Jäähyväiset

Hei palstalaiset.
Minä en ole ikinä loukkaantunut teidän asiallisista vastauksistanne enkä myöskään omasta mielestäni asiattomista, jotka varmaan ovat oikeasti olleet varsin asiallisia.

Kerran meinasin sanoa moi vaan, kun silloinen sheriffi siirsi mielestäni oivan ja vitsikkään halityyny juttuni huuhaa osastoon, mutta sehän oli vain kimpaantumista hirmuhalitsijaa kohtaan, eikä liittynyt silloisiin keskustelukumppaneihin millään lailla.

Siis otsikosta riippumatta kiva tavata silloin tällöin.
Pieni lomailu tekee tietysti joskus poikaa.

11

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puskasuleima

Jos siä olet lomallel lähärössä, niv viätä oikeen hyvä ja innostava loma.
      Tut takasik ku kerkiit.

• Katleija.

Samoin hyvää lomaa Jopeli. Kokemuksesta kerron, että loma täältä tekee hyvää. Mutta, mutta, tuuthan takas.

• 37+40=77

paljonko on täysiaikaisen eläkeläisen vuosiloman pituus?

• 365 tän vuon

No...mie siul haastan, mieko oon jo eläkkeel miul on 365 pv lomaa siis vuues, ja karkausvuues on 366 päiviä, tälleekö miun pit tämä ymmärtiä, vai millee?

• Taavi Tavaton

Tutkin nuo eläkepaperini ja täytyy sanoa, että olin niin innoissani eläkkeelle pääsysytä aikoinaan, etten huomannut vaatia yhtään palkallista kesälomaa lomaltapaluurahoineen tietysti, eikä niitä sieltä nytkään löytynyt.

• Katleija..
        Taavi Tavaton kirjoitti:

Tutkin nuo eläkepaperini ja täytyy sanoa, että olin niin innoissani eläkkeelle pääsysytä aikoinaan, etten huomannut vaatia yhtään palkallista kesälomaa lomaltapaluurahoineen tietysti, eikä niitä sieltä nytkään löytynyt.

Oli leipätyö ja vuosilomat ja eläkkeellelähtö. Että mistäkö lomaa nyt otetaan.
        Ne lomat otetaan itse milloin mistäkin. Itselleen voi loman ottaa vaikka palstakirjoittelusta, varsinkin jos se on jo ihan työstä käynyt.
        Sitäpaitsi eläkeläisetkin käyvät nykyään töissä, jotkut ainakin. Hekin välillä ottavat lomaa. Hyvä puoli näin eläkeläisenä, että enimmäkseen loman voi ottaa itse, jos ottaa.
        Sitten vielä eläkeläinen, joka on esim omaishoitaja.Varmasti ottaisi lomaa joskus jos saisi. Kunta voi yrittää auttaa siinä.
        Siis kyllä eläkeläinenkin lomaa voi viettää. Rahapalkkaa ei maksa kukaan eikä lomaltapaluurahaa, mutta lepo ja vaihtelukin lataa akkuja ja käy palkasta.

• työlääntymistä
        Katleija.. kirjoitti:

Ne lomat otetaan itse milloin mistäkin. Itselleen voi loman ottaa vaikka palstakirjoittelusta, varsinkin jos se on jo ihan työstä käynyt.
        Sitäpaitsi eläkeläisetkin käyvät nykyään töissä, jotkut ainakin. Hekin välillä ottavat lomaa. Hyvä puoli näin eläkeläisenä, että enimmäkseen loman voi ottaa itse, jos ottaa.
        Sitten vielä eläkeläinen, joka on esim omaishoitaja.Varmasti ottaisi lomaa joskus jos saisi. Kunta voi yrittää auttaa siinä.
        Siis kyllä eläkeläinenkin lomaa voi viettää. Rahapalkkaa ei maksa kukaan eikä lomaltapaluurahaa, mutta lepo ja vaihtelukin lataa akkuja ja käy palkasta.

enemmänkin, joillekkin näyttää ihan työtä olevan, joka kommentti luetaan suurennuslasilla ja otetaan itteensä ihan turhasta. Yleensä täälläkin saa mitä tilaa.

• Kiittäjä
        työlääntymistä kirjoitti:

enemmänkin, joillekkin näyttää ihan työtä olevan, joka kommentti luetaan suurennuslasilla ja otetaan itteensä ihan turhasta. Yleensä täälläkin saa mitä tilaa.

Tarkka diaknoosi...kiitos siitä

• Katleija.
        Katleija.. kirjoitti:

Kunhan vain aloin pohtimaan noita eläkeläisen lomia. Eka kerran kun elääkkeellä talvella etelään lähdin nauroin tuttavalle, että nyt en lähdekään enää lomamatkalle vaan matkalle.
        Viestilläni en halunnut tosiaankaan ketään ärsyttää, mutta kuivahko tekstityylini aiheuttaa usein vastenmielisyyttä joissain palstakumppaneissa.

• täällä keneenkään. - En ota kovin vakavasti näitä.

Ihan mukavia piipahduksia teen, luen toisten kuulumisia, huumorista nautin -
      ja itsekin joskus jotain ajattelemattomia ajatuksiani sekaan heitän.

Sorminäppäryyttähän tämä lisää,
      mutta osaaminen koneen kanssa on kannettua vettä kaivoon.
      Lähipiiristä poikkeilevat, kun uuden koneen asennus piti tehdä.

Safari on nyt minulla tässä Google chromen jälkeen .
      Ja Mac on isompiruutuisena helpompi loman jälkeen ottaa käyttöön.

Kotoa poissaolo on tarpeen, sillä tultuaan rakastuu taas omaan kotiinsa.
      Jokuhan siitä kirjoittikin tuon vanhan totuuden: " - on niin hyvä kotiin tulla taas!"

• ...vain

olin pitkän aikaa mieheni kuoltua,
        mutta aika parantaa.
        Tunnen jo taas olevani kokonainen nainen, lähes onnellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe