Kiltti mieskö aina ystävätön?

Näe ihmisten hymyissä suin kulkevan ohitseni, mietin et miksi itse saan vain haaveilla koko asiasta. Ystävyys on tärkeä asia jokaiselle ihmiselle, ilman hyvää ystävää elämä on aika vaikeaa, kuka auttaa, kuka välittää, kuka pitää tärkeänä, kuka ilahtuu näkemisestäni.. Sellainen on ystävä, jonka ainainen puuttuminen tekee vääjämättä kipeää, saa aikaiseksi sydämessä ahdistavaa kipua, kuka auttaa silloin, jos saisin sairaskohtauksen, tai olen muuten hädässä? Nyky pinnalliset, ilkeät ihmiset sanoo tyydy viranomaiseen tai hanki elämä. Elämä on hankittu ollaan siihen tyytyväisiä, se jokin tärkein lenkki juuri puuttuu, miksi elämästä välillä tulee ahdistavaa, kun ei näe ketään vierellä, jo ystävän kosketuskin saisi tuntemaan ihanaa lämpöä sisimmässään. Tästä kaikesta olen haaveillut 31 v, haaveilenko loppuelämäni oikeasta ystävyydestä?
Ihmisenä luulisin olevan todella ystävän arvoinen, en petä, en valehtele, en leiki tunteilla, en käytä päihteitä, rakastan rauhaa, läheisyyttä, luontoa..
Nähdääkö ettei tällainen ihminen ystäviä tarvitse, et hän pärjää koko elämänsä ilman. Ystävyyttä kun ei voi pakolla etsiä ja vaatia. Kuka ystävä joskus haluaisi olla, sellainen ihminen ois kiva tavata joskus. Miten paljon arvostaisin ystävyyttä, jos sellainen minullekin elämässä annettaisi nähdä.
Voisiko tällaisen kirjoituksen myötä kohdata uusia ystäviä, vaikka yhdenkin, kenen kanssa vaihtaa ajatuksia.
Jään odottelemaan jos tuulet vaikka kääntyisivät ja elämässä näkisi yllättäviä hetkiäkin! :)
Hyvää kesän jatkoa!

3

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt87

"Ihmisenä luulisin olevan todella ystävän arvoinen, en petä, en valehtele, en leiki tunteilla, en käytä päihteitä, rakastan rauhaa, läheisyyttä, luontoa."

Minullakin on noita samoja piirteitä. Olen myös mukava, huumorintajuinen ja tykkään puuhata kaikenlaista, mutta ei minullakaan juuri ystäviä ole. Yliopistolla opiskelen ja pyörin muutaman vuoden ainejärjestötouhuissa. Olin aktiivinen, iloinen, reipas. Ei minua silti kukaan ystäväksi huolehtinut. Korkeintaan sellaiseksi, jota voi käyttää hyväksi. Kolme ystävää minulla on ja yksi niistä on vähän niin ja näin. Olen jo alkanut luovuttaa, että löytäisin uusia ystäviä. Minun ongelmani on se, että minun itsetuntoni on sen verran hyvä, että minun ei tarvitse esim. ryypätä tai esittää kovista.

Mielipiteeni on se, että suomalaiset ovat tautisen itsekeskeistä, ylimielistä, sisäänpäinlämpiävää ja rasistista porukkaa. Suomessa sinua ei arvosteta tippaakaan jollet ryyppää itseäsi putkaan vähintään muutaman kerran viikossa, et ole mahcoilija bodari/narsisti. Suomalaiset ovat älyttömän pinnallista porukkaa. Olen ihan synytperäinen suomalainen ja tolla rasistisuudella tarkoitan myös sitä, että jos suomalaisena vähänkään poikkeat muusta ryhmästä, niin sinua kohdellaan rasistisesti.

• kait sitä yksinkin..

ole ystäväksi kelvannut minäkään :(

• Todellakin itsekin on hyvin pettynyt tähän elämään, millaisia itsekeskeisiä, jopa rasistisia ihmisiä kohdalle vain sattuu. Itse on rasismin uhriksi luule joutuvansa, kun olen perus vaalea suomalainen, mutta asuinpaikan suhteen, kun maaseudulla asustaa, joutuu rasistiseen kohteluun, kun osaa arvostaa vielä nykypäivän asioita, mitä urbaani kaupunkilaiset eivät osaa. Haukkuvat asennevammaiseksi, kun eivät muuta keksi. Itsetuntoni olisi muka heikko, ei ole kun en koske alkopulloon, heittäisin viemäristä ne myrkyt alas, koska ne eivät tilannetta yhtään paranna. Kuten totesit ehkä sit saisi arvostusta,kun ryyppäisi putkaan itsensä, sit tulisi nainen hoivaamaan, kun et ryyppää, eikä koskaan kiinnosta koko asia, niin ihminen nähdään niin erilaisena, ettei hänelle ole samanarvon omaavia ystäviäkään.
        Kaikki tähän mennessä vastaan tulleet naiset ovat vain hyväksi käyttäneet, ottavat neuvoja, sitten häivytään.. Missä on todellinen ystävyys, jossa todella kunnioitetaan toista ihmistä, halutaan jakaa asioita yhdessä, ei valehdella.
        Tykkäsin puuhastella kaikkea mukavaa. Ihmisen on tehtävä, nautittava yksin tänä päivänä kaikesta, kun todellisia ystäviä ei ole. Sanotaan et mene harrastuksiin, niin löydät. Aina voidaan lohduttaa, todellisuus on aivan muuta. Sinäkään et yliopistostakaan ystäviä ole löytänyt, vaikka luulisi sieltä löytävän.
        Mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeampi on enää ystäviä ns. niitä oikeita ystäviä.
        Teeskentelijöitä usein vastaan tulee, mutta kuka ystävä tulee tunteiden kautta ystäväksi.
        En haluaisi olla niin toivoton et tyytyisin ulkolaiseen, koska sen kanssa on sit kieliongelmia.
        Ehkä sitä on vain tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, miehenä siihen on todella helppo mahdollisuus.
        Ihme saisi tapahtua, jos tästä maailmasta kohtaisi oikean ystävän, eikä anonyymi ystävä esittelijöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe