Mikä on "normaali" ikäero?

Forlife-70

Mikä on sellainen normaali, yleinen, hyvä ikäero pariskunnan välillä? Oletan että vanhempi on mies ja nuorempi on nainen.

Mille nostellaan jo vähän kulmia?

Minkä ikäisiin naisiin miehet toisella kierroksellaan keskimäärin vaihtavat?

Tuntumaa kyselen.

29

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus tärkeintä

viis vuotta nuoremman naisen kanssa, jonka kanssa myös lapset tehty. erohan siinä sitten tuli ja ihastuin kymmenen vuotta itseäni vanhempaan naiseen, ihan hyvä suhde se oli 2v ja edelleen ollaan hyvin läheisiä ystäviä, vaikkei enää ns. seurustella. joten ei kait sillä ikäerolla, niin suurta väliä ole mun kokemusten mukaan, kunhan yhdessä on hyvä olla.

• cccc.

Mun vanhin nainen on ollut 9v ja nuorin -22 v. En nostellut kulmia itselleni.

• saa olla

on oma sukupolvi, nykyään suositaan nuorempaa. Isäni otti aikoinaan s.1903 nuoren vaimon. 20vuotta ikäeroa.
      Syntyi viisi lasta kai homma toimi sitten.

• samilja

Inhoan sanaa normaali, Siitä tulee aina mieleen toisten mielipidettä noudattavat pikkusielut, joilla ei ole uskallusta toimia, kuin itse haluaisivat.
      Jos kaksi ihmistä solmii avioliiton, pitääkö siihen pyytää vaikkapa naapureilta siunaus?

Jokainen tekee oman onnensa, ja kärsii omat mokansa, jos uskaltaa.

Puhutko lopussa ihmisistä, vai hevosista?

• HTZA

viime vuonna saatiin aikaiseksi pitkä ketju aiheesta.
      Muistaakseni selvyyttä ei tullut.

Taisi olla niin, että ulkonäkö ratkaisi, jos kaksi samanikäistä on, ja toinen rumenee vauhdilla, ei homma toimi enää.
      Olinkohan se minä, jota toivottiin partneriksi, 30v. porukassakin. Mutta epäilen että eivät hakeneet henkistä puolta.

• Hopia*

Eivät olleet nähneet kuvaasi
        HIH !!

• HTZA
        Hopia* kirjoitti:

Eivät olleet nähneet kuvaasi
        HIH !!

Loistava, kielellinen, ulosantini, oli kyllä iskostanut mieliinsä minusta kuvan.
        Ja peilikuvani vahvistaa asian, joka aamu.

• wirniksi

viime vuonna. Ei sentään ollut sun avaus? Mikä ihmeen vimma sulla on mainita milloin jostakin on avaus tehty, tongitko arkistoa joka kerta kun joku aihe tulee palstalle? Vai haluatko vain että joku ärsyyntyy ja sinusta puhutaan? Mie olen tänään niin ärsyyntynyt että oksat on pois kuin suutarin joulukuusesta. Mistähän sekin sanonta tulee, ei väliä.

• Asenne riippuu aivan katsojan aikaperspektiivistä.

Käyttäni salin 32-vuotias respan eronnut rouva seurustelee 47-vuotaan miehen kanssa.
      Hän hieman epäröi tilannetta jolloin hän on 50:nen ja ukko 65.
      Onkohan siitä enää mihinkään?

Tuntui hieman rauhoittuvan kun kerroin itse oleva 66-v ja henkisen vireyteni hän on voinut päätellä keskusteluistamme.
      Muuhun puoleen liittyen kerroin olevani valmis uhrautumaan testattavaksi koekeniiniksi.
      Tuntui rauhoittuvan ja uskoi testaamattakin.

Turha välittää muiden kulmien kohottelusta! Mitä merkitystä sillä on?
      Tärkeämpää kuin ikäero on mielestäni maailmankatsomusten yhdensuuntaisuus useimmissa asioissa.
      Eiköhän nuorempienkin, pienemmän ikäeron parien mattojen halkaisu johdu juuri tuosta?

• Forlife-70

Niin, montako vuotta sukupolvi mielestänne suurin piirtein käsittää?

• Heikunkeikku

Njaa-a, onko sitä olemassa ns. "normaalia" ikäeroa? Jos toisesta tykkää, niin paskaako sitä on väliä, minkä ikäinen toinen on. Jos tykkää, niin tykkää, eikä sille mitään voi. Ah, kun lempi "syrämeen" ryömiskelee, niin se on sitten menoa se.
      Aviomieheni oli 3 vuotta minua vanhempi ja sitten tämä avopuolisoni oli 4 vuotta vanhempi. Mitään ei olisi haitannut, vaikka olisivat olleet mimmosen ikäisiä.
      Mitä se kenellekään kuuluu, kuka kenenkin kans tahtoo olla. Tätä mieltä oon.

Sitten toiseen asiaan.
      Heh, että on MAH-TA-VAA vielä hetki täs istua. Poika raahaa niska limas tavaraa autoon ja meikäläinen köllöttää laiskana. Yleensä kun on semmonen tilanne, että aina saan alusta loppuun tehdä kaiken itse. Nyt käytän tilaisuutta hyväksi. Sanoinkin sen pojalle ja hän vastasi, että istu nyt vaan rauhas, mä hoidan loput. Sinä oot hoitanut pakkaamiset ja muut. :)
      Heh, sitten vielä tavarat autosta veneeseen. Kiesus tätä showta ja tavaramäärää. Vähä naurattaa.

• kylppärin juuri lopppumaalattua, että on tässä juhannusta jo vietetty. Oikea käsi vieläkin tutisee kun katto oli niin pirullinen. Tällaista se sitten on itse pitää kaikki tehdä, onneksi ei ole peukalo keskellä kämmentä.

Ikäjutusta olen ihan samaan mieltä nimimerkillä kokemusta on molempiin suuntiin:)

• viiksviiks
        firefox58 kirjoitti:

kylppärin juuri lopppumaalattua, että on tässä juhannusta jo vietetty. Oikea käsi vieläkin tutisee kun katto oli niin pirullinen. Tällaista se sitten on itse pitää kaikki tehdä, onneksi ei ole peukalo keskellä kämmentä.

Ikäjutusta olen ihan samaan mieltä nimimerkillä kokemusta on molempiin suuntiin:)

Oli parempi.
        Vai onko vika keskellä (=sinussa itessä?)

• viiksviiks kirjoitti:

Oli parempi.
        Vai onko vika keskellä (=sinussa itessä?)

muualla kuin yhteiselossa ja tällä en tarkoita seksiä.

• Normi-Niko

Silloin kun henkilöt viihtyvät yhdessä pitempään muutenkin kuin seksin merkeissä on ikäero kohdallaan.

Vanhempi mies osaa arvostaa nuoruutta ja siihen liittyviä asioita.
      Vanhempi mies ei useinkaan pane pääpainoa ulkonäölle jolloin suhteen pysyvyysennuste on parempi.
      Nuoret tuntuvat tuijottavan näköön.

Jos pari harkitsee lasten hankkimista niin silloin kannattaa miettiä että jos esimerkiksi 6-kymppinen äijä hommaa tenavan niin hän on 75:n kun penska on 15v.

• en tiedä mutta naisen pitäisi olla n. 7 vuotta miestä vanhempi, jotta keskimäärin jouduttaisiin olemaan mahdollisimman vähän yksin toisen täältä lähdettyä.
      Periaatteessa 10 vuottakin tuntuisi aika normaalilta, tässä iässä. Mutta odotettavissa olevien elinvuosien valossa naiselle jäisi aika pitkä aika olla yksin. Useimmiten taitaa kuitenkin nainen olla se nuorempi.

Kulmia tekisi mieli vähän nostella vaikka jollekkin Ecclestonelle, jolla on ainakin ollut 48 vuotta nuorempi tyttöystävä. Mutta sehän on tytön asia, ei minun.

Yhtä en vaihda mutta jos pitäs, niin itseni ikäiseen n. /-5.

• wirniksi

on ns. normaali silloin kun sielut kohtaavat. Ongelma tulee tseksin puolella, jos ero on suuri, mutta tasoittuu vanhemmiten jos sinne saakka päästään, ja on tietysti myös yksilöllistä. Omalla kohdalla ajattelen niin, että on helpompi ymmärtää toisen ajatusmaailmaa kun ollaan samoilla vuosikymmenillä. Tiijähäntä. Ainakaan en voisi kuvitella kohdalleni esim. 10 v nuorempaa sussua, mutta keillä tällainen onni käy niin se heille suotakoon.

• Anjaniina.

selvää vastausta ja miksi rytmittää oma elämänsä sen mukaan mitä mieltä muut ovat?
      Minun vastaukseni olis, että se on just se, mikä tuntuu hyvälle.

• Sol57

tuo ikä ole mitenkään avainkysymys. Omat kokemukseni ovat vain aina olleet siten että, mies on vanhempi..suuri ikäero 13v..ja nyt 6v..;)) miehen eduksi...Kyllä siinä ihan muut seikat ratkaisevat...;)) se ja sitten joku sellainen ihmeellinen vetovoima;)) jota ei osaa selittää..jotkut vaan mielenkiintoisempi...ja vetovoimaisempia kuin toiset. Samahan tuo pätee myös minuun itseeni päin..;))) Tosin mitä vanhemmaksi tulee ikävä kyllä tuo oma vetovoima ikäänkuin himmenee;)))

tsau:Friidu

• Anjaniina.
        Sol57 kirjoitti:

tuo ikä ole mitenkään avainkysymys. Omat kokemukseni ovat vain aina olleet siten että, mies on vanhempi..suuri ikäero 13v..ja nyt 6v..;)) miehen eduksi...Kyllä siinä ihan muut seikat ratkaisevat...;)) se ja sitten joku sellainen ihmeellinen vetovoima;)) jota ei osaa selittää..jotkut vaan mielenkiintoisempi...ja vetovoimaisempia kuin toiset. Samahan tuo pätee myös minuun itseeni päin..;))) Tosin mitä vanhemmaksi tulee ikävä kyllä tuo oma vetovoima ikäänkuin himmenee;)))

se on vaan maan vetovoima joka lisääntyy ;)

• Sol57
        Anjaniina. kirjoitti:

se on vaan maan vetovoima joka lisääntyy ;)

että, edes joku vetovoima:))) ikään kuin lisääntyy...

• Nimimerkki tähän

Miehet vaihtaa lisääntymiskykyiseen ja naiset ottaa sen minkä enää saavat. Kun jonnekinhan ne poispotkitut vanhat akatkin joutuvat, kierrätykseen.

• Ihmettelenpä sellaista ikäistäni miestä joka tähän ikään vielä omia lapsia haluaisi. Lastenlapsia ne tähän ikään jo ovat ja niissä on se etu ettei niitä tarvitse hoitaa 24/7, hermo tuskin sitä enää kestäisi.

Vanha viisaus sanoo että nuorena mies tarvitsee rakastajan, keski-iässä ystävän ja vanhana hoitajan. Toinen vanha viisaus sanoo että typerä yrittää vaikuttaa itseään nuoremmalta mutta onnistuu vain vaikuttamaan lapselliselta.

• Voi voi, ei ole vielä sellaista testiä rakennettu joka antaisi henkiseksi iäkseni alemman lukeman kuin on biologinen ikäni.

• Sol57
        yohuuhkaja kirjoitti:

Ihmettelenpä sellaista ikäistäni miestä joka tähän ikään vielä omia lapsia haluaisi. Lastenlapsia ne tähän ikään jo ovat ja niissä on se etu ettei niitä tarvitse hoitaa 24/7, hermo tuskin sitä enää kestäisi.

Vanha viisaus sanoo että nuorena mies tarvitsee rakastajan, keski-iässä ystävän ja vanhana hoitajan. Toinen vanha viisaus sanoo että typerä yrittää vaikuttaa itseään nuoremmalta mutta onnistuu vain vaikuttamaan lapselliselta.

vanhassa sanonnassa...mutta;))) miten minusta henkilökohtaisesti tuntuu siltä että, mies tarvitsee aina sen hoitajan?))))

Liekö sitten minussa joku hoitopersoona vahvana itsessäni? mutta, kun tuota ajattelen...miehet kyllä toisinaan iästä huolimatta ovat jotenkin avuttomia varsinkin itseensä suhteen...

Meillä tämä vanhempi kundi oli kaverinsa kanssa kalassa veneellä yksi päivä...On tosi vaalea ihoinen ja ikää jo sen verran että, luulisi kokemusta olevan...Siellä merellä ei hän ei saisi olla hänkään ilman paitaa kovin pitkään;) Lopputulos...nyt keitetty punainen krapu...ja iho todella palanut....Vitsi unohdin sanoa hänelle...että, muista laittaa se pitkäihainen paita päällesi...ja suojaa myös niskasi...ja....H u o k a u s..:))Sitten puhelin soi...mitä mä teen nyt? On vähän kuumeinen olo....

• kuka vaan

Olen tullut aina parhaiten toimeen ikäisieni kanssa, seurustelusuhteissani. Edelleenkin olen sitä mieltä että parhaiten toimii, kun ollaan suht saman ikäisiä.

• kaikkia ärsyttäviin "yleiset normit" kyselyihin saa vastauksia vaikkapa
      KELA:sta. Muuta sinäkin, jos vain haluat "lyödä hynttyyt yhteen"
      ja synkkaa hienosti, niin eihän siinä ikää ajatella, (en minä ainakaan
      ensimmäisten asioiden joukkossa mitään ikää ajattele) niin /- 10 vuotta
      ei merkkaa vielä yhtikäs mitiä, koska suteen toimivuus, molemmin puolinen
      "kunnioitus" ja hyvä, viihtyvä, paljon toisilleen antava yhdessäolo
      ratkaisee. Jos ajattelee mitähän muut ajattelee, on parempi
      elää yksin tai sellaisessa "normisuhteessa", joka ei ehkä niin hyvin
      sittenkään toimi, "ja vaikka hän oli saman ikäinenkin ja kaikkee....."

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe