Minulla on farmari mallinen Mazda 6 1.8 koneella vm.2007.Nyt on tarkoitus käyttää auto ilmastointilaitteen täyttöhuollossa ja sen jälkeen vaihtaa itse raitisilmasuodatin.Misssäpäin tässä tapauksessa tuo kyseinen suodatin sijaitsee,hieman mitä olen kysellyt niin jotkut muistelivat että hansikaslokeron takana?Auto on minulle sen verran uusi että asiallisista neuvoista kiitän jo etukäteen.Täyttöhuolto tarjoukseen ei kuulu suodattimen vaihtoa joten ajattelin vaihtaa sen itse.
Raitisilmasuodatin
12
6524
Vastaukset
- Suodatinuusiksi
Ota kunnon valo ja taiteile itsesi repsikan jalkatilaan niin näet siellä hanskalokeron alla kaksi siipimutteria. Ne auki niin siellähän se on. Jos ei näy siipimuttereita niin sitten pahaksi onneksi pitää ottaa hanskalokero irti ja siellä on se luukku. Toivottavasti ei näin. Varaa imuri viereen niin voit imuroida se kolon ennen uutta suodatinta. Kirjoita vastaus löytyikö sitä?
- Mazda GY
no nyt on Mazda käynyt ilmastoinnin täyttöhuollossa eka kerran elämässään ja kahteen kertaan.Oli paikkakunnalla tarjous kyseisestä huollosta ja tartuin siihen koska auton huoltohistoriassa ei ollut merkintää ilmastoinnin huollosta,muuten huollettu merkkiliikkeessä ohjelman mukaisesti.Vaimo käytti koska aikataulut eivät minulle sopineet ja eka kerran lykkäsivät kylmäainetta 105g ja sanoivat että tilavuus täytenä 430g.Mutta koska haluan tuntea autoni,selvitin "kautta rantain" että jos ohjaus oikealla määrä 430g,jos ohjaus vasemmalla määrä 470g.Soitin perään että meniköhän määrä oikein ja kaveri myönsi ystävällisesti että totta tosiaan jos ratti vasemmalla määrä 470g ja sanoi että aja paikalle niin lisätään puuttuvat 40g.Joten olkaahan tarkkoina,minäkin tässä opiskelen autoani,eka Mazda minulla.Sen verran kurkkasin että hanskalokero helppo irroittaa,ajan vielä 5tkm seuraavaan huoltoon saakka sitten vaihdan kaikki suodattimet,öljyt yms.Kiitti neuvoista,ilmoitan kun homma suoritettu.
- Mazda GY
No niin nyt on suodatin vaihdettu.Eli otin hansikaslokeron pois sen takana tosiaan valkoinen luukku jossa pari nuolta alaspäin kooltaan n.5X20 cm ja se lähti ihan käsillä irroittaen pois ja sen takana suodatin.Vanhassa suodattimessa luki Mazda ja joku numerosarja ja Mann Filter ja tosiaan tekstit oli minuun päin ja nuolet alas.Ostin Motonetistä suodattimen nimeltään Professional Parts Sweden ja se oli valkoinen ja harsomainen mutta nuolia ei ollut.Laitoin sen niin että tekstit ovat luettavissa,ei ylösalaisin ja itseenipäin.Oli erittäin likainen,edellinen vaihto tammikuussa merkkiliikkeessä joten taitaa vuosi olla ihan max.vaihtoväli.Luukkua en meinannut heti hokata mutta sinäkin ylhäällä ja alhaalla kaksi "kynttä" eri jaoilla joten ei satu kuin yhdessä asennossa paikoilleen.Pölyjen pyyhintä vei tosiaan enemmän aikaa kuin itse vaihto kun ekaksi hoksasin oikean luukun.Vaihdoin myös ilmansuodattimen,sekin oli aika likainen,täytyy vaihtaa useammin kuin tähän asti vaihdettu,edellinen 9/2008 60 tkm kohdalla.Vielä jarrunesteet ja moottoriöljyt suodatin uusiksi.Ai niin laitoin myös sisätilanlämmittimen paikoilleen.Kiitoksia asiallisista neuvoista,hyvää viikonloppua ja yritetään pärjätä vaikka tuo talvi puskee kovasti päälle!
- suodatin vaihto
paikka on muuttunut vm 2007...itsellä vm 2003 jossa suodatin sijaitsee hanskalokeron sisällä näkyvän luukun takana. Eli hanskalokero lähtee irti kun painaa sivulta...näet systeemin helposti. Sitten musta luukku noin 5x20cm varovasti auki ettet riko muovikannakkeita. Uusi suodin tulee siten että nuoli on alaspäin. Tarvikeliikkeissä suodin maksaa alle 20egee.
- Juha vaan....
Olen myös aikeissa vaihtaa kyseisen suodattimen ja aloin tuossa kans ihmettelemään uudessa suodattimessa olevia nuolia! Onko muuten väliä missä asennossa suodattimen asentaa?? kiitos vinkistä!
Juha vaan.... kirjoitti:
Olen myös aikeissa vaihtaa kyseisen suodattimen ja aloin tuossa kans ihmettelemään uudessa suodattimessa olevia nuolia! Onko muuten väliä missä asennossa suodattimen asentaa?? kiitos vinkistä!
Nuolella on se merkitys tosiaan että ilmankierto menisi oikein päin suhteessa suodattimen suodatinpintaan tms. Kaikissa varaosasuodattimissa ei tätä nuolta kylläkään ole.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat asennolla mutta nuoli jää eteen ja osoittaa alas joten se "määrää" asennon.
Mutta itse olen vaihtanut pari kertaa vuodessa syksyllä ja keväällä. Paras suodin on ollut Motonetistä ostettu ei pahvinen vaan sellainen harsomainen/lasikuitumainen suodin (mikähän lie oikea termi). Se tuntui suodattavan parhaiten.- Juha vaan..
handeplus kirjoitti:
Nuolella on se merkitys tosiaan että ilmankierto menisi oikein päin suhteessa suodattimen suodatinpintaan tms. Kaikissa varaosasuodattimissa ei tätä nuolta kylläkään ole.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat asennolla mutta nuoli jää eteen ja osoittaa alas joten se "määrää" asennon.
Mutta itse olen vaihtanut pari kertaa vuodessa syksyllä ja keväällä. Paras suodin on ollut Motonetistä ostettu ei pahvinen vaan sellainen harsomainen/lasikuitumainen suodin (mikähän lie oikea termi). Se tuntui suodattavan parhaiten.No sitä juuri tarkoitinkin että nuolet itseeni- ja alaspäin suodatinta asennettaessa. Niin tarkoitin että suodatinta ei käytännössä voi laittaa väärin sinne kunhan katsoo merkit oikein. Mulla on tällä hetkellä ostettuna paperinen raitisilmasuodatin, mutta pitää kokeilla tuota motonetin filsua vaikka seuraavaksi!
- Adzam
Juha vaan.. kirjoitti:
No sitä juuri tarkoitinkin että nuolet itseeni- ja alaspäin suodatinta asennettaessa. Niin tarkoitin että suodatinta ei käytännössä voi laittaa väärin sinne kunhan katsoo merkit oikein. Mulla on tällä hetkellä ostettuna paperinen raitisilmasuodatin, mutta pitää kokeilla tuota motonetin filsua vaikka seuraavaksi!
Mistä löytyy uusien Kuutosten raitisilmasuodatin? Itselläni on 2 litranen dieseli.Löytyykö jostakin jo tarvikesuodatinta,alkuperäinen kun maksaa vaihdettuna noin 70 e.
- Juha vaan..
Adzam kirjoitti:
Mistä löytyy uusien Kuutosten raitisilmasuodatin? Itselläni on 2 litranen dieseli.Löytyykö jostakin jo tarvikesuodatinta,alkuperäinen kun maksaa vaihdettuna noin 70 e.
Kyllä on jumalauta kallis yhden raitisilmansuodattimen vaihto! Tai no joo, "ammattiasentajaltahan" siinä menee tunti ja kotiasentajalalta max. 5min.
Tuskin on raitisilmansuodattimen paikka juurikaan muuttunut eli varmaankin hansikaslokeron takana ja lokeron saa käsin irti!
Mann-filter:in ja Purolatorin nettisivujen mukaan raitisilmasuodatin on GH-korimallissa sama kuin vanhemmissa eli 2002-2007 ja sen saa alle 20 eurolla. - Petu taas
Juha vaan.. kirjoitti:
Kyllä on jumalauta kallis yhden raitisilmansuodattimen vaihto! Tai no joo, "ammattiasentajaltahan" siinä menee tunti ja kotiasentajalalta max. 5min.
Tuskin on raitisilmansuodattimen paikka juurikaan muuttunut eli varmaankin hansikaslokeron takana ja lokeron saa käsin irti!
Mann-filter:in ja Purolatorin nettisivujen mukaan raitisilmasuodatin on GH-korimallissa sama kuin vanhemmissa eli 2002-2007 ja sen saa alle 20 eurolla.Enpä heti keksinyt, miten hanskalokeron saa kokonaan irti ja jouduin keplottelemaan vaihdon kapeasta raosta. Siispä jo jollakulla on vinkkejä, kuinka hanskalokero irtoaa vm -11 Mazda kutosesta ilman työkaluja, otan mielelläni vastaan. Nyt maksoi filtteri Motonetissa 24,90.
- rwwr22
tuleeko siinä aina skpl vai pitääkö noita25e suodattimia ostaa 2`? olettekomuualta kuin motonetistä löytäneet?
- Savipa
Kyllä se on hansikaslokoron takana,avaa hasikaslokero ja pudota alas ja vaihda suodatin ei tarvitse mitään työkaluja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316