Hei, olemme suunnittelemassa talon rakentamista lähitulevaisuudessa ja yksi esiin tullut kysymys on, että mistä saa vähän harvinaisemman värisiä tiiliä, kuten esimerkiksi vaaleanvihreää/minttua.
Netistä olen löytänyt tietoa lähinnä vain normaaleista punaisista, valkoisista ja ruskeista jne tiilistä, mutta esimerkiksi juuri tuo mintun värinen tiili kiinnostaisi kovasti, mutta mistään en ole löytänyt tietoa saatavuudesta yms.
Yksi kerta törmättiin sattumalta tuon väriseen omakotitaloon ja siitä lähti omakin innostus kyseistä väriä kohtaan.
Olisimme hyvin kiitollisia jos jollain olisi kertoa jotain hyödyllistä tietoa asiasta.
Mistä erivärisiä tiiliä
talohaaveilijat
3
707
Vastaukset
- rommirusina tiili
En tiedä kuka tekis, kannattaisi kysellä tiilitehtailta. Ylivieskan tiilitehdas ja etelässä tiilitehdas Räikkönen, en tiedä onko näillä, voisivat ehkä osata neuvoa jatko etsintään.
- Aamuisu
Lappilassakin on tiilitehdas josta kannattaa tiedustella mistä voisi löytyä. En kyllä usko että kukaan pystyy valmistamaan perinteisillä menetelmillä tuon väristä koska mintunvihreää savea ei ole eikä sitä väriä esiinny luonnossa. Suositelisin rappausta.
- tupunasu
maxitilla on ainakin ollut sinistä tiiltä, mutten tiedä onko minttua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820