oikeasti säälittävää. ajelen duunista kotiin ja käyn matkalla ostamassa leipää ja makkaraa. parkkeeraan ihan oikein ja viivyn ostoksillinani kassajonosta riippuen 10-15 minuuttia. ja nyt se pointti. jos unohdan parkkikiekon, tekee se sitten kauppalaskuun 40 ecee lisää.
no eipä ole tarvinnut muistella kiekkoa. heti kun yksityisen valvontafirman kyltti ilmestyi, vaihtui myös ostospaikka. sellaiseen jossa ei näitä kylttejä näy. kuka nyt viittis illalla 7 aikoihin pysäköidä tuntikausiksi johonkin ruokakaupan eteen. itse ainakin meen himaan. en liene ainoa joka on trhnyt saman johtopäätöksen. yksityisoikeudelliset valvojat tarpokoot siellä pihalla mun puolesta vaikka 25 tuntia vuorokaudessa.
naurettavaa, tai
20
580
Vastaukset
- ihan oikein sulle
Jos et käytä kiekko paiklla, jossa sitä edellytetään et parkkeeraa oikein. Ihan oikein sinulle, älä unohtele. Se että sinä et halua pysäköidä jonnekkin iltaisin moneksi tunniksi ei tarkoita ettei muut tekisi sitä.
- 6+11
olet idiootti! Jos mielipiteet ovat tuota tasoa niin olet idiootti, se on täysin varma asia. Katso peiliin.
- MUISTAA
liikenteessä monta asiaa-> http://www.youtube.com/watch?v=PnE8Ga-hyuI
- hyvä.. ..
video!
- toimia...
Kauppias ei sinun leipä- ja makkaraostoksiasi jää kaipaamaan. Nyt on paremmin tilaa ihan oikeita ostoksia tekeville ihmisille, jotka osaavat myös parkkeerata oikein. Tavoite on toteutunut kohdallasi hyvin.
- Että silleen
Viime viikolla ajelin erääseen ostoskeskukseen jossa olen asioinnut pidempään. Ovipieleen oli ilmestynyt jonkin Q-Parkin laput, missä pysköimällä hyväksyn jotkin epämääräiset ehdot. Minua jäi askarruttamaan mitä olen hyväksymässä ja kenen asettamia ehtoja. Joten soitin (huom. virka-aikaan) kyltissä olevaan puhelin numeroon. Varmaan arvaatteki, etten saannut sieltä ketään kiinni. Sama taitaa päteä aiheettomasta lapustakin...
Lopputulos on, etten enää käy kyseissä Entresse ostoskeskuksessa, kun lähistöltä löytyy muitakin asiallisemmin toimivia liikekeskuksia.
Parkkimafialle tiedoksi, että olen osannut parkkeerata ruutuun ja olen noudattanut asetettuja aikarajoja eli siitä ei ole kyse vaan periaatteessa, että toiminnan täytyy olla asiakkaallekin läpinäkyvää. Tälläkin palstalla on esimerkkejä parkkeejaan kohdistuvista mielivallasta/öykkäröinnistä, johon kuluttaja ei saa oikeusturvaa.- Boikottiin
Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.
- ja helpoiten
Boikottiin kirjoitti:
Hienoa! Juuri näin pitää toimia. Liikkeet joiden pihalla rahastavat yksityiset sakottajat pitää laittaa boikottiin.
laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?
ja helpoiten kirjoitti:
laitat yksityiset sakottajat poikottiin pysäköimällä oikein! Eiks je?
vain että se ei aina auta.
Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.- pirkkoparkki
jrsj kirjoitti:
vain että se ei aina auta.
Heillä kun on oma laki ja valittaa ei voi. Kuulemma maksetusta leikkisakosta saa kirjoittaja 6e. Minä aikain kirjoittelisin niitä aivan simona ja toivoisin että joku pösilö maksaa.
Itsellä maksamaton sakko, yksi pyöristä oikein viivan päällä. Oikeat eivät sakota tuollaisesta.Tieliikennelaki 28 § erityiset pysäköintikiellot. "Pysäköinti on kielletty: kohta 6) merkityn pysäköintipaikan vieressä tahi merkityllä pysäköintipaikalla siten, että ajoneuvo osittainkin jää kullekin ajoneuvolle merkityn paikan ulkopuolelle".
Ja voin kertoa, että veemäiselle päälle sattuessaan oikea lappuliisa todellakin laputtaa myös noin vähäpätöisestä virheestä. - lappumuna
Kyllä oot hölömö.
- niinpä niin
Mä myös asioin kaupoissa, joissa ei ole noita yksityisten valvojien kylttejä. Tosin oikein pysäköiminen ei ole mulle ongelma, tuleepahan kuitenkin "boikotoitua".
- Pertti T.
tehnyt samanlaisen päätöksen. En asioi likkekeskuksissa joissa yksityinen hoitaa tätä rahastusta kaupan lisäksi.
- minun tarina
mulla ne kaikki putiikit ja ostarit jossa on tää valvonta. Ite en koskaan parkkeeraa invaruutuun. Joskus vaan huolimattomuuttaan jää se parkkikiekko pois. Tuuria on ollut, en oo saanut maksuja. En sen puoleen ole myöskään ylittänyt aikarajaa jonka saa pysäköidä. En viitti ottaa riskiä että saisin lapun.
Sinällään yksityisessä valvonnassa ei mitään pahaa. Ymmärrän kyllä taloyhtiöitä, ovat tuskastuneet kaiken maailman öykkäreihin joilla on muka oikeus pysäköidä mihin vain. - ykx asukas
enään valvo lähiostarin parkkeerausta. Pari vuotta takaperin kun oikeus oli sitä mieltä että yksityinen valvonta ei ole sallittavaa, lopetetti yksityinen ko. pysäköintialueen valvonnan. Nyt kun se olisi laillista, ei kiinteistönomistaja ole tehnyt uutta sopimusta. Kyselin asiasta kauppiaalta. Hänen mukaansa valvonnasta oli enemmän harmia kuin hyötyä. Ihmiset saivat maksukehoituksen kaiketi etupäässä tuon kiekon puuttumisen vuoksi. Kauppa oli huomannut asiaskadon ja siitä huolustuneena pyytäneet sopimuksen purkua. Se silloinen hovioikeuden päätös sitten ratkaisi asian itsestään. Hyvä juttu, säilyy kauppa lähellä.
- Todella suuttunut
BOIKOTTIIN.
Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...
Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan? - oma uus mese
Todella suuttunut kirjoitti:
BOIKOTTIIN.
Siellä parkkikiekon unohtanutta sakotetaan hetkessä. Oikein vaanivat kurkkimassa kenellä vahingossa jäi. Harmittaa niin vietävästi, kun maksan kuukausittain korkeaa kuntosalivuokraa, joka kyseisessä ostoskeskuksessa!!! On inhimillistä, että jos paikassa ravaa päivittäin, joskus kiekko vaan unohtuu...
Näinkö ostoskeskukset "palvelevat" asiakkaitaan?Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti. - Tutustukaa lakiin.
oma uus mese kirjoitti:
Ei mitään väliä kuka valvoo ja missä. Kun ajaa p-halliin ja näkee sen lätkän missä kerrotaan valvonnasta ja sitte näkee lätkän, missä kerrotaan x tuntia p-kiekolla, ni siinähän niitä ehtoja on ollu ihan tarpeeks näkyvillä.
Siispä kiekko ikkunalle ja qparkin valvomaan ostariin ostoksille, niinku tähänkin asti.Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.
- lappuliisa vantaa
Tutustukaa lakiin. kirjoitti:
Yksityisten firmojen perimät sakot ei ole laillisia. Ei kannata maksaa. Tosin tilanne voi pian muuttua mutta vielä ei ole laki siltä osin muuttunut. Sakkoja voi jakaa vain kunnallinen pysäköinnin valvoja. Laki on tämä tällä hetkellä. Ihmetyttää vaan miksi nämä Q-parkit yms. yritykset voivat yleensä toimia kun toimivat vastoin lakia. Suomessa näköjään voi vapaasti toimia vastoin lakia jos on riittävän röyhkeä ja tuottaa valtiolle verotuloa.
Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.
- lappuliisa vantaa
lappuliisa vantaa kirjoitti:
Sori vaan, niiden toiminta on täysin laillista. Tiedoksi vaan sinulle.
Ja vielä, poliisi jakaa sakkoja, kunnallinen pysäköinninvalvonta jakaa pysäköintivirhemaksuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116