Kissani katosi eilen. Olen huudellut sitä ympäriinsä, mutta ei kuulu mitään, eikä tule.
Pelkään, että se on jooutunut jonnekin loukkuun tai koska menee mielellään muidenkin ihmisten luo, jäänyt jonnekin lukkojen taakse. Nyt olen kääntänyt männyt ja koivut, kulkenut ja todellakin huudellut, mutta ei äänen ääntä.
Miten kauan kissa selviää ravinnotta - karmea ajatus, mutta tässä on kesäasukkaita, jotka tulevat viikon päästä takaisin. Minulla ei ole mitään käryä, keitä he ovat ja en voi alkaa pomppimaan kenenkään pihoihin ja kurkkimaan ikkunoistakaan.
Kadonnut ?
13
247
Vastaukset
- qwert7
Kannattaa tehdä katoamis ilmoitus ja viedä esim lähikauppojen ilmoitustauluille. Koita liittää mukaan kissan kuva, jos ei onnistu niin tarkat kuvailut ulkonäöstä, kissan luonteesta, omat yhteystiedot jne. Netissäkin kannataa käydä tekemässä katoamisilmoituksia.
Naapurustolta kannattaa rohkeasti mennä kyselemään ja käskeä ottamaan yhteyttä jos näkevät kissaa.
Toivotaan että kisu löytyy. Vanhempieni kissa oli muinoin puolivuotta hukassa kunnes palasi kotiin. - Onnellinen..
Kannattaa päästää katit vapaasti vaeltamaan..Turhaa se on perästäpäin parkua kun katti katoaa ja ehkä kärsii jossakin omistajansa välinpitämättömyyden takia. kissa parka.Onneksi mulla ei ole moisia ongelmia. 5 kissan vastuuntuntoisena omistajana olen rakentanut koko pihan kattavan, kaksimetriä korkean aitauksen jossa puita,pensaita ja kaikkea kivaa.myös jokunen hiirulainen kattien ilona.aitauksessa henkivartijana kulkee kissojen mukana vieläpä nuori sakemanni pitämässä katit varmasti turvassa,joten mulla ei ole huolen häivää :)
- ...
Sinä ehkä olet onnellinen mutta kissasi kärsivät vankeudesta. Kas kun et laita kissoja kassakaappiin. Siellä ne vasta varmassa turvassa olisivat.
- Xisca
... kirjoitti:
Sinä ehkä olet onnellinen mutta kissasi kärsivät vankeudesta. Kas kun et laita kissoja kassakaappiin. Siellä ne vasta varmassa turvassa olisivat.
että kissa kärsii siitä, että sitä ei lasketa yksinään ulos olipa sitten kyseessä taajama tai maaseutu?
Katsos kun meidän kissat (4kp) ovat oikeinkin elämäänsä tyytyväisiä kun pääsevät halutessaan isoon ulkotarhaan jossa mahtuu muutakin kuin istua kököttämään tai jos ne haluavat vain istua kököttää, niin parikin parveketta on verkoitettu.
Todella tyytyväisiä ne ovat sitten kun valjaat otetaan esille ja lähdetään, varsinkin näin kesäaikaan monta kertaa päivässä kävelylenkille mitä erilaisimpiin maastoihin ja maisemiin.
Kissanomistaja on paitsi vastuussa omista lemmikeistään, niin hänen pitäisi tuntea sitä myös luonnon eläimiä, muiden ihmisten lemmikkieläimiä ja muita ihmisiä kohtaan. Kissa on ei-toivottava pienpeto luonnossa ja monesti ei-toivottava vieras naapureiden pihoilla ja puutarhoissa. Kissa on lemmikkieläin jonka liikkumista sen omistajan on valvottava jottei siitä aiheutuisi harmia ja ketutusta naapurustossa, eikä vaaraa muille eläimille!
Ja miellä on kassakaapissa vain rahaa! - onnellinen...
... kirjoitti:
Eipä ne kissat kärsi,kun on tarpeeksi tilaa ja iso piha.Riittää kissoille ja koirille varsin hyvin.Välillä on aitauksen portti auki,mutta ei ne sieltä poiskaan yritä.Niillä kun ei ole tarve lähteä merta edemmäs kalaan.
Miksi vaarantaa kissan henki aivan turhaan? - karkulainen33
Meidän kissa pääsi pari päivää aikaa karkuun hoitopaikastaan jossa oli kun olimme itse lomalla. Mikähän lienee hoitolan vastuu kun päästävät karkuun vaikka nimenomaan kielsin ulos päästämästä. Nyt on haettu sitä jo kahtena iltana mutta mistään ei löydy. Joko se on eksynyt tai sitten joku eläin ottanu saaliikseen. Kerrassaan hienoa toimintaa hoitolalta!!
- Kissaihminee
karkulainen33 kirjoitti:
Meidän kissa pääsi pari päivää aikaa karkuun hoitopaikastaan jossa oli kun olimme itse lomalla. Mikähän lienee hoitolan vastuu kun päästävät karkuun vaikka nimenomaan kielsin ulos päästämästä. Nyt on haettu sitä jo kahtena iltana mutta mistään ei löydy. Joko se on eksynyt tai sitten joku eläin ottanu saaliikseen. Kerrassaan hienoa toimintaa hoitolalta!!
Johan nappas muuten ja nousi niskakarvat pystyy kun luki tuon ylemmän viestin! Jos on kielletty päästämästä ulos ja vielä hoitopaikassa jossa on sitouduttu hoitamaan ns. asiakkaan pyynnöillä ja sitte päästetään kissa ulos ja kissa ei sitten palaakkaan, erittäin fiksua! Törkeetä!! Siis tekis mieli sanoo vaikka mitä, mutta siten taas ei.. Kun miettii omalle kohdalle.. Ei helv...!
- kisuihminee
Kissaihminee kirjoitti:
Johan nappas muuten ja nousi niskakarvat pystyy kun luki tuon ylemmän viestin! Jos on kielletty päästämästä ulos ja vielä hoitopaikassa jossa on sitouduttu hoitamaan ns. asiakkaan pyynnöillä ja sitte päästetään kissa ulos ja kissa ei sitten palaakkaan, erittäin fiksua! Törkeetä!! Siis tekis mieli sanoo vaikka mitä, mutta siten taas ei.. Kun miettii omalle kohdalle.. Ei helv...!
Onko kenenkään kissoja löytyny? Jos ei niin toivottavasti löytyy! Hyvä tuo yksi kirjoitus ylempänä että oli jotain puolivuotta myöhemmin palannut, palasi kuitenki! :)
- karkulainen33
Kissaihminee kirjoitti:
ei edelleenkään ole löytynyt hoitopaikasta mistä pääsi karkuun!!!!!!!!!!!!!!
- kohtalotoveri
karkulainen33 kirjoitti:
ei edelleenkään ole löytynyt hoitopaikasta mistä pääsi karkuun!!!!!!!!!!!!!!
Meilläkin katosi kissa 28.7. mökkitontilta omille teilleen ja nyt harmittaa ja surettaa kovasti. Kuka se nyt kuuntelee ne omistajansa hassut höpinät, eikä takuulla kerro eteenpäin? Ei tule toista samanlaista kisua, yhtä luonnikasta ja ihanaa, mutta elämme toivossa, että vielä tapaamme kerran. Liekö hellettä paossa vai missä luuraa? Kaikki mahdolliset hakukanavat nyt vain käyttöön ja uskoa ja toivoa etsintöihin kovasti.
- kkisuihminen
kohtalotoveri kirjoitti:
Meilläkin katosi kissa 28.7. mökkitontilta omille teilleen ja nyt harmittaa ja surettaa kovasti. Kuka se nyt kuuntelee ne omistajansa hassut höpinät, eikä takuulla kerro eteenpäin? Ei tule toista samanlaista kisua, yhtä luonnikasta ja ihanaa, mutta elämme toivossa, että vielä tapaamme kerran. Liekö hellettä paossa vai missä luuraa? Kaikki mahdolliset hakukanavat nyt vain käyttöön ja uskoa ja toivoa etsintöihin kovasti.
No voi vit... Toivon suuresti että kissat löytyy, kaikilla!
Olin meidänki poika kissa kateissa päivän mökillä ja sitten jolkotti takasin, joskus oli myös tyttökissa pitkään, melkein päivän, mutta joskus kesäisin kuumalla tykkäävät jäädä johonkin pitkään nurmikkoon varjoon nukkumaan, ainakin meidän tyttö saatto välillä mökillä kävellessä löytyä metsästä nukkumasta, ja oikein tyytyväisenä kurnutteli sieltä :) En väitä että kaikki kissat tekevät noin mutta vaihtoehto sekin? :)
Toivotan onnea etsintään! Pakkohan niiden on löytyä :/
Laita ilmoitus esim. karkurit.fi ja karkulaiset.fi -sivuille. Näissä on myös näköhavaintoja. Kuvallinen ilmoitus aina kattavampi. Sana alueella kiertämään. Aktiivista etsintää, kiertäkää lähiasutuksia ja kyselkää rohkeasti ihmisiltä onko tällaista kissa näkynyt.Kuvallisia lappusia ihmisten postilaatikkoon. Paikallislehteen ilmoitus.
Kyllä kissa saa luonnosta ravintoa, saalistaja kun.
Oma kissamme oli kadoksissa viikon verran, kun saimme hänet onnellisesti kotiin. Kissan metsästys ja myös toisten pihoilla pomppiminen tulivat tutuiksi. Mutta pakon edestä sitä on tehtävä. Lehti-ilmoitusten myötä tullut soittoja yllättävän paljon, ihmiset ihanasti asiassa mukana. Vielä kuukaudenkin päästä tuli soitto näköhavainnosta, vaikka kisumme jo löytänyt kotiin. Ihmisten välittäminen eläintä kohtaan yllätti.
Tsemppiä paljon etsintään, kyllä se palaa kunhan on ensin vähän katsastanut lähitienoota.- semmostajjjj
että niillä oli kisu vahingossa karannu parvekkeelta, kahden viikon päästä tuli takasin, laihtuneena..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706