nettivene hinnat

köyhä put put

46

2324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5453

      20Teuon veneeseen kun laittaa 10Teuron varusteet saa veneestä yleensä hyvinvarustellun ja toimivan. Jotta uutta ja käytettyä kannattaisi vertailla tulisi hinnat olla niillä varusteilla joita itse tarvitsee. Sama tilanne koskee lähes jokaista 10-20Teuron venettä. Hyvät varusteet tekevät veneestä kalliin verrattun riisuttuun malliin.

      Jos ko. vene on ok. kunnossa saa siitä varmasti veneen edullisesti, tosin ei tuohon hintaan mitä nyt pyydetään.

      • Mitä varusteita itse ostat kymppitonnilla (ja aloittelevat veneilijät varmaan arvostavat lyhyttä perustelua kunkin varusteen kohdalla).


      • 21
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitä varusteita itse ostat kymppitonnilla (ja aloittelevat veneilijät varmaan arvostavat lyhyttä perustelua kunkin varusteen kohdalla).

        tuo mainittu kymppitonni oli vähän liioittelua, mutta aivan perusvarustukseenkin (sammutin, pelastusliivit, köydet, merikartta, kaiku, kompassi, GPS) menee hyvin helposti viitisensataa. Tuossa käytettynä myynnissäolevassa näkyy olevan ainakin seuraavat:
        -plotteri, uuden hankintahinta 400-600 (samantasoinen)
        -kuomu, uuden hankintahinta 500 eurosta ylöspäin
        -VHF, uuden hankintahinta 200-300 euroa
        -kompassi, muutama kymppi.

        Eiväthän ne käytetyt varusteet ole tietenkään sinällään enää arvoltaan uushankintahinnassa, mutta ostajan täytyy kuitenkin miettiä, tarvitseeko niitä ja jos tarvitsee, millä hinnalla saa ostettua.


      • 35
        21 kirjoitti:

        tuo mainittu kymppitonni oli vähän liioittelua, mutta aivan perusvarustukseenkin (sammutin, pelastusliivit, köydet, merikartta, kaiku, kompassi, GPS) menee hyvin helposti viitisensataa. Tuossa käytettynä myynnissäolevassa näkyy olevan ainakin seuraavat:
        -plotteri, uuden hankintahinta 400-600 (samantasoinen)
        -kuomu, uuden hankintahinta 500 eurosta ylöspäin
        -VHF, uuden hankintahinta 200-300 euroa
        -kompassi, muutama kymppi.

        Eiväthän ne käytetyt varusteet ole tietenkään sinällään enää arvoltaan uushankintahinnassa, mutta ostajan täytyy kuitenkin miettiä, tarvitseeko niitä ja jos tarvitsee, millä hinnalla saa ostettua.

        mutta helpottavat ehkäpä myyntiä.


      • kultaintopii....

        on siulla nimimerkki "5453" tyyritä veneitä. 10-20 Teraeuron hintaisia. Aika monta nollaa tuossa terassa. 1 000 000 000 000.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Giga

        on näköjään tämä euroon siirtyminen nostanut nuita hintoloita :-D


    • hinnat hatusta

      pitäkin olla pieni, onhan vanhassa veneessä tunnearvoa.....:) Käytettyjen pyynnit on useimiten aika syvältä....

    • kolikkopuhelin

      tuollako ne kadonneet puhelinkopit onkin

      • yith v

        Tuossa veneessä ei ole mitään kalliita varusteita ja vaikka olisi niin 2v vanha varuste on enään 15%arvoinen uudesta!! tollainen paavinvene tarvii katsastukseen sammuttimen 20e mela 10e köysiä 20e jne noin 200e niin veneessä on kaikki varusteet mallia biltema!


      • 22
        yith v kirjoitti:

        Tuossa veneessä ei ole mitään kalliita varusteita ja vaikka olisi niin 2v vanha varuste on enään 15%arvoinen uudesta!! tollainen paavinvene tarvii katsastukseen sammuttimen 20e mela 10e köysiä 20e jne noin 200e niin veneessä on kaikki varusteet mallia biltema!

        ennenkuin kirjoittelet. Ensinnäkin tuo "15%" on bullshittiä. Ostajan täytyy käytännössä verrata sitä tuliterän hintaan: ostanko veneen, jossa on 2v vanha varuste (joka todennäköisesti toimii ongelmitta ainakin 5 vuotta) vai ostanko veneen ilman sitä ja kaupasta tuliterän varusteen?
        Sitten ne KATSASTUKSEEN tarvittavat varusteet: et selviä 200 eurolla. Se menee jo lakisääteisiin eikä riitäkään:
        -sammutin 20-30
        -pelastusliivit 2-4 hengelle 100-400
        -köysiä: yksi pitkä köysi 30e, keulakiinnitysköydet 30-50e, mahdollisesti lyhyet peräköydet kotisatamaan (jos aisa- tai tolppapaikka) toiset 30-50 e

        Katsastukseen tarvitaan sitten aika tavalla lisää kamaa.


      • 35
        22 kirjoitti:

        ennenkuin kirjoittelet. Ensinnäkin tuo "15%" on bullshittiä. Ostajan täytyy käytännössä verrata sitä tuliterän hintaan: ostanko veneen, jossa on 2v vanha varuste (joka todennäköisesti toimii ongelmitta ainakin 5 vuotta) vai ostanko veneen ilman sitä ja kaupasta tuliterän varusteen?
        Sitten ne KATSASTUKSEEN tarvittavat varusteet: et selviä 200 eurolla. Se menee jo lakisääteisiin eikä riitäkään:
        -sammutin 20-30
        -pelastusliivit 2-4 hengelle 100-400
        -köysiä: yksi pitkä köysi 30e, keulakiinnitysköydet 30-50e, mahdollisesti lyhyet peräköydet kotisatamaan (jos aisa- tai tolppapaikka) toiset 30-50 e

        Katsastukseen tarvitaan sitten aika tavalla lisää kamaa.

        minkään arvoista, tietysti käyttöarvo sillä on - niin kauan kun toimii, mutta edes korjauttaminen ei 95% tapauksissa ole järkevää. Tuo varusteiden tuoma "lisä-arvo" on siis perua 70-luvulta, kun niiden saatavuus oli huono ja hinta korkea. Enää ei lypsy tuolla perusteella toimi.


      • 35
        35 kirjoitti:

        minkään arvoista, tietysti käyttöarvo sillä on - niin kauan kun toimii, mutta edes korjauttaminen ei 95% tapauksissa ole järkevää. Tuo varusteiden tuoma "lisä-arvo" on siis perua 70-luvulta, kun niiden saatavuus oli huono ja hinta korkea. Enää ei lypsy tuolla perusteella toimi.

        köydet ja liivitkään niin "arvokkaita" enää ole, että sillä veneen hintaa saisi nostettua.


      • 22
        35 kirjoitti:

        köydet ja liivitkään niin "arvokkaita" enää ole, että sillä veneen hintaa saisi nostettua.

        Et tajua pointtia: kauppa syntyy, jos myyjän käsitys siitä, millä rahalla voi luopua ja ostajan käsitys siitä, mitä kannattaa maksaa, osuvat yhteen. Ja kun ostaja miettii sitä omaa puoltaan, niin ei siinä pohdinnassa ole mitään järkeä tuollaisessa "arvo on 15% uudesta". Niiden varusteiden, joita ei tarvitse, arvo on 0 euroa. Ja niiden, joita tarvitsee, arvo on se, jolla (toiminnallisesti) vastaavan saa ostettua jostain muualta. Se jälkimmäinen on useimmiten todellisuudessa tuliterän laitteen hinta suoraan kaupan hyllyltä (tai netistä, nykyään). Tätä kutsutaan markkinataloudeksi!

        Uskallan muuten kokemusperäisesti väittää, että vene-elektroniikan käyttöikä on keskimäärin kymmenen vuoden luokkaa. Siis se realistisesti odotettavissa oleva käyttöikäcjärkevälle veneilijälle; se ikä, jossa nippelipellet vaihtavat uusimaan myynnissä olevaan malliin, on tietysti paljon lyhyempi. Ihmettelen vahvasti, millä perusteella väität, ettei pari vuotta vanha elektroniikka olisi enää minkään arvoista?


      • skönö möljällä
        22 kirjoitti:

        Et tajua pointtia: kauppa syntyy, jos myyjän käsitys siitä, millä rahalla voi luopua ja ostajan käsitys siitä, mitä kannattaa maksaa, osuvat yhteen. Ja kun ostaja miettii sitä omaa puoltaan, niin ei siinä pohdinnassa ole mitään järkeä tuollaisessa "arvo on 15% uudesta". Niiden varusteiden, joita ei tarvitse, arvo on 0 euroa. Ja niiden, joita tarvitsee, arvo on se, jolla (toiminnallisesti) vastaavan saa ostettua jostain muualta. Se jälkimmäinen on useimmiten todellisuudessa tuliterän laitteen hinta suoraan kaupan hyllyltä (tai netistä, nykyään). Tätä kutsutaan markkinataloudeksi!

        Uskallan muuten kokemusperäisesti väittää, että vene-elektroniikan käyttöikä on keskimäärin kymmenen vuoden luokkaa. Siis se realistisesti odotettavissa oleva käyttöikäcjärkevälle veneilijälle; se ikä, jossa nippelipellet vaihtavat uusimaan myynnissä olevaan malliin, on tietysti paljon lyhyempi. Ihmettelen vahvasti, millä perusteella väität, ettei pari vuotta vanha elektroniikka olisi enää minkään arvoista?

        kampe löytyy sieltä ahterista,uuden ja pari vuotta vanhan hinta ei voi olla sama (saahan sitä pyytää)oli tilpehöörii mitä tahansa,uudes saa muutaman vuoden takuitakin enemmän (käytetty perävalo takuu) ja normaali käyttöön tarvittavat varusteet saa melko edullisesti.


      • joopaskin
        skönö möljällä kirjoitti:

        kampe löytyy sieltä ahterista,uuden ja pari vuotta vanhan hinta ei voi olla sama (saahan sitä pyytää)oli tilpehöörii mitä tahansa,uudes saa muutaman vuoden takuitakin enemmän (käytetty perävalo takuu) ja normaali käyttöön tarvittavat varusteet saa melko edullisesti.

        ja ne takuuhuoltojen lopullisen yhteihinnankin voi huomioida.


      • PuSe
        skönö möljällä kirjoitti:

        kampe löytyy sieltä ahterista,uuden ja pari vuotta vanhan hinta ei voi olla sama (saahan sitä pyytää)oli tilpehöörii mitä tahansa,uudes saa muutaman vuoden takuitakin enemmän (käytetty perävalo takuu) ja normaali käyttöön tarvittavat varusteet saa melko edullisesti.

        35:n kanssa. Ostajalla on siinä valinnan paikka. Ostaako vaikka esimerkin mukaisesti käytetyn veneen "kalliilla" varustepaketilla vai hankkiiko nuo varusteet itse.
        Pakettina nuo varusteetkin lähtee jo vähän pyöristetyllä hinnalla.

        Se minkä arvoisena käytettyä kaikua tai plotteria pitää, vaihtelee tietysti.
        Parissa vuodessa hinnat ovat laskeneet ja laatu parantunut. Jos joku tyytyy noihin vanhoihin ja karkearesoluutioisin näyttöihin, ok, ei siinä mitään.
        Mun mielestäni ei niistä kyllä paljoakaan kannattaisi maksaa

        Itse valitsen aina sen että ostan itse uudet, varmasti ainakin sen pari vuotta toimivat varusteet veneen vaihdon yhteydessä.
        Eli tässä tapauksessa minullekin noiden käytettyjen varusteiden arvo on tasan nolla euroa.

        Joku toinen tekee valinnan ehkä toisenlaisten kriteerien perusteella


      • buuuuuuuuuuuuuuuuuuu
        22 kirjoitti:

        Et tajua pointtia: kauppa syntyy, jos myyjän käsitys siitä, millä rahalla voi luopua ja ostajan käsitys siitä, mitä kannattaa maksaa, osuvat yhteen. Ja kun ostaja miettii sitä omaa puoltaan, niin ei siinä pohdinnassa ole mitään järkeä tuollaisessa "arvo on 15% uudesta". Niiden varusteiden, joita ei tarvitse, arvo on 0 euroa. Ja niiden, joita tarvitsee, arvo on se, jolla (toiminnallisesti) vastaavan saa ostettua jostain muualta. Se jälkimmäinen on useimmiten todellisuudessa tuliterän laitteen hinta suoraan kaupan hyllyltä (tai netistä, nykyään). Tätä kutsutaan markkinataloudeksi!

        Uskallan muuten kokemusperäisesti väittää, että vene-elektroniikan käyttöikä on keskimäärin kymmenen vuoden luokkaa. Siis se realistisesti odotettavissa oleva käyttöikäcjärkevälle veneilijälle; se ikä, jossa nippelipellet vaihtavat uusimaan myynnissä olevaan malliin, on tietysti paljon lyhyempi. Ihmettelen vahvasti, millä perusteella väität, ettei pari vuotta vanha elektroniikka olisi enää minkään arvoista?

        höpö höpö


      • skönö möljällä
        PuSe kirjoitti:

        35:n kanssa. Ostajalla on siinä valinnan paikka. Ostaako vaikka esimerkin mukaisesti käytetyn veneen "kalliilla" varustepaketilla vai hankkiiko nuo varusteet itse.
        Pakettina nuo varusteetkin lähtee jo vähän pyöristetyllä hinnalla.

        Se minkä arvoisena käytettyä kaikua tai plotteria pitää, vaihtelee tietysti.
        Parissa vuodessa hinnat ovat laskeneet ja laatu parantunut. Jos joku tyytyy noihin vanhoihin ja karkearesoluutioisin näyttöihin, ok, ei siinä mitään.
        Mun mielestäni ei niistä kyllä paljoakaan kannattaisi maksaa

        Itse valitsen aina sen että ostan itse uudet, varmasti ainakin sen pari vuotta toimivat varusteet veneen vaihdon yhteydessä.
        Eli tässä tapauksessa minullekin noiden käytettyjen varusteiden arvo on tasan nolla euroa.

        Joku toinen tekee valinnan ehkä toisenlaisten kriteerien perusteella

        siellä löytyy näitä käytettyjä pilothousse veneit ja runsaasti varusteltuja,ovat huomattavasti halvempii kuin uudet. Kannattaa vilkaista Ruotsinki tarjontaa.
        Jos uuden ja vanhan hinnan ero on 200e luokkaa niin minä ainakin uuden ostaisin,ja varusteluun,kompassi,kaiku,kartat,muutama viivotin,liivit,sammutin,köysiä,fendarit,muuta pientä näillä on pärjätty.


      • saahan sitä..
        buuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        höpö höpö

        On myöskin syytä huomata että tuohon 2 V vanhaan on tehty myöskin kahden kauden kalliit huollot.
        Jos päätyy tuhon uuteen siinä ne ovat vielä edessäpäin!
        Kuluerä tämäkin.

        Kävin taannoin katsomassa käytettyä joka oli ollut myyjällä 3 vuotta.
        Annettua tarjoukseni parahti myyjä. "Sehän on vähemmän kun mitä mä oon maksanut!"


      • Minn Kota
        saahan sitä.. kirjoitti:

        On myöskin syytä huomata että tuohon 2 V vanhaan on tehty myöskin kahden kauden kalliit huollot.
        Jos päätyy tuhon uuteen siinä ne ovat vielä edessäpäin!
        Kuluerä tämäkin.

        Kävin taannoin katsomassa käytettyä joka oli ollut myyjällä 3 vuotta.
        Annettua tarjoukseni parahti myyjä. "Sehän on vähemmän kun mitä mä oon maksanut!"

        Uusi on aina uusi ja ajamaton. Pätee mm. autoissa ja veneissä. Ja monessa muussa asiassa.

        Veneissä näköjään pätee samat lainalaisuudet kuin esim. asunnoissa. Niin kauan niitä myydään kovilla hinnoilla, kun ostajia löytyy.
        Autopuolella käytettyjen kanssa näin ei ole, mikä onkin järkeenkäypää. Kukapa olisi valmis pulittamaan kolme vuotiaasta mersusta vielä uuden hinnan? - Ei kukaan, vaikka saisi mukaansa läjäpäin kalliita lisävarusteita ja kilometrin köysiä... =)

        Itsellä oli -90 luvun alussa pieni yamariini, ovat edelleen samaikäiset veneet samoissa hinnoissa 3000-4000 € . 20 vuotta vanhasta veneestä....haloo....


      • Axyploxu
        22 kirjoitti:

        Et tajua pointtia: kauppa syntyy, jos myyjän käsitys siitä, millä rahalla voi luopua ja ostajan käsitys siitä, mitä kannattaa maksaa, osuvat yhteen. Ja kun ostaja miettii sitä omaa puoltaan, niin ei siinä pohdinnassa ole mitään järkeä tuollaisessa "arvo on 15% uudesta". Niiden varusteiden, joita ei tarvitse, arvo on 0 euroa. Ja niiden, joita tarvitsee, arvo on se, jolla (toiminnallisesti) vastaavan saa ostettua jostain muualta. Se jälkimmäinen on useimmiten todellisuudessa tuliterän laitteen hinta suoraan kaupan hyllyltä (tai netistä, nykyään). Tätä kutsutaan markkinataloudeksi!

        Uskallan muuten kokemusperäisesti väittää, että vene-elektroniikan käyttöikä on keskimäärin kymmenen vuoden luokkaa. Siis se realistisesti odotettavissa oleva käyttöikäcjärkevälle veneilijälle; se ikä, jossa nippelipellet vaihtavat uusimaan myynnissä olevaan malliin, on tietysti paljon lyhyempi. Ihmettelen vahvasti, millä perusteella väität, ettei pari vuotta vanha elektroniikka olisi enää minkään arvoista?

        hehhhehhhhheh näitä tolloja riittää . . . . kokemusperäisesti tosiaan, nykyelektroniikka ei montaa vuotta veneessä kestä.


      • ddjdjdd
        saahan sitä.. kirjoitti:

        On myöskin syytä huomata että tuohon 2 V vanhaan on tehty myöskin kahden kauden kalliit huollot.
        Jos päätyy tuhon uuteen siinä ne ovat vielä edessäpäin!
        Kuluerä tämäkin.

        Kävin taannoin katsomassa käytettyä joka oli ollut myyjällä 3 vuotta.
        Annettua tarjoukseni parahti myyjä. "Sehän on vähemmän kun mitä mä oon maksanut!"

        Öööö,nyt meni ohi. Käytetyssä tehty kahden kauden huollot ja on siinä suhteessa parempi kuin uusi, jossa nämä huollot on vielä edessä????

        Voitko perustella?


      • 19
        Axyploxu kirjoitti:

        hehhhehhhhheh näitä tolloja riittää . . . . kokemusperäisesti tosiaan, nykyelektroniikka ei montaa vuotta veneessä kestä.

        niin saatat oppia asiasta jotain tietämään. Edellisen veneeni elektroniikka (edelleen toimii, puhuin nykyisen omistajan kanssa pari viikkoa sitten): tutka 10v, GPS 8v, kaiku 6v. Kaikki laitteet avo-ohjaamossa ja moottoriveneessä tärinääkin aina on. Nykyisessä veneessä kaiku 10v, plotteri 4v, tutka 6v. Kaikki toimii.

        Ei ole vielä tullut vastaan kojetta, joka ei viittä vuotta olisi kestänyt. Siinä muuten yksi syy, miksi en itse huoli läppäriä navigointiavuksi: ne taas eivät tahdo kestää edes kolmea vuotta.


      • 23
        Minn Kota kirjoitti:

        Uusi on aina uusi ja ajamaton. Pätee mm. autoissa ja veneissä. Ja monessa muussa asiassa.

        Veneissä näköjään pätee samat lainalaisuudet kuin esim. asunnoissa. Niin kauan niitä myydään kovilla hinnoilla, kun ostajia löytyy.
        Autopuolella käytettyjen kanssa näin ei ole, mikä onkin järkeenkäypää. Kukapa olisi valmis pulittamaan kolme vuotiaasta mersusta vielä uuden hinnan? - Ei kukaan, vaikka saisi mukaansa läjäpäin kalliita lisävarusteita ja kilometrin köysiä... =)

        Itsellä oli -90 luvun alussa pieni yamariini, ovat edelleen samaikäiset veneet samoissa hinnoissa 3000-4000 € . 20 vuotta vanhasta veneestä....haloo....

        vertailu ei toimi. 2v ikäisellä huviveneellä on erittäin luultavasti ajettu max 200h, mikä on jokseenkin sama kuin ei mitään. 2v ikäisellä autolla voi olla mittarissa 200 000 km, mikä merkitsee nykyautoissa jo lähes samaa kuin romuttamovalmis.

        Käyttöarvon kannalta tuliterässä ja 2v vanhassa veneessä ei ole mitään eroa, tai jos on, niin se on käytetyn eduksi: siitä on todennäköisesti jo korjattu ne pikkuviat, joita nykyään tahtoo kaikissa uusissa veneissä olla.

        Jos hintaa ajattelee, niin 5% lasku per vuosi on aika realistinen arvio. Eli jos vene maksoi 2 vuotta sitten 20 000 euroa, niin tänään n. 18 000 olisi melko oikea hinta. Mutta täysin totta on se, mitä tuolla aiemmin on sanottu: varustelu vaikuttaa. Jos 20 000 oli vakiovarusteisen hinta ja käytetyssä on mukana ostajalle hyödyllisiä lisävermeitä, niin uuden vertailuhintaan pitää lisätä niiden varusteiden hankintahinta. Olettaen, että haluaa sellaiset varusteet, tietysti.

        Jos lähtee siitä, että ne takuuhuollot teettäisi, niin silloin tietysti uuden hintaan pitää niidenkin kustannus lisätä.

        2 v vanhan auton hinnasta taas on hävinnyt vähintään 30%.


      • 17
        23 kirjoitti:

        vertailu ei toimi. 2v ikäisellä huviveneellä on erittäin luultavasti ajettu max 200h, mikä on jokseenkin sama kuin ei mitään. 2v ikäisellä autolla voi olla mittarissa 200 000 km, mikä merkitsee nykyautoissa jo lähes samaa kuin romuttamovalmis.

        Käyttöarvon kannalta tuliterässä ja 2v vanhassa veneessä ei ole mitään eroa, tai jos on, niin se on käytetyn eduksi: siitä on todennäköisesti jo korjattu ne pikkuviat, joita nykyään tahtoo kaikissa uusissa veneissä olla.

        Jos hintaa ajattelee, niin 5% lasku per vuosi on aika realistinen arvio. Eli jos vene maksoi 2 vuotta sitten 20 000 euroa, niin tänään n. 18 000 olisi melko oikea hinta. Mutta täysin totta on se, mitä tuolla aiemmin on sanottu: varustelu vaikuttaa. Jos 20 000 oli vakiovarusteisen hinta ja käytetyssä on mukana ostajalle hyödyllisiä lisävermeitä, niin uuden vertailuhintaan pitää lisätä niiden varusteiden hankintahinta. Olettaen, että haluaa sellaiset varusteet, tietysti.

        Jos lähtee siitä, että ne takuuhuollot teettäisi, niin silloin tietysti uuden hintaan pitää niidenkin kustannus lisätä.

        2 v vanhan auton hinnasta taas on hävinnyt vähintään 30%.

        ai niin - nettiveneen myyntipalstoilta, samat tavarat myynnissä järjettömään hintaan vuositolkulla. Asiantuntemushan se siinä kasvaa ;)


      • mullekaikkiheti
        19 kirjoitti:

        niin saatat oppia asiasta jotain tietämään. Edellisen veneeni elektroniikka (edelleen toimii, puhuin nykyisen omistajan kanssa pari viikkoa sitten): tutka 10v, GPS 8v, kaiku 6v. Kaikki laitteet avo-ohjaamossa ja moottoriveneessä tärinääkin aina on. Nykyisessä veneessä kaiku 10v, plotteri 4v, tutka 6v. Kaikki toimii.

        Ei ole vielä tullut vastaan kojetta, joka ei viittä vuotta olisi kestänyt. Siinä muuten yksi syy, miksi en itse huoli läppäriä navigointiavuksi: ne taas eivät tahdo kestää edes kolmea vuotta.

        Joo näitten käytettyjen hinnoista nurisioiden kirjoituksista paistaa läpi se, että ei koskaan ole venettä omistettukaan. Instrumenttien pitää olla uusinta mallia, muutoin niillä ei ole mitään arvoa. Elektroniikka kestää korkeintaan 3 vuotta kun mun Nokian laatukännykkäkin meni jo kahdessa vuodessa. Veneiden arvonalennukselle haetaan pohjaa autokaupasta, tälläinen ei todellakaan tule mieleen kuin täydelliselle maakravulle.

        No, jokaiselle on on olemassa se oikea hinta, joka määräytyy sen mukaan mitä taskunpohjalle jää. Toiveet ensimmäisestä veneestä on korkealla, ja hinoittelu väärin kun rahat ei riitä. Ne jotka osaavat asettaa toiveet ja oman maksukyvyn samalle tasolle omistavat jo veneen, ja heitä ei käytettyjen hinta kiinnostaa enään korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa.


      • hhjf8 jc jfe
        mullekaikkiheti kirjoitti:

        Joo näitten käytettyjen hinnoista nurisioiden kirjoituksista paistaa läpi se, että ei koskaan ole venettä omistettukaan. Instrumenttien pitää olla uusinta mallia, muutoin niillä ei ole mitään arvoa. Elektroniikka kestää korkeintaan 3 vuotta kun mun Nokian laatukännykkäkin meni jo kahdessa vuodessa. Veneiden arvonalennukselle haetaan pohjaa autokaupasta, tälläinen ei todellakaan tule mieleen kuin täydelliselle maakravulle.

        No, jokaiselle on on olemassa se oikea hinta, joka määräytyy sen mukaan mitä taskunpohjalle jää. Toiveet ensimmäisestä veneestä on korkealla, ja hinoittelu väärin kun rahat ei riitä. Ne jotka osaavat asettaa toiveet ja oman maksukyvyn samalle tasolle omistavat jo veneen, ja heitä ei käytettyjen hinta kiinnostaa enään korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa.

        Eipä sitä uuttakaan kannata ostaa ilman 20-40% alennusta.
        Ja jos kerta tarvii veneen, niin maksaa sitä sen mitä se maksaa. Ja jos ei tarvitse, niin työntänee pennosensa turnanperseeseen.
        Ihtteeni vituttaa kun ostin "halavalla" vanhan matkaveneen, mikä on lähinnä työmaa. Samalla rahalla olisi saanut uuden HT:n. Jolla olisi voinut VENEILLÄ.


      • 29
        mullekaikkiheti kirjoitti:

        Joo näitten käytettyjen hinnoista nurisioiden kirjoituksista paistaa läpi se, että ei koskaan ole venettä omistettukaan. Instrumenttien pitää olla uusinta mallia, muutoin niillä ei ole mitään arvoa. Elektroniikka kestää korkeintaan 3 vuotta kun mun Nokian laatukännykkäkin meni jo kahdessa vuodessa. Veneiden arvonalennukselle haetaan pohjaa autokaupasta, tälläinen ei todellakaan tule mieleen kuin täydelliselle maakravulle.

        No, jokaiselle on on olemassa se oikea hinta, joka määräytyy sen mukaan mitä taskunpohjalle jää. Toiveet ensimmäisestä veneestä on korkealla, ja hinoittelu väärin kun rahat ei riitä. Ne jotka osaavat asettaa toiveet ja oman maksukyvyn samalle tasolle omistavat jo veneen, ja heitä ei käytettyjen hinta kiinnostaa enään korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa.

        vanhoihin "aarteisiin" rakastuneita "älykkäitä suomalaisia" joilla vene pysyy myymättä järjettömän hinnoittelun vuoksi.
        Se ettei suostu maksamaan tavarasta mitä tahansa, ei välttämättä tarkoita ettei ole rahaa ;) oikeastaan siksi joillakin on rahaa ja oikean hintainen vene ;) Ei oikein jaksa näitä samoja lapsellisia perusteluja ostajan heikosta varallisuudesta jos ei maksa öykkärille ylihintaa vanhasta "flipperistä".
        Onneksi vene on todella helppo hakea muualta, ja ennen kaikkea edullisempaa kuin suomimulkulta ostettuna.


      • 17 kirjoitti:

        ai niin - nettiveneen myyntipalstoilta, samat tavarat myynnissä järjettömään hintaan vuositolkulla. Asiantuntemushan se siinä kasvaa ;)

        euro nostanut käytettyjen veneiden ja koneiden hinnat ihan älyttömiksi esim 10-30v vanhat pulpetti veneet maksaa n 1500-4000E ja koneena yleensä romutuskunnossa oleva 2t,vanhoja venelehden hintoja kun selaa niin tollainen 4.5-5m vene maksanut n 10-30000 MK eli mummoa,harvassa tavarassa hinta nousee käytettynä mutta veneissä näköjään.Miettikää myyjät ja varsinkin ostajat mitä oikeasti kannattaa maksaa.ennen oli paljon muutaman satasen tai tonnin MARKKOINA käyttökelpoisia vehkeitä myynnissä.nykyään melkeimpä romuistakin pyydetään se 1000E eli markat muuttuivat suoraan euroiksi.Laadukkaissa klassikko veneissä hinnan jotenkin ymmärtää mutta tavallisissa ei käy järkeen mitenkään


    • ihmettelen vaan
      • 12

        sellainen tärkeä toimiva vanha elektroniikka ja köydetkin ;) Kyllä se vaan on suomijuntin mielestä arvokkaampi kuin uusi. Onhan noiden tollojen kirjoituksia jo tähänkin ketjuun tullut. Ei mitään järkiperustetta joka sopisi nykypäivään, mutta ovatkin jämähtäneet sinne ihanalle 70-luvulle elektroniikkansa kanssa.


      • 6+3
        12 kirjoitti:

        sellainen tärkeä toimiva vanha elektroniikka ja köydetkin ;) Kyllä se vaan on suomijuntin mielestä arvokkaampi kuin uusi. Onhan noiden tollojen kirjoituksia jo tähänkin ketjuun tullut. Ei mitään järkiperustetta joka sopisi nykypäivään, mutta ovatkin jämähtäneet sinne ihanalle 70-luvulle elektroniikkansa kanssa.

        ehdottomasti kannattaa ostaa se käytetty,ei tarvi haalata takuu huoltoihin,voi itse rapata /huoltaa.Muuten siitä uudestakin voi saada mukavat alennukset ja muutaman huollon ainakin voi tingata.


      • 18
        6+3 kirjoitti:

        ehdottomasti kannattaa ostaa se käytetty,ei tarvi haalata takuu huoltoihin,voi itse rapata /huoltaa.Muuten siitä uudestakin voi saada mukavat alennukset ja muutaman huollon ainakin voi tingata.

        ... myyjä antaa lisätiedoissa eri numeron kuin mikä on myyjän numero. Tätä näkee joskus muissakin ilmoituksissa. Mikäs tässä on takana.


    • kalliimpi kuin uusi

      noilla hinnoila. Kokeilaan vaan, josko joku hölmö maksaisi.....Nettive ym hankaloittaa oikean markkinahinnan arviointia kosk helposti jää se käsitys että no hinnat jotenkin heijastaisi oikeata hintatasoa. Erityisen huvittavaa tuo on vanhojen perämootoreiden hinnoitelussa......Suurion osa aivan metsässä.

      Pitäisi varmaan pyytää 2500 eur omasta 25/30 hp -05 2t Tohatsusta.....jep jep.

      • PuSe

        olisi mun vanha niittibuster jolle on tehty kaikki mahdolliset ja lähes mahdottomatkin huollot ja korjaukset jo kohta parinkymmenen vuoden ajalta. En laske noiden huoltojen hinnaksi kuin kymmennen tuhatta.
        Veneen saa kaupan päällee...... :)
        Näitä ei riitä kaikille. Mutta on pari muuta jos tarvetta löytyy....


    • 3

      Luettuani siis läpi ketjun totesin, että yksi (1) potentiaalisesti järkevä argumentti noilla hintojen nyyhkyttäjillä oli: se, että uudenkin paketin myyntihinnasta saa yleensä x prosenttia pois. Epäilemättä kannattaa ainakin käydä jälleenmyyjän luona tinkaamassa ja katsomassa, mikä on vastaavan paketin hinta siellä. Siis nimenomaan sellaisen varustelun kera, jonka haluaa mukaan.

      Mutta nuo puheet, että kaksi vuotta vanhalla elektroniikalla ei tekisi mitään tai että 2v ikäinen vene ja moottori olisivat merkittävästi menettäneet todellista (siis käyttöarvoaan) uuteen verrattuna... Ne kertovat vain, ettei ko. henkilöillä ole venettä eikä mitään kokemusta tai tietämystä a) veneistä b) vene-elektroniikasta. 2 vuotta vanhalla veneellä on jäljellä vähäiselläkin huollolla 25-30 käyttövuotta. Vene-elektroniikka taas kestää yleensä huoleti 5-10 vuotta. Niihin kapineisiin pätee sama kuin kodinkoneisiin nykyään: jos ne kestävät hengissä vuoden takuuajan, ne kestävät todennäköisesti likimain loputtomiin. Suomalaiset vain tuntuvat olevan sen verran härvelihullua kansaa, että aina pitäisi olla se uusin vipstaaki "kaikilla herkuilla", vaikkei valtaosaa ominaisuuksista ikinä mihinkään tarvitsisi ja loput ovat toimineet jokseenkin yhtä hyvin siinä edellisessäkin mallissa.

      • Luutrikki

        todeta alan 30 v;n kokemuksella ettei todellakaan ole kuin käyttöarvo veneen "vanhoilla" elektroniikka ja muilla vermeillä. Siis rahallista arvoa niillä ei myydessä kerta kaikkiaan vaan ole, kuin myyjälle ei ostajalle. Se nyt vaan on niin. Kertoile mitä kertoile, mutta se ei asiaa muuta. Ette saa paskasta nyhdettyä lisähintaa.


      • seadog
        Luutrikki kirjoitti:

        todeta alan 30 v;n kokemuksella ettei todellakaan ole kuin käyttöarvo veneen "vanhoilla" elektroniikka ja muilla vermeillä. Siis rahallista arvoa niillä ei myydessä kerta kaikkiaan vaan ole, kuin myyjälle ei ostajalle. Se nyt vaan on niin. Kertoile mitä kertoile, mutta se ei asiaa muuta. Ette saa paskasta nyhdettyä lisähintaa.

        Jos elektroniikka on kohtuullisen ikäistä ja käyttökelpoista niin kyllä ainakin minä lasken sille arvoa käytettyä venettä arvioitaessa, mutta vain niiltä osin mitä sitä tarvitsen. Jos veneessä on toimiva plotteri ei minun sitä tarvitse jäljestä kasin sinne asentaa ja uuden kunnollisen hinta on hyvinkin tonnin luokkaa. Jos veneessä on autopilotti tai VHF, en niitä välttämättä tarvitse, mutta mielummin valitsen sen veneen josta ne löytyy. Tälläisten asoiden vaikutus veneen hinnassa ei ole suuri mutta on niillä merkitystä ja puutteet varustuksessa aiheuttaa lisäkuluja veneen ostajalle minkä täytyy näkyä veneen myyntihinnassa.


      • Luutrikki
        seadog kirjoitti:

        Jos elektroniikka on kohtuullisen ikäistä ja käyttökelpoista niin kyllä ainakin minä lasken sille arvoa käytettyä venettä arvioitaessa, mutta vain niiltä osin mitä sitä tarvitsen. Jos veneessä on toimiva plotteri ei minun sitä tarvitse jäljestä kasin sinne asentaa ja uuden kunnollisen hinta on hyvinkin tonnin luokkaa. Jos veneessä on autopilotti tai VHF, en niitä välttämättä tarvitse, mutta mielummin valitsen sen veneen josta ne löytyy. Tälläisten asoiden vaikutus veneen hinnassa ei ole suuri mutta on niillä merkitystä ja puutteet varustuksessa aiheuttaa lisäkuluja veneen ostajalle minkä täytyy näkyä veneen myyntihinnassa.

        Ei vaikuta hintaan, mutta helpottavat myyntiä. Hinta siis pitää olla edeleenkin oikein asetettu, jotta edes ne vermeet kiinnostaisivat. Mikähän tässä mahtaa olla niin helvetin vaikea ymmärtää. Varsinkin kun on selvästi nähtävissä esim. Nettiveneessä, että ylihintainen vanha sonta ei käy kaupaksi !! Roikkuvat kaudesta toiseen myynnissä, ja kun niistä kysyy jotain, suomijuntti on kauppaamassa vanhoja muistojaan, eikä katso armasta vesikulkuneuvoaan realistisesti.


      • seadog
        Luutrikki kirjoitti:

        Ei vaikuta hintaan, mutta helpottavat myyntiä. Hinta siis pitää olla edeleenkin oikein asetettu, jotta edes ne vermeet kiinnostaisivat. Mikähän tässä mahtaa olla niin helvetin vaikea ymmärtää. Varsinkin kun on selvästi nähtävissä esim. Nettiveneessä, että ylihintainen vanha sonta ei käy kaupaksi !! Roikkuvat kaudesta toiseen myynnissä, ja kun niistä kysyy jotain, suomijuntti on kauppaamassa vanhoja muistojaan, eikä katso armasta vesikulkuneuvoaan realistisesti.

        No ei vaikuta, mutta sen tonnin tinkaan hinnasta jos käypää plotteria ei ole.


      • Luutrikki
        seadog kirjoitti:

        No ei vaikuta, mutta sen tonnin tinkaan hinnasta jos käypää plotteria ei ole.

        Eli, tämä on niin tätä.


      • seadog
        Luutrikki kirjoitti:

        Eli, tämä on niin tätä.

        No tottakai tinkaisin, mutta en ymmärrä ajatusta siitä etteikö veneen myynnin helppous tai vaikeus vaikuttaisi hintaan mitenkään. Eikös huonokin ole helppo myytävä kun hinta on halpa.


      • Luutrikki
        seadog kirjoitti:

        No tottakai tinkaisin, mutta en ymmärrä ajatusta siitä etteikö veneen myynnin helppous tai vaikeus vaikuttaisi hintaan mitenkään. Eikös huonokin ole helppo myytävä kun hinta on halpa.

        No niin, nyt sitten . . . . . ? Siis hinnan pitää olla oikealla tasolla ;)


      • smaikki
        Luutrikki kirjoitti:

        Ei vaikuta hintaan, mutta helpottavat myyntiä. Hinta siis pitää olla edeleenkin oikein asetettu, jotta edes ne vermeet kiinnostaisivat. Mikähän tässä mahtaa olla niin helvetin vaikea ymmärtää. Varsinkin kun on selvästi nähtävissä esim. Nettiveneessä, että ylihintainen vanha sonta ei käy kaupaksi !! Roikkuvat kaudesta toiseen myynnissä, ja kun niistä kysyy jotain, suomijuntti on kauppaamassa vanhoja muistojaan, eikä katso armasta vesikulkuneuvoaan realistisesti.

        Selväähän on, että nykyään kun käytetty kama ( varsinkin kaikki kulkupelit) on niin helppo pistää nettiin myyntiin ja käyttää sitä itse samaan aikaan täysin rajoittamatta ja vailla "myyntiponnisteluja". Hintapyynnöksi pistetään joku ihan törkee jos sattus joku hölmö paikalle ja ostais pois. Puhutaan "tosiostajien puutteesta" mutta sanoisin, että useimmin on puute"tosimyyjästä". Jos näihin myynti-ilmoituksiin tulis edes 1€ maksu niin kaiken maailman kotijobbarit jättäis myynti-ilmoituksen tekemättä ennenkuin oikeesti haluaa myydä omaisuuttaan ja siten hinnoitella sen järkevästi.


      • smaikki kirjoitti:

        Selväähän on, että nykyään kun käytetty kama ( varsinkin kaikki kulkupelit) on niin helppo pistää nettiin myyntiin ja käyttää sitä itse samaan aikaan täysin rajoittamatta ja vailla "myyntiponnisteluja". Hintapyynnöksi pistetään joku ihan törkee jos sattus joku hölmö paikalle ja ostais pois. Puhutaan "tosiostajien puutteesta" mutta sanoisin, että useimmin on puute"tosimyyjästä". Jos näihin myynti-ilmoituksiin tulis edes 1€ maksu niin kaiken maailman kotijobbarit jättäis myynti-ilmoituksen tekemättä ennenkuin oikeesti haluaa myydä omaisuuttaan ja siten hinnoitella sen järkevästi.

        on 1.9e maksu, uusit ilmoituksen ja maksat textarila tuon.


      • Roikkox
        jrsj kirjoitti:

        on 1.9e maksu, uusit ilmoituksen ja maksat textarila tuon.

        Sitä tuskin voi maksuksi kutsua ;)


      • Jimbolaari
        smaikki kirjoitti:

        Selväähän on, että nykyään kun käytetty kama ( varsinkin kaikki kulkupelit) on niin helppo pistää nettiin myyntiin ja käyttää sitä itse samaan aikaan täysin rajoittamatta ja vailla "myyntiponnisteluja". Hintapyynnöksi pistetään joku ihan törkee jos sattus joku hölmö paikalle ja ostais pois. Puhutaan "tosiostajien puutteesta" mutta sanoisin, että useimmin on puute"tosimyyjästä". Jos näihin myynti-ilmoituksiin tulis edes 1€ maksu niin kaiken maailman kotijobbarit jättäis myynti-ilmoituksen tekemättä ennenkuin oikeesti haluaa myydä omaisuuttaan ja siten hinnoitella sen järkevästi.

        Olen samoilla linjoilla. Montaa itseäni kiinnostavaa venettä ole n.veneestä katsellut ja ihmetellyt sitä miten voidaan saman mallisia veneitä hinnoitella niin eritavoin esim. nordic 79 ja finn-ess 26. Molemat on itseäni kiinnostavia koska ovat siinä hintaluokassa jota katselen ja tyypiltään minua kiehtovia laitteita. Miten vaan silti voi halvin olla vaikkapa 13000 ja kallein 45000€ ? Ei sitä hinta eroa voi selittää enää varusteillakaan, molemmat veneet kun on heti ajo valmiita ja sisustoiltaan yhtä 70-lukulaiset. Molemmissa samankaltaiset varusteet toisessa uusia ja toisessa vanhoja mutta toimivia, erona että halvemmassa ei plotteria ja kone vanha kun toisessa se on uusi mcm.
        Mutta saahan näitä täällä ihmetellä.

        Itse myin veneeni pois n.veneen kautta ja sain mielestäni hyvän hinnan jonka kautta olen laskenut että 3v vuokra oli aika halpa kun ei montaa sataa ollut eroa osto hinnalla ja myynti hinnalla. Olin kyllä varustellut veneen karvalakista, ketunnahka karvalakiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3647
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2376
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1537
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe