Raskaus ja mieliteot

On se vaan kumma kuinka makumieltymykset muuttuvat raskausaikana... ja kuinka ruoka maistuu nyt niin hyvältä! :D Toistaiseksi paino on pysynyt normaalilukemissa, olinhan alipainoinen alkuraskauden aikaan. Nyt painoa on tullut 3kg ja raskausviikkoja 18.

Olen normaalisti erittäin perso jäätelölle ja suolaiselle, kuten pähkinät ja sipsit.. Nyt kun olen raskaana, maistuvat pekoni, pitsa ja muu "roska" mikä ei normaalisti maistu. Outoa? Vai onko jokin puutos mahdollisesti kyseessä, esim rasvan/suolan tms?

Onko teillä muilla odottajilla uusia himoja jotain makua tai ruoka-ainetta kohtaan?

Vastauksia mielenkiinnolla odottaen :)

7

2376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nonna-84

En ole tällä hetkellä raskaana, mutta pari raskautta on takana. Kummallakin kerralla mandariinit on tehnyt kauppansa, saatoin syödä illan mittaan lähes kilon niitä! toisinaan oli pakko jättää ostamatta, kun olin ihan riippuvainen niistä!;)
      Kalakeitosta en ole koskaan tykännyt ja kuitenkin esikoista odottaessa saatoin herätä keskellä yötä siihen, että teki kalakeittoa ihan älyttömästi mieli!
      On se raskausaika ihmeellistä aikaa!:D

• vielä ainakaan

Ei ole tullut mitään uusia himoja mihinkään. Raskausviikko 17 menossa. Paino on pysynyt samassa. Alkuraskaudesta ruoka ei maistunut kovin hyvin, oli pahoinvointia (ei oksentelua kuitenkaan). Nyt on 2-3 viikkoa maistunut hyvin, mutta joinakin päivinä saattaa olla, että "tökkii". Olen koittanut syödä sitten hedelmiä.

• Juu,itellä rv17 ja eniten oon hhuomannu,että sellaset mistä ei ennen niinkään oo tykänny,on ruennu maistumaan...tai sit sellaset mistä on tykänny,nii jääny pois.. esim.en oo tykänny juurikaan ikinä toffeejäätelöstä,mut nyt se on mitä parasta:P ja mansikkajäde kans. Mut sit minttu,mitä ennen rakastin,nii nyt ei juurikaan maistu. ja samoin chilimaissilastus oli ennen himonkohde, nyt ei ne,vaan perunalastut.. ja karkkeja kun söi ennen, nii pysty vetää 200g helposti..nyt saattaa himottaa irtokarkit iha tajuna, mut sit niit ei pystykä syömään ku muutaman..:) Hassua.
      Niin ja sit huomasin yks pv,että tekispä mieli iha normi glillikyljystä(ja oon ollu semivegaani kuitenki jo 7v!)mut en anna semmosille höpötunteille valtaa! XD

• minerva1000

Puuroa tekee aamuisin mieli (!!), varsinkin ruishiutalepuuroa :D

Esikoisen kanssa aikanaan keltaisia omenoita, perunamuusia ja salmiakkia (mitä ei tietenkään saanut).

Aika terveellisiä haluja siis tähän mennessä... (rv 7 3), ehkä ne muut tulevat vielä ajan kuluessa...

• närästys

Mä en oikein saa mitään alas muuta kuin pakolla. Tekee hirveästi mieli kaikkea makeaa, jogurttia tekee ihan törkeästi mieli koko ajan. Aamuisin en saa oikein syötyä muuta kuin riisimuroja, mutta niitäkin vain jos laitan sokeria puoli desiä. Ennen söin riisimuroja todella harvoin, silloinkin lähinnä maustamattoman jogurtin kanssa. Onko paljosta sokerista muuten haittaa?

Kahvia join vielä pari viikkoa sitten todella paljon, mutta nyt sen hajukin ällöttää. Toisaalta tämä helpottaa kovasti, kuin ei tarvitse tuskailla kahvinhimon kanssa. Nuudeleistakin pidin vielä jokin aika sitten, mutta nyt pelkkä ajatus saa oksennuksen nousemaan kurkkuun.

Tulista ruokaa ja mitä tahansa etikkaan tai suolaliemeen säilöttyä tekee mieli. Voisin juoda vaikka pullon tabascoa. Näin viimeyönä unta grillikyljyksistä, nyt tekisi niitä mieli ihan törkeästi.

Olisiko jogurtista, suolakurkuista ja kyljyksistä koostuva ruokavalio hyvä? :D

• menna

raskausviikkoja nyt 30 ja aivan tajuttomasti tekee mieli Felix-maustekurkkuja ja Atrian lhapullia. Ompa mies joutunu keskellä yötä lähtä hakemaan abc:ltä mulle näitä mielitekoja ku teki nii törkeesti mieli... Ja varsinki niitä lihapullia vois vetää rasiatolkulla, mutta ne on kuitenki aika suolasia

• beioplöety

Ompas vanha aloitus, mutta vastataan. Tämähän on aina ajankohtainen kysymys sinällään. Mulla ei ole ollut mitään pakko saada mielitekoja raskauden aikana. Jossain vaiheessa jo epäilin koko teorian paikkansa pitävyyttä ja ajattelin, että se on vain keksittyä että saa mässyttää kaikenlaista raskauden varjolla.

Mutta ilmeisesti joillain on kovinkin pahoja mielitekoja.

Samaa ihmetytti odottavien itkukiukkupotkuraivarit, ei mulla ole mielialatkaan heitelleet oikeen mitenkään. Ehkä hetkittäin olen herkempi ja tunnepitoiset asiat saa itkemään, muttei mitään raivoitkuja todellakaan. Yksilöllisiä eroja tietysti ovat.

Luulen, että kroppa pyytää sitä mistä on puutosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe