Onko kipistä mitään hyötyä vesille laskettaessa ja nostettaessa?Olen hankkimassa traileria ja pohtinut että ostaako kipillä vai ilman.Vaihtoehtoja olisi Juhta tai Majava.Onko näistä kenelläkään kokemuksia?Majava on hieman halvempi
traileri
8
522
Vastaukset
- GHJK2
OLE MITÄÄN HYÖTYÄ.
- 750muuli
Osta kumman saat halvemmalla.
Itsellä käytössä tuo ominaisuus muulin kärryssä mutta eipä tuosta juuri mitään apua ole.
Veneen laskussa ja nostossa ei ole mitään ihmeellistä kunhan pakittaa vain kärryn niin pitkälle kuin mahdollista. - heh62
Riippuu minkä painoista venettä traileroi. Itselläni on Muulin 1000kg:n traileri ja siihen sopiva vene ja pidän kippiä erittäin mukavana ominaisuutena.
- luiska
Loivassa luiskassa ainakin raskasta venettä laskiessa kipistä on pientä apua. Sen sijaan nostossa lukitsen sen aina, koska auki oleva kippi haittaa veneen keskittämistä. Pienten pulpettiveneiden kanssa pelatessa, kipistä ei ole sanottavaa hyötyä.
Lähtökohtaisesti vene ajetaan trailerin päälle omalla moottorillaan, jolloin traileri on n. puoleen väliin mitastaan veden alla (riipuu toki luiskan kulmasta), ja siten että vene ei kellu trailerin päällä ollessaan. Kyseinen tapa tosin vaatii käytännössä kaksi henkilöä, toinen ajaa venettä, ja toinen kiinnittää koukun kun keula osuu etutukeen.
Jos taas toimit yksin, niin kipistä voi olla apua vinssatessa, tosin traileri täytyy laskea syvemmälle kuin ensimmäisessä tapauksessa, mutta sen päällä oleva vene ei saa vinssauksen jälkeen kellua, vaan sen pitää olla trailerin kannatettavana.
Eli valitse oman käytön/mieltymyksiesi mukainen, kukaan muu ei voi sitä ratkaista.- pakollinen
Itse säätyvät trykkarit ovat paljon käytännöllisemmät jos kuskaataan muutakin kuin yhtä venettä.
- KAPTEENI
KIPISTÄ EI APUA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144