Paikallaan junnaava suhde, loukkaamisen pelko

-Elise-

Varautukaa pitkään avautumiseen, minun on pakko saada purkautua jonnekin tai tulen hulluksi! :)

Olen siis 22-vuotias opiskelijanainen ja olen seurustellut avomieheni kanssa kohta 4½ vuotta, joista yhdessäasumista on melkein 4. Meillä on alusta asti ollut kuta kuinkin täydellinen, rakastavainen ja riidaton suhde ja olen vuosi toisen jälkeen tajunnut ja todennut itsekseni, että hän on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja haluan viettää loppuelämäni hänen kanssaan. Näin siis vielä tunsin kun melkein 4 vuotta tuli täyteen, jolloin tiedostin myös sen, että alkuhuuma on hävinnyt aikoja sitten ja jäljellä on vain ihana ja luottamuksellinen rakkaus. Mieheni eroaa radikaalisti muista tuntemistani ihmisistä - hän on hyvin ujo ja hiljainen (muiden kuin minun seurassani,) hän on äärettömän fiksu, ihailtava, söpö, kiltein tuntemani ihminen, hyvin rauhallinen eikä koskaan korota minulle ääntänsä. Eikä koskaan pyydä minua tekemään jotain asiaa, vaan tarjoutuu itse tai ehdottaa sitä yhteiseksi tekemiseksi. Hän peittelee minut hellyydenosoituksilla (vieläkin!) päivittäin ja saa välillä nauru/hymyilykohtauksia tarkkaillessaan minua, kun olen hänen mielestään niin ihana.

Kuulostaa siis täydelliseltä, eikö?

Viimeisen puolen vuoden aikana suhtautumiseni häneen on kuitenkin muuttunut. Jotkut noista yllä mainitsemistani piirteistä ovat hiljattain alkaneet häiritsemään, ihan vain sen takia, että oma elämäntilanteeni on muuttunut niin paljon. Ennen teimme asioita yhdessä ja vietimme oikeastaan pelkästään toistemme kanssa aikaa, ystäviä minulla tai hänellä ei edes kummoisemmin ollut (mitä nyt koulututtuja) sillä vietimme kaiken ajan toistemme seurassa. Ja se riitti meille, koska sovimme yhteen kuin paita ja peppu. Emme kumpikaan käyneet opiskelijajuhlissa tai juhlissa ylipäätään, rakastimme vain toisiamme ja teimme mieluummin asioita kahdestaan esim. koti-illan merkeissä tai tietokoneillamme istuen.