MIhenmiete polkupyörävoitostani

MUN JOPO

No niin nyt se lottovoitto sit vihdoinkin mulle koitti, mä nimittäin voitin vihreän mopon siis tarkoitin JOPON internetin kautta. Olivat kai ottaneet selville mun ikäni ja aattelivat et kyllähän Mummon menopeli pitää saada.
Kun kovin harjoittelen niin ei oppi ojaan kaada tai sit kaataa.
Mun ukkoni kyl kauhisteli tuota voittoani, kun on tuo etelänmatkakin tulossa, ei kuulemma rupee mitään laastaroitua muijaa työntämään pyörätuolissa pitkin Turkkia.
Kun mä elikä sen ukko tulin töistä kotiin, ekaks meinasin kompastua perkelen moiseen pahvikasaan eteisessä, kun jotenkin selvisin niistä saatanan pahveista, löin polveni jopon takatelineeseen. Joka oli raahattu olohuoneen ykköspaikalle, oli se aika kirkuvan vihreä. Ajattelin jaahas taitaa mennä tapetit vaihtoon, kun ei oikein sopinut sävy sävyyn. En edes viittiny ruveta miettimään kumpi mä tai se jopo pääsee vaimon viereen nukkumaan ( mä nukuin yksin yöni makkarissa).
Muija valvoi koko yön, kun pelkäs et joku tulee parvekkeen kautta ja varastaa sen jopon.
Kävi jotenkin sääliksi Pikiäkin se on meijän koira joka oli sidottu yöksi siihen pyörään oli sentään vesikippo tuotu sille.
Oli se eukkoni päivällä muksuille sanonut et illalla lähtee koeajelulle.
Alkoi muuten töissä kännykkä soimaan kiivaaseen tahtiin, kun kaikki pennut soitti mulle. Onhan sulla iskä varmasti tiedossa yleinen hätänumero ja pika yhteys ambulansseihin.
Kun äiti meinaa uhmata maan vetovoimaa ja lähtee pyöräilemään. Mä sanoin niille olkaa huoleti se saatanan voitto jopo ei liiku illalla metriäkään kello kahdeksaantoista.
Oltiin sit ( APUA!) pyöräilemässä , vaimolla helvetin levee hymy naamalla ja mulla lievä vitutus, aattelin tää on pahempaa kuin Suomen pelkokerroin.
Oli se ajelu aika nuoralla tanssimista, ehotti mulle mennän Kupittaanpuiston kautta, mä huusin hulluko oot, siellähän on koko puisto täynnä auringonottajia. Onhan se noloa jos jonkulla on oikeudessa jopon etu ja takarenkaan jäljet selässä, mua et ainakaan pyydä todistajaksi, ja väitä et se kaveri, puistonpenkki, roskakori ja ne kaks sorsaa hyppäsivät kaikki yhtäaikaa sun eteen etkä ehtinyt väistää. Väärästä valasta mä se oisin ollut joka lusimaan ois lähtenyt.
Mut yllätys ylätys, yhtään liikennemerkkiä, yhtään kissaa, koiraa, joutsenta, patsasta, jäätelökojua, aitaa tai muuta maanmerkkiä joita ohitimme ei kaatunut.
Kyllä mä vielä harkitsen meenkö pyöräliikkeeseen kyselee montako apupyörää yhteen jopoon mahtuu ja montako niitä yhdelle ihmiselle myydään.
Luulen että meidän loppukesä menee iloisesti yhdessä pyöräillen.
Jotain hyviäkin puolia tässäkin on, en ees uskalla aatella sellasta juttua, jospa se ois voittanut sellasen ykspyöräsen!

(Mieheni tarinasuoni taas iltasella iski, kuuluu siis miehen mietteisiin)

0

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        111
        3607
      2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        64
        3232
      3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
        Hindulaisuus
        434
        2714
      4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
        Ikävä
        83
        2533
      5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
        Ikävä
        85
        2458
      6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
        Ikävä
        42
        2154
      7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
        Ikävä
        97
        2113
      8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
        Ikävä
        50
        1752
      9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
        Kuhmo
        22
        1730
      10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
        Ikävä
        12
        1716
      Aihe