>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Kyllä teodikea on kiinnostanut adventistejakin, entisiä ja nykyisiä.
Vuonna 2009 (syyskuusta marraskuuhun) asiasta käytiin Spectrumin blogissa aika vilkas keskustelu, otsikkona oli ”Is God good?”
Mielipiteitä näytti olevan laidasta laitaan.
Onko Jumala hyvä?
8
169
Vastaukset
Edellisessä viestissä viimeisenkin sanan olisi pitänyt alkaa isolla kirjaimella, mikä tässä tulkoon korjatuksi.
Ja alustushan ja sen johdosta käyty keskustelu löytyvät osoitteesta
http://www.spectrummagazine.org/blog/2009/09/07/god_goodnuo tässä näkyvät:
>>>Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? >>>
Vastaukset noihin kysymyksiin eivät useinkaan ole olleet yhtä hyviä. Sikäli kuin vastauksia on näkynyt tai kuulunut.
- sda.manager
Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Holloway
AdventtiOPPIkaan ei vedä, ei. Mutta kunhan oppivat enemmän
ilmentämään sitä Jumalan hyvyyttä, niin seurakunnat täyttyvät.
Fundamentalismin aika on ohi kristinuskossa (ei islamissa)
Alkakaamme lyödä Raamatulla päähän kirkkojen ja myös ns. uloskutsuttujen fundamentalistikliklikkejä.
HYVÄ, HYVÄ !
Room. 2:4
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,
pitkämielisyys, ystävällisyys,
hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Ef. 5:9
- sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus
ja totuus on valkeuden hedelmä -
Tit. 3:4
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys
ja ihmisrakkaus
ilmestyi, ...>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi?
Evankeliumin peruskivi on organisoitu "lammastarha-Hyvä Paimen"-tiimi.
Ja selkeästi synti synniksi, laki lakina ja evankeliumi evankeliumina.
Kaaoksessa julistaminenkin on vaikeaa, mutta demokraattisessa
yhteiskunnassa evankeliumi ja moraali ovat jollain lailla suojattuja.
Yksinäinen hiili ei kauan hehku eikä kauas lähetyskentille.>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Tuomas-kuoma kirjoitti:
>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Nyt taisin keksiä vastauksen pähkäilyyni.
Kuvittelin, että lukijoille sana teodikea olisi tuttu, mutta ilmeisesti olin liian optimistinen (ups! taisi taas tulla sivistyssana? Pyydän anteeksi!)
Minä siis kirjoitin pelkästään teodikeasta ja annoin siitä käytyy keskusteluun linkin.
Mutta liekö tässä käynyt niin, että Kantola on sekoittanut käsitteet "teodikea" ja "anarkia".
Se selittäisi Kantolan toteamuksen "Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? "
Ja akuutti auringonpisto selittäisi tuon "apsodit".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134