Eli olen kesätöissä puhelinlehtimyyjänä. Tänään eräs asiakas oli kiinnostunut tilaamaan lehden, jossa kylkiäisenä oli luvattu satojen eurojen arvoinen kaulakoru. Asiakas kysyi, mitä ainetta kaualkoru on. Koska en tienny, vastasin, että todennäköisesti hopeaa. Lisäksi unohdin kysyä, haluaako hän laskunsa yhdessä vai kahdessa erässä, ja unohdin myös kertoa, että tilauksen jälkeen lehden tulo jatkuu kestotilauksena, ellei hän sitä itse peruuta.
Voinko joutua korvaamaan jotain, mikäli koru ei olekaan hopeaa ja asiakas ottaa yhteyttä firmaamme? Entäpä kaksi muuta jälkimmäistä unohdusta, miten ne? Miten minun tulisi tässä tilanteessa toimia?
Ylitinkö valtuuteni?
28
5641
Vastaukset
- ylivääpeli
Saat sakot.
- sellaista sattuu
Nauhoitettiinko keskustelu asiakkaan kanssa?
Asiakas varmasti saa tilauksestaan kirjallisen ilmoituksen. Siinä tulisi lukea tilauksen jatkuvan kestotilauksena määräajan jälkeen.
Sinuna keskustelisin esimiehesi kanssa ja kysyisin toimintatapoja vastaavanlaisiin tilanteisiin.- amö
Anna asian olla vaan. Kyllä se asiakas peruu sen tilauksen, jos peruu. Eikä sillä nyt mitään väliä ole, onko se hopeaa se koru vai ei. Älä ota noin vakavasti. Eri asia jos olisit myynyt asiakkaalle esimerkiksi väärän lääkkeen, joka uhkaisi hänen terveyttään. Ja kestotilaus on ihan normaali käytäntö noissa lehtitilaushommissa. Eilen mä tilasin itse seiskan, eikä sekään lehtimyyjä kysynyt maksanko yhdessä vai kahdessa erässä. Eikä minulle sanottu, että tilaus jatkuu kestotilauksena, koska se on itsestäänselvyys. Minun mielestäni et ole toiminut mitenkään huonosti. Täydellisesti et muistanut kaikkia asioita, mutta se ei ole vakavaa.
- Asiatietoinen.
amö kirjoitti:
Anna asian olla vaan. Kyllä se asiakas peruu sen tilauksen, jos peruu. Eikä sillä nyt mitään väliä ole, onko se hopeaa se koru vai ei. Älä ota noin vakavasti. Eri asia jos olisit myynyt asiakkaalle esimerkiksi väärän lääkkeen, joka uhkaisi hänen terveyttään. Ja kestotilaus on ihan normaali käytäntö noissa lehtitilaushommissa. Eilen mä tilasin itse seiskan, eikä sekään lehtimyyjä kysynyt maksanko yhdessä vai kahdessa erässä. Eikä minulle sanottu, että tilaus jatkuu kestotilauksena, koska se on itsestäänselvyys. Minun mielestäni et ole toiminut mitenkään huonosti. Täydellisesti et muistanut kaikkia asioita, mutta se ei ole vakavaa.
"Kylkiäisenä luvattu satojen eurojen kaulakoru" HAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAA.
Taitaisi lehtitalot mennä konkkaan aika äkkiä jos 50 - 80 euron vuositilauksen kylkiäisiksi annettaisiin satojen eurojen kaulakoru.
Voin kertoa totuuden. Korut joita rennosti jaeskellaan tilausten kylkiäisenä, on yhteistyönä muiden lehti tahojen kanssa teetätetty Aasian halpakellareissa arvoltaan 0.50 - 4.00 euroa. Onhan niihin työnnetty keinotekoista meripihkaa sun muita "safiireja" (hahhahhahhaaa) mutta todellisuudessa ne ovat tori- ja turisti rihkamaa, joita matkailijakin saa 1-2 eurolla.
Se siitä satojen eurojen arvosta. Mitä asiakkaaseen tulee, tuollaiselle pitääkin syöttää paskaa ja unohtaa kertoa muut bointit. Jos se on noin tyhmä että uskoo satuihin, se on sen ongelma, ei myyjän. Myyjähän on ainoastaan huijauksen välikäsi, ei vastuullinen mistään. Myyjän pitäikin huijata, lehden toimittaja on vastuussa.
Yksi muu huijausmenetelmistä on "Saat ilmatteeksi vuoden lehdet maksat ainoastaan postituskulut" about 3.25 - 4.95. Tässä vaiheessa ostajan kellon pitäisi kilkattaa. Nuo normaalit Tiede ja muiden lehtien todellinen postikulu on 0.90-1.05 euroa mutta massapostituksella saavat alennusta postimaksun jäädessä 0.70 - 0.80 euroon ELI SE SIITÄ ILMAISESTA VUOSI TILAUKSESTA joka jatkuu kestona sen jälkeen!
Herätkää suomalaiset pahvipäät. - joukiinen
Asiatietoinen. kirjoitti:
Taitaisi lehtitalot mennä konkkaan aika äkkiä jos 50 - 80 euron vuositilauksen kylkiäisiksi annettaisiin satojen eurojen kaulakoru.
Voin kertoa totuuden. Korut joita rennosti jaeskellaan tilausten kylkiäisenä, on yhteistyönä muiden lehti tahojen kanssa teetätetty Aasian halpakellareissa arvoltaan 0.50 - 4.00 euroa. Onhan niihin työnnetty keinotekoista meripihkaa sun muita "safiireja" (hahhahhahhaaa) mutta todellisuudessa ne ovat tori- ja turisti rihkamaa, joita matkailijakin saa 1-2 eurolla.
Se siitä satojen eurojen arvosta. Mitä asiakkaaseen tulee, tuollaiselle pitääkin syöttää paskaa ja unohtaa kertoa muut bointit. Jos se on noin tyhmä että uskoo satuihin, se on sen ongelma, ei myyjän. Myyjähän on ainoastaan huijauksen välikäsi, ei vastuullinen mistään. Myyjän pitäikin huijata, lehden toimittaja on vastuussa.
Yksi muu huijausmenetelmistä on "Saat ilmatteeksi vuoden lehdet maksat ainoastaan postituskulut" about 3.25 - 4.95. Tässä vaiheessa ostajan kellon pitäisi kilkattaa. Nuo normaalit Tiede ja muiden lehtien todellinen postikulu on 0.90-1.05 euroa mutta massapostituksella saavat alennusta postimaksun jäädessä 0.70 - 0.80 euroon ELI SE SIITÄ ILMAISESTA VUOSI TILAUKSESTA joka jatkuu kestona sen jälkeen!
Herätkää suomalaiset pahvipäät.Olen hankkinut markkinointikiellon. Pääasiassa toimii lehtimyyntiin. Muuhun ei. Muutama säätiö soittelee. Samoin lisäravinnekauppias yritti selittää, miten niiden tarpeessa olen. Kehotin käyttämään itse, koska hän niiden tarpeessa oli, koska myönsi syövänsä paljon pikaruokaa. Eräs lehtikauppias löi aimmin luurin korvaan, kun sanoin ei kiitos aiemmin. Samoin eräs myyjä käski menemään R-kioskilta katsomaan lehden mallia. Yleensä he olivat mukavia ihmisiä ja asiallisia.
- Asiakas...
Asiatietoinen. kirjoitti:
Herätkää suomalaiset pahvipäät.Liisa Vitalin suunnittelemat korut ovat kylläkin hopeisia ja kotimaassa valmistettuja. Tiedän sen, koska itselläni on nyt koko kylkiäissarja ja luonnollisestikin tarkistin sekä vuosileiman, nimileiman että hopeapitoisuusleiman. Ihan olivat aidot ja oikeat suomalaiset leimat
Tulipahan Annakin siinä samalla sitten....
- Ostan kaupasta
Ei Voisi Vähemmän Kiinnostaa! Puhelinmyynti on perseestä ja kannattaa ottaa luuriin puhelinmyyntikielto, etteivät häiritse turhaan!
- ----------------
Puhelinmyyjien kuuluukin huijata asiaks tilaamaan, jos asiakas epäröi niin lisää vettä myllyyn.
Ammattikunta on kyllä eräs yksi halveksittavimmista, miten joku voi alentua puhelinmyyjäksi. Minä vihaan puhelinmyyjiä!- Dermi
"Puhelinmyyjien kuuluukin huijata asiaks tilaamaan, jos asiakas epäröi niin lisää vettä myllyyn.
Ammattikunta on kyllä eräs yksi halveksittavimmista, miten joku voi alentua puhelinmyyjäksi. Minä vihaan puhelinmyyjiä! "
Tuohon edlliseen viestiin sanoisin vain ettei todellakaan puhelin myyjä saa huijata, hän sanoo kaiken sen mitä on neuvottukin sanomaan.
Joskus kuitenkin käy vahinkoja (niinkuin tässäkin tapauksessa) mutta ne täytyy vain korjata mahd. nopeasti.
Kyllä, soittajat ovat halveksituimmista ammattikunnista, mutta sen syytä en kyllä ymmärrä. Luulen että ihmiset joilla ei ole pokkaa sanoa etteivät tilaa mitään ovat vain vihoissaan siitä että heille "tuputetaan."Mitään ei ole kuitenkaan ikinä pakko ostaa niin mitä väliä sillä on jos puhelin myyjä nyt vie sen minuutin pari päivästäsi kerran kuussa/vuodessa.
Ei se soittajan vika ole, hän tekee vain hänelle määrättyä työtä.
ALOITTAJALLE. Kun sinulla kuitenkin on naisen tiedot yms. niin soita hänelle uudelleen ja tarkenna sitä tilausta ja mitä ainetta koru on. Se tuskin on hopeaa kuten hänellä sanoit, useimmiten ne on halvempaa ainetta joka on hopeoitu/kullattu. (Voihan olla sinun tapauksessa se onkin oikeasti hopeaa en sano sitäkään.)
Itse työskentelin joskus puh.myyjänä kun olin nuorempi ja kesällä kun oli opiskellessa pakko hankkia rahaa.
Kuitenkin juuri tuon takia lopetin työn, siis koska se on niin stressaava ihmisten turhien ennakkoluulojen takia ja ikinä ei voinut olla täysin varma että sanoiko nyt aivan kaiken yms.
Hyvää jatkoa sinulle ja onnea työssäsi! Minä en halveksi mitään ammattikuntaa ja ammattilaista, joka tekee työnsä hyvin. Jos asiakas tulee huijatuksi, silloinhan luurin toisessa päässä on huijari, ei ammattilainen.
- häiritty
Dermi kirjoitti:
"Puhelinmyyjien kuuluukin huijata asiaks tilaamaan, jos asiakas epäröi niin lisää vettä myllyyn.
Ammattikunta on kyllä eräs yksi halveksittavimmista, miten joku voi alentua puhelinmyyjäksi. Minä vihaan puhelinmyyjiä! "
Tuohon edlliseen viestiin sanoisin vain ettei todellakaan puhelin myyjä saa huijata, hän sanoo kaiken sen mitä on neuvottukin sanomaan.
Joskus kuitenkin käy vahinkoja (niinkuin tässäkin tapauksessa) mutta ne täytyy vain korjata mahd. nopeasti.
Kyllä, soittajat ovat halveksituimmista ammattikunnista, mutta sen syytä en kyllä ymmärrä. Luulen että ihmiset joilla ei ole pokkaa sanoa etteivät tilaa mitään ovat vain vihoissaan siitä että heille "tuputetaan."Mitään ei ole kuitenkaan ikinä pakko ostaa niin mitä väliä sillä on jos puhelin myyjä nyt vie sen minuutin pari päivästäsi kerran kuussa/vuodessa.
Ei se soittajan vika ole, hän tekee vain hänelle määrättyä työtä.
ALOITTAJALLE. Kun sinulla kuitenkin on naisen tiedot yms. niin soita hänelle uudelleen ja tarkenna sitä tilausta ja mitä ainetta koru on. Se tuskin on hopeaa kuten hänellä sanoit, useimmiten ne on halvempaa ainetta joka on hopeoitu/kullattu. (Voihan olla sinun tapauksessa se onkin oikeasti hopeaa en sano sitäkään.)
Itse työskentelin joskus puh.myyjänä kun olin nuorempi ja kesällä kun oli opiskellessa pakko hankkia rahaa.
Kuitenkin juuri tuon takia lopetin työn, siis koska se on niin stressaava ihmisten turhien ennakkoluulojen takia ja ikinä ei voinut olla täysin varma että sanoiko nyt aivan kaiken yms.
Hyvää jatkoa sinulle ja onnea työssäsi!...pitäis kieltää lailla.
Kyllä aikuinen ihminen osaa itse tilata lehtensä kun huomaa sellaista tarvitsevansa. Ei niitä tarvitse koittaa tuputtaa jo melkein häirinnän tyyppisellä soittamisella.
Sitten on jotain vanhuksia (ja miks ei muitakin) jotka tilaavaat vain päästäkseen eroon puhelinmyyjistä ja niiden jatkuvasta häirinnästä.
Puhelinmyynnin voi kieltää muta muistaakseni vain kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan jonka jälkeen kielto on uusittava. Minusta se pitäisi ennemminkin olla pysyvä jonka itse voi sallia jos niin haluaa.
Sekin on vielä ihan pesiistä et nykyään ne saa numerot joita ei ole mihinkään suoramarkkinointiin antanut.
Tänään jopa työkaveri ihmetteli että mistä on saaneet hänen numeron kun käyttää preepaid liittymää. Ityellä pitäs olla salanen numero ja silti soittavat. - plaa'ah
häiritty kirjoitti:
...pitäis kieltää lailla.
Kyllä aikuinen ihminen osaa itse tilata lehtensä kun huomaa sellaista tarvitsevansa. Ei niitä tarvitse koittaa tuputtaa jo melkein häirinnän tyyppisellä soittamisella.
Sitten on jotain vanhuksia (ja miks ei muitakin) jotka tilaavaat vain päästäkseen eroon puhelinmyyjistä ja niiden jatkuvasta häirinnästä.
Puhelinmyynnin voi kieltää muta muistaakseni vain kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan jonka jälkeen kielto on uusittava. Minusta se pitäisi ennemminkin olla pysyvä jonka itse voi sallia jos niin haluaa.
Sekin on vielä ihan pesiistä et nykyään ne saa numerot joita ei ole mihinkään suoramarkkinointiin antanut.
Tänään jopa työkaveri ihmetteli että mistä on saaneet hänen numeron kun käyttää preepaid liittymää. Ityellä pitäs olla salanen numero ja silti soittavat.Kun sun idiootti-kaveris osallistuu netissä kaikenmaailman kyselyihin ja kilpailuihin jättäen numeroansa yhteystietoihin :D
Periaatteessa jos tänään laitan "robinson-rekisteriin" numeroni-ettei minulle saa b-to-c -puhelinmyyjät soitella, mutta illalla osallistun johonkin nettilipailuun kera yhteystietoni - Kumoan soittokiellon ihan itse :)
Ja toisekseen, huvittaa aina lukea näitä " puhelinmyyjät ovat p'seestä jne" - Näin yleensä sanovat juurikin ne ihmiset, jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä kokeilleet - ja epäonnistuneet.
Faktahan on, että myyjäksi synnytään, ei sitä taitoa opita.
Yrittäjät saavat tavallisia pulliaisia huomattavasti enemmän yhteydenottoja, joten lopettakaa tuo nillitys :D - Töttttttä
plaa'ah kirjoitti:
Kun sun idiootti-kaveris osallistuu netissä kaikenmaailman kyselyihin ja kilpailuihin jättäen numeroansa yhteystietoihin :D
Periaatteessa jos tänään laitan "robinson-rekisteriin" numeroni-ettei minulle saa b-to-c -puhelinmyyjät soitella, mutta illalla osallistun johonkin nettilipailuun kera yhteystietoni - Kumoan soittokiellon ihan itse :)
Ja toisekseen, huvittaa aina lukea näitä " puhelinmyyjät ovat p'seestä jne" - Näin yleensä sanovat juurikin ne ihmiset, jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä kokeilleet - ja epäonnistuneet.
Faktahan on, että myyjäksi synnytään, ei sitä taitoa opita.
Yrittäjät saavat tavallisia pulliaisia huomattavasti enemmän yhteydenottoja, joten lopettakaa tuo nillitys :DOikeassa olet pääosin. Itse en ole koskaan saanut puhelinmyyjältä soittoa, koska en tunge numeroani kaikenmaailman "Voita auto" kilpailuihin.
Suoramarkkinointikiellon voi hommata, jolloin ellet itse sitä pura tai ryssi niin heillä ei ole oikeutta soittaa sinulle...Mutta sekään ei anna takaa rauhaa. Noissa tapauksissa tosin on paikkoja, joihin voi valittaa.
En kyllä ymmärrä, mikä paha on jos joku mainostaa jotain lehteä. Ilmeisesti kuluttaa energiaa, jos vastaat ja sanot että ei kiitos.
Eiköhän puhelinmyynnissä riitä, että on sanavalmis ja sosiaalinen. Luulisi noilla meriiteillä jo pärjäävän ihan hyvin. :P
Eiköhän koru ole kultaa, jos se satojen eurojen arvoinen on.
- -Loving my jewelry-
Ei se kulta ole mikä maksaa vaan timantit!
- 512313
Joudut vankilaan.
Noh..todennäköisintä ettei asiakas valita mistään mutta jos näin käy, eli koru ei ole luvatu mukainen tai asiakas väittää ettei tarpeeksi tietoja annettu puhelimessa, niin sopimus vain raukeaa. olisi pizzan puhelinmyyjä ja asiakas olisi kiinnostunut tilaamaan pizzan ja kylkiäisiksi olisi luvattu useiden
eurojen juoma. Asiakas kysyisi mitä aineita juoma sisältää, jos ei tiedä ja vastaisi että luonnollisia helmien
makuja ja vettä todennäköisesti. Jos vielä unohtaisi kysyä halutaankos pizzanlisukkeet yhdessä vai peräti
kolmessa erässä ovella. Voisi myös unohtaa kertoa, että tilauksen saavuttua pizza on haalea ja juoma lämmintä, että pizzan voi lämmittää mikrossa ja juoma jääkaappiin tunniksi. Niin joutuisiko pizzalähetti vai puhelinmyyjä korvaamaan, koska asiat selviävät usein vasta ajan kanssa, vai eikö asiakas enään tilaa kyseisestä paikasta, vai tilaako kuitenkin, jos seuraavalla kerralla vaikka onnaisi, tai jos muuten vain haluaa
kylkiäisiä.. Hyvää jussia kaikille kylkiäisineeen...- Superkemisti
Alkemia on yksi vaihtoehto, hopean voi muuttaa kullaksi kädenkäänteessä. Pentagrammi on yleisesti hyväksytty muodonmuutosvaihtoehto, mutta kyllä se vanha kunnon pakastettu kyrpäkin käy. Oikeastaan sinä voisit lopettaa tuon puhelinmyynnin koska olet liian hyvä ihminen sellaiseen. Näen tuskasi mikä huokuu viestistäsi ja haluisin auttaa näillä sanoilla sinua:
Ulos. Kaupastani. Homo.
Onnea ja Siunausta elämääsi rohkea ritari! Koita kestää elämän pahuutta :)
Terveisin Näkki-kondomi - amadsoo
HEI sun pitää keskustella asiasta suoraan työnantajalle tai johtajalle.
EN usko että se on kovin vaarallinen tilalle.
HIEMAN itsetuntoa. Selvästi työnantajasi ei ole tuon kylkiäislahjan osalta opastanut sinua tarpeeksi, eli heidän olisi pitänyt kertoa mitä metallia koru on. Sinun mokasi oli se, että menit sanomaan sellasta mikä ei välttämättä pidä paikkansa, mutta vastuu kaulakorun osalta on sinun työnantajalla. Nuo kaksi muuta virhettä saat korjattua kun ihan rohkeasti soitat asiakkaalle ja kysyt haluaako hän laskunsa kahdessa tai yhdessä osassa ja otat toki tuon kestotilauksenkin ja kaulakoru asian esille. Muista pahoitella hänelle tapahtunutta.
- Nimimerkki764
Kyllä siellä on ihan kunnonkin lahjoja, riippuu toki lehtitalosta. Moccamaster keitin esim. Geo lehden tilauksen yhteydessä ei kuullosta ollenkaan huonolta.
- Näin on
Saat linnatuomion petoksesta. Muista ottaa riittävästi liukkaria mukaan kun lähdet lusimaan!
- pkoop
En yhtään ihmettele, että ihmisiä riittää puhelinmyyjiksi. Radiossa haastateltu puhelinmyyjä kertoi tienaavansa helposti 5000e/kk. Huh huh.
- röllie
pkoop kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että ihmisiä riittää puhelinmyyjiksi. Radiossa haastateltu puhelinmyyjä kertoi tienaavansa helposti 5000e/kk. Huh huh.
en mitään osta puhelimessa. Soitellaan...
- sergeeni
Mistäpä sitä kokematon voisi kaikkea tietää.Voi kuitenkin todeta etten tiedä mutta
otan selvää asiasta seuraavalla kerralla . - Oikeessa töissä.
Teille kaikillelle puhelinmyyntiä harrastaville voisin sanoa, että etsikää oikeita töitö elkääkä huijatko rehellisiä työläisiä. Hävetkää!
- käätyjahti
Hei!
Saako tuota selvästikin Liisa Vitalin käätyä vielä jostain lehtitilauksesta kylkiäisenä? tilaan lehden oitis jos näin on. Kuka tietää minkä lehden kylkiäisenä käädyn voi saada? - Miuhkis
Mää oon jo hyvän tovin oottanut, että puhelinmyyjä soittais ja kaupittelis erästä lehteä hyvän kylkiäisen/tarjouksen kera. Välillä niillä on oikeasti hyviä tarjouksia tai tilaajalahjoja. Netistä en ole toistaiseksi kunnon tarjoukseen tämän lehden osalta törmännyt, joten oottelu jatkuu. Tilaan heti, kun joku vaan soittaa ja tarjoaa.
Poikaystävä tilasi juuri aku ankan puhelinmyyjältä, koska halusi saada sen kirjan, mikä siinä oli kylkiäisenä. Tilaus itsessään maksoi vähemmän, mitä tuo kirja olisi kaupasta ostettaessa maksanut ja koska pitää vielä aku ankasta, niin oli oikein tyytyväinen.
Välillä on vaan pakko tehdä työtä, josta ei pidä, jos ei muuta saa ja rahaa tarvitsee elämiseen. Itse en ole vielä (onneksi) joutunut kokeilemaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018003- 1075647
- 2784962
- 494913
- 763687
- 542920
- 632645
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422328