Miten kauan uskaltaa olla menemättä ammattilaisenluo,jos tuntee olonsa kovinkin masentuneeks? Itellä rv17 ja raskaus ei oo mitenkään tilattu asia. Vaikka ite oon tietoisesti päättäny pitää lapsen, ja on toimiva parisuhde,ihana mies, mutta itelle on tullu niin voimakkaita oloja nyt parin pvn aikana, että ei tahtois lasta ja kaikkee muitakin pelottavia ajatuksia:( Itkettää ja ahistaa kaikki mitä mietin, ku ei se oo ollenka minua. Keho tuntuu vieraalta,ku maha kasvaa ja sekin ahistaa kun tietää,että se suurenee vaan..ja mitä synnytyksen tulee, nii ei etes välillä uskalla ajatella. Saati sitten se lapsen hoito ja vastuu. On niin paska olo, etten tiiä miten ihmeessä tuun jaksaa hoitaa sitä lasta ikuna. Kaikenlaista juoksee päässä ja entiiä miten sen sais raiteilleen.. pitäs varmaan olla vaan ja antaa ajan kulua hetki kerrallaan ja ottaa mitä tuleman pitää, mut ei se oo niin yksinkertasta. Tuntuu vaan etten oo oikeen millään tavalla valmis äidiksi, kun ei oo mitään vauvakuumetta,ja montavuotta miettiny,etten tahtos ikuna lasta. Nytkin kun näkee vauvoja,niin ei tee mieli niitä edes katella.. muuten oon kyl ollu aina lapsirakas ja paljon tehny töitäki lastenparissa, mutta siteku se sattuu omalle kohalle.. sniisk. Tiedän, että olis pitäny pitää ehkäisystä parempaaa huolta ym ym, mutta tapahtunutta ei voi enää perua. Mut ei mulla siis aina oo ollu näin pahoja oloja,nyt ne on vasta lähinnä alkanu hiipuu mahan kasvamisen yhteydessä. Surullista.
Jos jollakin kokemusta masennuksesta raskauden aikana tai muuta kommentoitovaa, niin olis mukava lukea muidenkin juttuja ja tunteita. Ei se raskaus kaikille oo niin onnentäyteistä ja ihanaa aikaa.. vaklitettavasti.
Raskauden aikainen masennus
1
173
Vastaukset
- cnvkjiue
No sen verran voisin kommentoida että meille raskaus oli erittäin toivottu, suunniteltu ja unelmien täyttymys. Mutta silti jossain puolen välin tienoilla mulla oli juuri kuvailemiasi tunteita. Miten tuun jaksamaan? Haluanko edes lasta? kroppa muuttuu kamalaksi? Synnytys pelotti. kaikki tuntui olevan huonosti...
Tätä jatkui joitakin viikkoja. Onneksi ne ajatukset menivät aikanaan ohi ja ymmärsin että kyseiset tuntemukset ovat täysin normaaleja. Ne ovat osa valmentautumisprosessia tulevaan suureen vastuuseen.
Jos kuitenkin tunnet ylitsepääsemätöntä masennusta ja ahdistusta, niin keskustele niistä neuvolassa. Usein jo kekusteleminen auttaa.
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955