Onko teillä koskaan juolahtanut mieleen jos vaikka ulkomaalainen kumppanisi pyytäisi sinua asumaan omaan maahansa jos se vaikka olisi kehitysmaa vaikkapa esim. Somalia tai Afghanistan? Pakkaisitko laukut ja lähtisit matkaan vai miettisitkö asiaa?
Entä jos olisit suhteessa vaikkapa somaliin ja hän pyytäisi sinua vierailemaan kotimaassaan?
Muutto kehitysmaahan?
42
806
Vastaukset
- 13
näillä retkuilla on mielessä länsimaalaisen yhteiskunnan edut eikä paluu paskamaahansa kun ovat kerran sieltä pois päässeet.
- elintasopakolaisuus
Ja Aasiassa sentään paistaa aurinko ja voi asua vaikka rannalla ja elää riisillä. Afrikassa viuhuu pommit korvalehden päältä hei.
- 13
sitävastoin onko teillä horoilla varaa elättää tuontimiehiä?
Epäilen... - kelakorvaus!
13 kirjoitti:
sitävastoin onko teillä horoilla varaa elättää tuontimiehiä?
Epäilen...Kerron nyt kaikille: oli se sitten muslimimies tai thaiämmä, niin ihan saman kelakorvauksen saa kelasta kumpikin. Kumpikin jos tekee kakaroita, niin lapsilisä on sama muslimilla ja thailla. Kumpikin menee kielikoulutukseen ja saa saman korvauksen kelasta. En oikein ymmärrä teidän kinaamista.
- hjghjghjgh
kelakorvaus! kirjoitti:
Kerron nyt kaikille: oli se sitten muslimimies tai thaiämmä, niin ihan saman kelakorvauksen saa kelasta kumpikin. Kumpikin jos tekee kakaroita, niin lapsilisä on sama muslimilla ja thailla. Kumpikin menee kielikoulutukseen ja saa saman korvauksen kelasta. En oikein ymmärrä teidän kinaamista.
Ihan naurettavaa itkee jostakin 100 euron lapsilisästä kun toi lapsen isä on kuiteskin suomalainen.
Eiks muka suomalaisen isän lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen äiti on ulkomailla syntynyt?
On ihan eri asia nostaa 600 euron kotoutustukea kuin itkee jostain satasen lapsilisästä. Kai kuiteskin tiedät et käytännössä kenenkään suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimo ei tota kuuttasataa euroo saa kotona makaamisesta koska miehen tulot ylittää yleensä reilusti ton tulorajan minkä jälkeen tota korvausta ei ulkomaalaiselle vaimolle makseta! - suomithai
kelakorvaus! kirjoitti:
Kerron nyt kaikille: oli se sitten muslimimies tai thaiämmä, niin ihan saman kelakorvauksen saa kelasta kumpikin. Kumpikin jos tekee kakaroita, niin lapsilisä on sama muslimilla ja thailla. Kumpikin menee kielikoulutukseen ja saa saman korvauksen kelasta. En oikein ymmärrä teidän kinaamista.
Muslimi viittaa uskontoon. Thai viittaa thaimaalaisuuteen. Näin oikaisuna.
Thaimaassakin on paljon muslimeita, jopa siinä määrin, että haluavat irtautua Thaimaasta ja perustaa oman islamistisen valtion tai liittyä naapurimaa Malesiaan. - ihan kokonaankin
hjghjghjgh kirjoitti:
Ihan naurettavaa itkee jostakin 100 euron lapsilisästä kun toi lapsen isä on kuiteskin suomalainen.
Eiks muka suomalaisen isän lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen äiti on ulkomailla syntynyt?
On ihan eri asia nostaa 600 euron kotoutustukea kuin itkee jostain satasen lapsilisästä. Kai kuiteskin tiedät et käytännössä kenenkään suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimo ei tota kuuttasataa euroo saa kotona makaamisesta koska miehen tulot ylittää yleensä reilusti ton tulorajan minkä jälkeen tota korvausta ei ulkomaalaiselle vaimolle makseta!Ja vähintään Suomeen se jenkkimalli, jossa äijä elättää taikkupanonsa ensimmäiset viisi vuotta täysin. Ahaa, nytkö ei sitten olekaan varaa ? Just just.
Katsos, kun miehellä tosiaan on varaa, ei se ensimmäiseksi hae kehitysmaasta ostovaimoa. - jaa jaa???
hjghjghjgh kirjoitti:
On ihan eri asia nostaa 600 euron kotoutustukea kuin itkee jostain satasen lapsilisästä. Kai kuiteskin tiedät et käytännössä kenenkään suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimo ei tota kuuttasataa euroo saa kotona makaamisesta koska miehen tulot ylittää yleensä reilusti ton tulorajan minkä jälkeen tota korvausta ei ulkomaalaiselle vaimolle makseta!"Eiks muka suomalaisen isän lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen äiti on ulkomailla syntynyt? "
No, eiks muka suomalaisen äidin lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen isä on ulkomailla syntynyt? - hjghjghjg
jaa jaa??? kirjoitti:
"Eiks muka suomalaisen isän lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen äiti on ulkomailla syntynyt? "
No, eiks muka suomalaisen äidin lapsi oo sun mielestäs oikeutettu lapsilisään jos lapsen isä on ulkomailla syntynyt?Sen takia musta onkin älytöntä itkee jostain lapsilisistä koska ne kuuluu ihan samalla tavalla suomalaisten miesten ku suomalaisen naistenkin lapsille. Muut korvaukset onkin sitte eri juttu ja tuskin monenkaan suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimo muita korvauksia saakkaan.
- Oikaisu edelliseen
suomithai kirjoitti:
Muslimi viittaa uskontoon. Thai viittaa thaimaalaisuuteen. Näin oikaisuna.
Thaimaassakin on paljon muslimeita, jopa siinä määrin, että haluavat irtautua Thaimaasta ja perustaa oman islamistisen valtion tai liittyä naapurimaa Malesiaan.Thaimaassa ei ole paljon muslimeita. Heitä on lähteistä hieman riippuen vain noin 3,8 % väestöstä.
Näistä Thaimaan muslimeista suurin osa on maltillisia ja vain pieni osa on siiviilejä eri tavoin murhaavia terroristeja. - omat seurauksensa
Oikaisu edelliseen kirjoitti:
Thaimaassa ei ole paljon muslimeita. Heitä on lähteistä hieman riippuen vain noin 3,8 % väestöstä.
Näistä Thaimaan muslimeista suurin osa on maltillisia ja vain pieni osa on siiviilejä eri tavoin murhaavia terroristeja.Silloin prostu ei ole näkyvää kuten taikkulassa. Musut on uskonnollisia ihmisiä eikä mitään hälläväliä- taikkuja.
- Rakas Watson
omat seurauksensa kirjoitti:
Silloin prostu ei ole näkyvää kuten taikkulassa. Musut on uskonnollisia ihmisiä eikä mitään hälläväliä- taikkuja.
amalia. Ala kommentoi asiaa josta et tieda yhtaan mitaan. Hyvin huomaa ettet ole Malesiassa tai Indonesiassa edes kaynyt.
- suomithai
Oikaisu edelliseen kirjoitti:
Thaimaassa ei ole paljon muslimeita. Heitä on lähteistä hieman riippuen vain noin 3,8 % väestöstä.
Näistä Thaimaan muslimeista suurin osa on maltillisia ja vain pieni osa on siiviilejä eri tavoin murhaavia terroristeja.CIA-factbookin mukaan (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/th.html) vuonna 2000 Thaimaalaisista 4,9% on muslimeita eli 3.2 miljoonaa ihmistä. Näin suomalaisena tuo määrä tuntuu suurelta.
Terroriteot ja väkivaltaisuudet yhdistetään tuulen suunnan ja poliittisesta valtapuolueen mukaan nimettömiin islamistiterroristeihin tai hämäriin rikollisryhmiin/ oppositiopuolueen kannattajiin, aina mikä tuntuu tilanteesen sopivalta. - Taiah
hjghjghjgh kirjoitti:
On ihan eri asia nostaa 600 euron kotoutustukea kuin itkee jostain satasen lapsilisästä. Kai kuiteskin tiedät et käytännössä kenenkään suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimo ei tota kuuttasataa euroo saa kotona makaamisesta koska miehen tulot ylittää yleensä reilusti ton tulorajan minkä jälkeen tota korvausta ei ulkomaalaiselle vaimolle makseta!..sen verran, että jos ulkolainen puoliso käy koulua (työkkärin kielikoulu) saa hän kotoutumistukea, ilman että puolison tulot vaikuttavat millään lailla. Tämä siis vain siltä ajalta kun olet koulussa. Ja sitä saavat somalit, arabit, thaikut, tsetseenit, brassit jnejne..Mutta eihän sitä tukea saa myöskään ne miehet, jotka makaavat kotona ja mamma on töissä.
Vai meinasitko, että naiset ovat niin huonopalkkaisia, ettei tuloraja ylity vai? - ........
Taiah kirjoitti:
..sen verran, että jos ulkolainen puoliso käy koulua (työkkärin kielikoulu) saa hän kotoutumistukea, ilman että puolison tulot vaikuttavat millään lailla. Tämä siis vain siltä ajalta kun olet koulussa. Ja sitä saavat somalit, arabit, thaikut, tsetseenit, brassit jnejne..Mutta eihän sitä tukea saa myöskään ne miehet, jotka makaavat kotona ja mamma on töissä.
Vai meinasitko, että naiset ovat niin huonopalkkaisia, ettei tuloraja ylity vai?Näinhän se valitettavasti menee että naisten palkka on keskimääräisesti selvästi huonompi kuin miesten.
Ensinnäkin kun katsoo tilastokeskuksen sivuilta niin huomaa että matalapalkka-alat ovat vahvasti naisvoittoisia.
Kun taas katsoo toimialoittain miesten ja naisten keskipalkkoja (vain kokopäiväiset työntekijät), niin huomaa että myös toimialoittain saattaa olla yli 1000 euron palkkaeroja miesten ja naisten välillä (eri työtehtävät).
Myös yksi eriarvoisuutta kasvattava tekijä on se että erityisesti naiset tekevät osapäivätyötä huomattavasti enemmän kuin miehet!
Tyypillisistä toimialoista jotka ovat naisvoittoisia, ainoastaan terveydenhoidossa, tukkukaupassa, opetuksessa ja sosiaalityössä kokopäivätyötä tekevien naisten keskipalkka ylittää KELAN tulorajan. - arika
elintasopakolaisuus kirjoitti:
Ja Aasiassa sentään paistaa aurinko ja voi asua vaikka rannalla ja elää riisillä. Afrikassa viuhuu pommit korvalehden päältä hei.
Ootko käyny molemmissa?
Ku mä Afrikassa kävin ei sillon ainakaan pommit viuhunu.Kuka sitä sota alueelle käskee meneen?!
Tuskinpa sitä kukaan on viemässä tyttö/poikaystäväänsä maalitauluksi.
Matkakohteesta voi etukäteen ottaa selvää Afrikassa on nimittäin myös maita joissa ei sodita tällä hetkellä, vaikka ko maissa voi toki muita ongelmia olla. - jhjjhjh
elintasopakolaisuus kirjoitti:
Ja eikä se paljoo siperiassakaan mieltä lämmitä vaikka kuin aurinko paistas kun pakkasta on kuiteskin -60 astetta. Sama juttu Afrikassakin - pakkoks se on mennä just sinne missä afrikkalaiset tappelee keskenään? Vai eiks siellä sun mielestäs oo yhtään kolkkaa koko mantereella jossa ei sota ois?
- muuttanut.
Tosin se Afrikan maa ei ollut kummankaan kotimaa, joten aivan tyhjän päälle sinne muutimme ja ajoituskin meni just sekasorron alkuun. Itse en viihtynyt siellä, olisin mielummin muuttanut miehen kotimaahan. Pari vuotta asuimme, oma firma, jonka perustimme sinne, toi leivän pöytään. Viihdyin pari vuotta ja jätin exän sinne, joka asuu siellä vieläkin.
- eh
Tuskimpa moni suomalainen johonkin kehitysmaahan menisi asumaan tai noh oloistahan se riippuu. Kun oma kumppani on jostain kehitysmaasta niin tottakai sinne on mentävä jos pyydetään, eikös se ole selvää?
- kllnsmhvh
Siksipä ihmetyttääkin että miksi ei jäädä morsion kotimaahan asumaan; Vietnamiin, Filippiineille, Venäjälle, Latviaan ja mitä näitä suomalaisten miesten suosikkimaita onkaan...
- hjghjghjgh
Yllättävän moni suomalaismies asuu noissa mainitsemissas maissa vaikka lähes kaikissa maailman maissa onkin käytäntönä että perinteisesti NAINEN muuttaa miehensä luo kun mennään naimisiin ja MIES hankkii perheelle elannon!
- suomithai
hjghjghjgh kirjoitti:
Yllättävän moni suomalaismies asuu noissa mainitsemissas maissa vaikka lähes kaikissa maailman maissa onkin käytäntönä että perinteisesti NAINEN muuttaa miehensä luo kun mennään naimisiin ja MIES hankkii perheelle elannon!
Useimmat näistä Thaimaassa asuvista sulhasista ovat eläkeläisiä tai Thaimaassakin työllistyviä alansa huippuja ja pystyvät näin takaamaan tyydyttävän ansiotason.
- Suomessa ?
hjghjghjgh kirjoitti:
Tämä ei todellakaan ole mahdollista Suomessa. Kuin muutamille.
- suomithai
Suomessa ? kirjoitti:
Niin Thaimaan Bangkokin metropolialueella, kuin Suomen pääkaupunkiseudulla asuttaessa on useimmiten kummankin oltava työssä, koska asuminen ja matkustaminen on kallista.
Suomessa ? kirjoitti:
Itse olen ollut 2 kertaa naimisissa suomalaisen kanssa ja kumpikaan molemmista existäni ei ollut päivääkään töissä eli pelkästään minun palkallani elettiin. Exien "harrastus" olikin lähinnä shoppailu ystävien kanssa ajan vietto ja tietenkin oma luottokortti taskussa.
Nykyinen kiinalainen vaimoni sensijaan on töissä koska on koko aikuisikänsä tehnyt töitä eikä kuulemma saa aikaansa kulumaan ilman työntekoa !- työläisnainen
Minä_täällä kirjoitti:
Itse olen ollut 2 kertaa naimisissa suomalaisen kanssa ja kumpikaan molemmista existäni ei ollut päivääkään töissä eli pelkästään minun palkallani elettiin. Exien "harrastus" olikin lähinnä shoppailu ystävien kanssa ajan vietto ja tietenkin oma luottokortti taskussa.
Nykyinen kiinalainen vaimoni sensijaan on töissä koska on koko aikuisikänsä tehnyt töitä eikä kuulemma saa aikaansa kulumaan ilman työntekoa !Niin, sinä olet niitä muutamia harvoja suomalaisia miehiä jotka pystyvät elättämään vaimonsa. Useimmat eivät siihen pysty. Suomessa pitää olla ihan helvetin iso palkka, että pystyy kustantamaan puolison kotona loikoilun, shoppailun ja bailaamisen. Tuommoisia miehiä/naisia ei ole tässä maassa monta.
- Hmm...
suomithai kirjoitti:
Useimmat näistä Thaimaassa asuvista sulhasista ovat eläkeläisiä tai Thaimaassakin työllistyviä alansa huippuja ja pystyvät näin takaamaan tyydyttävän ansiotason.
Onko sinulla arvon suomithai esittää mitään faktoja / tilastoja tuon yllä esittämäsi tueksi?
Itse kun jäin tuota väitettäsi miettimään, niin tunnen kyllä useita suomalaisia (ja muunkin maalaisia) sulhasia jotka asuvat Thaimaassa ja jotka eivät ole eläkeläisiä eivätkä myöskään mitään varsinaisia alansa huippuja (eivät he tosin ole mitään; "peräkammarin poikiakaan jotka eivät muualta naista saa", tyyppejä niinkuin nämä Sika-Amaliat heitä yrittävät leimata).
- suomithai
Kuulkaapas nyt kanssakeskustelijat ja maidenvertailijat. Ei kehitysmaa ole sen kummallisempi paikka asua, kuin kehittynytkään maa!
Minulla on kokemusta Suomessa ja Thaimaassa asumisesta. Oikeastaan ainoa ero ilmaston ohella on se, että täällä Suomessa osa palveluista maksetaan veroilla, tarvitsi niitä tai ei. Thaimaassa saa itse valita palvelut joita tarvitsee ja maksaa niistä tarpeen mukaan. Tämä kuitenkin lisää kansalaisten eriarvoisuutta ja ruokkii rikollisuutta ja levottomuuksia.
Thaimaassa on Suomen tapaan tulojen määrään perustuva verotus, eli veroprosentti nousee tulojen kasvaessa. Kansa ei kuitenkaan nauti samoista kansalaieduista kuin suomalaiset -korruptio syö kansantuotteen. Tämän takia asun mieluummin Suomessa. En malta kuitenkaan olla mainitsematta, että mielestäni kummaassakin maassa siedettävää sairaanhoitoa varten pitää ostaa oma yksityinen sairausvakuutus.
Minä olisin valmis muuttamaan kehitysmaa Thaimaahan, jos minulle tarjoutuisi mahdollisuus tehdä siellä nykyistä mielekkäämpää työtä ja lyhyttä eurooppalaista työpäivää. (kokemusta 12-tunnin normityöpäivistä - ei enää jaksaisi)- 12
Thaimaata ei voida pitää nykyisellään varsinaisena kehitysmaana.
- Ulkomailla itsekin
Suomalainen julkinen terveydenhuoltopalvelu (yleislääkärit, hammashuolto ym.) taitaa olla maailman huippuluokkaa laitteistoineen ym., kuitenkin vertaat sen olevan lähes samalla tasolla kuin julkisen kaikille saatavilla olevan thaimaalisen julkisen terveydenhuollon? Rohkenen vähän epäillä. Yksityisillä lääkäreillä/sairaaloissa saa varmasti hyvää palvelua melkein missä vaan (poikkeuksia tietenkin tähänkin).
- suomithai
Ulkomailla itsekin kirjoitti:
Suomalainen julkinen terveydenhuoltopalvelu (yleislääkärit, hammashuolto ym.) taitaa olla maailman huippuluokkaa laitteistoineen ym., kuitenkin vertaat sen olevan lähes samalla tasolla kuin julkisen kaikille saatavilla olevan thaimaalisen julkisen terveydenhuollon? Rohkenen vähän epäillä. Yksityisillä lääkäreillä/sairaaloissa saa varmasti hyvää palvelua melkein missä vaan (poikkeuksia tietenkin tähänkin).
Minä luotan omalla ja perheeni kohdalla yksityiseen sairaan-/hammashoitoon kummassakin maassa. Meillä täällä pääkaupunkiseudulla julkinen nuhakuume-sairaanhoito on yhtä jonottamista ja julkinen hammashoito toimenpide, johon varataan aikoja vuoden päähän varaushetkestä.
Paremmuusjärjestykseen maiden julkisia terveydenhuoltopalveluita en osaa laittaa, koska en ole käyttänyt julkista terveydenhoitoa Thaimaassa. Kosketuspintaa minulla aiheesta kuitenkin hieman on. Vaimoni vanhemmilla ei ole sairausvakuutusta, joten he joutuvat käyttämään julkista terheydenhoitoa. Olen käynyt heitä kumpaakin sairaalassa katsomassa leikkauksen jälkeen ja puitteet sairaalassa Bangkokissa ovat olleet samanlaiset kuin meillä täällä Suomessa Meilahdessa.
Uskon kuitenkin kiven kovaan suomalaisena veronmaksajana, että meidän terveydenhuoltojärjestelmämme täytyy olla parempi kuin muilla :) - oravanpyörässä
suomithai kirjoitti:
Minä luotan omalla ja perheeni kohdalla yksityiseen sairaan-/hammashoitoon kummassakin maassa. Meillä täällä pääkaupunkiseudulla julkinen nuhakuume-sairaanhoito on yhtä jonottamista ja julkinen hammashoito toimenpide, johon varataan aikoja vuoden päähän varaushetkestä.
Paremmuusjärjestykseen maiden julkisia terveydenhuoltopalveluita en osaa laittaa, koska en ole käyttänyt julkista terveydenhoitoa Thaimaassa. Kosketuspintaa minulla aiheesta kuitenkin hieman on. Vaimoni vanhemmilla ei ole sairausvakuutusta, joten he joutuvat käyttämään julkista terheydenhoitoa. Olen käynyt heitä kumpaakin sairaalassa katsomassa leikkauksen jälkeen ja puitteet sairaalassa Bangkokissa ovat olleet samanlaiset kuin meillä täällä Suomessa Meilahdessa.
Uskon kuitenkin kiven kovaan suomalaisena veronmaksajana, että meidän terveydenhuoltojärjestelmämme täytyy olla parempi kuin muilla :)olen kokeillut julkisia terveyspalveluja thaimaassa. minulta pyydettiin virtsanäyte ja annettiin kuppi käteen ja pyydettiin viemään laboratorioon. no siitä sitten etsimään ensin vessaa, missä ottaa näyte ja sitten etsimään pissakuppi kädessä laboratoriota. tietenkin lääkäri, wc ja laboratorio sijaitsivat eri kerroksissa. no onneksi ihmiset olivat ystävällisiä, kun haahuilin "keltainen drinkki" kädessä pitkin sairaalaa:D
thaimaassa palvelu oli hyvää, mutta on helpompi puhua sairauksista omalla äidinkielellä. lääkäriä on vaikea ymmärtää englanniksi ja vielä vaikeampi espanjaksi (kokemuksia myös ecuadorin lääkäreistä).
suomessa on maailman parhaimmat synnytyslääkärit. eritoten keskosien hoito on huippuluokkaa. itse naisena en voisi kuvitellakaan ottavani sitä riskiä, että synnyttäisin lapseni kehitysmaassa.
muuten elämä voi olla paljonkin antoisampaa jossain pienessä afrikan kylässä, kuin täällä oravanpyörässä. ei ihminen aina tarvi sitä kaikkea mitä on. eri asia on kun puhutaan mitä haluaa lapselleen antaa esim. terveydenhuolto, koulutus, työntekijöiden oikeudet sekä eläke. nämä nyt ovat vielä suomessa melko hyviä. - suomithai
oravanpyörässä kirjoitti:
olen kokeillut julkisia terveyspalveluja thaimaassa. minulta pyydettiin virtsanäyte ja annettiin kuppi käteen ja pyydettiin viemään laboratorioon. no siitä sitten etsimään ensin vessaa, missä ottaa näyte ja sitten etsimään pissakuppi kädessä laboratoriota. tietenkin lääkäri, wc ja laboratorio sijaitsivat eri kerroksissa. no onneksi ihmiset olivat ystävällisiä, kun haahuilin "keltainen drinkki" kädessä pitkin sairaalaa:D
thaimaassa palvelu oli hyvää, mutta on helpompi puhua sairauksista omalla äidinkielellä. lääkäriä on vaikea ymmärtää englanniksi ja vielä vaikeampi espanjaksi (kokemuksia myös ecuadorin lääkäreistä).
suomessa on maailman parhaimmat synnytyslääkärit. eritoten keskosien hoito on huippuluokkaa. itse naisena en voisi kuvitellakaan ottavani sitä riskiä, että synnyttäisin lapseni kehitysmaassa.
muuten elämä voi olla paljonkin antoisampaa jossain pienessä afrikan kylässä, kuin täällä oravanpyörässä. ei ihminen aina tarvi sitä kaikkea mitä on. eri asia on kun puhutaan mitä haluaa lapselleen antaa esim. terveydenhuolto, koulutus, työntekijöiden oikeudet sekä eläke. nämä nyt ovat vielä suomessa melko hyviä.Olen kanssasi samaa mieltä elämänarvoista. Lasta on helppo syyttää, mutta hänen takia minä täällä lusin toimistotuolilla päivästä toiseen ja haaveilen lyhyestä thaimaanlomasta. Eläkkeen kohdalla olen eri mieltä, mutta se onkin jo toinen juttu.
Mielenkiinnolla kyselen, miten sinä pääsit asioimaan julkiseen terveydenhoitoon Thaimaassa? Minä luulin, että siihen tarvitsee thaimaalaisen henkilökortin tai ainakin työviisumin. Länsimaalaiset ohjataan poikkeuksetta yksityiseen sairaanhoitoon.
