Hei! OStin tossa 2000luvun monskun ja siinä menee vaihteet joteski huonosti päälle! Missä vika? ollut noita mondeoita ennenkin ja niissä mennyt tosihyvin vaihteet päälle! Kyllä ne tuossakin päälle menee mutta pitää semmoisen rasahdus äänen kun pykälän päälle laittaa!
mondeon vaihteet ei mene nätisti päälle!
6
3692
Vastaukset
- 5+11
Olisi hyvä katsoa että kytkin irroittaa kunnolla ja sittn vaihtaa vaihtaa lootaöljyt, laita Voorttin omaa ölppää tai sitten jotain muuta laadultaan vastaavaa.
Vaikka nykyautoissa ei vaihteistoöljyjä huolto-ohjelmien puitteissa vaihdella niin ainakin itellä on käytäntö osoittanut että loota toimii paremmin kun öljyt vaihtaa edes joskus.- Vaihteeeeet
Kiitos vastauksesta! Mutta kun meillä ollut Mondeoita 3 ennen tätä ja yhdessäkään ei ole ollut vaihteiden kanssa ongelmaa ja vaihdelaatikon öljyihin ei ole tarvinnut koskea! Isä oli Foordin huoltokirjaa selaillut ja sanoi että jotku vaijerit vaihteensiirtäjis vituillaan? Kukaan koskaan huollattanut tälläistä vikaa?
- 16+7
Vaihteeeeet kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Mutta kun meillä ollut Mondeoita 3 ennen tätä ja yhdessäkään ei ole ollut vaihteiden kanssa ongelmaa ja vaihdelaatikon öljyihin ei ole tarvinnut koskea! Isä oli Foordin huoltokirjaa selaillut ja sanoi että jotku vaijerit vaihteensiirtäjis vituillaan? Kukaan koskaan huollattanut tälläistä vikaa?
Noissa III 2001 - 2007 monskuissa on Getrakin MTX-75 loota ja niissä on suorastaan ominaisuutena joittenkin vaihteiden kankeus, useimmiten 2 pykälä.
Joten välttämättä ei ole viasta kyse. - vaihteeeeet
16+7 kirjoitti:
Noissa III 2001 - 2007 monskuissa on Getrakin MTX-75 loota ja niissä on suorastaan ominaisuutena joittenkin vaihteiden kankeus, useimmiten 2 pykälä.
Joten välttämättä ei ole viasta kyse.Mun Mondeo on viä mallia MK2 ei tota seuraavaa MK3 mallia!!
Mulle kävi näin joskus aikoja sitte. Menin varaosaliikkeestä hakemaan öljyt laatikkoon... selattiin mobilin kirjaa ja sieltä antoi jonkin öljy tyypin...(enää en muista mikä tyyppi oli) sitä kassiin ja vaihtamaan.
Noh.. uudet öljyt tuli laatikkoon ja koeajolle.... ei toiminut laatikko ei... ihan prkl kankeat vaihteet.. todella nihkeää vaihteiden vaihto.
Minä poika voortille ja orggis öljyä mukaan... ja ne laatikkoon. TOIMI KUIN UNELMA!!
Jotain prkl eroa niissä vaan on.
Esim transitin perän lukko ei toimi kunolla ainakaan mobilin öljyllä.
Tuosta vois olla sinullekin apua... jos ei vaihdekaapelien säätö auta.- vaihteeeeet
Ja vielä lisäys että kun vaihteen laittaa päälle ja keppiä heiluttaa erestakaasi on kepissä väljyyttä! Että oliskohan nyt sit se vaihteensiirtovaijeris jotaki yms?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516996Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6973080Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631177- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2121046- 721022