3-5
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
Vaikka Israel Jumalan silmien nähden myös tappoi paljon, täytyi Mooseksen
siunata Israelia Herran nimeen. Siis Jehovan nimeen, siis Jeesuksen Kristuksen.
4.Moos.6:22
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."ihmetteleeee kirjoitti:
olenkin aina ajatellut helluntalaisia lähelläni asuu heitä mutta he ovat jotenkin kieroja puhuvat toista ja tekevät toista.Heidän kokouksissa palvotaan puhujaa.Raamatusta he eivät puhu eivätkä opeta kokouksissa olen ollut heidän kekkereissä.En varmasti toista kertaa mene.
Luin kirjoituksen ja nyt ymmärrän miksi he toimivat niinkuin toimivat he ovat lahkoon kuulioita.JO ALUSSA JEESUS PERUSTI HELLUNTAIKIRKKONSA !
Ap.t. 2.
1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista,
niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
PITÄÄ TULLA JEESUKSEN TODISTAJAKSI EIKÄ JEHOVANTODISTAJAKSI !!!
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.AnttiVKantola kirjoitti:
JO ALUSSA JEESUS PERUSTI HELLUNTAIKIRKKONSA !
Ap.t. 2.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.Ymmärtänet ettei tuolla Raamatussa ilmoitetulla taoahtumalla ja tämän päivän Helluntalaisuudella/puolueella ole mitään yhteistä.
Hellluntailiike/puolue on ihmisen kyhäämä järjestö,- kuten on Jehovan todistajatkin ja molemmat rantautuivat aikoinaan Suomeen.
Todellisuudessa moni Helluntalainenkaan ei ymmärrä mikä on Raamatun opetuksen mukainen Jumalan seurakunta.No, eipä ihme kun opetus puoluetta tukeva- ei Jumalan aivoittamaa seurakuntaa.- Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
Ap.t. 2.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.- Elettiin Mooseksenuskoisesssa, Roomalaisten miehittämässä maassa , kun Luukas avaa kertomuksen mainitsemalla -helluntain, - niin oliko juutalaisilla -tai muillakaan silloin luterilaista Helluntaita?
Vai onko siinä vain jälkikäteen kirjoitettua mukahistoriaa ?
Juutalaisten kalenteri oli varmasti erilainen, siihenkin aikaan. AnttiVKantola kirjoitti:
Ap.t. 2.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.Ap.t. 2.
------
Todellisuudessa tuota kokemusta ei Helluntalaisuudessa esiinny ja koko kielilläpuhuminen on Helluntaipuolueeseen liittyvä vääristynyt oppi.Tämä oppihan tukeutuu juuri tuohon yllä olevaan Raamatun ilmoitukseen Hengellä täyttymisestä.
Mutta, jos lukija luet Raamatusta laajemmin tuon tilanteen, niin se on aivan eri kuin Helluntaioppi.Ensiksi on ymmärrettävä, miten Jeesus opetti, miten tulee Pyhää Henkeä odottaa tulevaksi maan päälle.Siis hänen sijalleen opettajaksi ja muistuttajaksi mitä Jeesus opetti Jumalan tahdosta.
Kun Pyhä Henki tuli ja laskeutui ihmisten päälle, niin se tuli voimallisesti. Apostolit mm puhuivat eri maiden kielillä eli kielillä, jotka edustivat kuulijoiden joukossa olevia eri maiden kieliä.Tätä asiaa erikoisesti ihmiset ihmettelivät.
Tämä on täysin eri asia ja tilanne, miten Helluntalaisuus opettaa kielillä puhumisesta ja erikoisesti Pyhää Henkeä ei tänä päivänä tarvitse edes odottaa.
Kielillä puhuminen on armolahja,- jonka Jumala antaa aivoituksiensa mukaan ja tähän taas ei liity edes Pyhän Hengen täyteys ihmisessä.Kun ihminen on täynnä Pyhää Henkeä, nin se on kokonaan eri asia kuin puhua kielillä.
Kielillä puhuja puhuu salaisuuksia Hengessä Jumalalle ja on täysin eri asia kuin puhua eri maiden kieliä.Saksaa, Englantia. Ruotsia. Hebreaa jne..., siis puhua muilla kielillä, jota ihminen ymmärtää,- jos se on hänen äidinkielensä.ml213 kirjoitti:
Ymmärtänet ettei tuolla Raamatussa ilmoitetulla taoahtumalla ja tämän päivän Helluntalaisuudella/puolueella ole mitään yhteistä.
Hellluntailiike/puolue on ihmisen kyhäämä järjestö,- kuten on Jehovan todistajatkin ja molemmat rantautuivat aikoinaan Suomeen.
Todellisuudessa moni Helluntalainenkaan ei ymmärrä mikä on Raamatun opetuksen mukainen Jumalan seurakunta.No, eipä ihme kun opetus puoluetta tukeva- ei Jumalan aivoittamaa seurakuntaa.[][][] Ymmärtänet ettei tuolla Raamatussa ilmoitetulla taoahtumalla ja tämän päivän Helluntalaisuudella/puolueella ole mitään yhteistä. [][][] ml213
Se vaan on sillälailla että sama helluntain Henki on tänään ei mikään muu.
Sama karismaattinen helluntailiike on voimissaan tänään kaikkialla maailmassa. Luterilaisuudessakin on paljon helluntaita nykyisin.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki.
Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mark. 13:13
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden;
mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
MEIILE KRISTITYILLE - HELLUNTAILAISILLE - ON HYVÄKSI ...HELLUNTAIKASTE
Joh. 16:7
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi,
että minä menen pois.
Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne;
mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Matt. 3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8
Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Apostolinen helluntailaisuus on voimissaan sillä Pyhä Henki on Ylhäältä.ml213 kirjoitti:
Ap.t. 2.
------
Todellisuudessa tuota kokemusta ei Helluntalaisuudessa esiinny ja koko kielilläpuhuminen on Helluntaipuolueeseen liittyvä vääristynyt oppi.Tämä oppihan tukeutuu juuri tuohon yllä olevaan Raamatun ilmoitukseen Hengellä täyttymisestä.
Mutta, jos lukija luet Raamatusta laajemmin tuon tilanteen, niin se on aivan eri kuin Helluntaioppi.Ensiksi on ymmärrettävä, miten Jeesus opetti, miten tulee Pyhää Henkeä odottaa tulevaksi maan päälle.Siis hänen sijalleen opettajaksi ja muistuttajaksi mitä Jeesus opetti Jumalan tahdosta.
Kun Pyhä Henki tuli ja laskeutui ihmisten päälle, niin se tuli voimallisesti. Apostolit mm puhuivat eri maiden kielillä eli kielillä, jotka edustivat kuulijoiden joukossa olevia eri maiden kieliä.Tätä asiaa erikoisesti ihmiset ihmettelivät.
Tämä on täysin eri asia ja tilanne, miten Helluntalaisuus opettaa kielillä puhumisesta ja erikoisesti Pyhää Henkeä ei tänä päivänä tarvitse edes odottaa.
Kielillä puhuminen on armolahja,- jonka Jumala antaa aivoituksiensa mukaan ja tähän taas ei liity edes Pyhän Hengen täyteys ihmisessä.Kun ihminen on täynnä Pyhää Henkeä, nin se on kokonaan eri asia kuin puhua kielillä.
Kielillä puhuja puhuu salaisuuksia Hengessä Jumalalle ja on täysin eri asia kuin puhua eri maiden kieliä.Saksaa, Englantia. Ruotsia. Hebreaa jne..., siis puhua muilla kielillä, jota ihminen ymmärtää,- jos se on hänen äidinkielensä.[][][] Todellisuudessa tuota kokemusta ei Helluntalaisuudessa esiinny ja koko kielilläpuhuminen on Helluntaipuolueeseen liittyvä vääristynyt oppi. [][][]
Ilman sitä mitä sinä sanot helluntaipuolueeksi - ilman sitä ei olisi kristillistä
ELÄMÄÄ. Tarkoitan henkikastetta, jonka parhainta hedelmää on kielillä
rukoileminen Hengessä.
Juud. 1:20
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.Pii on 3.0 kirjoitti:
- Elettiin Mooseksenuskoisesssa, Roomalaisten miehittämässä maassa , kun Luukas avaa kertomuksen mainitsemalla -helluntain, - niin oliko juutalaisilla -tai muillakaan silloin luterilaista Helluntaita?
Vai onko siinä vain jälkikäteen kirjoitettua mukahistoriaa ?
Juutalaisten kalenteri oli varmasti erilainen, siihenkin aikaan.Sinä Pii 3.0 olet tyypillinen jehovalainen. harhaan johtava, sillä ...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pii_(vakio)AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Ymmärtänet ettei tuolla Raamatussa ilmoitetulla taoahtumalla ja tämän päivän Helluntalaisuudella/puolueella ole mitään yhteistä. [][][] ml213
Se vaan on sillälailla että sama helluntain Henki on tänään ei mikään muu.
Sama karismaattinen helluntailiike on voimissaan tänään kaikkialla maailmassa. Luterilaisuudessakin on paljon helluntaita nykyisin.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki.
Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mark. 13:13
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden;
mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
MEIILE KRISTITYILLE - HELLUNTAILAISILLE - ON HYVÄKSI ...HELLUNTAIKASTE
Joh. 16:7
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi,
että minä menen pois.
Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne;
mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Matt. 3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8
Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Apostolinen helluntailaisuus on voimissaan sillä Pyhä Henki on Ylhäältä.Se mitä tapahtuu tänä päivänä Helluntailiikkeessä/puolueessa, niin on kaukana siitä mikä on Jumalan seurakunta.No, se on tietenkin harmillista, joshmisellä ei ole näkökykyä,- joka on kipein ongelma uskovien keskuudessa.
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Todellisuudessa tuota kokemusta ei Helluntalaisuudessa esiinny ja koko kielilläpuhuminen on Helluntaipuolueeseen liittyvä vääristynyt oppi. [][][]
Ilman sitä mitä sinä sanot helluntaipuolueeksi - ilman sitä ei olisi kristillistä
rukoileminen Hengessä.
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.Ihmettelen, ettet ymmärrä mitä eroa on kielilläpuhuisen armolahjalla ja tuolla Ap 2 tapahtumalla, jossa apostolit puhuivat vieraita kieliä,- joita Henkki antoi heidän puhuttavakseen.
Ymmärrä, miten nuo vieraat kielet olivat ihan tavallisia kuulijoiden joukossa olevien ihmisten äidinkieliä.Siis apostolit kohdensivat puheensa ihmisille,- ei Jumalalle. Taas kielilläpuhuva ihminen kohdentaa puheensa Jumalalle.
Niin, helluntai liike on todella uskonnolinen puolue kuten on Jehovan todistajat ja Luterilaisuus ja Babtisit.
Pyri ymmärtämään,- jos mahdollista, niin apostolit opettivat ja toimivat silloisena aikana siten, että jokaisella paikkakunnalla oli YKSI USKOVIEN JOUKKO ja tätä seurakuntaa ilmennettiin paikan nimellä. Ymmärrä,- jos mahdolista, niin tänä aikana puolueet,- joita kutsutaan "seurakunnaksi", niin ilmentävät oppia.
Jumalan seurakunnan nimi ilmentää aina paikannimeä,- mutta ei oppia, koska jokaisessa seurakunassa on oppi sama.Lue Raamatusta, niin seurakuntia kutsuttiin paikan nimellä. Efeso, Laudekia jne...
