♥-0¤0¤0-♥♥-0¤*0*¤0-♥♥-0¤0¤0-♥
Talitintti hyppelee
oksalta oksalle
Kevyesti - Kevyesti
Niin se liikkuu puunrungolla
varmoin ottein
Ja tässä minä
sitä iheilen
Istun ja ihailen
Minä -
jolla on
raskas mieli
ja raskaat jalat
♥-0¤0¤0-♥♥-0¤*0*¤0-♥♥-0¤0¤0-♥
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/10585/normal_2007-03-22_13.57.jpg
ja sen kaveri....
http://www.vesanen.info/wp-content/gallery/tilhi/ponotankovaha.jpg
o-- KEVYESTI --o
6
280
Vastaukset
- tee.
Kaunis oli runosi, surullisuudesta huolimatta. Pidin.
- *MURUKULTA*
Olin jo aamulla saanut kaksi runoa kirjoitettua, hieman erilaisempia kuin tämä,
ja tämä oli jo kolmas, joka virtasi kynästäni, joten päätin laittaa sen jo sivulle.
Kirjoitin ''Kevyesti'' suoraa sivulle ja sinne hyppäsi tieten virhekin, 'iheilen' pitäisi lukea 'ihaillen',
mutta emmeköhän kestä tämän erheen. :)
Runo syntyi oikeasta tilanteesta, kun join aamuista kahviani ja katselin siinä sitten ulos ikkunasta, niin huomasin tintin hyppelevän oksilla ja väliin puunrungoa kiertäen, jotenkin silmiinpistävän kevyesti, kontrasti ihmiseen, sekä yleensäkin tähän eloonmme, kuinka väliin on kevyempää ja väliin raskaampaa, tämä ajatus kolkutteli mielen ovea - ja - kynä vain lähti liikkeelle, teksti tuli sitten suoraan muuttelematta sivulle noin minuutissa.
Näin spontanisesti (harvemmin kuitenkin nykyään) kun kirjoittaa suoraa esille, jälkikäteen sitä miettii epävarmanakin, että kuinkahan sitä oikein tulikaan kirjoitettua, oliko se sittenkään sujuvaa luettavaa, miten ajatus tuliko esille, oliks siinä mitään järkeekään, tökkikö ym. ja näitä minä sitten mietin ajaessani pohjoiseen.
No, kirjoitettu mikä kirjoitettu ja kotiin tullessani tarkistinkin vielä ja en minä sitä lähtisi muuttelemaan enää.
Kiitos sinulle että huomioit runoni Tee ja piditkin! :) Vastaukseni vain siirtyi tänne aamuun, kun piti kiireenvilkkaa ottaa takaisin tuota päivää eli katsoa koosteita V&D häistä, :)) ne kun jäin minulla tyysti livenä katsomatta. Voi sitä ihanaa onnea!!
Aamu tasaisen harmaa, kun ikkunasta katsoo, mutta vietetään silti mukava ja hyväntuulinen pvä! :)
- Kalle K
mukavan kevväesen runon oot näköjään laettannu ruuvvulle...
Minulla on ikävä sitä viimekevväestä piäsky pariskuntoo kun ne on
kaet suunnistanneet muualle pesimään....
Tässä on männy hukkaan paljo hyvvee keittoaikoo nuitte Vikun ja Tanielin
hiätouhuja kahtoessa ja jalakapallon takia mutta runnoen lukeminen on
kuitennii tärkeenpöö....
Laettovat muuten sähköpostiin kutun sinne Lahen runomatinejjaan....en
taejja jootoo lähtemään.....
Nyt pittää lähtee kiireellä kahtomaan ettei oo vuan pohjaan palaneet....
Ei muuta kun kiitoksia Murukulta kevyestä linturunosta....- *MURUKULTA*
Kyll miekii sit kahtelin niit häitä ja ihan niin kyynelkii pit miun vierittöö,
ol se vuaan nii kaanist ja herkkee - ja ennen kaikkea - onnellista!
Vai jo tuommosta kahtoo ihan mielellään usseeempaan kertoon.
Vaikka oishan se arvojuoma niillä saanunna olla jottain hienompaa,vai mittee...
jottain suomalaista, lisäaineetonta luonnontuotetta, mutta se teijän ponsorimatka
tasi tyssätä jo aika alakuun,,Kitteelle asti ku työ pääsittä? Eekä siitä etteenpäin..
Mie en kyll ymmärrä mitä työ sinne lähittä, ku ois pitännä lähtee aivan toiseen suuntoon!
Vaan teijän evustusmatkat on aina vähän hämäränpeitos, eekä niistä välttämättä ota Eerikkään selevee.
Muuten mie olin huomaavinani jotta Erik von oll siel juhlis mukana, mitä luulet?
Katoppa ku näättivät sitä kuvoo sielt, jossa keikku niitä purkkeja joill ne muut kunikaalliset oll tullunna,
niin siellä miust keikku Eerikin huvijahti kas. Nii ku näky, palavelu pelas hyvin,
ja näätti siltä ku olisivat hienosti ohjaamas sitä jonnekin selevimmille vesille..
Turvallisuus ennen kaikkea, onko siit Eerikist muuten kuulunna mitteen?
Ettei se vain uoo lähtennä tutkiin uteliaisuuttaan sitä linnaa, sinneko suattoo heleposti eksyy.
Tiiä vaikkei löyvetä ollenkaan ja ku muistettaan hänen viini-innostuksensa,,
jospa se on männyt sinne kellariin ja jäänynnä lukkoloitten taakse!
Soittakee nyt heti sille Ruottin-Kallelle K:lle ja käskekkää sen männä kahtoon sinne kellariin ja vikkelään!
Vaan asseesta kolomanteen, miekii sain sen kuhtu, oikeestaan kahteen kertaan,,
mut mie voin laittoo kirjeen siul ja huiskauttoo sen tulle Möttösen-linja-kuskille jotta ottoo ja tuop sinne.
Kuuntele! Voi ku kaanisti lintuloinen lauloo... ja kirkonkellot kumisoo.. se oh -tätä- elämää tiell...
Kiitos Kalle K ja toivottaan, jotta ne piääskyt tulloo takasi sinne siul.
Miulla on tuo lempi_västäräkki-pariskunta,,Viktooria ja Tanieli, vielä..
roosa on kyllä huomannut nekii...kyllä se oh kuule melekonen kissa, ee voi muuta ku nauroo sille!
Ja nyt kahville, kylläpä tuoksuuki... :D naatittaan ny! \_/?
Runo ja kuva kuin yhtä että hyvin sointuvat
yhteen,juuri sillä taidolla millä niitä tänne luot.
Suvea sinne suuntaan.- *MURUKULTA*
ooooooooooooooooooooooo
Kesäyö on hiljainen
vain kevyet yöperhoset
kaartelevat oksien välissä
hennoin siivin
Tässä hetkessä
syntyy siivet minullekin
Hetkessä,
kun kukaan ei näe
lennän kuin perhonen
tai kuin lintu
Se pienen hetken vain
Ja sitten -
Katoan
ooooooooooooooooooooooo
http://www.perhostutkijainseura.fi/kuvat/linkit_murtosaari.gif
Valoisan yön kiitokset sinulle Dolan käynnistäsi! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047