Olen 22-vuotias tyttö, ja olen alkanut miettimään omaa alkoholi-suhdettani.. Vuosi sitten aloin juomaan enemmän mitä normaalisti, aikaisemmin olin lähinnä kuskina muille, eikä ollut ongelmia lainkaan. Nyt kun aloitin juomaan nii huomasin kuinka kivaa se on. Pelkään ihmisiä ja humalassa olen rennompi ja uskallan puhua, ehkä välillä liikaakin. Nykyään juon joka viikonloppu, sekä perjantaina että lauantaina ja kysynkin että onko se väärin että minulla vain sattuu olemaan erittäin hauskaa silloin, ja tunnen oloni onnellisemmaksi kuin viikolla? Rakastan miehiltä saamaani huomiota ja olenkin tietoinen olevani siitä hieman riippuvainen.. Yleensä sitä huomiota en saa tarpeeksi viikolla ja näin odotankin viikonloppua aina innolla! Muuten elämäni on tylsän tasaista, koskaan ei tapahdu mitään ja olen yksin, hyvin yksin vaikka kavereita on paljonkin, mutta tunne on kuitenkin tämä. Olen myös huomannut että illan mittaan vknloppuisin minulle tulee suuri tarve alkaa juomaan, jos jokin asia minua viivästyttää enkä pääse aloittamaan normaaliin aikaan.. Nytkin odotan innolla tulevaa viikonloppua ja tulevia seikkailuja! :)
Joko huolestuisi
22
473
Vastaukset
- ----->>
sekä perjantaina että lauantaina.."
Ihan normikaava täyden juoppouden saavuttamiseksi, joka tulee harjoittelua jatkamalla sitten myöhemmin. niiden laatu vain muuttuu juomisen jatkuessa ja ranketessa; niin käy väistämättä. Myös miehiltä saamasi huomio saattaa piankin muuttua vähemmän imartelevaksi. Naisen alkoholisoitumisprosessi on huomattavan paljon nopeampi kuin miehen johtuen fyysisistä eroista.
- riippuvuus kehittyy
huolestua. Juotko tänäänkin?
- ttissuttaja
Viittaa aika vahvasti riippuvuuteen näin maallikonkin silmin.
"seikkailuja" Tulet tuolla systeemillä kokemaan ja kaikki eivät ole mukavia. Et tosin maininnut minkälaisia määriä juot.
Jälleen kerran laitan nämä linkit.
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/sadd
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/juomatapatesti
Tulokset suuntaa antavia mutta audit ehkä luotettavin (who). - juoppo evp
Juova nainen on minun silmissäni tuhat kertaa surullisempi tapaus kuin juova mies. Vaikka tänäpäivänä vallitsee tasa-arvo, on nainen humalassa täysin vailla mitään turvaa. Humalaiset ja joskus selvätkin miehet käyttävät hyväkseen jne.
Kukaan mies, edes humalainen mies, ei ota humalaista naista tosissaan.
Lueppa noita eräitten naisten kirjoittamia juttuja joita tälläkin palstalla on jos viitsii etsiä. Samalla lailla se on homma alkanut kuin sinullakin, mutta hyvin pian hauskuus on muuttunut helvetiksi.
Naisen alkoholismiin liittyy paljon sellaista mitä me miehet emme joudu kokemaan.
Paikkaat nyt juomalla jotakin tunne-elämäsi puutosta tai vajavaisuutta. Mutta usko pois että alkoholi ei sitä paranna. Kannattaa etsiä syitä sille miksi ei ole kivaa ilman alkoholia. Henkilö jolle juominen aiheuttaa noin suurta mielihyvää, kuin nyt esimerkiksi sinullekkin, tulee sairastumaan alkoholismiin 99.9% varmuudella, jos ei sitä jo valmiiksi ole.
Minä esimerkiksi olin alkoholisti jo ensimmäisestä ryypystä lähtien. Tai itseasiassa jo aikaisemmin omasin alkoholistisen mielenlaadun ja ajattelutavan, vaikken ollut edes juonut.
Alkoholismi ei asu pullossa, vaan sairastajansa päänsisällä. Ja ihminen voi omata alkoholistin mielenlaadun ja ajattelutavan vaikkei edes joisi.
