Laittomia rahankeräyksiä Facebookissa

Iltalehdessä tänään:

"Olen huolestuneena seurannut Facebookin hyväntekeväisyystempausten yleistymistä, kuvailee arpajaishallintopäällikkö Jouni Laiho poliisihallituksesta Ylelle.

Osa ongelmaa on se, että ihmiset eivät tiedä laista. Lain mukaan rekisteröityneet yhdistykset ja säätiöt saavat kerätä rahaa yleishyödylliseen tarkoitukseen. Keräysluvan saa paikalliselta poliisilta, mutta kansalliseen keräykseen vaaditaan lupa poliisihallitukselta."

Kai sellaiset laittomat rahankeräykset saataisiin nopeasti kuriin, estettyä nykytekniikalla mikäli sellaista todellisuudessa haluttaisiin. Paljonkohan mahtaa olla kaikenlaisia keräyksiä johin ei tosellisuudessa ole virallisia lupia..

7

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parintoppa

murheet saavat olla täällä kun oikeat pumppavaivat poistetaan heti. Toisaalta tuo laakeripumppa on kyllä niin ummetusperäinen että sitä voi olla vaikeaa irroittaa palstan seinistä.

• von Lagerbom

Toisaalta tuot yleensä esiin, ettet pidä kirjoituksistani mutta luet ne kuitenkin aina ja kommentoit ala-arvoiseen tyyliisi. Mitäpä jos poikkeaisit kaffeella tässä joskus niin keskusteltaisiin ongelmistasi ja ehkä joku ratkaisu niihin löydettäisiin. Ilmoita hyvissä ajoin ennen kuin tulet koska olen nykyisin aika paljon täällä pääkaupunkiseudulla. Naisasioissa, jos kiinnostaa,heh..

• Parintoppa
        von Lagerbom kirjoitti:

Toisaalta tuot yleensä esiin, ettet pidä kirjoituksistani mutta luet ne kuitenkin aina ja kommentoit ala-arvoiseen tyyliisi. Mitäpä jos poikkeaisit kaffeella tässä joskus niin keskusteltaisiin ongelmistasi ja ehkä joku ratkaisu niihin löydettäisiin. Ilmoita hyvissä ajoin ennen kuin tulet koska olen nykyisin aika paljon täällä pääkaupunkiseudulla. Naisasioissa, jos kiinnostaa,heh..

Annat ymmärtää että joku jonka tunnet kommentoi juttujasi. Kyllä totuus on kai se että sinulta on ystävät vähissä jos ei peräti lopussa. Ja ilmeisesti "nykyinen" raskaana oleva morsian jäi äitinsä luo kun huomasi mikä halunkki todella olet. Minä en halua pilata kahvihetkiäni sinunlaisesi korkkiruuviakin kieromman tyypin seurassa. Ja sinun ongelmiisi kyllä löytyisi ratkaisu helposti. Kymmenen minuuttia ammattipsykiatrin seurassa ja homma olisi selvä.

• Eunukki

tottakai saataisiin kuriin, mutta kun Satakuntalaiset poliisit (ainakin yksi) ovat niin nälkäisiä, että täytyy lähteä SYÖMÄÄN. Ei sillä "kurnivalla" vatsalla voi edes kirjata tutkintapyyntöä - asia, jonka jokainen ymmärtää, vai ymmärtääkö?

• von Lagerbom

Into suorittaa rikostutkimusta. Koskee tietysti päällikkötason poliisimiehiä, jotka esimiesasemassa määräävät- taikka eivät määrää esitutkintaa suoritettavaksi. Tavallinen poliisi kai kuitenkin kirjaa rikosilmoituksen vastaanotetuksi, johan sen lakikin velvoittaa.. Vaikka, eipä lakeja juuri nykyään noudateta. Vaikuttaa siltä että laintuntemus on poliisillakin hakusessa, eivätkä ymmärrä ilmeisesti lain perimmäistä tarkoitusta, joka kai on se, että lakeja noudatettaisiin kirjaimellisesti.

• Eunukki
        von Lagerbom kirjoitti:

Into suorittaa rikostutkimusta. Koskee tietysti päällikkötason poliisimiehiä, jotka esimiesasemassa määräävät- taikka eivät määrää esitutkintaa suoritettavaksi. Tavallinen poliisi kai kuitenkin kirjaa rikosilmoituksen vastaanotetuksi, johan sen lakikin velvoittaa.. Vaikka, eipä lakeja juuri nykyään noudateta. Vaikuttaa siltä että laintuntemus on poliisillakin hakusessa, eivätkä ymmärrä ilmeisesti lain perimmäistä tarkoitusta, joka kai on se, että lakeja noudatettaisiin kirjaimellisesti.

Sinulla on vieläkin jäljellä ainakin osittain lapsen uskoa, hyvä niin.
        Palaan asiassa juurille, jos poliisimiehellä on nälkä, niin hänpä ei ehdi kirjaamaan mitään tutkimuspyyntöä, vaan lähtee SYÖMÄÄN.
        Tutkinta ja tulokset on vielä aivan eri lukunsa. Tietoa omasta (osa) kokemuksesta.
        1) Varastettu klapeja pihasta ja muuta irtainta omaisuutta
        2) Varastettu korjausrakentamiseen tarvittavia materiaaleja (rakennuksesta sisältä)
        3) Varastettu putket, hanat ym (rakennuksesta sisältä)
        4) Poltettu auto kerrostalon pihassa
        saattaapa olla vielä jotain muutakin, mutta yhtäkaikki mistään edellä mainitusta "tapauksesta" ei ole otettu minuun kertaakaan yhteyttä.
        Palaneen (sisältä) auton ajoin itse poliisilaitoksen pihalle kuvattavaksi.
        Sormenjäljet oli kuulemma lähetetty krp:n labraan, ei ole kaiketi tullut vieläkään vastausta, koska itse tapahtumasta on jo reilu puolitoista vuotta.

Terkkuja vaan satakuntalaiselle poliisille!

Nämä "rahankeräys"jutut ovat vielä asia erikseen. Ensimmäinen tutkintapyyntö on jätetty n. vuonna 2004.
        Edellisestä lauseesta voit päätellä, että tutkintapyyntöjä on tehty silloin tällöin kun on aihetta ilmennyt.
        Viimeisin, yritykseen (syömään!) päättynyt viime syksynä.

• pr kanssamummo
        Eunukki kirjoitti:

Sinulla on vieläkin jäljellä ainakin osittain lapsen uskoa, hyvä niin.
        Palaan asiassa juurille, jos poliisimiehellä on nälkä, niin hänpä ei ehdi kirjaamaan mitään tutkimuspyyntöä, vaan lähtee SYÖMÄÄN.
        Tutkinta ja tulokset on vielä aivan eri lukunsa. Tietoa omasta (osa) kokemuksesta.
        1) Varastettu klapeja pihasta ja muuta irtainta omaisuutta
        2) Varastettu korjausrakentamiseen tarvittavia materiaaleja (rakennuksesta sisältä)
        3) Varastettu putket, hanat ym (rakennuksesta sisältä)
        4) Poltettu auto kerrostalon pihassa
        saattaapa olla vielä jotain muutakin, mutta yhtäkaikki mistään edellä mainitusta "tapauksesta" ei ole otettu minuun kertaakaan yhteyttä.
        Palaneen (sisältä) auton ajoin itse poliisilaitoksen pihalle kuvattavaksi.
        Sormenjäljet oli kuulemma lähetetty krp:n labraan, ei ole kaiketi tullut vieläkään vastausta, koska itse tapahtumasta on jo reilu puolitoista vuotta.

Terkkuja vaan satakuntalaiselle poliisille!

Nämä "rahankeräys"jutut ovat vielä asia erikseen. Ensimmäinen tutkintapyyntö on jätetty n. vuonna 2004.
        Edellisestä lauseesta voit päätellä, että tutkintapyyntöjä on tehty silloin tällöin kun on aihetta ilmennyt.
        Viimeisin, yritykseen (syömään!) päättynyt viime syksynä.

Olin itse mukana.Minun ilmoitukseni otettiin, kun Eunukin vuoro tuli kaverille oli kehittynyt niin kova nälkä, ettei enää kestänyt.
        Ei antanut kuittia edes asikirjojen määrästä.
        Sanoi,laske itse ja käski jättää siihen.
        Niiden kuuluisi olla asiakaspalvelun ammattilaisia,me olemme asiakkaita
        Paikka oli Kokemäen poliisilaitos.
        Jättää nyt meidät omaan työhuoneeseensa ja hilpasee murkinalle.
        Me olisimme voineet vaikka mitä tehdä siellä, kun yksinämme jätettiin.
        Jos samanlainen tapaus tulee eteen, selaan ainakin papereita.
        Ainahan sieltä jotain kiinnostavaa löytyy.
        osaammehan hiukan tietsikkaakin käyttää.

Vaviskaa lainvalvojat,huolehtikaa huoneistanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3308
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3067
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2343
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      1996
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1519
    Aihe