Heippa!
Olisiko kenelläkään ideoita mitä proteiinipitoista voisi ripotella sosekeiton päälle sattumiksi? Sekasyöjät voi laittaa kinkkusuikaleita, raejuustoa, savukalaa yms.. mutta entäs vegaanit? Monesti teen keitot niin että niissä on jo valmiiksi jotain proteiinipitoista (linssejä, papuja jne) mutta välillä olisi kiva tehdä keittoa vaikka tomaatista ja paprikasta mutta eihän sen ravintoarvo sellaisenaan riitä saatikka pidä nälkää.
Lämmin kiitos jo etukäteen kaikista ideoista.
Sosekeittoon proteiiniksi
8
500
Vastaukset
- 7+4 = ?
hefua tai tofua pieniksi kuutioituna ja rapeaksi paistettuna esim. kurkkumalla maustetussa seesamiöljyssä
Muutkin "lihankorvikkeet" kuten seitan käyvät. Myös erilaiset siemenet ja rouhitut pähkinät. Itse en ripottele noita lisäkkeitä keittoon vaan panen ne tarjolle eri astiaan, josta syöjät saavat lisätä niitä itse keittoonsa. - ..........
Miksei punaiset linssit kävisi tomaatti-paprikakeittoon? Minä laitan aina tomaattikeittoon linssejä ja tulee herkullista ja ruokaisaa.
Linssit ovat aivan mahtava vastaus. Hiiteen kaikki hefut, tofut ja seitanit - keinotekoiset ruoat ja korvikkeet.
Linssien syöntiä on syytä lisätä, koska ne maistuvat hyviltä ja näyttävät linsseiltä.- 99996
crudo kirjoitti:
Linssit ovat aivan mahtava vastaus. Hiiteen kaikki hefut, tofut ja seitanit - keinotekoiset ruoat ja korvikkeet.
Linssien syöntiä on syytä lisätä, koska ne maistuvat hyviltä ja näyttävät linsseiltä.Ja sinäkö päätät, mikä on oikein ja väärin ruuanlaitossa? Miksi kangistua kaavoihin, kun kaikenlaista voi kokeilla. Ärsyttävän narsistinen asenne sinulla.
99996 kirjoitti:
Ja sinäkö päätät, mikä on oikein ja väärin ruuanlaitossa? Miksi kangistua kaavoihin, kun kaikenlaista voi kokeilla. Ärsyttävän narsistinen asenne sinulla.
Enhän minä mitään päätä. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi?
Minä sanon mielipiteeni ja koetan perustellakin sen useimmiten. Ja narsismi on ihan jotain muuta, luehan kirjoista.- mamiturkoosi
Punaiset linssit käy tuohon keittoon aivan loistavasti mutta ihan vain vaihtelun vuoksi olisi joskus kiva tehdä keittoa ilman linssejä tai papuja. Teen todella usein linssikeittoja jotka ovat kyllä ihanan ruokaisia mutta välillä olisi kiva kokeilla jotain uutta.
- Tofua
mamiturkoosi kirjoitti:
Punaiset linssit käy tuohon keittoon aivan loistavasti mutta ihan vain vaihtelun vuoksi olisi joskus kiva tehdä keittoa ilman linssejä tai papuja. Teen todella usein linssikeittoja jotka ovat kyllä ihanan ruokaisia mutta välillä olisi kiva kokeilla jotain uutta.
Tai Silken- tofua, sitä pehmeää.
- --------
crudo kirjoitti:
Linssien syöntiä on syytä lisätä, koska ne maistuvat hyviltä ja näyttävät linsseiltä.Mitä tarkoitat korvikkeilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667