Esim. kun Pietari saarnasi sen Helluntaisaarnansa, nin jokainen, joka otti vastaan pelastuksen, ne kastettiin ja tämä joukko pysyi yhtenä seurakuntana ja heidän keskuutensa lisääntyi yhä lisää uudestisyntyneitä ihmisiä.
Jos tuo tapahtuma olisi sattunut tänä päivänä, niin eikö Helluntalaispuolue olisi jo kärkkymässä tekemään puoluetaan heidä'nkin joukkoon. Näinhän tämä/kin puolue on syntynyt eli jo paikkakunnalla olevasta Juamlan seurakunnasta ovat kalastelleet itselleen puolueeseensa uusia jäseniä.
PS:
En ole Jehova Jumala, enkä Jehovan todistaja ja en myöskään Helluntalainen. Edustan puolueettomuutta kuten Raamatun opetus ilmentää.
"Jokainen joka tekee taivaallisen Isämme tahdon, niin hän on sisareni ja veljeni". Kuuluipa vaikka Hottentotti puolueeeseen tai olipa kuulumatta.- Hengellä täyttynyt
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Todellisuudessa tuota kokemusta ei Helluntalaisuudessa esiinny ja koko kielilläpuhuminen on Helluntaipuolueeseen liittyvä vääristynyt oppi. [][][]
rukoileminen Hengessä.
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.Mikset sinä ole täyttynyt Hengellä. Lihallisuudessahan täälläkin liehut.
- Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
Sinä Pii 3.0 olet tyypillinen jehovalainen. harhaan johtava, sillä ...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pii_(vakio).. Vaihtoehtoa shakissa on viidennellä siirrolla?
Jos niinkuin Piin numeropaljoudesta puhutaan?
Tuo Tyypillinen jehovalainen,.." vastaisitko tuohon Sakaria 3 ; 1-8 . Siitä voi arvioida, minkä lajin -Tyypillinen j - ; olisin. Kun Jt- Opin edustajatkin ovat niin kovin kovin äreitä, kun pitäisi sitä penkoa: ml213 kirjoitti:
Ihmettelen, ettet ymmärrä mitä eroa on kielilläpuhuisen armolahjalla ja tuolla Ap 2 tapahtumalla, jossa apostolit puhuivat vieraita kieliä,- joita Henkki antoi heidän puhuttavakseen.
Ymmärrä, miten nuo vieraat kielet olivat ihan tavallisia kuulijoiden joukossa olevien ihmisten äidinkieliä.Siis apostolit kohdensivat puheensa ihmisille,- ei Jumalalle. Taas kielilläpuhuva ihminen kohdentaa puheensa Jumalalle.
Niin, helluntai liike on todella uskonnolinen puolue kuten on Jehovan todistajat ja Luterilaisuus ja Babtisit.
Pyri ymmärtämään,- jos mahdollista, niin apostolit opettivat ja toimivat silloisena aikana siten, että jokaisella paikkakunnalla oli YKSI USKOVIEN JOUKKO ja tätä seurakuntaa ilmennettiin paikan nimellä. Ymmärrä,- jos mahdolista, niin tänä aikana puolueet,- joita kutsutaan "seurakunnaksi", niin ilmentävät oppia.
Jumalan seurakunnan nimi ilmentää aina paikannimeä,- mutta ei oppia, koska jokaisessa seurakunassa on oppi sama.Lue Raamatusta, niin seurakuntia kutsuttiin paikan nimellä. Efeso, Laudekia jne...
Esim. kun Pietari saarnasi sen Helluntaisaarnansa, nin jokainen, joka otti vastaan pelastuksen, ne kastettiin ja tämä joukko pysyi yhtenä seurakuntana ja heidän keskuutensa lisääntyi yhä lisää uudestisyntyneitä ihmisiä.
Jos tuo tapahtuma olisi sattunut tänä päivänä, niin eikö Helluntalaispuolue olisi jo kärkkymässä tekemään puoluetaan heidä'nkin joukkoon. Näinhän tämä/kin puolue on syntynyt eli jo paikkakunnalla olevasta Juamlan seurakunnasta ovat kalastelleet itselleen puolueeseensa uusia jäseniä.
PS:
En ole Jehova Jumala, enkä Jehovan todistaja ja en myöskään Helluntalainen. Edustan puolueettomuutta kuten Raamatun opetus ilmentää.
"Jokainen joka tekee taivaallisen Isämme tahdon, niin hän on sisareni ja veljeni". Kuuluipa vaikka Hottentotti puolueeeseen tai olipa kuulumatta.Mutta kielilläpuhuminenkin on välttämätön armolahja seurakunnan rakentumiseksi !!!
1. Kor. 14:12
Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja,
niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi
saamaan niitä runsaasti.
1. Kor. 14:31
Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen,
että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
2. Kor. 9:6
Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää,
ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää.
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
ARMO ON LAHJAA
1. Kor. 12:10
toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi antakaamme.
Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa.Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Vaihtoehtoa shakissa on viidennellä siirrolla?
Tuo Tyypillinen jehovalainen,.." vastaisitko tuohon Sakaria 3 ; 1-8 . Siitä voi arvioida, minkä lajin -Tyypillinen j - ; olisin. Kun Jt- Opin edustajatkin ovat niin kovin kovin äreitä, kun pitäisi sitä penkoa:Shakki:
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi,
olikin minulle kuolemaksi.
Matti:
Fil. 3:12
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
1. Kor. 7:22
Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa;
samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Vaihtoehtoa shakissa on viidennellä siirrolla?
Tuo Tyypillinen jehovalainen,.." vastaisitko tuohon Sakaria 3 ; 1-8 . Siitä voi arvioida, minkä lajin -Tyypillinen j - ; olisin. Kun Jt- Opin edustajatkin ovat niin kovin kovin äreitä, kun pitäisi sitä penkoa:Sakarja 14.
12 Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.
13 Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.Hengellä täyttynyt kirjoitti:
Mikset sinä ole täyttynyt Hengellä. Lihallisuudessahan täälläkin liehut.
[][][] Mikset sinä ole täyttynyt Hengellä.
Lihallisuudessahan täälläkin liehut. [][][]
Oliko Jehova Jeesus lihallinen vai henkevä, kun jutusteli oppineiden kanssa ???
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen;
ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen,
kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Oletkohan kanssani samaa mieltä edes Hengellä täyttymisestä
ja sen seuraamuksista ...Sen voimme testata vaikkapa Room. 7. luvun
testin mukaan - luepa Raamatusta koko luku elikkä kokonainen kaavake.
Vapaus laista
1
Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte,
että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2
Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa.
Mutta jos mies kuolee,
nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
3
Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle,
hän on avionrikkoja.
Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä
eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
4 Samoin on
teidän laitanne, veljeni.
Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette
kuolleet vapaiksi laista
ja kuulutte nyt toiselle,
hänelle joka on herätetty kuolleista.
Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
5
Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa,
ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot
ja me kannoimme
hedelmää kuolemalle.
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan,
olemme päässeet vapaiksi laista.
Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan,
emme enää vanhalla tavalla,
lain kirjaimen orjina.
Laki ja synti
8
Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti on kuollut.
9
Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
11
Saatuaan lain käskystä aiheen
synti käskyn avulla petti
ja surmasi minut.
18
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21
Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki:
haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
23
mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
24
Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25
Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden!
Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia,
mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
Pyhällä Hengellä täyttynyt ihminen tuntee itsensä päivä päivältä aina vain
kurjemmaksi, mutta yhä enemmän kokee myös armon suuruutta - ja juuri
siitä syystä, että tunnustaa itselleen kurjuutensa.- Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta kielilläpuhuminenkin on välttämätön armolahja seurakunnan rakentumiseksi !!!
1. Kor. 14:12
Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja,
niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi
saamaan niitä runsaasti.
1. Kor. 14:31
Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen,
että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
2. Kor. 9:6
Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää,
ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää.
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
ARMO ON LAHJAA
1. Kor. 12:10
toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi antakaamme.
Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa... Tuosta puuttuu Aikajana:,------, noin on puhuttu seurakuntaa perustettaessa; kymmeniä vuosia myöhemmin . seurakuntaa vainottaessa, seurakunta lakkasi Johanneksen kuollessa, ja ns Armolahjat lakkasivat ; Ne toimivat vain Apostolien kautta, ja mainitsepa, tuliko kellekään ns, kirkkoisille sata vuotta muöhemmin se Fiilis, että hän olisikin Apostoli?
Jos ei, niin eivät armolahjatkaan alkaneet, kun Alkuseurakunta oli otettu pois.
Nooan päivinä pelastui vain 8 ihmistä. KAIKKIA kutsuttiin,
ei suinkaan täydellisyyteen vaan Pelastajaan, arkkiin. Vain 8 tuli.
ARMOSTA ne 8 pelastuivat, kun astelivat sisälle pelastukseen, kutsuttuina.
Kaikilla oli mahdollisuus laista riippumatta.
Jumalan oikeudenmukaisuus edellytti, että jokainen syntinen saisi
mahdollisuden yksinkertaiseen pelastukseen - vain kävellä Pelastuksen
arkkiin. Ei ole mitään lakivaatimuksia pelastusasiassa. Uudessa liitossa
tämä on sanottu ihan suorin sanoin:
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28 :
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
ilman lain tekoja.
Nooa ei suinkaan ollut sellainen mies, että olisi kelvannut adventistien
mittapuun mukaan pelastukseen, eikä Nooaa pelastettu lainkuuliaisuuden vuoksi, vaan siksi että hän suostui astumaan sisälle pelastukseen. Jumala ei ole oikeudenmukainen
vaan Armollinen. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimukset täyttyivät
siinä, kun Hän tuomitsi Jeesuksen meidän puolestamme.
Meiltä odotetaan uskonkuuliaisuutta PELASTUSKUTSULLE.
Kyllä arkissakin varmasti jossain määrin riitaa oli, mutta samassa veneessä
kaikki - ei laissa vaan Pelastuksessa. Puisen arkin tilalla on nyt puinen risti.
ENTÄ LOOTIN TYTTÄRET?
He tekivät mitä tekivät siksi, että oli luvattu perillisiä, jotka täyttävät
maan ja sen lupauksen täyttymisen suuntaisesti oli toimittava, uskossa.
(Se oli poikkeava tapaus, älkää nyt hyvät ihmiset yllyttykö sellaiseen).
Lootin tyttärien miehet eivät totelleet, kun käskettiin paeta Sodomasta,
mutta tytöt ymmärsivät, että he säästyivät, jotta heidän sukunsa jatkuisi.
1.Moos. 19:34
Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: "Minä makasin eilisiltana isän kanssa. Juotetaan hänelle viiniä tänäkin iltana, ja mene sinä nyt makaamaan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi."
35
Ja he juottivat sinäkin iltana viiniä isälleen, ja nuorempi meni makaamaan hänen kanssaan, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti.
36 Niin Lootin molemmat tyttäret tulivat raskaaksi isästään.
Jeesuskin tahtoo nähdä sukunsa jatkuvan - usko Häneen Pelastuksen arkkinasi, niin Hän saa
nähdä sukunsa jatkuvan sinussa ja jälkeläisissäsi.
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sen vain tahdon sanoa, että petämme itsemme jos tuijotamme laintauluihin.
Siirrä katseesi Jeesukseen!
AnttiEthän voi riittävän varmasti tietää edes sitä oletko reilu vai kiero Jumalan
mielestä!!!??!!!
Ps. 18:25 (18:26)
Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle, vilpitöntä kohtaan sinä olet vilpitön.
Ps. 18:26 (18:27) :
Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan,
mutta kieron sinä johdat harhaan.
Vanha käännös:
Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas,
mutta kieroa kohtaan nurja.- Mukava kuunella
AnttiVKantola kirjoitti:
Ethän voi riittävän varmasti tietää edes sitä oletko reilu vai kiero Jumalan
mielestä!!!??!!!
Ps. 18:25 (18:26)
Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle, vilpitöntä kohtaan sinä olet vilpitön.
Ps. 18:26 (18:27) :
Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan,
mutta kieron sinä johdat harhaan.
Vanha käännös:
Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas,
mutta kieroa kohtaan nurja.Olette Jehovan kansa hienoa porukaa kun osaatte nuinkin hienosti perusteella asioita.
Mukava kuunella kirjoitti:
Olette Jehovan kansa hienoa porukaa kun osaatte nuinkin hienosti perusteella asioita.
Myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko ei ole jehovan kansaa,
vaan ovat enkeli Mormonin kansaa.
Eikä jehovalaisetkaan ole Jehova Kristuksen kansaa vaan ovat enkeli Mikaelin kansaa.
Mutta kristikansa eli kristityt eli uudestisyntyneet ovat Jehovan kansaa.
Ja Israel on esikois valittu kansa.- Pii on 3.0
.."pelastui vain 8 ihmistä.." -
Selitätkö, jos kerkiät, miten Colorado- joen Suuri Kanjoni, Grand Kanjon, pelastui maailmanlaajuisesta vesipeitosta? Nooan Tulvassa? Vettä oli sentään, kirjoituksen mukaan, yli 9 km, pystysuoraan. samoin 6000 km pitkä Coloradojoki, jossa näkyy penkoissa n, 120 miljoonan vuoden kerrostumat.
Niin, ja Cobin autiomaa on saman ikäinen. Sen suolakerrostumille olisi käynyt köpelösti, jos... - selväksi!
AnttiVKantola kirjoitti:
Myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko ei ole jehovan kansaa,
vaan ovat enkeli Mormonin kansaa.
Eikä jehovalaisetkaan ole Jehova Kristuksen kansaa vaan ovat enkeli Mikaelin kansaa.
Mutta kristikansa eli kristityt eli uudestisyntyneet ovat Jehovan kansaa.
Ja Israel on esikois valittu kansa.Olen tässä seut´railut ja tullukin siihen tulokseen että Jehovan kansa onkin sittenkin oikeita uskovaisia.Sen minä olen kauan sitten tienyt että helluntalaiset eivät sitä ole.Sukulaiset eni osa on niitä ja olen seurailut heitä.Mitä rikaampi sitä etupenkiin istumaan j n e.Ei he eivät edes lue Raamatua eivät osaa perustella sillä miksi maailam on tällainen kun on ja j n e.Olen kyllä keskustellut Jehovan kansan kanssa ja he osaavat perustella asioita Raamatun valosta hienoa.Vaikka ensin olin heitä vastaan koska olin kokematon penikka uskoi kaikkea mitä muut puhuvat mutta nyt on ikää karttunut ja uskallan olla oma itseni ja seisoa omilla jaloillani uskon mitä itse halua muut mitä osaavat.Ei nostan hattua heille koska olevat rohkeita ja kulkevat ovelta ovelle.Luin että Jacksonin
perhe on Jehovan kansaan kuuluvia.Tosi hienoa Pii on 3.0 kirjoitti:
.."pelastui vain 8 ihmistä.." -
Selitätkö, jos kerkiät, miten Colorado- joen Suuri Kanjoni, Grand Kanjon, pelastui maailmanlaajuisesta vesipeitosta? Nooan Tulvassa? Vettä oli sentään, kirjoituksen mukaan, yli 9 km, pystysuoraan. samoin 6000 km pitkä Coloradojoki, jossa näkyy penkoissa n, 120 miljoonan vuoden kerrostumat.
Niin, ja Cobin autiomaa on saman ikäinen. Sen suolakerrostumille olisi käynyt köpelösti, jos...En ole käynyt Colorado-kuoriaisten syntysijoilla, mutta sen tiedän että Jehovalla (Jeesus Joh.1:18 mukaan) on isot lumen varastot maailman loppunäytöstä varten pohjoisnavalla.
Job 38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
Nooan päivinä pelastui tasan 8 ihmistä vain. Tiettävästi 12 0 vuoden ajan
oli Nooa valistant pelastustiestä, että arkkiin on juostava, kun alkaa vettä
tulla lakkaamatta. Vain 8 sielua uskoi että rakkauden Jumala aikoo
rangaista, mutta jättää pelastusmahdollisuuden niille jotka uskovat.
Ihmiset luulivat etteivät he ole NIIN pahoja, että Iskä kurittaisi.
Nooa ja hänen perheensä tiesivät olevansa niin pahoja, että vain arkin
sisällä voisivat pelastua. kun tuomio tulee.- Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
En ole käynyt Colorado-kuoriaisten syntysijoilla, mutta sen tiedän että Jehovalla (Jeesus Joh.1:18 mukaan) on isot lumen varastot maailman loppunäytöstä varten pohjoisnavalla.
Job 38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
sisällä voisivat pelastua. kun tuomio tulee... Ja sanot jumalan niitä keräävän. Sitten sanot olevasi Toronton liikkeen kannattaja, mutta eppäilen, että olet -feikki.
asiallinen keskustelu ei sisällä massapostitusta. eikä massasaarnaamista. Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Ja sanot jumalan niitä keräävän. Sitten sanot olevasi Toronton liikkeen kannattaja, mutta eppäilen, että olet -feikki.
asiallinen keskustelu ei sisällä massapostitusta. eikä massasaarnaamista.Eivät sula vaan Jumala SÄÄSTÄÄ ne tiettyyn suureen taisteluun lopussa.
Tämä väliaikainen sulamisprosessi vain kasvattaa napaseutua.
23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Ja sanot jumalan niitä keräävän. Sitten sanot olevasi Toronton liikkeen kannattaja, mutta eppäilen, että olet -feikki.
asiallinen keskustelu ei sisällä massapostitusta. eikä massasaarnaamista.Vaan laskennallinen arvo, vakioarvo 3,14 ja päättymätön jaksoton.
Voit laittaa pilkun perään desimaaleja vaikka kuinka paljon, eikä nollaa tule.
Toki saat nollaittaa viimeisen tarvitemasi desimaalitarkkuuden perään
merkiksi, pisteiden sijaan - että tästä poikki.
MUTTA HETI KOLMOSEN JÄLKEEN ET VOI LAITTAA NOLLAA (Ei 3,0)
Opi ensin asioita ja sitten vasta kirjoittele ja ota nikiksesi vaikkapa ...
3,1415926535897932384626433832795028841971693993751
Pii on 3,14selväksi! kirjoitti:
Olen tässä seut´railut ja tullukin siihen tulokseen että Jehovan kansa onkin sittenkin oikeita uskovaisia.Sen minä olen kauan sitten tienyt että helluntalaiset eivät sitä ole.Sukulaiset eni osa on niitä ja olen seurailut heitä.Mitä rikaampi sitä etupenkiin istumaan j n e.Ei he eivät edes lue Raamatua eivät osaa perustella sillä miksi maailam on tällainen kun on ja j n e.Olen kyllä keskustellut Jehovan kansan kanssa ja he osaavat perustella asioita Raamatun valosta hienoa.Vaikka ensin olin heitä vastaan koska olin kokematon penikka uskoi kaikkea mitä muut puhuvat mutta nyt on ikää karttunut ja uskallan olla oma itseni ja seisoa omilla jaloillani uskon mitä itse halua muut mitä osaavat.Ei nostan hattua heille koska olevat rohkeita ja kulkevat ovelta ovelle.Luin että Jacksonin
perhe on Jehovan kansaan kuuluvia.Tosi hienoaLuuk. 16:25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Johanneksen evankeliumin alusta käy selville että Kristus on Luoja, Jehova Jumala JHVH. Ja että helvetti on paikka niille jotka eivät usko Jeesuksen
jumaluuteen. Muista Joh.- Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaan laskennallinen arvo, vakioarvo 3,14 ja päättymätön jaksoton.
Voit laittaa pilkun perään desimaaleja vaikka kuinka paljon, eikä nollaa tule.
Toki saat nollaittaa viimeisen tarvitemasi desimaalitarkkuuden perään
merkiksi, pisteiden sijaan - että tästä poikki.
MUTTA HETI KOLMOSEN JÄLKEEN ET VOI LAITTAA NOLLAA (Ei 3,0)
Opi ensin asioita ja sitten vasta kirjoittele ja ota nikiksesi vaikkapa ...
3,1415926535897932384626433832795028841971693993751
Pii on 3,14.." Tasaluku" ; - ...
- Emme ole tässä oppimaasa, vaan keskustelemassa - jehovantodistajuudesta;,
Luulen , että useampikaan ei ole Jt, jotks täällä keskustelevat, mutta kyllä täällä valistuneitakin mielipiteitä löytyy.
Itse sinä turvaudut Wanhentuneeseen Kirkon humpuukitieteeseen, kaivamalla Tuon - 50 numeroisen Piin esille, jostain Wikin homekellareista. Jos Pii on ääretön luku, niin emme me ikinä saa selvää sen todellisesta luvusta. Tällä hetkellä tietokoneilla lasketaan ihan eri luvuissa.
..Sama Wiki- ilmiö tulee esille Raamatun tulkinnasta ; kun esim; Tuomas-kohta, jossa Jeesus kävelee seinän äpi, ja puhaltaa Pyhää henkeä, on todettu - n, 800- j.aa kirjotetuksi , ei ssitä huomioida, vaan tuo vanha kohta esitetään edelleen ns, Totuutena, tällä kertaa helluntailiikkeen nimissä. Kuitenkin samanlaiset tutkijat ovat tutkineet joka sanaa tuhannen vuotta, ja muistetaan, että esim, Luukas oli lääkäri. Hän sanoo kirjoituksensa esipuheessa, "; Luukk,1 ; 3 , ..Tarkkaan tutkittuani kaikki; "
Ei hän mennyt nauruherätyksen vallassa kieriskelemään kynttilällä hangatulle salin lattialle, vaan tutki asioita väsyksiin asti, ja kyseli monilta" kaikki mahdolliset tiedot asioista, ;, hän teki toimittajan työtä,
Mutta Mutta; Kysehän on Piin todellisessa luonteessa , ja ankaran epätieteellisessä keskustelussa käytävästä Ameriikkalaisen kaupunginvaltuuston päätöksestä vuodelta -1895 ; , jossa päätettiin ,
".. Että koska Piin arvo on niin Helv; vaikea käsittää, niin määräämme, etä piin arvo on tästä lähtien 3.0.
Sitä olen ihmetellyt, miksi edelleen puhutaan "Helvetistä, Harmasta, tai ihmiskunnan tuhoamisesta ; Sehän on sivistymätöntä kielenkäyttöä ; Pitäisi tehdä asia miellyttävämäksi, ikäänkuin "Päämääräksi.
