Muistattekos, kun Vanhanen vakuutteli, että arvonlisäveron alennukset tulevat taatusti suoraan kuluttajan eduksi?
Joopa joo.
Ravintolat ilmoittavat, etteivät aio alentaa hintojaan 1.7. ja selityksiä riittää. Kukahan uskoisi?
Kun 1.7. ALV:n yleiskorotus, 1%, astuu voimaan, niin siitä on ainakin minulle tullut jo monia ilmoituksia tyyliin, "joudumme tarkistamaan hintojamme, koska...".
Kuluttajaa viedään, että hippulat vinkuu, mutta hallitus ei edes vikise.
ALV ja lupaukset
10
173
Vastaukset
Vanhanen muisti varmaan sen asian väärin.
- Makriina ek
Mehän olemme niin ulkopuolella kaiken järjellisen toiminnan, eläkkeellä kun jo olemme, että me emme ymmärrä, kuinka vaikeaa hintojen alentaminen on. Siinä pitä ottaa huomioon ihan kaikki.
Korotus tulee nappia painamalla, mutta alennetuissa hinnoissa on laskettavara varastoinnit, kirjanpidot, työpalkat, tukkuhinnat, mitähän vielä. Ei se niin vain käy, vaikka Vanhanen lupasikín. Jo silloin olisi pitänyt vähän ajatella...
Onhan se todettu moneen kertaan jo bensan maailmanmarkkinahintojen kohdalla. Ja kun on ostettu tavaraa sillä vanhalla hinnalla, ja maksut on maksettu vanhalla ja ja ja .....
Pitäisiköhän meidän vähän auttaa ja keksiä hyviä verukkeita käytettäväksi "Kootuissa hinteselityksissä".- *Kukkahame*
Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä?? - 15+34
*Kukkahame* kirjoitti:
Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä??anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
Ei todellakaa haju ole ajan tasalla. - 2+2
15+34 kirjoitti:
anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
Ei todellakaa haju ole ajan tasalla.älä tule tänne kyselemään mikä se on??
olet jo homeessa!
Tulipa tuossa yön aikana mieleen, että eikös nämä ravintolat ole juuri niitä aktiivisimpia veronkiertäjiä ja piilotyövoiman käyttäjiä.
Jos siis ei ole maksanut veroja tähänkään asti, niin mistä sitä enää voi vähentää.- 4kitr
Esko Ahon hallitus junaili suomeen ALV systeemin.
- *Kukkahame*
Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero
- 10+9
*Kukkahame* kirjoitti:
Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero
tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.
- Lorena*
10+9 kirjoitti:
tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.
Kyllä ALV alennukset vaikka se 1% on lähtenyt sillä saatteella että kuluttajahintoinnoista se suoraan vähennetään. Jos "kauppias" ei sitä tee, ei sille Vanhanenkaan mitään voi ja olisi vallan kova työ vakoilla joka liikkeen hinnat.
Näinhän se menee. Paikkallinen energialaitos ilmoitti firman saaneen energiamaksuista runsaan voiton, ja ilmoitti alentavansa energia makuja. Ei se käy, kopsahti nuija kaupungilla, tarvitsemme voiton talouden hoitoon, asia loppuun käsitelty! Kuluttajien rahoja se ylijäämä on, mutta ei se näytä olevan rikos jos muu taho nuijan kopautuksella ne itselleen ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391559Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836