Olin aiemmin varsin sopusuhtainen 169/65 monet vuodet. Sitten törmäsin terveysongelmiin. Minulta leikattiin munasarjat ja kohtu ja aloitin hormonikorvaushoidot. Kilpirauhaslääkityskin tuntui olevan osasyy painonnousuun. Tunnustan että liikuntakin on jäänyt vähiin ja napostelu lisääntynyt.
Nyt tilanne 169/95. Siis 30 kg on tullut lisää ja paino nousee koko ajan. Olen yrittänyt pitää erilaisia dieettejäkin ja saada itseäni töiden jälkeen kävelylenkille. Ongelmaksi nousee jatkuvasti oman mieheni käytös.
Hän on itse ihan sopusuhtainen ja saa syödä mitä vain ja milloin vain eikä juuri lihoa. Kun olen esim. juuri hänelle sanonut että yritän olla syömättä mitään enää illalla klo 18 jälkeen hän laittaa pöytään teetä, voileipiä ja pullaa jne. vielä iltayhdeksältä ja pyytää minua pöytään seurakseen. Kun muistutan etten viitsisi enää syödä hän vain naurahtaa että olen ihan hyvä juuri näin eikä minun tarvitse mitään dieettejä pitää.
Samoin hän pyytää usein että mennään pizzalle tai hampurilaiselle vaikka tietää aivan hyvin että yritän sellaisia paikkoja välttää. Olen usein maininnut hänelle että kaipaisin jonkinlaista tukea laihtumisyrityksissäni mutta hän ei sitä todellakaan ymmärrä. On toisaalta hienoa että hän sanoo ettei lihavuuteni häntä haittaa mutta minua itseäni jo haittaa! Tunnen itseni kömpelöksi ja raskaaksi. Seksikään ei enää niin paljon kiinnosta tässä ruhossa.
Hän ostaa kaupassa käydessään jatkuvasti herkkuja, suklaata ja viiniä ja juustoja. Illan leffan kanssa olisi kiva napostella kuulemma yhdessä juustonaksuja...Sama kommentti aina että: Ei sun todellakaan tarvii laihduttaa.
Mä en jaksa millään laihduttaa ja pitää itsestäni huolta jos en saa läheiseltäni tukea. Olen varmaan luonteeltani heikko mutta kaipaisin apua jotta painonpudotus onnistuisi. On ihanaa nähdä ja lukea pariskunnista, jotka laihduttavat ja lenkkeilevät yhdessä. Miksei mulla voi olla sellaista miestä??
Mies haluaa minua lihottaa !?
158
13543
Vastaukset
- niinkin...
että miehesi käyttäytyy tuolla tavalla, jotta et tuntisi oloasi huonoksi, kun kerran olet sairastellutkin. Hän haluaa varmaan osoittaa sinulle vähän yli-innokkaasti, että välittää sinusta ja hemmottelee siksi kaikilla herkuilla? Vai onko hänen käytöksensä jotenkin omituista hänen luonteeseensa nähden, millainen on ennen ollut? Sun kannattaa korostaa, jos keskustelette asiasta, et haluat muutosta oman itsesi vuoksi, eli ei toisen tarvi pelätä, että miellyttämisenhalusta tekisit.
Ei hän varmaan väkisin niitä herkkuja suuhusi työnnä, että on siinä toki se toinenkin osapuoli, eli sinä. Voit päättää, ettet syö, mutta että hän saa syödä jos haluaa. Kumppaniaan ei voi toisaalta pakottaa syömään liikaa eikä toisaalta myöskään pakottaa toista laihduttamaan, jos hän on onnellinen ja sopusuhtainen joka tapauksessa, kuten kerroit.
Voithan saada laihdutuskaverin vaikkapa jonkin liikuntaharrastuksen parista? Onko sinulla olemassa kaveria, joka lähtisi lenkille, silloin on helpompi lähteä, kun on luvannut jollekin. Myös täällä netissä haetaan laihdutuskavereita monilla foorumeilla, tälläkin kohdassa laihdutus, kuten ehkä olet huomannut:) Jos olet isommalta paikkakunnalta, löydät varmaan helpolla seuraa lähiseudulta. Myös kuntosalilta tms. saa tukea urakalleen toisilta samassa tilanteessa olevilta ja ohjaajiltakin. Toivottavasti onnistut pääsemään tavoitteeseesi!- tuli mieleen
että jos menette vaikka heselle hampurilaiselle, niin salaatit on keksitty! Voitte mennä yhdessä, ja sulle kertyy reissusta parisensataa kaloria, ja miehesi on tyytyväinen, kun ei tarvitse yksin syödä. Samaten leffaa varten voit varata omat evääsi, niin ei tarvi tyhjin käsin ja suin katsella vieressä mussuttavaa miestä, jotkut miniporkkanat/tomaatit jne on mukavia narskutella, eikä energiaa oikein ollenkaan.
Hyvä "pakote" aloittaa liikunta on myös maksaa jäsenyys jollekin kuntosalille. Paljon monipuolisempaa esim. ryhmäliikunta kuin lähteä lenkille yksinään, ja siitäkin saa lisäinspausta, kun kerta on jo maksanut, niin pakkohan siellä on käydäkin!:D - Hermanni 175/50
169/65 sopusuhtainenko? Enpä usko, kannattaa lopattaa se mäkkisafkan syöminen.
- Hah !
Hermanni 175/50 kirjoitti:
Tarkistapa tietosi ja käsityksesi, ennen kuin lausahtelet niitä 'ääneen'. Varsinkin omista mitoistasi.
- Sopivan kokonen
olla sen verran köyhä jottei sillä ole edes varaa syödä kun nälkäpakolaisen painoindeksejä olemus muistuttaa. Eiköhän tuo itse ne "sairaat läskinsä" kanna, joten luulisi ettei olisi tarvetta ola huolissaan, luurangonkaan. Jos , nimestä päätellen, olet mies, niin vältä ainakin tuulisia kelejä ulkona liikkuessasi ettet telo itseäsi.
- Normaali mies.
Sopivan kokonen kirjoitti:
olla sen verran köyhä jottei sillä ole edes varaa syödä kun nälkäpakolaisen painoindeksejä olemus muistuttaa. Eiköhän tuo itse ne "sairaat läskinsä" kanna, joten luulisi ettei olisi tarvetta ola huolissaan, luurangonkaan. Jos , nimestä päätellen, olet mies, niin vältä ainakin tuulisia kelejä ulkona liikkuessasi ettet telo itseäsi.
seksuaalisesti kieroutunut ja mieltynyt ylilihaviin emakoihin, siksi se pitää muijansa lihavana ja myös siksi ettei kukaan muu normaali mies himoitsisi hänen puolisoaan. Terapiaan terapiaan molemmat sassiin. Näkyy nimittäin horjuvan tuo mielialakin.
- ök'cps<dk
minäkin olen suht tuon kokoinen terveellisesti syön ja harrastan liikuntaa ym. en tod.ole läski. en ymmärrä tuota miks pitäisi olla joku 50 kg ei silloin jaksa tehdä mitään.
- lxxzl
ök'cps<dk kirjoitti:
minäkin olen suht tuon kokoinen terveellisesti syön ja harrastan liikuntaa ym. en tod.ole läski. en ymmärrä tuota miks pitäisi olla joku 50 kg ei silloin jaksa tehdä mitään.
siis 65/170 tarkoitin, en 95 kg
- muutkin kuin nahka
Miltäköhän näytät! Toisesta suunnasta katsottuna et itsekään ole sopusuhtainen! Hyi olkoon!!!!
- Jaakoppi 198/45
... mokomakin läskikasa on tosiaan...
terveisin
Jaakoppi 198/45 - a
ök'cps<dk kirjoitti:
Itse olen 166cm/50kg ja kyllä minä ainakin jaksan ihan hyvin tehdä kaikenlaista:D
- ...
Tämä Hermanni mieheksi olla jo aivan liian pieni...Ei kelpaisi minulle tuollainen kukkakeppi=S
- kokemusta on
Kyllä nyt näyttää kovasti siltä, että miehesi on tyytyväisempi, kun lihot. Olet sitten varmasti konaan hänen oma! Tätä miehesi käyttäytymistä ei tarvinne selittää. Voit olla tyrmistynyt asiasta. Varoita sinua, minulla on kokemusta asiasta. Heikolla itsetunnolla varustettu mies pitää naisen itsellään keinoja kaihtamatta. Jos teillä muuten menee hyvin, mikäs siinä, mutta ryhdy laihduttamaan. Miehesi ei varmaan sen takia pidä sinusta, että lihot, se on varma. Jos miehesi käytös muuttuu, kun ryhdyt laiduttamaan, tiedät varmaan, mistä puhun. Jos miehesi ilahtuu muutamasta laihdutetusta liikakilosta, silloin on asiat kotona. Laidutusvinkkejä varmaan nykyisin pursuaa sisään ovista ja ikkunoista. Tsemppiä!
- blöööö
kokemusta on kirjoitti:
Kyllä nyt näyttää kovasti siltä, että miehesi on tyytyväisempi, kun lihot. Olet sitten varmasti konaan hänen oma! Tätä miehesi käyttäytymistä ei tarvinne selittää. Voit olla tyrmistynyt asiasta. Varoita sinua, minulla on kokemusta asiasta. Heikolla itsetunnolla varustettu mies pitää naisen itsellään keinoja kaihtamatta. Jos teillä muuten menee hyvin, mikäs siinä, mutta ryhdy laihduttamaan. Miehesi ei varmaan sen takia pidä sinusta, että lihot, se on varma. Jos miehesi käytös muuttuu, kun ryhdyt laiduttamaan, tiedät varmaan, mistä puhun. Jos miehesi ilahtuu muutamasta laihdutetusta liikakilosta, silloin on asiat kotona. Laidutusvinkkejä varmaan nykyisin pursuaa sisään ovista ja ikkunoista. Tsemppiä!
Miehesi taitaa olla " Feeder" eli syöttää sinua tarkoituksella että sinusta tulisi mahdollisimman iso.
- Some Body
Minulla on mittoja 175/92, painoindeksi 30. Olen mielestäni oikein hyvässä lihassa – en tunne tarvetta laihtumiseen jos en lihomiseenkaan.
Voisin vaikka lähteä kaltaisesi ruipelon kanssa kuntotestiin.
Niin – tuo 169/65 naisella on varsin lähellä ihannettani, enkä usko olevani yksin mielipiteineni! - hahahaahha
Hermanni on mies niin melkoinen riuku mahtaa olla :D :D :D :D . Ja ei taida ihan kaikki inkaritkaan olla kanootissa :D
- minäkintäällä
kokemusta on kirjoitti:
joka sanot, että lihottamalla miehesi yrittää sitoa sinut itseensä. Näin taitaa meilläkin olla tilanne... Tosin olen vielä tuossa 75 kilon paikkeilla ja 169, mutta lisäystä on tullut nyt vajaassa vuodessa yli 10 kg. Ja kaikki lähti liikkeelle siitä, että olin jättämässä mieheni tämän vuosien hyytävän käytöksen jälkeen. Mies lupasi muuttua ja onkin muuttanut suhtautumistaan minuun todella hienosti. Mutta... samalla alkoi julma syöttäminen - ja totta on, ettei hän työnnä suuhuni pakolla ruokaa, vaan kantaa kotiin vain kaikkea lihottavaa niin että joko teen niistä aineista ruoan tai ne joutavat roskiin. Kuten ovatkin nyt alkaneet joutaa, sillä omalta osaltani en enää suostu lihotettavaksi.
Mutta vaikeata on. - Läski 69
blöööö kirjoitti:
Miehesi taitaa olla " Feeder" eli syöttää sinua tarkoituksella että sinusta tulisi mahdollisimman iso.
Taitaa pitää myös hieman kookkaamista niinkuin minä. Saa ainakin oteen....
- jumppaa jumppaa
ök'cps<dk kirjoitti:
Kyllä tässä 50kg nainen jaksaa thdä vaikka mitä. Tee perässä.
http://www.youtube.com/watch?v=COGUt94VrLI - luuranko
hyi helvetti yök.
- K
Normaali mies. kirjoitti:
seksuaalisesti kieroutunut ja mieltynyt ylilihaviin emakoihin, siksi se pitää muijansa lihavana ja myös siksi ettei kukaan muu normaali mies himoitsisi hänen puolisoaan. Terapiaan terapiaan molemmat sassiin. Näkyy nimittäin horjuvan tuo mielialakin.
Samaa mieltä. Kuulostaa supermustasukkaiselta kontrolloijalta.
- kunkunkuntoilemaan
kaikki on aina itsestä kiinni, vaikka todellisuudessa se sairas henkilö on miehesi, hänellä vain on vika päässä.
Et voi tehdä mitään muuta kun ryhdistäytyä, ja tehdä hänelle täysin selväksi ettet halua 35 kiloa ylipainoinen, koska se on suuri riski terveydellesi. Nyt nostat kissan pöydälle, ja laitat asiat uuteen järjestykseen.- buahahahahaaa
että aloittaja olisi 35 kiloa ylipainoinen?? Aloittaja saisi painaa 71 ja olisi vielä normaalipainoinen eli jos lasket alakoulu-matematiikalla niin se tekee 24 kiloa ylipainoa.
- buahhahhaa itelles
buahahahahaaa kirjoitti:
että aloittaja olisi 35 kiloa ylipainoinen?? Aloittaja saisi painaa 71 ja olisi vielä normaalipainoinen eli jos lasket alakoulu-matematiikalla niin se tekee 24 kiloa ylipainoa.
aloittaja sanoi painavansa nykyään 95!!
- normipainoinen
Kuitenkin sairas ole edelleen se joka ne herkut suuhunsa pistää, meilläkin on herkkuja koko ajan, mutta niitä ei ole pakko syödä, voi olla syömättäkin. Itsellä kestää sipsipussi melkein viikon, koska en mätä niitä kerralla ja koko aikaa. Ja vierasvaraa on aina, ei itse niitä syödä. Käy itse kaupassa jos ei miellytä toisten ostokset.
- qwe2
buahhahhaa itelles kirjoitti:
aloittaja sanoi painavansa nykyään 95!!
MInun laskuopin mukaan painoa on kertynyt 30kg kuten alkuperäinen itsekkin kirjoitti.
Kyllä se ruoan suoraan suuhun laittaminen on naisen oma vik eikä miehen. Hyvä vinkki siltä kuka neuvoi omista eväistä seuraksi, tuli jo tuossa aikaisemmin. Itsekuria nainen=). Jos laihdutat itsesi ja terveytesi puolesta, niin toimit niinkuin parhaksi tuntuu..
- mies3030
Etkö tajua että miehesi tykkää pyöreistä naisista.. ihan selvästi se haluaa sinun lihovan vielä lisää.
Et ole itse ajatellut että ehkäpä oletkin hyvän muotoinen etkä ollenkaan mikään läski? jos muodot on kohdillaan niin mikset itsekin vaan tykkäisi niistä..- ex-pullukka
Seurustelin 3 vuotta sellaisen miehen kanssa, joka selvästi halusi lihottaa minua. Jälkeenpäin mietin asiaa ja tajusin sen olevan tavallaan keino hallita minua. Mies oli minua 11 vuotta vanhempi ja erittäin mustasukkainen. Hän ei uskonut millään, kun pyysin vähentämään rasvaa ruuista tai keventämään muutekin. Suhde päättyi sairaalloiseen mustasukkaisuuteen. Eron jälkeen laihdutin n. 15kg.
- mies3030
ex-pullukka kirjoitti:
Seurustelin 3 vuotta sellaisen miehen kanssa, joka selvästi halusi lihottaa minua. Jälkeenpäin mietin asiaa ja tajusin sen olevan tavallaan keino hallita minua. Mies oli minua 11 vuotta vanhempi ja erittäin mustasukkainen. Hän ei uskonut millään, kun pyysin vähentämään rasvaa ruuista tai keventämään muutekin. Suhde päättyi sairaalloiseen mustasukkaisuuteen. Eron jälkeen laihdutin n. 15kg.
No höh, mitäs sitten otit sellaisen miehen joka tykkää pyöreistä naisista?? ottaisit sitten sellaisen joka tykkää laihoista. MIkä ihmeen hallintakeino se nyt muka on jos mies tykkää pyöreydestä,vai olitko niin lihava ettet pystyny enää yksin liikkumaan?
Aina teille naisille on niin ongelma se että jos mies tykkäis että pitäs olla vähän pyöreempi..mutta syömisen suhteen ei oo mitää ongelmaa,ruoka kyllä kelpaa.. mutta laiha vaan pitäs silti olla. Naisilla on kyllä eniten läskiä korvien välissä.. varsinkin niillä laihoilla luikuilla mitkä vaan laihuttaa. MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin?? Naisilla vaan on niitä oikeuksia,ne saa vaikka tappaa ittensä laihuttamalla.Se jos mikä on sairasta ja väärin. - former fattie
mies3030 kirjoitti:
No höh, mitäs sitten otit sellaisen miehen joka tykkää pyöreistä naisista?? ottaisit sitten sellaisen joka tykkää laihoista. MIkä ihmeen hallintakeino se nyt muka on jos mies tykkää pyöreydestä,vai olitko niin lihava ettet pystyny enää yksin liikkumaan?
Aina teille naisille on niin ongelma se että jos mies tykkäis että pitäs olla vähän pyöreempi..mutta syömisen suhteen ei oo mitää ongelmaa,ruoka kyllä kelpaa.. mutta laiha vaan pitäs silti olla. Naisilla on kyllä eniten läskiä korvien välissä.. varsinkin niillä laihoilla luikuilla mitkä vaan laihuttaa. MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin?? Naisilla vaan on niitä oikeuksia,ne saa vaikka tappaa ittensä laihuttamalla.Se jos mikä on sairasta ja väärin.Jos miehesi on ns. syöttäjä hän on tyytyväinen vasta kun olet liikuntakyvytön ihrakasa. Toisaalta. Et voi syyllistää miestäsi jos hän haluaa herkkuja. Kaikkien ei tarvitse olla kanssasi dieetillä. Sun on käytettävä omaa tahdonvoimaasi.
- ex-pullukka
mies3030 kirjoitti:
Aina teille naisille on niin ongelma se että jos mies tykkäis että pitäs olla vähän pyöreempi..mutta syömisen suhteen ei oo mitää ongelmaa,ruoka kyllä kelpaa.. mutta laiha vaan pitäs silti olla. Naisilla on kyllä eniten läskiä korvien välissä.. varsinkin niillä laihoilla luikuilla mitkä vaan laihuttaa. MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin?? Naisilla vaan on niitä oikeuksia,ne saa vaikka tappaa ittensä laihuttamalla.Se jos mikä on sairasta ja väärin.No miehethän kertovat jo heti tavattuaan naiselle, että haluavat naisensa pulskana. Yhtälailla he kertovat olevansa sairaalloisen mustasukkaisia, narsisteja, väkivaltaisia tms.
Hei, ei noita voi tietää etukäteen :))
En ole koskaan ollut sairaanlaiha. Hoikimmillani painoindeksini on ollut normaali.
Kyllä siinä oli hallitsemisen tarve takana. Mieti itse omaa suhtautumistasi !! - kunkunkuntoilemaan
jos sun mielestäsi 95 kiloa painava, 169 cm pitkä nainen ei ole läski, niin olet pahasti vinksahtanut. Tuollainen ylipaino muodostuu suureksi riskiksi terveydelle. Kaikki ylipainoa ihailevat taitavat olla hoidon tarpeessa itse.
- mies3030
kunkunkuntoilemaan kirjoitti:
jos sun mielestäsi 95 kiloa painava, 169 cm pitkä nainen ei ole läski, niin olet pahasti vinksahtanut. Tuollainen ylipaino muodostuu suureksi riskiksi terveydelle. Kaikki ylipainoa ihailevat taitavat olla hoidon tarpeessa itse.
En mene sanomaan onko läski vai ei pelkkien numeroiden perusteella, mutta on kyllä naisia joilla voi painoa olla yli 90kg jotka ei ole läskejä vaan muodokkaita. Jos muodot on kohdillaan niin painoa voi olla reilustikin,mutta eihän ne muodottomat luurankot mitkä tällä palstalla kirjottelee sitä voi tajuta mitenkään...
EIkä ylipaino ole mikään terveysriski,ylipaino ei aiheuta yhtään mitään jos vaan syö ja liikkuu terveellisesti. piste.
Ja sille ex-pullukalle:
VOihan sen sun miehes kohdalla olla hallitsemisesta kyse, josse oli sellainen narsisti tai jotain. Mutta ei se tarkoita mitään hallitsemista jos tykkää pyöreistä naisista. Laihuus se on sairasta ja luonnonvastaista.
Niin mIkä mun suhtautumisessa on vikana..? - kunkunkuntoilemaan
mies3030 kirjoitti:
En mene sanomaan onko läski vai ei pelkkien numeroiden perusteella, mutta on kyllä naisia joilla voi painoa olla yli 90kg jotka ei ole läskejä vaan muodokkaita. Jos muodot on kohdillaan niin painoa voi olla reilustikin,mutta eihän ne muodottomat luurankot mitkä tällä palstalla kirjottelee sitä voi tajuta mitenkään...
EIkä ylipaino ole mikään terveysriski,ylipaino ei aiheuta yhtään mitään jos vaan syö ja liikkuu terveellisesti. piste.
Ja sille ex-pullukalle:
VOihan sen sun miehes kohdalla olla hallitsemisesta kyse, josse oli sellainen narsisti tai jotain. Mutta ei se tarkoita mitään hallitsemista jos tykkää pyöreistä naisista. Laihuus se on sairasta ja luonnonvastaista.
Niin mIkä mun suhtautumisessa on vikana..?jos läskit on sun mielestäsi jotakin kaunista muotoa, niin ole hyvä vaan. Jos tuon pituinen nainen olisi edes keskivertoa lihaksikkaampi, olisi hänen painonsa jotakin 70-80 kg, mutta kun aloittaja on juuri kertonut ettei harrasta liikuntaa, ja tulee naposteltua kaikenlaista roskaa, kyseessä pitää olla aivan muuta kun lihaksikas ihminen Mutta ethän sinä sitä voi ymmärtää. Etkä myöskään diabetiksen riskiä, tuki ja liikuntaelinten sairauksia, henkistä kärsimystä, ja elämässä tehtävien asioiden tulemista hankaliksi, tai jopa mahdottomiksi.
- 9+10
mies3030 kirjoitti:
Ja sille ex-pullukalle:
Niin mIkä mun suhtautumisessa on vikana..?Läski
http://www.youtube.com/watch?v=_9idtPU6VtM
Muodokas
http://www.youtube.com/watch?v=dKx_xJSTAPg
Huomaatko eron? - mies3030
9+10 kirjoitti:
Läski
http://www.youtube.com/watch?v=_9idtPU6VtM
Muodokas
http://www.youtube.com/watch?v=dKx_xJSTAPg
Huomaatko eron?Mikään niin läski tuossa videolla, ei nyt niin viehättäväkään tosin. Vähän turhan tasapaksu,mutta ei mikään läski.
Toisella videolla taas on kauhean laiha, treenattu ja lihaksikas(nainen?), eihän sillä mitään muotoja ole vaan pelkkiä lihaksia.
tässä on muodokkaita naisia:
http://www.youtube.com/watch?v=FW0T94SU_qY
Ennyt siitä aloittajasta sano mitään kun en ole nähnyt,sanon vaan että mittojen perusteella se saattaisi hyvin olla muodokaskin eikä mikään läski. Terveyshaitat riippuvat täysin ruokavaliosta,ylipaino on haitallista vasta mentäessä hyvin reilusti yli sadan kilon. Enkä nyt sano mitään painorajaa viehättävyydelle kun jokaisella se on erillainen,riippuu ihan siitä miten ne muodot sijoittuu.
Naisen KUULUU olla pyöreä, naisen elimistöön kuuluu rasva.piste. Se on kiistaton tosiasia. Ja se on luonnollista ja kaunista ja viehättävää.
Mutta jos joku nainen haluaa välttämättä olla laiha,treenattu ja poikamainen niin mikäs siinä,sen kun on vaan.Jättää ne suklaat sitte syömättä. Mutta jos joku toinen nainen haluaa olla luonnollinen,kaunis ja muodokas ja haluaa syödä suklaata niin älkää menkö sitä haukkumaan.Se on oikea ja luonnollinen nainen,se on jotain mitä te luukasat ette ikinä ole. - Yrjötys....
mies3030 kirjoitti:
Mikään niin läski tuossa videolla, ei nyt niin viehättäväkään tosin. Vähän turhan tasapaksu,mutta ei mikään läski.
Toisella videolla taas on kauhean laiha, treenattu ja lihaksikas(nainen?), eihän sillä mitään muotoja ole vaan pelkkiä lihaksia.
Ennyt siitä aloittajasta sano mitään kun en ole nähnyt,sanon vaan että mittojen perusteella se saattaisi hyvin olla muodokaskin eikä mikään läski. Terveyshaitat riippuvat täysin ruokavaliosta,ylipaino on haitallista vasta mentäessä hyvin reilusti yli sadan kilon. Enkä nyt sano mitään painorajaa viehättävyydelle kun jokaisella se on erillainen,riippuu ihan siitä miten ne muodot sijoittuu.
Naisen KUULUU olla pyöreä, naisen elimistöön kuuluu rasva.piste. Se on kiistaton tosiasia. Ja se on luonnollista ja kaunista ja viehättävää.
Mutta jos joku nainen haluaa välttämättä olla laiha,treenattu ja poikamainen niin mikäs siinä,sen kun on vaan.Jättää ne suklaat sitte syömättä. Mutta jos joku toinen nainen haluaa olla luonnollinen,kaunis ja muodokas ja haluaa syödä suklaata niin älkää menkö sitä haukkumaan.Se on oikea ja luonnollinen nainen,se on jotain mitä te luukasat ette ikinä ole.Näkyi vain vakavasti ylipainoisia naisia.
"Naisen KUULUU olla pyöreä, naisen elimistöön kuuluu rasva.piste. Se on kiistaton tosiasia. Ja se on luonnollista ja kaunista ja viehättävää. "
Noissa videon naisissa ei ollut mitään luonnollista. Eikä varsnkaan mitään normaalia.
Sinulla on fetissi lihaviin naisiin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_fetishism
"Watch as Geraldo tries to get a man to explain his fetish for extremely fat women. Amazing!"
http://www.youtube.com/watch?v=pJZkV8Xm7AQ
YLIPAINO EI OLE TERVEELLISTÄ EIKÄ TODELLAKAAN LUONNOLLISTA. - mies3030
Yrjötys.... kirjoitti:
Näkyi vain vakavasti ylipainoisia naisia.
"Naisen KUULUU olla pyöreä, naisen elimistöön kuuluu rasva.piste. Se on kiistaton tosiasia. Ja se on luonnollista ja kaunista ja viehättävää. "
Noissa videon naisissa ei ollut mitään luonnollista. Eikä varsnkaan mitään normaalia.
Sinulla on fetissi lihaviin naisiin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_fetishism
"Watch as Geraldo tries to get a man to explain his fetish for extremely fat women. Amazing!"
http://www.youtube.com/watch?v=pJZkV8Xm7AQ
YLIPAINO EI OLE TERVEELLISTÄ EIKÄ TODELLAKAAN LUONNOLLISTA.NO nuo linkit mitä nyt laitoit oli kyllä inhottavia.Todella inhottavia juttuja siinä fat fetism-sivulla,ja siinä toisella oli oikeasti todella läski nainen. Siis kyllä toki jotain rajaa pitää sentään olla.
tässä teille esimerkiksi treenattu muodokas nainen
http://www.youtube.com/watch?v=2QGpK0yeW68
ja tässä erittäin muodokas treenattu nainen..
http://www.youtube.com/watch?v=Cto17ckUyAU
Kaikki ei vaan voi olla tuon muotoisia..mutta aivan tavalliset luonnollisen pyöreätkin naiset ovat kyllä viehättäviä,ei kaikkien tarvitse olla treenattuja. Juuri sellaisia niinkun siinä ensimmäisellä videolla minkä laitoin. JOs nainen saa syödä mielikseen niin siitä tulee pyöreä..se on aivan luonnollista ja niinkun on tarkoitettu olevan.
Jos minulla olisikin jonkinlainen fetissi niin teillä laihuttajilla taas on SAIRAUS, syömishäiriö,anoreksia tai jotain sellaista. Ja tiedätte sen kyllä itsekin että on. - 6+8
former fattie kirjoitti:
Jos miehesi on ns. syöttäjä hän on tyytyväinen vasta kun olet liikuntakyvytön ihrakasa. Toisaalta. Et voi syyllistää miestäsi jos hän haluaa herkkuja. Kaikkien ei tarvitse olla kanssasi dieetillä. Sun on käytettävä omaa tahdonvoimaasi.
Tällä palstalla noita "syöttäjiä" näyttää liikkuvanv aikka kuinka. Aina kun joku haluaa laiduttaa ne 140kg pois niin joku mies tulee kertomaan että "pyöreät naiset ovat seksikkäitä" jne... sairasta.
- ------------
mies3030 kirjoitti:
Aina teille naisille on niin ongelma se että jos mies tykkäis että pitäs olla vähän pyöreempi..mutta syömisen suhteen ei oo mitää ongelmaa,ruoka kyllä kelpaa.. mutta laiha vaan pitäs silti olla. Naisilla on kyllä eniten läskiä korvien välissä.. varsinkin niillä laihoilla luikuilla mitkä vaan laihuttaa. MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin?? Naisilla vaan on niitä oikeuksia,ne saa vaikka tappaa ittensä laihuttamalla.Se jos mikä on sairasta ja väärin."MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin??" Ylipaino on terveysriski, on sairasta riskeerata oma terveytensä miellyttääkseen miestä.
- hdfgjklyipf
mies3030 kirjoitti:
NO nuo linkit mitä nyt laitoit oli kyllä inhottavia.Todella inhottavia juttuja siinä fat fetism-sivulla,ja siinä toisella oli oikeasti todella läski nainen. Siis kyllä toki jotain rajaa pitää sentään olla.
Kaikki ei vaan voi olla tuon muotoisia..mutta aivan tavalliset luonnollisen pyöreätkin naiset ovat kyllä viehättäviä,ei kaikkien tarvitse olla treenattuja. Juuri sellaisia niinkun siinä ensimmäisellä videolla minkä laitoin. JOs nainen saa syödä mielikseen niin siitä tulee pyöreä..se on aivan luonnollista ja niinkun on tarkoitettu olevan.
Jos minulla olisikin jonkinlainen fetissi niin teillä laihuttajilla taas on SAIRAUS, syömishäiriö,anoreksia tai jotain sellaista. Ja tiedätte sen kyllä itsekin että on.Sulla on fetissi ja noiden linkkiesi naisten pitäisi laihduttaa. Myönnä että olet sairas.
"JOs nainen saa syödä mielikseen niin siitä tulee pyöreä..se on aivan luonnollista ja niinkun on tarkoitettu olevan. " Kukaan ei kiellä ketään syömästä mielikseen, mutta läski ei kenenkään ole tarkoitettu olevan.
Sinä olet feeder. Inha ihraa palvova feeder. Läski on rumaa. Sinä olet sisältä sairas. Hyi. - SeliSeliSeliSeliSeli
mies3030 kirjoitti:
Mikään niin läski tuossa videolla, ei nyt niin viehättäväkään tosin. Vähän turhan tasapaksu,mutta ei mikään läski.
Mutta jos joku nainen haluaa välttämättä olla laiha,treenattu ja poikamainen niin mikäs siinä,sen kun on vaan.Jättää ne suklaat sitte syömättä. Mutta jos joku toinen nainen haluaa olla luonnollinen,kaunis ja muodokas ja haluaa syödä suklaata niin älkää menkö sitä haukkumaan.Se on oikea ja luonnollinen nainen,se on jotain mitä te luukasat ette ikinä ole.Terveyshaitta ei ole sidottu tiettyyn kilomäärään (mainitsit omasta mielestäsi rajana sata kiloa), vaan vyötärönympärykseen, vyötärö-lantio suhdelukuun, veren rasva-arvoihin, ehkä myös jossain määrin rasvaprosenttiin...
Siinä olet sinänsä oikeassa, että hittojako se esim. minulle kuuluu jos joku haluaa ties mihin vedoten olla plösö, mutta itse en suostu olemaan enkä katselisi myöskään miestäni kovin hyvällä jos hän päättäisi plösähtää. On se hyvä että meille kaikille on ottajia, mutta se kieltämättä risoo että joidenkin tollojen itseaiheutettuja terveyshaittoja kuten keuhkosyöpä (tupakasta) ja diabetes2, sydän- ja verisuonitaudit sekä tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet (kaikki siitä ylipainosta) maksetaan myös minun verorahoillani, ja itse en meinaa edes julkisen puolen hammaslääkärille päästä. Pitääkin katsoa tulevissa vaaleissa kuka ehdokas uskaltaa pistää ihmisiä vähän itsekin vastuuseen elintapojensa seurauksista...
Niin ja noista videolinkkien tädeistä: eka oli lievästi ylipainoinen mutta ilmeisen korkealla rasvaprosentilla varustettu ilmeinen sohvaperuna - toka normaalivartaloinen, hyväkuntoisen näköinen nainen. - et
mies3030 kirjoitti:
NO nuo linkit mitä nyt laitoit oli kyllä inhottavia.Todella inhottavia juttuja siinä fat fetism-sivulla,ja siinä toisella oli oikeasti todella läski nainen. Siis kyllä toki jotain rajaa pitää sentään olla.
Jos minulla olisikin jonkinlainen fetissi niin teillä laihuttajilla taas on SAIRAUS, syömishäiriö,anoreksia tai jotain sellaista. Ja tiedätte sen kyllä itsekin että on.tiedä mitä anoreksia on.
Pyöreää on monenlaista. Omasta mieletäni 170cm/74kg on pyöreä. 170cm/80kg on jo lihava. 100kg jälkeen on jo totisesti läski..
Jos nainen saa syödä mielikseen hänestä tulee läski. Ei ole nivelillekkään iän myötä hyväksi olla 20kg ylipainoinen.
Ei vaan voi syödä ihan mitä tahtoo. - mies3030
SeliSeliSeliSeliSeli kirjoitti:
Terveyshaitta ei ole sidottu tiettyyn kilomäärään (mainitsit omasta mielestäsi rajana sata kiloa), vaan vyötärönympärykseen, vyötärö-lantio suhdelukuun, veren rasva-arvoihin, ehkä myös jossain määrin rasvaprosenttiin...
Siinä olet sinänsä oikeassa, että hittojako se esim. minulle kuuluu jos joku haluaa ties mihin vedoten olla plösö, mutta itse en suostu olemaan enkä katselisi myöskään miestäni kovin hyvällä jos hän päättäisi plösähtää. On se hyvä että meille kaikille on ottajia, mutta se kieltämättä risoo että joidenkin tollojen itseaiheutettuja terveyshaittoja kuten keuhkosyöpä (tupakasta) ja diabetes2, sydän- ja verisuonitaudit sekä tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet (kaikki siitä ylipainosta) maksetaan myös minun verorahoillani, ja itse en meinaa edes julkisen puolen hammaslääkärille päästä. Pitääkin katsoa tulevissa vaaleissa kuka ehdokas uskaltaa pistää ihmisiä vähän itsekin vastuuseen elintapojensa seurauksista...
Niin ja noista videolinkkien tädeistä: eka oli lievästi ylipainoinen mutta ilmeisen korkealla rasvaprosentilla varustettu ilmeinen sohvaperuna - toka normaalivartaloinen, hyväkuntoisen näköinen nainen.Se vyötärö-lantio suhde on varmasti hyvä lihavuuden mittari, se kun ei riipu painosta vaan muodosta. Jos muodot on kohdillaan niin ei voi sanoa lihavaksi vaikka paino olisi mitä.
Ylipaino ei aiheuta sairauksia, mutta huono ruokavalio aiheuttaa.
Nainen on luonnostaan pyöreä jos vaan ravintoa riittää.piste. Laiha nainen on luonnoton,sairas, kuolemassa. Laiha nainen on lisääntymiskyvytön. EI ollenkaan viehättävä.
Ja ne videoitten naiset ovat "alan ammattilaisia", aivan varmasti syövät oikein ja treenaavat joka päivä.
MUtta mitä ihmeen sairaita laihutus-natseja te oikeen olette? onko se teidän asia jos joku on hieman pyöreämpi kuin joku toinen? Ja onko se teiltä pois jos joku tykkääkin siitä pyöreemmästä naisesta.
Miettikään nyt oikeasti että tarvitsisitteko apua näitten asioitten kanssa, selvästikään teillä ei ole ihan kaikki päässä kohdallaan. Kannattaisi hakeutua hoitoon, jollette ole jo. - Normaalipainoinen
mies3030 kirjoitti:
Se vyötärö-lantio suhde on varmasti hyvä lihavuuden mittari, se kun ei riipu painosta vaan muodosta. Jos muodot on kohdillaan niin ei voi sanoa lihavaksi vaikka paino olisi mitä.
Ylipaino ei aiheuta sairauksia, mutta huono ruokavalio aiheuttaa.
Nainen on luonnostaan pyöreä jos vaan ravintoa riittää.piste. Laiha nainen on luonnoton,sairas, kuolemassa. Laiha nainen on lisääntymiskyvytön. EI ollenkaan viehättävä.
Ja ne videoitten naiset ovat "alan ammattilaisia", aivan varmasti syövät oikein ja treenaavat joka päivä.
MUtta mitä ihmeen sairaita laihutus-natseja te oikeen olette? onko se teidän asia jos joku on hieman pyöreämpi kuin joku toinen? Ja onko se teiltä pois jos joku tykkääkin siitä pyöreemmästä naisesta.
Miettikään nyt oikeasti että tarvitsisitteko apua näitten asioitten kanssa, selvästikään teillä ei ole ihan kaikki päässä kohdallaan. Kannattaisi hakeutua hoitoon, jollette ole jo.Normaali hoikkuus ei tee ihmistä sairaaksi, ylipaino sen sijaan tekee. Tarkistapa vaan tietosi, että saat väärät asenteesi korjattua, jos mahdollista; no. ylipaino aiheuttaa sairauksia. Ylipainoisen ruokavalio on usein, ellei aina, huono ja väärän lainen, jos syö oikein ja liikkuu riittävästi, ei tule ylipainoiseksi.
Laihuus ei ole yhtään sen suurempi lisääntymiskyvyttömyyden syy kuin lihavuuskaan. Liian laiha ei ole viehättävä mutta ei myöskään ponttoonin kokoinen ihminen, oli mieäs tai nainen. Ja pyöreys ja ylipaino ovat kyllä kaksi eri asiaa. mies3030 kirjoitti:
Mutta jos joku nainen haluaa välttämättä olla laiha,treenattu ja poikamainen niin mikäs siinä,sen kun on vaan.Jättää ne suklaat sitte syömättä. Mutta jos joku toinen nainen haluaa olla luonnollinen,kaunis ja muodokas ja haluaa syödä suklaata niin älkää menkö sitä haukkumaan.Se on oikea ja luonnollinen nainen,se on jotain mitä te luukasat ette ikinä ole.Ihan pakko sanoa tuon laittamasi linkin jälkeen, että sinulla todellakin on fetissi lihaviin naisiin. Olihan noilla neitosille toki muotoja, mutta olivat myös oikeasti todella ylipainoisia. Lähes jokaiselta pitäisi lähteä vähintään 20 kiloa pois ja silloin olisivat varmasti myös muodokkaita, mutta huomattavasti terveemmällä pohjalla! Ylläolevassa linkissä oleva vatsatanssija ei taasen ollut todellakaan mikään luuranko, vaan täydellisen sopusuhtainen nainen.
- ilonen ihminen
ex-pullukka kirjoitti:
niin sitä pitää ero paperit pöytään ja laihduttamaan!!
- Ui ui ui.
6+8 kirjoitti:
Tällä palstalla noita "syöttäjiä" näyttää liikkuvanv aikka kuinka. Aina kun joku haluaa laiduttaa ne 140kg pois niin joku mies tulee kertomaan että "pyöreät naiset ovat seksikkäitä" jne... sairasta.
panna paksua ku ei tiiä mihin poimuun tökkää, korkeentaan kakkoseen takuapäin röh röh!
- omakin lehmä ojassa
Onhan se niin kauan kivaa,ennekuin rupeaa nivelet,lonkat ja muut pettämään.Eihän yipaino aina ole ongelma,mutta keho ei estä vanhemmiten,joten nyt tee päätäs nainen ja kun saat vähänkin painoa pois se tekee hyvän mielen.Miehesi tekee koiranpalveluksen tuossa ja lopputulos on ikävä.Nähnyt monta tapausta ,jarrutetaan painon nousua .Tykkää ja tykkää,niin kauan ku tykkää.
- Pyöreä ja rintava
mies3030 kirjoitti:
Aina teille naisille on niin ongelma se että jos mies tykkäis että pitäs olla vähän pyöreempi..mutta syömisen suhteen ei oo mitää ongelmaa,ruoka kyllä kelpaa.. mutta laiha vaan pitäs silti olla. Naisilla on kyllä eniten läskiä korvien välissä.. varsinkin niillä laihoilla luikuilla mitkä vaan laihuttaa. MIksei miehellä olis oikeus saada sitä mitä se haluaa,mielihyvää pyöreistä muodoista, mikä siinä on niin väärin?? Naisilla vaan on niitä oikeuksia,ne saa vaikka tappaa ittensä laihuttamalla.Se jos mikä on sairasta ja väärin.On se kivä kuulla,että toiset tykkää pyöreemmistä.Minullakin on aika reilusti ylikiloja.Ajattelin,että en uskalla seurustella,enkä saunaan enkä minnekkään,kun on kiloja liikaa.Ajattelin.Miltähän minä nytän miesten silmillä katsottuna?Olen muuten pidättyväinen,enkä ryhdy minkaanlaisiin koeiluihin.Varman päälle tahdon elää.
- pikkumyytär
mies3030 kirjoitti:
Ja sille ex-pullukalle:
Niin mIkä mun suhtautumisessa on vikana..?Siis jos syö ja liikkuu terveelliseti niin ylipaino ei ole terveysriski. Aika outo ajattelutapa, silloinhan sitä ylipainoa ei pitäisi olla jos niin elää. Itse elän niin ja olen normaalipainoinen. Syö suunnilleen minkä kuluttaa, ei paljoa ylimääräistä läskiksi kerääntymään.
Tietenkin liika laihuus kuin myös liika ylipaino on sairasta. - huh huh
SeliSeliSeliSeliSeli kirjoitti:
Terveyshaitta ei ole sidottu tiettyyn kilomäärään (mainitsit omasta mielestäsi rajana sata kiloa), vaan vyötärönympärykseen, vyötärö-lantio suhdelukuun, veren rasva-arvoihin, ehkä myös jossain määrin rasvaprosenttiin...
Niin ja noista videolinkkien tädeistä: eka oli lievästi ylipainoinen mutta ilmeisen korkealla rasvaprosentilla varustettu ilmeinen sohvaperuna - toka normaalivartaloinen, hyväkuntoisen näköinen nainen.Samalla tavalla myöskin laihat voivat sairastua diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin sekä tuki- ja liikuntaelin sairauksiin...Ihan samoilla verorahoilla teitäkin hoidettaisiin...Joten eipä nyt erikseen syytellä lihavia tai laihoja sillä ne verorahat ovat yhteiset!!
- Muodokas nainen
mies3030 kirjoitti:
Jos minulla olisikin jonkinlainen fetissi niin teillä laihuttajilla taas on SAIRAUS, syömishäiriö,anoreksia tai jotain sellaista. Ja tiedätte sen kyllä itsekin että on.Oikein, just tossa oli oikeesti muodokkaita naisia! juuri tommoselta se näyttää kun on muotoja ja nuokin naiset tod näk painoltaan 80-90kg. Silti terveitä! Itselläni aika tuollainen kroppa ja kyl miehet tykkää. ;)
mies3030 kirjoitti:
Mutta jos joku nainen haluaa välttämättä olla laiha,treenattu ja poikamainen niin mikäs siinä,sen kun on vaan.Jättää ne suklaat sitte syömättä. Mutta jos joku toinen nainen haluaa olla luonnollinen,kaunis ja muodokas ja haluaa syödä suklaata niin älkää menkö sitä haukkumaan.Se on oikea ja luonnollinen nainen,se on jotain mitä te luukasat ette ikinä ole.ensimmäinen on sikaläski ja toinenselvästi ylipainoinen.