" Elintila-" olisi hyvä sana Harman tilalle ; ( Ne muutamat eloonjääneethän saavat elintilan; ), ja päämäärä, "Lopullinen ratkaisu" vielä parempi.
Kannattaisi sen opettamiseen pestata joku Tohtori vaikka Heidelbergin yliopistosta; - Pii on 3.0
AnttiVKantola kirjoitti:
En ole käynyt Colorado-kuoriaisten syntysijoilla, mutta sen tiedän että Jehovalla (Jeesus Joh.1:18 mukaan) on isot lumen varastot maailman loppunäytöstä varten pohjoisnavalla.
sisällä voisivat pelastua. kun tuomio tulee.Ihmiset luulivat ettäetteiväthe ole NIIN pahoja, että IIskä kurittaisi;, "
kaarlo Syväntö kirjoittaa raamatun väärinkäsityksistä ;
" PS ,88 ,11 ;( eng, Käännös, )Teetkö sin IHMEEN kuolleille Jättiläisille , ( -Refaim, ) , ja nostatko sinä heiät sinua kiittämään ?
Samasta puhuu Jes, 26 ; 14. ja 19. mm. Kun nämä Jt- opit , helluntaikirkot ja mm, Lutteruksen kirkko puhuvat "Syntisistä," he Syvännön mukaan eivät ymmärrä mistä puhuvat; Koska ewsim Kr; 38 on ihan metässä, koska kääntäjät ovat kirjotelleet omiaan, koska eivät ole ymmärtäneet, että "Syntiset , (refaim, ) ovat raamatun mukaan ns, enkelien ja ihmisen tyttärien jälkeläisiä;
Tuo Sakaria 3 ; 1-8 kertoo sen että kun Ihminen Jesuah kantoi IHMISKUNNAN synnit mukanaan kuolemaan, ja kun ne riisuttiin Korkeimman käskystä, ei nimenomaan ihmisillä ole sovituksen takia syntisyyllisyyttä,
siis Refaim;eista on kyse ; - Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
Ihmiset luulivat ettäetteiväthe ole NIIN pahoja, että IIskä kurittaisi;, "
kaarlo Syväntö kirjoittaa raamatun väärinkäsityksistä ;
" PS ,88 ,11 ;( eng, Käännös, )Teetkö sin IHMEEN kuolleille Jättiläisille , ( -Refaim, ) , ja nostatko sinä heiät sinua kiittämään ?
Samasta puhuu Jes, 26 ; 14. ja 19. mm. Kun nämä Jt- opit , helluntaikirkot ja mm, Lutteruksen kirkko puhuvat "Syntisistä," he Syvännön mukaan eivät ymmärrä mistä puhuvat; Koska ewsim Kr; 38 on ihan metässä, koska kääntäjät ovat kirjotelleet omiaan, koska eivät ole ymmärtäneet, että "Syntiset , (refaim, ) ovat raamatun mukaan ns, enkelien ja ihmisen tyttärien jälkeläisiä;
Tuo Sakaria 3 ; 1-8 kertoo sen että kun Ihminen Jesuah kantoi IHMISKUNNAN synnit mukanaan kuolemaan, ja kun ne riisuttiin Korkeimman käskystä, ei nimenomaan ihmisillä ole sovituksen takia syntisyyllisyyttä,
siis Refaim;eista on kyse ;.." he ole niin pahoja, ettei iskä kurittaisi, ;"-
Antti hyvä, kyse oli kuin olikin, -ei Iskästä, vaan Vaarista, -Jumala oli noiden Vaari,
-Ukki. Isoiskä,; Tuossa tapauksessa,
Niinkö todella? Mutta ..."enenevä armo":
2. Kor. 4:15
Tämä kaikki tapahtuu teidän takianne, jotta
yhä enenevä armo synnyttäisi yhä
useammissa runsasta kiitollisuutta Jumalan kunniaksi.
RUSSEL EI OLE PÄÄ VAAN KRISTUS ON SEURAKUNNAN PÄÄ
Efes. 1.
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
Laki vähenee kun armo ja rakkaus kasvaa. Ja niinkin on että missä on
paljon saatu anteeksi, siellä paljon rakastetaan ja sehän tärkeintä onkin.
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." (Lue koko tapaus Raamatusta!)- ....
Tämä sivusto voi muuttaa elämäsi!
http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php?PHPSESSID=6ab853fe6419ced5b5791672f9bce00c& - ....
.... kirjoitti:
Tämä sivusto voi muuttaa elämäsi!
http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php?PHPSESSID=6ab853fe6419ced5b5791672f9bce00c&Esim tämä...
"Tietenkin nämä normaalit seinälle kiipeämiset, leijonien karjumiset ja kanan kotkotukset, joita kuulu Toronton "herätyksen" piiriin. Ehkä sitten paras oli, kun ilmeisesti yksi torontolainen tuli paikalliseen perinteiseen helluntasrk:hon rukouskokoukseen. Se alko rukouksen aikana kotkottamaan kuin kana - siis sellainen perinteinen Jumalan toiminnan merkki torontolaisissa piireissä. Täällä siitä alkoivatkin ajaa oikeun urakalla demoneita. Äijä puolpaniikissa kotkottaa kuin teurastettava kana, kun n. 10 isoa miestä piirittää sitä ja huutaa saatanoita mäkeen. Jälkikäteen se show oli kyllä mahtava. Tais monen äijän hengellinen ego turvota siinä tilanteessa ainakin 10 kertaiseksi." .... kirjoitti:
Esim tämä...
"Tietenkin nämä normaalit seinälle kiipeämiset, leijonien karjumiset ja kanan kotkotukset, joita kuulu Toronton "herätyksen" piiriin. Ehkä sitten paras oli, kun ilmeisesti yksi torontolainen tuli paikalliseen perinteiseen helluntasrk:hon rukouskokoukseen. Se alko rukouksen aikana kotkottamaan kuin kana - siis sellainen perinteinen Jumalan toiminnan merkki torontolaisissa piireissä. Täällä siitä alkoivatkin ajaa oikeun urakalla demoneita. Äijä puolpaniikissa kotkottaa kuin teurastettava kana, kun n. 10 isoa miestä piirittää sitä ja huutaa saatanoita mäkeen. Jälkikäteen se show oli kyllä mahtava. Tais monen äijän hengellinen ego turvota siinä tilanteessa ainakin 10 kertaiseksi."- ....
AnttiVKantola kirjoitti:
"Minäkin olen torontolaisia"
Sen kyllä uskon. .... kirjoitti:
"Minäkin olen torontolaisia"
Sen kyllä uskon.Dan. 10.
5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
7 Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät.
8 Ja minä jäin yksin. Ja kun minä näin tämän suuren näyn, meni minulta kaikki voima; minun verevä muotoni muuttui kaamean näköiseksi, eikä minussa ollut voimaa mihinkään.
9 Ja minä kuulin hänen sanainsa äänen; ja kuullessani hänen sanainsa äänen minä vaivuin horroksiin kasvoilleni, kasvot maata vasten.
10 Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan.
11 Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi;
ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
Minun tähteni Hän on tullut!
Puhutaan toki Danielissa, samassa 10. luvussa, jossa puhutaan Hänestä, sekä 12. luvussa, Miikaelistakin, mutta jehovalaisten miikael se ei ole.
Antti- viimeinkin totuus.
AnttiVKantola kirjoitti:
Lestadiolainen olet puheesi mukaan, adventisti, luterilainen, torontolainen eikös ne haukkuneet eläinten äänillä, heiluttavat lippuja konttaavat, vapisevat penkeissä, kuolaavat jne.
Eli on yksi helluntalaisuuteen viittaava haara, yhdestä Torontolaishaarasta meillä, pastori erosi vaimosta, otti ulkolaise ehomman, pääpappi on sairauslomalla, ym.
Tottakai Kantola on kanssa torontolainen, sama henki ja sama usko, emme yhtään epäile suun tunnustusta. viimeinkin totuus. kirjoitti:
Lestadiolainen olet puheesi mukaan, adventisti, luterilainen, torontolainen eikös ne haukkuneet eläinten äänillä, heiluttavat lippuja konttaavat, vapisevat penkeissä, kuolaavat jne.
Eli on yksi helluntalaisuuteen viittaava haara, yhdestä Torontolaishaarasta meillä, pastori erosi vaimosta, otti ulkolaise ehomman, pääpappi on sairauslomalla, ym.
Tottakai Kantola on kanssa torontolainen, sama henki ja sama usko, emme yhtään epäile suun tunnustusta.[][][] Lestadiolainen olet puheesi mukaan,
adventisti, luterilainen, torontolainen [][][]
Adventistien palstalla minua haukutaan nyt adventistiksi,
kun juuri käväisin Toivonlinnassa nauttimassa Raamatun antimista,
joita jakelivat tohtorit Kai Arasola ja Aimo Helminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9180038
Ei tarvitse kuin hymyillä jollekulle niin jo joku ymmärtämätön sanoo, että olet kääntynyt. Mitä tulee jäsenyyteen, niin olen nyt
kolmatta kertaa - jo 15 vuoden ajan tällä erää - luterilainen.
Olen ollut kymmenkunta vuotta hellari, yhtä pitkään baptisti ja
niiden jälkeen 10 vuotta Elämän Sanassa. Tämän hetken luterilaisuuteni on lähellä Kansanlähetystä, Katulähetystä,
Kristillistä Työväenyhdistystä, Kansan Raamattuseuraakin.
Ja tätä nykyä sisällytän uskovaisiin ystäviini kaikkien muiden muassa
adventistitkin. Tee sinä samoin.
http://www.churches.fi/
http://www.edu.fi/lukiokoulutus/uskonto/verkkomateriaaleja/mihin_suomalainen_uskoo_ue5/luterilainen_kirkko_ja_muut_kristilliset_yhteisot
- .,,.
Raamattu sanoo; älä pane luottamustasi ihmisen poikaan.
" Raamattu sanoo; älä pane luottamustasi ihmisen poikaan. "
Mutta Isoon - kaikkein Korkeimpaan !!!
Paavalin kirje efesolaisille ja evlutlaisille:
Ef.1:20
jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista
ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21
korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta
ja jokaista nimeä,
mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan
myös tulevassa.
http://www.youtube.com/watch?v=eATJ4PRXEJk&feature=channel
>> >>
- - - -
SAIN TÄLLAISEN VIESTIN TUNTEMATTOMALTA
*Rabbi sanoi, että Messias paljasti hänelle palaavansa kohta
Ariel Sharonin kuoleman jälkeen! Kummallisen ajoituksen myötä minä vain yhtenä
päivänä muistin, että Ariel Sharon on ollut koomassa ja kasvia
muistuttavassa tilassa tammikuusta 2006, mutta on edelleen
elossa ja minulle valkeni, että tähän omituiseen tilanteeseen täytyy sisältyä jokin profeetallinen merkitys. Tämän täytyy olla se! Jos rabbi kuuli oikein Herralta, niin Sharonin kuolema oleva tärkeä
profeetallinen ajan merkki.
Tähän perustuen, kun kuulet Sharonin kuolemasta, valmistaudu
kohtaamaan Herra, koska Hän on silloin ovella!
Minäkin muistin jotain vaikka en tuohon osaa sanoa juuta en jaata.
Muistuttaisin että Jeesus ilmaisi Israelin olevan tavalla jos toisella
lopunajan merkkinä. Sitä tuo ylläsanottu kyllä olisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351