Huomiokyky-

Tissuttaja.

-ja ajattelukyky alkaa näköjään heräämään.

Kävin aamulla pihalla ja huomasin kukkapuskan nurmikkoni laidalla. Ajattelin että tuo ei ole aiemmin kasvanut täällä ja katsottuani viimekesän pihakuvia niin siellähän se oli. On kai sitten monivuotinen noista kasveista paljoa tiedä. Kävin valokuvaamassa sen läheltä ja olkoon se minulle jonkinlainen symboli ja aion NÄhdä sen myös seuraavana kesänä.
Aika outoa muutenkin katsoa ympäristöä ja huomata paljon uusia asioita.
Keräsin myös lasinsirut ikkunan alta kun eräs kundi iski siihen rautaputkella ja siitäkin on monta kuukautta. Jotkut eivät osaa käyttää ovikelloa :-)

Kun katselen asuntoani huomaan niin paljon epäkohtia ettei tiedä mistä aloittaa. Perusteellinen siivous on tehtävä ja nuo saakelin verhot on ällöttävän rumat. Ei asuntoni sikolätti ole mutta parantamisen varaa on.

Ajattelukyky on liiankin kirkas ja tietysti kelaan menneisyyttä ja mokia mitä olen tehnyt. Eilen oli tosi paha päivä ja ilmeisesti sukulaisillanikin on tottumista selväpäisyyteeni. Keskustelu heidän kanssaan oli yhtä tuskaa ja jotenkin tuntuu että he eivät siedä minua selvänä ja tuli mieleen ajatus ovatko he riippuvaisia siitä että minä olen koko ajan päissään tai pillerikännissä.
Oli miten oli mutta on parempi tottua tilanteeseen koska tässä pysyn.
Tottumista puolin ja toisin eihän he ole nähneet minua selvänä - no tuskin koskaan.

Fyysinen puoli ja viekkarit taitavat olla ohi ja nyt täytyy varautua jatkoon joka on vaikeampi.
Yllättävää ettei ole tehnyt mieli juoda mutta sekin aika tulee joten täytyy varautua.
Olen vasta niin alussa että pelottaa ihan saatanasti.
Rankka kuukausi tämä on ollut, no melkein kuukausi mutta tänä päivänä sanon että kannatti kärsiä.

Jos olisin tehnyt tämän lääkärin mukaan niin kaava olisi seuraava:
Katkaisuun ensin ja pillereitä kourallinen päivässä ja sen jälkeen avohoitoa-terapiaa joka ei olisi hyödyttänyt mitään koska olisin ollut lääketokkurassa. Kun on lääketokkurassa niin siinä tilassa on hyvin helppo sortua alkoholiin ja kierre olisi jatkunut.
Kaikki kunnia lääkäreille mutta omasta puolestani koen oikeudekseni sanoa heille nyt:
Haistakaa paska ja nielkää itse pillerinne.
On ehkä turhan ylpeää haistatella kellekään tässä vaiheessa muttei heidän hoitonsa olisi tehonnut minuun.

Hyvä että tällainen palsta on olemassa ja kiitos myös palstalaisille että ainakin jotkut ovat sietäneet minua.
Jatkan toipumista koska matka on vasta alkanut mutta viimeinkin pääsin liikkeelle.

25

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---->>

Kompastuskiviä tulee.
      Itsellä samoin tuossa vaiheessa energisyys lisääntyi, alkoi kova puuha ja touhu, ja sen jälkeen hiipi lisääntyvä rauhattomuus, joka muutamaan kertaan johti hillittömään ryyppäämiseen. Väliaikaista sekin.
      Fysiikka voi olla jo suunnilleen kunnossa, mutta psyyke ei. Mielen tasaantuminen ja levollisuus vaatii paljon pidemmän juomattomuuden.
      Tiedät kuitenkin varsin hyvin, mitä asiaankuuluvasti tulee.
      Mitä tulee lääkäreihin ja lääkkeisiin, niin alkoholistin kohdalla lääkkeillä vain peitetään oireet, ja varsin helposti johdatetaan uuteen riippuvuuteen, mikä on voimakkaampi, kuin alkoholiriipppuvuus.
      Tsemppiä.

• tissuttaja.

Nuoli,
        Tietysti tulee mutta nyt on vain varauduttava niihin ja kaksi kiveä vältin tänään.
        Ei, en välttänyt vaan kaaduin molempiin mutta nousin ylös ja jatkoin matkaa ja tiedän ettei samat kivet tule enää vastaan.
        Psyykkistä vaihetta pelkään ja ainoa asia mitä lääkäreiltä kaipaan on antabus ja toivottavasti ne labra-arvot on kunnossa ei sitä muuten anneta.
        Pieni tukihan tuo antabus on mutta tässä vaiheessa pienikin apu on tarpeellinen.

Kiitos Nuoli ---->>

• mikkokkk

" Fysiikka voi olla jo suunnilleen kunnossa, mutta psyyke ei. Mielen tasaantuminen ja levollisuus vaatii paljon pidemmän juomattomuuden. "

nimenomaan.

• t. voipytty
        tissuttaja. kirjoitti:

Nuoli,
        Tietysti tulee mutta nyt on vain varauduttava niihin ja kaksi kiveä vältin tänään.
        Ei, en välttänyt vaan kaaduin molempiin mutta nousin ylös ja jatkoin matkaa ja tiedän ettei samat kivet tule enää vastaan.
        Psyykkistä vaihetta pelkään ja ainoa asia mitä lääkäreiltä kaipaan on antabus ja toivottavasti ne labra-arvot on kunnossa ei sitä muuten anneta.
        Pieni tukihan tuo antabus on mutta tässä vaiheessa pienikin apu on tarpeellinen.

Kiitos Nuoli ---->>

vaiheeseen voit varautua lukemalla alan kirjoja, esim Raimo O. Kojon Eroon viinasta tai aa:n Nimettömät Alkoholistit.
        Niin teen tänä iltana vielä, kun en pitkän maakuntareissun takia päässyt palaveriin tapaamaan tovereitani.

• t. voipytty

raittiita päiviä.Ne tulevat yksi kerrallaan ja aamulla kun muistan olevani alkoholisti, on halu pitää raitis päivä luonnollinen asia.
      Kyllä suku tottuu, kunhan aika kuluu. Voi mennä jopa vuosia, kun ei monen vuoden epäluottamusta paikata parissa viikossa.

• tissuttaja.

Sukulaiset ovat varmaan perustaneet vedonlyönnin koska ratkean :-)
        Oli kuitenkin mielenkiintoista huomata kuinka sukulaiset syyllistivät minua eilen joten vika ei taida olla yksin minun. Eikö heidän tulisi tukea minua nyt? No ei koska olen menettänyt luottamuksen ja kuten sanoit t.voipytty niin voi kestää vuosia saada se takaisin.
        Siltikin minua jäi vaivaamaan se että minua ei tuettu raitistumisessa vaan hyökättiin kimppuun.
        Onneksi olen itsenäinen ja tulen täysin toimeen ilman sukua taloudellisesti ja ehkä, no en ehkä henkisesti koska tietysti rakastan heitä mutta jos tulee pakkotilanne niin sitten täytyy tottua.

Moi Mikkokkk.
        Katuva missä olet?

• korkki.kiinni

suhtautuminen ihmiseen, joka ryhtyy määrätietoisesti raitistumaan, on aika mielenkiintoinen asia. Kun vuosi sitten lopetin dokaamisen, oli ensimmäinen kommentti äidiltäni: Mikäs nyt viiraa? Kaverit katosivat yksi toisensa jälkeen, kun kaveruus oli toiminut vain viinan merkeissä ja kukas piru selvän kummajaisen kanssa viitsisi aika kuluttaa :) Poikaystävä häipyi kanssa, kun kielsin tulemasta luokseni kännissä. Jne..

Aika yksinäistä puuhaa kaikenkaikkiaan. Mutta kun pitää aamuisin itsensä kanssa "palaverin" kahvimuki seurana keittiön pöydän ääressä.. Miettii, mitä on takana ja miksi sitä entistä ei takaisin halua, niin voimia löytyy! Pilleripurkista ei löydy mitään muuta, kuin lisää ongelmia. Pää kirkastuu ajan kanssa ja solmut aukeavat yksi kerrallaan, kun vaan alkaa availemaan.

Eilen kerroin äidille puolihuolimattomasti, että on ollut ihana vuosi selvinpäin. Äiti vastasi: "Kauankohan tuota kestää.." Vastasin, että päivän kerrallaan :)

• tissuttaja.

Sama täällä korkki.kiinni.
        Yksinäistä puuhaa ja kukas piru selvän kanssa viitsisi olla :-)
        Tuo huomautus jonka äitisi sanoi oli samaa luokkaa kuin oman äitini huomautus.
        Se sattui minuun aika paljon mutta:
        http://www.youtube.com/watch?v=vx2u5uUu3DE
        En ole BJ fani mutta sanat on hyvät.

• 20+13
        tissuttaja. kirjoitti:

Sama täällä korkki.kiinni.
        Yksinäistä puuhaa ja kukas piru selvän kanssa viitsisi olla :-)
        Tuo huomautus jonka äitisi sanoi oli samaa luokkaa kuin oman äitini huomautus.
        Se sattui minuun aika paljon mutta:
        http://www.youtube.com/watch?v=vx2u5uUu3DE
        En ole BJ fani mutta sanat on hyvät.

Jospa kuiteski ratkeat?

• 20+4
        20+13 kirjoitti:

Jospa kuiteski ratkeat?

Niin varmasti pian tapahtuu, suosittelen alkuun lonkeroa.

• tissuttaja.

Anteeksi tuo oli varsin raakaa mutta aika hyvä motivointikeino.
        Totuus on kuitenkin etten enää jaksaisi yrittää uudelleen.

• muuttuvat

Suuri muutos se on avo-tai aviopuolisollekin tuo raitistuminen, niin jos puoliso on jaksanut vieressä katsella ryyppäämistä.
      Olen kokenut kaverini raitistumisen useita kertoja. Onneksi asumme eri asunnoissa, sillä en missään vaiheessa ole ajatellut yhteen muuttamista, koska juominen kuului ja kuuluu vieläkin hänen elämäänsä.

Se on vaikeaa, että puheliaasta, sananvalmiista ja taiteellisesta tulee selvänä hiljainen lapatossu. Mitä tähän sanotte? On siinä miettimistä, esim. tunteeko toista lainkaan ja mistä keskustelee, kun toinen vain hörähtää vastaukseksi selvinpäin. Yritän kannustaa, kehua ja tukea selväpäistä mököttäjää, lenkkeillä hänen kanssaan ja keksiä virikkeitä, mutta hänpä vain haluaa lukea ja katsoa urheilua.

Parasta kai jättää kokonaan omiin oloihinsa, sillä minäkin väsyn.
      Väsyn juomisen takia ja selvien jaksojen aikana tietenkin ajattelen, että juominen alkaa ennemmin tai myöhemmin.

• mikkokkk

"Sukulaiset ovat varmaan perustaneet vedonlyönnin koska ratkean :-) "

kaverin vanhemmat taas eivät usko, että hän olisi loppuen selvinpäin. vähän samaa kuin tuo mitä kerroit :D

• korkki.kiinni
        mikkokkk kirjoitti:

"Sukulaiset ovat varmaan perustaneet vedonlyönnin koska ratkean :-) "

kaverin vanhemmat taas eivät usko, että hän olisi loppuen selvinpäin. vähän samaa kuin tuo mitä kerroit :D

ratkaisun raitistua, tein sen siksi, etten enää jaksanut sietää elämääni. Vietin nöyrän aamupäivän karuin ajatuksin. Tärkein niistä oli ja on edelleen tämä: En tahdo enää juoda. Ympäristön suhtautuminen, tai läheisten mielipiteet eivät saa vaikuttaa.

On ollut mielenkiintoista tutustua tähän tyttöön, joka teininä jo hukkasi oman itsensä. On suuri onni, että löysin toveriporukan, jonka avulla, tuella ja kokemuksella pääsin asian ytimeen.

Kun tänä iltana leikkaan palan kakkua, varmaan itku tulee. Mutta minä elän :) Vuosi sitten oli raunio. Mukavaa loppupäivää kaikille!!

• t. voipytty
        korkki.kiinni kirjoitti:

ratkaisun raitistua, tein sen siksi, etten enää jaksanut sietää elämääni. Vietin nöyrän aamupäivän karuin ajatuksin. Tärkein niistä oli ja on edelleen tämä: En tahdo enää juoda. Ympäristön suhtautuminen, tai läheisten mielipiteet eivät saa vaikuttaa.

On ollut mielenkiintoista tutustua tähän tyttöön, joka teininä jo hukkasi oman itsensä. On suuri onni, että löysin toveriporukan, jonka avulla, tuella ja kokemuksella pääsin asian ytimeen.

Kun tänä iltana leikkaan palan kakkua, varmaan itku tulee. Mutta minä elän :) Vuosi sitten oli raunio. Mukavaa loppupäivää kaikille!!

on hienoa saada nauttia porukassa, isossa tai pienessä. Onnea sinulle!

• korkki.kiinni kirjoitti:

Hienoa Korkki .kiinni ! Minä luin sinun kirjoituksen, sekö sai ajatukset juoksen. Vaimo ihmetteli, miksi istut tietokoneen äärellä ja tuijotat ulos. Vastasin, tunteet on pinnalla, ne johtuu vuosien takaa saamaan kokemukseen. Silloin kun jouduin tunnustamaan heikkouteni, viinan suhteen. Sen jälkeen raittius alkoi maistua mielekkäältä, kakun leikkaaminen on hienoimpia hetkiä. Raittiita päiviä sinulle jatkossakin! T. Lema

• maisemakuva

Sukulaiset ja tuttavat joutuvat tutustumaan aivan uuteen persoonaan, hekin ovat hämmentyneitä!
      Rahaa varmasti jää parempiin harrastuksiin ja tärkeisiin hankintoihin jne.
      Itsekin joudut kohtaamaan tunteesi selväpäisenä ja tuntemukset jäävät nyt muistiin toisin kuin huurupäisenä, onnea matkalle TOTUUTEEN.

• mikkokkk

"Sukulaiset ja tuttavat joutuvat tutustumaan aivan uuteen persoonaan, hekin ovat hämmentyneitä!
        Rahaa varmasti jää parempiin harrastuksiin ja tärkeisiin hankintoihin jne.
        Itsekin joudut kohtaamaan tunteesi selväpäisenä ja tuntemukset jäävät nyt muistiin toisin kuin huurupäisenä, onnea matkalle TOTUUTEEN. "

kuulostaa hyvältä :) onnea raittiille polullesi.

• tissuttaja.

Kovat on jätkällä puheet :)
      Miten vitun lailla jaksan odottaa edes pientä tasaantumista?
      Kiva juttu että lopettaa alkon ja pillerit ja kuitenkin joutuu mielisairaalaan.
      Pystyis perkele edes nukkumaan ennenkuin olen psykoosissa.

• katuva

kirjoittanut minulle??????????!!!!!!!!!!!!!! Olen oikeasti hieman pettynyt, luulin että ollaan kavereita..

• tissuttaja.

Luitko edellisen viestini?
        En ole perustanut uutta sp:tä ja minun kanssani ei kannata olla kaveri juuri nyt olen muutenkin sekaisin.
        Oma toipumiseni on nyt tärkeintä niin itsekkäältä kuin kuulostaakin. Mikset sinä voi kirjoittaa tänne palstalle?

• katuva
        tissuttaja. kirjoitti:

Luitko edellisen viestini?
        En ole perustanut uutta sp:tä ja minun kanssani ei kannata olla kaveri juuri nyt olen muutenkin sekaisin.
        Oma toipumiseni on nyt tärkeintä niin itsekkäältä kuin kuulostaakin. Mikset sinä voi kirjoittaa tänne palstalle?

rauhassa. Minulla myös on huono vaihe nyt ja jos ystävyyteni ei kelpaa niin ei sitten. :( Toivottavasti pääset tuosta helvetistä eroon. Jokainen pääsee siitä irti tavallaan.

• tissuttaja.
        katuva kirjoitti:

rauhassa. Minulla myös on huono vaihe nyt ja jos ystävyyteni ei kelpaa niin ei sitten. :( Toivottavasti pääset tuosta helvetistä eroon. Jokainen pääsee siitä irti tavallaan.

Toipumista myös sinulle katuva.
        Ystävyytesi kelpaa mutta älä syyllistä minua se ei toimi.
        Sp:si on tallessa vaikka hukkasin salasanan ja toivoisin että voisin kirjoittaa sinulle myöhemmin jos minun ystävyyteni kelpaa sinulle.

Yötä, aamua tai jotain ja taas menee valvomiseksi.
        Taidan katsoa leffoja aamuun ja huomenna lääkäriin.

• katuva
        tissuttaja. kirjoitti:

Toipumista myös sinulle katuva.
        Ystävyytesi kelpaa mutta älä syyllistä minua se ei toimi.
        Sp:si on tallessa vaikka hukkasin salasanan ja toivoisin että voisin kirjoittaa sinulle myöhemmin jos minun ystävyyteni kelpaa sinulle.

Yötä, aamua tai jotain ja taas menee valvomiseksi.
        Taidan katsoa leffoja aamuun ja huomenna lääkäriin.

poistan käytöstä tuon mun sp;n n huomenna. Jos haluat jotain mailata niin mailaa nopeasti.

• tissuttaja.
        katuva kirjoitti:

poistan käytöstä tuon mun sp;n n huomenna. Jos haluat jotain mailata niin mailaa nopeasti.

Jos sinä niin päätät niin sehän on oma päätöksesi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe