Penkivaltaajat

busseissa...

Monesti bussilla täällä "stadissa" matkustaessani huomaa, kuinka varsinkin naiset valtaavat koko penkin itselleen. Ikä yleensä kerryttää sivistystä tai sitten paljastaa entistä selvemmin sen puuteen. Mikä järki on vallata koko penkki itselleen, varsinkin, kun bussit ovat lähes poikkeuksetta ruuhka-aikoina erittäin täysiä. Laukku ja nainen mikä loistava tekosyy vallata koko penkki itselleen. Nämä samat hapannaamat ovat kyllä itse huomauttamassa ja jopa huutamassa, jos joku erehtyy tekemään heille samoin. Suomi on sivistysvaltio vai onko?

43

3279

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiskat....

Väsyneet laukut matkustavat ja vaativat oman paikkansa.

• naurettavaa!

niin varmaankin jaksat seistä jonkin aikaa, yleensä siellä vapautuu penkkejä sitten tuon tuostakin, kun ihmiset jäävät pois. Ja, anteeksi vaan, penkinvaltaajia ovat miehet: istuvat kahareisin kahdella penkillä, ilmeisesti niin isot kellit.....!

• avaa suus!!!

tyyppi-stadilainen ei suutansa avaa, mulkkaa vaan vihasesti ja nostelee leukaansa ylöspäin ja vittuilee sitten takaapäin.

Kokeile ja kysy: Anteeksi, onkohan tuo istuin vapaa?
      Takuulla ei kehtaa vastata, ettei ole!

• dösällä 17

pari kertaa tullut tehtyy niin että on istumassa vaan tälläisen kassin päälle.Ennenkuin perse on siinä päällä niin kassi on lähtenyt vauhdilla alta pois :)

• The_Evil_Of_Silence

Kohta koko bussi, juna tai muut semmoiset liikennevälineet täyttyvät niin kaaosmaisesti että kuljettaja käskee kaikki menemään ulos tappelujen vuoksi. Kuvitelkaapa, kuka meistä asiakkaista aloittaisi koko sotkun ajan hukkauksen vuoksi...

• aviemore

Jos Oululaiselta jotain menee kysymään, se kattoo pois ja heiluttaa päätään.Jos kysyy toisenkin kerran, se murahtaa: Jaa, emmä vaa mittää tiiä! Vaikka oululaiselta ei hänen älykkyyttään tiedustellakaan, vaan vallan jotain muuta. : ) Ja jos oululaista erehtyy päiväsaikaan tervehtiin, se leikkii kuuroa, tai pakenee. Illalla jos erehtyy tervehtimään se iskee puukolla, tai vähintään nyrkillä! Bussit ovat vallanneet kärryineen mammat. Liiku siinä sitten paikkaa etsimässä, kun mammat täyttävät käytävät! Ilmainen matka pitäisi mammoilta kirkuvine tenavineen kieltää, niin muillekin jäisi tilaa matkustaa. Sekä kuskien kantsisi olla tarkempia mammojen suhteen, sillä eräät mammat kuljettavat mukanaan naapurinkin tenavia, tai jopa tyhjiä vaunuja, jotta eivat vain joutuisi bussimaksua maksaan.

• auutooo kauppias

Osta auto äläkä vikise.

• älä ole pelle

Tollaiset kommentit vahvistaa sivistymätöntä kansaa.

• Aina saa paikan kun kysyy, kätevää minulle koska uskallan suuni aukaista.

• HKL-.-

matkustamaan Afrikan Pikajunaan(Metro)siellä tutustut moneen kulttuuriin ai,että sitä puheen sorinaan!

• suomipäärynä

...vaatii kaks penkkiä.

• Rasisti!

Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti!

• HAJUPERSE
        Rasisti! kirjoitti:

Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti! Rasisti!

MÄ MEEN YLEENSÄ SIIHEN VIEREEN STONDAA JA PAMAUTAN TAI PÄÄSTÄN ÄÄNETTÖMÄN PIERUN (PAHANHAJUISEN) KYLL SE SIIT SIT NOUSEE PAKOSTAKIN RAITISTA ILMAA HAKEMAAN JA MUUT VIELÄ LUULEE ET KAKS PAIKKAINEN ISOPERSE ON SEN ITE PÄÄSTÄNY JA ET MUL ON OMAA KIVAA...

• iiiiikkkkk
        HAJUPERSE kirjoitti:

MÄ MEEN YLEENSÄ SIIHEN VIEREEN STONDAA JA PAMAUTAN TAI PÄÄSTÄN ÄÄNETTÖMÄN PIERUN (PAHANHAJUISEN) KYLL SE SIIT SIT NOUSEE PAKOSTAKIN RAITISTA ILMAA HAKEMAAN JA MUUT VIELÄ LUULEE ET KAKS PAIKKAINEN ISOPERSE ON SEN ITE PÄÄSTÄNY JA ET MUL ON OMAA KIVAA...

kun saat täällä huomiota jota et saa muualla. Älykkyystaso viis vitonen :[

• mmyah

istut vaa siihen laukun päälle, jos muija alkaa vikisee ni oma vika ku sen siihen laitto. turha tulla tänne vikisee vaa tee asialle jotai !

• ahhhh.......

väsyneiden laukkujen levätä...

• 40rjrferofno

Suoli on täynnä pinnan alla kytevää vihaa, ahdistusta ja kilpailuyhteiskunnan aiheuttamia mielenterveysongelmia. Ei tarvitse olla kuin yksi puolisokea silmä auki, kun menet ruokakauppaan duunipäivän jälkeen, niin näät näitä maansa myyneitä ja laamaantuneita ihmisiä, jotka koittavat sinnitellä elämässä.
      Miten on mahdollista että nämä burnoutin partaalla keikkuvat ihmiset pitävät oloaan normaalina, sitten stressikilareissa ja kännissä haastavat toisilleen riitaa kadulla. MIETTIKÄÄ SITÄ.

• njgvsdkoöjdgoös

40rjrferofno, olen TISMALLEEN samaa mieltä. Välillä oikein ihmetyttää, miten nämä ihmiset jaksavat päivästä toiseen, kun se naama on niin yrmyssä. Ja Suomessa on kuitenkin asiat hyvin, ainoa ongelma siis ovat nämä ihmiset ja heidän asenteensa.

• 40rjrferofno
        njgvsdkoöjdgoös kirjoitti:

40rjrferofno, olen TISMALLEEN samaa mieltä. Välillä oikein ihmetyttää, miten nämä ihmiset jaksavat päivästä toiseen, kun se naama on niin yrmyssä. Ja Suomessa on kuitenkin asiat hyvin, ainoa ongelma siis ovat nämä ihmiset ja heidän asenteensa.

njgvsdkoöjdgoös, joku niiden sielussa on pahasti vialla, ei näy valo silmistä...
        se on vielä hyvinkin tarttuvaa sorttia se yrmistely..
        ihmiset on ihmisten suurin ongelma

• heinähat

Järkevintä on tietysti istua käytävänpuoleisella paikalla ja laittaa laukku ikkunapaikalle, jotta laukkua on helpompi puolustaa.

• uttuJ

Tottakai väsyneet laukut tarvitsee paikan. Mutta ei ne voi kyllä pummilla matkustaa. Jos niillä on paikka, niiden täytyyy matkansa maksaa. Siisti juttu.

• Suvikki74

Lipun hintaan kuuluu omaisuus jonka pystyy bussiin raahaamaan. Olen kuljettanut kerran toimistotuolin kun ei ollut muuta keinoa. Fiksua tietenkin on asetella itsensä ja omaisuutensa niin ettei ole häiriöksi. :)

• Joukoliikenne

No eikö ole pokkaa huomauttaa itse asiasta, kun pitää jälkikäteen tänne keskustelupalstoille tulla jupisemaan? Yllä on esitetty esimerkkejä sekä tylystä että kohteliaasta huomauttamisesta.

• Minä heitän sen laukun pois siitä. Jos nainen alkaa valittamaan käsken olemaan hiljaa ja sen jälkeen en edes katso häntä.

• istumaann

miksi se on niin vaikeata?? Itse kun olen linja-autossa ja auto täynnä, niin jos jollakin on reppu siinä penkillä, niin itse menen istumaan siihen. Kyllä reppu aikas nopeata nousee sen omistajan syliin. Jos ei nouse, niin nostan sen sitten omistajan syliin, taikka siihen lattialle.

• --Epätoivoinen--

Tosiaan, varsinkin kun julkiset ovat näitä harvoja paikkoja tällaiselle poikamiehelle päästää iholle kiinni ja tuntea hetken jonkun kaunottaren lämpöinen reisi omaa vasten.

• kjhg

Pyydä ystävällisesti siirtämään laukkuansa. Jos ei siirrä niin istu laukun päälle ja sano että nää paikat on ihmisiä varten...

• me 50+

Se laukku on siinä just sen takia, ettei hieltä haisevat ja muniaan kaivelevat juntit tuu mun viereen istumaan. Jos itse ängen jonkun miehen viereen kun muita paikkoja ei ole, niin yleensä mahdun vain toisella kankulla penkille ja sitten syliini ottamaa kassia mulkaistaan vihaisesti. Maksan käteisellä niin, että maksan myös laukustani verrattuna kuukausikorttilaisiin, ym. halvemmalla matkustaviin.

• ttshst
        me 50+ kirjoitti:

Se laukku on siinä just sen takia, ettei hieltä haisevat ja muniaan kaivelevat juntit tuu mun viereen istumaan. Jos itse ängen jonkun miehen viereen kun muita paikkoja ei ole, niin yleensä mahdun vain toisella kankulla penkille ja sitten syliini ottamaa kassia mulkaistaan vihaisesti. Maksan käteisellä niin, että maksan myös laukustani verrattuna kuukausikorttilaisiin, ym. halvemmalla matkustaviin.

Hommaa sitten auto jos olet noin antisosiaalinen!!!

• ei kiinnosta

istun niin että ohi ei pääse heittelemään laukkuani ja kusetan että paikka on varattu, kaikille, HAH!

• igfoj89grt

en mä oo es miettiny,aina laitan laukun siihe viereen penkille. tietty jos kauhee ruuhka ni otan sen sylii ja päästän jonku istuu siihe. mut kai se on ihan reaktio laittaa se laukku siihe. en oo kyl kauaa stadis asunu,mut anyways..:)

• autoileva jannu

ei ole tarvinnut kulkea bussilla sen jälkeen kun olen ajokortin saanut.omalla autolla on mukava kulkea,ei tarvitse miettiä,mikä siihen viereen istuu.hyh hyh julkisille kulkuneuvoille.

• Meh123
        autoileva jannu kirjoitti:

ei ole tarvinnut kulkea bussilla sen jälkeen kun olen ajokortin saanut.omalla autolla on mukava kulkea,ei tarvitse miettiä,mikä siihen viereen istuu.hyh hyh julkisille kulkuneuvoille.

Koska oma työmatkailuni maksaa autolla n. 550e/kk (huollot, bensa, vakuutukset, jne) ja bussilla 450e/kk (kausilippu menetetty työaika joka menee pysäkille kävelyyn 2 vaihdon odotteluun), niin tulin jo aikoja sitten siihen tulokseen, että menen suosiolla autolla. Ei tarvitse värjötellä pakkasessa vaihtojen välillä (lämmin autotalli työpaikalla ja tolppapaikka kotona), saa liikkua oman työaikataulun mukaan ja mikä parasta.. ei tarvitse aloittaa aamua järjettömällä stressillä ruuhkabussissa :)
        Että jos se bussin käyttäminen on teille niin suuri ongelma.. hommatkaa se pirun auto ja menkää sillä.

• naisen logiikkaa

Ja kassajonossa missä vaikka menee 5 minuuttia. Niin sitten kun naisen vuoro tulee maksaa. Hän alkaa kaivelemaan laukkuja ja etsiin kortteja ja rahaa. Ei voisi valmiiksi ottaa niitä?

• valittajalle

itse valtaan koko penkin koska on reeniveska mukana, eikä viitsi pyöritellä sitä paskasella lattialla, kerran just tollaselle valittajalle annoin sitten tilaa nostamalla veskan syliin, oon käyny kymmenen vuotta salilla, enkä oo mikään marjanpoimija, ei se valittaja viihtynyt paikallaan, rupes vaan valittamaan että onpas ahdasta.

• AJ

Kysymys "oletko maksanut kahdesta paikasta ?" on ihan käyttäkelponen. Myös ihan vaan "onks tässä vapaata" ja senkun alkaa istuun, toimii. Senverran ärsyttää kahdella penkillä istujat, että useinkin tulee yllätettyä ko. istuja.

• ooppooppoo

Luin kirjoitukset läpi ja toten,että suomalaisilla menee vielä tovi oppia elämään muiden ihmisten kanssa.

• ....................

Miksi ylileveät ihmiset maksaa vain yhdestä kertalipusta, kun kuitenkin vievät mäkkärisafkalla pilatulla ruhollaan 2 penkkiä? Jouduin kerran seisomaan pitkän matkan, kun bussissa oli sinne astuessani vain yksi paikka Gilbert Grapen äidin näköisen tädin vieressä ja ketään ei jäänyt pois ihan heti...

• rampa...

Itse istun aina reunassa kipeiden jalkojen takia, tarkoitus ei ole vallata molempia penkkejä. Kyllä siirryn jos joku haluaa sinne ikkunan viereen, mutta itse en sinne mene kun on vaikeaa päästä sieltä pois. Monet katsovat pahasti varsinkin kun bussi täyttyy ja en siirry ikkunapaikalle,mutta onneksi en asu Helsingissä ja täpötäydet bussit ovat harvinaisia täälläpäin.

• joka päivä bussissa

Mikset mene istumaan jonkun viereen? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ja jos on niin isokokoinen että vie 2 paikkaa voi hyvin seisoa.

• öpötin

Entäs ne jalat penkeillä?

• Hyvä neuvvo

nuillen räkänokillen kerra sanonna että anttoopa se paekkaes vanahemmallen immeesellen ja jos se ee ou tehonna nii oun ottanna niskapers otteella ja pistännä mänemmään laattiallen. Seuraavala kerralla sitte ee ou tarvinna tehhä mittää ko jo on penkkivä tullunna usseempatahi mistee valita.

• jepspssss

Itse olen yleensä nostanut ja viskassut laukun käytävälle...Pariin otteeseen niin tehnyt, jos se pussukka ei siitä penkiltä liiku kun olen siihen lähteny istumaan. Yleensä hätäseen nousevat ylös ja keräävät romunsa.
      Jos alkavat mussuttaa, niin kiitän luojaa...Kunnon kylmetys toimii aina.

Itse istun välillä sangen leveesti. Riippuen mihin aikaan siinä bussissa on. Mutta teen aina tilaa, jos joku siihen on tulossa istumaan ja nekin pussukat mitä joskus mukana pysyy hyvin jalkatilassa.

Toinen on nämä vanhukset. Heille kuuluu antaa paikka (Mitä itse tätä seurannut, niin nuori on lähes aina se joka paikan antaa), mutta jos joku tulee ja tiuskasee että anna hänelle istumapaikka, niin se on ihan varma että sitä paikkaa ei irtoa siinä kohti mitenkään.

Jollain oli jaloissa vikaa...Busseissa on kyllä "Varattuna" istumapaikat raskaanaoleville, sokeille ja rammoille. Niissä paikoissa pitäisi saada istua ihan miten pystyy itse istumaan...Ja kenenkään "terveen" ei pitäisi tulla änkeämään ihan heti viereen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe