Kysellään nyt viisaammilta kun itsellä kyvyt loppui..
Eli kyseessä -84 vuoden 120LS ja ongelmana mittariston ja puhaltimen kuolema..
Auto seisoi pitemmän aikaa, ja kun aloin sitä herättelemään niin nyt laturin valo palaa,ja moottorin lämpötilamittari hyppii startatessa, käynnistymisen jälkeen kuoleentuu sekin. Eli mittareissa ei toimi kuin nopeusmittari ja taustavalot..
Koitin etsiä sulakerasiaa ym. mutta sellaista ei mitään silmiin osunut, eli tietääkö joku onko sellaista edes olemassa kyseisessä autossa vai meneekö kaikki piuhat suoraan a:sta b:hen?
Skoda 120 ls sulakkeet?
16
585
Vastaukset
- vakkiapina
Hei Ocu II omistajat... voitteko ystävällisesti auttaa ja katsoa mitä käyttöoppaassa sanotaan sulakkeista!
- eiku lukemaan!
- OlenVajakki
Oho..kaikkea netistä löytäääkin.
- Aito Skodisti
Sulerasia löytyy vasemmalta kojetaulun alta, ne sulakkeet monesti hapettuu yms. Niitä kun nitkuttelee crc:n kanssa niin pitäisi korjaantua, mikäli vika on siinä.
Jos enemmän kiinnostaa, niin suosittelen Skodapower.tk:ta, täällä harvoin saa asiantuntevaa vastausta.- nitkutellaan
Minusta tuo " nitkuttelu" crc:n kanssa kuulostaa hyvältä.
- kuivis
Onhan täsä kolmisenkymmentä vuotta tullut ajettua takatuuppari Skodalla. Ne olikin todella hyviä ja varmoja autoja ( toisin kuin yleensä luullaan ). Ostin sitten hötöpäissäni näitä uudempia ( Felician ) ja sillä ei sitten tehnyt yhtään mitään. Joka ainoa asia mikä yleensä voi hajota , siitä hajosi. Felluun laitoin kahdessa vuodessa rahaa pelkkiin varaosiin enemmän mitä vanhoihin tsekkiläisiin kolmessäkymmenessä vuodessa ! Tiedän , että " littuilijat " innostuvat tästä , mutta todistan tarvittaessa asian.
Felician tai muitten keskeneräisten autojen myynti on yleensäkin virhe autovalmistajalle. Se , että saksalaiset tulevat kehiin , tietää tietenkin ikävyyksiä. He kun eivät todellakaan osaa hyvää autoa tehdä. Kaikki ovat yliarvostettuja romuja. Tämäkin on helppo todistaa käyttäjien keskuudessa tehdyillä , laajoilla tutkimuksilla Saksassa ja vähemmän laajalla Suomessa : Opel ja Vw eivät ole edes kymmenen kärjessä ( ainakaan Suomessa , mutta eivät lähelläkään kärkeä edes Saksassa ) .
Itsekin vanhana autoasentajana sen näen ; ei edes jousia ( tai vauhtipyötän hammastuksia ) osata Saksassa karkaista niin että ne kestäisivät edes kuukausia ( vuosista puhumattakaan ) . He pilasivat myös Fellun osista huomattavan osan eli jouduin vaihtamaan jouset kautta linjan Felluuni. En tollo älynnyt heti , että sakujen tekemiähän ne oli. Eli ei niitten tullutkaan kestää ( tyttäreni suosii Opeleita ja niistä joka ainoaan täytyy vaihtaa jouset noin kerran kolmessa vuodessa ). Muita esimerkkejäkin olisi , mutta kokemuksistani tiivistäen : Pysy kaukana saksalaisista autoista ( se on viisauden alku ) ja siirry japseihin. Heillä on tosin paha ongelma se korien ruostuminen. Littu .. Pitäisköhän meidän katsella säyseää ruunaa ja ajella nämä reissumme maalikyliin sillä...- HOLISTI74.91
Juuri näin! Saksalaiset ovat aikamoisia vikapommeja.
- YliarvostettuaRomua
HOLISTI74.91 kirjoitti:
Juuri näin! Saksalaiset ovat aikamoisia vikapommeja.
Mä en saksalaista ostais, vaikka mulla olisi rahaa miljardeja. Yhestä Bemarinrimpulasta jäi sellaset paskanmaut suuhun, että kyllä se merkki on kokeiltu ja huonoksi todettu. Jatkuvastihan sitä kuulee juttuja, millasia vikoja on missäkin saksmannin autossa, anteeksi kulkuneuvossa. Semmosia saksanseisojia, että en kyllä mokomia paskoja osta ikinä. Yhteen tuli nuorempana hölmöyspäissä hurahdettua ja jumalauta mitkä oppirahat mä siitä vikasiirrosta sain maksaa.
Aika uusi BMW näytti jättäneen tien päälle, kun lauantaina matkasin Espoosta Tampereelle. Joku muukin nyt sitten kantapään kautta opettelee pysymään Bemareista kaukana. - esson-paari
YliarvostettuaRomua kirjoitti:
Mä en saksalaista ostais, vaikka mulla olisi rahaa miljardeja. Yhestä Bemarinrimpulasta jäi sellaset paskanmaut suuhun, että kyllä se merkki on kokeiltu ja huonoksi todettu. Jatkuvastihan sitä kuulee juttuja, millasia vikoja on missäkin saksmannin autossa, anteeksi kulkuneuvossa. Semmosia saksanseisojia, että en kyllä mokomia paskoja osta ikinä. Yhteen tuli nuorempana hölmöyspäissä hurahdettua ja jumalauta mitkä oppirahat mä siitä vikasiirrosta sain maksaa.
Aika uusi BMW näytti jättäneen tien päälle, kun lauantaina matkasin Espoosta Tampereelle. Joku muukin nyt sitten kantapään kautta opettelee pysymään Bemareista kaukana.Onneksi Skodassa ei ole yhtään saksalaista osaa
käy jostain uusimmasta skoda octaviasta kattomassa vaikka romuttamolla missä on sulakerasia, eiköhän lie ihan samassa paikassa vielä nykyäänkin, kehitys ei kehity ihan kaikilla automerkeillä
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Olet siinä mielessä oikeassa että pääsulakerasia on ainakin fabiassa edelleen samassa paikassa kojelaudan alla vasemmalla kuten useimmissa henkilöautoissa tapaa olla. Mihinkäs se kehityksen vuoksi olisi pitänyt siirtää?
- Puolivalo.skeida
Ei ainakaan näin laadutonta skeidaa
MATTI - 26.10.2016 klo 8:24
Vaimolla Skoda Octavia 2010, bensa. Autossa erikoinen valovika: toinen ajovalo ei pala, ei myöskään osa vilkuista. Polttimot ehjät ja sähkökynällä tarkistaen myös sulakkeet. Onko kellään tietoa tai kokemusta moisesta?
TOMPPA - 31.10.2016 klo 1:26
Skoda Octavia 2009 päivävalot ei syty aina. Joskus auttaa kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Valokatkaisijassa ei ole päivävaloasentoa vaan kyseisten valojen pitäisi syttyä aina automaattisesti kun käynnistää auton.
JOUKO - 20.11.2016 klo 19:19
Matin kohtalotoveri.
Minulla on Skoda Octavia bensa vm. 2012. Olen käyttänyt autoa huoltoaseman pesulinjalla, jolloin n. joka kolmannella kerralla on mennyt jonkin lampun polttimo. Alussa meni pari kertaa rekisterivalon poltin (helppo vaihtaa). Sitten meni päiväajovalo oikealta ja lopuksi myös lyhyt ajovalo oikealta (Näitä en ole itse vaihtanut). Olen tullut varovaisemmaksi pesujen kanssa, mutta nyt lamput sammuilevat ilman pesujakin. Ihmeellisintä on, että välillä ne saattavat syttyä joksikin aikaa. Puolitoista vuotta sitten oikean lyhyen ajovalon poltin vaihdettiin merkkikorjaamolla. Se sammui uudelleen vuoden päästä, jolloin taas vaihdatin sen merkkikorjaamolla. Nyt tämä oikea lähivalo kesti vain muutamana kuukauden eikä saman puolen päiväajovalokaan pala. Tällä hetkellä ajan sumuvalot päällä, koska en halua ajaa "yksisilmäisenä". Lamppuvaroitusvalo on jatkuvasti päällä ja varoitustekstikin toimii käynnistäessä. Pitäisikö lähteä tarkistamaan lamppujen johtoja yksi kerrallaan?
Minulla on ollut autoja vuodesta 1964, mutta niissä ei koskaan ole ollut tämänlaisia ongelmia valojen kanssa.
Sähköpääkeskus hajoo käsiin - Kaikenlaistahäröö
Skodailijan elämä on ikäviä yllätyksiä täynnä.
- Veteranos
Joko 120Ls on museorekisterissä? Silloinhan sitä ei tarvitse katsastaa kuin 2 vuoden välein. Melkoinen helpotus. Herättäisi veteraaniautojen ajoissakin nykyisin varmasti jo ihan positiivista huomiota ja siellä ajossahan voisi heittää huulta siitä, pääseekö sillä kertaa maaliin saakka ilman kampiakseliremonttia. Hyvin menisi läpi kun ne ovat tilaisuuksia joissa saa nauraa vapaasti myös itselleen.
- Njet.puolivaloskoda
Sähköpääkeskukset kuntoon nyt,pimeät kelit alkoi jo.
- Puolivaloskodat
Jep jep..ovienlukot ikkunat yms sähköviat ovat skodistin arkipäivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816