Jepsmies3030 kirjoitti:
Jos minulla olisikin jonkinlainen fetissi niin teillä laihuttajilla taas on SAIRAUS, syömishäiriö,anoreksia tai jotain sellaista. Ja tiedätte sen kyllä itsekin että on.Huh mitä possuja
- 8
Muodokas nainen kirjoitti:
Oikein, just tossa oli oikeesti muodokkaita naisia! juuri tommoselta se näyttää kun on muotoja ja nuokin naiset tod näk painoltaan 80-90kg. Silti terveitä! Itselläni aika tuollainen kroppa ja kyl miehet tykkää. ;)
reilusti yli 120 kg
- -15kgmenettänyt
Miehen käytöksen takana voi olla mustasukkaisuus, huoli, että kun laihdut alat kiinnostaa muitakin miehiä. Aikasi alkaa täyttää liikunnan harrastaminen tai kenties uudet ystävät. Miten käy koti-iltojen sohvalla pizzaa vetäen? Ei ehkä välttämättä edes tiedosta sitä itse. Suosittelen sua lainaan/ostaan Phillip c. Mc Gravin Painonpudotushaaste -kirjan (tv psykologi Dr.Phill). Siinä on oivallisia esimerkkejä lähimmäisistämme, jotka koettavat pilata laihdutusyrityksemme. Syynä on se että kun joku alkaa tehdä positiivista muutosta elämässään, tulevat toiset epävarmoiksi koska se saattaa laittaa heidätkin miettimään omaa tilaansa.
Ei välttämättä niin että he olisivat laihdutuksen tarpeessa vaan kenties jonkun muun muutoksen.
Jos ihminen ei itse ole valmiina muutoksiin elämässään, hän koettaa torjua koko ajatuksen hinnalla millä hyvänsä. Silmissä hoikistuva, tavoitteessaan onnistuva tuttava tai puoliso saa olon epävarmaksi.
Ihmiset on raadolisia ja kateellisia. Myös huolissaan miten ystävyytenne käy, mitä sitten kun ei enää kyläilläkkään leivosten kanssa tai vietetä grilli-iltoja? Mistäs sitten puhutaan? Jos vuosikaudet on pyöritty saman kuvion mukaan.Halutaan tuttua ja turvallista elämään. Muutokset pelottaa. Lihava kumppani on turvallisen tuntuinen, eihän se jaksa edes juosta karkuun:)
Kun Itse aloin laihduttaa lihavat tuttavat huolestuivat heti ja lannistavia kommentteja alkoi sataa : "Et sinä ole lihava", "pitäähän sitä ihmisen elämässä jotain nautintoja olla" "Lopeta jo".jne. Mutta sain myös positiivista palautetta, niiiltä joiden oma itsetunto ja asiat tuntui olevan kohdallaan.
Mies (tai leivoksia syöttävä ystäväsi) tms ei tajua että hän ei rakasta sinua syöttämällä sinulle rasvaisia herkkuja, päinvastoin, hän tuhoaa terveyttäsi.
Ota nyt vastuu omasta terveydestäsi. Älä anna sitä muille, sillä heille on omat vaikuttimet tärkeimmät.
Älä syytä miestäsi tai muita, "he eivät tiedä mitä tekevät" tai sitten tietävät hyvinkin.
Mutta vain sinä teet päätökset miten käyttäydyt missäkin tilanteessa. Ajattele terveyttäsi ja keksi ratkaisumallit tilanteisiin joissa miehesi sinua houkuttelee. Voit syödä vaikka porkkanatikkuja sohvalla.
Sano miehelle että muutat ruokavalion terveyden ja kuntosi takia nyt ja tulevaisuudessa, kai hän iloitsee enemmin hyvinvoinnistasi kuin mässäilytuokioistanne? Vai eikö sillä ole hänelle väliä?
Ala käymään salilla, vältä tyhjiä kaloreita; vehnäjauhoja ja rasvasia ruokia, jotka tukkii verisuonet ennenpitkää. Hanki tukea kirjoista. Älä ole pettynyt ihmisiin, tosiasia on että lopulta emme voi vaatia ja odottaa ihmisiltä, joita kaikenlaiset omat vaikuttimet sätkyttelee, kovin paljoa. Rakasta itseäsi ja ole itsellesi paras kaveri. Tsemppiä!- lauruska8
"Kun Itse aloin laihduttaa lihavat tuttavat huolestuivat heti ja lannistavia kommentteja alkoi sataa : "Et sinä ole lihava", "pitäähän sitä ihmisen elämässä jotain nautintoja olla" "Lopeta jo".jne. Mutta sain myös positiivista palautetta, niiiltä joiden oma itsetunto ja asiat tuntui olevan kohdallaan. "
Kuulostaa niin tutulta. Minulla on kaveri joka on tottunut olemaan minua hoikempi. Olen nyt vuoden liikkunut, pudottanut järjettömän määrän kiloja, laihtunut lihavasta normaalipainoiseksi ja olen nyt vähän hoikempi kuin hän. Joka kerta kun näemme, hän hokee kuinka on huolestunut etten vaan laihduta liikaa ja muuta tuollaista. En edes enää laihduta vaan nautin liikunnasta mutta hän vaan aina tuhahtaa että taasko olet menossa salille, vieläkö sinä laihdutat. Kun olin vielä ylipainoinen, hän jankkasi, kuinka olen jo sopiva. Toisaalta hän itse tuskailee itsekuriansa ja "isoa mahaansa". Ei ihme sillä hän syö joka päivä herkkuja eikä liiku. hänellä kuulemma raivostuttaa laihduttavat ihmiset. En oikein ymmärrä tuota hänen psykologiaansa. Ilmeisesti kyseessä on jonkinsorttinen kateus yms.. jota en ymmärrä. Olen tehnyt hirveän työn, eikä siinä ole mitään hänen lietsomaansa epäilyttävää tai että olen laihduttamassa "liikaa". Voin paremmin kuin koskaan ja ensimmäistä kertaa elämässä olen tyytyväinen olooni.
mieheni suhtautui isoon painonpudotukseeni positiivisemmin ja on tukenut minua ihanalla tavalla. Hän on itsekin tiputtanut muutaman liikakilon ja suostunut syömään "pupunruokiani" ja muuttanut itsekin ruokavalionsa. En edes tiedä olisinko onnistunut jos hän olisi joka ilta syönyt kaikkia minua houkuttavia herkkuja sohvalla. Nykyään minua ei oikeastaan enää haittaa se jos joku syö herkkuja vieressä koska ei enää tee edes mieli mutta aluksi tietysti tarvitsi kannustusta elämäntapojen muuttamisessa. Ja kannustusta ei ole herkkujen kantaminen kotiin. - ...............-
lauruska8 kirjoitti:
"Kun Itse aloin laihduttaa lihavat tuttavat huolestuivat heti ja lannistavia kommentteja alkoi sataa : "Et sinä ole lihava", "pitäähän sitä ihmisen elämässä jotain nautintoja olla" "Lopeta jo".jne. Mutta sain myös positiivista palautetta, niiiltä joiden oma itsetunto ja asiat tuntui olevan kohdallaan. "
Kuulostaa niin tutulta. Minulla on kaveri joka on tottunut olemaan minua hoikempi. Olen nyt vuoden liikkunut, pudottanut järjettömän määrän kiloja, laihtunut lihavasta normaalipainoiseksi ja olen nyt vähän hoikempi kuin hän. Joka kerta kun näemme, hän hokee kuinka on huolestunut etten vaan laihduta liikaa ja muuta tuollaista. En edes enää laihduta vaan nautin liikunnasta mutta hän vaan aina tuhahtaa että taasko olet menossa salille, vieläkö sinä laihdutat. Kun olin vielä ylipainoinen, hän jankkasi, kuinka olen jo sopiva. Toisaalta hän itse tuskailee itsekuriansa ja "isoa mahaansa". Ei ihme sillä hän syö joka päivä herkkuja eikä liiku. hänellä kuulemma raivostuttaa laihduttavat ihmiset. En oikein ymmärrä tuota hänen psykologiaansa. Ilmeisesti kyseessä on jonkinsorttinen kateus yms.. jota en ymmärrä. Olen tehnyt hirveän työn, eikä siinä ole mitään hänen lietsomaansa epäilyttävää tai että olen laihduttamassa "liikaa". Voin paremmin kuin koskaan ja ensimmäistä kertaa elämässä olen tyytyväinen olooni.
mieheni suhtautui isoon painonpudotukseeni positiivisemmin ja on tukenut minua ihanalla tavalla. Hän on itsekin tiputtanut muutaman liikakilon ja suostunut syömään "pupunruokiani" ja muuttanut itsekin ruokavalionsa. En edes tiedä olisinko onnistunut jos hän olisi joka ilta syönyt kaikkia minua houkuttavia herkkuja sohvalla. Nykyään minua ei oikeastaan enää haittaa se jos joku syö herkkuja vieressä koska ei enää tee edes mieli mutta aluksi tietysti tarvitsi kannustusta elämäntapojen muuttamisessa. Ja kannustusta ei ole herkkujen kantaminen kotiin.meitä ylipainoisia ihailevia miehiä on jonkin verran. totta kai läski on vaarallista, mut niin on auringonotto, silikonirinnat tai liika treenaaminenkin.
annetaan kaikkien kukkien kukkia :) - Ehei-ei-ei
...............- kirjoitti:
meitä ylipainoisia ihailevia miehiä on jonkin verran. totta kai läski on vaarallista, mut niin on auringonotto, silikonirinnat tai liika treenaaminenkin.
annetaan kaikkien kukkien kukkia :)Ihailusta tuskin on kyse, sanoisin, että sellainen mieäs, joka 'ihannoi' lihavaa, on sillä viisiin vinksahtanut, että ajattelee, että lihava ei muita kiinnosta eikä innosta, voi olla varma, ei tarvitse pelätä. Saa pitää ihan omana, omistaa, ja omistaminen on SE pointsi, kun mieähen mieli on kipeä.
- Nainen naisena
Ehei-ei-ei kirjoitti:
Ihailusta tuskin on kyse, sanoisin, että sellainen mieäs, joka 'ihannoi' lihavaa, on sillä viisiin vinksahtanut, että ajattelee, että lihava ei muita kiinnosta eikä innosta, voi olla varma, ei tarvitse pelätä. Saa pitää ihan omana, omistaa, ja omistaminen on SE pointsi, kun mieähen mieli on kipeä.
Eiks se ole niin, että sikiön kehittyvät aivot saavat rasvansa (aivothan ovat tietääkseni pääosin rasvaa) äidin reisirasvasta? Näin muistan kuulleeni. Raskauden aikana ei siis ainakaan kannata laihduttaa.
- Ei helweette
Nainen naisena kirjoitti:
Eiks se ole niin, että sikiön kehittyvät aivot saavat rasvansa (aivothan ovat tietääkseni pääosin rasvaa) äidin reisirasvasta? Näin muistan kuulleeni. Raskauden aikana ei siis ainakaan kannata laihduttaa.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Raskauden aikana tuskin kukaan alkaa laihikselle ja äiti, jolla ei ole reisi- eikä mitään muitakaan rasvoja, voi odotusajan paremmin. - Sinulleko siis "rasva", läski, ihra ... on sama asia kuin nainen ?
- Bumbuli
Ei helweette kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Raskauden aikana tuskin kukaan alkaa laihikselle ja äiti, jolla ei ole reisi- eikä mitään muitakaan rasvoja, voi odotusajan paremmin. - Sinulleko siis "rasva", läski, ihra ... on sama asia kuin nainen ?
Mies lienet, kun tollaista päättelet ?
kyllä raskausaikanakin laihdutetaan, sillä lihavan ihmisen vararasva riittää sekä sikiölle että äidille. Myös hoikkien äitien nahan alla on rasvaa, naisilla kehon rasvaprosentti on toinen kuin miehillä, juurikin tästä syystä. - neljän äityli
Nainen naisena kirjoitti:
Olen kyllä ollut ihan normipainoinon alarajalla bmi 18,5 silloinkin, lapsia olen tehnyt ja ihan terveitä, aivotkin kehittyneet normaalista, vaikken läski ollutkaan. Nykyään ovat jo koulussa (oma bmi edelleen samana pysynyt) ja ihan hyvin pärjäävät.
- entsipsinsyöjä
lauruska8 kirjoitti:
mieheni suhtautui isoon painonpudotukseeni positiivisemmin ja on tukenut minua ihanalla tavalla. Hän on itsekin tiputtanut muutaman liikakilon ja suostunut syömään "pupunruokiani" ja muuttanut itsekin ruokavalionsa. En edes tiedä olisinko onnistunut jos hän olisi joka ilta syönyt kaikkia minua houkuttavia herkkuja sohvalla. Nykyään minua ei oikeastaan enää haittaa se jos joku syö herkkuja vieressä koska ei enää tee edes mieli mutta aluksi tietysti tarvitsi kannustusta elämäntapojen muuttamisessa. Ja kannustusta ei ole herkkujen kantaminen kotiin.Niin sinähän olet tehnyt elämäntapamuutoksen, etkä enää laihduta. Nautit liikunnasta niinkuin sen pitäisikin olla. Itse olin painavimmillani 72 kiloa ja olen vain 158 cm pitkä. Nyt olen pelkällä elämäntaparemontilla saanut itseni ihannepainoon ja painan 54 kiloa. 60 kohdalla lopetin jo laihduttamisen ja päätin vain jatkaa liikuntaa ja terveellisesti syömistä oman hyvän oloni takia. Ystäväsi on siis kateellinen sinulle, koska olet alkanut nauttia uudesta elämäntavastasi! Innosta häntä mukaasi salille ym, ehkä häntäkin alkaa se kiinnostaa!!! :)
- kilpirauhasen vajaat
" Kilpirauhaslääkityskin tuntui olevan osasyy painonnousuun. "
Kilpirauhaslääkitys EI nosta painoa vaan se sairaus sitä nostaa ja se, että kilpirauhaslääkityksesi ei toimi tai annos on liian pieni. Olettaen siis, että vajaatoiminnan lääkitsemisestä on kyse.
Muita oireita??? Siis painon nousun ja laiskuuden lisäksi (sekin kun voi olla vajaatoiminnasta johtuvaa).
Kohdun ja munasarjojen poistokin voi aiheuttaa kaikenlaista oiretta, vaikka kuinka olisi korvaushoito päällä.- kilppari10
Mitenköhän tämäkin viesti on tulkittavissa???
Itellä kilpirauhasen vajaatoiminta ollu reilut 10 vuotta...
- Maya Meikäläinen
Moi! Mulla entinen poikaystävä oli juuri sellainen lihavista naisista tykkääjä. Ei tykänny ku aloin laihduttamaan, ja sit yhtäkkiä suhde "kuihtui" kun laihdutin (hyvä vertaus :)) ja hänellä on isompi tyttöystävä koko ajan. koko ajan kasvaa kumppanit(minä isoimmillani 130kg, siitä laihduttanut olen paljon). Ja hirvee seksin perässä juokseva ihminen, siitähän se viisari värähti, rasvasta. Mutta tosiaan ei se oo rakkautta, jos tavallaan pilaa tolleen toisen laihduttamisen, toisen innostuksen. Nähtävästi iso koko on se, mitä hän haluaa, eikä hän halua tukea siinä mitä sinä haluat. Itsekästä. Ja jopa henkistä väkivaltaa, tavallaan. Minä ainakin ahdistuin hirveästi. Onneksi ei enää tarvitse olla sen ihmisen kanssa yhdessä. :)
- werri
mun mielstä tekee sen tietoisesti ja tahallaan.jospas pelkää että susta tulee liian hyvännäkönen muidenkin miesten silmään.mietippä sitä.
- 12+14
Mieheni oli syöttäjä. Olin suhteen alussa normaali, hoikka. Hän himoitsi paksua pakapuolta, jota sitten ei saanut kodin ulkopuolelle kenellekään muulle miehellä näyttää. Siinäpä se. Miehen päässä vikaa. Naisen pitää olla miehen makuun, ja pysyä kotona kontrollin alla. Itse voin silloin huonosti. Painoa oli liikaa, en ollut sinut oman nahkani sisällä koska se ei ollut minulle luontaista painoa, ja mies ohjasi elämääni niin, että en päässyt kuntoilemalla painoani pudottamaan. Naisen paikka oli kotona. Kun tajusin tämän henkisen väkivallan lajin, otin elämäni haltuun. En enää juonut hänen ostamaansa valkoviiniä, en enää vaan maannut kotona vaan aloin käydä kuntosalilla 3 krt viikossa. Hän ahdistui tästä kodin ulkopuolelle lähtemisestäni, ja liittomme päätyi sairaalloisen mustasukkaisuuden takia eroon. Nyt olen elämäni kunnossa, liikun aktiivisesti, olen terve, nukun hyvin, syön sen mitä oma ruumis vaatii ravinnokseen.
Ihmisen voi lamaannuttaa täysin syöttämällä hänet siihen kuntoon, että liikalihava ei enää A) kykene liikkumaan ja pysyy kotona B) pitämään omia rajojaan, koska liikalihavuus masentaa ja vaikuttaa hormonitasapainoon jne. eikä ihminen enää ole yhtä toimintakykyinen ja pirteä kuin normaalipainoisena. Läski tuolissa, naisen mieli miehen taskussa. Näin se menee.
Ja ilmeisesti sinä pelaat tuota peliä ja olette täydellinen pari tässä mielessä toisilleni. Sinä syöt mitä toinen sanoo, kävelet sinne pitsalle kun toinen haluaa, juot viiniä mitä toinen ostaa jne. Se on sinun suusi, sinun jalkasi, sinun tahtosi. Vai oletko luovuttanut ne toisen ihmisen käyttöön, oletko sätkyukko jota viedään?- xnxx.
onkohan se raikas ja puhdas
- - sehän se
Näin kerran TV:ssä ohjelman näistä "syöttäjämiehistä"; psykologisesti juuri sitä, mitä kuvaatkin - miehellä on lopulta täydellinen kontrolli naisestaan, koska nainen pahimmillaan lihoo niin, ettei enää pääse tuolista ylös.
Ohjelman nainen lihoi lopulta niin, että meinasi kuolla. Kun hän lopulta havahtui ja tajusi oman tilansa ja alkoi laihduttaa, mies masentui.
Toivottavasti ap. tajuaa oman tilanteensa. Tässä on kaksi toisistaan riippuvaista ihmistä, jommankumman on riuhtaistava itsensä irti ja otettava vastuu tilanteesta. Ihminen on aina lopulta vastuussa itsestään. Tämä pitää vain jollain tavalla ymmärtää ja tehdä konkreettisia tekoja tilanteen muuttamiseksi.
- Yualle
suomitytöthän tykkää sipseistä, limskoista, sidukoista ja jätskeistä. Senhän näkee jo tuolla kaduillakin :)
Syöt vaan kiltisti sen litran jäätelöpaketin joka ilta. Niin tekee muutkin tytöt :) - Aika varma tapaus
Epäilen että se lihottaa sua sen takia että saa tavaran oikealle korolle sua takaapäin tuuppiessaan. Muusta tuskin on kysymys. Kaikkee ne keksii asioiden helpottamiseksi.
- Pöppileisö
Onhan se kuitenkin niin, että sinusta se kaikki lähtee. Jos et itse pysty sanomaan EI, niin mitäs siitä omaa miestäsi syytät. Ota itseäsi niskasta kiinni ja sano EI! Sinulla on oma tahto, eikä kukaan voi sille mitään. Joka ilta parin tunnin reipas kävelylenkki ja kerran viikossa herkuttelupäivä. Ja silloinkin tietysti KOHTUUS kaikessa. Syö terveellisesti joka päivä ja tarpeeksi usein pieniä aterioita. Iltasyöminen kannattaa lopettaa kokonaan. Noilla ohjeilla 1,5 vuoden aikana -20kg itsellä. Mietihän sitä. . Hitaasti mutta varmasti. Ja muista: Älä ole vain laihdutuskuurilla, vaan tee ELÄMÄNTAPAMUUTOS! Ystäväni laihdutti nopeammin käymällä vielä kuntosalilla neljä- viisi kertaa viikossa. Hänellä oli siellä oma kunto-ohjelma. PALJON tsemppiä!!!! :)
Miehesi sanoo aina ettei tarvitse laihduttaa. Kysypäs häneltä tarvitseeko ja onko tarpeen lihottaa lisää. Tuohan vaikuttaa siltä. Hän on tukena lihomisessa ja kannustaa siinä. Kysy syytä siihen....
- Samassa veneessä
väkisin sinulle herkkuja syötä? Laihduttamisessahan on kyse ITSEKURISTA eli vaikka kuinka muut ympärillä mässäisivät, itseltä pitää löytyä tahtoa ja halua olla mässäämättä.
Onhan se mukavaa, jos ympäristö on tukena, mutta loppujen lopuksi kaikki on OMASTA ITSESTÄ kiinni.
Tsemppiä äläkä luovuta, vaikka välillä menisikin herkuttelun puolelle! :) - komea54
Olet tainnut laittaa aivosi naulakkoon!
- sataseitenviis
Ota itseäsi niskasta kiinni ja kiinnitä huomio omaan ruokavalioon ja liikuntaan! aina löytyy syitä ja verukkeita oman painon nousuun. Ja näitä selityksiä. Loppujen louksi kaikki on sinusta itsestäsi kiinni. Anna miehesi mässätä jos se roskaruoka on sen arvoista hänelle. Arvosta sitä että kelpaat miehellesi sellaisena kuin olet. Mietippä vaihtoehtoa että koko ajan naputtaisi ja tarkkailisi mitä suuhusi laitat jne... Olisit pian hoidossa, pää sekaisin
Syö omia ruokiasi ja seurustelkaa vaan ruoan parissa! - solakaksi
OLET TAINNUT JÄTTÄÄ AIVOSI NAULAKKOON!
- paksukainen1
laihduttajakin saa syödä mitä vaan,MUTTA KOHTUUDELLA.
- Bumbuli
Taitaa miehesi mielessä kalvaa pelko, että hoikkana viehätät muitakin miehiä , kuin vain häntä.
Itse kokenut, että laihtuminen ja painonhallinnassa onnistuminen toivat esiin miehessäni mustasukkaisuuden ja epävarmuuden oman hoikistuneen olemukseni myötä, tietysti hoikistus vaikutti myös mielialaani positiivisesti, ja sosiaaliset kontaktit sitä myöten lisääntyivät huomattavasti.
Tämä sitten näkyi siten, että kun olin koko ajan menossa jotenkin mukana, iloisella ja positiivisella mielellä, se kalvoi heikon miehen itsetuntoa.
Puhuminen ei auttanut, mutta en silti antanut sen vaikuttaa päätökseeni, sillä minun ruumiini,minun terveyteni.
Tuputusyritykset kilpistyivät omaan päätökseeni olla syömättä.
Täten herkut sitten kertyivät mieheni vyötärölle. Nyt ahdistus on entistä voimakkaampaa. Aihetta mustasukkaisuuteen en ole kuitenkaan antanut. Ensin on ollut kalvava huono itsetunto ja epäilys parisuhteen kestävyydestä ja sitten vasta, kun lapsensaantikilot karisseet ja alta kuoriutunut edelleen sutjakka, nuorekas vaimo, miehen ollut vaikea kestää sitä.
No, nyt sitten hänellä merkittävä ylipaino.
- oma painoni on minun asiani, johon en odota edes lähimmäisteni osallistuvan.
Jos miehes haluaa herkutella, järjestä oma arvomaailmasi uuteen uskoon, jossa heset ja mässyt eivät merkitse koko aterian syömistä vaan vaikkapa kasvisten tilaamista ja ehkäpä yhden ranskalaisen perunan syömistä , jos miehesi sellaista vaatii. Onhan se yhteinen aikakin tietysti tärkeä juttu.
Karkin voi ottaa senkin vaan yhden, ja alko, no, sehän on selvä, ettei juominen ainakaan laihduta.
Korkki kiinni, jos muut rällästää, sulla selvänä sit senkin mukavampaa kun katselet muitten kohellusta, ja ajattelet, että onneksi itse et ole samanlaisessa mukana !
- mutta hei, sun elämäs ja sun ruumiis, sulla on oikeus itse määritellä omat halusi ja tarpeesi. Ole itsekäs.
Onnistuminen lähtee laihduttamisessa siitä, että pysyy koko ajan kirkkaana mielessä, mihin tähtäät ja minkälaiseksi et ainakaan halua tulla , ikinä.
Tuputtajalle voisi viehkeästi huomauttaa, että vähempi syöminen tuo enemmän hyvinvointia kummallekin.
Ne rahat voisi vaikka iltaisin yhdessä pistää säästöpossuun, ja sit vaikka mennä teatteriin tai lähteä reissuun säästyneillä roposilla.
Voihan sitä aina korvata myös teekupposen hellyydellä, tai kun tuputus alkaa, niin eikun petileikkeihin, unohtuvat pullat ja muut herkut.
ei se sun ukkos vika oo . ehdota sitä lekkeilyy ja sauvakävelyä syömisen sijasta .
Jep jep näitä "tälläisiä" miehiä taitaa olla sitten enemmänkin, koska näitä pulleahkoon kuntoon saatuja naisia alkaa olla suomi pullollaan..))
No huh...
Aika outoa,että miehesi ei oikeesta kuuntele sinua ollenkaan eikä tunnu ymmärtävän sun fiiliksiä. Jos olisin tommosessa tilanteessa ite suuttuisin oikein kunnolla. Miehesi ei taida oikein uskoa,että olet tosissasi. Nyt revit itsesi niskasta ylös ja pyydät vaikka jonkun likkakamusi lenkkeilemään sun kanssa. Jos miehesi tekee jotakin tommosia iltapala juttuja niin kieltäydyt syömästä,jos niin olet todella päättäny ettet kuuden jälkeen enää syö. Kyllä luulis tajuavan ,joka kieltäytymisen jälkeen pikku hiljaa että olet tosissasi.- sdgfhtr784er6786foue
1. Miehesi ei työnnä herkkuja suuhusi.
2. Olen samassa tilassa ja sanon tottakai naiselleni, että olet ihan hyvä tuollaisena. Miks sanoisin, että vosit vähän laihduttaa... Saisin vihat niskaan ja naisen itsetunto romahtais. Ja kun ei mua haittaa, niin so...
3. Teetä ja voileipiä? Mitäs vikaa niissä on? Nyt sä et oikein ymmärrä laihduttamista. Laihdutus ja syömisen lopettaminen on 2 eri asiaa. Kunnolla syöminen säännöllisesti antaa enerkiaa tehdä kaikkea, eikä kroppa mene säästöliekille, jos sä vittu luulet laihtumas syömättä, niin olet tollanen aina :D. Siksi tee ja leivät on ihan hyvä ratkasu. Ja sitten liiku, et ikinä laihdu jos et liiku. Menin inttiin olin 178/80, tulin olin 178/70 ja söin 2 kg päivässä paitti leireillä ja liikuin koko ajan, jopa vapaaehtosesti.
4. Jos miehesi haluaa pitsalle ilmoita, että mä olen nyt laihiksella, tai kun menet hampurilaiselle, niin ota ilman majoneesia ja ranskalaisia, lähdevellä. Sillon kaikki kalorikakka katoaa purilaisesta ja ihan hyväl omatunnolla voi syödä! - Sääli mua vähän
on sulle valinnut? " Miksei mulla voi olla sellasita miestä?" Kuka tuollaisen uppotukin ottaisi, eihän sulla ole päässä kuin itsesäälisiä ajatuksia. Tuo että miehesi sinua syöttää on paskapuhetta, melko varma oon että joka murun työnnät ihan omia käsin suuhusi. Sen miehesikö pitäisi sun puolestas se laihduttaminenkin tehdä? Herää jo kitinöistäs, ihminen vastaa ihan itse teoistaan, syömisestäkin. Matematiikkaa se painonhallinta on, kuluta enemmän ja laihdu. Itsekurisi vaan ei siihen riitä noilla jutuilla ja sen takia onkin miestä helpompi syytellä.
- "kaikki tietäväinen"
törkee ukko jos tietää aivan hyvin toiveesi!! sanot että en halua herkkuja. ja unohdat herkut jos menet pöytään kun hän sinut sinne kutsuu, jätät herkut syömättä!!
- Grim13124
Kyllä joo se oma lihominen on aina kaikkien muiden syytä paitsi itsensä :P
Taidatpa nyt vain keksiä tekosyitä syyttää miestäsi koko hommasta. Ylös, ulos ja lenkille. You fatso! - verukkeita
Etköhän voi itse loppujen lopuksi päättää, mitä suuhusi laitat.
- VOI HYVIN
Sinun pitää ajatella oma terveyttäsi.Voit olla muuten mieliksi miehellesi .MIEHESI VARMASTI HALUAISI MYÖS ETTÄ PYSYISIT TERVEENÄ.äLÄ SORRU EÄÄ HERKUTTELUIHIN,VAAN NYT ALA VÄHENTÄÄ SYÖMISTÄ JA HOUKUTTELE MISHESI LENKILLE JA KEVYTTÄ RUOKAA SITTEN SISAR
alkoholistit, samoin kuin laiskat ja läskit ihmiset keksivät aina syitä muualta. Jos sulla yhtään raksuttas päässä, söisit vaikka pieniä annoksia usein kuin että ahmit kaiken kerralla ja monta kertaa päivässä.
Oikein on jos ei itsellä ole tahtoa liikkua tai jättää nostamatta sitä pullaa sinne turpaan. Ylipainosista kun lähivuosina tulee ehkä jopa pahempi rasite yhteiskunnalle kuin alkoholisteista....
Mieti mitä suuhus ahdat, kukaan ei sua ilmeisesti ole pakottanut syömään..- roskapostirobotti ru
kuka näitä juttuja keksii?
70-,ja 80-luvulla pornolehdet julkaisi lukijoiden kokemuksia,joihin toimituksessa lehden tekijät keksivät mitä mielikuvituksellisimpia juttuja.mm.liftarimies pääsee 3n ruotsalaisneidon kuplafolkkariin,eikä mene puolta tuntiakaan kun jo panee yhtä ja toinen imee palleja,ja kolmannelta hän nuolee pillua.juttuina hauskoja,kun kuvitteli miten hauskaa siellä toimituksessa on ollut.mutta tämä kuulostaa jo samalta kaavalta.suomi24 haluaa lisää kävijöitä sivuilleen,ja sitten näitä juttuja keksitään tasaisin ajoin siellä toimituksessa. - Kirsti Kasa
Ööh tota luulin että näitä lihottajia on vaan Yhdysvalloissa, mutta kyllä meilläkin näköjään osataan. Ei muuta kun lisää pitkoa naamaan.
Kirsti Kasa - laihduttaja ja tuloksentekijä - 194/70
Mutta kyllä lihaa kannattaa ostaa silloin kun se on halvinta. Varastoit sen vatsaas ja kankkuloihin.
Fakta on se, että ihmistä ei ole luotu laihduttamaan ja sinä olet karhu! - O - O
Vain sinä itse voit pelastaa itsesi. Aloita jo tänään!
Muuten saatat jonain päivänä joutua maksamaan todella raskaasti, ellet löydä luonteenlujuutta ja päättäväisyyttä tilanteen muuttamiseen. Terveytesi lisäksi saatat jonain päivänä menettää myös miehesi. Joko siksi, ettei hän enää välitä katsella sinua, eikä tunne minkäänlaista halua sinua kohtaan, tai siksi että on löytänyt uuden nuoremman ja kauniimman naisen, jota voi alkaa lihottaa. Halu lihottaa vaimoa saattaa liittyä omaan huonoon itsetuntoon ja haluun varmistaa, ettei kukaan toinen mies haluaisi valloittaa omaa naista. Olen kuunnellut parin tutun naisen tarinoita sellaisesta. - Jos miehesi motiivina olisi vain sinun hemmottelemisesti, silti terveydelliset syyt tarjoavat järkiperusteita tilanteesi haltuunottoon.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja toimi päättäväisesti. Parantunut olo ja ulkonäkö ovat hyvä kannustin! Rakasta ja pidä hyvää huolta myös itsestäsi!- O - O
ja huomaavaisuus on parasta hemmottelua. Ei siihen lihottavia herkkuja tarvita.
Tsemppiä!
- pulitiikkaa
Kukaan ei lihota toista väkisellä,,ei poltata tupakkaa,,ei juota alkohoholia...tms..Itse naiset itsens lihottavat läskeiksi ja sitten syyttävät ketä - ja mitä milloinkin.!!!
- Viekkaudella
Jooo, näin on periaatteessa. Mutta entiseen aikaanhan miehet pistivät kotona olevien naisten syyksi sen, että piti kännätä, siis vaimon syy, kun elämää ei kestänyt ilman viinaksia. Snaijaatko ? Vähän samma juttu, vaikka aihe eri.
- kevytolo
...lähti yli yheksänkymmentä kiloa, kun annoin isomahaselle ukolle lähtöpassit. Että kyllä se keveneminen on ihan itestä kiinni!
- 87687r6uyfhg
Muutos on aina pelottava, ilmeisesti miehesi ei halua pahoittaa mieltäsi ja pelkää, että alat liian laihaksi. Voit sanoa hänelle, että sinun ei ole hyvä eikä terve olla, etkä aijo liikaa laihduttaa, mutta jonkun verran, ja nyt hänen täytyisi hieman olla sinun puolellasi. Jos sinä kerran voit pahoin: hänellä voi olla hyvä tarkoitus, mutta nyt on huono ja pahaa tekevä toiminta ja toteutus ja ystävällisesti, mutta napakasti voit sen kertoa.
Sitten, kun menette pizzeriaan, otatte puoliksi van pienen pizzan. Hampurilaisravintoloissa sinnittelet salaatilla. Älä ota juustonaksuja, osta itsellesi leipäraksuja, niitäkin myydään.
Iltasyöminen ei ole se ongelma, vaan se, mitä syöt yhteensä ja pullan voit jättää teepöydässä väliin. Syötkö parin tunnin välein, onko omena/välipalaporkkanoita/eväslaatikossa kasviksia (paprikaa, salaattia) mukana? Voit napostella niitä ja leipäraksuja aina. Älä päästä isoa nälkää, pidä aina terveellistä välipalaa, välipalakeksit ovat parhaita keksejä, hävitä muut kotoota. Vaihda valkoiset viljat (heitä vaan roskiin) tummaan, täysjyvään. Niin että syötte koska vaan, kotona ei ole enää pullaa eikä mössöä. Sopikaa karkki- ja pullapäivä, ja mieshän voi käydä kahvilla ja pullalla vaikka kavereitten kanssa.
Dietit ovat huonoja ratkaisuja, osta kotiin vain terveellistä ruokaa, niin että sitä on. Pitäisi saada jatkuva hyvä olo, ja monipuolinen ruokavalio, ettei olisi nälkää, syödä niitä pieniä annoksia, ettei tulisi ahmittua tai kahmittua pikkuhyvää. Olen itse tehnyt niinkin, että kun kauppaan mennessä on ollut nälkä, olen ensin juossut hakemaan omenan ja banaanin, maksanut ne, syönyt ne ensin ja sitten vasta mennyt ostoksille. Nälkäisenä ei saa mennä kauppaan.
Terveellinen aamupala olisi kunnon hirssipuuro&neljää viljaa, tuoremehua ja vaikka ananaspurkillinen. Aamusta ei saa olla nälkä. Sitten otat aina omat eväät, siinä muuten säästääkin :) Karjalan piirakat on hyviä ja tumma leipä. Tosiaan, niitä hedelmiä ja muuta aina mukaan. Kasvissosekeittoa voi tehdä pakkaseenkin helposti, se on todella hyvää, etenkin nyt talvella ja juurikin sopiva välipala. Ei taatusti lihota, jos et käytä kermaa. Keitä porkkanoita, perunoita, bataattia, sitten yrttisuolaa/kasvismauste ja kypsänä muussaat ne ihan soseeksi. Helppoa ja hyvää, teen aina 5 litran kattilan. Hyvä ottaa mukaan.
Ala itse ostaa sokerittomia karkkeja sitten, ja myös miehellesi, tee ostokset itse. Älä ota alkoholia, ota kivennäisvettä.
Kyllä sun miehesi tottuu ja alkaa uskomaan että olet tosissasi, kun näytät. Nyt hän ei ehkä ihan uskokaan sinua, kun innokkaasti heti sorrut kuitenkin, etkä siis ilmeisesti lenkeilläkään ja jumpassa riittävästi käy? Yritä vaan tsempata, se palkitsee sinut pikkuhiljaa, ja kyllä sitä tukeakin alkaa tulla, kun uskot vaan. Juttele vielä miehesi kanssa ja kerro huonosta olostasi, että haluat taas tuntea itse itsesi seksikkääksi ja kevyeksi. Kerro, ettei kyse olekaan siitä, että hänen pitäisi haluta muutosta, vaan että sinun pitäisi jaksaa! Yritä vielä, älä anna periksi! Tsemppiä! - 09876
Kokeile kiloklubia netissä. Sieltä saat tukea laihdutukseen. Eikä maksa mitään.
- PMMP1
Kukaan ei voi pakottaa sinua syömään ja jos et halua syödä, sinä et syö!! Niin yksinkertaista se on.
Miehesi on sairas jos pakottaa sellaiseen.
Mitä jos vain yksinkertaisesti sanoisit, että "en syö, mutta syö sinä jos haluat." Sinulta taitaa puuttua nyt hieman itsekunnioitusta ja omasta kropasta päätämistä... Alahan itse päättämään milloin ja mitä syöt. Jos se ei sovi miehellesi, hän on todellakin sairas ja tarvitsee hoitoa. ymmärrän sinua täysin. Itselläni on melko samanlainen mies. sillä erotuksella että hän huomauttelee painostani silloin tällöin. kun kerron että nyt yritän vähän laihduttaa , niin hän kantaa kaikkea herkkuja kotia.tietenkin nyt joku sanoo ettei ole pakko niitä syödä, mutta eikö se ole kiusan tekoa kun tietää ,että toisella on heikkous niihin ja yrittää kuitenkin olla syömättä,kyllä se avio puoliso on myös sitäkin varten ,että se tukee kaikissa ponnisteluissa toista. niin se itsekin odottaisi vastaavassa tilanteessa.kaikkea hyvää sinulle ja näytä miehellesi ja itsellesi ,että sinä pystyt siihen.
- w.c.fields
Olisipa minulla tuollainen vaimo joka rupeaisi kanssani lenkkeilemään, tai vaikka harrastamaan jotakin muuta liikuntaa. Minun vaimollani on myös paino-ongelma, vaikken minä siitä välitäkkään. Hän joskus syytti ongelmastaan sitä että teen liian hyvää ruokaa, mutta ongelman syy on minun mielestäni se että hän itse ruokaa valmistaessaan aina käyttää hirmoisesrti hiilihydraatteja sisältäviä raaka-aineita.
Minullakin on paino noussut, kun kaikki liikunnalliset harrastukset joskus loppuivat ja olen yrittänyt vaimoa saada vaikka lenkille, mutta tuloksetta. Ei viitsi yksin lenkkeillä joten se siitä sitten. :) Ihanaa naida lihavaa...
- mcsyöttäjä
Liity OA:han eli Overeaters Anonymous:iin, suomessa on tapaamisia. Vaimolle löytyi sieltä apu.
Eli suomeksi Anonyymit Ylensyöjät.
Vaimo kulta oli aika tukeva aikoinaan ja tuntui että elämä ei ollut hallinnassa. Napostelimme pahaan oloon.
Nyt vaimo on paremmannäköinen kuin koskaan ja täynnä energiaa & elämäniloa. Seksikin on parempaa kuin koskaan ennen. Nautin siitä että muut miehet katselevat ihaillen/kuolaten vaimon perään.
Tunnustan että en itse pystynyt häntä auttamaan mutta onneksi löysimme ulkopuolista apua. - 7+3=?
Ehkä mies ajattelee, ettei halua luopua omista mielihaluistaan sun takia. Siellä pizzapaikassa voi ottaa pelkän kahvin. Hampurilaispaikoissa on kahvia, teetä, mäkkärillä pieni pussi hedelmiä tai porkkanoita. Sitten on tietty se salaattiannos, mutta musta se on kuitenkin iso ateria ja siihen kuuluva salaattikastike on aina houkutus runsaine kaloreineen. Juustonaksujen sijasta voit napostella popcornia (kohtuudella, ilman voita tai muita kauhistuslisukkeita, joita myydään elokuvateattereissa:o!!!!), sitä suositeltiin jopa edesmenneen Painonvartijoiden ohjelmassa, muistaakseni 5 dl/annos (?) vastasi jotain yhtä leipäannosta (?) tai jotain. Antaa miehen syödä koko juustonaksupussi ihan yksin. Tai paremminkin syödä samaa kuin sinäkin. Sille iltapullalle voit ite laittaa stopin. Sanot, että ostaa herkkuja vain sen verran kuin ite aikoo syödä, ja that's it. Miehen pitää nyt vähän antaa periksi, mun mielestä. Ja sun pitää ottaa itsellesi lupa toisenlaiseen annokseen. Uuden terveellisen elämäntavan opetteleminen on aika mahdotonta, jos toinen ei tue yhtään. On helpompi pudottaa 30 kg kuin 40, 50 tai 60!
Maailmalla tää on vanha juttu. Lyödään kavereiden kanssa vetoa esim 5000e että saadaan muija 100 kg:n yli tietyssä ajassa. Ja jos onnistuu saa 5000 e ja sian.
Buahhahhaaaaaelikkä pituus. esim 180- 110 = 70 kg. Jos on lihaksia ja on treenattu paino nousee vastaavasti elikkä 180-100=
80kg.
Näitä harvoin on koska nykyihminen on laiska ja syö paskaa. Onkin karmeeta iskeä diskosta hyvännäköinen
muija mut sit ku se ottaa kledjut veks tulee kiire ulko-ovelle. Jeps- Ihanneaivot
No kandeisko sun treenata muutakin kuin lihaksia ? Aivojaankin voi kehittää ja kasvattaa, tehdä jotain sellaista, että harmaat aivosulut lisääntyvät eivätkä vähene. Nimittäin jos korvien välissä on jotain, niin näkee jo baarissa, vaatteet päällä, minkä kokoinen se ihminen on, jonka kanssa lähtee jatkoille. - Hyvät tavat kaunistavat enemmän kuin treenattu lihas.
- Peruskoulun suoritta
Olen varmasti keskiverto nuorempi kuin moni täällä, on surullista kun kinataa kuka on läski ja kuka ei.
Haluaisin muistuttaa ihan perusseikoista kaikille, kirjoittajalle ja vastaajille.
Ihmisiä ei voi kamalan paljoa verrata keskenään. Jokaisella on erikokiset lihakset, rasvapitoisuus, luut, maksa, nestetasapaino yms yms. lista on pitkä.
Itse olen laiha vaikka olen 166cm/57kg , en urheile säännöllisesti ns. "hikiurheilua" nivelvaivojeni takia.
Erityisesti kuukautsiten aikana elimistö varastoi paljon nestettä minun kohdallani ja paikat turpoavat, kuukautisten aikana juon enemmän paino vaihtelee 57-62kg välillä rajusti.
Kun harrastin juoksua väh 3xvko ja tanssia ja koulussa 4h liikuntaa painoin 60 kiloa, paino tuli reisilihaksista, jotka juoksun takia kasvoivat mukavasti.
Ulkonäkö kertoo paljon enemmän kuin numerot.
Älkää miehet ja aniset verratko painoanne keskenään sillä naisilla enemmän rasvaa!
Painoindeksi antaa hieman suuntaa omalle painolle, 22,8 on kirjoittajan tulos joka tarkoittaa normaali painoa.
Kannattaa oikeasti miettiä miksi pitää arvostella toisia, jäikö peruskoulu käymättä kun moni asia jäänyt unholaan?
