Miten helvetissä 200 miljoonan ihmisen "suurvalta" voi perustaa ilmavoimansa amerikkalaisilta ja briteiltä saamiin koneisiinsa?
Neuvostoliitto ei edes osannut alkuperäisiä venäläisiä moottoreita valmistaa lentokoneisiinsa vaan kaikki piti kopioida Saksalta ja Länneltä.
Neuvostoliiton Ilmavoimat miten hämmästynyt
15
457
Vastaukset
- 22
kopiokoneita parhaimmillaan. mosse oli opel kadetin kopio. vain takaovet lisätty. oli siihen kuljettajan nätty ohjata puolueen satraapin. popeda oli fordi vuosimallia -40 kopio. stalinets rattori oli gatepillarin kopio.
tietenkin siellä oli myös patentti järjestelmä. ameriikasta tullee innokkaat komut kertoivat ameriikan konheista ja nuo pötiäiset patentivat sitten ne omiin nimiinsä ja saivat niitä muka keksinnöistä ruplia tileilleen.- madjaarit
Hyvä että saivat edes koneet ilmaan. Neuvostoliiton "lentäjä-ässien" pudotukset pienenee omilla koneilla hyvin vähäiseksi kun laskee ne jotka on tehty P-39 koneella ja muilla jenkkikoneilla.
Saksan liittolaisilta sen ymmärtää. Suomi, Romania ja Unkari eivät olleet suurvaltoja mutta iivana ainakin yritti olla. Pieleen meni sekin.
- Werner Mölders
Polikarpov I-16 eli Siipiorava on yksi hyvä esimerkki tällaisista paskakoneita. Ryssien lentäjä-ässät tekivät Espanjan sisällissodassa lentonsa tällä koneella.
Sen ASh-62 moottori oli suora kopio amerikkalaisesta R-1820 moottorista.
SURKEAAA!!!!- Heh!
"Koneen rungossa oli punatähden sisällä kirjaimet VT. VT oli lyhenne sanoista Vnutrennaja Tjurma, sisäinen vankila, joka Tehdas 39 itse asiassa oli. "
"Merkillinen yksityiskohta koneen suunnittelussa oli, että sen suunnittelijat Dimitri Grigorovitš (joka oli suunnitellut lentoveneitä tsaarin laivastolle ensimmäisen maailmansodan aikana) ja Nikolai Polikarpov (vangittu jo 1929 puhdistusten aikana) olivat Stalinin käskystä vangittuja insinöörejä, jotka vangittiin, koska Josif Stalinin antamaa käskyä rakentaa suorituskykyinen ja uudenaikainen hävittäjä, ei ollut noudatettu tarkasti. Sama kohtalo oli useilla muillakin lentokonesuunnittelijoilla usein siksi, että heidän asemansa organisaatiossa oli ollut liian lähellä puhdistuksissa eliminoituja kenraaleita. Tässä tapauksessa suunnittelijat eivät saaneet lentokonetta suunnitelluksi kahdessa vuodessa ja siksi suunnittelijat joutuivat tekemään suunnittelutyönsä loppuun valvonnan alla."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-16 - nimetl o
Heh! kirjoitti:
"Koneen rungossa oli punatähden sisällä kirjaimet VT. VT oli lyhenne sanoista Vnutrennaja Tjurma, sisäinen vankila, joka Tehdas 39 itse asiassa oli. "
"Merkillinen yksityiskohta koneen suunnittelussa oli, että sen suunnittelijat Dimitri Grigorovitš (joka oli suunnitellut lentoveneitä tsaarin laivastolle ensimmäisen maailmansodan aikana) ja Nikolai Polikarpov (vangittu jo 1929 puhdistusten aikana) olivat Stalinin käskystä vangittuja insinöörejä, jotka vangittiin, koska Josif Stalinin antamaa käskyä rakentaa suorituskykyinen ja uudenaikainen hävittäjä, ei ollut noudatettu tarkasti. Sama kohtalo oli useilla muillakin lentokonesuunnittelijoilla usein siksi, että heidän asemansa organisaatiossa oli ollut liian lähellä puhdistuksissa eliminoituja kenraaleita. Tässä tapauksessa suunnittelijat eivät saaneet lentokonetta suunnitelluksi kahdessa vuodessa ja siksi suunnittelijat joutuivat tekemään suunnittelutyönsä loppuun valvonnan alla."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-16Paskiantahan tässä on se että niiden ilmavoimien komentaja oli 1930-luvulla LATVIALAINEN Jēkabs Alksnis. Kun sen tappoivat niin korvasivat sen HOMOLLA nimeltään Aleksandr Loktionov. Mutta arvaas mitä? LOKTINOVKIN sai pistoolista vaikka Molotovi lupasi on kaikki HAROSII!
Hänen seuraajansa Yakov Smushkevich tapettii myös Berijan käskystä. Sodan ajan ilmavoimia komensi TÖRPPÖ Alexander Novikov JOKA oli saannut TURPAANSA talvisodassa ja joutui työleirille sodan jälkeen josta vapautui 1953.
Siinä "Suuren ja mahtavan" ilmavoimien historia pähkinänäkuoressa SAATANA! Kuules.
Kun tuo nimitys siipiorava, joka kait on ihan suomalainen sanonta,
tarkoitti yleensä perässä roikkujaa, joka koittaa tuikata alas.
Se ei valitettavasti ollut vain rata-koneen nimitys, vaan kaikkien
jotka uhkasivat edellä lentävää konetta.Heh! kirjoitti:
"Koneen rungossa oli punatähden sisällä kirjaimet VT. VT oli lyhenne sanoista Vnutrennaja Tjurma, sisäinen vankila, joka Tehdas 39 itse asiassa oli. "
"Merkillinen yksityiskohta koneen suunnittelussa oli, että sen suunnittelijat Dimitri Grigorovitš (joka oli suunnitellut lentoveneitä tsaarin laivastolle ensimmäisen maailmansodan aikana) ja Nikolai Polikarpov (vangittu jo 1929 puhdistusten aikana) olivat Stalinin käskystä vangittuja insinöörejä, jotka vangittiin, koska Josif Stalinin antamaa käskyä rakentaa suorituskykyinen ja uudenaikainen hävittäjä, ei ollut noudatettu tarkasti. Sama kohtalo oli useilla muillakin lentokonesuunnittelijoilla usein siksi, että heidän asemansa organisaatiossa oli ollut liian lähellä puhdistuksissa eliminoituja kenraaleita. Tässä tapauksessa suunnittelijat eivät saaneet lentokonetta suunnitelluksi kahdessa vuodessa ja siksi suunnittelijat joutuivat tekemään suunnittelutyönsä loppuun valvonnan alla."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-16Totta. Monet muut tunnetut lentokone suunnittelijat suunnittelijat olivat tällä leirillä.
Otetaan esimerkki LAGG-3, josta sitten tuli LaG-5, sitten La-7....- Se tarkoitti
meredius kirjoitti:
Kuules.
Kun tuo nimitys siipiorava, joka kait on ihan suomalainen sanonta,
tarkoitti yleensä perässä roikkujaa, joka koittaa tuikata alas.
Se ei valitettavasti ollut vain rata-koneen nimitys, vaan kaikkien
jotka uhkasivat edellä lentävää konetta.kyllä lento-oravaa.
- R-1820bröötstealth
Koreassa tuli Sabrelta turpaan, Vietnamissa USA hallitsi ilmaa ja loppu historia kuluikin siihen kun sai muslimit jotka käytti Mig-konetta Israelin ilmavoimilta TURPAANSA!
1990-luvulla tsetseenit pudottivat stingereillä Venäjän ilmavoimien koneita kuin kärpäsiä. Nykypäivänä Yhdysvallat on totaalisesti Venäjää ilmasodankäynnissä edellä. - Traktoristi
Traktoritkin piti tuoda muualta.
Fordson F:n valmistusoikeudet siirrettiin lisenssillä myös Neuvostoliittoon, jossa sitä tuotettiin Punaisten putilovilaisten tehtaalla nimellä Ford-Putilovets 1924–1933. Traktorimalli auttoi kollektivisoimaan Neuvostoliiton maataloutta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fordson-Putilovets
Toinen iso merkki oli muistaakseni Deering ja sen lisenssiversio.- jyvänjemmari
Asukasluku nuosi todellisuudessa koska abortit ja homoseksuaalisuus olivat kiellettyjä Stalinin nekkulassa. Sodan jälkeen asukaslukua nostattivat uudet "Neuvosto-perheen" perseen jäsenet.
Tällaiste se on kun myytit riisutaan tämän venäläisten jumaloiman typerän pankkirosvon ympäriltä.
- NL:n ilmavoimat
saivat 1.1.39-22.6. 41 kaikkiaan 17 745 uutta konetta. Niistä uudenaikaisia tyyppejä oli kuitenkin vain 3 719.
Puna-armeijan ilmavoimien kehittäminen ja varustaminen oli sodan syttyessä pahasti kesken. - asdfghjijkl
Ovat jo kehitelleet tukassa nääkymättömiä lentokoneita ja alkanneet pystyttää rajojaan uudestaan, josta ylpeys moiseen.
- asdfghijkl
Ovat jo kehitelleet tutkassa näkymättömiä lentokoneita ja alkaneet pystyttää rajojaan uudestaan, josta ylpeys moiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509