Thaimaassa saa myös suomenkielistä hoitoa Pattayalta, jossa muistaakseni Bangkok Hospitalissa työskentelee suomalaista henkilökuntaa. Olen ollut useasti yksityisessä sairaalassa ja verrattuna Suomeen, "rahalla saa ja vakuutuksella pääsee". Sairaalat ovat kuin hotelleja ja henkilökuntaa on tarpeeksi niin, ettei aikaa tarvitse varata etukäteen, kuten meillä Suomessa on tapana jopa yksityisellä tehdä. - oravanpyörässä
suomithai kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä elämänarvoista. Lasta on helppo syyttää, mutta hänen takia minä täällä lusin toimistotuolilla päivästä toiseen ja haaveilen lyhyestä thaimaanlomasta. Eläkkeen kohdalla olen eri mieltä, mutta se onkin jo toinen juttu.
Mielenkiinnolla kyselen, miten sinä pääsit asioimaan julkiseen terveydenhoitoon Thaimaassa? Minä luulin, että siihen tarvitsee thaimaalaisen henkilökortin tai ainakin työviisumin. Länsimaalaiset ohjataan poikkeuksetta yksityiseen sairaanhoitoon.
Thaimaassa saa myös suomenkielistä hoitoa Pattayalta, jossa muistaakseni Bangkok Hospitalissa työskentelee suomalaista henkilökuntaa. Olen ollut useasti yksityisessä sairaalassa ja verrattuna Suomeen, "rahalla saa ja vakuutuksella pääsee". Sairaalat ovat kuin hotelleja ja henkilökuntaa on tarpeeksi niin, ettei aikaa tarvitse varata etukäteen, kuten meillä Suomessa on tapana jopa yksityisellä tehdä.ilmeisesti se julkiseen terveydenhuoltoon pääseminen thaimaassa onnistuu länkkäriltäkin, jos joku täyttää thai-kielellä olevat paperit:D ehkä ottivat minut sisään säälistä. mutta vaikea maa se on valkonaamalle, jos ei ole rahaa. kaikesta pitäisi maksaa ulkomaalais-extraa.
siinä mielessä suomi on hyvä paikka ulkomaalaiselle. varsinkin ulkomaalaisten yrittäjien verottomia touhuja katsotaan läpi sormien. toisin se on monessa muussa maassa. saa maksaa paljon extraa siitä että on ulkomaalainen yrittäjä. thaimaassa muistaakseni ei edes voi omistaa yritystä 100%, jos ei ole thaimaalainen. - suomithai
oravanpyörässä kirjoitti:
ilmeisesti se julkiseen terveydenhuoltoon pääseminen thaimaassa onnistuu länkkäriltäkin, jos joku täyttää thai-kielellä olevat paperit:D ehkä ottivat minut sisään säälistä. mutta vaikea maa se on valkonaamalle, jos ei ole rahaa. kaikesta pitäisi maksaa ulkomaalais-extraa.
siinä mielessä suomi on hyvä paikka ulkomaalaiselle. varsinkin ulkomaalaisten yrittäjien verottomia touhuja katsotaan läpi sormien. toisin se on monessa muussa maassa. saa maksaa paljon extraa siitä että on ulkomaalainen yrittäjä. thaimaassa muistaakseni ei edes voi omistaa yritystä 100%, jos ei ole thaimaalainen.Thaimaassa ei tarvitse maksaa "ulkomaalaisekstraa" kuin turisteille tarkoitetuista palveluista turistialueilla. Sinä tuskin olet maailmanmatkaajana tällaisista palveluista kiinnostunut.
Thaimaassa kierretään veroja huomattavasti yleisemmin kuin Suomessa. Mitä thaimaalaiset itse edellä, sitä ulkomaalaiset perässä. Mainitsemasi lain takia veroja ei voida maksaa, koska ei pystytä perustamaan laillista yritystä luotettavan paikallisen yhtiökumppanin puuttuessa - ikuinen noidankehä. Tätä lakia on osaavan helppo kiertää, kysy vaikka niiltä miljoonilta ulkomaisilta yrittäjiltä, jotka ovat kansoittaneet Thaimaan turistikohteet. Thaimaassa onkin turha puhua veronkierrosta, vaan maan tavasta maksaa veroja ja hoitaa yritystä.
- eräs ulkosuomalainen
Suomen poissaolevaa väestöä eli ulkosuomalaisia on noin miljoona. Osa oleskelee muutenkin kehitysmaissa, ilman senmaalaista aviopuolisoa. Itse olen oleskellut työn puitteissa pitkiä aikoja mm. Bangladeshissä ja eteläisen Kiinan epämukavimmilla seuduilla.
Mitä tulee aloituksen maihin Somaliaan ja Afghanistaniin, niin ei, en todellakaan vartavasten muuttaisi asumaan mihinkään sotatilassa olevaan maahan. Eihän siinä ole mitään järkeä. En NewYorkissakaan lähde iltakävelylle Bronx Expresswayn sivukaduille kaivamaan verta nenästäni.
Sen sijaan monessa muussa ns. kehitysmaassa voi elää ihan mukavasti ja stressittömästi iloista, aurinkoista ja rentoa elämää suhteellisen vaatimattomalla summalla. Eli mikä ettei. Ns kehitysmaa ei tarkoita sitä, että kyseisessä maassa olisi ankeaa. Ei minua pidättele Suomessa ainakaan mikään legendaarinen terveyskeskus... omituista miten nuoretkin ihmiset aina takertuvat tuohon "Kelaan" ja "Suomen terveydehuoltoon", niinkuin olisivat kaikki jotain kroonisesti sairaita uusavuttomia ihmisiä.- maakuinmaa
olen tapaillut joitain arabeja ja kurdeja, olisin voinut kaikkien kotimaissa vierailla mutta en muuttaa, tietysti maasta riippuen. Plussaa monissa maissa on lämmin ilmasto, muusta en sano mitään! En ihan ehdointahdoin haluaisi/etsi mitään irakilaisia koska se maa nyt on mitä on..
useat arabit asuvat Ranskassa ja pitävät sitä "kotimaanaan".
- Taiah
..mieheni maa nyt ei ole pahimmasta päästä, mutta olemme päättäneet että sinne kyllä muutamme niin että lapset pääsevät kouluun sinne.
Toki kaikki muut tulevat lapseni tulen aina synnyttämään Suomeen, johtuen sairaaloiden hyvästä tasosta, mutta muuta asiaa minulla ei Suomeen lähtöni jälkeen ole :)
Olen kuitenkin asunut vajaan 5kk kyseisessä maassa ja lomaillut lukemattomia kertoja, joten muuttaminen sinne on ihan selvä asia meidän perheellemme.- travelbag
Eras ulkosuomalainen - bravo sun teksti. Ainaskin mita tulee tahan kuuluisaan terveydenhoitoon Suomessa. Paljon hankalampaa ja kalliimpaa kuin joissain muissa EU maissa.
Mita ns. kehitysmaihin tulee (missa lista?) elama siella on paljon yksinkertaisempaa kuin mita "hyvinvointi Suomessa", aurinko paistaa, ihmiset ystavallisempia ja ennenkaikkea onnellisimpia. Suomessa naytetaan vain pitkaa naamaa, valitetaan joka asiasta, ei suomalaiset nay tajuavan itse miten joissain asioissa he ovat syntyneet kultalusikka suussa.
Itse olen valmis lahtemaan taalta metsalaisten seasta vaikkapa huomenna, forever. Sita Suomea jonka tunsin, ei ole enaa olemassa.
Otan vastaan savimajat ennenkuin asun maassa joka taynna piilokameroita, rasisteja, ja joissa ei saa vetaa vessaa klo 11 jalkeen illalla. Tyottomyytta seka Suomessa etta naissa savimajojen maassa.
Tietenkin on olemassa sossun luukku ...... joka sekaan ei onnellisuutta tuo.
- elintaso
en usko, että monikaan suomalainen on muuttanut niin vaan kehitysmaahan.
- voivoi!
En usko että moneltakaan onnistuu se kehitysmaahan muutto :(
- vaikeata
Tiiän muutomia jotka ovat kaukosuhteessa afrikkalaiseen. Kyllä se varmaan välillä on vaikeata jos mies asuu tuhansien kilometrin päässä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706