Kannattaako muuttaa jos haluaa "maaseudun rauhaan"? Kiitos asiallisista vastauksista.
Joroinen?
73
6642
Vastaukset
- petsku86
hyvä paikka
- tint3
Tää sivuaa tästä asiasta......
'Jorkan'kirkkoon tulee maallikko saarnaaja,SAARNAAMAAN,
sunnuntaina,ennenkuin menette Jumalan palvelukseen,
kannattaa lukea vaikka,Leevi K Laitisen tarinaa,googlettamalla
löytyy,ehkä mietitte,taustaa,tuskaa,kipua ym.
Kirkon pitää herätä...srk on omiakin aitoja,rehellisiä pappeja.
taas tulee lisää,eroa kirkosta.
Ei ole oikea ihminen kirkon palvelukseen.
Harkitkaa otatteko sen saarnaajan,huh,huh.
Eikö Päivi Räsänen jo riitä?
- muuttaisin minäkin
Joroisista on kuitenkin lyhyt matka käydä Varkaudessa töissä.
- Kolmesadantollo
Leppävirta Joroista fiksumpi.
- Anonyymi
Kolmesadantollo kirjoitti:
Leppävirta Joroista fiksumpi.
Leppävirralla paljon kepulaiset, ei hyvä!
- Kuvansin hauki
Ja Kuvansikin on hyvä vaihtoehto. Esim. Paavalinkivi keskellä luontoa järven rannalla.
- maisteri:=)
muuta pois ja nopeasti sieltä kuolevasta ja velkaisesta kaupungista. Minä muutin reilu vuosi sitten tänne Leppävirralle ja täällä on kaikki tosi hyvin. Kaupoille on lyhyt matka Kuopioon ja konsertti ja urheilutarjontaa
siellä riittää. Luonnonrauhaa löytyy riittämiin Leppävirralta. Joroinen on vähän syrjässä, sieltä on pitkämatka kaupoille, kun ei Varkaudessa ole kunnon kauppoja.
Tee rohkea päätös ja muuta sieltä Varkaudesta pois ja nopeasti, niin on tehnyt tuhannet muutkin
viimevuosina.
ONNEA ja rohkeita päätöksiä. - professori
maisteri:=) kirjoitti:
muuta pois ja nopeasti sieltä kuolevasta ja velkaisesta kaupungista. Minä muutin reilu vuosi sitten tänne Leppävirralle ja täällä on kaikki tosi hyvin. Kaupoille on lyhyt matka Kuopioon ja konsertti ja urheilutarjontaa
siellä riittää. Luonnonrauhaa löytyy riittämiin Leppävirralta. Joroinen on vähän syrjässä, sieltä on pitkämatka kaupoille, kun ei Varkaudessa ole kunnon kauppoja.
Tee rohkea päätös ja muuta sieltä Varkaudesta pois ja nopeasti, niin on tehnyt tuhannet muutkin
viimevuosina.
ONNEA ja rohkeita päätöksiä.tätä "kuoleva kaupunki" juttua on viljelty jo vuosien ajan. kerropa mulle mitä se tarkottaa? mitä sinä ymmärrät kuolemisella? että kaikki ihmiset muuttavat varkaudesta pois vai? tännekö ei jäisi elämää ollenkaan? ei yhen yhtä ihmistäkö? varkaudesta tulisi suomen tsernobyl? sitäkö tarkoitat? voitko kertoa täältä suomen maasta yhtään sellaista kaupunkia joka olisi kuollut pois?
näitä kuoleva kaupunki juttuja on kuultu jos jonkinlaisen expertti idioottien suusta ihan tarpeeksi. - 15+2
professori kirjoitti:
tätä "kuoleva kaupunki" juttua on viljelty jo vuosien ajan. kerropa mulle mitä se tarkottaa? mitä sinä ymmärrät kuolemisella? että kaikki ihmiset muuttavat varkaudesta pois vai? tännekö ei jäisi elämää ollenkaan? ei yhen yhtä ihmistäkö? varkaudesta tulisi suomen tsernobyl? sitäkö tarkoitat? voitko kertoa täältä suomen maasta yhtään sellaista kaupunkia joka olisi kuollut pois?
näitä kuoleva kaupunki juttuja on kuultu jos jonkinlaisen expertti idioottien suusta ihan tarpeeksi.Jouko vei täältä työn ja sain toiselta paikkakunnalta töitä.Siis lähden ja niin tekee moni muukin.
- Varkkila
professori kirjoitti:
tätä "kuoleva kaupunki" juttua on viljelty jo vuosien ajan. kerropa mulle mitä se tarkottaa? mitä sinä ymmärrät kuolemisella? että kaikki ihmiset muuttavat varkaudesta pois vai? tännekö ei jäisi elämää ollenkaan? ei yhen yhtä ihmistäkö? varkaudesta tulisi suomen tsernobyl? sitäkö tarkoitat? voitko kertoa täältä suomen maasta yhtään sellaista kaupunkia joka olisi kuollut pois?
näitä kuoleva kaupunki juttuja on kuultu jos jonkinlaisen expertti idioottien suusta ihan tarpeeksi.Taas poistui vajaa 40 asukasta kesä-heinäkuussa ja nyt ollaan alle 22.900 asukkaan kaupungissa....Ota huomioon, että Kangaslammin porukat on tuossa kokonaislukemassa jo mukana....Ei kuole kokonaan ei, mutta nyt on kohta viimeinen hetki kääntää väestötappio muuttovoitolliseksi. Muuten tilanne rupeaa ruokkimaan itse itseään. Vaikka WL tuossa yritti jo selitellä, että pitkästä aikaa (taisi olla touko-kesäkuussa) on väestökato pysähtynyt, niin ei oikein siltä näytä. 36 asukasta/kk tekee neljättäsataa vuodessa ja se porukka on jo aika paljon. Uskoisin tämän vuoden lopussa olevan sellaisen 22.700 asukkaan Kaupunki...Voip mennä vikaankin ja toivottavasti juuri siihen suuntaan, että porukkaa olisi tullut Kaupunkiin paljon lisää, mutta eppäilen.
- vesileppis,,,
Varkkila kirjoitti:
Taas poistui vajaa 40 asukasta kesä-heinäkuussa ja nyt ollaan alle 22.900 asukkaan kaupungissa....Ota huomioon, että Kangaslammin porukat on tuossa kokonaislukemassa jo mukana....Ei kuole kokonaan ei, mutta nyt on kohta viimeinen hetki kääntää väestötappio muuttovoitolliseksi. Muuten tilanne rupeaa ruokkimaan itse itseään. Vaikka WL tuossa yritti jo selitellä, että pitkästä aikaa (taisi olla touko-kesäkuussa) on väestökato pysähtynyt, niin ei oikein siltä näytä. 36 asukasta/kk tekee neljättäsataa vuodessa ja se porukka on jo aika paljon. Uskoisin tämän vuoden lopussa olevan sellaisen 22.700 asukkaan Kaupunki...Voip mennä vikaankin ja toivottavasti juuri siihen suuntaan, että porukkaa olisi tullut Kaupunkiin paljon lisää, mutta eppäilen.
olet aivan oikeassa, että väestökato on kova ja jotain pitäis tosiaan tehdä.
- kalsium
professori kirjoitti:
näitä kuoleva kaupunki juttuja on kuultu jos jonkinlaisen expertti idioottien suusta ihan tarpeeksi.Kuulostaa jo aika epätovoiselta! Kyllä varmaan itse tiedät mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti "kuolevalla kaupungilla"
- JJR-allianssi
Joroisista Varkauteen, tosin käyn edelleen töissä joroisissa. Joroisissa kaikki tietävät kaikkien asiat. Minunkin asiani tiedettiin paremmin kuin minä itse tiesin. Nyt saan olla rauhassa vaikka asun kaupungissa.
Entinen naapurini joroisista muuten tietää nykyisen taloni värinkin vaikka en ole edes kertonut mihin muutin. Muuta vaan Joroisiin siellä on rauhallista asua.- VaimonVeli
Miten se nyt ottaa - että muut tietävät sinun asiat paremmin kuin sinä itse ?
- TontillaRajat
Miten joku voi tietää sinun asiat paremmin kuin sinä itse ?
- teetyötäslaulellen
No tuota en tiedä,mutta juorut kulkee nopeasti kuntien välillä. Ei se kuitenkaan kuntaliitos ole ,mutta ....
- Kylläpiinaan
Kyllä ne kyttää. Vaikka muuttaisit Nuorgamiin. Juoruavat. Pistävät tuttavia utelemaan. Minulta eräs kysyi osoitteen ja kertoi katkerille. Kyllä ihmiset on piruja. Nykyisin teen samaa mitä he minulle. Pistän huhuja ja tosiasioitakin eteenpäin. Kyllä huomaa nopeasti kulkee tieto.
Näin muualta muuttaneena sanoisin että Joroinen on hyvä paikka jos haluaa maaseudun rauhaa. Silti on Varkauden palvelut lähellä ja esim. terveyspalveluthan ollaan yhdistämässä ja silloin saa yliopistotasoista hoitoa läheltä. Leppävirralta vastaavia pitää hakea 50km päästä ja jos asuu Leppävirran eteläosissa niin 100km päästä. Ajaen ohi vastaavien palveluiden Varkaudesta. Kauppavalikoimathan on surkeat Kuopiossa. Eli olet silloin hyviä palveluita jo paljon lähempänä joko Jyväskylä tai sitten Helsinki niin jo on palvelua. Mitä tästä opimme Joroinen on hyvä valinta.
- ekiaa
olisit hyvä mies ollut siellä reissussa pitempään. Vaihda jo uusi sulake, että opit edes laskemaan.
- toki
suosittelen Kuvansia! Kaikki on hyvää siellä. Ainut miinus puoli on 6kilsaa lähimpää isompaan kauppaan. On siellä tietysti Koo-Mikon kyläkauppa jos tarvii ostaa kaljaa ja tupakkaa.
- lapsiorja??
miten mahdollista,eräs yrittäjä aloittanut 13vuotiaana metsurintyöt! etsin apua työhommiin.tämän esittely kertoi tuon.
- Mikäsmetsurrii
Kuka tämmöinen. Neverhöörd??
- Telluvainaa
lapsiorja?? kirjoitti:
miten mahdollista,eräs yrittäjä aloittanut 13vuotiaana metsurintyöt! etsin apua työhommiin.tämän esittely kertoi tuon.
No äitinsä on lehmä.
- Hirveesti nähnyt
Joka paikassa on hyvä asua , elää ja olla. Moni asia on enemmän
kiinni itsestä ja omasta asenteesta sekä suhtautumisesta ympä-
ristöön kuin koskaan edes ymmärtää. Elä ja anna toistenkin elää
OMAA ELÄMÄÄ niin paremmin pyyhkii kun luulisikaan.- isisinodin
kuuleppas, muuta vaikka syyriaan, oma asenne on kyllä hyödyksi, suhtaudu ympäristöön sit vaikka kattelemalla isis joukkojen törkeyksiä.
- karri karri
KYLLÄ PETTURIT PORVARIT MUUTTAA SINNE KARTANO JOROISEEN!!!! ME HYÄT TYÖLÄISET JÄÄHÄÄN TÄÄNNE MENE RAUKKA JOSROESEEEN!!!!
- pissiassiiii
Joroisissa väännettään väkisin ylioppilaita lisävuodella tai kuukausilla. Sellanen tyhjäpääkin tyttö saa sanoo olevansa ylioppilas...joka valmistu muita myöhemmin:'D
- Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Tuota noin, lukion saa suorittaa neljässä vuodessa muuallakin Suomessa, ihan sulle tyhjäpäälle tiedoksi. Ei ole siis pelkästään Joroisten keksimä juttu. Ihmisillä kun voi olla muitakin syitä kuin pelkkä tyhjäpäisyys siihen, että haluavat opiskella sen neljä vuotta.
- sorisprivaa
Ni tässä tapauksessa on tyhjäpää kyseessä. Nimeltä mainitsematta. Itse en tyhjäpää ole valitettavasti. Erehdyit. Sinulle nauraa hevosetkin...
- Anonyymi
On sulla kamala asenne!
- ei-savolainen
Kyllä, täällä Joroisten metsissä on rauhallista!
- Anonyymi
Heh, missä METSISSÄ? Siellä on vain avohakkuu-aukioita ja surkeita ohutrunkoisia puupeltoja.
- pettynytpotilas
Tympiä virkailija Terv keskukseen tuli. Miksei voi edes yrittää olla ystävällinen??Pelottava otus .
- Kukaonhän
Vastaanotossa vai missä asiakkaita pelottelee? Onko tarkempia tuntomerkkejä että osaa varoa jos joutuu asioimaan?
- Kolmesadantollo
Haisee vittuineen hikineen. Hyi helvetti.
- Varkaus.se.on
Varkaus on hyvä ja turvallinen paikka elää. Jos haluaa pois kaupungin vilinästä niin esim Könönpelto tai Luttila on hyvin idyllistä ja rauhallista aluetta. Kuvansi on kans ja se on lähellä Varkautta. Sit on kans Sorsakoski joka on Leppävirran puolella. Mutta Varkkilasta löytyy kyllä rauhallisia alueita myös.
- eteläkönäriok
Eteläinen-Könöönpelto on rauhallista aluetta.
Pohjoispuolella on pirunriivaaamia porukooita. - iinamiia
Opettaisivat lapsesnsa käyttäytymään, etenkin tytöt ovat ilkkeitä.
- relanderinkadulla
Rellunkadulla on hiljaisia taloja. Ja edullisia vaikka omaksi ostaa.
- bubbelibuu
Ikävää on vain se että niissä pahvitaloissa asuu paljon homoseksualisteja.Ei kukaan tervejärkinen kestä kuunnella kun perseorgasmeissaan karjuvat
- Grogi
Suosittelen kyllä muuttamista ihan mihin tahansa muualle kuin Varkauteen, en muista kyllä missään nähneeni niin autioita katuja ja ankeaa ilmapiiriä kuin varkaudessa ja sentään siellä asuin useita vuosia.
- mansesterista
Älä tule koskaan takaisin, pliis.
- PompPasi
Tervetuloa Kuopioon!
- Sahis9
Parasta Kuopiossa on moottoritie. Ja sekin on muiden tekemä.
- jirmuuu
pasuuuna
- Reumapotilas
Joo Joroisissa tympiää terveyskeskuksessa. Hirveän töykeää ja suorastaan mörähti virkailija. Aivan kuin asiakkaat olisivat jotain riesoja,vaikka heitä varten työntekijät kuuluisi olla. Kurja olo jäi. Vaihdoim Varkauteen omalääkärin.
- Anonyymi
Ookkonää oulusta
- NaapuriSopula
Varkaudessa on hyvä henki ja lähes kaikki tietää koko kaupungin !
Kaikki tietää että missä on kaupat ja minne mennä jos jano & nälkä yllättää ! - Kumpikampi
Ime nekrun kyrpää vaan.
- Anonyymi
Joroisen Sysmäjärvestä tulee hyvin rapuja... onko muut saaneet? Ei kyllä ole näkyny muita pyytämässä ?
- Anonyymi
Joronjäljessä kasarilla jorattiin
sitten jatkoilla aina porattiin
Joroinen on kylä mainio
viihtyis siellä Junnu Vainio
Joroisissa on perunapojat
niillä pelloilla syvät ojat
Ja triathlonin voitti Kiurun Pauli
Joroisissa nähtiin aikoinaan Anneli Sauli
On ollut kuuluisia musiikkijuhlia
ei kannata raitin talonseiniä tuhria - Anonyymi
Asialliset komenti Jes! Muutoin saisi poistaa koko aiheen sillä henkilö tehnyt päätöksen :) Niinpä turhaan näitä täällä säilytttä kun ei päätä ei häntää noissa kommenteissa. Kaikki max 4-vuoden komentti / - tai komentoimatta olleet niin ROSKIIN!!
- Anonyymi
Mahtaako lestalla olla hätä.
- Anonyymi
asd
- Anonyymi
Kannattaa jos haluaa jäätyä tien varteen eikä kukaan auta. Joroisissa oli vedessä kastunut mies yrittänyt hälyttää apua ohi ajavilta autoilta, mutta lukuisat autot olivat ajaneet vain ohi ja mies vietiin lopulta poliisin toimesta ensiapuun.
- Anonyymi
Onko se pakko talvella itsensä kastella jos muuttaa Joroisiin?
- Anonyymi
Varkautelaiset ajoi kaikki ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkautelaiset ajoi kaikki ohi.
Juu varmaan ajo,kiire kattoo telkkua ja mulkkua,muutahan ne ei osaa oluen juonnin ja ja riitelyn ja vittuilun lisäks
- Anonyymi
neoliniitähelsinkiläisiäjuppejaeisavolainenjätäheitteillejoroineneiniinhyväkuleppävirtasekuopiooisparas
- Anonyymi
Voisin hyvin asuu joroisilla ja vierailla Siellä ja suhailla sinne
- Anonyymi
peräkoukku
puujalka
mopon pakoputki - Anonyymi
e4fvr
- Anonyymi
Ei nro 33 eduskuntaan
Ei kannata äänestää - Anonyymi
Huva Kököömys.
- Anonyymi
Ainakin varkauden kaupunki johtaja asuu mielummin Joroisissa ja Navitaksen johtaja Leppävirralla
Jotain vikaa Varkaudessa on kun nämä kaksi herraa ei Varkaudessa halua asua, vaikka työpaikka on Varkaudessa? - Anonyymi
joroisten kunnallisten päättäjien pitää saada ainkin asuntoasiat kuntoon muutoin kun purkamalla kiinteistöjä ja täällä on myös paljon myös muita epäkohtia mitkä päättäjät kiertää jakieroilee. et niin
- Anonyymi
ja myös haluaisin tietää miksi kunnanjohtajalla ei ole aikaa keskutella jos hänelle soittaa ja jättää viestin on todella onni jos tulee soitto takaisin,no onhan joroinen savon pariisi mutta pariiseja on niin monenlaisia,tämä on konkurssikypsä kylä,,,,
- Anonyymi
ja pespalloa pelaamaan vaihto ehtona freesbee golf niin kyllä kunnanisä tykkää,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Anonyymi
ja mikä varkauden kaupungin johtaja se on vaan hänninen,,,,,,,,,,,,,,
- Anonyymi
kunnanjohtajalle lisää palkkaa hän on niin stressaantunut liikaa aurinkopaneelien asennusta ja häntähän hävettää olla kunnallinen virka mies no tosi aihetta onkin
- Anonyymi
lukaisin tuossa warkaudenlehteä niin on se ihme tämä kunnanjohtaja kuronen oikea linssilude jokapäivänlehdessä kertomassa omia niin sanottuja viisaita ajatuksia et hups keikkaa nyt hän on päässyt liikunnan näköalapaikalle tarkoittanee lentokentän lennonjohtotornia sieltähän sitä näkeee jopa aurinkokennot ja joroinen vielä vuonna 2021 suomen liikkuvin kunta uskomatonta voi voi sentään on se jämptimies tämä jaakko
- Anonyymi
olen sitä mieltä että joroisiin pitää saada pätevämpi kunnanjohtaja joka osaa johtaa kuntaa oikealla tavalla nykyiseltä kunnanisiltä puuttuu kokemus ym kyllä hän kunnannaisia osaa naurattaa ja jopa kahvitjuoda mutta se ei riitä eikun uusi kunnanjohtaja kehiin hän ei oikein edes pärjännyt edes sivistysjohtajan töissä eikä oikein opettajan
- Anonyymi
Kyllä kannattavaa. Tykkään asua täällä kuvansissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039