Menkään mielummin peilin eteen ja katsokaa kenellä hyllyy eniten! :)
Ja itse kirjoittajan viestiin:
Älä välttämättä muuta miehesi ruokailu tottumuksia tai pakota syömään, mutta koita tehdä kotona enemmän ruokaa ja tee kevyt versiona.
Jos osaa laittaa ruoka on upean makuista, terveellä ruokavaliolla pääset jo pitkälle, olo on raskas rasvaisen ruuan jälkeen.
Kun miehesi haluaa viiniä juo sinä novellen hiilihapotettuja makuvesiä, lisätty terveydelle tärkeitä aineita ja huomattavasti vähemmän haitta-aineita!
Kavereiden kanssa kun menemme piknikille kesällä otamme mukaan mehua ja KEVYT-dippejä ja pilkomme kurkkua ja porkkanaa, mukavaa naposteltavaa ja saa paljon vitamiineja ja proteiinia!
Onnea laihduttamiseen, laita mies kuriin karkeista, paljon väri/lisäaineita, suuntaa hänetkin terveellisen ruuan suunnalle!
Hedelmät on herkkua rasva on rasvaa. :) - mummeli-52
Olen saman kokoinen kuin sinäkin aikaisemmin. Olen ollut sitä koko ikäni ja vartioin tarkasti ettei se siitä myöskään nouse. Sen kokoisenahan meidän miehet meidät tapasi ja rakastui juuri siihen ihmiseen. Mistä se muutos nyt yht´äkkiä tulisi että pitäisikin 30 kiloa painavammasta naisesta? Ethän sinä itsekään pidä uudesta ulkomuodostasi. Siis ainoa konsti on laihduttaminen ja sen voin sanoa, että se on sitä vaikeampaa mitä vanhemmaksi ihminen tulee. Eli tee se mahdollisemman pian. Miehesi tapaa tunkea sinuun herkkuja en ymmärrä ollenkaan, mutta toisaalta ei kai hän niitä väkisin syötä, niin että syytä on sinussakin. Niinkuin moni on jo sanonut päätät aivan itse mitä suuhusi laitat ja kevyetkin vaihtoehdot on olemassa.
Myös netistä löydät painonpudotusryhmiä mihin voit liittyä, harmi ettei painonvartijoita enää ole.
Laihduttaminen on rankkaa puuhaa, mutta jos et sitä tee, niin terveysriskita alkaa kohota samassa tahdissa itseinhon kanssa, joten ei kun niskasta kiinni ja toimeksi!- Woih !
Tässä se nyt taas tuli todistettua, että kipeä mies syöttää naisensa "valaaksi", jotta voi olla varma omistussuhteesta. Muita miehiä ei vuorenvarmasti kiinnosta ponttoonin kokoinen nainen, voi omia ihan rauhassa - ja syöttää.
- älä mee lankaan
Moro!
Miehesi on tosiaankin feeder eli hällä taitaa olla jonkinasteinen pakkomielle eli psykiatrinen häiriö naisten lihottamisesta. Jenkeissä mies oli lihottanut rouvansa 300 kg painavaksi valaaksi ja tulos oli se, et rouva söi vaan ja mies hekumoi. Nainen roudattiin ulos talostaan nosturilla. Kyllä joo heikko itsetunto miehellä ja sinun kontrollointi ruuan avulla. - Waldemaros
Niimpä niin..... Miehessä se on vika totta kai. Kerroppa miehellesi että hän on sinun lihomiseesi syypää. Jos sen teet niin voipa olla kohta hän sinun exäsi. Miehesi tietää taatusti, että ruoan määrän, laadun, ajankohdan ymv. määräät täysin sinä itse.
Ota itseäsi, ei niskasta, vaan käsistä kiinni ja aloita laihdutus. Sano miehellesi, että nyt loppu ylimäärisen syönti. Hyvä painonpudotusmenetelmä on extrawaganze. Onkohan tuo nyt oikein kirjoitettu. Minä käytin tuota menetelmää ja paino tippuin n. 1 kg viikossa. Jotta paino ei palaisi laihutuspäämäärän saavuttamisen jälkeen on elämän jatkuttava uusilla ruokailutavoilla.
Parasta tekoa lähimmäistämme kohtaan sekä sanoin että teoin on se, joka on on hänen terveytensä hyväksi. Koskien fyysistä, henkistä että hengellistä terveyttä. Jos tämä on parasta meidän lähimmäisillemme, niin totta maar sama koskee minua itseäni itseni suhteen. Rakastan itseäni oikein kun elän arvoilla joka on parasta terveydelleni, sen kaikille puolille.
Toivon sinulle parasta. Onnistut kyllä. - eskokokojo
Voi olla että miehelläsi on fetissi isoihin naisiin. Ainakin itse tykkään jollain tapaa isokokoisista naisista... Miss XL kisat sun muut, nam! Ne isot rinnat jne...
- ...kele
Ei kai se miehes vika oo jos lihoot? Eihän se sitä ruokaa sun suuhus tunge. Itsekuria, rouva hyvä.
Ja onhan mäkkäreis ja pizzapaikois kevyempiki vaihtoehto; salaatit.
Sä oot vähä ku alkoholistit: "ku kaverit juotti mut känniin". Itehän neki sen viinan juo ja syyttää muita.. - Voi jessus 1
. . älä miestäsi syytä, päätät itse, mitä suuhusi pistät ! Ei sinne ole pakko tunkea pizzaa, hampurilaisia ym mössöä - tiedät varmasti mitä on terveellinen ruoka !
- Punasilmäinen
Itse sinä herkkusi syöt ja täällä sitten kitiset kun et saa makupersettäsi kuriin!
Jos asiasta on tullut sinulle noin vaikea pala, niin otahan asia puheeksi, sen sijaan, että nettiin kirjoittelet rakastavasta miehestäsi säävyyn, ikään kuin hän olisi sinua pakkosyöttänyt. Anna hänen mässätä ja mässää sinä jotain kevyempää tai hanki nyt vaikka ammattiapua tohon ongelmaasi!
Ei ne asiat kyllä netissä jurnuttamalla parane. Sinä ITSE olet syyllinen lihavuuteesi, ei miehesi! - lähes kohtalotoveri
Itselläni moni asia samalla tavalla kuin aloittajalla. Mieheni ei ole syöttäjä, uskoisin että haluaisi minun olevan hoikempi, on vähän siihen suuntaan vihjaillutkin. Ostaa kuitenkin herkkuja pyynnöistäni huolimatta, ja sehän on selvää että ei niitä karkkeja sun muita epäterveellisiä herkkuja sinne kaappiin voi jättää, vaan ahmia pitää pienimmästäkin syystä. Olen pari kertaa onnistunut pudottamaan kymmenisen kiloa normaalipainon ylärajoilta hyvän olon painoon, molemmilla kerroilla olen ollut sinkku. Eli ainakin itselläni ehdottomasti se kumppani vaikuttaa ruokailutottumuksiin. On aika tylyä sanoa että pitää vain olla itsekuria, eikä sitä miestä voi syyttää, kun paljon helpompi olisi pudottaa painoa jos voisi vain itse käydä kaupassa ja täyttää kaapit terveellisellä ravinnolla. Ostakaapa kohtuukäyttäjät alkoholistiperheessä kaapit täyteen viinaa ja sanokaa alkoholistille että ei sun niitä tarvitse juoda, et voi minua syyttää kun ostan viinaa itselleni.
Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mitat muuten samat, mutta kymmenen kiloa painoa vähemmän - vielä. Koko ajan taistelusta huolimatta paino vain nousee. Ylipainosta alkaa tulla jo haittoja, kömpelyyttä, jaksamattomuutta. Ne tosin ovat myös kilpirauhasoireita.- 11+13
178/151 oonko liian lihava, vai peräti sika?
- FearFire
No voi hitto kun ihminen on tyhmä. Älä syö kaikkea mitä eteesi tuodaan, valinnat syömisen suhteen on sinun omissa teoissa, ei sinun tarvitse syödä kaikkea mitä miehesi eteesi kiikuttaa, hän tuskin tunkee ruokaa tahtomattasi suuhun.
Laihduttaminen tuskin onnistuu jos et itse vaikuta ruokailutottumuksiisi. Terveellinen ruoka ja vaikka edes hyötyliikunnan lisääminen saa sinut voimaan paremmin. Järjenkäyttö on sallittua! - Töyt
Ukkos varmaan lihottaa sua ens joulun kinkuks.
- swiderswiiper
Läskit. T: jaakobbi 197/33
- mk
Lopetat kaikki napostelut ja sanot miehelle että kun sinä et syö niitä niin miehesi ei myöskään syö ja lähdet
lenkille ja liikkumaan ja ei sitä naposteltavaa tartte olla jos tv katselee ja siihen riittää lasi viiniä tai kaksi mutta rupeat syömään vain päivällä ja lopetat kaikki iltasyömiset ja se siitä ja pysy tiukkana niin hyvä tulee.- syö miten tykkää
Kun et sinäkään niin ei miehesikään. Lause kiteytyy idiotismista.... Mitä jos neuvoisit esim menemään lenkille silloin kun mies ottaa leivä? Turha sitä on vahdata ja kuolata ku tekee itse jotai hyödyllistä itselleen. Ei oo kenenkää vika jos päästää itsensä tankkimuotoon, kenen kroppa se on?
- puolisot
On olemassa ihmisiä jotka tykkäävät rehevistä kumppaneista, jopa todella ylipainouisita. Ainoastaan terveys on syy ruokavalion muuttamiseen ja nimenomaan ruokavalion muuttamiseen ei laihduttamiseen. Sata kiloa treenamatonta lihaa on liikaa, mutta ruokavaliolla takaat terveen tulevaisuuden. Kun siihen sitten vielä lisäät kuntosalin, miehesikin tykkää kun et kuihdu rusinaksi.
Minun mieheni painaa reilusti yli sata kiloa ja on aivan ihana. En halua hänen laihtuvan, mutta ruokavalion noudattaminen on pakko, ettei tule vakavia sairauksia.- Ei helweette
Ruokavaliota noudatetaan ja liikuntaa harrastetaan juuri siitä syystä, että kilot vähenevät, että ihmisestä tulee normaalipainoinen. Joka ainoa ylimääräinen kilo on terveysriski, aiheuttaa siis sairautta. Vai miten h-ssä se pitää yksinkertaisille sanoa, että menee jakeluun. Läski ei ole tervettä missään muodossa.
- Semppiä vaan
Ompa kokemusta siitä että ensin vaimo lihoo ja sitten mies alkaa huomautella läskeistä ja menee katselemaan kapakoista hoikkia ja kauniita ja alkaa sanoa että on ne eri seksikkäitä kun sinä joten vieraissa kulku alkaa siitä ja kaikki on läskin syytä Näin kävi minulle. Olen katunut ikäni kun en ottanut painon nousua ajoissa kiinni. Itsestäsi se on kiinni se painon lasku. Liityppä netin kautta Kiloklupiin on muuten hyvä apu WWW.kiloklupi.fi . Onnea mukaan ! Älä nojaa liikaa toisiin sinun on tehtävä painon eteen työtä että alkaa mielikin piristyä. Olen ollut leikissä mukana, aina kannatta yrittää itsensä vuoksi.
- muutos.....
dieetti tai laihdutuskuuri ei auta. Elämäntapamuutos auttaa.
Olen kohta 30v. Pituutta 170cm ja painoa 56-58kg. Ollut viimeiset 10 vuotta.
Viimeisen vuoden aikana olen jättänyt pois kahvipullat, donitsit, munkit, keksit (kaiken hyvän, mitä voi kahvin kanssa ottaa). Samoin vaalean leivän olen vaihtanut ruisleipään.
Juustonaksuja syön sen pienen pussin pari kertaa kuukaudessa. 1½ litran limsapullo on varattu vieraille. Ainoa pahe on suklaa.
Paino ei ole muuttunut mihinkään, vaikka lenkillä käyn ja syön paljon säännöllisemmin, mitä yleensä olen syönyt. Mutta voin sanoa, että olo on mahtava! Energinen jne.
- Miehen vika kun
minä lihon. Köyttääkö se sut kiinni ja tunkee kinkkua suuhun? Sä sen suun avaat, jos sulla itellä on huono itsekuri niin ei se kenenkää vika oo. LAIHDUT TODELLA NOPEAA kun juot kylmää vettä ja syöt pieniä välipaloja pitkin päivää, sekä lounas määrä puolita. Aamulla ei väliä vaikka söisit pekonia, ne kuluu ihan vaan hereillä ollessakin mutta iltasyöminen on vaikeampi hillitä. Välipaloja kokoajan, vettä, puolita lounas... Vatsalaukku pienenee etkä käy ns säästöliekillä, taas kun tulet nälkäiseksi ison vatsalaukun kans tulee syötyä se täyteen, silloin taas sielä on yli puolet liikaa kaloreita. Pikku snappeja kokoajan ja vatsalaukkukin pienenee, täten olet lounaastakin pian pienemmällä ruokamäärällä täysi. Liiku, tietty... Jätä toimistohommat heti.
Täytyy sanoa että tottakai mies ku mies sanoo ettei nainen ole lihava, mitä muuta? Kukaan hieno ihminen tahdo loukata. Tee edellämainitusti niin kilot lähtee ja ku tulos pian näkyy yllyt vaan.. - miss maailma 73-78kg
äijääsi tai tee rikosilmoitus jos pakottaa.. pelle oot.
- varo hyvä ihminen
kun olet tarpeeksi lihava ja selkä kuin kilpasoutajalla miehesi tiputtaa sinut kellariin kaivamaansa kuoppaan ja alkaa sinun laihdutus. Kun olet vain löysää ihoa niin miehesi leikkelee ja ompelee sinusta takin päälleen.
- Päivikki123456
oli meillä! Mieheni kantoi jatkuvasti kotiin herkkuja, vaikka kielsin. Tosin hän lihoi kyllä itsekin.
Sitten liityin laihdutusryhmään ja tein kotona selväksi, että meille ei enää kanneta mitään lihottavaa ruokaa, eikä karkkia, suklaata jne. Sanoin miehelleni, että jos hän haluaa niitä syödä, niin syö sitten vaikka töissä herkkuja niin paljon kuin haluaa, mutta kotiin niitä ei tuoda.
Kerroin laihdutuksestani myös sukulaisille, jotta he ymmärtäisivät ettei tarvitse tuputtaa pullaa jne. kun käymme kylässä. Kerroin heille, että laihduttamiseni johtuu siitä, että en halua korkeaa verenpainetta, enkä diabetesta. Kysymys ei siis ollut pelkästään ulkonäöstä, vaan enemmänkin terveydestä. - kuulot autinen
ei vitsin pimpulat, jos oot tosis niin anteeksi toki aivosi ja ajatuksesi, nyyh nyyh valivali, taas niin suuresta ja tärkeästä asiasta, anteeksi uudestan puolestasi, jos sinulle annetaan spigu jossa on ainetta tykitätkö sen suoraan suoneesi, et varmaan, miksi siis söisit pullat, jotka miehesi sinulle antaa. anteksi jos olen hieman paska ihminen, mutta sinulla on aivosi, miehelläsi on aivonsa, miehesi ajattelee omillaan, ajattele sinä toki omillasi äläkä lainaa miehesi ajattelua.
- Riukulehto
Lihavuus on myös sinun oma syysi, itsehän tunget nuo herkut kurkusta alas. Lopeta tuo mässääminen ja sano ukolles ettet syö tuommoista. Katso peiliin, älä vain muita syytä pyörykkä.
- jo 30v 55kg
Kuule,etköhän sinä itse syö ruokasi ja kuinka paljon? Voithan sinä olla vahva ja et haksahda lihottaviin ruokiin. Ja liikuntaa myös olla päivittäin. Jos sinä itse huomaat,että lihavuutesi haittaa,olisi korkea aika tehdä sinun itse jotain,muut siinä asiassa ei voi auttaa.Siis lenkille ja turhat lihottavat ruoat pois heti
- kö on
Itse oivalsitkin perusongelmasi, olet luonteeltasi heikko ja et jaksa ja halua tehdä itsesi hyväksi mitään. Olisi kuitenkin hyvä pysähtyä pohtimaan tilannettasi realistisesti. Miehesi kannalta katsottuna ongelmia ei ole. Hän on sopusuhtainen ja saa syödä mitä vain, häntä ei sinun runsasylipainosi häiritse. Voisit pohtia sitä, miksi miehesi tulisi elintapojaan muuttaa? Ongelmahan on pelkästään sinun. Mikäli haluat laihtua ja sinun tulisikin niin haluta jo terveytesikin vuoksi, ota itseäsi niskasta kiinni ja ymmärrä, että liikalihavuus on vain sinun pulmasi ja vain sinä voit sille jotakin tehdä.
Mikäli kaipaat apua painonpudotukseen netissä on linkkejä, joiden avulla saa vertaistukea ja ohjeita kuinka tavoite saavutetaan. Mikäli miehesi ei tukea anna, se on hänen valintansa. Kukaan ihminen ei muuta toimintatapojaan jos ei koe niitä ongelmallisiksi ja ne tuntuvat kivoilta. Eräs mahdollisuus on tietenkin- tehdä paino-ongelmasi- myös miehesi pulmaksi ja alkaa valittamaan jatkuvasti, tämä tapa ei ole kuitenkaan mitenkään järkevä. Aikuinen ihminen vastaa itsestään ja luonteen heikkous ei ole mikään puolustus, se on ainoastaan piirre josta tulisi pyrkiä eroon. - hermot kuriin
sula ongelma. OLE SYÖMÄTTÄ. se on ainut keino, sanoo se ukkokulta mitä tahansa. Ei se mies siihen voi vaikuttaa, mitä suuhusi panet. Vai voiko muka? Heikko ihminen pyrkii miellyttämään toista.
- Laihduttaja
kuulostaa erittäin tutulta... Mieheni sai lihotettua myös minua semmoset 7kg.. Olin yrittänyt kaiken maailman laihdutuskeinoja mut en onnistunut.
Vihdoin sain otettua itteäni niskasta kiinni et lähin kuntosalille ja liityin heti vuodeksi.
Että valoa näkyy tunnelin päässä. Olen laihtunut noin 1,5kg. Tästä on hyvä jatkaa.
Ruoka ostoksetki mennee nykyään hyvin vaikka mies oiski kaupassa mukana.
Olen sanonu hälle niin monta kertaa et nyt mä laihdutan ja sillä selvä. Ja jos ostat herkkuja niin mulle ei tarvi tuoda kippoa nokan etteen. Et mielummin oksennan ku syön ne.
Kyllä se mies uskoo kun uskaltaa näyttää tehookkaamman puolen itsestään ja eikä jää vaan häntä koipien välissä ihmettelemään... Silloin ku elokuvaa katselemme niin mulla on kaalia,porkkanaa,tomatteja,hedelmiä,pähkinöitä,salaattia tms mitä mä syön.
Seksikin kiinnostaa kumpaakin paljon enemmän. Ja uudet asennot on ollu iso plussa kans. ;) Ja minä viihdyn kropassani paljon paremmin ja olen pirteempi kuin ennen. - Päärynä10
Itsekuria kehiin!!! Hae tukea ryhmistä joissa ihmiset painivat samanlaisten ongelmien kanssa. Tosin netti ei ole oikea paikka vaan todellinen ryhmä omalla paikkakunnallasi (tai lähistöllä). Jätä miehesi ostamat herkut syömättä ja osta/tee omat, netti pursuaa salaattiohjeita ja kevyempiä herkkuohjeita. Leffaevääksi voit ihan hyvin tehdä vaikka dipattavaa, esim.kurkkua, porkkanaa, vesimelonia, kukkakaalia. Rohkeasti mukaan liikuntaryhmiin. Ota ohjat omiin käsiisi!!
- väkisin syötä
ketään..et varmaan ole sidottu, että näin ollen kyse olisi pakkosyötöstä. ole syömätä.
- nainen_30
Pitäisikö sinun opetella syömään vähemmän? Kyllä laihduttaessa voi syödä herkkujakin, muttei mättää niitä tai mitään muutakaan ylettömästi.
Kun on itse normaalipainoinen, on tosi ärsyttävää kun kumppani dietttaa - mikäli se diettaaminen tapahtuu pääasiassa ruokavaliolla, eikä määrillä. Meillä miehellä on ongelmia painon kanssa, minulla ei. Ruoka, jota syömme on ihan tavallista ruokaa, herkuttelemmekin kyllä välillä, mutta olen pannut merkille, että mies lappaa sitä suuhunsa ihan älyttömästi ja hakee ruuan jälkeen vielä leipää ja syö välipaloja. Minä syön ihan samaa kuin mies, mutta vähemmän ja tulen lautasellisesta kylläiseksi, eikä minun tarvitse hakea sitä lisää, saati leipää ruuan kanssa. Ja kyllä aika ajoin saan kuulla "meidän pitäis alkaa syödä kevyemmin" tai "meidän pitäis välttää herkkja". Vitut! Ei MEIDÄN, vaan HÄNEN tarttis vähän katsoa paljonko syö, niin voisi syödä ihan samaa mitä muutkin. Minä olen mitoiltani 165/50, eikä tässä ole todellakaan varaa lähteä muuttamaan ruokavalioa kevyempään suuntaan. Enkä ymmärrä, miten mies ei kertakaikkiaan tunnu tajuavan, että meidän pöydässä ongelma ei ole se, mitä on tarjolla ja miten usein, vaan se paljonko hän IHAN ITSE sitä lautaselleen kasaa.
Eikä siihen toisen syömiseen oikin uskalla edes puuttua, kun mennään niin henkilökohtaiselle alueelle. Kyllä minua ainakin rassaa, kun mies on lihonut sellaiset 15 kiloa suhteemme aikana, eikä hän aikaisemminkaan ollut mikään hoikka poika, mutta minusta hänen ruokailutapansa ja -tottumuksensa ovat hänen vastuullaan, eivät minun. Minunko tässä pitäisi alkaa tsempata, puputtaa salaattia ja lähteä lenkille, varsinkin kun toisen ongelma on nimenomaan epäsäännöllisessä syömisessä (esim. töistä palatessan on niin nälkäinen, että voisi syödä vaikka hevosen, vaikka pieni välipala iltapäivällä voisi huomattavasti vähentää tuota näläntunnetta) ja sen myötä määrissä.
Kyllä minäkin lihoisin, jos söisin niin paljon kuin mies. Tai edes puolet siitä. Ei kyse ole mistään ihmeellisestä aineenvaihdunnasta, vaan kohtuudesta. Kyllä syötävät määrät on suhteutettava omaan kulutukseen - nimenomaan määrällisesti.
Sitäpaitsi meillä käy usein sueraavasti:
menemme kauppaan ja mitä valitsen vaikka viikonloppillaksi jotain herkkua/naposteltavaa. Mies kieltätyy ja sanoo että hän yrittää hallita painoaan. Illalla sitten avaan karkkipussini/sipsipussini ja kas kummaa se hupenee ihan käsissä, eikä suinkaan minun suuhuni. Silloin joskus kun asuin yksin minulla säilyi karkkipussi /sipisipussi avattuna kaapissa kuukauen tarpeisiin, viikonlopuiksi. Nykyään se menee kerralla, eikä suikaan minun suuhuni. Ja pahahan se on kieltää toista ottamasta, jos tämän mieli tekee. Mutta en minä herran tähden sitä hänen suuhunsa lappaa, ihan itse ottaa ja monin verroin enemmän kui minä. - manipulointi
Lueppas netistä artikkeli "narsisti kodin valtiaana". Jokainen suupala, jonka suuhusi laitat, on sinun oma valinta. Nouse asian yläpuolelle, tarvitaan yksi sankari tässäkin asiassa, haluatko se olla sinä, vai annatko vallan miehellesi.
- kirjoitus.....
Tuskin kukaan väkisin suuhun pullaa tunkee.Syytät miestäsi omasta heikkoudestasi.
- Lehannes
kerro miehellesi, että haluat lenkkeillä ja viettää aikaa "terveellisemmin" yhdessä? Jos käytte yhdessä hänen pyynnöstään pizzalla tai hampurilaisella, miksette voisi käydä sinun pyynnöstäsi lenkkipolulla. Ja eihän sinun ole pakko syödä kaikkea mitä sinulle tarjotaan. Laihdutus lähtee hyvin pitkälti siitä, haluatko sitä todella. Tsemppiä!
- nainen_30
"Jos käytte yhdessä hänen pyynnöstään pizzalla tai hampurilaisella, miksette voisi käydä sinun pyynnöstäsi lenkkipollla"???
Tulipa tuosta mieleen, että minäkin (kirjoitin tohon hieman ylemmäs) pyydän kyllä miestä kanssani ulos syömään, milloin ravintolaan, millon hampparibaariin ja milloin pizzeriaan. Paitsi siksi, että siitä on juhlantuntua, myös siksi, ettei tarvitsisi aina laittaa itse ruokaa. Mies totisesti usein puhuu, että voisimme lähteä yhdessä ulos lenkille. Hmm... Minä kuljen töihin jalkaisin/julkisilla ja kävelykilometreja tulee jo 4-5 päivässä pelkistä työmatkoista, saati sitten lisäksi itse työpäivänä sairaalassa (paljon fyysistä työtä, nostelua yms). Mies voisi yhtä hyvin käydä itsekin julkisilla töissä, niin saisipahan itsekin sitä hyötyliikuntaa päiväänsä, vaan kun hän on toisin valinnut, niin lähteköön sitten ihan itsekseen sinne lenkille.
Ulkona syömässä käyminen on pikkasen eri juttu, kuin yhteinen liikuntaharrastus. - real normi
taittaapi olla osa vastaajista niitä katumaasturi pullamössö poikia, kun nillä ei ole implanttimahat ollekaan hallinnan piirissä, kun perseet niiden ei mahu enää normiautoon, niin pitää ostaa kantavampi autokin
- Norm.pain. tupakoija
Luen kysyjän tekstistä, että hän on ahdistunut ja hakee tukea - niin täältä kuin läheisiltäänkin.
Mikä meitä lähimmäisiä vaivaa, koska kysyjä ei ole ansainnut näin purevaa arvostelua, joka kohdistuu nyt jo lihaviin, laihoihin, syömiseen ja syömättömyyteen ja vaikka mihin aiheen ulkopuolelta.
Olisi kiva onnistua tukemaan toista ihmistä, sitä tukea saatamme kaikki itse joskus tarvita.
Olen itse laihduttanut useita kertoja runsaasti ja lopettanut myös tupakoinnin useita kertoja.Kumpikaan ei ole helppoa, mutta miksi aina uudelleen? Ilman ystävien ja lähimmäisten tukea en olisi kertaakaan onnistunut.
Kuka olisi valmis lopettamaan kokonaan toisten arvostelemisen? Aina uudelleen ja uudelleen...
Kuka meistä on lopulta toista parempi? Yhdessä asiassa ehkä, mutta toisessa kohtaa jo ontuu.- nainen_30
Painonhallintaongelmat, kuten muutkaan ongelmat elämässä eivät ratkea päänsilittelyllä, eivätkä niin kauan, kuin ei osaa katsoa peliin vaan odottaa ratkaisun ongelmaan tulevan ulkoapäin ja jonkun toisen tekemänä. Tässä tapauksessa ap. syyttää lihomisestaan miestään ja odottaa miehen "laidhuttavan" hänen puolestaan tai aiankin kanssaan (vaikka miehellä ei ymmärtääkseni ole tarvetta laihtua) *silmienpyörittelyä*.
- Punasilmäinen
Mutta onko se sinusta oikeen tulla tänne haukkumaan ja syyttelemään rakasta aviomiestään siitä, että tämän naisen lihoaminen johtuisi täysin hänestä? Laihduttamiseen, tupakoinnin lopettamiseen, syömishäiriöihin, mielenterveysongelmiin (lista on loputon) ei saa apua valittamalla ja toisten ongelmien kaatamisella toisten niskaan, vaan sitä on itse ryhdyttävä tekemään asioille jotakin, jos siitä on selvästi muodostunut ongelma, kuten tämä ketjun aloittajakin hyvin näyttäisi tiedostavan mistä hänen paino-ongelmansa johtuu.
Tuollainen paino-ongelma on todella lievää verrattuna esimerkiksi mielenterveysongelmiin. Lisäksi on ihmisiä, jotka kärsivät aliravitsemuksesta vain sen takia, koska sairas mieli pakottaa heitä olemaan syömättä. Ylipaino on aina kova riskitekijä -sitä en vähättele yhtään- sairauksille ja vastustuskyvyn laskemiselle, mutta tässä tapauksessa ei nyt puhuta järkyttävästä ylipainosta ja ylipainon syytkin ovat näköjään niin hyvin tiedossa, että ei auta kuin hankkiutua johonkin tukiryhmään ja IHAN OIKEASTI ottaa sitä miestä rinnuksiksta kiinni ja sanoa todella kovalla äänensävyllä, että "Etkö sinä jumalauta kuuntele! Tästä kuviosta on muodostunut minulle ongelma ja miksi sinä et lotkauta korviasi kun minä yritän siitä sinulle puhua? Minä en halua kanssasi mässätä herkkuja vaan haluan syödä terveellisesti", ja näin sitten hankkia sinne jääkaappiin vaikka naposteluporkkanoita, syödä oikeen ja liikkua sen mukaisesti.
- Kilpirauhasarvot
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi lihottaa todella paljon ja mitkään dieetit eikä liikunta auta, jos arvot eivät ole kohdallaan. Terveyskeskuslääkäreistä ei ole apua ongelmassa, joten mene alan asiantuntijalle.
Kilpirauhasfoorumilta saat paljon hyvää tietoa ko. sairaudesta ja lääkäreistä. - PL
Jätä se!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154