Alkoholistin tyypillisiä piirteitä:
- Itserakkaus.
- Uho
- Malttamattomuus
- Heikko itsetunto(jonka hän yrittää viimeiseen asti peittää muilta!)
Ja niin edelleen. Kun aletaan tarkastella alkoholistin mielenlaatua, niin huomataan että hän on kuin pikkulapsi, joka ei ota vastuuta mistään ja laittaa kaiken aina toisten syyksi. Niin kehittymätön on juopon mieli, vaikka kyllähän juoppo voi osata fiksustikkin käyttäytyä niin halutessaan. Usein alkoholismiin liittyy myös persoonallisuuden häiriöitä, kuten narsismia.- juoppoko
Kiitokset vain vastauksista... Muuten en itseasiassa osaisi ollakaan huolissani lainkaan, mutta suvussa on paljon alkoholismia, ja sitten näitä jotka juovat reippaasti viikonloppuna mutta viikot kuitenkin on töissä ja elämä mukavaa. Viikolla minunkaan ei kuitenkaan tee mieli lainkaan alkoholia. Myönnän että pakenen todellisuutta juomalla, muuten ahdistaa ja masentaa asiat joihin itse en millään tavoin voi vaikuttaa. En kyllä sitten tiedä miten tämän juomisen saisi loppumaan/vähenemään, koska en tunne oloani selvinpäin yhtään onnelliseksi tai hyväntuuliseksi (enekä usko tämän johtuvan vain riippuuvuudesta alkoholiin). Kun joku täällä kysyi juomisen määrästä, se hieman riippuu. Olen pieni tyttö ja ennen yökerhoon lähtöä juon noin 3-5 lonkeroa olutta tms, tai sitten kirkasta/viiniä yhtä monta annosta. Yökerhoissa paukkuja menee 2-5 (5 erittäin harvinaista, joskus vain ei mene päähän!). En koskaan ole änkyräkännissä vaan juuri hyvällä, iloisella mielellä ja omin avuin kävelen myös aina kotiin.
- ttissuttaja
juoppoko kirjoitti:
Kiitokset vain vastauksista... Muuten en itseasiassa osaisi ollakaan huolissani lainkaan, mutta suvussa on paljon alkoholismia, ja sitten näitä jotka juovat reippaasti viikonloppuna mutta viikot kuitenkin on töissä ja elämä mukavaa. Viikolla minunkaan ei kuitenkaan tee mieli lainkaan alkoholia. Myönnän että pakenen todellisuutta juomalla, muuten ahdistaa ja masentaa asiat joihin itse en millään tavoin voi vaikuttaa. En kyllä sitten tiedä miten tämän juomisen saisi loppumaan/vähenemään, koska en tunne oloani selvinpäin yhtään onnelliseksi tai hyväntuuliseksi (enekä usko tämän johtuvan vain riippuuvuudesta alkoholiin). Kun joku täällä kysyi juomisen määrästä, se hieman riippuu. Olen pieni tyttö ja ennen yökerhoon lähtöä juon noin 3-5 lonkeroa olutta tms, tai sitten kirkasta/viiniä yhtä monta annosta. Yökerhoissa paukkuja menee 2-5 (5 erittäin harvinaista, joskus vain ei mene päähän!). En koskaan ole änkyräkännissä vaan juuri hyvällä, iloisella mielellä ja omin avuin kävelen myös aina kotiin.
Kuten mainitsit saatat olla masentunut.
Mainitsit että vuosi sitten aloit juomaan joten tapahtuiko jotain ikävää. Toisaalta ei tarvitse paljoa tapahtua kuin pelkkä kaveriseuran vaihtuminen ym.
Kannattaisiko käydä lääkärillä? - elämää opetteleva
ttissuttaja kirjoitti:
Kuten mainitsit saatat olla masentunut.
Mainitsit että vuosi sitten aloit juomaan joten tapahtuiko jotain ikävää. Toisaalta ei tarvitse paljoa tapahtua kuin pelkkä kaveriseuran vaihtuminen ym.
Kannattaisiko käydä lääkärillä?Turhin kysymys mielestäni on että paljonko joku juo. Ei niillä määrillä ole mitään merkitystä vaan sillä, mitä tahtuu kun ottaa sen ensimmäisen. Ja varsinkin sillä miten käyttäytyy silloin kun henki ei haise viinalle, eli paljonko päihde pyörittää mieltä. Itse olen alkoholisti, ja mikäli joisin tasan yhden kaljan vuodessa olisin sitä silti, koska loput 354 päivää miettisin sitä yhtä. "Nytkin odotan innolla tulevaa viikonloppua ja tulevia seikkailuja! :)" Sinäkin elät jo nyt viikonlopuille.
"Muuten elämäni on tylsän tasaista, koskaan ei tapahdu mitään ja olen yksin, hyvin yksin vaikka kavereita on paljonkin, mutta tunne on kuitenkin tämä." Itse olen myös kokenut tuon, vaikka olisi ollut tupa täynnä ihmisiä niin silti olin yksin. Tuntui kuin ei olisi kuulunut mihinkään. Tänäpäivänä voin olla yksin, mutta en enää yksinäinen. - juoppo evp
elämää opetteleva kirjoitti:
Turhin kysymys mielestäni on että paljonko joku juo. Ei niillä määrillä ole mitään merkitystä vaan sillä, mitä tahtuu kun ottaa sen ensimmäisen. Ja varsinkin sillä miten käyttäytyy silloin kun henki ei haise viinalle, eli paljonko päihde pyörittää mieltä. Itse olen alkoholisti, ja mikäli joisin tasan yhden kaljan vuodessa olisin sitä silti, koska loput 354 päivää miettisin sitä yhtä. "Nytkin odotan innolla tulevaa viikonloppua ja tulevia seikkailuja! :)" Sinäkin elät jo nyt viikonlopuille.
"Muuten elämäni on tylsän tasaista, koskaan ei tapahdu mitään ja olen yksin, hyvin yksin vaikka kavereita on paljonkin, mutta tunne on kuitenkin tämä." Itse olen myös kokenut tuon, vaikka olisi ollut tupa täynnä ihmisiä niin silti olin yksin. Tuntui kuin ei olisi kuulunut mihinkään. Tänäpäivänä voin olla yksin, mutta en enää yksinäinen.Olen samaa mieltä. Alkoholisti todellakin elää usein tulevaisuudessa. Vrt "Sitten kun" tai "Silloin kun".
Mutta aloittajalle vielä. Kun kerran suvussasi on paljon alkoholismia, niin millä perusteella sinusta EI tule alkoholistia? Voihan se alkoholismi olla ihan geeneissäkin, mutta yleensä sen omaksuu mitä ympärillä näkee.
Jos Isä ei osaa käyttää alkoholia oikein, setä on juoppo, täti on alkoholisti ja serkutkin ryyppää joka viikonloppu perseet, niin eikö ole aikamoista harhakuvitelmaa ja itsensä erinomaistamista, että kuvittelee itse ainoana koko porukasta käyttämään alkoholia kohtuudella ja oikein?
Sitäpaitsi, yksi perusasia on Suomessa täysin vinksallaan. Nimittäin se, että alkoholia ikäänkuin tulee osata nauttia kohtuudella. Vaikka lähtökohta on todellisuudessa se, että ihmistä ei ole luotu juomaan alkoholia. Normaali olotila on siis raittius, ei se että juodaan "sivistyneesti" yksi tai kaksi paukkua.
Ja yleensä jos ihminen juo humalahakuisesti, täytyisi miettiä että miksi juon? Miksi haluan myrkyttää itseäni, miksi haluan menettää itsekontrollin? Vika löytyy varmasti lähes aina omista asenteista(tai asennevammasta) niin itseään kohtaan kuin muita ihmisiä ja koko ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan.
Juomalla ei voi muuttaa todellisuutta. - ttissuttaja
elämää opetteleva kirjoitti:
Turhin kysymys mielestäni on että paljonko joku juo. Ei niillä määrillä ole mitään merkitystä vaan sillä, mitä tahtuu kun ottaa sen ensimmäisen. Ja varsinkin sillä miten käyttäytyy silloin kun henki ei haise viinalle, eli paljonko päihde pyörittää mieltä. Itse olen alkoholisti, ja mikäli joisin tasan yhden kaljan vuodessa olisin sitä silti, koska loput 354 päivää miettisin sitä yhtä. "Nytkin odotan innolla tulevaa viikonloppua ja tulevia seikkailuja! :)" Sinäkin elät jo nyt viikonlopuille.
"Muuten elämäni on tylsän tasaista, koskaan ei tapahdu mitään ja olen yksin, hyvin yksin vaikka kavereita on paljonkin, mutta tunne on kuitenkin tämä." Itse olen myös kokenut tuon, vaikka olisi ollut tupa täynnä ihmisiä niin silti olin yksin. Tuntui kuin ei olisi kuulunut mihinkään. Tänäpäivänä voin olla yksin, mutta en enää yksinäinen.Parempi mahdollisuus ottaa tilanne hallintaan. Eihän ap edes itse tiedä onko alkoholisti joten ei tiedetä mekään.
Taustalla voi olla mitä vain kuten mainitsemani masennus josta ap puhui.
Hänen tekstinsä oli kyllä hieman huolestuttava. - munnimionnimessun
ttissuttaja kirjoitti:
Parempi mahdollisuus ottaa tilanne hallintaan. Eihän ap edes itse tiedä onko alkoholisti joten ei tiedetä mekään.
Hänen tekstinsä oli kyllä hieman huolestuttava.Normi meininkiä, ei mitään syytä huolestua.
Tuossa iässä täytyykin olla menossa mukana, jos ei, niin vaihtoehtona on kotona homehtuminen ja totaali masennus. - juoppo evp
ttissuttaja kirjoitti:
Parempi mahdollisuus ottaa tilanne hallintaan. Eihän ap edes itse tiedä onko alkoholisti joten ei tiedetä mekään.
Hänen tekstinsä oli kyllä hieman huolestuttava.Itse myös kaksi vaikeaa masennusta läpikäyneenä tiedän siitäkin jotakin. Ainakin omalla kohdallani masennus johtui pitkälti samoista syistä kuin alkoholismikin. Kieroutuneesta suhteesta omaan itseeni suhteessa muihin. Piti opetella tuntemaan ensin itsensä että pystyi alkaa hahmottamaan itseään suhteessa muihin ihmisiin tai vastaavasti pystyä olemaan hahmottamatta.
Varmasti on paljon eri syitä mikä mihinkin johtaa, mutta perimmäisten syitten uskon kaikilla olevan suurinpiirtein samat kun puhutaan alkoholismista ja sen rinnalla masennuksesta. Eli asennevamma koko elämää kohtaan.
Sanotaan että muut ei tiedä onko joku alkoholisti, mutta useimmiten se on niin että alkoholisti itse saa viimeisenä tietää olevansa alkoholisti. Muut, terveet ihmiset hänen ympärillään on tienneet asian jo ties kuinka kauan. Ja etenkin me jotka olemme kaikki alkoholsmin kirot kokeneet, ollaan erittäin tarkkavainuisia sen suhteen.
En minäkään aikanani kuunnellut mitä minulle sanottiin, kaikki varoittelu tuntui vain tiukkapipoisten saarnalta. Enhän minä tajunnut että silloiset ex juopot jotka minua varoittelivat, näkivät minussa päivän kirkkaana entisen itsensä.
Kyllä minäkin olen lukemattomien muiden raitistuneitten juoppojen tavoin sitä mieltä että ensin on nöyrryttävä, muuten ei raittiutta tule. Minäkään en ole ikänäni AA:ssa tai muissakaan hoidoissa käynyt vaikka kirjan olenkin lukenut. Mutta kyllä raitistumisessani on paljon samoja piirteitä kuin miten olen lukenut monen AA:laisen raitistuneen.
Sinä sanot että sinä itse ohjaat omaa elämääsi. Tiettyyn pisteeseen näin varmasti onkin, mutta on myös paljon asioita joihin ei voi itse vaikuttaa ja silloin täytyisi löytyä sitä nöyryyttä hyväksyä asiat sellaisina kun ne eteen tulee. Jokea kun et voi kääntää virtaamaan väärään suuntaan vaikka kuinka taistelisit. Kuningas alkoholia ei nimittäin kukaan taistelemalla voita. Muuta mahdollisuutta ei ole kuin antaa periksi jos raittiuden ja mielenrauhan haluaa saavuttaa.
Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa. Ja anna minulle voimaa muuttaa ne asiat jotka voin muuttaa... Loppua en muista. Mutta minua auttaa mm juuri tuollainen ajattelutapa, vaikken ole uskonnollinen. Voihan sitä rukoilla vaikka itseltään.
Jo pelkkä isämeidän rukous, kun ymmärtää mitä rukoilee, antaa paljon voimaa. Rukoilussa kun ei ole kyse siitä että tahdotaan jotakin tiettyä asiaa, vaan siitä, että annetaan se päätösvalta jonnekkin muualle, lakataan taistelemasta. Ja jos sen pystyy tekemään, niin se on kirjaimellisesti kuin taakka putoaisi harteilta. - Alkoholistinainen
juoppo evp kirjoitti:
Itse myös kaksi vaikeaa masennusta läpikäyneenä tiedän siitäkin jotakin. Ainakin omalla kohdallani masennus johtui pitkälti samoista syistä kuin alkoholismikin. Kieroutuneesta suhteesta omaan itseeni suhteessa muihin. Piti opetella tuntemaan ensin itsensä että pystyi alkaa hahmottamaan itseään suhteessa muihin ihmisiin tai vastaavasti pystyä olemaan hahmottamatta.
Varmasti on paljon eri syitä mikä mihinkin johtaa, mutta perimmäisten syitten uskon kaikilla olevan suurinpiirtein samat kun puhutaan alkoholismista ja sen rinnalla masennuksesta. Eli asennevamma koko elämää kohtaan.
Sanotaan että muut ei tiedä onko joku alkoholisti, mutta useimmiten se on niin että alkoholisti itse saa viimeisenä tietää olevansa alkoholisti. Muut, terveet ihmiset hänen ympärillään on tienneet asian jo ties kuinka kauan. Ja etenkin me jotka olemme kaikki alkoholsmin kirot kokeneet, ollaan erittäin tarkkavainuisia sen suhteen.
En minäkään aikanani kuunnellut mitä minulle sanottiin, kaikki varoittelu tuntui vain tiukkapipoisten saarnalta. Enhän minä tajunnut että silloiset ex juopot jotka minua varoittelivat, näkivät minussa päivän kirkkaana entisen itsensä.
Kyllä minäkin olen lukemattomien muiden raitistuneitten juoppojen tavoin sitä mieltä että ensin on nöyrryttävä, muuten ei raittiutta tule. Minäkään en ole ikänäni AA:ssa tai muissakaan hoidoissa käynyt vaikka kirjan olenkin lukenut. Mutta kyllä raitistumisessani on paljon samoja piirteitä kuin miten olen lukenut monen AA:laisen raitistuneen.
Sinä sanot että sinä itse ohjaat omaa elämääsi. Tiettyyn pisteeseen näin varmasti onkin, mutta on myös paljon asioita joihin ei voi itse vaikuttaa ja silloin täytyisi löytyä sitä nöyryyttä hyväksyä asiat sellaisina kun ne eteen tulee. Jokea kun et voi kääntää virtaamaan väärään suuntaan vaikka kuinka taistelisit. Kuningas alkoholia ei nimittäin kukaan taistelemalla voita. Muuta mahdollisuutta ei ole kuin antaa periksi jos raittiuden ja mielenrauhan haluaa saavuttaa.
Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa. Ja anna minulle voimaa muuttaa ne asiat jotka voin muuttaa... Loppua en muista. Mutta minua auttaa mm juuri tuollainen ajattelutapa, vaikken ole uskonnollinen. Voihan sitä rukoilla vaikka itseltään.
Jo pelkkä isämeidän rukous, kun ymmärtää mitä rukoilee, antaa paljon voimaa. Rukoilussa kun ei ole kyse siitä että tahdotaan jotakin tiettyä asiaa, vaan siitä, että annetaan se päätösvalta jonnekkin muualle, lakataan taistelemasta. Ja jos sen pystyy tekemään, niin se on kirjaimellisesti kuin taakka putoaisi harteilta.Koska asia vaivaa mieltäsi, juominen on sinulle jonkinlainen ongelma (vaikka kivaakin on). Olen itse juonut sinun ikäisestäsi lähtien, ja minullakin homma lähti pienestä ja kasvoi sitten lopulta alkoholismiksi - tosin tähän meni lähes 30 vuotta. Nyt olen hoitosuhteessa ja yritän raitistua, siis päästä kokonaan irti alkoholista, ja uskon, että onnistun. Tällä hetkellä se, mitä kadun, on se, etten lähtenyt hoitoon aikaisemmin, ennen kuin suurkulutukseni muuttui alkoholismiksi. Suurkulutuksesta olisin vielä voinut palata kohtuukäyttäjäksi, mutta alkoholismista ei ole paluuta.
Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet pärjätä alkoholin kanssa, sinuna hakeutuisin psykologina puheille (tai A-klinikalle, jossa myös on hyviä terapeutteja). Juomista ei kannata päästä isoksi ongelmaksi. - juoppoko
Alkoholistinainen kirjoitti:
Koska asia vaivaa mieltäsi, juominen on sinulle jonkinlainen ongelma (vaikka kivaakin on). Olen itse juonut sinun ikäisestäsi lähtien, ja minullakin homma lähti pienestä ja kasvoi sitten lopulta alkoholismiksi - tosin tähän meni lähes 30 vuotta. Nyt olen hoitosuhteessa ja yritän raitistua, siis päästä kokonaan irti alkoholista, ja uskon, että onnistun. Tällä hetkellä se, mitä kadun, on se, etten lähtenyt hoitoon aikaisemmin, ennen kuin suurkulutukseni muuttui alkoholismiksi. Suurkulutuksesta olisin vielä voinut palata kohtuukäyttäjäksi, mutta alkoholismista ei ole paluuta.
Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet pärjätä alkoholin kanssa, sinuna hakeutuisin psykologina puheille (tai A-klinikalle, jossa myös on hyviä terapeutteja). Juomista ei kannata päästä isoksi ongelmaksi.Tiedän ja tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin että ammattiauttajille en mene. Itseasiassa nyt hieman helpottaa oloa etten ihan toivoton tapaus ole, Viime perjantain olin hampaat irvessä selvinpäin, tosin pakon edestä, ja kuten huomaatte, kello on nyt perjantaina 23 ja istun kotona yksin pimeässä vittuuntuneena selvinpäin. Pieneen päähän ei vaan mahdu ajatus että mitä järkeä minun on kiduttaa itseäni ja olla selvänä kun se on ainoa asia elämässäni tällä hetkellä milloin saan nauraa ja nauttia ihmisten seurasta aidosti (tiedän, "aidosti" ja aidosti..). Nytkin mietin vain niitä henkilöitä jotka tietäisin baarissa tapaavani ja kuvittelen kuinka hauskaa heillä tulee olemaan, ja itse olen kotona! Voi tylsyyksien tylsyys...
- ttissuttaja
juoppo evp kirjoitti:
Itse myös kaksi vaikeaa masennusta läpikäyneenä tiedän siitäkin jotakin. Ainakin omalla kohdallani masennus johtui pitkälti samoista syistä kuin alkoholismikin. Kieroutuneesta suhteesta omaan itseeni suhteessa muihin. Piti opetella tuntemaan ensin itsensä että pystyi alkaa hahmottamaan itseään suhteessa muihin ihmisiin tai vastaavasti pystyä olemaan hahmottamatta.
Jo pelkkä isämeidän rukous, kun ymmärtää mitä rukoilee, antaa paljon voimaa. Rukoilussa kun ei ole kyse siitä että tahdotaan jotakin tiettyä asiaa, vaan siitä, että annetaan se päätösvalta jonnekkin muualle, lakataan taistelemasta. Ja jos sen pystyy tekemään, niin se on kirjaimellisesti kuin taakka putoaisi harteilta.Kuules nyt osaan kyllä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa vaikka joskus olen "kääntänytkin" joen virtauksen toiseen suuntaan.
Sinä et tunne minua etkä taustaani kuten en minäkään sinun.
Olen tottunut taistelemaan lapsuudesta asti ja nöyrtyminen ei kuulu minun luonteeseeni.
Miksi antaisin päätösvallan jollekin muulle? Sehän olisi sama kuin luovuttaisin jälleen kerran osan itsestäni jollekin, "vieraalle" ja sitä kautta johonkin uuteen riippuvuuteen. - yli ottamatta
juoppoko kirjoitti:
Tiedän ja tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin että ammattiauttajille en mene. Itseasiassa nyt hieman helpottaa oloa etten ihan toivoton tapaus ole, Viime perjantain olin hampaat irvessä selvinpäin, tosin pakon edestä, ja kuten huomaatte, kello on nyt perjantaina 23 ja istun kotona yksin pimeässä vittuuntuneena selvinpäin. Pieneen päähän ei vaan mahdu ajatus että mitä järkeä minun on kiduttaa itseäni ja olla selvänä kun se on ainoa asia elämässäni tällä hetkellä milloin saan nauraa ja nauttia ihmisten seurasta aidosti (tiedän, "aidosti" ja aidosti..). Nytkin mietin vain niitä henkilöitä jotka tietäisin baarissa tapaavani ja kuvittelen kuinka hauskaa heillä tulee olemaan, ja itse olen kotona! Voi tylsyyksien tylsyys...
alkoholia? Jouduitko luopumaan ystäviesi seurasta?
- derfsdn
juoppoko kirjoitti:
Tiedän ja tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin että ammattiauttajille en mene. Itseasiassa nyt hieman helpottaa oloa etten ihan toivoton tapaus ole, Viime perjantain olin hampaat irvessä selvinpäin, tosin pakon edestä, ja kuten huomaatte, kello on nyt perjantaina 23 ja istun kotona yksin pimeässä vittuuntuneena selvinpäin. Pieneen päähän ei vaan mahdu ajatus että mitä järkeä minun on kiduttaa itseäni ja olla selvänä kun se on ainoa asia elämässäni tällä hetkellä milloin saan nauraa ja nauttia ihmisten seurasta aidosti (tiedän, "aidosti" ja aidosti..). Nytkin mietin vain niitä henkilöitä jotka tietäisin baarissa tapaavani ja kuvittelen kuinka hauskaa heillä tulee olemaan, ja itse olen kotona! Voi tylsyyksien tylsyys...
Miksi et mene baariin ja tilaa limsaa tms alkoholitonta? Unohda jännittäminen, selvinpäin on hauskaa katsella kun muut sekoilee kännissä, sammuneena tai laskuhumalissaan. Ja ainahan voit teeskennellä että olet hieman ottanut, kaikki ymmärtää vaikka puhuisit hieman levottomia :)
- juoppo evp
ttissuttaja kirjoitti:
Kuules nyt osaan kyllä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa vaikka joskus olen "kääntänytkin" joen virtauksen toiseen suuntaan.
Sinä et tunne minua etkä taustaani kuten en minäkään sinun.
Olen tottunut taistelemaan lapsuudesta asti ja nöyrtyminen ei kuulu minun luonteeseeni.
Miksi antaisin päätösvallan jollekin muulle? Sehän olisi sama kuin luovuttaisin jälleen kerran osan itsestäni jollekin, "vieraalle" ja sitä kautta johonkin uuteen riippuvuuteen.Kirjoituksistasi itseni muutama vuosi sitten. Ajatteluni oli tismalleen kuin sinulla nyt.
Muista sitten kun taas juot, mitä sinulle on kerrottu. - ttissuttaja
juoppo evp kirjoitti:
Kirjoituksistasi itseni muutama vuosi sitten. Ajatteluni oli tismalleen kuin sinulla nyt.
Muista sitten kun taas juot, mitä sinulle on kerrottu.Kyseessähän on muutos ja kasvaminen.
Olen tässäkin lyhyessä ajassa huomannut muutoksia itsessäni ja ympäristössäni.
Tiedän että yksikin pullo olutta riittää viemään minut taas pohjalle joten eikös se ole jonkinlaista nöyrtymistä koska tiedän että häviän yhdelle olutpullolle.
Sinunhan pitäisi kokeneena tietää että alku on hankalaa eikä lyödä vetoa sukulaisteni kanssa koska ratkean?
"Muista sitten kun taas juot, mitä sinulle on kerrottu."
Muistan ainakin sen etten seuraa sinun kertomisia ja kivitä toisia raittiuteen pyrkiviä.
On niin helppo nostaa itsensä jalustalle ja luulisi sinun tietävän senkin kun itsekin tiedän sen parin kuukauden raittiuden jälkeen.
- Hae apua!
Olin itse nuorempana samanlainen, kuin kerroit. Viina vapautti ja olin seurallisempi. Hakeutui ihmisten pariin. Ilman viinaa olin yksin. Noin 30 vuotiaaksi alkoholi ei vielä ollut ongelmani, mutta tämä oli suurin piirtein oma käännekohtani. Tosin mukana oli avioero ja työttömyys. Oli helppo alkaa juoda enemmän. 1990 -luku oli elämäni vaikein vuosikymmen. 2000 -luvulla menin naimisiin ja saimme lapsia. En enää juonut niin kuin ennen. Join kuitenkin silloin tällöin.
Lopulta halusin päästä koko aineesta eroon, päästä eroon sisäisestä tuskastani. Se oli ollut läpi elmäni lapsuudestani asti. Isäni oli myös alkoholisti ja lapsuuden kotini oli rikkinäinen. Menin päihdehoitoon 1 1/2 sitten. Elämäni yksi parhaimista ratkaisuistani. Tämän jälkeen olen retkahtanut 2 kertaa. Nyt melkein vuosi ilman pisaraakaan viinaa. Eikä ole kertaakaan tehnyt mieli. Olen alkoholisti, viina ei sovi minulle. Suosittelen lämpimästi, että menet esim. a-klinikalle keskustelemaan asiastasi. He ovat siellä sinua auttamassa. Ei ole häpeä hakea apua, häpeä on olla hakematta, kun sitä tarvitsee. Ettei sinun polkusi ole samaa helvettiä, kuin minun. Et olisi kirjoittanut tänne, ellet tuntuisi itselläsi olevan vaikeuksia alkoholin kanssa. Rohkeasti vain keskustelemaan eri vaihtoehdoista. Niitä on yllin kyllin tarjolla ja niitä kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi. Kun viina alkaa viedä, millään muulla ei ole enää väliä, ei millään. Tiedän kokemuksesta.- juoppoko
Kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, tunnen itseni sen verran hyvin että apua tähän en tule hakemaan, kuten en mihinkään muuhunkaan ongelmaani. Tyhmää kyllä, mutta en uskalla, halua, usko "ammattiauttajiin". Mutta viikonlopusta. Perjantaina olin tipaton, lauantaina kävin baarissa, en tosin juonut paljoa. Krapulaakaan ei oikeastaan ollut. Tulevasta viikonlopusta en vielä tiedä, toisena iltana tulen varmasti juomaan, mutta pyrin siihen että olisin raitis, tai joisin edes vähemmällä edes toisena päivänä. Joku kirjoitti että miksi en mene yöhön selvinpäin. Noh, kuten aikaisemmin tuostakin mainitsin, pelkään ihmisiä, saan ahdistuskohtauksia ja haluaisin alkaa vain itkemään ja huutamaan. Humalassa tuota tunnetta ei tule koskaan. Lisäksi minulle tulee fyysisesti paha olo, siksi en mene selvinpäin.
- kaksin kaunihimpi
juoppoko kirjoitti:
Kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, tunnen itseni sen verran hyvin että apua tähän en tule hakemaan, kuten en mihinkään muuhunkaan ongelmaani. Tyhmää kyllä, mutta en uskalla, halua, usko "ammattiauttajiin". Mutta viikonlopusta. Perjantaina olin tipaton, lauantaina kävin baarissa, en tosin juonut paljoa. Krapulaakaan ei oikeastaan ollut. Tulevasta viikonlopusta en vielä tiedä, toisena iltana tulen varmasti juomaan, mutta pyrin siihen että olisin raitis, tai joisin edes vähemmällä edes toisena päivänä. Joku kirjoitti että miksi en mene yöhön selvinpäin. Noh, kuten aikaisemmin tuostakin mainitsin, pelkään ihmisiä, saan ahdistuskohtauksia ja haluaisin alkaa vain itkemään ja huutamaan. Humalassa tuota tunnetta ei tule koskaan. Lisäksi minulle tulee fyysisesti paha olo, siksi en mene selvinpäin.
Jos ylpeytesi kieltää hakemasta apua, ota sitä kuitenkin vastaan, jos joku sitä sattuisi tarjoamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942