Oulu on trendikäs ja iso

Humanistin alku

Menen opiskelemaan Ouluun. Olen ollut kahtena kesänä työssä Oulussa ja minusta on tosi kiva kun pääsin sinne opiskeleen.
Oulu on iso ja trendikäs paikka, siellä on paljon erilaista tarjontaa aktiivisille ihmisille. Se on maan kakkospääkaupunki ja kehittyy vielä koko ajan suuremmaksi. Ostosmahdollisuudetkin on aivan eri tasoa kuin jossain Kokkolassa tai Vaasassa. Jos on bilettäjä niin sitä tarjontaa on valtava määrä. Itse arvostan kulttuuria, hyvää teatteria, kirjastoa ja taidelaitosta yleensä. En oikein ymmärrä sitä Oulun mollausta jota Kokkolan seudullakin harrastetaan.

18

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgrtmjgfh

Aika gay

• kenoperse

Kovinpa tuo oli askeettinen 20 asteen pakkasella helmikuisena keskiviikko iltana ja koko helmikuun. Olkohan porukka sitten poroerottelussa vai missä? No aluehan kuuluu eteläsaamenmaahan.

• vörstoo dyy

Samaa mieltä aloittajan kanssa että Oulu on trendikäs. Kokkola on tuppukylä Oulun rinnalla. Huomaa kaikesta että kaupungissa on maan korkein koulutustaso.
        Muuten, miksi mollaat saamelaisia. Ne on alkuperäisasukkaita suomessa. Saamelaistenkin koulutustaso on tosi korkea.

• Käy ensin Tampereella ja Turussa niin tiedät mihin verrata. Ihan kaunis kaupunki Oulu on ainakin kesäaikaan ja isompi Vaasaan verrattuna. Oulu on myös kasvanut huikeasti Nokian kasvun mukana 90-luvulta tähän hetkeen. Mutta ei se mikään kakkospääkaupunki ole, lähinnä pohjoisen ykkönen.

• .............

Luonnollisesti isommassa kaupungissa on enemmän palveluja ja tarjontaa. Kokkola on kuitenkin aika pieni verrattuna Ouluun, joten ei täällä voi olla yhtä paljon kaikkea. Ja jos lähdetään vertaamaan kaupunkeja, niin varmasti New Yorkista löytyy ostosmahdollisuuksia, kulttuuria, biletyspaikkoja, teattereita, kirjastoja ym. enemmän kuin yhdestäkään Suomen kaupungista. Jokainen Suomenkin suurkaupunki on siis tuppukylä verrattuna kaupunkeihin, joissa on enemmän asukkaita kuin koko Suomessa yhteensä.

• pilettäjä

voi bilettää ja rennommassa seurassa kuin misään oulusa

• takahikiä

Jos sinun mielestäsi Oulu on "trendikäs ja iso kaupunki", niin ole sitä mieltä, miksi sitä pitää vakuutella. Minä en pidä Oulusta muuten kuin, että siellä saa parempaa sairaanhoitoa kuin Kokkolassa.

• Ykspilattu
        takahikiä kirjoitti:

Jos sinun mielestäsi Oulu on "trendikäs ja iso kaupunki", niin ole sitä mieltä, miksi sitä pitää vakuutella. Minä en pidä Oulusta muuten kuin, että siellä saa parempaa sairaanhoitoa kuin Kokkolassa.

Meitä eks-kokkolalaisia asuu täällä Uuleoporissa varmaan tuhansia. Itse kirjoitin Oulun Ruotsalaisesta koulusta enkä palaa enää Kokkolaan ellei ole pakko. Onhan tämä aivan eri luokkaa oleva kaupunki kaikella tavalla. Oulua haukkuvat eivät ole täällä asuneet tai edes käyneet. Voihan se olla sitä kuuluisaa Kokkolan alemmuudentunnettakinn joka pilkistää niin monessa asiassa aina esille.
        V-kommen vaan!

• ex-asukas
        Ykspilattu kirjoitti:

Meitä eks-kokkolalaisia asuu täällä Uuleoporissa varmaan tuhansia. Itse kirjoitin Oulun Ruotsalaisesta koulusta enkä palaa enää Kokkolaan ellei ole pakko. Onhan tämä aivan eri luokkaa oleva kaupunki kaikella tavalla. Oulua haukkuvat eivät ole täällä asuneet tai edes käyneet. Voihan se olla sitä kuuluisaa Kokkolan alemmuudentunnettakinn joka pilkistää niin monessa asiassa aina esille.
        V-kommen vaan!

puoli vuotta tuli asuttua ja se riitti!

• avopari_____
        ex-asukas kirjoitti:

puoli vuotta tuli asuttua ja se riitti!

löytyy! Olemme tykänneet kaupungista ja ilmapiiristä:) kaunis kaupunki, hyvät kulkuyhteydet.

• Eläkkeelä Espanjaan.
        avopari_____ kirjoitti:

löytyy! Olemme tykänneet kaupungista ja ilmapiiristä:) kaunis kaupunki, hyvät kulkuyhteydet.

Ostoksia, bileitä, trendikkyyttä?
        Mitä v!ttua?
        Eikös sinne mennä opiskelemaan?
        Ei ole ihme, jos synkät on näkymät.

• oukkidoukki
        Eläkkeelä Espanjaan. kirjoitti:

Ostoksia, bileitä, trendikkyyttä?
        Mitä v!ttua?
        Eikös sinne mennä opiskelemaan?
        Ei ole ihme, jos synkät on näkymät.

onhan se "trendikäs", jos tykkää paskanhajusta, sillä se siellä aina haisee!

• Rahtari-Man
        oukkidoukki kirjoitti:

onhan se "trendikäs", jos tykkää paskanhajusta, sillä se siellä aina haisee!

Kovinpa on sulla vanhat tiedot Oulusta. Hajut katosivat tervapastillikaupungista kun Stora Enso otti uudet prosessit käyttöön. Nyt on vielä filtterit piipuissa. Raikkaat on hajut Oulussa, voin todistaa kun käyn siellä pari kertaa kuuklaudessa työni takia.
        Kyllä Oulu kakkospääkaupunki on. Turku on jäänyt selvästi taakse.
        Joku tuossa kirjoitti saamelaisista. Enitenhän heikäläisiä asuu tilastojen mukaan helsingissä. Fiksua porukkaa, paljon tohtoreita ja maistereita.

• aviemore
        Rahtari-Man kirjoitti:

Kovinpa on sulla vanhat tiedot Oulusta. Hajut katosivat tervapastillikaupungista kun Stora Enso otti uudet prosessit käyttöön. Nyt on vielä filtterit piipuissa. Raikkaat on hajut Oulussa, voin todistaa kun käyn siellä pari kertaa kuuklaudessa työni takia.
        Kyllä Oulu kakkospääkaupunki on. Turku on jäänyt selvästi taakse.
        Joku tuossa kirjoitti saamelaisista. Enitenhän heikäläisiä asuu tilastojen mukaan helsingissä. Fiksua porukkaa, paljon tohtoreita ja maistereita.

Mutta mistäpä sinä sitä tietäisit, kun käyt täällä vain pari kertaa kuukaudessa?!

• kokkolalainen 1

Itse en ole täällä kuullut mitään Oulun mollausta, mutta ehkä sitä sitten jotkut harrastaa. Vaan samalla tavallahan mollataan esim. Helsinkiä, tai vaikkapa Pietarsaarea. Aina löytyy jotain mollattavaa jos sen linjan ottaa. Jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, jokaisesta paikasta voidaan sanoa jotakin positiivista, mutta myös negatiivista.

Itse olen asunut Oulussa, ja sinällään kaupunki ihmisineen on ihan mukava paikka asua. Oulussa on isompana kaupunkina omat etunsa, mutta myös varjopuolensa. Pikkukaupungin, kuten Kokkolan, edut huomaa sitten ihan selkeästi asuessaan hieman suuremmassa kaupungissa. Esimerkiksi bussia voi olla aika tympeä odotella kolmenkymmenen asteen pakkasessa, mikäli ei omaa autoa omista. Ja bussia Oulussa tarvii kyllä. Vaikka asuisit keskustassa, on sinun kuitenkin kuljettava koululle.

Tietysti Oulussa on kokonsa puolesta jo enemmän kaikenlaista tarjontaa, kuin Kokkolassa. Täytyy nyt kuitenkin sanoa, että jos kerran opiskelemaan olet nimenomaan menossa, niin jää sulta biletykset ja trendikkyydet vähän vähemmälle, jos meinaat tosissasi sen opiskelun ottaa. :)

Heh, ja eräälle yllä kirjoittaneelle tiedoksi, että oululaisten mielestä Lappiin on kuule yhtä paljon matkaa, kuin mitä vaikka Kokkolasta on Helsinkiin. Oulu kuuluu sitä paitsi Pohjois-Pohjanmaahan.

Ouluhan on Pohjois-Suomen valakia pääkaupunki ;)

• lakalaiva

kakkospääkaupunki ole. Helsinki Vantaa Espoo Turku Tampere isompia kaupunkeja esim TAMPERE 198000 asukasta jne jne.

• aviemore

Tervetuloa tänne Ouluun vaan..., kirjoituksestasi paistaa, että olet vielä naivi. Mitähän sanot sitten, kun talvipyryt alkaa ja ketään muuta et näe, kuin pappoja karvahatut korvilla? :) Olen asunut ympäri Suomen myös Kokkolassa ja rajojen ulkopuolellakin. Kyllä Oulusta on se trendikkyys kaukana. Ihmiset naamat nyrpällään ja kaikilla mustat vaatteet. Muuttaessani Kokkolasta aikoinani minulla oli limenvihreä talvitakki, käyttämättä jäi, oli naakkojen joukkoon liian värikäs. Tampereelta tänne eksyneet naapurini sanoivat, että jos oululaista tervehtii päivällä se ei vastaa ja jos tervehtii illalla tulee puukosta! Tämä on tosi. Kaikki varastetaan mikä vaan irti saadaan, juopot on valloittaneet bussipysäkit ja mm. taajamien keskustat ja se rasistisuus rehottaa ja v-sanat raikaa! Junttikylä pahimmasta päästä. Lappalaisten ja kainuulaisten kansoittama sanon minä.

• lakalaiva

totuuden. hyvä. t pirkkala

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70