Treffailisitko työttömän kanssa?

deitti ja työttömyys

Mikä on suhtautumisesi työttömiin seuranhakijoihin, etenkin jos tämä on miespuolinen? Pystyisitkö käymään treffeillä sellaisen kanssa?

46

1547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei paha

Toki. Eikös nykyään ole ihan tavallista olla jossain vaiheessa välillä työtön työnhakija. Ei organisaatiouudistus tee yksilöstä deittailukelvotonta ihmistä.

Jos kaveri taas paljastuu työttömäksi työn vieroksujaksi, joka etsii itselleen naispuolista pääsponsoria, niin silloin ei meidän arvot kylläkään täsmää.

• KT

on. Toisinaan elämäntilanne on vaan sellanen, että työttömänä joutuu olemaan, mutta elättäjän etsijät paljastuvat kyllä aika pian ja ei muuta ku kenkkää.

• mies vastaa

Itse olen aina tehnyt työni niin hyvin että enemmänkin kyselevät seuraavaan työpaikkaan.
      Aina on töitä löytynyt, joskin toisinaan erilaisia kuin edelisessä työpaikassa.

Mielipiteeni siis koskee niitä joilla on jo ikää ja työkokemusta.
      Opiskelijat sekä opiskelun jälkeen työtä hakevat ovat tietenkin eri asia.

• aikku-88

jos mies saa ansiosidonnaista niin joo mut jos työkkäri korvauksella niin todennäköisesti työn vieroksuja eli EN

• En välttämättä pitkäaikaistyötöntä.

• Tämän jo tiesitkin?

Homma menee yleensä niin, että nainen on suhteessa se, joka nauttii suhteen eduista, oli sitten kyse vaikka autolla kuskaamisesta, etc. Mutta, jos roolit vaihdetaan päinvastoin, silloin kyseessä on naisen siivellä elelevä mies. Tämä on sitä ns. "tasa-arvoa"...

• olisit seurustellut 2 v. ja miehesi ei löydä töitä yrityksistä huolimatta.
        Lopulta hän tippuu ansiosidonnaiselta peruspäivärahaan.

Tulisiko ero?

• aikku-88
        runontaja kirjoitti:

olisit seurustellut 2 v. ja miehesi ei löydä töitä yrityksistä huolimatta.

Tulisiko ero?

ansiosidonnaisen aikana on hyvin aikaa löytää töitä - kyllä tekevälle löytyy aina jostain töitä - jos ei niin se viittaa mielestäni saamattomuuteen. jos toinen ei osaa panostaa työn saantiin sen vertaa niin tuskin siltä kummoista panostusta suhteeseenkaan voi odottaa.

• runontaja kirjoitti:

olisit seurustellut 2 v. ja miehesi ei löydä töitä yrityksistä huolimatta.

Tulisiko ero?

Kyllä se sillon olis eri asia kun olis jo tunteet pelissä.
        Ihmettelen kyllä jos ei yhtään mitään työtä saa, jos siis puhutaan pääkaupunkiseudulla asuvasta.
        Jos mies on töissä ja tienaa minua vähemmän se ei haittaa, pääasia että tekee työtä.

• ----------
        Tämän jo tiesitkin? kirjoitti:

Homma menee yleensä niin, että nainen on suhteessa se, joka nauttii suhteen eduista, oli sitten kyse vaikka autolla kuskaamisesta, etc. Mutta, jos roolit vaihdetaan päinvastoin, silloin kyseessä on naisen siivellä elelevä mies. Tämä on sitä ns. "tasa-arvoa"...

^ Paska puhetta, joka ainut mies jonka kanssa olen ollut suhteessa, ovat olleet näitä jotka "nauttii suhteen eduista", olen joutunut maksumieheksi, ilmaisena taksina, talouden hoitaja, kokki, siivooja, kirvesmies ja vielä hieroojakin. Se, jos toinen olisi tehnyt joskus jotain myös minun hyväkseni, olisi ollut kiva mutta ei niin ei, suomalaiset miehet eivät osaa antaa, he vain ottavat.

• aikku-88 kirjoitti:

ansiosidonnaisen aikana on hyvin aikaa löytää töitä - kyllä tekevälle löytyy aina jostain töitä - jos ei niin se viittaa mielestäni saamattomuuteen. jos toinen ei osaa panostaa työn saantiin sen vertaa niin tuskin siltä kummoista panostusta suhteeseenkaan voi odottaa.

saattaa samaa työtä hakea 200 työtöntä, tai useampi.

Vastaavasti moni työnantaja hakee pitkäaikaistyötöntä, koska saa yhteiskunnalta määräaikaista tukea pitkäaikaisen työttömän palkkaamiseen.

• Tämän jo tiesitkin? kirjoitti:

Ja nainenko ei voi antaa omaa panostaan suhteeseen?
        Jos näin on ehkä tällä tavalla ajattelevan miehen ei kannata alkaa parisuhteeseen.

Pitkäaikaistyötön tarkoittaa muuten yli vuoden työttömyyttä. Miten ihmeessä voi olla vuoden työttömänä tekemättä mitään. Itse vetäisin jo ranteet auki siinä vaiheessa. En pystyisi olemaan.

• 10-0
        Tämän jo tiesitkin? kirjoitti:

Oma kokemukseni on ollut, että kun olen naisena aikuisella iällä alkanut opiskelemaan ja valittanut netissä tapaamilleni miehille sitä kuinka vaikeaa on löytää töitä pieneltä paikkaunnalta, niin eipä miehiä todellakaan tunnu kiinnostavan. Mainitsin asiasta muutamille, että miehet siis vierastaa naista, jolla ei ole vakituista työtä, ja aina sain vastaukseksi, että ei pidä paikkaansa.

Sitten kun löysin kuitenkin töitä, tilanne on ihan toinen.

• mooses...

Olen miespuolinen ja on hyvä kun nainen ei ole töissä.

• uskova75

Itselleni on saman tekevää onko seuralaiseni töissä vai ei. Naisväelle se näyttäisi olevan hirveä mörkö kun miehestä paljastuu että hän on työtön.

• Jo vain

Ei työttömyys ihmisestä mitään epäihmistä tee. On tämäkin kysymys.

En tiedä miten homma menee nykyään eli saako työtön pitää koko työttömyyspäivärahansa jos hän asuu työssäkäyvän kanssa yhdessä. Jos ei saa, niin sitten on tietenkin parempi asua eri osoitteissa jos ei halua että työssäkäyvä joutuu elättämään toista osapuolta.

Muuten yksi lysti. Työttömällähän on aikaakin enemmän tarjolla panostaa suhteeseen, ei ole stressiä eikä kireyttä.

• 28

mies olisi vain tilapäistyötön ja halukas löytämään töitä. Tietysti muiden asioiden pitäisi myös miellyttää.

• ikinä

• Andreos
        ikinä kirjoitti:

Oikein, tarvitseehan nainen elättäjän niin kuin vanhoina hyvinä aikoina =)

• Hab hob
        ikinä kirjoitti:

pyhä täydellisyys. Toivon, että tapaat vain täydellisiä, pärjääviä ihmisiä, etkä koskaan pääse nöyryyttämään ketään työtöntä. Asenteet nimittäin paljastuvat, vaikket avaisi suutasikaan.

• Mimidonna

Nainen olen ja luulenpa etten deittailisi. Olen rakentanut hyvän työuran, joten en tosiaankaan tarvitse miestä elättäjäksi (vaan ihan muihin juttuihin...). Mutta aivan samalla tavalla en tietentahtoen ota miestä jonka kuluja joudun maksamaan.

Toinen juttu tietenkin, jos ei olisi kyse deittailusta vaan oltaisiin oltu pitkään yhdessä, sitouduttu ja sitten jommallakummalla tulee saumakohta työurassa (tai vaikka työkyvyttömyys tms).

• Tekopyhää

Miten se muka tekee jutusta erilaisen?

• 20
        Tekopyhää kirjoitti:

Samaa mieltä. Naiselta todella tekopyhä vastaus joka osoittaa sen, että naiset sallivat itselleen suhteessa erivapauksia. Tarkoittaa käytännössä sitä, että jos nainen on työtön ja mies käy töissä, se on hyväksyttävää. Mutta, jos asetelma käännetään päinvastoin, se ei yllättäen käy. Sitä paitsi, urakeskeisen naisen kanssa nyt viimeksi kannattaa perhettä perustaa.

T: Akateeminen, muttei urakeskeinen mies

• Vanha sanonta
        Tekopyhää kirjoitti:

seisoo pankin päällä. Jos miehellä ei ole tuloja talentaa, pankki sulkeutuu. Tämä kuuluu myös ikivanhan ammatin toimintaperiaatteeseen.

• 1jk33

Menystyvä mies ei huoli naisekseen muuta kuin neitsyen. Akateeminen, isotuloinen ja komea mies joutus jyystään jonkun toisen jälkiliukkailla, no thanks hyi hitto kun yököttää.

• tapahtuu

Tietenkin työtön käy, miehen asenteistahan kaikki on kiinni :)
      Uraohjuksia olen vältellyt, sillä heillä on harvemmin aikaa parisuhteelle tai perheelle.

Koskaan ei voi tietää, miten elämä kuljettaa. Olin aikoinani työtön ja silti löysin mukavan miehen. Hän oli töissä. Nyt asetelma on toisinpäin. Minä olen töissä ja hän työtön. En ikinä vaihtaisi häntä toiseen.

• kakkulapio

Mikäs siinä jos kumppani muuten kiinnostaa. Kyllä ne varat voivat sitten olla molemmila omat jos vaikka pitemmälle seurustelu etenee. Ei työttömyys aina tee ihmisestä sen huononpaa.

• Joonathan West
        kakkulapio kirjoitti:

Mikäs siinä jos kumppani muuten kiinnostaa. Kyllä ne varat voivat sitten olla molemmila omat jos vaikka pitemmälle seurustelu etenee. Ei työttömyys aina tee ihmisestä sen huononpaa.

Min en työtä tee siis sellaista josta palkaa saa muuten kyllä aika paljon. No olen eläkkeellä. Aina kysytään oletkos työssä vastaa , että en . Sitten on pitkä hiljaisuus toisetjopa lopettaa joku kysyy miten elät sitten kyllä vastaa että eläkkeellä. Nykyään naiset kyllä kysyy aika paljon kaikenlasia olenpa miettinyt pitäiskö tehd cv josta kaikki selviäis jäis nuo turhat hjutut pois ne kun ei aina ole kivoja kun joka kerta samoija asioita joutuu toistaan. Vaikka sen ymmärä että aina on asioita jotka toisesta pitäis tietää ennenkuin jatkaa juttua. Talous on myös yksi niistä. Mut että ekals no hektisyys ojan vitsaus. Tuntuu , että aina on minuuteista kysymys.

• keleleitö

taas sen näkee että työtön mies EI ole mies ja nainen tarvitsee elättäjän vaikka kävisikin työssä.

• Näitä nähnyt

Eivät naiset välttämättä elättäjää etsi, mutta moni on silti naurettavan kaksinaamainen näissä asioissa.

Nainen ei näe siinä mitään ongelmaa jos mies tienaa enemmän ja nainen itse nostaa elintasoaan siinä siivellä. Kyllähän nainen aina sanoo että hän kyllä tienaa omat rahansa, mutta kummasti sinne miehen rahapussille aina silti eksytään. Yhtäkkiä onkin muka tarpeen ostaa isompi talo, uudet huonekalut tai etelänloma ja mieshän tietysti maksaa niistä paljon enemmän kun tienaakin enemmän. Samoin nainen ostelee kotiin sitä sun tätä ja maksattaa niistä miehellä puolet, vaikka mies ei olisi niitä edes halunnut.

Toisin päin tilanne muuttuukin. Nainen pitää hyvin mustasukkaisesti kiinni omista rahoistaan ja vähättelee miestä joka tienaa vähemmän.

Vaikka mies olisi tullut ihan hyvin toimeen pienillä tuloillaan, niin nainen vetoaa siihen ettei halua elättää miestä, tai haluaa esim. matkustella vapaasti kalliisiin paikkohin, muttei maksaa miehen kuluja. Sama asia toisinpäin oli kuitenkin ihan ok. Nainen tekee selväksi että hänen rahoistaan ei sitten mitään turhuuksia ostella, mutta samoin rahojaan kohteleva mies onkin yhtäkkiä pihi.

Johtopäätös: Nainen ei nykyään tarvitse ehkä elättäjää, mutta pyrkii edelleen nostamaan elintasoaan miehen rahoilla. Siksi köyhempi mies on suurimmalle osalle mahdoton ajatus.

• 19+20
        Näitä nähnyt kirjoitti:

Eivät naiset välttämättä elättäjää etsi, mutta moni on silti naurettavan kaksinaamainen näissä asioissa.

Nainen ei näe siinä mitään ongelmaa jos mies tienaa enemmän ja nainen itse nostaa elintasoaan siinä siivellä. Kyllähän nainen aina sanoo että hän kyllä tienaa omat rahansa, mutta kummasti sinne miehen rahapussille aina silti eksytään. Yhtäkkiä onkin muka tarpeen ostaa isompi talo, uudet huonekalut tai etelänloma ja mieshän tietysti maksaa niistä paljon enemmän kun tienaakin enemmän. Samoin nainen ostelee kotiin sitä sun tätä ja maksattaa niistä miehellä puolet, vaikka mies ei olisi niitä edes halunnut.

Toisin päin tilanne muuttuukin. Nainen pitää hyvin mustasukkaisesti kiinni omista rahoistaan ja vähättelee miestä joka tienaa vähemmän.

Vaikka mies olisi tullut ihan hyvin toimeen pienillä tuloillaan, niin nainen vetoaa siihen ettei halua elättää miestä, tai haluaa esim. matkustella vapaasti kalliisiin paikkohin, muttei maksaa miehen kuluja. Sama asia toisinpäin oli kuitenkin ihan ok. Nainen tekee selväksi että hänen rahoistaan ei sitten mitään turhuuksia ostella, mutta samoin rahojaan kohteleva mies onkin yhtäkkiä pihi.

Johtopäätös: Nainen ei nykyään tarvitse ehkä elättäjää, mutta pyrkii edelleen nostamaan elintasoaan miehen rahoilla. Siksi köyhempi mies on suurimmalle osalle mahdoton ajatus.

tuota samaa vanhaa paskaa. Jos olette deittailleet tuollaisia naisia niin eiköhän se kerro aika paljon teistä itsestänne. Itse olen koko ikäni maksanut omat kuluni niin avioliitossa kuin seurustelusuhteissakin enkä ole hyötynyt yhdestäkään miehestä sentinkään vertaa. Valitkaa toisenlaisia naisia.

Vastaukseni alkuperäiseen kysymykseen: asenne ratkaisee. Jos on jäänyt työttömäksi mutta hakee aktiivisesti töitä, on valmis kurssittautumaan tarvittaessa tai ottamaan tilapäisesti vastaan myös koulutusta vastaamatonta työtä, niin ok. Olen itsekin ollut muutaman kuukauden "between jobs". Mutta jos "työnantajat ovat riistäjiä", "työkkärin kurssit ovat tempputyöllistämistä", "hanttihommia ei kannata ottaa vastaan kun käteen jää vain pari sataa enemmän kuin työttömyyskorvauksista" - ei kiitos.

• Näin se menee...
        Näitä nähnyt kirjoitti:

Juuri näin. Viimeisessä kappalessa asia on hyvin kiteytettynä.

• herää jo nykyaikaan
        19+20 kirjoitti:

tuota samaa vanhaa paskaa. Jos olette deittailleet tuollaisia naisia niin eiköhän se kerro aika paljon teistä itsestänne. Itse olen koko ikäni maksanut omat kuluni niin avioliitossa kuin seurustelusuhteissakin enkä ole hyötynyt yhdestäkään miehestä sentinkään vertaa. Valitkaa toisenlaisia naisia.

Vastaukseni alkuperäiseen kysymykseen: asenne ratkaisee. Jos on jäänyt työttömäksi mutta hakee aktiivisesti töitä, on valmis kurssittautumaan tarvittaessa tai ottamaan tilapäisesti vastaan myös koulutusta vastaamatonta työtä, niin ok. Olen itsekin ollut muutaman kuukauden "between jobs". Mutta jos "työnantajat ovat riistäjiä", "työkkärin kurssit ovat tempputyöllistämistä", "hanttihommia ei kannata ottaa vastaan kun käteen jää vain pari sataa enemmän kuin työttömyyskorvauksista" - ei kiitos.

"Mutta jos "työnantajat ovat riistäjiä", "työkkärin kurssit ovat tempputyöllistämistä", "hanttihommia ei kannata ottaa vastaan kun käteen jää vain pari sataa enemmän kuin työttömyyskorvauksista" - ei kiitos."

Taidat itse olla TE-toimistossa töissä tai joku yrittäjän irvikuva?

• En tarvitse elättäjää enkä pystyisi toista elättämään. Kumma tosiaan kun valitetaan että naiset hakee elättäjää mutta työtön mies voisi jäädä kyllä naisen elätettäväksi.

• Ih met te li jä

Minusta kysymykseni kertoo tästä ajasta jotain ei myönteistä. Ei ihme, että työttömyys on maailmanloppu, varsinkin miehille, kun asenteet ovat noin kovia. Että tulee mieleenkin kysyä tollaista!

• mä vaan

vaikka itse joutuisin työttömäksi ei minulla olisi taluodellisia vaikeuksi moneen vuoteen. joten ei sen pitäisi ketään häiritä

• En kylläkään miespuolisen kanssa. Kyllä, syrjin sukupuolisesti miehiä. Miksiköhän?

• Dremeli

Kyllä ite treffailisin työttömän kanssa. Mulle ei oo merkitystä onko toinen töissä vai ei, käyny kouluja vai ei.

• Perleke

Eihän ne naiset viitsi nykyään edes kirjoitella rehellisen työtätekevän miehen kanssa.

• luumuhilloa

Jos "työtön" tarkoittaa sitä, että makoilet kotona tekemättä töitä tai opiskelematta, niin ei kiitos!

Mutta jos opiskelet työttömyyden vuoksi tai riippumatta siitä, niin eri asia. Kaksi kuukautta on ehdoton maksimi työttömyyttä, siis sitä mitään tekemättömyyttä. Sen yli menevä osuus on luuserien hommaa, enkä jaksaisi katsella sellaista miestä.

• vadis it

Miksi kukaan haluaisi työttömänä tuhlata vapaa-aikaansa "mitään tekemättömyyteen"?

• niis
        vadis it kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi työttömänä tuhlata vapaa-aikaansa "mitään tekemättömyyteen"?

Jos on mies on työtön ja pelaa vain wowia niin se on "mitään tekemättömyyttä".

• wow rulez!
        niis kirjoitti:

Jos on mies on työtön ja pelaa vain wowia niin se on "mitään tekemättömyyttä".

wow kehittää paitsi sosiaalisuutta, myös kielitaitoa, nopeaa ajattelua, hienomotoriikkaa, laskupäätä, ongelmanratkaisukykyä, managerointikykyä, taktiikkatajua, johtamiskykyä ja tervettä itsetuntoa.

• rupu-reija

Totta kai pystyn. Ihme jorinoita ihmisillä täällä: ei saa olla työtön tai jos on niin ei ainakaan muuten veltto.
      Sitten vedotaan siihen, että jos suhteen aikana toinen jää työttömäksi on se eri asia, kuin jos on valmiiksi työtön.
      Kyllähän sitä työttömäksi voi jäädä koska tahansa, ja joutua olemaan pitkäänkin työtön. Tiukkaa se toki on, (ei kaikilla), mutta tärkeää on se miten rahansa käyttää. Ei työttömyys merkitse automaattisesti alkoholismia esim.

Varsinkin miehet vinkuvat sitä, ettei nainen saa olla työtön, he kun eivät halua elättäjäksi. Arvattavasti toisin päin asia on kyllä ok.

• työtä_vaille_oleva_m

Olin hieman huvittunut tuosta aloituksesta. Itse olen ollut työttömänä nyt puolisen vuotta. Jos minun työttömyyteni on naiselle este treffailuun, on aika selvää, ettei hän missään tapauksessa olisi minun tyyppiseni nainen. Tiedän kyllä, että naisille on tärkeää miehen menestyminen monilla elämän alueilla, mutta eikö se juuri kerro siitä, että ihminen ei käytännnössä eroa eläimistä mitenkään? Valitaan paras lauman uros jatkamaan sukua... Tietty tässä tulee mieleen sekin hassu puoli, että kun aikanaan olin "oikeissa töissä" (nykyään olen akateeminen pelle), en silloinkaan kelvannut naisille, koska työni oli niin "epäseksikäs". En ehkä pääse työttömänä treffaamaan naisia, mutta olen erittäin onnellinen siitä, että minulla on kuitenkin upeita naissukupuolta edustavia ihmisiä, joita ei tämänhetkinen tilanteeni haittaa. Heillä kun sattuu olemaan kyky nähdä ihminen pinnan alta. En tietääkseni muuttunut ihmisenä muuksi, vaikka työnantajani olikin sitä mieltä, että minusta piti päästä eroon.

• stasilista

Huomaa kyllä suomalaisen kateellisuuden, työttömyys=vapaaaikaa ja mahdollisuuksia. Työ=pakkotahtista orjana olemista,kiirettä,ylinopeuksia,impotenssia...itse olen nauttinut työttömyydestäni jo useamman vuoden ajan, tosin tyttöystäväni kanssa asumme eri osoitteissa juuri kateuden vuoksi jonka olemme kyllä näistä alipalkatuista prossapalkalla ahkeroivista hoonekkermaisista kansalaispoliiseista huomanneet, käydään jossain pellenhommassa ja sitten fattan luukulla hakemassa lisää ollaan onnellisia pätkätöistä ja muista tempputöistä säälittävää sakkia, ei uskalleta tehdä mitään omaa businesta paskat housuissa jonkun korvauksen menetyksen pelossa, naiset noin yleensä eivät pidä pelkurimaisista kansalaispoliiseista, tai jos pitää kyseessä luultavasti ylipainoinen savolainen lehmä! joten eläkää täysillä olkaa onnellisia että suomessa voi vielä olla työtön älkääkä olko niin perkeleen ahdasmielisiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe