Olin palkkaamassa organisaatioomme johtavaan asemaan henkilöä ja lukuisten hakemusten sekä haastatteluiden jälkeen loppusuoralle valikoitui kolme henkilöä. Nämä kaikki kolme kävivät soveltuvuusarvioinnissa eli ns. testissä. Testin ja omankin arvioni mukaan yksi näistä kolmesta hakijasta oli ylitse muiden. Olimme jo melkein tekemässä työsopimusta kun huomasin hänellä olevan käsivarressaa iso tatuointi. En mitenkään voinut moista hyväksyä ja ajatella että tuollainen tauointi kädessä hän edustaisi organisaatiotamme. Ihmisten kyllä kannattaisi vakavasti harkita tätä nykymuotia, jossa ihannoidaan tatuointeja milloin missäkin. Kaikkein kamalinta on kun naisella on jalassa tatuointi kun on olemassaan lyhyehkö ja vähän pyöreä - hyi olkoon!
Tatuointi vei työpaikan
346
13571
Vastaukset
- Esko ~
Samaa mieltä
- samuel.cohen
Jokainen firma jolla on järkeä päässä eikä liiku typeryyden valtavirran mukana, ei keimaile ja kehuskele
ett'ä on sillä hieno tatutointi,onkohan se kuin kivaviihteellä? tyhmyys tiivsityy isoissa firmoissa ainakin.
ehkä puhuin huonosti, mutta saman päätöksen tekisin jokaisen oudon kohdalla.ei ollamitään teinejä ja
remuajia. jostyöntekijäni oli viikonloppuisin raskaasti aina viihteellä ja olisi maanantaisin krapulassa, niin eräs esimies joka joutui tämmöistä katsomaan, sanoi, että juominen vähentyy tai potkut tulee. myöhemmin tämä
henkilö oli liikaa viihteellä ja potkut tuli. - Woodhead..
Etkö ymmärrä, että at edusta vain itseäsi, vaan myös työnantajaasi. Silloin et todellakaan voi itse päättää, minkä näköisenä kuljet.
Ota tatuointi, jos haluat edustaa vain itseäsi, mutta älä sen jälkeen valita, jos potentiaalinen työnantaja on sen sopivuudesta eri mieltä. Tatuointi on ikuinen, ehkä kannattaisi miettiä ennen sen ottamista. - w.c.fields
Kun yritys käy kauppaa ja tekee sopimuksia ja vaikka itse yrittäjällä ei olisi ennakkoluuloja, niin liikekumppaneilla voi olla ja yrittäjä toimii siten kun katsoo yrityksen parhaaksi olevan.
Jos tunnistaa tatuointeja, niin silloin ei ole niin paljoa ennakkoluuloja, mutta on tosiasia että liike-elämässä on ennakkoluulot ja mielikuvat otettava vakavasti, tai yrittämisestä tulee hyväntekeväisyyttä.
- bussissa 550
nuorella nisella korvan vieressä pentagram tatuoinnin. Voi olla, että peittyy hiusten alle, jos ovat avoinna, mutta ponnarilla ollessa näkyy. Onnea vaan tulevaisuuden työpaikallesi ;)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Pentagram.png
MIETTIKÄÄ NYT HERRAN TÄHDEN, MIHIN NIITÄ "TATSKOJA" OTATTE HETKEN MIELIJOHTEESTA, JOS AIOTTE VIELÄ TULEVAISUUDESSA HAKEA TÖITÄ.- vvm jyrki
Meitä on täällä jo monta samanlaista.
No jo on kun ei ole muuta tekemistä kuin kytätä jonkun tatskoja ja itkeä kun ei itellä ole hermoja tai muuten uskollusta tehdä mitä itse haluaa eikä "leikkiä" yhteiskunta soveliasta.. Sitä paitti nykyään ne kenellä ei ole tatskoja rupee oleen kaikki jo ikä loppuja ja ne nuoret jotka ei ole hankkinut ei ole sitä vielä kerennyt tekemään.. Ja kysymys kuuluu mikä tekee teistä Ei tatuoiduista ihmisistä noin paljon paremman kuin meistä "Friikeistä" jotta voitte ylenkatsoa muita.. NOLOA.... Se että ette uskolla olla mitä olette vai ei uskolleta katos julkisesti olla mitään mieltä kun pitää näil sivustoilla itkeä elämäänsä..
- Stadin jätkä
Bolder kirjoitti:
No jo on kun ei ole muuta tekemistä kuin kytätä jonkun tatskoja ja itkeä kun ei itellä ole hermoja tai muuten uskollusta tehdä mitä itse haluaa eikä "leikkiä" yhteiskunta soveliasta.. Sitä paitti nykyään ne kenellä ei ole tatskoja rupee oleen kaikki jo ikä loppuja ja ne nuoret jotka ei ole hankkinut ei ole sitä vielä kerennyt tekemään.. Ja kysymys kuuluu mikä tekee teistä Ei tatuoiduista ihmisistä noin paljon paremman kuin meistä "Friikeistä" jotta voitte ylenkatsoa muita.. NOLOA.... Se että ette uskolla olla mitä olette vai ei uskolleta katos julkisesti olla mitään mieltä kun pitää näil sivustoilla itkeä elämäänsä..
Itse yritätte nostaa egoanne yli muiden ja päästä jollain tavalla huomatuksi . Näyttäähän se kovemmalta ku saa prassata tatuoinneillaan ja kerätä huomiota kun muuten ei pysty .
Hyvä kun ei ottanut töihin tommosta pölvästiä jonka tatuointi kerää kaiken huomion ja tärkeet asiat jää taka-alalle sen takia . - 890
Bolder kirjoitti:
Jos oot tota mieltä Bolder nii jää kyllä multa ottamatta toi tatuointi "ne kenellä ei ole tatskoja rupee oleen kaikki jo ikä loppuja ja ne nuoret jotka ei ole hankkinut ei ole sitä vielä kerennyt tekemään".
Niin ku kaikkien pitäis olla jotain "alkuasukkaita". Joillain on tosi kivoja tatskoja mut tosi monella se on menny yli..ja otetaan just ihan mitä sattuun kuvia ja ihan mihin sattuun. SAIRASTA!
Nykypäivänä se jolla ei oo tatuointia on mun mielestä COOL koska sen ei tarvi liikkuu valtavirrassa.
Oon ite miettiy tatskaa mut jos tuun johonki FRIIKKI clubiin niin, kiitos mut ei kiitos! Sun sanat sai mut miettimään oikeesti että en taidakaan ottaa sitä..mä haluan olla erilainen. Kiitos!
EI TATUOINNEILLE!!!!! - yhtään
mulla on niskassa, korvan vieressä tatska, olen keski-ikäinen sosiaalipuolen virkanainen. Taskan otin vasta noin viisi vuotta sitten, ennen virkaan valintaa, eikä tatskalla ole mitään tekemista pätevyyteni kanssa. Voin olla jopa varma siitä, että osa "asiakkaistani" kokee tatskan olevan merkki siitä, että olen tavallinen ihminen, joka tekee yksityiselämänsä valinnat itse ja joka voi ymmärtää "erilaisia" valintoja myös toisilla.
Suuret, näkyvät tatuoinnit ovat asia erikseen, ja on ajateltava tulevaisuutta ja oltava rohkea sellaisen ottaessaan, koska se voi joskus käydä haitaksi..(kuten luimme tuosta edeltä.) - Ei tatuoitua töihin
yhtään kirjoitti:
mulla on niskassa, korvan vieressä tatska, olen keski-ikäinen sosiaalipuolen virkanainen. Taskan otin vasta noin viisi vuotta sitten, ennen virkaan valintaa, eikä tatskalla ole mitään tekemista pätevyyteni kanssa. Voin olla jopa varma siitä, että osa "asiakkaistani" kokee tatskan olevan merkki siitä, että olen tavallinen ihminen, joka tekee yksityiselämänsä valinnat itse ja joka voi ymmärtää "erilaisia" valintoja myös toisilla.
Suuret, näkyvät tatuoinnit ovat asia erikseen, ja on ajateltava tulevaisuutta ja oltava rohkea sellaisen ottaessaan, koska se voi joskus käydä haitaksi..(kuten luimme tuosta edeltä.)Mitäs jos täydentäisit vielä vaikutelmaa, ja tatuoinnin lisäksi intergoituisit "tavalliseen kansaan" vielä vähän paremmin ja alkaisit myös haista vanhalle viinalle? Sosiaalitäti, jolla on tatuointi ja joka haisee vanhalle viinalle, siinäpä vasta asiakas voisikin häneen samaistua.
Voi helvetti, ollaan sitä NIIN rohkeaa ja erilaista, NIIN rohkeaa ja erilaista... - siivotonta
Bolder kirjoitti:
Mehän elämme sivistyneessä yhteiskunnassa, johon jokainen, normaali ihminen sopeutuu. Jos haluat elää ja tehdä mitä haluat, kanssaihmisistäsi piittaamatta, olet vielä alkuasukastasolla. Muuta johonki viidakkoon, jos et pysty sopeutumaan sivityksen ja vastuuntuntoisen elämän tyyliin.
Voi huh huh, että on taas jutut. Ensinnäkin se idiootti nimimerkillä bussissa 550 voisi ottaa pikkusen enempi selvää asioista ennen kuin alkaa mitään itkemään. Pentagrammi tiedoksesi vain suojaa pahalta ja onnettomuuksilta eikä kuvasta saatananpalvomista kuten teillä kaikilla vanhanaikaisilla olen-syntynyt-kaktus-perseessäni snobeilla on luulona. Ja toisekseen tämän toinen antisankari Johtaja_DI vois pikkusen miettiä noita juttujaan...
Itselläni on yksi tatuointi, mutta se ei koskaan muille näy ellen käytä hihatonta t-paitaa, eli vain kesäisin vapaa-ajallani, minulla on myös muutama lävistyskin eikä ole koskaan missään työssä ketään haitannut. Aina valitetaan siitä kun ihmiset on rasistisia ja että pitäis osata olla suvaitsevainen. MITEN ME VOIDAAN KUKAAN OLLA MILLÄÄN TAVALLA MUUN MAALAISIA ASUKKAITA KOHTAAN SUVAITSEVAISIA KUN EI EDES OMAN MAAN ASUKKAAT SAA OLLA SELLAISIA KUIN TAHTOVAT???
Jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin haluaa eikä siihen pitäisi olla mitään estettä. Ymmärrän toki, että esimerkiksi sairaanhoitajalla tai ravintolatyöntekijällä ei voi hygienia syistä olla lävistyksiä, mutta toimistotyöntekijälle se ei minusta ole este. Tai siivoojalle tai kaupan kassalle, yms.
Mennään vielä tarpeeksi eteenpäin asioiden kehityksessä, niin kohta keksitään jotain vielä "pahempaa" kuin tatuoinnit ja lävistykset, että miettikäähän siitä. Eikä muutenkaan varmaan anna hyvää kuvaa firmoista, jos työnhakijaa syrjitään "erilaisuutensa" vuoksi.- willeri
SailorSaturn kirjoitti:
Voi huh huh, että on taas jutut. Ensinnäkin se idiootti nimimerkillä bussissa 550 voisi ottaa pikkusen enempi selvää asioista ennen kuin alkaa mitään itkemään. Pentagrammi tiedoksesi vain suojaa pahalta ja onnettomuuksilta eikä kuvasta saatananpalvomista kuten teillä kaikilla vanhanaikaisilla olen-syntynyt-kaktus-perseessäni snobeilla on luulona. Ja toisekseen tämän toinen antisankari Johtaja_DI vois pikkusen miettiä noita juttujaan...
Itselläni on yksi tatuointi, mutta se ei koskaan muille näy ellen käytä hihatonta t-paitaa, eli vain kesäisin vapaa-ajallani, minulla on myös muutama lävistyskin eikä ole koskaan missään työssä ketään haitannut. Aina valitetaan siitä kun ihmiset on rasistisia ja että pitäis osata olla suvaitsevainen. MITEN ME VOIDAAN KUKAAN OLLA MILLÄÄN TAVALLA MUUN MAALAISIA ASUKKAITA KOHTAAN SUVAITSEVAISIA KUN EI EDES OMAN MAAN ASUKKAAT SAA OLLA SELLAISIA KUIN TAHTOVAT???
Jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin haluaa eikä siihen pitäisi olla mitään estettä. Ymmärrän toki, että esimerkiksi sairaanhoitajalla tai ravintolatyöntekijällä ei voi hygienia syistä olla lävistyksiä, mutta toimistotyöntekijälle se ei minusta ole este. Tai siivoojalle tai kaupan kassalle, yms.
Mennään vielä tarpeeksi eteenpäin asioiden kehityksessä, niin kohta keksitään jotain vielä "pahempaa" kuin tatuoinnit ja lävistykset, että miettikäähän siitä. Eikä muutenkaan varmaan anna hyvää kuvaa firmoista, jos työnhakijaa syrjitään "erilaisuutensa" vuoksi."MITEN ME VOIDAAN KUKAAN OLLA MILLÄÄN TAVALLA MUUN MAALAISIA ASUKKAITA KOHTAAN SUVAITSEVAISIA KUN EI EDES OMAN MAAN ASUKKAAT SAA OLLA SELLAISIA KUIN TAHTOVAT??? "
Kun kaikki ihmiset ei vaan tiedä/ymmärrä mikä on ihmiselle hyväksi ja tarpellista, hyvin monet nuoret ja vähän vanhemmatkin tarvii pientä ohjausta että elämän arvot sujahtaa oikeille raiteilleen. Esimerkiksi joku Lissu 16vee Vantaalta tahtoo saada tatskan ku kaikilla muillaki mukamas on ja se on niin cool juttu, mutta sitten kun Lissu kasvaa 25 vuoden ikään, niin se alkaa ymmärtämään(toivottavasti) mikä tässä elämässä on tärkeää. Tiedän, sen tatskan saa myös pois, mutta ei se ole ihan niin yksinkertaista.
Kiteytettynä: On loistavaa että ei anneta tätä maailmaa nuorille, ipulsiivisille mielipieruille, vaan jotkut vielä jaksaa pitää vähän moraalia yllä. - KALKUT
vvm jyrki kirjoitti:
Meitä on täällä jo monta samanlaista.
JA SEN KYLLÄ HUOMAA.NYT ONKIN KYSE TÖISTÄ EIKÄ AIKUISTEN PÄIVÄKODEISTA.
- hitsarityttö
Bolder kirjoitti:
Voin sanoa että toi sun kirjoitus on erittäin NOLO... Yritykset saa päättää siitä kenet ne palkkaa ja jos tatuointi on näkyvä varsinkin asiakaspalvelualalla kannattaa tälläisiä asioita harkita hyvin tarkkaa. Mulla itellä on ikää 27-vuotta, nainen ja metallialalla tällähetkellä. Niin ne tatuoinnit niitä mulla ei ole ja muuten ei myöskään ainuttakaan lävistystä. HUOM. ei ees korvissa. Kavereitten mielestä olen kieltämättä omituinen koska minulla ei näitä koristeita ole mutta ei kuule haittaa MÄ OLEN AINA OLLUT ERILAINEN ja tälläisenä aijon pysyä. Kukaan ei ole mulle tullut sanomaan että olisin itkijä tai pelkuri ja eikä tule koskaan sanomaankaa. Mua ei haittaa vaikka toisilla näitä koristeita on kuten sanoit melkein kaikilla on, niin suoraansanottuna mua ei edes kiinosta, mä uin vastavirtaan. Tehkööt muut niinkuin kuin kaverikin tekee, minä en. Lopetan nyt tähän ja menen nukkumaan koska huomenna pitää lähtee töihin hitsaamaan ja illalla vois vaikka hitsata tota omaa rotiskoa... HEIPPA :P
- Hieman funtsittavaa
Stadin jätkä kirjoitti:
Itse yritätte nostaa egoanne yli muiden ja päästä jollain tavalla huomatuksi . Näyttäähän se kovemmalta ku saa prassata tatuoinneillaan ja kerätä huomiota kun muuten ei pysty .
Hyvä kun ei ottanut töihin tommosta pölvästiä jonka tatuointi kerää kaiken huomion ja tärkeet asiat jää taka-alalle sen takia .ihmisen, jolla on nenä hieman muotopuoli? Vanha hiusmuoti? Pukeutuu sammareihin? Ajaa yli 10v. vanhalla autolla? Asuu vanhassa talossa?
Kaikki nuo kertovat jotain hakijastaan, kuten tatuointikin. Mutta mikään niistä ei poista sitä tosiasiaa, että henkilö voisi olla pätevä haettavaan työhön. Ammattitaito pitäisi olla työpaikan saamisen kriteeri, ei ulkoiset tekijät. Jos ulkoiset tekijät ovat haettavalle työpaikalle tärkeämpiä kuin ammattitaito, niin ainakaan mä en mene sellaiseen työpaikkaan.
Vai stadin jätkä? Ja mistä päin stadia, saanen kysyä? - Moonikko
Bolder kirjoitti:
Mitä oikein selität? Mitä uskallusta tatuioinnin ottaminen vaatii, jos nyt ei kipukynnys ole huomattavan alhainen, tai tatuointia suunnittele johonkin erityisen herkkään paikkaan.
Minulla ei ole tatuointia, vaikka monesti olen ajatuksella leikitellytkin. Syy miksi jätin ottamatta on luonteessani. Teen työtäni/harrastustani erilaisten kuvien, valokuvien piirrosten yms parissa, myös itse niitä tuottaen. Ja olen huomannut että minun ei yksinkertaisesti kannata ottaa mitään pysyvää kuvaa nahkaani, koska aika varmasti kyllästyisin siihen jonkin ajan päästä. Olen melko lyhyen elämäni aikana ehtinyt ihastella vaikka minkälaisia kuvia ja tyylejä, mutta ne eivät välttämättä enää hyrätä mitään kummepia tunteita esim. parin vuoden päästä, vaan olen jo löytänyt jotain mielenkiintoisempaa.
Samasta syystä vaihtelen mm. tietokoneen taustakuvaa usein. Vaikka tosi hyvä kuva olisikin, niin haluan kokeilla ja katsella uusia sen sijaan että jymähtäisin siihen yhteen, oli se miten hyvä tahansa. Lisäksi tatuionnit vanhenevat myös ihan fyysisesti. Tatska voi näyttää hyvältä kun on vielä nuori ja kiinteä, mutta ei välttämättä pelitä enää yhtään niin hyvin 15 vuoden päästä, vaikka aihe ja kuva vielä olisikin mieluisia.
Se vaan se "kangas" tuppaa rapistumaan iän myötä.
Minulla ei siis ole tatuointia juuri siksi että uskallan olla mitä olen, ilman että hankkisin ehkä jonkun mielestä coolin tatskan, josta itse en välitä, vaikka kaveritkin ovat joskus ehdotelleet moisen hankkimista.
Ja mitä sinä oikein selität "ne kenellä ei ole tatskoja rupee oleen kaikki jo ikä loppuja", itse olen reilu 20 vuotias (eli varmaan ikäloppu) ja vanhimmat joilla on tatskoja ovat kuolleet satoja ja tuhansia vuosia sitten. Luuletko että tatuoiminen on joku uusi hieno nuorten juttu? Se nyt on vanha kuin Metusalem, joka hänkin oli varmaan tatuoitu. Kyllä tatskoja on otettu ja niitä on ollut sekä nuorilla ja vanhoilla. Ennemuinoin sotureista shamaaneihin ja egyptiläisistä prostituoituihin, merimiehiin, vankeihin ja erilaisiin jengeihin. Nykyään se on toki levinnyt yleisemmäksi.
Kuka on väittänyt että tatuoidut ihmiset ovat huonompia? Tatuiointi ei tee kenestäkään huonompaa, mutta sen ottaessaan kannattaa sen verran niitä aivosoluja hieroa vastaan, että tatuionnin ottaminen on sama kuin sinun pukeutumisesi sillä erotuksella ettei sitä niin vain riisutakkaan.
Ja se miten pukeudut vaikuttaa myös töypaikan saantiin. Valitettavasti kaikkiin paikkoihin vain ei pääse vaikka rikkinäisissä farkuissa ja irokeesissä, jos jotain muuta oletetaan.
Se on ikävää, mutta niin maailma vain toimii. Sinun pitää tehdä valintoja. Ota iso tatuointi kasvoihisi, ja voit laskea, että mm. vaikka ne asiakaspalvelupaikat joihin voit päästä karsiutuvat minimiin. Se on ihan sinun henk. koht. valintasi. Ei monessa työpaikassa saa käyttäytyäkään miten haluaa, vaikka se kuinka sinun persoonaasi ja ilmaisunvapauttasi rajoittaisi. Sitten sinun pitää vain mennä sellaisiin hommiin jossa näkyvästä tatuoinnista ei ole haittaa. Niitäkin kyllä löytyy, mutta valikoima on pienempi. Jos mieluisat hommat löytyvät sellaisesta paikasta, niin se on loistavaa, jos ei, niin voi voi, sitten pitää vain keksiä jotain muuta.
Yritykset nyt pyrkivtä tekemään voittoa, ja jos asiakkaat koostuvat tatuointeja pelkäävistä mummoista, niin sitten ne tatuoinnit minimoidaan. Sitten toiset yritykset voivat rahastaa niitä mummoja joita tatuionnit eivät haittaa. Aivan kuten sinä tatuoinnillasi kerrot omista asenteistasi ja elämästäsi, niin yritykset pukukoodeilla ja säännöillä kertovat omistaan. Ja sinun ja yrityksen kuvat eivät välttämättä mätsää keskenään.
Sama vika tietyissä lävistyksissä. Joissain paikoissa niitä ei vain voi pitää mm. käyttäjän oman turvallisuuden takia, koska ne voivat jäädä kiinni johonkin, tai ovat hygieniariski. Jollain konepajalla lävistys voi olla kielletty, mutta koodaajalla ihan ok, ihan vain siksi että on hyvin harvinaista että koru takertuisi vaikka dvd-asemaan.
Ja minusta tatuoinnit, lävistykset yms. eivät ole olleet enää vuosikausiin mitenkään erityisen omaperäisiä. Niitähän on lähes jokaisella. Kavereistakin taitaa melkein mennä 50-50 kenellä on ja kenellä ei. Joskus vuosikymmeniä tai satoja vuosia sitten tatuointi perusjampalla olisi ollut joku statement, nykyään se on valtavirtaa. Ihan kuin sanoisit että villasukkien käyttäminen on kapinallista. - w.c.fields
Hieman funtsittavaa kirjoitti:
ihmisen, jolla on nenä hieman muotopuoli? Vanha hiusmuoti? Pukeutuu sammareihin? Ajaa yli 10v. vanhalla autolla? Asuu vanhassa talossa?
Kaikki nuo kertovat jotain hakijastaan, kuten tatuointikin. Mutta mikään niistä ei poista sitä tosiasiaa, että henkilö voisi olla pätevä haettavaan työhön. Ammattitaito pitäisi olla työpaikan saamisen kriteeri, ei ulkoiset tekijät. Jos ulkoiset tekijät ovat haettavalle työpaikalle tärkeämpiä kuin ammattitaito, niin ainakaan mä en mene sellaiseen työpaikkaan.
Vai stadin jätkä? Ja mistä päin stadia, saanen kysyä?Tatuointi edustaa jotakin ja jos pitää edustaa jotakin yritystä, niin ne välttämättä eivät edusta toisiaan.
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisillä. - Stressman
Hieman funtsittavaa kirjoitti:
ihmisen, jolla on nenä hieman muotopuoli? Vanha hiusmuoti? Pukeutuu sammareihin? Ajaa yli 10v. vanhalla autolla? Asuu vanhassa talossa?
Vai stadin jätkä? Ja mistä päin stadia, saanen kysyä?Asiakasrajapinnassa ei tosiaan nay jos kontaktilla on vanha auto tai talo. Nena on ominaisuus joka on luonnollinen ja sammarit taas kunnon tyopaikassa ei tule kuuloonkaan.
Sen sijaan tatuointi on vapaaehtoisesti otettu mainos joka voi kuvastaa kantajaansa. Siksi se - expendable
w.c.fields kirjoitti:
Tatuointi edustaa jotakin ja jos pitää edustaa jotakin yritystä, niin ne välttämättä eivät edusta toisiaan.
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisillä.Mietinpä vain, että kuinka moni on työpaikallaan ilman paitaa tai hihattomassa paidassa, että se tatuointi haittaa yrityksen imagoa. Minullakin on koko selän tatuointi, mutta ei sitä näy kauluspaidan ja puvuntakin alta, ellei katselijalla satu olemaan röntgenlaseja, joilla näkee vaatteiden alle. ;))
- ComeonComeon
w.c.fields kirjoitti:
Tatuointi edustaa jotakin ja jos pitää edustaa jotakin yritystä, niin ne välttämättä eivät edusta toisiaan.
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisillä.En tiedä missä piireissä kuljet, mutta itse olen akateemisesti koulutettu ja minulla on 4 tatuointia. Itse tunnen pari lääkäriä, juristia ja tietenkin taidealojen osaajia, joilla on paljon tatuointeja..
- läppäliisa
hitsarityttö kirjoitti:
Voin sanoa että toi sun kirjoitus on erittäin NOLO... Yritykset saa päättää siitä kenet ne palkkaa ja jos tatuointi on näkyvä varsinkin asiakaspalvelualalla kannattaa tälläisiä asioita harkita hyvin tarkkaa. Mulla itellä on ikää 27-vuotta, nainen ja metallialalla tällähetkellä. Niin ne tatuoinnit niitä mulla ei ole ja muuten ei myöskään ainuttakaan lävistystä. HUOM. ei ees korvissa. Kavereitten mielestä olen kieltämättä omituinen koska minulla ei näitä koristeita ole mutta ei kuule haittaa MÄ OLEN AINA OLLUT ERILAINEN ja tälläisenä aijon pysyä. Kukaan ei ole mulle tullut sanomaan että olisin itkijä tai pelkuri ja eikä tule koskaan sanomaankaa. Mua ei haittaa vaikka toisilla näitä koristeita on kuten sanoit melkein kaikilla on, niin suoraansanottuna mua ei edes kiinosta, mä uin vastavirtaan. Tehkööt muut niinkuin kuin kaverikin tekee, minä en. Lopetan nyt tähän ja menen nukkumaan koska huomenna pitää lähtee töihin hitsaamaan ja illalla vois vaikka hitsata tota omaa rotiskoa... HEIPPA :P
vau oot hitsari! ravintoketjun huipulla taitaa tuulla.. mitä väliä onko sulla tatskoja vai ei? sulla vois olla viis nenää, eikä silläkään olis mitään väliä :DDDDDDDDDD hahahahahah
- doCtorZ
Bolder kirjoitti:
Olen niin samaa mieltä Bolder, ihmiset on pässejä narussa, kaikilla kiree jakkupuku päällä ja tekohymyn irve kasvoilla.. ja sitten ihmetellään että miksi jengiä delaa viiskymppisenä.. no siks kun ne pyörii oravanpyörässä nii hullua vauhtia että oksat pois marjapuurosta. Työ on epäjumala jolle uhrataan oma elämä ja autenttisuus, lasten lapsuus, avioliitto, terveys jne.. Kunhan naapuri vaan ei ihmettele!
tällainen ei voi olla 'aihe' enää muualla kuin Suomessa, ihanassa takapajulassamme - Vastuuta
läppäliisa kirjoitti:
vau oot hitsari! ravintoketjun huipulla taitaa tuulla.. mitä väliä onko sulla tatskoja vai ei? sulla vois olla viis nenää, eikä silläkään olis mitään väliä :DDDDDDDDDD hahahahahah
No tulihan se sieltä, kun tämä parempi osaisten ja itseään niin tärkeänä pitävien korvaamatonta "työtä" tekevien uraohjusten kvartaalipalaverien ajatusmaailman syväluotaus; aivan sama miltä joku työtä tekevä näyttää, sillä vain heidän tittelillään on merkitys ja "työllään".
2000-lukua kun eletään on pukusetien ja tätien ansiot nousseet huomattavasti ja ansiotta sekä heidän edesauttamansa ahdinko taloudessa kovenee silti oikean työn arvostus jää vielä odottamaan parempaa aikaa, joilloin huomataan mistä helvetistä näitä markkinapellejä oikein sikiää - valtiatar 999
Mukiamas? Mikä sana se on? Kylläpä taas yksi tatuointien vastustaja antaa itsestään älykkään kuvan..
- tj mela
expendable kirjoitti:
Mietinpä vain, että kuinka moni on työpaikallaan ilman paitaa tai hihattomassa paidassa, että se tatuointi haittaa yrityksen imagoa. Minullakin on koko selän tatuointi, mutta ei sitä näy kauluspaidan ja puvuntakin alta, ellei katselijalla satu olemaan röntgenlaseja, joilla näkee vaatteiden alle. ;))
Itse heittäisin tollasen samantien ulos. Voi olla riski, että asiakkaat pelkäisivät tai väheksyisivät tuollaista. Itse pidän tollaisia harkintakyvyn puutteena.
- tj hetero
tj mela kirjoitti:
Itse heittäisin tollasen samantien ulos. Voi olla riski, että asiakkaat pelkäisivät tai väheksyisivät tuollaista. Itse pidän tollaisia harkintakyvyn puutteena.
Minä en suostuisi muiden miesten kans edes saunomaan. Jotenkin niin homoa kun miehet ahtautuu alastomana pieneen koppiin hikoilemaan. Hyi helvetti että sylettääkin sellainen.
- Tatuoitu työnhakija
890 kirjoitti:
Jos oot tota mieltä Bolder nii jää kyllä multa ottamatta toi tatuointi "ne kenellä ei ole tatskoja rupee oleen kaikki jo ikä loppuja ja ne nuoret jotka ei ole hankkinut ei ole sitä vielä kerennyt tekemään".
Niin ku kaikkien pitäis olla jotain "alkuasukkaita". Joillain on tosi kivoja tatskoja mut tosi monella se on menny yli..ja otetaan just ihan mitä sattuun kuvia ja ihan mihin sattuun. SAIRASTA!
Nykypäivänä se jolla ei oo tatuointia on mun mielestä COOL koska sen ei tarvi liikkuu valtavirrassa.
Oon ite miettiy tatskaa mut jos tuun johonki FRIIKKI clubiin niin, kiitos mut ei kiitos! Sun sanat sai mut miettimään oikeesti että en taidakaan ottaa sitä..mä haluan olla erilainen. Kiitos!
EI TATUOINNEILLE!!!!!Ei ole kyse valtavirrasta, vaan ihmisen halusta antaa itselleen jotain _omasta mielestä_ kaunista. Todella lyhytnäköistä edes luulla mitään että ihmiset ajattelevat "ilman tatuointia et ol cool" tai että kukaan haluaisi valtavirrassa liikkua. Monet ottavat tatuointeja jotka liittyvät jotenkin kantajaansa, esimerkiksi merkkejä jotka kuvastavat luonnetta tai jopa horoskooppimerkkejä. Aivan toinen äärilaita taas on tämä joka ottaa mitä sattuu tatuointeja mihin sattuu.
- HUH!
Bolder kirjoitti:
Vaikka on kyse vain keskustelupalstasta, niin yrittäisitte edes kirjoittaa oikeaa suomea! Kauheaa luettavaa, kun omasta äidinkielestään ei enää saa selvää! Suomenkieli kunniaan!
- Heti ensimmäiseksi
tj mela kirjoitti:
Sut mä siirtäisin työnjohdosta siivoojaksi. Saisit pestä koko yrityksen vessoja päivästä toiseen ja miettiä sun omia ennakkoluuloja. Mutta susta tulisikin varmaan hyvä vessojen putsaaja. Kaakelit kiiltäisi, eikä olisi sun inhoamia "kuvia" posliineissa. ;D
willeri kirjoitti:
"MITEN ME VOIDAAN KUKAAN OLLA MILLÄÄN TAVALLA MUUN MAALAISIA ASUKKAITA KOHTAAN SUVAITSEVAISIA KUN EI EDES OMAN MAAN ASUKKAAT SAA OLLA SELLAISIA KUIN TAHTOVAT??? "
Kun kaikki ihmiset ei vaan tiedä/ymmärrä mikä on ihmiselle hyväksi ja tarpellista, hyvin monet nuoret ja vähän vanhemmatkin tarvii pientä ohjausta että elämän arvot sujahtaa oikeille raiteilleen. Esimerkiksi joku Lissu 16vee Vantaalta tahtoo saada tatskan ku kaikilla muillaki mukamas on ja se on niin cool juttu, mutta sitten kun Lissu kasvaa 25 vuoden ikään, niin se alkaa ymmärtämään(toivottavasti) mikä tässä elämässä on tärkeää. Tiedän, sen tatskan saa myös pois, mutta ei se ole ihan niin yksinkertaista.
Kiteytettynä: On loistavaa että ei anneta tätä maailmaa nuorille, ipulsiivisille mielipieruille, vaan jotkut vielä jaksaa pitää vähän moraalia yllä.ilmeisesti kaikkien pitäis olla samanlaisia kuin yhdestä muotista valettuja koneita. Pitäis kaikilla olla työasuna ahdistava puku ja sitäkin typerämpi kraka, naisilla pitäis olla suoriksi harjatut hiukset ja EHKÄ sallitaan mikkuriikkiset helminappikorvakorut, miehillä pitäis muuten vaan olla pilkuntarkkaan leikattu, taaksepäin kammattu tukka ja sitten pitäisi vielä jokaisella olla kokoajan naamallaan typerä Pepsodent kestohymy...
Luulenpa, että tuollaisessa paskassa itsemurha luvut nousis pilviin ja onnellisuus, elämänilo sekä selviytymis- ja itsesuojeluvietti laskis niin alas ruohonjuuritasolle, ettei edes mikroskooppilla rajaa löydettäisi.
Se, että mulla on yksi kaunis muisto ihossani mulle maailman tärkeimmästä ja rakkaimmasta ihmisestä ei tee musta todellakaan huonompaa ihmistä kuin susta tai kenestäkään muusta. Se ei vaikuta mun työkykyyn, se ei vaikuta mun ammattitaitoon, se ei vaikuta edes siihen miten hyvä ihminen, sisar, tytär, puoliso tai vaikka äiti olen/olisin!
Ja vieläpä pisteenä i:n päälle voin sanoa, että en itsekään palkkaisi omaan firmaani tiukkapipoista, huumorintajutonta, kireää pukuherraa, jos kerta näin pitkälle ihmiset menee, että kun ei voi enää harrastaa julkisesti rotusyrjintää taikka ikärasismia niin käydään sitten niiden kimppuun, joilla on omaa elämää, jotka uskaltavat olla rohkeasti persoonallisia ja omia itsejään ja ennen kaikkea aitoja!
Siinähän willeri elät omissa unelmissas maailmasta, jossa kaikki on aivottomia pukurobotteja ja hymyilevät onnesta kun ovat sieluttomia, selkärangattomia ja ennen kaikkea MUNATTOMIA ANANASPERSEITÄ, joiden on aina pakko saada itkeä ja kitistä ihna kaikesta!
Mulla on yksi tatuointi, huulikoru, kulmakoru, kielikoru, yksi korvis korvan yläosassa ja 4 korvakorua ihan siellä missä kuuluukin ja täten julistan itseni ja muiden kanssa tovereideni puolesta:
OLEN TATUOITU JA LÄVISTETTY, OLEN YLPEÄ NIISTÄ JA MYÖS SIITÄ, ETTÄ KUULUN NIIHIN IHMISIIN JOTKA USKALTAVAT OLLA PERSOONALLISIA JA OMALAATUISIA!!!!!SailorSaturn kirjoitti:
ilmeisesti kaikkien pitäis olla samanlaisia kuin yhdestä muotista valettuja koneita. Pitäis kaikilla olla työasuna ahdistava puku ja sitäkin typerämpi kraka, naisilla pitäis olla suoriksi harjatut hiukset ja EHKÄ sallitaan mikkuriikkiset helminappikorvakorut, miehillä pitäis muuten vaan olla pilkuntarkkaan leikattu, taaksepäin kammattu tukka ja sitten pitäisi vielä jokaisella olla kokoajan naamallaan typerä Pepsodent kestohymy...
Luulenpa, että tuollaisessa paskassa itsemurha luvut nousis pilviin ja onnellisuus, elämänilo sekä selviytymis- ja itsesuojeluvietti laskis niin alas ruohonjuuritasolle, ettei edes mikroskooppilla rajaa löydettäisi.
Se, että mulla on yksi kaunis muisto ihossani mulle maailman tärkeimmästä ja rakkaimmasta ihmisestä ei tee musta todellakaan huonompaa ihmistä kuin susta tai kenestäkään muusta. Se ei vaikuta mun työkykyyn, se ei vaikuta mun ammattitaitoon, se ei vaikuta edes siihen miten hyvä ihminen, sisar, tytär, puoliso tai vaikka äiti olen/olisin!
Ja vieläpä pisteenä i:n päälle voin sanoa, että en itsekään palkkaisi omaan firmaani tiukkapipoista, huumorintajutonta, kireää pukuherraa, jos kerta näin pitkälle ihmiset menee, että kun ei voi enää harrastaa julkisesti rotusyrjintää taikka ikärasismia niin käydään sitten niiden kimppuun, joilla on omaa elämää, jotka uskaltavat olla rohkeasti persoonallisia ja omia itsejään ja ennen kaikkea aitoja!
Siinähän willeri elät omissa unelmissas maailmasta, jossa kaikki on aivottomia pukurobotteja ja hymyilevät onnesta kun ovat sieluttomia, selkärangattomia ja ennen kaikkea MUNATTOMIA ANANASPERSEITÄ, joiden on aina pakko saada itkeä ja kitistä ihna kaikesta!
Mulla on yksi tatuointi, huulikoru, kulmakoru, kielikoru, yksi korvis korvan yläosassa ja 4 korvakorua ihan siellä missä kuuluukin ja täten julistan itseni ja muiden kanssa tovereideni puolesta:
OLEN TATUOITU JA LÄVISTETTY, OLEN YLPEÄ NIISTÄ JA MYÖS SIITÄ, ETTÄ KUULUN NIIHIN IHMISIIN JOTKA USKALTAVAT OLLA PERSOONALLISIA JA OMALAATUISIA!!!!!tiedän monta vanhempaakin ikäpolvea edustavaa henkilöä, puhutaan yli viisikymmenvuotiaista, jotka ovat vanhemmalla iällä ottaneet tatuoinnin! Että revippä siitä! Ja muutenkin, kyllä se on hienoa, jos joku mummeli tai papparainen tahtoo ihan itse mennä ja ottaa sen kuvan ihoonsa!
- heheheeee
w.c.fields kirjoitti:
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisillä.>>>>Tatuointi edustaa jotakin ja jos pitää edustaa jotakin yritystä, niin ne välttämättä eivät edusta toisiaan.
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisillä - w.c.fields
heheheeee kirjoitti:
>>>>Tatuointi edustaa jotakin ja jos pitää edustaa jotakin yritystä, niin ne välttämättä eivät edusta toisiaan.
Siitähän tuossa oli kyse. Jos joutuu tekemisiin akateemisten ihmisten kanssa niin tatuointi on heille hiukan outo. Tatuointejahan oli suomessa ennen pelkästään merimiehillä ja vangeilla, eikä niitä nykyäänkään ole akateemisilla ihmisilläJonkun mielestä tatuoinnit on epäsiistejä, kun monikaan tatuointien tekijä ei ole mikään Rembrandt. Edustamaan valittavan henkilön ulkoinen olemus on tärkeä ja jos sitä ei ymmärrä, niin ei sellaisella henkilöllä voi olla siihen työhön älyäkään. On eri asia jos edustajan paikkaa hakisi joku Ville Valo tai Ozzy Osbourne.
- 5part4n
Tuommoisia töitä ei tarjota kuin hyppyritukkaisille kultapossukerhon jäsenille. Älkää saatanan paskat alkako kiukuttelemaan kaikkien vastaan tulijoiden ulkonäöstä. Voi käydä niin että itse anelette työpaikkaa "piikki-friikiltä". Haluatteko te vaikuttaa työntekijöidenne vapaa-ajan harrastuksiinne ? Onko plussaa jos lintu bongaa pomon kanssa ? Pitäisikö pomolla olla oikeus alaisensa vaimoon ja tyttäriin ? Saatanan plutokraatit teille pitää kaataa sulaa kultaa kurkkuun.
- Pyh!
Provokatsiooni ei aiheuta toimenpiteitä - eihän lukiolaispoika ketään palkkaa mihinkään firmaan.
- Ei tatuoitua töihin
Eihän se mitään haittaa, jos lukiolaispoika on fiksu ikäisekseen.
Ottakaa vain tatuointeja, olkaa "rohkeita ja erilaisia". Ai mutta sehän onkin massa jonka mukana tatuoidut menee... - Tatuoitu töihin
Ei tatuoitua töihin kirjoitti:
Eihän se mitään haittaa, jos lukiolaispoika on fiksu ikäisekseen.
Ottakaa vain tatuointeja, olkaa "rohkeita ja erilaisia". Ai mutta sehän onkin massa jonka mukana tatuoidut menee...Älkää vain ottako tatuointeja, olkaa "rohkeita ja erilaisia". Ai mutta sehän onkin se suurempi massa jonka mukana ei-tatuoidut menee...
- oma mielipide
Tatuoitu töihin kirjoitti:
Älkää vain ottako tatuointeja, olkaa "rohkeita ja erilaisia". Ai mutta sehän onkin se suurempi massa jonka mukana ei-tatuoidut menee...
Miettisin itse tässä tätä keskustelua,ja mielestäni jos tatuointi on yksilöllinen,ja kuvalla on merkitystä itse ottajalleen,niin se olisi melkein sama,kuin pukeutuisi vaikkapa punaiseen mekkoon,koska pitää siitä. Joten jokainen on erilainen.Tietysti tribaalit,tähtitatuoinnit tai jotkut logot,jotka on jo (liiankin) monella,voidaan luokitella turhaksi.
Ja tietysti pitäisi itse ottaa vastuuta kuvastaan(jos nyt esim. ottaisi satanistisen kuvan,ja hakisi lastentarhaan opettajaksi,niin siinä on sitten aivan turha alkaa itkemään....
- kirjoitustaito...
sinulla ollaksesi "DI" vai oletko vain sittenkin työtön DJ? :D
- Oikein Kirjoitamme m
Olis DI pistänyt edes sihteerinsä kirjoittamaan onnettoman tarinansa, sen verran typeriä kirjoitusvirheitä tosiaan oli. Voi raasua !
- ---->
Tatuoinnit ovat rumia ja kertovat heikosta itsetunnosta. Lävistykset, tatuoinnit, erikoinen pukeutuminen ovat heikkoitsetuntoisille puollustus, näytä hurjalta piilota pelkosi.
- ratkean
puollustus???
Tuleppas Apina käymään tos "torilla" niin katsotaan se huono omatunto ja se peittely ite itket täällä sivustolla vaik olet pelkkä pelle.. Luulis nyt jo ison immeisen olleen oppinut.. Mut niin ne sanoo nuoren VOIT olla Älykäs...... Tai sit et ... Mut vanhana olet viisas... Joten et ole ilmeisesti kovin vanha ja jos taas olet niin et ole ollut kovin älykäs..
- sovinistisika:D
Minulla on yksi tatuointi, mutta se on koko selän kokoinen. ja voin muuten vannoa ettei sillä ole haettu minkäänlaista huomiota, eikä se ole merkki huonosta itsetunnosta. Se on muisto menehtyneelle veljelleni. Hän piirsi kuvan joskus nuorena, ja se löytyi kun tyhjensimme hänen asuntoaan kuoleman jälkeen, ja päätin silloin heti, että tatuoin sen itseeni. Joten kaikki tatuoinnit eivät viesti huonosta itsetunnosta. Lävityksiä on joskus ollut enemmänkin, ja niillä myönnän hakeneeni myös huomiota.
Mutta. Itse en palkkaisi töihin henkilöä, jolla on tatuointi näkyvällä paikalla. Enkä tosin palkkaisi nuorta naistakaan, joka juuri mennyt naimisiin tms suhteellisen pikaisen lasten hankinnan mahdollisuuden vuoksi.
Ja itse olen 26-vuotias, juuri naimisiin mennyt nainen. - Reservin upseeri ja
Olen keskisuuren yrityksen tj. ja voin vakuuttaa ettei yrityksessämme työskentele yhtään henkilöä jolla on tatuointi. Onneksi olen itse saanut valita työntekijäni. Toinen ryhmä jota en palkkaa on sivarit.
- vakuuttaa ??
Reservin upseeri ja kirjoitti:
Olen keskisuuren yrityksen tj. ja voin vakuuttaa ettei yrityksessämme työskentele yhtään henkilöä jolla on tatuointi. Onneksi olen itse saanut valita työntekijäni. Toinen ryhmä jota en palkkaa on sivarit.
Ootko tehnyt ruumiintarkastuksen, jos on vaikka tatska intiimialueella ?
- yhden tatuoinnin omi
pitikö kaikkien olla alasti työhaastattelussa,kun olet niin varma asiasta?mistä hitosta voit titää mitä kenelläkin on vaatteiden alla..pönttö.
- Amisviilis
Bolder kirjoitti:
Tuleppas Apina käymään tos "torilla" niin katsotaan se huono omatunto ja se peittely ite itket täällä sivustolla vaik olet pelkkä pelle.. Luulis nyt jo ison immeisen olleen oppinut.. Mut niin ne sanoo nuoren VOIT olla Älykäs...... Tai sit et ... Mut vanhana olet viisas... Joten et ole ilmeisesti kovin vanha ja jos taas olet niin et ole ollut kovin älykäs..
"Tuleppas Apina käymään tos "torilla"..."
Mutta Sierra jattaa sen. Hyrskyti hyrskyti OHC 38V6. - TA Mikkonen vaan
"Toinen ryhmä jota en palkkaa on sivarit."
1) Ulkomailla hyva pitaa sama linja. Sitten et voi palkata ketaan kun eivat ole armeijankayneita.
2) Tyohaastattelussa et edes saa kysya armeijankaynnista. Jos olet kysynyt niin vimrasi on pohjanmaalla, siella niita juntteja piisaa.
3) Kaytat juuri tietokonetta jonka keksivat ja toteuttivat armeijankaymattomat hipit. Varo ettet saa halvausta. - Nissenasse
vakuuttaa ?? kirjoitti:
Ootko tehnyt ruumiintarkastuksen, jos on vaikka tatska intiimialueella ?
Piilossa oleva tatuointi ei pilaa yrityskuvaa.
Strippareilla saa olla tatuointeja kyllakin. - Siisti mies
Nissenasse kirjoitti:
Piilossa oleva tatuointi ei pilaa yrityskuvaa.
Strippareilla saa olla tatuointeja kyllakin.Kenellä tahansa saa olla, mutta meidän yritys ei ota tatuoitua, koska yrityksen toimenkuva on myös kansainvälinen. Japanissa emme pääsisi edes hotelliin jos meillä olisi tatuointeja.
- Vesa ~
Tautoinnit pitäisi lailla kieltää!
- just näin
"tatuoinnit pitäisi lailla kieltää" ???
ite oot sellane raukkis ettet uskaltais edes ottaa ja kadehdit niitä joilla on! itselläni on jo ennestään yksi tatska oikeassa lapaluussa, ja meinaan ottaa vielä toisenkin, näillä näkymin vasempaan ranteeseen. Kerranhan sitä vaan eletään niin paskaako sillä on väliä että miltä näyttää, ainakaan muiden mielestä jos itse tykkää. - willeri
just näin kirjoitti:
ite oot sellane raukkis ettet uskaltais edes ottaa ja kadehdit niitä joilla on! itselläni on jo ennestään yksi tatska oikeassa lapaluussa, ja meinaan ottaa vielä toisenkin, näillä näkymin vasempaan ranteeseen. Kerranhan sitä vaan eletään niin paskaako sillä on väliä että miltä näyttää, ainakaan muiden mielestä jos itse tykkää.Luovuttanut elämäsi suhteen? Ota vaan se tatuointisi jos se vähän mieltäsi helpottaisi..
- Jetro
just näin kirjoitti:
ite oot sellane raukkis ettet uskaltais edes ottaa ja kadehdit niitä joilla on! itselläni on jo ennestään yksi tatska oikeassa lapaluussa, ja meinaan ottaa vielä toisenkin, näillä näkymin vasempaan ranteeseen. Kerranhan sitä vaan eletään niin paskaako sillä on väliä että miltä näyttää, ainakaan muiden mielestä jos itse tykkää.Mikä se on, joka ei kehtaa olla oma itsensä vaan
seuraa väkisin muiden liikkeitä sulautuen joukkoon.
Tein muinoin itse tatuointikoneen ja sillä tatuoinnin käteeni.
Totesin vain, että jos sellaista prosessia pitää rankkana tai
rohkeana tekona, on ihminen helvetin naiivi.
Itse en tatuoinneista pidä, koska ne ovat yksi
epäolennaisimmista asioista tässä maailmassa... Helvetin
riikinkukkolesoilua.
Niin, kerranhan täällä vain eletään, joten eiköhän se
mukavimmin kuluisi kunnon päihdetokkurassa eli mömmöissä.
Ite ajattelin käyttää tän ajan paremmin, ottaen muutkin huomioon. - Vessa!
Ja samalla voisi määrätä että kirjoitusvirheistä ammutaan päähän julkisella paikalla.
- akallinen mies
Jos olisin ottamassa uudelleen vaimoa , niin kyllä tatuoidut naikkoset saisi jaadäpuolestani MUSLUILLE
- Real Boss
Olet oikeassa.
Näkyvät tatuoinnit tai lävistykset valitettavasti karsiutuvat.
Jos saat duunin sen jälkeen hankitut tai paljastuvat jutut eivät kyllä vaikuta mitenkään. - Kun taas
lävistyksissä on, korvakorut ovat vielä ihan normaali juttu, nekin tosin naisilla.
- willeri
Huviksenne kuinka typeriä korvakilluttimetkin loppupeleissä ovat. Pari mahdollisesti kiiltävää killutinta heiluu korvan lehdissä.. Onko se nyt oikeasti niin siisti juttu? ja tekeekö se niitä kantavista naisista yhtään sen parempia tai kauniimpia? Kunhan ajattelin vain..
- ei näin
willeri kirjoitti:
Huviksenne kuinka typeriä korvakilluttimetkin loppupeleissä ovat. Pari mahdollisesti kiiltävää killutinta heiluu korvan lehdissä.. Onko se nyt oikeasti niin siisti juttu? ja tekeekö se niitä kantavista naisista yhtään sen parempia tai kauniimpia? Kunhan ajattelin vain..
Sanokaahan nyt vielä että meikkaaminenkin on ihan turhaa ja typerää! Sehän on massaa ja vain "raukkikset" meikkaavat. Eikö se ole jokaisen oma asia miltä haluaa näyttää? Miksi te ihmiset olette niin pinnallisia? Viekö tatuoinnit tai korvakorut älykkyyden pois? Myös "erilaiset" vaatteet ovat osan täällä itkeneen ihmisen mielestä ihmisille jotka pelkäävät, luultavasti he pitävät sellaisista vaatteista eivätkä muuten sellaisia käyttäisi. Miksi erilaisia ja erityylisiä vaatteita tehdään? Siksi koska jokaisella ihmisellä on omanlaisensa tyyli ja maku. Kahta täysin samanlaista ihmistä ja persoonaa ei ole! Kohta teillä tiukkapipoisilla rasismia kylvävillä ihmisillä ei ole enää työntekijöitä. Jään innolla odottamaan sitä päivää kun tajuatte että olette myös itse erilaisia =) kiitos ja näkemiin
- ajettavana
ei näin kirjoitti:
Sanokaahan nyt vielä että meikkaaminenkin on ihan turhaa ja typerää! Sehän on massaa ja vain "raukkikset" meikkaavat. Eikö se ole jokaisen oma asia miltä haluaa näyttää? Miksi te ihmiset olette niin pinnallisia? Viekö tatuoinnit tai korvakorut älykkyyden pois? Myös "erilaiset" vaatteet ovat osan täällä itkeneen ihmisen mielestä ihmisille jotka pelkäävät, luultavasti he pitävät sellaisista vaatteista eivätkä muuten sellaisia käyttäisi. Miksi erilaisia ja erityylisiä vaatteita tehdään? Siksi koska jokaisella ihmisellä on omanlaisensa tyyli ja maku. Kahta täysin samanlaista ihmistä ja persoonaa ei ole! Kohta teillä tiukkapipoisilla rasismia kylvävillä ihmisillä ei ole enää työntekijöitä. Jään innolla odottamaan sitä päivää kun tajuatte että olette myös itse erilaisia =) kiitos ja näkemiin
"Sanokaahan nyt vielä että meikkaaminenkin on ihan turhaa ja typerää! "
"Miksi te ihmiset olette niin pinnallisia? Viekö tatuoinnit tai korvakorut älykkyyden pois?"
Kukahan se pinnallinen on. vai oliko sarkasmia. ei näin kirjoitti:
Pitäisikö minunkin työpaikallani sanoe pomolle, että sori, mutta en kyllä sitten tässä ihanassa asiakaspalvelutyössäni palvele ainuttakaan asiakasta, joka käyttää meikkiä? Nyt puhut niin naulan kantaan että ei voisi paremmin noille kitisijöille osua ja upota!
- Virkamies
Minäkään en palkkaisi tauoitua henkilöä.
- kaasut syttyivät
Ehdoittaisin mieluimmin hienoimmassa parturissa käyntiä.
- joka ei osaa edes
kirjoittaa kunnolla. Tulee paljon turhia selvityspyyntöjä, jos ei omaa kirjoitustaitoa. Liekö sitten se suullinenkaan ulosanti niin häävi ole ?
- Dettman
Tekeekö se siitä ihmisestä jotenkin huonomman, jos hänellä on tatuointi vaikka, hän olisi siihen duuniin enemmän kuin sopiva ? Itselläni tällä hetkellä yksi tatuointi ja toinen tulee , työnantajani tietää asiasta mutta silti olen työ yhteisössäni pidetty henkilö ja eräänä vastuu alueenani on asiakaspalvelu.
- ddffgg
Dettman kirjoitti:
Tekeekö se siitä ihmisestä jotenkin huonomman, jos hänellä on tatuointi vaikka, hän olisi siihen duuniin enemmän kuin sopiva ? Itselläni tällä hetkellä yksi tatuointi ja toinen tulee , työnantajani tietää asiasta mutta silti olen työ yhteisössäni pidetty henkilö ja eräänä vastuu alueenani on asiakaspalvelu.
Jos tatuoinnilla on jokin merkitys, en palkkaisi varsinkaan kansainväliseen yritykseen. Uskonnolliset symbolit, suomileijonat ja kiinalaiset merkit ovat kaikki sellaisia, ettei niistä voi olla varma mitä mieltä potenttiaaliset asiakkaat ja yhteistyökumppanit niistä ovat. Valitettavaa, mutta totta. Ei vaan ole varaa ottaa riskejä, että iso asiakas loukkaantuu tai pahoittaa mielensä. Tatuoimaton iho on myös kauniimpi ja luonnollisesti tätäkin puolta tulee mietittyä, kun palkataan ihmistä, jonka pitää olla myyvä tai tekemisissä muiden kanssa. Ne asiakkaat kun eivät vielä tässä vaiheessa ole parikymppisiä, vaan vanhoillisia neli-viisikymppisiä.
- ??
Dettman kirjoitti:
baari "mestari"
- Akateemikko_KTM
Onneksi akateemisesti koulutetut ihmiset ei juurikaan ota tauointeja, se enemmänkin alempien sosiaalisten ryhmien juttu.
- ??
Siis akateemiset työttömät kuuluvat ylempään sosiaaliseen ryhmään ??
- Tatuloitu-Miäs
jeep jeep, eli ennakkoluuloista ei vissiin taaskaan ole kyse? pelkäätte että tuo mies kavaltaa firman tai tekee jotain muuta pahaa koska hän "ei ole akateemisesti koulutettu hienosto porvari ja hänellä on HUI TATUOINTI".. juuri teidän kaltaiset ihmiset pitäs häätää maasta! Minäkin voisin haastattelussa sanoa että "olet pukeutunut liian fiksusti ja puhut engelsmanni korostuksella joten suksihan helevettiin täältä"
Lävistykset hyväksyn itekki joissain tapauksissa, esim korvalävistykset... Mut en oikein muunlaisia...
Minullakin on tatuoitu toinen käsi joten tekeekö se minusta pummin, varkaan, epäluotettavan, tai ihmisen jolla on huono itsetunto? Kerronpa teille muutaman asian, sosiaalielämäni on loistava, olen perustanut 2 yritystä, olen ollut ovimiehenä töissä, EI OLE hankaluuksia virkavallan kanssa... Lisäksi tunnen turvallisuuspuoleltakin tatuoituja kavereita..
ELI MITÄ OPIMME TÄSTÄ?! Ihmisen luonnetta ei pidä arvioida hänen ulkonäkönsä perusteella! Onneksi tuo kyseinen tatuoitu mies ei saanu paikkaa tuosta firmasta, ainakin johtaja vaikuttaa idiootilta.. - mk
Lääkärin jolla on tauointi ja sei akateemisen koulutuksen saaneet aina ole ollut akateemisiä van nekin ovat eläneet normaalin nuoruuden ja niin edelleen.
Meillä sosiaalisesti alemmilla on kuitenkin sit parempi tulo ja elin taso kuin teikäläisellä.. Luulet olevasi sosiaalisesti paremmassa jamassa kuin moni muu joka kertoo luonteestasi ja tavoistasi.. Itse olisin vaik sosiaalisesti alempi mieluummin kuin ylimielinen kusipää.. Niin ja puhun vain mitä kuulen ja nään ns ja vertauksena käytän itseäni.. Äo Neljässätestissä Keskiarvo n. 138 paras 156 huonoin 114..En ole älykkö/lukenut.. Vuos tulot noin 48000 työstä.. jotten ihan hyvin näin sosiaalisesti alemmalta.
- *ninozka*
Bolder kirjoitti:
Meillä sosiaalisesti alemmilla on kuitenkin sit parempi tulo ja elin taso kuin teikäläisellä.. Luulet olevasi sosiaalisesti paremmassa jamassa kuin moni muu joka kertoo luonteestasi ja tavoistasi.. Itse olisin vaik sosiaalisesti alempi mieluummin kuin ylimielinen kusipää.. Niin ja puhun vain mitä kuulen ja nään ns ja vertauksena käytän itseäni.. Äo Neljässätestissä Keskiarvo n. 138 paras 156 huonoin 114..En ole älykkö/lukenut.. Vuos tulot noin 48000 työstä.. jotten ihan hyvin näin sosiaalisesti alemmalta.
Elintaso kirjoitetaan yhteen.
- 90
nii..ALKUASUKKAITA on nykyään suurinosa lävistyksineen ja tatuointeineen..
- Miteti jos osaat
Tatuloitu-Miäs kirjoitti:
jeep jeep, eli ennakkoluuloista ei vissiin taaskaan ole kyse? pelkäätte että tuo mies kavaltaa firman tai tekee jotain muuta pahaa koska hän "ei ole akateemisesti koulutettu hienosto porvari ja hänellä on HUI TATUOINTI".. juuri teidän kaltaiset ihmiset pitäs häätää maasta! Minäkin voisin haastattelussa sanoa että "olet pukeutunut liian fiksusti ja puhut engelsmanni korostuksella joten suksihan helevettiin täältä"
Lävistykset hyväksyn itekki joissain tapauksissa, esim korvalävistykset... Mut en oikein muunlaisia...
Minullakin on tatuoitu toinen käsi joten tekeekö se minusta pummin, varkaan, epäluotettavan, tai ihmisen jolla on huono itsetunto? Kerronpa teille muutaman asian, sosiaalielämäni on loistava, olen perustanut 2 yritystä, olen ollut ovimiehenä töissä, EI OLE hankaluuksia virkavallan kanssa... Lisäksi tunnen turvallisuuspuoleltakin tatuoituja kavereita..
ELI MITÄ OPIMME TÄSTÄ?! Ihmisen luonnetta ei pidä arvioida hänen ulkonäkönsä perusteella! Onneksi tuo kyseinen tatuoitu mies ei saanu paikkaa tuosta firmasta, ainakin johtaja vaikuttaa idiootilta..Opimme toivottavasti tästä sen, että tatuoinnit eivät edusta minun ajatusmaailmaani eikä minun firmaani. Ja minä päätän siitä, miten minun henkilökunta firmaa minun firmaani edustaa. Onneksi.
Jonka leipää syöt, sen lauluja laulat. Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää? Tatuointi on oma valintasi. Jos otat sen, siihen sisältyy tietty viesti, johon minun ei ole pakko yhtyä. Koska tatuointi on ikuinen, on pakko vaihtaa mies sen alla.
Vai tehdäänkö ihonsiirto? Tarttisko ajatella, ensteks? - pilkunnuxxia
*ninozka* kirjoitti:
Elintaso kirjoitetaan yhteen.
Opettele käyttämään välimerkkejä!
- willeri
Tatuloitu-Miäs kirjoitti:
ELI MITÄ OPIMME TÄSTÄ?! Ihmisen luonnetta ei pidä arvioida hänen ulkonäkönsä perusteella! Onneksi tuo kyseinen tatuoitu mies ei saanu paikkaa tuosta firmasta, ainakin johtaja vaikuttaa idiootilta..Olet OMASTA mielestäsi sosiaalinen,
Firmat menneet konkurssiin,
Tunnet pari luihua kaveria turvallisuusalalta(ovimiehiä?)
Toimit itse ovimiehenä? Se on hyvä että on duunia!
Opimme tästä että ulkonäön perusteella voi päätellä hyvinkin paljon muunmuassa ihmisen luonteesta ja elämän arvoista. - Tatuloitu-Miäs
willeri kirjoitti:
Olet OMASTA mielestäsi sosiaalinen,
Firmat menneet konkurssiin,
Tunnet pari luihua kaveria turvallisuusalalta(ovimiehiä?)
Toimit itse ovimiehenä? Se on hyvä että on duunia!
Opimme tästä että ulkonäön perusteella voi päätellä hyvinkin paljon muunmuassa ihmisen luonteesta ja elämän arvoista.Hmm.. Olen omasta mielestäni sosiaalinen, kyllä.
Olen myös kavereideni mielestä sosiaalinen, kyllä minullakin on kavereita usko pois.
Toinen Firma on aloitteleva ja toinen on tunnettu ympäri Suomea, etenkin Helsingissä.
Tunnen niitä kavereita, kyllä myös ovelta sekä myös kuin henkivartija yrityksistäkin.
Yep, ovella olen ja nakkelen kaltaisiasi maanmatosia ulos kun vetävät överit baarissa..
MINÄ opin myös tästä hyvin henkisestä keskustelustamme, että kaltaisiesi ennakkoluuloisten ihmisten takia Suomessa työnsaanti on joillakin vaikeaa ja rasismi kukoistaa. Siihen päättäjät miettii viel että miten ulkomaalaisia ei suvaita? Joku oli tuolla aiemmin kirjoittanut hyvin että miten niitä ulkomaalaisia voi suvaita kerta Suomalaisetkin ovat toistensa kurkuissa kiinni, niin tatuointien kuin muidenkin ULKONÄKÖISTEN seikkojen takia..
Nyt seuraavassa keskustelussa väität noiden kirjoittamieni seikkojen takia minua valehtelijaksi ja ihmiseksi jolla on itsetunto erittäin alhainen, mutta mistä sinä sen tiedät? Halutessani voisin vaikka faksata sulle tuloslaskelmat ja henkilötiedot tutuistani mutta miksi tekisin niin? Sinähän saatat alkaa ahistelemaan niitä tatuoituja ihmisiä sekä levittämään ties mitä paskaa yrityksistäni vain sen takia KOSKA MINULLAKIN ON TATUOINTI?! ...melko naurettavaa willeri, melko naurettavaa... :D - Tatuloitu-Miäs
Miteti jos osaat kirjoitti:
Opimme toivottavasti tästä sen, että tatuoinnit eivät edusta minun ajatusmaailmaani eikä minun firmaani. Ja minä päätän siitä, miten minun henkilökunta firmaa minun firmaani edustaa. Onneksi.
Jonka leipää syöt, sen lauluja laulat. Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää? Tatuointi on oma valintasi. Jos otat sen, siihen sisältyy tietty viesti, johon minun ei ole pakko yhtyä. Koska tatuointi on ikuinen, on pakko vaihtaa mies sen alla.
Vai tehdäänkö ihonsiirto? Tarttisko ajatella, ensteks?Kyllä, asia on niin että sinä päätät yrityksesi edustajista ja niinhän sen kuuluukin olla.
Ihmiset päättävät tatuoinneistaan, niinhän senkin kuuluu olla..
Mutta minulla nyt vaivaa se että ihmisiä ARVIOIDAAN ja PILKATAAN niiden TATUOINTIEN perusteella, onko vaikka entisajan samurait tai nykyinen yakyza porukka kärsiny itsetuntohäiriöstä että heillä on tarvinu ottaa tatuoinnit vain kohottaakseensa omaa itsetuntoa? juu anteeksi jos siirryin Suomesta Japaniin ja niinpäin pois mutta tuo oli minusta hyvä esimerkki.. Vähän niinkuin se että toiset tykkää lemmikeistä, toiset tauluista, toiset timanteista ja toiset tatuoinneista..
TÄTÄ MINÄ YRITÄN IHMISET KERTOA ETTÄ EI SE TATUOINTI VIELÄ KERRO IHMISESTÄ JUURI MITÄÄN.. - Kylmeuskotaan
Bolder kirjoitti:
"Neljässätestissä Keskiarvo n. 138 paras 156 huonoin 114..En ole älykkö/lukenut.. Vuos tulot noin 48000 työstä.. jotten ihan hyvin näin sosiaalisesti alemmalta. "
Eikohan tuossa tullutkin tuo alykkyysosamaara ja tulotaso ihan selvaksi rivien valissa.
Varastomies. - Ei helvetti ...
Bolder kirjoitti:
48 tonnii vuodessa? Mä maksan enemmän veroja vuodessa, kuin sä tienaat!
- boss, the big one
Aikoinaan tatuointeja ei periaatteessa ollut kuin merimiehillä, linnakundeilla ja huorahtavilla naisilla. Merimiehillä oli hienoja tatskoja, linnakundien omat oli itse hakattua kauhistuksia. Hutsukoilla oli joku ruusu tai muu kuva käsivarressa tai nilkassa.
Miehillä ei hyväksytty korvanappia/rengasta. Piti olla Kaphornen kiertänyt mertsu. Kaapista ulos tulleilla homoilla oli vasemmassa korvassa nappi/rengas.
Jotenkin sydäntä särkee kun nää nykyihmiset leikkii kovista asioilla, jotka ennen tavallaan "vaativat" jotakin meriittiä.
En itsekään palkannut näkyvästi tatuoitua tai naamalävistyksillä olevaa tyyppiä firmaani.
Ällöttää etenkin nuo lävistetyt pissaliisat ja retkuranet.- malliuskovainen
Siis ihan sairasta kun miehellä menee hiukset korvan päällä (vähäsen)
Kyllä Jumalan pitäisi tommoisia rankaista julmasti. - Antikristus 2010
malliuskovainen kirjoitti:
Kyllä Jumalan pitäisi tommoisia rankaista julmasti.Hyvä provo! Jeesus ja muut aikalaisethan oli tunnettuja juuri lyhyistä hiuksistaan ;-P
Niin ja aiemmin meikattu nainen oli huora. Et varmasti salli naiselle meikinkäyttöä koska se oli joskus vuosikymmeniä sitten niin kamala asia?
- hauskaaoli
malliuskovainen kirjoitti:
Kyllä Jumalan pitäisi tommoisia rankaista julmasti.REPESIN TÄYSILLÄ X-DDDD
- työtön 4-ever!!!
HAKEA EDES TÖIÄ KUN MAASAMME ON NIIN HYVÄT SOSIAALITUET?
- Et sä saisikaan
töitä, kun et osaa kunnolla edes kirjoittaa. Paitsi poliisina (sä voisit olla se, joka ajaa - ja toinen sitten osaa kirjoittaa).
- Keskivirkamies
Vaikka meillä valtiolla ei tuottavuusohjelman mukaan juurikaan tehdä rekrytointeja niin silloin tällöin niitä joudutaan pakosta tekemään. En esimiehenä omaan virastooni palkkaa yhtään henkilöä jolla on tatuointi.
- sikakoira666
Et ole sitten huomannut, että sydämessäsi on iso tatuointi ja siinä lukee MULKKU!!!!!!
- rousson
keskivirkamies käskenyt hakijoiden sitten riisuuntua haastattelussa? Vai mistä voit olla varma onko hakijalla tatuointi jossain piilossa vaikka omaksi ilokseen?
- Kuntalainen 2010
Virkamiehen plantun olisi hyvä muistaa, että saat palkkasi veronmaksajilta. Ja veronmaksajiin kuuluu myös niitä ihmisiä, joilla on tatuointeja sekä lävistyksiä. Sinä olet palveluammatissa jo virkasi puolesta. Taidat olla suhteellisen suppea ihminen.
Kuntalainen 2010 kirjoitti:
Virkamiehen plantun olisi hyvä muistaa, että saat palkkasi veronmaksajilta. Ja veronmaksajiin kuuluu myös niitä ihmisiä, joilla on tatuointeja sekä lävistyksiä. Sinä olet palveluammatissa jo virkasi puolesta. Taidat olla suhteellisen suppea ihminen.
Jos kerta niin moni jättäisi tatuoidut ja lävistetyt työttömäksi, niin sittenhän voitaisiin tehdä sellainen reilu veto, että kaikki joilla on edes yksi tatuointi ja/tai lävistys, niin niiden ei tartte maksaa tuollaisille kusipäävirkamiehille palkkaakaan, eli toisin sanoen ne joilla tatska tai läväri, niin niiden ei tartte maksaa veroja!
Kiitos Kuntalainen 2010, sain viestistäsi tämän iloisen idean ^^
- ~mummo
tatuoinnit alkavat näyttämään ikäviltä ja vastenmielisiltä.
- merimees
ottakaa sellainen tatuointi missä piru heittää vettä peräaukkoon kun kyykistät, niin kyllä töitä riittää.
- Ikääntyvä
Naisen kaksikymppisenä otettu tatuointi näyttää hyvältä 60-kymppisenä kun iho on kurtussa!
- Pres Pena
Ei se näytä hyvältä miehelläkään
- omapa valinta
kakarat ottavat (-ja vähän vanhemmatkin) tatskoja joka puolelle. Varsinkin ne mitkä näkyy vaikuttavat varmasti työnsaantiin.
Eihän tässä vielä mitään jos ne ovat piilossa mutta auta armias kun tämä sukupolvi täyttää yli 30 niin jopas vituttaa....
Eikä tässä vielä mitään mutta lävistykset äijillä korvien venytykset niin jopas jätkiä naurattaa tulevaisuudessa. Hyi helvetti!
- TATUOITOTUTUT Vitut?
haha ahahaha haah. vitun pelle.
- Tatuoitu_N
Mikä teitä ei tatuoituja siinä häiritsee että joillain on tatuointeja?!?! Emme mekää joilla on tatuointi, niin tuomitse niitä joilla ei ole. Sehän on jokaisen OMA päätös mitä iholleen tekee. Jotkut tykkää jotkut ei!
Ja omalla kohdallani tatuoinnit eivät ole haitanneet työ elämässä menestymistä, ja minun tatuointini saa piiloon jos niin tahdon. (vaikka toinen onkin ranteessa, sen saa koruilla peitettyä.) Itse toimin yrittäjänä asiakaspalvelu työssä, ja suurin osa asiakkaistani on enemmenkin kiinnostunut ranteessani olevasta tatuoinnista kuin että he kammoksuisivat sitä.
Ja se mitä useat hokee että "miltä se sitten näyttää vanhana? rypistyneeltä yms" MITÄ SE HAITTAA?! kun oma ikäluokkani on vanhuksia, on pikemminkin harvinaista jos ei ole tatuointeja.
Älkää tuomitko tatuointien perusteella, emme mekään tuomitse niitä joilla ei ole.
-Kiitos-- aivan kauheeta
Konservatiivien eldorado.
- Piilotatska
aivan kauheeta kirjoitti:
Konservatiivien eldorado.
Jos naisella on poskesta niskaan menevä tatuointi niin minun firmaani hän ei tule töihin.
Jos tatuointi on piilossa normaali vaatetuksella niin hän saa töitä, tosin nyt kaikki paikkamme on täynnä.
Joku kirjoitti että tatuointi on alemman sosiaaliluokan juttu, meidän naisemme kaikki ovat vähintään
ylioppilaita ja valtaosa vielä akateemisia, tatuointeja on n. 40% mutta ne ovat piilossa loma aikaan asti. - iki oma päätös
"Sehän on jokaisen OMA päätös mitä iholleen tekee. Jotkut tykkää jotkut ei! "
Justiin niin. Ota sitten vaan mukisematta vastaan mitä päätöksestä seuraa. Jos joku ei tykää tatuoidusta, eikä ota sua sen takia firmaansa töihin, niin se on hänen OMA päätös.
- ...........
Käsivarren tatuoinnin saa helposti piiloon esimerkiksi pukeutumalla kauluspaitaan, joka muutenkin on edustava (tai ainakin edustajana toiminut isäni pukeutui lapsuudessani aina kauluspaitaan ja oli usein puvun takkikin päällä). Hänellä itse muksuna tehty 'tatuointi' kämmenselässään ja silti oli aikansa johtavia edustajia koru- ja kenkäalalla, yrittäjä, jolla omakin koruliike.. Hän syntyi -45 eikä silti tatuointi haitannut töitä, vaikka vanhemmat ihmiset vielä negatiivisempia tatuoiden suhteen..
Itselläni on kaksi tatuointia: toisessa lasteni nimet ja toisessa mieheni horoskooppi. Molemmat niin, että ne saa helposti vaatteilla piiloon (lapaluussa ja alavatsassa). Kuitenkin näkyvästi lävistyksiä (nenä, huuli ja bridge kieli näkymättömissä), nekin saa pois työpäivän ajaksi eikä reiätkään näy mitenkään, kun meikkaa korujen poisoton jälkeen. Kuitenkin ovat niin pieniä, ettei monikaan edes tajua mulla niit olevan, sit ko otan pois, niin miettivät miksi näytän jotenkin vieraalta.. Lävistykset ja tatuoinnit ei oo mkn kovistelujuttu, et koitetaan näyttää hurjalta tai 'piiloutua korujen taakse', kuten joku sanoi. Itse olen todellakin kiltti ja kaikkien kanssa toimeentuleva positiivinen ihminen ja niin ovat ne muutkin tuntemani lävistetyt ja tatuoidut ihmiset.. Tää on taas joku niiin vanhanaikainen juttu siit, et vaan punkkareilla (heitäkin pidetty ns.koviksina, mut ovat ystävällistä tavallista väkeä, jotka vain elävät omalla elämäntavallaan ja antavat sen myös näkyä omana tyylinään). tms on lävistyksiä.. Korut on koruja, oli ne missä tahansa. Monet tykkää niiden ottamisesta, monet pitävät ko sopivat tyyliinsä ja sit on meitä, jotka pidetään, koska ne tuovat esiin niitä asioita, joita halutaan korostaa.. Oisi se nyt tylsää, ko kaikki oisi samanlaisia pukeutumiselta, käyttäytymiseltä ja kaikki elettäisiin elämämme saman kaavan mukaan.. Elämä on elämistä varten, jokaisella on oma tapansa elää ja tehdä asiat, eikä kukaan voi sanoa, mikä on näistä tavoista oikein, väärin, rumaa, kaunista tms.. Hyyyvin kummallinen ajattelutapa, että ihmiset arvostellaan tällä tavoin...- ahhhaahaa
"Alempien sosiaaliluokkien juttu"... Hyvä läppä. Siinä on taas kukkahattutäti ollut heiluttamassa käsilaukkua pää punaisena... Säälittävää jos joku vielä OIKEASTI ajattelee et vaan alemmin koulutetut hommaa kuvia kehoonsa. Se myös kielii asennevammasta että on ylipäänsä ALEMPIARVOISIA ihmisiä. Niitä jotka tekee ns paskaduunit syö ranskanpullaa ja ottaa tatskoi röökitauoilla. Jokainen normaalilla älyllä varustettu ymmrärtää asioita vähän laajemmassa mittakaavassa. Joo... olen koulutettu, tienaan enemmän kun ehdin tuhlaamaan. Vedän myös röökiä ja olen tatuoitu. Oh shit.
- Ei ymmärrä...
Jos se tatuointi on niin kertakaikkisen hieno homma, ja osoittaa vaan että olet muita fiksumpi, niin minkä ihmeen takia se pitää saada piiloon?
- Sigmund Heil
Ei ymmärrä... kirjoitti:
Jos se tatuointi on niin kertakaikkisen hieno homma, ja osoittaa vaan että olet muita fiksumpi, niin minkä ihmeen takia se pitää saada piiloon?
Itse olen tässä innolla teidän alempi älyisten olentojen typeryyksiä taas lueskellut, asia kun tatuoijana on lähellä sydäntä. Itse en koe tarvetta ainuttakaan tatuoinneistani peitellä ketään teistä miellyttääkseni, tai mistään muustakaan syystä. Mutta eikös se nyt ole jo moneen kertaan tullut selväksi että juuri tuollaisten idioottien takia tässä maailmassa yksi jos toinenkin "joutuu" yhteiskunnan (ja näiden samaisten idioottien) painostuksesta peittelemään jotakin itsessään. Joku tatuointejaan, toinen homouttaan, moni tyhmyyttään ja joku vaikkapa mieltymystään pikkupoikiin, kuten jutuistaan päätellen varmaankin esimerkiksi tämän ketjun aloittaja. Me säälittävät tatuoidut alemman luokan ihmisrauniotko syy siihen olemme että Suomi on paska maa?
P.s. EN MINÄKÄÄN OTTAISI TÖIHIN MUSLIMIA TAI MITÄÄN MUUTAKAAN NEEKERIÄ!
- plipetin.
Kyllä sitä itsekin mietti että mitähän sitä tulee eteen kun on tatuointeja ja tekee vanhusten kanssa töitä. Sosiaali ja hoitoalalla nykyään työpulan takia ei tatuointeihin viitsitä ilmeisesti ottaa juurikaan kantaa. Kasvojen lävistykset kuitenkin hygieniasyistä on otettava pois työajaksi. Samoin kuin kaikki sormukset, käsikorut yms.
Itselläni on pieni tatuointi niskassa, joka ei näy jos hiukset on auki, ja kyllä sairaanhoitajan puvustuskin sen useimmiten peittää (kaulus), ja toinen minulla on nilkassa, huomattavasti isompi, mutta se näkyy vain jos haluan sen näkyvän.
Töissä jos tatuoinnit näkyivät, eivät vanhukset ainakaan mitään slaageja ottaneet, enimmikseen olivat kiinnostuneita ja kyllä niistä jutunjuurta piisasi. Että jos ei säästä viitsi puhua, niin vaikka niistä.
On minusta turhaa luulla, etteikö esim. asiakaspaleveluun voisi ottaa töihin henkilöä jolla on esim. tatuointeja, ei minusta voi ainakaan vedota siihen, että vanhukset siitä kovasti järkyttyisivät - eivät omieni kokemuksieni kautta ainakaan koskaan ole järkyttyneet. Lävistyksistä ja tatuoinneista on vain saanut jutun juurta aikaiseksi. Lähinnä se valittaminen on suunilleen keski-ikäisten hyvätuloisten hommaa, jotka tuntuvat valittavan nykyään kaikesta.
Jokaisella on oikeus määrätä kropastaan, ja siitä ottaako vai eikö ota tatuointeja. Tatuoinneista on tullut yhä suuremman ihmisjoukon "juttu"... ja lopulta saa luultavimmin hakemalla hakea tatuoimatonta työntekijää.
Joskus katselin tv ohjelmaa jossa 90 vuotias nainen kantoi ylpeänä vanhaa natsi ajan tatuointia joka oli hänen käteensä lyöty. Hän oli pelastunut, ja juutalaisena hän kantoi sitä ylpeänä eikä sitä peitellyt. Minulla itselleni tatuoinnit ovat merkkejä elämästä, samalla tavalla kuin arvet iholla.
Ja jos joku motkottaa vanhojen tatuointejen rumuudesta. Kuule olen varma, että jokainen tietää ottaneensa tatuoinnin ja se ei siitä mihinkään lähde, vaikka aika kuluttaisi, venyttäisi ja kurtistaisi kuvaa. Nekin ovat vain merkkejä elämästä.- autossa
Tyhmää touhua koko tatuointi....
- nillin nillin nillin
autossa kirjoitti:
Tyhmää touhua koko tatuointi....
Helvetin viisasta touhua märistä asiasta joka ei sinua koske. Jos noin ahdistaa niin aja se autosi vaikka betonipylvääseen 200kmh, ilman turvavyötä. Lupaan ettei sinua ahdista sen jälkeen ikinä mikään. Kokeile jo tänään! Ei se vika tarvi iso olla jos se on korvien välissä, näköjään...
- 11+10=21
Huono provo... ja oikein johtaja hahah :D
No jopa olet kusipää
- mk
Semmoisten tiukkapipoisten hommaa jos tatuopinti estää henkilön palkkaamisen jos se tatuoimaton ihminen ei tee tulosta kuin 50% siitä mitä se henkilä jolla oli se tatuointi ja niin edelleen. Olisit palkannut henkilön jolla oli tatuointi ja katsonut saako se tulosta aikaa niin sillä tatuoinilla ei ole mitään tekemistä työnteon kanssa ja niin edelleen. Sama homma varmaan jos meis henkilöllä on korvakoru ja katsoppa urheiluruutua niin sielläkin on toimittajalla korvakoru mutta se ei poista henkilön hyvää ammattitaitoa vaan uskaltaa olla oma itsensä ei mene muiden muottiin. Samalla tekosyyllä jättäisi minut palkkaamatta kun pituutta on 204 cm ja eron muista. Se on semmoista pilkunnussimista jos tatuoiti estää palkkaamisen.
Herää jo nyt eletää vuotta 2010. - heikun keikun
vaikka selkään ja hemmetin hienoa on, kaikki kadehtii kun niin erillaista ja rohkeaa. Kuinka tyhmä oikein pitää olla ottaessaan piirustuksen nahkaansa? No onneksi sen poistaminen maksaa helvetisti ja jälki on vielä hirveämpi. Eikös me ihmiset olla jo syntyessään kaikki erillaisia?
- Jabadaba.
Eikä sen poistaminen edes maksa helvetisti vitun juntti!! Tai sulle se raha on jo helvetisti mikä meikäläiselle ei ole paljoakaan.
- soppii ep.
niin, että tatuointi on joskus huumeen korvike. Ihminen haluaa päästä johonkin toiseen olotilaan tatuoinnin avulla. Japanilaiset myöntävät asian olevan niin.
- carmelisa**
Tälle ei voinu oikeesti ku nauraa :))) Itse olen jo keski-iän ohittanut nainen ja minulla on muutama "koru" tatuointi...ei ole kukaan koskaan niistä pahaa sanaa sanonut, vaikka eipä sillä mulle ole väliä vaikka sanoisikin. Oma on kehoni. Huumeita en koskaan ole käyttänyt, enkä tule käyttämäänkään...mutta, mitään noin älytöntä en ole vielä kuullut että tatuointi olisi huumeen korvike :))) Monta idioottimaista juttua tässäkin ketjussa on kyllä ollut, mutta tää oli ihan huippu :)
Eikohän olisi parempi että jokainen pitää vaan huolen omista asioistaan. Mitä sitä turhia murheita ottamaan toisten tatuinneista tai tatuoimattomuudesta.
Itse tykkään jos jollain on joku kaunis tatuointi, tai joku mikä sopii kellekin ihmiselle. Jos joku ei halua tatuoitua ihmistä palkata niin se on sen murhe. Mulle ei ainakaan ole olllut este työn saannille nämä tatuoinnit. Saan ne kyllä piiloon jos haluan ja talviaikaanhan ne ei näyttkkään kun on vaatetta yleensä toisella lailla päällä kuin lämpimillä ilmoilla. Itse en katsoisi tuollasia asioita jos palkkaisin ihmistä töihin. Kyllä se on se millanen ihminen on muuten ja millanen on pätevyys hänellä. Aloittajalle sanoisin sen verran että hölmö olit kun et pätevää miestä palkannut. Turha selittää mitään mistään firman imagosta. Kyseinen mies olisi varmaan pukeutunut niin ettei se tatuointi olisi töissä ollut näkyvissä jos olisit hänelle asiasta maininnut.
- epäuskoinen
Enpä usko tätä juttua. Noin tyhmää työnantajaa ei olekaan tänä päivänä, että konsulttifirman kanssa karsii ihmisiä todenteolla ja sitten päätös tehdään täysin tunteeseen perustuvasti. Jotenkin tuntuu, että työntekijä jonka palkkaamisesta nähdään noin paljon vaivaa, esiintyy tärkeissä tilanteissa puku päällä ja tatuointi ei edes näy :) Sitä paitsi tämän päivän nuoret ottavat tatuointeja melko helposti.. Perusteet tatuoinnin otolle ovat enemmänkin muodin mukana kulkemista kuin muuta. Tosin tottakai niitä kannattaa tarkoin harkita, niitä joutuu k atselemaan lopun ikäänsä, toisaalta sanoma mikä niissä kenties on, ei ehkä enää myöhemmin merkkaa mitään henkilölle itselleen tai jopa niin, että ajatukset ovat muuttuneet täysin.
Provo siis..- Kuljet ympyrää
Jos tatuointi on hyväksyttävä ja jopa hieno asia, miksi se pitää peittää tärkeissä tilanteissa puku päällä? Jollakin tavallahan sen täytyy silloin olla huono viesti, jos se täytyy peittää.
Moisessa paikassa olevan tatuoinnin mainitussa työasemassa saa automaattisesti peitettyä työpukeutumisella, kuten jo moni täällä on maininnutkin. Ymmärrän ihmisiä jotka eivät siedä "hurjia" tatuointeja, mutta niitä en ymmärrä joiden mielestä KAIKKI tatuoinnit ovat rumia. Itse haluan tulevaisuudessa hankkia kauniin ison riikinkukkohevonen-tatuoinnin olkapäähäni. Tatuointi siis esittäisi ikäänkuin hevosen ja riikinkukon risteytystä, hevosen keho mutta riikinkukon väritys. Eivät jokaiset tatuointien haltijat näytä "synkiltä laitapuolen kulkijoilta", vaan ovat aivan tavallisia ihmisiä! Huvittavaa kuinka tämä tatuointi-käsitys on vieläkin näin ahdasmielistä ja pinnallista.
- Potaatti.col.
Tässä tatuointtiasiassa on taas kerran vedetty rahvasta ja etenkin nuoria höplästä. Samalla tavalla kuin joskus historiassa 60-70-luvulla Suomen eliitin kakarat, monet ruotsinkielisiä,olivat muka vasemmistolaisia ja hups, seurauksena saman eliitin valta jatkui. Silloista työväenluokkaa kusetettiin rankasti näillä muka- aateveljillä.
Nyt on käynyt samalla tavalla tatuointien kanssa, se on puhdasta bisnestä, ei mitään muuta. Miten mahtaakaan maailmanluokan megatähti nauraa ilkeillen partaansa kun on esitellyt ensin "tatuointejaan" julkisuudessa ja nuoret ja vähän höpsöt vanhemmatkin tekevät samaa perässä. Megatähti pesee kuukauden päästä tatsakansa pois mutta vedätetyt "prolet" kantavat leimojaan iankaikkisesti, ja maksavat niistä.
Se on rahanvetoa, ei mitään muuta. Eikä se ole hullujoka ottaa rahat vastaan vaan sejoka maksaa.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan, uusia kotkotuksia keksitään . Rikkaat rikastuvat ja köyhät.. jaa tyytyvät vähään. - Höplä pitkällä
Potaatti.col. kirjoitti:
Tässä tatuointtiasiassa on taas kerran vedetty rahvasta ja etenkin nuoria höplästä. Samalla tavalla kuin joskus historiassa 60-70-luvulla Suomen eliitin kakarat, monet ruotsinkielisiä,olivat muka vasemmistolaisia ja hups, seurauksena saman eliitin valta jatkui. Silloista työväenluokkaa kusetettiin rankasti näillä muka- aateveljillä.
Nyt on käynyt samalla tavalla tatuointien kanssa, se on puhdasta bisnestä, ei mitään muuta. Miten mahtaakaan maailmanluokan megatähti nauraa ilkeillen partaansa kun on esitellyt ensin "tatuointejaan" julkisuudessa ja nuoret ja vähän höpsöt vanhemmatkin tekevät samaa perässä. Megatähti pesee kuukauden päästä tatsakansa pois mutta vedätetyt "prolet" kantavat leimojaan iankaikkisesti, ja maksavat niistä.
Se on rahanvetoa, ei mitään muuta. Eikä se ole hullujoka ottaa rahat vastaan vaan sejoka maksaa.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan, uusia kotkotuksia keksitään . Rikkaat rikastuvat ja köyhät.. jaa tyytyvät vähään.Samaa sarjaa on nämä eläinten vapauttajat. Höplästä vedettyjä koko porukka.
Potaatti.col. kirjoitti:
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan, uusia kotkotuksia keksitään . Rikkaat rikastuvat ja köyhät.. jaa tyytyvät vähään.jos tatuoinnit ovat sinusta pelkkää bisnestä, niin ajattelet kait samoin taitelijoista, jotka myyvät piirustuksiaan ja maalauksiaan? että taiteilijat vain kylmästi ilman sen kummempia tuntoja ja nautintoa maalaamisesta tekevät töitä vain saadakseen niistä kahisevaa? Ei tatuoijakaan mikään poropeukalo voi kynien ja pensselien kanssa olla ja työstä on pidettävä sekä osattava tuottaa asikkaalle tämän haluama tatuointi! Jos et osaa hyvin piirtää, ei kannata istua tatuoijan rooliin. Netissä törmää niin tökeröihin kuin myös aivan upeisiin tatuointeihin ja viimeisin wow-factor minulle oli video 3D-tatskoista. Moisten taiteilu vaatii taidesilmää, sanotte te urpot mitä haluatte, ja rehellistä työtä nämä ihmiset tekevät siinä missä jotkut kierot virkailijat hienoissa puvuissaan tekohymy päällä ja ojentamassa kynää allekirjoitusta varten..!
- Isofaija
Nenärengas tai "finni" huulessa eli lävistysmetallia naamassa on sama juttu kuin tatuointi palveluammattissa. Linnakundit ja muut rikolliset merimiesten lisäksi tatuoivat perinteisesti itsensä yksinäisyyttään. Miksi saalisimme pelkän muotioikun takia saman? Muoti tulee ja menee, mitä sitten? Nahanvaihtoon vai?
Tatuointi kannattaisi maalata kestoväreillä niin olisi helppo poistaa ennen työnhakua.
Ainakin minä huomautan jopa kaupan kassalla, jos neidillä tai kundilla on "finnejä" tai tatuointeja. Kysyn mikä tuo on? Se yleensä riittää nuorelle Vanhemmilla kassarouvilla en ole samanlaisia nähnyt.- ..
Jipii Suomen kansa, niin suvaitsevaista!
- voi itku
miten se tatuointi teki siitä hakijasta huonon?Varsinkin kun kertomasi mukaan "organisaatiosi" kuullostaa niin hienolta,että siellä käytetään pukua tms. vastaavaa asua,eihän se sieltä kädestä kellekkään näy?Siinä olen samaa mieltä,että koko ja paikka ratkaisee,mutta muutenhan kaunis pieni kuva,on kuin koru,jonka voi sijoittaa mihin haluaa,ei vain kaulaan,ranteeseen tai sormeen.Ei se muste sieltä aivoihin leviä,ja siten vaikuta fiksuuteen ,vai oletko saanut tässä väärää tietoa?
- Ötzittää
Olen ns. vanha pieru. Nuoriso on opettanut minut katsomaan tatuointeja. Esimiehelläni on tatuointeja. Hän on fiksu. Hänellä on hyvä koulutus. Hän on hyvä tarmokas esimies - yksi parhaista. Kun näin nuo tatuoinnit ensi kerran, ajattelin, onpa hienot hihat. Tiedän, että suomalaisia tatuointiyrityksiä käy Japanissa, Italiassa jne. Japanissa huippujohtajilla voi olla tatuointeja, mutta ne verhotaant vaatteiden alle työsessioiden ajaksi. Kyllä nykyisin kiinnitän huomiota kuviin iholla. Minulla ei kuvia ole. Minulla on piikkikammo. Mutta en tuomitse muita.
Lopuksi: mielestäni on jokaisen omaa persoonallisuutta, ottaako tatuointeja tai ei. Eikä koulutuksella tai sosiaalisella asemalla liene merkitystä nykyisin. Eikös se, millainen ihminen kokonaisuudessaan on, ole
tärkeintä? Työelämässä tärkeää, miten hoitaa työt hyvin. Ihmisten kesken parasta, miten hyvä ihminen olet . - Riittääkö äly
Miksi se tatuointi otetaan, jos se paremmissa tilaisuuksissa pitää panna piiloon? Tähän olisi mukava saada vastaus.
- ljgbö
Riittääkö äly kirjoitti:
Miksi se tatuointi otetaan, jos se paremmissa tilaisuuksissa pitää panna piiloon? Tähän olisi mukava saada vastaus.
ei tarvisi laittaa piiloon jos ei olisi aloittajan kaltaisia tuomitsijoita..
- Työtön ja tatuoitu:)
On se luojan lykky että huomasitte hänen käsivarressaan viime hetkellä tatuoinnin!!!
Eihän tuollainen voi sopia edustamaan kenenkään organisaatiota!.
Mietin vain kuinka te pidätte huolta siitä ettei teidän asiakkaillannekaan ole vastaavia tatuointeja!!!
Heidän rahansa tuskin tekee teitä onnelliseksi....Ahdaspää!!- nyyti_1980
Kylläpäs oli typerä ja masentava ketju. Suuri osa taitoi olla jotenkin asennevammaisia. Tatuoinnit ovat aivan omaa kulttuuriaan, jolla ei nykypäivänä ole mitään tekemistä sosiaalisen luokan kanssa. Ymmärrän kyllä, että joissakin työpaikoissa näkyvät tatuoinnit saattavat rajoittaa työnsaantia, mutta näitä töitö en kyllä kovin monta keksi, no itseasiassa en yhtäkään. Suurimman osan tatuoinneista pystyy peittämään vaatteilla.
Itse olen aina pitänyt tatutoinneista ja lävistyksistä, kumpiakin ollut 15 vuotta, tosin nyt ei lävistyksiä. Jos katsotaan elämäni ulkoisia puitteita niin sillä perusteella en kyllä kuulu, mitenkään alempaan luokkaan. Tosin en halua määritellä ihmisä minkäänlaisiin luokkiin heidän ulkoisten puitteiden mukaan.
Eikä tatuointeja oteta siksi, että haluttaisiin herättää huomiota, kyllä siinä on paljon syvemmät asiat kyseessä.
Ei ketään ihmistä voi luokitella sen perusteella mihinkään luokkaan, onko hänellä tatuointi. Tosin väitän, että 99 prosenttia ihmisistä jotka omaavat tatuoinnin ovat fiksumpia kuin tämän ketjun tatuointi vastustajat, jotka kuulostivat lähinnä kulkevan laput silmillä, huomaamatta, että maailma muuttuu - EI tatskoja !!!!!
nyyti_1980 kirjoitti:
Kylläpäs oli typerä ja masentava ketju. Suuri osa taitoi olla jotenkin asennevammaisia. Tatuoinnit ovat aivan omaa kulttuuriaan, jolla ei nykypäivänä ole mitään tekemistä sosiaalisen luokan kanssa. Ymmärrän kyllä, että joissakin työpaikoissa näkyvät tatuoinnit saattavat rajoittaa työnsaantia, mutta näitä töitö en kyllä kovin monta keksi, no itseasiassa en yhtäkään. Suurimman osan tatuoinneista pystyy peittämään vaatteilla.
Itse olen aina pitänyt tatutoinneista ja lävistyksistä, kumpiakin ollut 15 vuotta, tosin nyt ei lävistyksiä. Jos katsotaan elämäni ulkoisia puitteita niin sillä perusteella en kyllä kuulu, mitenkään alempaan luokkaan. Tosin en halua määritellä ihmisä minkäänlaisiin luokkiin heidän ulkoisten puitteiden mukaan.
Eikä tatuointeja oteta siksi, että haluttaisiin herättää huomiota, kyllä siinä on paljon syvemmät asiat kyseessä.
Ei ketään ihmistä voi luokitella sen perusteella mihinkään luokkaan, onko hänellä tatuointi. Tosin väitän, että 99 prosenttia ihmisistä jotka omaavat tatuoinnin ovat fiksumpia kuin tämän ketjun tatuointi vastustajat, jotka kuulostivat lähinnä kulkevan laput silmillä, huomaamatta, että maailma muuttuuMinusta taas nuo, tatuoinnit ja lävistykset osoittavat, niiden ihannoijien kehittymättömyyttä. Tai siis menevät takapakkia sivistyksessään. Nimittäin, nuo jututhan kuuluivat aikanaan alkuasukas-rituaaleihin. Miten ihmeessä saat niiden palvojista muka "fiksumpia", kuin me muut ?
- ja pikkuorkut
"Mietin vain kuinka te pidätte huolta siitä ettei teidän asiakkaillannekaan ole vastaavia tatuointeja!!!"
Nyt sulla meni puurot ja jauhot sekaisin. Asiakkaat eivat pilaa yrityskuvaa. Tatuoitu tyontekija kyllakin. Mitas jos pistasit laakkeet syrjaan ja funtsisit vaha ennenkuin nappis kalisee
- Näin se vaan on
Kun olin 80-luvulla ammattikoulussa sähköasentajalinjalla, niin siihen aikaan pojat aloi laittaa korvakoruja. Kerran oli eräs sähköurakoitsija esittäytymässä ja joku kysyi että mitä mieltä hän korvakoruista miehillä. Ukko tottesi tyynesti että ei ne häntä häiritse, mutta ei hän tarvitse sellaisia töihin.
Korvakoruihin on jo tottu mutta kyllä minua inhottaa kaikki niittinaamat, en palkkaisi henkilöä jolla on lävistys. - heh heh
Kerran näin kuvan jossa naisen värkin ympärille oli tatuoitu pedon kita :)
Mahtaa siinä pomo yllättyä kun ottaa sihteerin koeajolle ;) - tatskatäti
Jokaisen työnantajan oma päätös että palkkaako henkilön jolla on näkyvällä paikalla tatuointi.Itselläni on tatuointeja mutta sellaisissa paikoissa että vaatteilla saa peitettyä eli työaikana tatuoinnit eivät näy mihihnkään.Eli tarkkaan harkitsin että mihin tatuoinnit otan :)
- työyhteisössä
Kaikki lävistykset ja tatuoinnit ovat huomion hakemista, sellaiset huomionkipeät narsistit on syytä kiertää kaukaa, töihin niitä ei kannata ottaa.
- Rekrytoija
, et hänen tatuointiaan. Jos yrityksen uskottavuus on tatuoinneista riippuvainen, mahtaako se olla terveellä pohjalla?
Ihmisillä on tatuointien ottamiseen erilaiaisia yksityisiä ja yksilöllisiä syitä.
Jos tatutointi häiritsee, voit kai mainita, ettei sen esillä pitäminen ole yrityskuvan kannalta oikein asiallista.
Ei se sen kummempaa ole.
Toimin itse ison yrityksen työhönottotehtävissä, eikä tulisi mieleenikään jättää ottamatta töihin pätevää hakijaa, jolla on tatuointi, kunhan se ei ole otsassa - tai hakaristi.
- DI myös
näkyy... miksi mitään innovatiivista suomalaisessa työelämässä ei synny.
Kaikki "erilaiset" karsitaan pois, vaikka olisivat kuinka hyviä.
Perseennuolijat ja samaa mieltä olevat pärjäävät ja sitten päädytään Tampella-tilaan..
En minäkään olen tatskojen ystävä, mutta jossa jollakin on yksi tai kaksi tatskaa jossain, niin ihan on oma asia.- nyt olet
oikeassa. Jos et ole samaa mieltä tai kyseenalaista ni sehän on potkujen paikka. Tai pahimmassa tapauksessa teet kohta yksin töitäsi. Ehkä se on kuitenkin suomalainen kateus kuitenkin.
- fiffefyffe
Tatuoinnista tulee mieleen epäsosiaalinen, rikollinen tyyppi.
Lävistykset naamassa ovat kammottavan rumia ja usein likaa keräävinä epähygienisiä. En ottaisi näkyvään, asiakkaiden kanssa tekemisissä olevaan työhön tatuoitua tai lävistetyä. Myös elintarvike alalla ja ravintoloissa pitää olla siisti ja ehyt naama.
En käsitä miksi kauniit nuoret ihmiset pilaavat ulkonäkönsä. Rumiluksillehan se on sama kun ei enää rumemmaksi voi muuttua :) - ei haukku haavaa tee
Alulle pano viesti varmaankin oli provo, monen kohdalla onnistuikin nostattamaan tunteita pintaan.
Myös ihmisten asennevammaisuus, elämme vuotta 2010, seuraamme aikaamme yhtälailla kun teknologiakin kehittyy. Kaikilla saa olla omat mielipiteet, sehän on ihmisoikeus, myöskin se miten haluaa ihoaan koristaa saatika lävistää. Nämä tatuoinnit ei poista ihmisen älykkyyttä, työtehoa, koulutustasoa saatika tee meistä huonompia vanhempia. Suvaitsevaisuus on vaan erilaista ja ne ketkä tauoinnit ovat ottaneet, ne edustavat heille jotain merkityksellistä, tietysti on ihmisiä, kun vaan ottavat ja thats it.
Ei ne todellakaan liity itsetuntoon tai riikinkukkona olemiseen yms. Itsellänikin on monta koulutusta, edennyt työssäni hyvin, ei ole tullut vastaan ahdasmielistä työnantajaa vielä, teen työtä itselläni en tatuoinneilla, ei se vie uskottavuutta ihmisestä eikä työtaitoa. Luulisi olevan tärkeämpiäkin asioita pohdittavaksi, yleensä asennevammaisilla ihmisillä on itsellä vaikeuksia sosiaalisissa kanssakäymisissä ja itsensä kanssa, puukottavat selän takana ja mustamaalaavat.
- 28v
samaa mieltä tatuoinneista. mielestäni esim keittiöhommiin ei sovellu tatuoidut ihmiset.
- Petsku24
Huumehörhöt tulöee mieleen noista tatuoinneista. Tupakointi ja tatuoinit on kaksi sellaista asiaa että en voi hyväksyä naiseltani. Ehkä vanhanaaikaista ajatella näin mutta molempien syiden johdosta olen suhteen katkaissut. Ja taskoista kun ei pääse edes eroon..
- carmelisa**
Auts..nyt kyllä sattu :)) Haluaisin tietää että miten tatuoinnit vaikuttaa keittiö hommiin?? Itse työskentelen keittiössä joten minulla on tietty myös hygienia passi. En ole tähänpäivään mennessä huomannut että tatuointini vaikuttaisi johonkin siellä keittiössä :))
Koruja ei keittiö hommissa saa pitää hygienia syistä,eikä myöskään kynsilakkaa, koska sitä voi irrota ruoan sekaan lakkaa kun valmistat ruokaa...mutta tatuoinnithan on ihossa, ei mikään irrallinen koru tms. ja tuoinnista ei irtoa yhtään mitään mihinkään. Eikä toisekseen itselläni ainakaan missään kämmenissä tai sormissa ole tatuointeja jos pelkäät että tatskoista irtoaa mustetta ;)) Miten oot vielä 28 vuotiaana noin tietämätön???
Jos olisit käynyt hygienia koulutuksen niin tietäisit ettei siellä kielletä tatuointeja :)
Kuvittelit ilmeisesti olevasi hyvinkin fiksu kun tuon mielipiteesi kirjoitit.
No, oppia ikä kaikki ;)
- TatskatonOK
Hylkäsit hakijoisa se parhaimman tyypin pelkkien tatuointien takia?
Et voi olla tosissasi ja jos olet niin oikeasti mitkä on sun todelliset perusteet vai tietämättömyys?
Tatuointeja on ollut tuhansia vuosia eikä ne ole merkki "Linnakundista tai naisesta" kuten jotkut mieltää tai merkki siitä, että henkilö on jotenkin epäsosiaalinen, rikollinen jne..
Mä luulin että työhön otetaan se paras, oli tatuoinnin tai ei.
Mutta jos haluat elää menneisyydessä ja et voi hyväksyä ihmisiä sellaisenaan kuin mitä he ovat vaikka olisivat se paras vaihtoehto niin siitä voit sitten syyttää itseäsi.
Jos kirjoituksesi on oikeasti totta niin hyvin osoitat oman ahtaan katsomuskantasi ja suoranaisen tyhmyytesi kun hylkäät sen parhaimman pelkkien tatskojen kera.
Meillä justiinsa otettiin yksi nainen töihin, vaikka hänellä on tatuointeja, kriteerinä se, että hän oli paras hakijoista. - inhokki.-
näköistä ilmestystä ole kuin iho täyteen tuhrittua ihmisen kuvatusta. Jotenkin ymmärrän kivikautisten heimojen tatuoinnit, jotka yksinkertaisuuttaan ja tietämättömyyttään niitä tekee, mutta nykyihminen. minua suorastaan oksettaa kun näen ihonsa tuhrineen hölmön. töihin en ikimaailmassa sellaista sikiötä ottaisi.
- minä vain :)
Mä en nyt oikein ymmärrä teitä jotkut lukijat ja kirjottelijat. On ehkä pikkasen eroa sillä onko iho täyteen TUHRITTU...vai onko ihmisellä yks tai kaks tai kolme kaunista tatuointia. On myös ihan eri asia se jos ihminen on tatuoinut kasvoihinsa. Onhan sellanen ihminen aika pelottavan näkönen jolla on tatuoidut kasvot (tai paljon erilaisia lävistyksiä kasvoissa) ja ymmärrän jos sellaista ihmistä ei palkata asiakaspalveluun ( tosin lävistykset voi ottaa pois työpäivän ajaksi)...Mutta AP kirjopitti että parhaalla hakijalla oli olkapäässä tms tatuointi ja sen perusteella hän hylkäsi pätevimmän hakijan. Nyt puhutaan eri asiasta mielestäni jos puhutaan joistakin tatuoinneista tai jos ihminen on kokonaan tatuoitu...tai kasvot tatuoitu sitä kun ei voi työpäivän ajaksi peittää...paitsi jos työskentelee joulunaikaan vaikka joulupukkina jossain ;)
Vaikka tykkään tatuoinneista eikä minulla periaatteessa ole mitään tatuoituja ihmisiä vastaan (onhan itsellänikin muutama), mutta eihän se minustakaan kovinkaan kaunista katseltavaa ole jos koko keho on tatuoitu varsinkin kasvot. Kaiken muun voi peittää vaatteilla paitsi kasvoja...paitsi jos on muslimi nainen ;)
- Sanji1
Koko ketju täynnä provoja. Itse olen akateemisesti koulutettu (OTT), ns. ylempään keskiluokkaan kuuluva nainen. Kehossani on kaksi tatuointia, molemmat klassisesta kirjallisuudesta (Kurt Vonnegut, Wilde). Nämä linnakundi/narkkari/luopio -johtopäätökset ovat täysin non sequitur. Vaikka omalla alallani olettaisin, että työnhaussa pannaan kuvat piiloon, on vaikea kuvitella, että monikaan firma välittäisi näkyvistämtatuoinneista. Jos kuva sattuu olemaan jollain tavalla kohauttava, asia on eri. Yleisestikin rivot tai syrjiviä/vihaa viestiviä tatuointeja voi pitää merkkinä henkilön epäkypsyydestä ja soveltumattomuudesta, aivan samalla tavalla kuin hakaristipaitoja.
Ja mitä tulee ihon venymiseen, kaikki me rupsahdamme lopulta. Estetiikanmaku vaihtelee ihmisestä toiseen. Tällä hetkellä koen vielä, että tatuointini koristavat kehoani. Siinä vaiheessa kun olen ryppyinen luulen, että vanhat tauoinnit ovat pienin ulkonäköön liittyvä ongelmani.
ä- Proffaksi aikova
Et oo vissiin akateemista henkilöä tavannutkaan mun vaität olevasi OTT. Et ilmeisesti tiedä mitä lyhenne tarkoittaa.
- maybelenne
No pienet on sinullakin murheet.
Voi herranen aika sentään.
Kerrotko vielä, että kuinka se tatuointi muuttaa ihmistä ihan ihmisenä, henkilönä, persoonana...?
Jos havaitsitte hänet muutoin juuri sopivaksi firmaanne, miten helv*tissä yksi ainoa kuva jossain päin ihmisen kehoa muuttaa tuota ihmistä niin paljon, että hän yhtäkkiä onkin silmissänne nolla?
Kuten itse sanoit, tatuoinnit ovat nykymuotia, ja syrjimällä tatuoitua ihmistä, jolla kenties on vieläpä YKSI AINOA KUVA ihossaan, te teette firmastanne ja ORGANISAATIOSTANNE pelkästään pystyyn kuolleen, matalakantaisia avokkaita, niskanutturoita, ylänapit tiukasti kiinni nivottuja huuhkajoita edustavan lafkan.
Ompas tosi fressiä!
Ei helv*tti, tästä sain kyllä päivän naurut.
Ja sitten sinulla on vielä pokkaa tulla tänne moista itkemään.
Buhuu.
Anteeksi nyt vaan, mutta olet täysin surkea ihminen organisaatioineen päivineen.
Ja tuolla kyseenomaiselle tatuoidulle henkilölle toivon kaikkea hyvää elämässään, ja toivon TODELLA että hän pääsee töihin paljon arvostetumpaan ja nykyaikaisempaan firmaan kuin tämän aloittajan kuollut ja kuppainen rötiskö :D - 10 vkokemus
Teen työkseni työtä jossa rekrytoin ihmisiä yrityksiin töihin. Olen kymmenen vuoden aikana huomannut että liian isoja ja näkyviä tatuointeja ei hyväksytä työnhakijoissa. Eri asia on jotkut rakennus, tietyö, rahtialat.
Yleinen kommentti on työnantajilta ja asiakkailta saatu palaute: Epämiellyttävä ja epäsiisti yleisvaikutelma. - jakelli
Itekkään en palkkaisi mitään tatuoituja tyyppejä. Tatuointi on joka toisen suomalaisen mielessä sama ku vankilassa käynyt joten parasta olla palkkaamatta.
- NRKKA
tuo työntekijä niin haastaisin oikeuteen tuollaisen työnantajan. Siinä on syrjitty työnhakijaa ulkoisen olemuksen perusteella. "Olimme jo melkein tekemässä työsopimusta....". Eli tämä muka-johtaja myöntää, että tatuoitu hakija oli paras ja pätevin. Se että sopimus jätettiin tekemättä tatuoinnin takia on syrjintää.
- 17
se ei ole syrjintää vaan rasismia
- nobles
17 kirjoitti:
se ei ole syrjintää vaan rasismia
Työpaikka syrjintä ei ole rasismia , vaan ainoastaan rotusyrjintä.
- 15 + 1
väliäkö sillä jos kyseisellä henkilöllä on tatuointi jos hallitsee hommansa täydellisesti ja olisi organisaatiollenne eduksi. tuo on pelkkää rasismia halusit sitä tai et. sama asia jos nigerialainen hallitsisi asian mitä hän hallitsee mutta et palkkaisi häntä "edustamaan" organisaatiotanne vain koska hän on nigerialainen, taikka romani, taikka venäläinen tai kuka tahansa.
- mjcklasäfjaklfänhadk
organisaatioomme johtavaan asemaan >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
- oikea.
Päätös. Tatuoinnit ja lävistykset eivät käy kenellekään. On paljon ammatteja joihinka ne eivät kuulu missään nimessä,terveydenalan,palvelualojen ym. Joillakin näyttelijöillä,muusikoilla niistä ei tarvitse välittää. Jos naisellakin on kasvoissa nappulalävistyksiä,nehän näyttävät aivan syyliltä,tai käsissä, jaloissa olevat tatuoinnit näyttävät suonikohjuilta tai mustelmilta.
- nanaaaa
oikea. kirjoitti:
Päätös. Tatuoinnit ja lävistykset eivät käy kenellekään. On paljon ammatteja joihinka ne eivät kuulu missään nimessä,terveydenalan,palvelualojen ym. Joillakin näyttelijöillä,muusikoilla niistä ei tarvitse välittää. Jos naisellakin on kasvoissa nappulalävistyksiä,nehän näyttävät aivan syyliltä,tai käsissä, jaloissa olevat tatuoinnit näyttävät suonikohjuilta tai mustelmilta.
Nyt sun kannattais varata aika sinne näöntarkastukseen :)
- repeilijä...
nanaaaa kirjoitti:
Nyt sun kannattais varata aika sinne näöntarkastukseen :)
Haha!!! Tosiaan, näöntarkastukseen :D
- inva2
juu en kyl tuollaiseen firmaan tuliskaan teillä ei myöskään varmaankaan töissa ole vammaisia ihmisiä niiltä voi puuttuu koko raaja
ja ne asiakkaitten ennakko luulot voivat olla melkoiset
tietäisin viellä firman niin en mää kään ostais mitään teiltä
onko teitit tynnyrissä kasvatettu- *ninozka*
ennakkoluulot kirjoitetaan yhteen.
- juu en kyl tuollaise
*ninozka* kirjoitti:
No ei tossa viestissa ollut muutenkaan mitaan tolkkua. Joku turkulainen kassaneiti.
- *ninozkalle*
*ninozka* kirjoitti:
Otsikko aloitetaan aina isolla kirjaimella.
Toiseksi; otsikko ei ole viestin jatke.
- sovinisti-sika
Ois kiva tulla työhaastatteluun teidän sovinistiseen yritykseenne..
Teillä vaikuttaisi olevan todella ammattitason sikariporras..
TESsinne mukaanhan varmasti ei saisi..
-olla poikkeavaisuutta muihin kollegoihin nähden
-ei saisi näyttää vaatteittenkaan alla erinlaiselta (pälliikkö voi hetken "ahdistelun" jälkeen vaikka pettyä)
-palkkaennakkoa ei saisi pyytää ja jos sais niin lisäselvitys mitä käyttöä varten..
-nuorena ei ole saanut harrastaa etenkään MOSHAUSTA koska niskathan voivat oireilla töissä ollessa.
-tupakkia jos olet polttanut tai poltat niin et mitenkään sovellu asiakaspalvelu työhön koska vapaa ajallasi vedetyt kessut voivat saastuttaa muitakin.
Kuulostaa sen verran tasa-arvoselta paikalta että pakko hakea!!! - CK
Itse olen alalla jossa tehdään kauppaa ympäri maailmaa. Meillä ei voi palkata ihmistä töihin, jolla on tatuointeja, monissa maissa maailmassa se on aikamoinen tabu.
Japanilainen yritysjohtaja kysyi minulta kerran suoraan, onko minulla tatuointeja, varmaan koska on pitkähkö tukka.
Siellä se on rikollisten merkki (Yakuza) ja kaupankäynnin este.- tiutiu
uskomatonta,ymmärrän jos tää tatuointi näkyy töitä tehdessä, mutta näkyyköhän??
sovinistipaskoja on olemassa monenlaisia. onnea teille!
iteppä siinä menetitte loistavan työntekijän.
- BlueNightSatin
joo koskahan tukkamuoti estää työpaikan saannin? Ihmiset on niin jaloja tuomitsemaan sen mitä ei ymmärrä. Oisko itsellä tarkistuksen paikka, sen sijaan et ainaskaan vetelee johtopäätelmiä ihmisestä ulkoisten olemusten mukaan. Kumpi on tärkeempää, duunari joka hoitaa kunnialla homman kotiin vai ulkoinen habitus? Tosta tatuoinnista vois jopa olla hyötyä, joviaali ilmiö. :) Toisaalta tatuoinnin takia eväämän työpaikan menettämisessä ei häviä mitään. Hyvä työntekijä kyllä töitä löytää...
- Revi hokkari
"joo koskahan tukkamuoti estää työpaikan saannin?"
Kysytko ihan tosissasi :D Buhahaa. Koska viimeksi olit Michelin-ravintolassa irokeesitukkaisen punkkarityton palveltavana??
- Haloo!?
Mua oikeasti suututtaa tollanen, miten ihmiset reagoi esim tatuointiin noin. Itselläni on 3 tatuointa (keskisuuria/pieniä) sekä kavereillani lähipiirissä on tatuointeja.. Ikinä en ole niitä katunut kun ne otin vaikkakin ikää vasta 22v.
Jos ihmisellä on tatuointi niin entä sitten, oma on valinta ja itselleen tai jonkun muistoksi kunnioitukseksi sen ottanut. Pitääkö siitä lähteä arvostelemaan minkälainen se ihminen on. Joku mainisti että no joku mamma töissä tiskillä ja haisee viinalle, eikö ole sama-asia kuin tatuointi!!!!???? Ajattelikohan mitään kun tuon sanoi??? Kukaan muu niistä tatuoinneista ei kärsi kuin itse, se ei haise ensinnäkään vanhalle viinalle, vaiko???
Miettikään nyt vähän, elämää... Koskaan et voi tietää millon lähdet täältä pois ja jäinkin paljon asioita tekemättä mitä olisi halunnut tehdä, joku matka jonnekki, uuden auton osto, vähän kalliimmat kengät/takki ym, tatuointi/lävistykset ihan mitä tahansa. siinä mitään testejä tarvita jos huomaa että ihmisellä on tatuointi, sehän on selvä merkki epävakaasta personallisuuudesta ja kypsymättömyydestä, olisitte säästäneet ne testauspalkkiot jo sillä.
- antitoivo
En tajua mitä haittaa on käsivarressa olevasta tatuoinnista, vaikka suurehko olisikin. Eikös sitä nyt tajuta että tatuoinnin voi peittää pitkähihaisella paidalla jos se niin häiritsee?! Ja ainakaan nykypäivänä eivät muiden firmijen edustajat ala riisumaan väkipakolla omaa edustajaa vain nähdäkseen onko hänellä tatuointi! Tuo ajattelu on vanhanaikaista. Saattaa olla että uudemmat yritykset saattavat jopa katsoa tatuointia hyvällä asioidessaan kanssanne, koska se voi heidän mielestään ilmoittaa uudistushenkisyydestä. Ja jos kerran henkilö oli ylivoimainen taidoiltaan, on aivan typerää torjua hänet tatuoinnin takia! Tämä osoittaa hyvin minkälaisia nuoria lahjakkuuksia yritykset joiden johdossa on 50v vanhanaikaisia miehiä heittävät hukkaan. Tilannetta voidaan nykypäivänä verrata siihen, että jotakuta ei huolittaisi töihin koska hänellä on punaiset hiukset eikä ruskeita, vaikka hänen taitonsa sopisivat täydellisesti tehtävään!
kauheen negatiivista!
Ite olen Helsingissä suuren hotellin vastaanotossa töissä, ranteessa selässä tatuointi myös madonna- ja kielilävistys. Esimiehen mielestä siistejä ja naisellisia. Hän on 40 mies, joka päivä puku päällä.
Jos joku sanoo, että mulla on ruma tatuointi ja se tekee musta epäpätevän, se on sen mielipide. MAAILMA ON TÄYNNÄ MIELIPITEITÄ! Oon ylpee siitä mitä mä oon ja miltä näytän.
lopuks, oon pahoillani kirjoitusvirheistä ;)- tatuoitunainen..
tatuoinnin ottamiseen Voi liittyä muistoja yms joita halutaan ikuistaa iholleen.
tatuoinnin ottaminen on oma asiansa, mutta joskus tulee tilanteita esim töissä jolloin tatuoinnit voi olla hyvä saada piiloon esim pitkähihasen paidan alle, koska aina tulee olemaan ihmisiä tässä maailmassa jotka eivät tatuointeja katso hyvällä :(
jos haluaa tatuoinnin ottaa niin ei voi ajatella että enpäs otakkaan koska 'joku ei tykkää' tai 'en saa töitä' tai 'minut luokitellaan huonoksi ihmiseksi'
toki on ihmisiä oikeesti mitä ottaa tatuointeja vain koska jollain muullakin on, tai osoittaakseen että uskaltaa tms.. tai hakaristiä tai suomileijonia ja oikeesti edustaa jotain, mitä minäkään en oikein katso hyvällä, mutta tatuointeja yleensä hyväksyn eikä minulle ole ollut haittaa omistakaan :)
jos mies ei hyväksy naisessa tatuointeja, tai jos joku ei palkkaa töihin tatskan vuoksi ni on kyllä varsin ahdasmielinen palkkaaja kyseessä, mikäli joku haastattelussa edes viittaisi rasismiin tai muuten syrjintään niin en edes ottaisi paikkaa vastaan! Useimmat tatuoinnit ovat kauniita, varsinkin jos ne ovat tunteella otettuja! :)
se tatuointi eli kuva käsivaressa välttämättä mitään haittaa, mutta minulle se ainakin kertoo sellaisen ihmisen peronallisuudesta niin paljon , kun sellaisen on ottanut niin palkkaamatta jäisi...
- dfjydfgj
Nykyään tatskan saa pois suht nopeesti ja toisekseen : jos alkup. peränen viesti ei ollu provo, niin sitte jonku mäkkärin pikku lessu-pomon kuivuneesta päästä ;)
- JJR69
ei mulla oo mitään ongelmaa tatuointien kanssa. pyöritän omaa firmaa ja yksikään asiakkaista ei ole kavahtanut tatuointeja vaikka mulla on kädet niitä täynnä. ELI HAISTAA käivänät ja sulkeutuneet pitkä pas#a
- Aika huono :D
Ja vielä huono sellainen. Häpeä! :D . Keksi ensi kerralla uskottavampia provoja
- Sotilas..
valin vähälyiset.rikolliset ja huonot naiset ottavat semmoisia todella lapsellista porukkaa.
- Tiedepelle
Palkkaa joku oikolukemaan kirjoituksiasi, naurettavan monta typoa. Mitä firmaa tuollainen puusilmä johtaa?
- JJR69
tää puusilmä johtaa helvetin hyvin menestyvää rakennuspalvelu yritystä. ps. tatuoinnit on saatanana hienoja!! lisää niitä katu kuvaan ja bisnes maailmaan!!
- Puhdistaja!!
En ikinä ottaisi tatuoitua ihmistä töihin!!!
Ne kuuluu kaikki Siperiaan sinne hoitamaan metsiä!!
Raamattu kieltää ihopiirrokset! Son siinä!- ahdasmielistäporukka
kuulun kirkkoon, uskon jumalaan, olen tatuoitu, sowhat?
- Juuterve
Mitä raamattu EI nykypäivänä kieltäisi..? Kaikkeen sieltä löytyy kieltolauseita jos tarpeeks kauan sitä tekstii päässään vääntää.
- hahhahhiii
"En ikinä ottaisi tatuoitua ihmistä töihin!!!
Ne kuuluu kaikki Siperiaan sinne hoitamaan metsiä!!
Raamattu kieltää ihopiirrokset! Son siinä! "
*reps,reps*
- http://i52.tinypic.c
- Tatuointeja tai ei
Minä (ihmisenä, jolla EI ole tatuointeja) en todellakaan ymmärrä, miksi moisesta pitää tulla kirjoittamaan tänne tai yhtään mihinkään? Jos kerran jo päätit olla palkkaamatta sitä ehkä pätevintä hakijaa vain sen takia, että hänellä on tatuointi, eikös se asia ole jo loppuunkäsitelty silloin??
Ihan vaan ajatuksia herättääkseni huomautan:
"Olimme jo melkein tekemässä työsopimusta kun huomasin hänellä olevan käsivarressaa iso tatuointi"
Jos edes SINÄ, joka olet syynäämässä ihmisiä ja valitsemassa sitä parasta ja sopivinta yrityksellesi, et heti edes huomannut koko tatuointia, eikö olisi ollut syytä olettaa, että tuo hakija on osannut aika hyvinkin suhtautua hakemaansa työpaikkaan arvostuksella, kun oli siihen asti onnistunut ehkä vaattein ehkä pelkän pätevän olemuksensa avulla peittämään tatuointinsa?
Jos työntekijä on työssään hyvä, ei tatuointi (tai vaikka viisi tatuointia) pilaa mitään. Tatuoinnit alkavat ärsyttää siinä vaiheessa, kun ihmisessä on jotakin oikeastikin vialla; "ensin ei osannut mitään ja sitten vielä oli tatuoitukin!"
Sitten vielä asia, joka sai ihokarvani pystyyn silkasta ällötyksen tunteesta:
"Kaikkein kamalinta on kun naisella on jalassa tatuointi kun on olemassaan lyhyehkö ja vähän pyöreä - hyi olkoon!"
Sinäkö päätät, kenen kroppa on "riittävän hyvä" tatuoinnin ottamiseen? Eiköhän jokaisella ole oikeus tehdä omalle vartalolleen mitä haluaa. Ei Sinun ole pakko katsella niitä "liian pyöreitä" naisia ja heidän tatuointejaan. Minusta ainakin olisi kamala ajatus, että joku joka koko ikänsä on joutunut kamppailemaan painonsa kanssa esimerkiksi jonkin sairauden vuoksi, ei saisi ottaa tatuointia vain siksi, että on "liian lihava" moiseen. Tatuointikin voi olla kaunis, kuin koru, jos sen osaa sijoittaa oikein.- ..................
wahlströmin eevallakin on tatuointi ja linnan juhlis olis todella kauniisti koristeltu! JOS JOKU VIELÄ SATTUU MUISTAAN!!!
- 13+12
Onneksi tämä pätevä henkilö ei päätynyt teille töihin. Suppean ajatusmaailman omaavat ihmiset eivät kykene tuottamaan uusia korkean jalostusarvon palveluita vaan jäävät paikalleen junnaamaan ja syynäämään epäoleellisia asioita. Pätevät ihmiset pääsevät töihin juuri sellaisena kuin he ovat. MOT.
- katsotaansit
Eikös se tatuointi olekkin alkuasukkaiden merkki ollut aina, ainakin telkkarissa niitä näkee kokonaan tatuoituja, tai paremminkin maalattuja jossain puskassa hyppimässä afrikassa rumpujen tahdissa.
Sieltä lienee tänne levinnyt, samoin kuin puikkojen lävistykset ja renkaat nenissä, koskahan meillä näkee jonkun tulevan vastaan huuli levitettynä teevadin kokoiseksi, ja kaula venytettynä helminauhoilla pitkäksi. - Zaph..
Voi hyvän tähden mitä pellejä täältä suomesta oikein löytyy!! Täytyy olla firma aika huonoilla kantimilla ja paskat bisneskumppanit jos karsastaa ihmistä jolla on tatuointi kun se herättää mukamas epäluuloisuutta. Entä jos työnhakijalla on syntymämerkki?? Onko sekin syy siihen että henkilöä ei palkata hakemaansa paikkaan, koska syntymämerkkikin herättää epäluuloa? Vittu, ladon taakse tuollaiset epäluuloiset peräkylän junttiurpot ja haulia kuulaan!! Täällä sitä on helppo huudella ja lässyttää sitä naamaansa kun ei tarvitse naamatusten jutustella kun kustaisiin muuten omille nilkoille! En yhtään ihmettele että, suomalaiset firmat eivät kovin hyvin menesty jos palkkausperuste on se että henkilöllä ei ole tatuointia. Ja mistäs tekin pellet sen edes tiedätte vaikka palkkaamallanne henkilöllä olisikin tatuointi/tatuointeja jos ne ei teidän urpojen silmiin edes näy. Vai käskettekö te vielä siinä ennen sopimuksen kirjoittamista hakijan riisumaan alasti edessänne teidän tarkasteltavaksenne?? Tuskin ja kyllä ne teille valopäille seläntakana nauraakin!
Itse olen ulkomailla toimivan it-yrityksen johtotehtävissä ja ollut alalla myös suomessa. Pääsen myöskin vaikuttamaan palkkaamaamme henkilökuntaan ja emme ole KOSKAAN edes harkinneet mitään tällaista karsimista ihon tai tatuoinnin perusteella. Minua ei kiinnosta onko hakijalla tatuointeja, rastat tai outo ulkonäkö noin yleensä jos on muuten fiksu, säntillinen, ihmisten kanssa toimeen tuleva ja hyvä työssään. Teot ja CV puhukoon puolestaan. Minua kiinnostaa että yrityksemme tekee rahaa, menestyy ja kasvaa kuten kokoajan sitä tekeekin. Eihän työntekijät mihinkään Vitun kauneuskilpailuun tai näyttelyyn työpaikalle ole tulleet vaan tekemään työtään!! Ulkomailla ja isoissakin bisnespiireissä on todella PALJON tatuoituja ihmisia, eikä se todellakaan häiritse tai vaikuta bisnekseen. Suomi on todellakin niin pieni ja kapeakatseisten ihmisten takapajula, että en yhtään ihmettele jos tälläisia työhaastattelijoitakin vielä löytyy. Kyllä säälittää ja naurattaa :) - Anti-läski
Itse en läskiä töihin ottaisi.
- hoittsu_
Eipä se taida enään teinivillitys olla. Entäpä jos sun pomos ei halua että kuljet esim. lyhyttukkaisena, että näytät siinä törkeältä. Ihan sama asia on hiusten, pukeutumisen yms kanssa. Nyt jotkut voivat tulla määkimään, että siihen voi vaikuttaa, hiukset voi värjätä, pukeutumista muuttaa MUTTA niin VOI tatuointejakin peittää ! Jos se tatuointi on olkapäässä, niin eikös laittaa pitkähihaisen päälle. Tai ostaa tattoocoveria. Itse olen lähihoitaja, ja mulla on molemmissa ranteissa tatuoinnit, eikä se ketään ole haitannut, kunhan pidän ne sopivasti piilossa !
Lävistyksiä on naamassa, mutta tajuan ne jo itsekkin ottaa pois naamasta työajaksi !
Ihan oikeasti ihmiset, tottakai kaikki on ennakkoluuloisia kun ei kukaan avarra mieltänsä ! Ihan hyvin minä voin jättää jonkun työnhakijan ottamatta töihin ihan vaikka jonkun syntymämerkin takia naamassa jos se on omasta mielipiteestä kiinni. Että eiköhän palkata ihmiset sen perusteella mitä ne osaa, eikä sen takia miltä ne näyttävät. Se on jo rasismia, jos totta puhutaan ! - heh___
Onneksi on trolli. Jos ei ollut, niin osanottoni yrityksellenne puolestani. Se tatska saattaa olla jopa positiivinen asia, kun kaveri hoitaa työnsä hyvin. Erikoinen juttu, joka jää mieleen.
- Hyvät hyssykät
vähän liian vähän murheita ja ongelmia, kun on aikaa miettiä jonkun tatuointeja ja tatuoimatta jättämisiä.HALOO, HANKKIKAA ELÄMÄ!!
- kompromissi
Meidän firmassa on joillakin tatuointeja. Ei näy työntekoa haittaavan.
- ei tatuoitu rekrytoi
Hetken olin jo tarttua, mutta sitten tulikin mieleeni että tatuoinnin peittämistä voi vaatia työpäivän ajaksi ja sen ei todellakaan pidä vaikuttaa valintaan, mikäli tekijä on oikeasti ylitse muiden. Todellinen henkilöstöstä vastaava voi katsoa tatuoinnin yli. Etenkin jos se ei ole keskellä naamaa.
- Kuulas Valkea
Ohjelmassa "Matkaoppaat" eräällä läskillä oli tatuionti ja se määrättiin peitettäväksi työpäivän ajaksi.
Oli jäänyt työhönottajalta huomaamatta, kun oli piilossa vaateiden alla. Se ei haitannut, että oli lihava ja ruma, mutta että tatuionti? Ei sentään sellainen käynyt laatuun. Niinpä neitonen sitten teippaili jättilaastarin kinttuunsa joka päivä, kunnes alkoi kapinoimaan, kun laastari hikoili ja kyrsi muutenkin ja kas, jossain ö-luokan matkakohteessa sillä ei ollutkaan niin väliä.
Kuitenkin jo kaikkein kurjimmassakin hommassa jossain karvakämmenien valtakunnassa työntekijällä EI SAA OLLA TATUOINTIA, niin miten sitten vähän paremmissa hommissa saisi?
Tatuoimalla nahkasi merkitset itsesi luuseriksi, kapinalliseksi tai miksi kummajaiseksi kukin sinut luokittelee, mutta et koskaan enää tule olemaan normaali ihminen, vaikka poistaisitkin tatuoinnin.
Itse ajatus siinä pahin, eikä se, että onko tatuointi ruma tai kaunis, (mitä se minun mielestäni ei voi koskaan olla).
Oikeastaan teette työnantajalle palveluksen, kun merkkaatte olevanne ei toivottuja henkilöitä, mikä muuten saattaisi jäädä huomaamatta.
Itsepähän valintanne teette.
- Totta toinen puoli
Vaikka aloitus on provo, niin tatuointi tarkoitti nuoruudenaikanani, että kantaja on ollut merillä tai vankilassa
mä olen ollut merillä 30 vuotta eikä tatskan tatskaa, ja mitäs sulla on merimiehiä vastaan kosmopoliittisia suvaisevaisia ihmisiä...
- plimplon dorka
Emme enää elä vuodessa 1500 lukua .
Monesti jo näkee hoitohenkilökunnilla ja kassahenkilökunnilla lävistyksiä tatuointeja .
Ne ovat jo arkipäiväisiä asioita.
ihmisellä on oikeus olla tehdä sanoa näyttää tuntea kuvailla tehdä mitä itse haluaa omalle kropalle
ulkomailla tuommoiset tatuoinnit ovat yrityksen ovat jo normeja. käsivarressa olevan tatuoinnin saa piiloon!
itselläkin on tatuointi mutta mietin sen paikan niin hyvin että saan sen piiloon kun tarve tulee. - ei vielä tatuointia
Miksi et palkannut kyseistä hakijaa, jos kaikilla kriteereillä oli paras..??Tatuointi ei ole syy vaan syrjintää!!! Olisi voinut tatuoinnin peittää pitkähihaisella paidalla, ei sitä olisi pakko näytellä edustustilaisuudessa. Ajattelitko tälläistä vaihtoehtoa??!! Mielestäni päätöksesi oli yrityksesi kannalta tyhmä, nyt joku muu, joka ei takerru moisiin pikkuseikkoihin vaan näkee kokonaisuuden, saa hyvän työntekijän joka vie teiltä asiakkaat!!
Tatuointi on jokaisen oma asia ja niitä on myös kauniita ja hyvällä maulla tehtyjä kuvia jotka ilmentävät kantajaansa tai muistuttaa heitä tärkeistä asioista/ihmisistä. Sen vuoksi ei pitäisi menettää työpaikkaa tai jäädä valitsematta..tästähän on keskusteltu, ottaaako järkevä tasapainoinen ihminen itseensä tatuoinnin, kyllä se minusta kertoo paljon enmmän kuin psygologien laatimat testit, pelkkä maalaisjärki riittää siihen
- Oon erilainen..
markkos64 kirjoitti:
tästähän on keskusteltu, ottaaako järkevä tasapainoinen ihminen itseensä tatuoinnin, kyllä se minusta kertoo paljon enmmän kuin psygologien laatimat testit, pelkkä maalaisjärki riittää siihen
Miksi ottaa tatuointeja tai lävistyksiä jos on psyyke terve ?
En ymmärrä ?
Onko tarkoitus esittää muille jotain mitä ei ole ?
Saako sillä jotain kiksejä vai tuleeko itsevarmempi olo ? - K.L.P
Mielestäni kaikenlainen kiihkoilu on pahasta. Itse en mittaa ihmisarvoa ulkonäollä. Teot puhuvat puolestaan. Itse en haluaisi olla työssä yrityksessa jossa ei suvaita erillaisuutta (mitä se sitten ikinä onkin). On aloja joihin tatuoinnit eivät sovi, mutta aika harvassa ne kuitenkin ovat. Itselläni on tatuointeja, mutta koska olen ottanut ne itseäni varten ne ovat paikoissa, joissa voin ne tarpeen mukaan peittää. Koskaan ei tiedä minne elämä vie ja siitä syystä kannattaa yleensä aina harkita mitä valintoja tekee. En siis ole tatuointeja vastaan enkä liputa niiden puolestakaan... Kannatan vastuunkantoa omista valinnoista (nykyään niin kummallisen outo ilmiö). Muiden huomioiminen ei ole heikkoutta. Ehdottomuus kuuluu tiettyyn ikään ja onneksi se kummasti vähenee kun elämänkoulu näyttää mikä oikeasti on tärkeää...
- ei blanco
Oon erilainen.. kirjoitti:
En ymmärrä ?
Saako sillä jotain kiksejä vai tuleeko itsevarmempi olo ?Aina olen työpaikan saanut kun olen hakenut, vaikka olenkin tatuoitu. Ja kyllä tälläkin hetkellä töitä riittää, välillä jopa liikaakin. Loppupeleissä kyse on siitä, että Herra johtaja ei palkkaa tatuoituja miehiä, koska pelkää heidän varastavan hänen vaimonsa ja kaikki muutkin työpaikan naiset. Ja Herra johtaja jää ilman vaimoa ja sihteeriä. Ja Rouva johtajien kohdalla juttu menee niin, että he pelkäävät, että joutuvat jättämään ukkonsa koska toi tatuoitu kaverihan onkin aika kuuma ja kiinnostava.
ei blanco kirjoitti:
Aina olen työpaikan saanut kun olen hakenut, vaikka olenkin tatuoitu. Ja kyllä tälläkin hetkellä töitä riittää, välillä jopa liikaakin. Loppupeleissä kyse on siitä, että Herra johtaja ei palkkaa tatuoituja miehiä, koska pelkää heidän varastavan hänen vaimonsa ja kaikki muutkin työpaikan naiset. Ja Herra johtaja jää ilman vaimoa ja sihteeriä. Ja Rouva johtajien kohdalla juttu menee niin, että he pelkäävät, että joutuvat jättämään ukkonsa koska toi tatuoitu kaverihan onkin aika kuuma ja kiinnostava.
sinulle työntekijät ovat miehiä, muut oliot naisia!? jatka vaan tautointejen ottamista sillä yksi neula on näköjään mennyt jo liian syvälle...
- ihmettelevä?
markkos64 kirjoitti:
tästähän on keskusteltu, ottaaako järkevä tasapainoinen ihminen itseensä tatuoinnin, kyllä se minusta kertoo paljon enmmän kuin psygologien laatimat testit, pelkkä maalaisjärki riittää siihen
No eihän se näköjään kertonut. Kun hakija oli pätevin ja oli lääpäissyt testit. Elikkä, tuo AP huomasi siis hakijan "tasapainottomuuden" vasta kun näki sen tatuoinnin. Mitäs sitten jos se olisikin ollut pitkähihaisen paidan alla piilossa??? olisi siis jäänyt se tasapainottomuus huomaamatta kokonaan, voi ei,,,Onneks siis hakijalla oli T-paita jotta huomasi tuon tasapainottomuuden ajoissa:))
Mites markos sit suu pannaan jos esim tutustut johonkin henkilöön jossain, vaikka ravintolassa ja tykästyt ihmiseen ja pidät että onpa siinä fiksu ihminen...järkevä ja tasapainoinen. Näet tätä ihmistä useamman kerran ja ajatuksesi vain vahvistuu tuosta ihmisestä. Sitten jossain vaheessa aikojen päästä jossain tilanteessa huomaatkin että hänellä onkin tatuointi jossain kohtaa kehossaan...jätätkö tuon ihmisen koska hän onkin tasapainoton ja järkeä vailla sen jälkeen??? Unohdatko ystävyytenne koska ethän sä voi olla niin tasapainottoman ihmisen ystävä.
Tulipa muuten mieleeni markos että, eikö sinun kavereillasi kellään ole tatuointia?? Jos on, niin tietävätkö he että pidät heitä tasapainottomina ja järjettöminä ihmisinä? Eli et siis voi arvostaa heitä koska heillä on tatuointeja. ihmettelevä? kirjoitti:
No eihän se näköjään kertonut. Kun hakija oli pätevin ja oli lääpäissyt testit. Elikkä, tuo AP huomasi siis hakijan "tasapainottomuuden" vasta kun näki sen tatuoinnin. Mitäs sitten jos se olisikin ollut pitkähihaisen paidan alla piilossa??? olisi siis jäänyt se tasapainottomuus huomaamatta kokonaan, voi ei,,,Onneks siis hakijalla oli T-paita jotta huomasi tuon tasapainottomuuden ajoissa:))
Mites markos sit suu pannaan jos esim tutustut johonkin henkilöön jossain, vaikka ravintolassa ja tykästyt ihmiseen ja pidät että onpa siinä fiksu ihminen...järkevä ja tasapainoinen. Näet tätä ihmistä useamman kerran ja ajatuksesi vain vahvistuu tuosta ihmisestä. Sitten jossain vaheessa aikojen päästä jossain tilanteessa huomaatkin että hänellä onkin tatuointi jossain kohtaa kehossaan...jätätkö tuon ihmisen koska hän onkin tasapainoton ja järkeä vailla sen jälkeen??? Unohdatko ystävyytenne koska ethän sä voi olla niin tasapainottoman ihmisen ystävä.
Tulipa muuten mieleeni markos että, eikö sinun kavereillasi kellään ole tatuointia?? Jos on, niin tietävätkö he että pidät heitä tasapainottomina ja järjettöminä ihmisinä? Eli et siis voi arvostaa heitä koska heillä on tatuointeja.noilla vanhoilla skönäreillä niitä hakkkauksia, kuka yrittänyt polttaa pois tupakalla jne, kukaan ei ei ole koskaan kehunnut tai edistänyt uraaa.
tuo on minulle 10 leikauksn miehelle sellainen kysymys ettei mua ainakaan hakata vapaehtoisesti. ottakaaan vapaaehtoisesti tatuointeja, mutta se kertoo minulle paljon sen ihmisen itseluottamuksesta ja tasapainoisuudesta.
silti kiitän sinua asiallisesta vastauksesta kun täällä tämä pyrkiime nemään sellaiseksi huutramiseksi
vivela difrossion!- antisairas!
Oon erilainen.. kirjoitti:
En ymmärrä ?
Saako sillä jotain kiksejä vai tuleeko itsevarmempi olo ?Jos psyyke on terve tai oikeanlainen lääkitys, ei toisten tatuoinnit häiritse.
- asfdhjhk
Kyllä minäkin kannattaisin miettimään kaksi kertaa tatuoinnin ottamista. Jos haluaa erottautua jengistä niin silloin ei ota tatuointia.
Itse olen sen verran konservatiivinen että mielestäni on hyvä että työnantajat ovat tiukkoja tatuointien suhteen. Omassa firmassa ei ole vielä onneksi joutunut ottamaan kantaa moiseen asiaan. Kaikki työntekijät ovat onneksi vielä olleet tatuoimattomia tai jos heillä tatuointeja on niin ne ovat sellaisissa paikoissa että minä en niitä näe ja parempi niin.- Vastuullinen
Ajatelkaa lapsianne, miltä heistä tuntuu kun vanhemmilla on kauheat tatuoinnit!
- carmelisa**
Vastuullinen kirjoitti:
Ajatelkaa lapsianne, miltä heistä tuntuu kun vanhemmilla on kauheat tatuoinnit!
No, omat lapseni ovat nyt jo kaikki nuoria aikuisia ja jokainen on ollut aina sitä mieltä että äidin tatskat on hienoja. Olen päiväkodissa töissä ja jopa päiväkodin lapset aina kehuu niitä ja kyselee muutenkin kaikenlaista niistä. Ei ne ole vielä tähänpäivään mennessä ketään häirinnyt...ei ainakaan kukaan ole tullut sanomaan. (Kuka käskee ottamaan "kauheita" tatuointeja)? Onhan niitä tietysti kaiken laisia, jokainen kai ottaa oman mieltymyksensä mukaan. Onneksi nykyään ne saa helpommin poistettua jos ei joskus vanhana sit halua niitä enään pitää. Minä en ole niitä poistamassa kyllä.
- tatuzeta
http://www.watch.pair.com/
JUMALA ON KIELTANYT TATUOINNIT!- äiti minäkin
Otin 41 vuotiaana tatuoinnin kuolleen poikani (19v) muistoksi. Risti, ankkuri ja sydän muistuttavat käsivarressani siitä, että on olemassa usko, toivo ja rakkaus, ja etten unohtaisi niitä elämässäni, vaan muistaisin niiden olemassaolon aina. Tatuointi muistuttaa minua myös siitä, että kaiken tapahtuneen takana on Hänen rakkautensa. Etten menettäisi toivoani ja uskoani siihen. Minulle on aivan sama mitä kuka tahansa tatuoinnistani ajattelee. Aivan sama. Itse tiedän miksi se on minulla, itse tiedän, etten ole ihmisenä sen huonompi kuin kukaan toinenkaan. En juo, en polta, käyn hoitoalalla säännöllisesti työssäni, en tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella. Tutustun ihmisiin, sitten vasta teen valintani olenko minkä verran heidän kanssaan tekemisissä, mutta ikinä en tuomitse ketään ulkonäön perusteella. Lapsellista touhua katsoa ihmistä päältäpäin, katsomatta hänen sydämeensä, siihen millainen hän on IHMISENÄ. On aivan sama miltä tatuointi vanhana näyttää, ei me ihmiset olla kukaan sen kauniimpia vanhoina ja kurttuisina kuin yksi tatuointikaan. Siinä se menee samalla missä kyttyräiset selät ja roikkuvat vatsanahatkin:) Yhden kerran on eräs vanha mies nauranut minulle pilkaten "onko sinulla tatuointi tuossa?", mutta hiljeni, kun sanoin hänelle erittäin tiukasti " on minulla, ja sinä et tiedä miksi se tatuointi on siinä, enkä minä tule sitä sinulle ikinä kertomaan!" Siihen loppui ilkkuminen. Haistakaa home kaikki ennakkoasenteiset jonnekin 1500 luvulle jääneet kalkkikset, jotka täällä tuomitsette tatuoituja. Te ette tiedä mitä siellä takana voi olla. Hyvää elämää vaan kaikille.
- carmelisa**
Onneksi sitten kun eräänä päivänä sinne taivaaseen mennään, niin tämä keho ei peri taivastenvaltakuntaa vaan siellä saamme ihan uuden ruumiin (kirkastetun ruumiin) ja siinä ei ole tatuointeja ainuttakaan :))
Siunausta vaan sinunkin elämääsi - Tervetuloa 2011
äiti minäkin kirjoitti:
Otin 41 vuotiaana tatuoinnin kuolleen poikani (19v) muistoksi. Risti, ankkuri ja sydän muistuttavat käsivarressani siitä, että on olemassa usko, toivo ja rakkaus, ja etten unohtaisi niitä elämässäni, vaan muistaisin niiden olemassaolon aina. Tatuointi muistuttaa minua myös siitä, että kaiken tapahtuneen takana on Hänen rakkautensa. Etten menettäisi toivoani ja uskoani siihen. Minulle on aivan sama mitä kuka tahansa tatuoinnistani ajattelee. Aivan sama. Itse tiedän miksi se on minulla, itse tiedän, etten ole ihmisenä sen huonompi kuin kukaan toinenkaan. En juo, en polta, käyn hoitoalalla säännöllisesti työssäni, en tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella. Tutustun ihmisiin, sitten vasta teen valintani olenko minkä verran heidän kanssaan tekemisissä, mutta ikinä en tuomitse ketään ulkonäön perusteella. Lapsellista touhua katsoa ihmistä päältäpäin, katsomatta hänen sydämeensä, siihen millainen hän on IHMISENÄ. On aivan sama miltä tatuointi vanhana näyttää, ei me ihmiset olla kukaan sen kauniimpia vanhoina ja kurttuisina kuin yksi tatuointikaan. Siinä se menee samalla missä kyttyräiset selät ja roikkuvat vatsanahatkin:) Yhden kerran on eräs vanha mies nauranut minulle pilkaten "onko sinulla tatuointi tuossa?", mutta hiljeni, kun sanoin hänelle erittäin tiukasti " on minulla, ja sinä et tiedä miksi se tatuointi on siinä, enkä minä tule sitä sinulle ikinä kertomaan!" Siihen loppui ilkkuminen. Haistakaa home kaikki ennakkoasenteiset jonnekin 1500 luvulle jääneet kalkkikset, jotka täällä tuomitsette tatuoituja. Te ette tiedä mitä siellä takana voi olla. Hyvää elämää vaan kaikille.
Although ink tattoos are the most popular modern form of body art, human beings have been adorning their bodies for aesthetic or ritualistic reasons in some manner or another for thousands of years. Whether it is with the fine strokes of an artist's airbrush or the precision slices of an expert's scalpel, the world of human body art and body modification is virtually limitless in its manifestations.
Let's take a look at the anthropology of body art and survey the most popular expressions of this art form in today's world.
- onsekummaaa
Sanotaan vaikka näin, että tatuoinnit ei todellakaan merkkaa huonoa itsetuntoa tai tee susta ns. kovaa jätkää.
Esimerkiksi ätini joka on jo hieman elämää nähnyt omistaa pienen pienen tatuoinnin piilossa muilta. Voin kertoa että tämä ei missään nimessä tee hänestä yhttän sen huonompaa ihmistä.
Itse tunnen monia henkilöitä joilla on tätä taidetta ihollaan. Voin sanoa että he eivät muuttuneet pätkääkään päätöksensä jälkeen.
Ja te liitätte nää tatuoinnit juomiseen, rikollisuuteen, tupakkiin, huumeisiin ja ym. paskaan.
Itse olen absolutisti, en tupakoi (maistanut olen mutta oli ihan helvetin pahaa etten edes ymmärrä koko jutun pointtia). Meinaan tulevaisuudessa ottaa tatuointeja ainakin kylkeeni ja olkavarteen.
Olen myös ajatellut tatuoijan uraa tulevaisuuteeni. Että jos jotain vituttaa jotku asiat mitkä voi peittää helposti ja hetkessä, niin sitte voi haistaa piiiitkän tortun. Mua ei paljon kiinosta mitä muut musta ajattelee.
P.S. Nää viestit kummastuttaa mua aika paljon "Jos tatuointi on hyväksyttävä ja jopa hieno asia, miksi se pitää peittää tärkeissä tilanteissa puku päällä? Jollakin tavallahan sen täytyy silloin olla huono viesti, jos se täytyy peittää". On se ny kumma kun nyt valitetaan että ne on niin HELVETIN rumia ja nytte ku koitetaa olla ystävällisii ja peittää niitä epäsuvaitsemattomilta ihmisiltä niin sitten ne sanoo jotain tällasta.
Koittakaa nyt vittu päättää mitä haluutte :) - Inssi...
Suvaitsevaisuus on hieno asia. Kannattaa tosiaan aina kerätä ympärilleen täysin homogeeninen porukka. Oikea menestysresepti uusien innovaatioiden synnyttämiseen ja lisäksi kaikki on samaa mieltä asioista ;)
Taisi tatuoidulle kaverille käydä vain hyvä tuuri, kun ei tarvitse työskennellä "täydellisessä" yrityksessänne :D
ps. En omaa tatuointeja tai lävistyksiä, mutta ei minua haittaa, jos joku omaa. Minua taas häiritsee kaavoihin kangistuneet suvaitsemattomat ihmiset. Törkeää syrjintää tuollainen. Arvatenkin myös lävistykset, pitkät hiukset miehillä, parta tai liian korkeat korot naisilla saavat samanlaisen vastaanoton. En edes haluaisi töihin jossa noin jyrkästi tuomitaan ihminen ulkonäkönsä perusteella. Eri asia tietty jos joku skinitatska oli kyseessä, mutta kun noin hyvin käyttäytyi, niin epäilen.
- yx väsynyt ;)
En nyt tätä millään pahalla laita mutta oli ihan pakko kun sai hymyn huulille tuo :
"...parta tai liian korkeat korot naisilla..." Oliskin kyllä varmaan hurmaava näky parrakas nainen korkeissa koroissa :)) ) ei sen tarvii olla kuin pieni pilkku virhe niin asia muuttuu...oikeesti ei pahalla, tää vaan oli niin hauska :) Ymmärsin kyllä oikeesti ihan tasan tarkkaan mitä kirjotit ,ja olen jopa täysin samaa mieltä kanssai:)))
(...pitkät hiukset miehillä ja parta, liian korkeat korot naisilla...)
No voihan hyssykät. Siispä palkkasit jonkun silikooni neidon? Mutta se on taas maku-asia, mä en taas tykkää niistä. Jotkut koristaa itsensä silikoonilla ja jotkut leimalla.
- Silly Cone
Tatuointi helppo havaita.
Silikonit ei.
Funtsis vaha ennenkuin yleistat.
- Heviill
Tatuointi on kunkin ihmisen oma asia, ottaako vai ei. Sen ei pitäisi antaa vaikuttaa työtä tekevän valitsemiseen! Inhoan ihmisiä jolla on kovat ennakkoluulot toisia kohtaan. Tämä työn tekijä olisi voinut ehkä olla pätevä ja sopiva työn tekoon, miksi siis skipata koko ihminen oman ennakkoluulonsa takia? Se on sen ihmisen asia, ei pomon!
- vitulla päähän
eli et osaa ajatella että maailma muuttuu kokoajan. se että tänäpäivänä tatuoituja tai lävistettyjä katsotaan pitkin nenänvartta niin huomenna saattaa olla että asiat onkin päinvaistoin. jos itse olisin johtotehtävissä niin ei häiritsisi yhtään kenenkään tatskat tai lävärit. itse en meinaa ottaa tatskaa varmaan koskaan koska ei mielikuvitus riitä hankkimaan hienoa uniikkia ja netistä en ota edes pohjaa niinku monet tekee ja "suunnittelee" "oman" tatskan. läväreitä toki on korvassa, alahuulessa ja kulmassa ja lisää tulee kunhan jaksan. ennakkluulot pois yhteiskunnasta. ja ihan btw et ne tatuoidut tai lävistetyt "friikit" on yleensä paljon mukavampia ja suvaitsevampia ihmisiä kun te jotka ootte opiskellu nelikymppiseks saakka veronmaksajien rahoilla ja koskaan ollu paskaduunia tekemässä. olis aivan wonderful jos me paskaduunia vääntävät saatais enemmän valtaa ku te paljon opiskelleet ni tietäsitte millasta meillä duunareilla on elää yhteikunnassa jossa omaisuuden määrällä luokitellaan ihmisen paikka/älykkyys yhteikunnassa. miljonäärillä kun on tatuointi niin se on omaperäistä mut kun matti meikäläinen ottaa tatskan niin heti leimataan. rikkaathan on omalaatuisia me köyhät ollaan friikkejä, eihän se rikkaiden huumeriippuvuuskaan ole paheksuttavaa kun niillä on niin stressaava arki. VOI ELÄMÄ SANON MINÄ! sitä vois edes kysyä tatuoinnin syitä ja jos fiksut perustelut niin mitä vikaa. toki sellaset on täysiä ääliöitä ketkä ottaa sen tatskan tai lävärin sen takia et ku kaverillaki on mut kaikki me jotain ollaan tehty ku kaverikin teki.
- EN ole tatuoitu
Kylläpä nähtiin kuinka alikehittynyt henkilö on tämän ketjun avaaja.......
Surkeeta että tommosia ääliöitä on palkkaamasa työntekijöitä... - oikein!
nyt mä näkisin et sä oot asian ytimessä!
- Säästän jo !
oikein! kirjoitti:
Mä oon 14 ja mun mielest tatskat on mageit !
Otan ite heti ku täytän 15v.
Sit mäki saan respektii !
Isona mä haluun Vankilakundiks Alcatraziin ! - *ninozka*
oikein! kirjoitti:
työnantaja (tämänkin ketjun aloittaja siis), viimekädessä päättää kenet palkkaa, niin että lällytiläälää nyt vaan teille rautanaamat ja tatskatut kehot!
- Asiaa-
Minulla on sukulainen johtavassa asemassa ja hän haki töihin naishenkilöä. Yhdellä ehdokkaalla oli suuri tatuointi vatsapuolella. Hän kertoi, että tämä poistettiin välittömästi hakijoitten joukosta. Se oli ihan oikea ratkaisu. Se luo yrityksestä hyvin kyseenalaisen kuvan. Nämä rinnastetaan epäsosiaalisiksi tai prostituoiduiksi, joten yrityksen imago kärsisi todella pahan kolauksen. Minä itse en menisi kauppaan, jossa tatuoitu henkilö palvelee minua, se olisi ainakin viimeinen kerta.
- Ihmettelijä :))
Kohta joudut sit varmaan palkkaamaan jonkun hoitamaan kauppa-asiat puolestasi kun noita taskoja alkaa oleen jo joka toisella :) Ja yksi kysymys....kun menet kauppaan, pyydätkö sinua palvelvelemaan tullutta henkilöä riisuutumaan jotta voit todeta onko tatskoja ja kelpaako hänen palvelunsa sulle??
Voi että olet tyhmä...oikeesti. Anteeksi että sanon näin, mutta tuo viimeinen kommenttisi oli niin typerä ettei siitä oikein voi muuta sanoa :)) - Tutkijapäällikkö
Kyllä ihmiset ovat tyhmiä kun ottavat tatuointeja. He eivät tunnu ymmärtävän mitä kaikkea niistä voi seurata. Työpaikan menetys yms. Onneksi vähän fiksummat ja hyvin koulutetut eivät niitä ota.
- nauraa
Tutkijapäällikkö kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat tyhmiä kun ottavat tatuointeja. He eivät tunnu ymmärtävän mitä kaikkea niistä voi seurata. Työpaikan menetys yms. Onneksi vähän fiksummat ja hyvin koulutetut eivät niitä ota.
joillakin ihmisillä on elämä eikä vaan työ
- .....
Siis jumalauta toihan on laitonta!! ulkonäkö ei SAA vaikuttaa siihen että saako työpaikan vai ei!!
- Tatskabannari
Johtaja saaa ihan vapaasti päättää ketä palkkaa ja ketä ei.
On se mukavampaa työskennellä kun alaiset miellyttvät silmää. - tsellast
Tatskabannari kirjoitti:
Johtaja saaa ihan vapaasti päättää ketä palkkaa ja ketä ei.
On se mukavampaa työskennellä kun alaiset miellyttvät silmää.paitsi että ulkonäkö ei saa vaikuttaa millaan tavalla se lukee laissakin ja eikös työpaikalla olla tekemässä töitä? taitaa olla kaveri sellane ettei uskalla mennä mihinkään kattelee naisia ni pakko ottaa työpaikalla vaan naisia
- Elvismari
tsellast kirjoitti:
paitsi että ulkonäkö ei saa vaikuttaa millaan tavalla se lukee laissakin ja eikös työpaikalla olla tekemässä töitä? taitaa olla kaveri sellane ettei uskalla mennä mihinkään kattelee naisia ni pakko ottaa työpaikalla vaan naisia
"paitsi että ulkonäkö ei saa vaikuttaa millaan tavalla se lukee laissakin"
Joo, ja sita on kaytannossa ihan hirmu helppo valvoa. Et oo tainnu palkata koskaan ketaan? - Hyvaa Joulua taas
Niin! Haen keskijohtajan paikkaa ja pistan verkkarit paalle, verkkopaidan ja adidakset jalkaan ja takataskuun kossupullon.
MIKA VITTU KUN EN SAANU PAIKKAA? - urpot
Elvismari kirjoitti:
"paitsi että ulkonäkö ei saa vaikuttaa millaan tavalla se lukee laissakin"
Joo, ja sita on kaytannossa ihan hirmu helppo valvoa. Et oo tainnu palkata koskaan ketaan?Mutta tatuointi ei ole mikään syy olla palkkaamatta
- Bellabambino 78
Ison organisaation johtavassa asemassa oleva henkilö osaisi kirjoittaa oikein. Ison organisaation johtavassa asemassa oleva henkilö tietäisi myös, että olisi laitonta toimia näin. Täähän olis sama, jos ei ottaisia läskejä töihin ja retostelisi sillä, että työpaikka meni ku oli ämmä syöny ittensä muodottomaksi. Mutta kaiken kaikkiaan viihdyttävää, kun joku yrittää näin surkealla menestyksellä "antaa opetusta" tatuointien vaaroista jossain Suomi24:lla. Tietysti tästä voisi huvikseen tehdä tutkintapyynnön syrjinnän perusteella.
- R.Töppönen
Tarjoamalla työhönottajalle jointin tai pari niin voidaan pössyttelyn lomassa sopia sopivasta palkasta eikä tatskoilla ole mitään merkitystä palkkaa määritettäessä.
Maailma on muuttunut huomattavasti paremmaksi ja suvaitsevammaksi kauhistelevien mummojen ajoista. - Dr Dre
R.Töppönen kirjoitti:
Tarjoamalla työhönottajalle jointin tai pari niin voidaan pössyttelyn lomassa sopia sopivasta palkasta eikä tatskoilla ole mitään merkitystä palkkaa määritettäessä.
Maailma on muuttunut huomattavasti paremmaksi ja suvaitsevammaksi kauhistelevien mummojen ajoista.Jointit oli kova sana 60-luvulla.
Nyt on 50 vuotta mennyt siita mutta tatskat on ilmestyny. Tribaalitatuoinneilla on kiva menna elvisteleen vaikka Comptoniin.
- War is Peace
Avaus voisi ollakin totta, mutta nimimerkistä näkee, että se on provo. DI-tasoinen kaveri olisi osannut kirjoittaa nimimerkkinsä oikein:). Alaviivan käyttäminen on selvä todiste feikistä!
- Ei Johtaja*DI
Mitä te toisten kirjottelusta voitte päätellä?
Voihan sitä kirjotella vaikka tahallaan väääärrriin.
Tuollaisiin jos takertuu ja siitä päättelee onko joku DI vai ei niin
voi päätellä ettet itse ainakaan ole.
Puuttumatta siihen onko tuo provo vai ei niin perusteesi ontuvat pahasti. - War is Peace
Ei Johtaja*DI kirjoitti:
Mitä te toisten kirjottelusta voitte päätellä?
Voihan sitä kirjotella vaikka tahallaan väääärrriin.
Tuollaisiin jos takertuu ja siitä päättelee onko joku DI vai ei niin
voi päätellä ettet itse ainakaan ole.
Puuttumatta siihen onko tuo provo vai ei niin perusteesi ontuvat pahasti.Siitä miten ihminen kirjoittaa, voi päätellä hyvinkin paljon hänen sivistystaustastaan. Kukaan akateeminen ei kirjoita omaa ammattiaan tai titteliään väärin. Ei tahallaan eikä vahingossa. Kukaan diplomi-insinööri ei esiintyisi tuollaisella feikkitittelillä!
Ja koska herra on kirjoittanut nimimerkkinsä väärin, ei itse avauskaan voi olla totta! - DI_johtaja
War is Peace kirjoitti:
Siitä miten ihminen kirjoittaa, voi päätellä hyvinkin paljon hänen sivistystaustastaan. Kukaan akateeminen ei kirjoita omaa ammattiaan tai titteliään väärin. Ei tahallaan eikä vahingossa. Kukaan diplomi-insinööri ei esiintyisi tuollaisella feikkitittelillä!
Ja koska herra on kirjoittanut nimimerkkinsä väärin, ei itse avauskaan voi olla totta!Olen ihan oikeasti DI ja voin kyllä käyttää nimikettä Johtaja tai DI kun olen sitä molempia. En muuten minäkään palkkaisi tatuoitua ihmistä.
- War is Peace
DI_johtaja kirjoitti:
Olen ihan oikeasti DI ja voin kyllä käyttää nimikettä Johtaja tai DI kun olen sitä molempia. En muuten minäkään palkkaisi tatuoitua ihmistä.
Koska jos olisit akateemisesti koulutettu ihminen, niin osaisit kirjoittaa nimimerkkisi oikein:) Alaviiva ei siihen kuulu ja jokainen DI sen tietää. Johtajista en tiedä.
- ja Specsaversille
War is Peace kirjoitti:
Koska jos olisit akateemisesti koulutettu ihminen, niin osaisit kirjoittaa nimimerkkisi oikein:) Alaviiva ei siihen kuulu ja jokainen DI sen tietää. Johtajista en tiedä.
"Koska jos olisit akateemisesti koulutettu ihminen, niin osaisit kirjoittaa nimimerkkisi oikein"
Ei tuossa niin tainnut edes lukea.
- perkele333
Tosi loistavasti ajateltu firman etua! otetaa huonompi työntekijä vaa sen takia et paremmal oli tatska! tosi hienosti toimittu, tää on sitä muidenkin ajattelua
- Piste.
Kellään täysipäisellä ei ole tatskaa.
- HRD manager
Toimin edellisessä työpaikassani henkilöstöpäällikkönä. Minun edeltäjäni, joka jäi eläkkeelle, kertoi että hän ei upseerina palkannut sivareita. Minä lisäsin myös nämä tatuoidut tähän kategoriaan.
- Hyvinmeni
"Minun edeltäjäni, joka jäi eläkkeelle, kertoi että hän ei upseerina palkannut sivareita"
Niin ja koska jatkoit samalla linjallla oletkin tyoton. - DI myös
Hyvinmeni kirjoitti:
"Minun edeltäjäni, joka jäi eläkkeelle, kertoi että hän ei upseerina palkannut sivareita"
Niin ja koska jatkoit samalla linjallla oletkin tyoton... uutta, että sivareita ei palkata, kun armeija on kuulema niin hyvä "johtamiskoulus".. ilmankos Suomen talouselämä on tunkkaista toistamista...kepulaista kyräilyä ja sarasvuon pelleilyä.
Se on muuten syrjintää....
Ja ymmärrän kyllä, että japsien yms. kansaa heille jotain myydessä pitää ottaa huomioon erinäisiä tekijöitä, mutta kaikki eivät ole ahdasmielisiä, eikä kaikkien firmassa tarvitse olla tekemisissä "vaikeiden markkina-aluiden kanssa". Ei taideta naisiakaan ottaa kovin vakavasti Japanissa...?
Mutra firma voi olla myös edistyksellinen. Esimerkiksi nainen tai yhden tatuoinnin omaava tai tummahipiäinen myyntitykki maailmalla voi jäädä hyvin mieleen ja olla brändi.
Mutta suomalaisfirmoissa ollaan ihan pupujusseja. - DI myös
DI myös kirjoitti:
.. uutta, että sivareita ei palkata, kun armeija on kuulema niin hyvä "johtamiskoulus".. ilmankos Suomen talouselämä on tunkkaista toistamista...kepulaista kyräilyä ja sarasvuon pelleilyä.
Se on muuten syrjintää....
Ja ymmärrän kyllä, että japsien yms. kansaa heille jotain myydessä pitää ottaa huomioon erinäisiä tekijöitä, mutta kaikki eivät ole ahdasmielisiä, eikä kaikkien firmassa tarvitse olla tekemisissä "vaikeiden markkina-aluiden kanssa". Ei taideta naisiakaan ottaa kovin vakavasti Japanissa...?
Mutra firma voi olla myös edistyksellinen. Esimerkiksi nainen tai yhden tatuoinnin omaava tai tummahipiäinen myyntitykki maailmalla voi jäädä hyvin mieleen ja olla brändi.
Mutta suomalaisfirmoissa ollaan ihan pupujusseja.Sorry
- hyvä sinä!!!
niin sitä pitää, annoin plus äänen!
- jakajako
Tää kyllä jakaa mielipiteet.
- Ihmetyskö
On se v-maista kun tatuoidut ihmiset kuvittelevat näyttävänsä hienoilta?
- minävaan90
Hei! Jos olet lisätuloa vailla, kannattaa ottaa vaari neuvoistani:) helppo tapa on logata esimerkiksi readbudiin ja alkaa lukea artikkeleita. Jokaisesta artikkelista saa jonkin verran rahaa ja saatuaan 50 dollaria, sen voi laittaa omalle pankkitililleen.
Tein itse tilin alertpayhin, jonka linkki: https://www.alertpay.com/en/Default.aspx. Tämän jälkeen vaan artikkeleita lukemaan readbudiin. Hmm itselläni on nyt kasassa n. 10€ parin viikon jälkeen, mutta kannattaa tehdä 50€ asti.
Jokaisesta kaverille suosittelusta saa 5€(jos tämä lukee artikkeleita 50€ asti). Itse lukemisesta saa n. 20 senttiä/kpl mutta riittää että vain avaat sivun netissä, ei tarvitse lukea. Kaikki on selkeästi sanottu sivuilla. Suurin osa tienaamisesta tulee näistä kavereille suositteluista. Tässä linkki readbudiin:
http://www.readbud.com/?ref=4806288
Toinen ehdoton ykkönen on vuosia voimassa ollut neobux, jossa ei tarvitse kun klikkailla. Rahan saa nostaa jo 2 dollarin jälkeen. Tässäkin kavereille suosittelemisien määrä lisää tuloja. Voi tienata lopulta muutamasta kympistä useampiin satasiin kuukaudessa, eikä klikkailu vie aikaa. Itse olen saanut nyt melkein dollarin ja suosittelen kavereita jolloin saan automaattisesti noin sata dollaria kuukaudessa. Nii ja jos mietityttää niin nämä dollarit voi siirtää euroina omalle tililleen jos haluaa tai käyttää nettiostoksiin. Tässä linkki: http://www.neobux.com/?r=hardcard - Clean skin
minävaan90 kirjoitti:
Hei! Jos olet lisätuloa vailla, kannattaa ottaa vaari neuvoistani:) helppo tapa on logata esimerkiksi readbudiin ja alkaa lukea artikkeleita. Jokaisesta artikkelista saa jonkin verran rahaa ja saatuaan 50 dollaria, sen voi laittaa omalle pankkitililleen.
Tein itse tilin alertpayhin, jonka linkki: https://www.alertpay.com/en/Default.aspx. Tämän jälkeen vaan artikkeleita lukemaan readbudiin. Hmm itselläni on nyt kasassa n. 10€ parin viikon jälkeen, mutta kannattaa tehdä 50€ asti.
Jokaisesta kaverille suosittelusta saa 5€(jos tämä lukee artikkeleita 50€ asti). Itse lukemisesta saa n. 20 senttiä/kpl mutta riittää että vain avaat sivun netissä, ei tarvitse lukea. Kaikki on selkeästi sanottu sivuilla. Suurin osa tienaamisesta tulee näistä kavereille suositteluista. Tässä linkki readbudiin:
http://www.readbud.com/?ref=4806288
Toinen ehdoton ykkönen on vuosia voimassa ollut neobux, jossa ei tarvitse kun klikkailla. Rahan saa nostaa jo 2 dollarin jälkeen. Tässäkin kavereille suosittelemisien määrä lisää tuloja. Voi tienata lopulta muutamasta kympistä useampiin satasiin kuukaudessa, eikä klikkailu vie aikaa. Itse olen saanut nyt melkein dollarin ja suosittelen kavereita jolloin saan automaattisesti noin sata dollaria kuukaudessa. Nii ja jos mietityttää niin nämä dollarit voi siirtää euroina omalle tililleen jos haluaa tai käyttää nettiostoksiin. Tässä linkki: http://www.neobux.com/?r=hardcardSuurin osa tatuoinnista on kamalan näköisiä. Koko käden tai kropan peittävät ovat todella rumia ja kertovat kantajansa alhaisesta älykkyydestä. Pieni merihevonen naisen olkapäässä tai ankkuri merimiehen käsivarressa ok.
- Johtaja_DI
totuus tähän viestiin. En halua vielä paljastaa kuinka tässä hankkeessa kävi, mutta totuus on se, että tämä ei ollut tarkoitettu provoksi, vaikka se kieltämättä sellaiseksi tuli. En halunnut tällä aloitusviestilläni ketään loukata, vaan antaa ajattelimisen aihetta tatuointien ottamisen järkevyydestä. Olen todellakin koulutukseltani diplomi-insinööri ja ammatiltani johtaja, vaikka monet ovat sitä kirjoituksestani päätellen epäilleet johtuen muutamasta kirjoitusvirheeestä kun jouduin keskeyttämään viestini kesken kirjoituksen. Niin tai näin, itse asia on vakava: harkitkaa kun otatte tatuointeja ihoonne!
- DI myös
.. siinä se..
- Huojuva talo
DI myös kirjoitti:
.. siinä se..
järkevä firma kyllä tietää miten menestyä ja valita työntekijät tasoltaan sellaisia, että edustavat yritystä. Jos ottaa kaverin katuojasta, voi arvata, että ei siinä tulosta synny!
- +38000 €/vuosi
Huojuva talo kirjoitti:
järkevä firma kyllä tietää miten menestyä ja valita työntekijät tasoltaan sellaisia, että edustavat yritystä. Jos ottaa kaverin katuojasta, voi arvata, että ei siinä tulosta synny!
Onneksi me tatuoidut kiikutetaan rahat muihin firmoihin.
- ei mikään sarjakuva
Ihan oiken että kaikki pakanamaankartalta näyttävät tattarimallit jäävät hölöle soitelemaan. Luulevat että ovat muutkin tykkää jos he ite. Ovat pelkää sontaa.
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjj.
Tottahan se on ettei tatuointeja voi pitää kovin edustavina.
Erityisen hassua on miten ihmiset haluavat erityisesti esitellä huonoa makuaan noilla vessanseinätuherruksia muistuttavilla "muodikkailla" tatuoinneillaan.
Ei ainakaan mihinkään vaativampaan hommaan voi ottaa ketään jolla on kelvoton tyylitaju.- Nuorempi vesa
Kyllä ihminen tauointeja ottaessaan on samalla blokannut muutamat työmahdollisuudet elämästään. Onneksi älyköt tajuavat jättää tatskat ottamatta.
- hävettää puolesta
Nuorempi vesa kirjoitti:
Kyllä ihminen tauointeja ottaessaan on samalla blokannut muutamat työmahdollisuudet elämästään. Onneksi älyköt tajuavat jättää tatskat ottamatta.
Tämän keskustelun viestit ovat suurilta osin niin ala-arvoisia, että mietin kannattaako minun edes käyttää aikaani tähän kirjoittamiseen, mutta päätinpä kuitenkin ilmaista kantani.
En ymmärrä, kuinka ihmiset voivat täällä hokea tatuoitujen olevan tyhmempiä kuin "puhdasihoisten". Onko teidän mielestänne myös tummaihoiset tai hiuksensa punaiseksi värjänneet idiootteja?
Itse olen yliopistosta arvostettuun ammattiin valmistunut naispuolinen henkilö. Minulla on kaksi kuvaa ja luulenpa, ettei ystävieni ja aviomieheni lisäksi kukaan edes tiedä niistä. Ne eivät näy koskaan töissä ollessani, ja tämän mukaan olen kuvien paikat suunnitellutkin. Joku täälläkin sanoi, että miksi kuvia otetaan jos halutaan sitten peittää niitä. En ehkä haluaisi peittää niitä, mutta ymmärrän että kaikkia kuvat eivät miellytä, ja siksi pidän ne työaikana piilossa. En siis ole idiootti, joka tyrkyttää tatuointeja muille, kuten nämä "puhdasihoiset" täällä tyrkyttävät omaa ajatusmaailmaasa hyväksymättä muiden erilaisuutta. Minä hyväksyn, etteivät kaikki pidä tatuoinneista ja otan sen huomioon työympäristössäni.
Yleisesti ottaen voin sanoa, etten ikävä kyllä ole yhtään hämmästynyt tässä viestiketjussa ilmenevistä asenteista. Suurin osa suomalaisista on rasistisia ja sulkeutuneita, ja kiitos taas tämän ketjun kyseinen mielikuva vain vahvistuu. - Arvailija '
hävettää puolesta kirjoitti:
Tämän keskustelun viestit ovat suurilta osin niin ala-arvoisia, että mietin kannattaako minun edes käyttää aikaani tähän kirjoittamiseen, mutta päätinpä kuitenkin ilmaista kantani.
En ymmärrä, kuinka ihmiset voivat täällä hokea tatuoitujen olevan tyhmempiä kuin "puhdasihoisten". Onko teidän mielestänne myös tummaihoiset tai hiuksensa punaiseksi värjänneet idiootteja?
Itse olen yliopistosta arvostettuun ammattiin valmistunut naispuolinen henkilö. Minulla on kaksi kuvaa ja luulenpa, ettei ystävieni ja aviomieheni lisäksi kukaan edes tiedä niistä. Ne eivät näy koskaan töissä ollessani, ja tämän mukaan olen kuvien paikat suunnitellutkin. Joku täälläkin sanoi, että miksi kuvia otetaan jos halutaan sitten peittää niitä. En ehkä haluaisi peittää niitä, mutta ymmärrän että kaikkia kuvat eivät miellytä, ja siksi pidän ne työaikana piilossa. En siis ole idiootti, joka tyrkyttää tatuointeja muille, kuten nämä "puhdasihoiset" täällä tyrkyttävät omaa ajatusmaailmaasa hyväksymättä muiden erilaisuutta. Minä hyväksyn, etteivät kaikki pidä tatuoinneista ja otan sen huomioon työympäristössäni.
Yleisesti ottaen voin sanoa, etten ikävä kyllä ole yhtään hämmästynyt tässä viestiketjussa ilmenevistä asenteista. Suurin osa suomalaisista on rasistisia ja sulkeutuneita, ja kiitos taas tämän ketjun kyseinen mielikuva vain vahvistuu.Meistä tuntui täällä pöydän ääressä, että taisi kolahtaa jotenkin - kyllä minä voisin arvata kenellä on ja kenellä ei jo ulkonäöstä, vaikkemme näkisi noita kuviasi. Laitapa pari kuvaa, niin arvaamme kumpi sinä olet ja toinen tietysti ilman tatuointeja oleva kaverisi.
- joopsjoops
Helvetin hyvin sää vessanseinään ainakin piirrät kun ne sun mielestä siltä näyttää. ja aika pitkä paska saa olla et kerkeet sellasii ees tekeen.
- cfgykjdgjkdg
joopsjoops kirjoitti:
Helvetin hyvin sää vessanseinään ainakin piirrät kun ne sun mielestä siltä näyttää. ja aika pitkä paska saa olla et kerkeet sellasii ees tekeen.
Piirtele vessojen seiniin, enkä myöskään halua sen tyyppisiä kuvia itseeni.
Viimeksi tuli jonkun olkapäässä vastaa omituinen tuherrus, joka ehkä esitti intiaania.
Ihmishahmo kuitenkin ja yhtä heikon tekee kuka hyvänsä lyijykynällä parissa minuutissa.
Oli sillä muitakin ja kaikki jotenkin epämääräisiä ja kehnoja.
Ihmisellä täytyy olla todella heikko maku että menee jonkun tuhertelijan sutattavaksi ja sitten on vielä ylpeä niistä.
- uudeltamaalta
itsekkään en palkkaa tatuoitua ihmistä töihin .luulisi ihmisten tajuavan et tatuointi oli muotia vuosia sitten joten muoti juna meni jo.elkää enää ottako töherryksiä ihollenne.on typerää perustella hankkimaansa tatuointia jollakin elämän tilanteella tms. ja mitä naisiin tulee tatuoitu nainen ei ole mielestäni mitenkään haluttava.tatuointi on tehokas naisellisuuden tappaja
!!.tapailin 5kk sitten yhtä tosi mukavaa neitosta mutta en halunnut jatkaa suhdetta koska en voi sietää tatuoituja naisia. nyt kuljen onnellisena tatuoimattoman neitoni kanssa,on muuten söötti pakkaus.ei mikään piirustus lehtiö.- Järkeväkin
Hylky tuli myös minun tatuoidulle naiselle kun en enää jaksanut katsoa moista viritystä. Etenkin naiset, älkää ottako tatuointeja1
- ;) ...
Järkeväkin kirjoitti:
Hylky tuli myös minun tatuoidulle naiselle kun en enää jaksanut katsoa moista viritystä. Etenkin naiset, älkää ottako tatuointeja1
Sulla on ainakin sarkasmi hallussa kun tuollaisen nimimerkin valitsit...
- Alan Mies
http://motherless.com/40292AF
Sullekin pitäisi tehdä sama...- mitähelvettttiä
Onks toi aito toi video? Vitun sairasta kyl jos on
- hyi hyi olkoon
iso, näkyvä tatuointi kertoo aika paljon ihmisestä - eikä todellakaan mairittelevasti.
Tietty jos työpaikassa on kyse prätkäkorjaamosta tai auto tuunausliikkeestä niin
mitä väliä mutta ns toimistotöissä on väliä.
Toiseksi, tatuointi on todella typerää ja lapsellista- onneksi olkoon!!!
Juuri sinunlaiset velliperseet pitäisi puukottaa grillijonossa ja antaa puukottajalle kunniamitali.
- Nahkahattuinen tyttö
Näin nahkaliikkeen myyjällä Vantaalla tatuointeja kesäkelillä ja jäi sitten ostoaikeet ja menin turkkilaiselle firmalle tekemään ostokset...ei kotimaista - tatuoinnit syynä!
- foliohattuinen poika
Näin suojatiellä jalankulkijan. Ei näkynyt tatuointeja joten painoin kaasua ja ajoin yli. Tatuoimattomuus syynä.
- Varmasti_Puhdas
foliohattuinen poika kirjoitti:
Näin suojatiellä jalankulkijan. Ei näkynyt tatuointeja joten painoin kaasua ja ajoin yli. Tatuoimattomuus syynä.
Tämä foliohattu on hyvä esimerkki miksi tatuoituja ei palkata. Kaverilla on varmaan otsaan tatuoitu IDIOOTTI. Älykkyysosamäärä ei varmasti alarimasta paljon nouse.
- Mensankin jäsen
Varmasti_Puhdas kirjoitti:
Tämä foliohattu on hyvä esimerkki miksi tatuoituja ei palkata. Kaverilla on varmaan otsaan tatuoitu IDIOOTTI. Älykkyysosamäärä ei varmasti alarimasta paljon nouse.
Luulen että koirallanikin on suurempi äo kuin foliohattuisella pojalla. Kukaan ei-tatuoitu ei käyttäytyisi noin idioottimaisesti.
- varmasti fakta!
Varmasti_Puhdas kirjoitti:
Ei ole tatuointeja mutta kohta on. Mutta mielelläni tappaisin sinunlaisen jos sopiva tilaisuus tulisi.
- PerseErkki
varmasti fakta! kirjoitti:
Ei ole tatuointeja mutta kohta on. Mutta mielelläni tappaisin sinunlaisen jos sopiva tilaisuus tulisi.
Mielelläni tapaisin sinut homoystäväni.
- HYI OLKOON!
Hienoa huomata että vielä löytyy sinunlaisia pinnallisia joille vain ulkokuori merkkaa. Onneksi tuo hakija ei joutunut kärsimään sinun kieroutuneesta luonteestasi. Tiedä mitä sairaita fantasioita sinun päässäsi pyörii kun kuori on noin tärkeä. Jopa niin tärkeä että hakijoiden ammattitaito on toissijainen. Taidat etsiä sellaisia laihoja kauniita miehiä. Tunnet varmaan syvää yhteenkuuluvuutta sellaisten kanssa? Kotona käytät postimyynnistä tilattuja tiukkoja naisten housuja ja ehkä alusasuja? Töissä leikit pesunkestävää heteroa, kuten alaisesikin. Saunailloissa pienessä humalassa kulissisi alkavat horjua ja siksi olet rajoittanut alkoholinkäyttöäsi?
Osui ja upposi? - dfhndf
lol iiks sil on tatska. vittu ookko vähä hikke?
- AnTi-iDiOt
Tatuointi ei kerro ihmisestä mitään. On typerää olla palkkaamatta ihmistä jonka itsekin koit päteväksi työntekijäksi vain sen takia että paljastuikin tämä tatuointi. Ilmeisesti kun johtoasemaa tavoiteltiin niin kyseinen henkilö olisi puku päällä muutenkin kulkenut työpaikalla niin mitä väliä jos siellä vaatteiden alla on joku kuva piilossa? Se työntekijäkin on vain ihminen jolla on oikeus tehdä vapaa-aikanaan mitä hän haluaa ja elää niinkuin hän haluaa. Jos työasiat hoidetaan kunnialla eikä kuva edes näy niin miksi pitää vollottaa tälläisestä asiasta joka liittyy kyseisen ihmisen henkilökohtaiseen elämään? Se on näiden valittajien ongelma, ei tatuoitujen.
Ja turhaan te vanhat käntyt valitatte niistä kuvista ja siitä, kuinka rumilta ne (teidän mielestänne) näyttävät kun me ollaan vanhoja. Te ette ole sitä näkemässä ja siinä vaiheessa kun meidän sukupolvemme on vanha niin silloin kaikilla on niitä ruttuisia kuvia ihossaan ja se tuskin häiritsee enää ketään. - ViiksiValluVahainen
käytit turhaan aikaa haastatellaksesi hakijat kaikki kun olisit voinut tarkistaa asian heti.
Ja jos hakija oli ylitse muiden? Mitä luulet minne hän nyt seuraavaksi menee? Luultavasti kilpailijasi palvelukseen! Järki käteen, ylitse muiden olevia ei päästetä käsistä! Mikäli asia näin oli. Vaan ne palkataan ja varovaisesti sitten hetken päästä ehdotetaan että josko poistattaisit tuon tatskan käsivarresta firman piikkiin.
Ei mikään pakko ole mutta voitaisiin tarkistaa sitä palkkaakin sen jälkeen..... - Tatuoitu ja Pätevä
"yksi näistä kolmesta hakijasta oli ylitse muiden. Olimme jo melkein tekemässä työsopimusta kun huomasin hänellä olevan käsivarressaa iso tatuointi."
Eikö olekin yllättävää että tatuoitu voi olla pätevämpi kuin tatuoimaton? Jos vetää päänsä ulos omasta perseestä, huomaa ympärillään paljon uusia asioita... - ja rumia
En ota tatuoimattomia tai pitkätukkia ollenkaan hommiin.
- Johtaja_DI
Olin palkkaamassa organisaatioomme johtavaan asemaan henkilöä ja lukuisten hakemusten sekä haastatteluiden jälkeen loppusuoralle valikoitui kolme henkilöä. Nämä kaikki kolme kävivät soveltuvuusarvioinnissa eli ns. testissä. Testin ja omankin arvioni mukaan yksi näistä kolmesta hakijasta oli ylitse muiden. Olimme jo melkein tekemässä työsopimusta kun huomasin hänellä olevan suussaan hampaat. En mitenkään voinut moista hyväksyä ja ajatella että hampaat suussa hän edustaisi organisaatiotamme. Ihmisten kyllä kannattaisi vakavasti harkita tätä nykymuotia, jossa ihannoidaan omia hampaita. Kaikkein kamalinta on kun naisella on suussa hampaat, kun on olemassaan lyhyehkö ja vähän pyöreä - hyi olkoon!
- ei koulutusta ei joh
Ettehän vai usko, että aloittaja on sitä mitä sanoo olevansa.
Ei varmasti..Keksitty juttu hyvin näytti uppoavan - Johtaja_DI
Tyhmä kopiointi. Rikoit sitä paitsi tekijänoikeuksia!
- Johtaja_DI
Johtaja_DI kirjoitti:
Tämä viesti oli hampaattomalle:
- JOPE ~
Oikeassa olet!
- Morjens.
Meillä oli vastaava tapaus, mutta lisänä oli vielä nenärengas.
Sanoimme tyypille että ota rengas pois nenästä ja peitä tatuointisi, niin tehdään sopimus. Tyyppi sanoi että kyllä se käy.
Palkkasimme tyypin ja olemme erittäin tyytyväisiä hänen työpanokseensa. Jos kyseessä on sama henkilö, olemme vain kiitollisia teille, koska saimme näin pätevän henkilön meille töihin. Kielitaito ja sosiaalisuus on auttanut asiakkaitamme. Asiakkaat kertovat toisilleen, minkä geschäftspartnerin kanssa toimivat.- J.R.
Kun palkataan väkeä, olen huomaanut että ensin kannattaa kysyä tyypiltä:
-Oletko kiinnostunut juuri tästä työstä? - Vastaus kertoo paljon. Epäröinti laskee pisteitä.
-Uskotko Jumalaan? Jos henkilö epäröi, se kertoo epäluulosta itseä kohtaan.
- No saatana! Tähän kommenttiin vastaus kertoo paljon työnhakijasta.
Näiden jälkeen voi kysyä ammattitaidon vaatimmia kysymyksiä.Esimerkkinä: minkälaisella avaimella avaat 17mm. pultin? Millä perusteella induktiomoottori toimii? Entä jos se ei toimi, niin miksi se ei toimi?
Kun tulee tarvetta palkata lisää väkeä, ovat Suomalaiset ammattitaitoiset henkilöt etusijalla.
J.R.
- Normi kuraa
Nää on just näitä mikkihiiriä jotka ovat päässeet johtajaksi johonkin firmaan lukemalla aivonsa paskaksi. Ei mitään käytännön kokemusta alasta / siitä mikä oikeasti vaikuttaa tulokseen. Yleensä nämä mikkihiiret tekevät sellaisia päätöksiä ja muutoksia jotka ajavat tuloksen syöksykierteessä pohjalukemiin.. Noh, sitten mietitään että mistä säästetään vaikka ammattitaitoinen kaveri saisi firman uuteen nousuun ihan pienillä muutoksilla. Ensin pitää potkia nämä mikki hiiret pois, jotka ajattelevat näin suppeasti ja ovat lukeneet ne aivonsa soossiksi, sitten pannaan prosessit kuntoon ja tuloksia tulee ihan automaattisesti! (ilman mikkihiiriä!) Palkkaa vaan samanlainen saippuapalanen sinne millainen sinäkin varmasti olet!!!
- Muuan akka
onkin saanut vilkkaan keskustelun aikaan.
En ole lukenut kaikkia mielipiteitä, mutta asiakaspalveluun en ottaisi henkilöä, jolla on näkyvät tatuoinnit. Ovat todella inhottavan näköisiä ja tekevät kantajastaa luuserin oloisia.
Vielä kamalampaa olisi ottaa töihinsä ihminen, jolla on naamassa lävistyksiä. Aivan hirveitä, en voi edes katsoa henkilöä, jolla on huulissa ja kulmissa lävistyksiä. En jaksa ymmärtää, mikä saa esim. nätin tytön tai komean pojan rumentamaan itsensä moisilla koristuksilla. Ketään ne ei kauniiksi tee. Korvarenkaat ovat ainoa lävistys, minkä hyväksyisin työntekijältäni.
Toivon vain, että moinen muoti menisi äkkiä pois. - olet lehmä
Muuan akka kirjoitti:
En ole lukenut kaikkia mielipiteitä, mutta asiakaspalveluun en ottaisi henkilöä, jolla on näkyvät tatuoinnit. Ovat todella inhottavan näköisiä ja tekevät kantajastaa luuserin oloisia.
Vielä kamalampaa olisi ottaa töihinsä ihminen, jolla on naamassa lävistyksiä. Aivan hirveitä, en voi edes katsoa henkilöä, jolla on huulissa ja kulmissa lävistyksiä. En jaksa ymmärtää, mikä saa esim. nätin tytön tai komean pojan rumentamaan itsensä moisilla koristuksilla. Ketään ne ei kauniiksi tee. Korvarenkaat ovat ainoa lävistys, minkä hyväksyisin työntekijältäni.
Toivon vain, että moinen muoti menisi äkkiä pois.Milloin sinä ja sinunkaltaiset ihmiset tajuaa sen että kauneus on katsojan silmässä? Sinäkin voit olla helvetin ruma harakka jonkun mielestä mutta oikeuttaako se toisen mollaamisen jos ulkoinen olemus ei miellytä? Olet fasistinen ja pinnallinen käntty, ruma ihminen sisältä ja ilmeisesti myös ulkoa.
- kyrvänrenkaat
Muuan akka kirjoitti:
Toivon vain, että moinen muoti menisi äkkiä pois."Toivon vain, että moinen muoti menisi äkkiä pois."
Tämä muoti on ollut olemassa vasta vaatimattomat 5000 vuotta. Taitaa olla hetkellinen ohimenevä ilmiö...
Ehkä jotkut henkilökohtaiset tatuoinnit jossain ei näkyvillä ymmärrän, mutta muuten tatuoinnit on kuin idioottilävistykset. Minun mielestä ne kuvastaa ihmisen kyvyttömyyttä ja/tai rohkeutta ilmaista itseään sanoin.
- Pekka ~
Onko Kallasvuolla tauointi?
- Johtaja_DI
Olen homo ja YLPEÄ SIITÄ!
- jäbä2
olen nyt 30v sälli, eikä mulla ole yhtään tatuointia eikä tule, enkä todellakaan ole ollu mikään nörtti, rikokset tehty nuorena ja huumeetkin kokeiltu.. nyt kun katsoo saman ikäisä kavereita niin niiltä saa paikkaa etsiä missä ei ois tatskaa, sitten ku katsoo nyky teinejä, niin niillä on joka puolella kans räiskeitä. En kyllä minäkään palkkaisi sellaisia tyyppejä, ja sit viel nuoret kauniit muijat pilaavat vartalonsa tatuoinneilla, hyi saatana!
- tsirk
Ensimmäinen tatuointi pitää ehdottomasti otta otsaan. Saa sitä erottuvuutta ja näkyvyyttä
- Alan Mies
tsirk kirjoitti:
Ensimmäinen tatuointi pitää ehdottomasti otta otsaan. Saa sitä erottuvuutta ja näkyvyyttä
Voi tehdä sulle sellaisen silmien väliin, 9-millisellä...
- voi saatana
Alan Mies kirjoitti:
Voi tehdä sulle sellaisen silmien väliin, 9-millisellä...
ottaisi töihin sellaista henkilöä kuka ajaa Japani,Kiina,Korea tai Intialaisella autolla!!
Ja auta armias jos on Dresmanista ostettu puku/paita!!
Sen verran vielä vieraista kulttuureista ja heidän suvaitsevaisuudestaan tatuointeihin että esim. Japanissa koko käden tai selän tatuointia ei varmasti katsota hyvällä koska heidän mafiallaan on kyseisiä symboleita. MUTTA minä tai sinä Suomalainen siellä vastaavasti tatuoituna ei todellakaan aiheuta suurta kohinaa "rahvaan" parissa.
- asdfghhjkl
Pitäisi ottaa töihin pätevyyden perusteella. sisslä ei saisi olla mitään merkitustä onko juku tatuonti tai ei.
- lollotetaan
täällä kaikki ihan kympillä ^^
lol ^^
ei suomi24 foorumilla kuule kirjoittele yritys johtajat joitten yritys on niinkin suuri et voi käyttää sanaa organisaatio ^^ loool ^^
korkeintaa sosiaalifmojen ja kyläyhdistysten "pomot" kirjoittelee tänne - a
Tietyissä ammateissa tatuointi ei käy , mutta toisissa siitä ei ole mitään haittaa .
esim,itse vieroksun tatuoitua lääkäriä yhtäpaljon kuin mustaa "ibrahim mohamediakin" lääkärinä...- voi ristus
no huhhu! Otan just niin monta tatuointia kun haluan eikä siihen päätökseen vaikuta mikään itseään ylitärkeänä pitävä työnantaja. Jollen kelpaa tälläisenä kun oon, niin palkkaa joku toinen joka voi hyvällä tuurilla olla sata kertaa laiskempi työntekijä, mutta pitäähän se ottaa koska sillä ei ole tatuointeja.. Nyt ne valot päälle.
- Ammattimies.
Kyllä nuo maailman vanhimman työn edustajat suurimmalta osalta käyttävät tatuointeja, mistähän lie tuo merkkaus perua? Kielikoru on näillä myös tyydyttämässä asiakkaitten tarpeita?
- ...........
joo, itse ole terveydenhuoltoalallla ja kyllä usko menee työntekijään , joka tulee tatuointi käsivarressa tai muualla näkyvällä paikalla töihin...kamalaa.
- Tj58
Uskoni menee jokaiseen alaiseeni, joka kehtaa tuoda esiin suvaitsemattomuutensa.
Olkoon ulkonäkö rasisti omalla ajallaan, muttei minun maksamallani ajalla.
Saneeraan kyseiset henkilöt heti pois mikäli sortuvat yleistämiseen ulkonäön perusteella. Nämä eivät kykene hyvään asiakaspalveluun, jos se tulee "nenän vartta pitkin" tahi pyörittämään hyvää työilmastoa, jos työkavereiden ulkonäkö vie mielenrauhan. Nykymaailma on mitä on eläkää siinä ja älkääkä fakkiintuko menneisyyteen.
Suvaitsemattomuus on alhaista. Hyvillä tavoilla tässä maailmassa pärjää.
Olen pahoillani, jos jotkut ovat eläneet rasistisessa ilmapiirissä, jossa erilaisuus on pahe. Tässäkin ketjussa tatuoimisesta puhutaan, kuin se olisi suoraan saatanasta. Ei voi kuin ihmetellä kyseisten kommenttien ankeita aivoituksia.
Ja nihilisteille tiedoksi tiedän hyvät tavat, tilanteen tajun ja toisen ihmisen kunnioittamisen.
Suvaitsemattomuutta ei tarvitse eikä kenenkään pidä hyväksyä.
- Iso Vaalee
Tatuoidut eivät edes hae sen kummempia virkoja, idiootteja ja kouluttamattomia kun ovat.
Henkilökohtaiset okemukset tatuoiduista miehistä ovat aivan kamalia. Juoppoja joka ainoa. Nyrkkiä tuli tämän tuosta.
Enää en päästä ainuttakaan tatuoitua iholle!- ghbrewh
Ai siis yleistetään.
Jokainen suomalainen on juoppo. Jokainen venäläinen on huora, ruotsalaiset on homoja, jokainen joensuulainen on skini jne jne.
Eikö yleistys olekkin upea asia ja osoittaa kuinka aivot on narikassa yleistäjällä. - deret
:))
Tajuatko yhtään mitä kirjoitat ostarinruusu? Osoitit tuolla vain sen mitä itse olet kokenut. Onko silloin vika jossakin ryhmässä vai sinussa?? :D Muuta pois sieltä slummista tai ala edes viettämään aikaa siellä missä voit tavata kunnon kansalaisia, ostarin pubi tuskin on se paras mesta.
Tatuoijana olen tavannut akateemisesti koulutettuja ja kaatopaikanvahteja. Kummissakin ryhmissä on varmasti nyrkkejä käyttäviä ja hyvin helliä tyyppejä. Herran jumala sentään siis jokainen on yksilö siis....ou mai gaad!
- Iso Vaalee
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010092612410965_vi.shtml
Tatuoinnit ovat muiden silmissä oksettavia. Edes pornolehteen on turha haaveilla päästä levittelemään revaansa tatuoituna.
No, onneksi niistä pääsee eroon. Ainakin ne saa vaalennettua. Halpaa se ei ole, mutta laseroinnin hinta ei ole mitään sen rinnalla, että koko elämä on pilalla typerän kuvan takia. - Perus Duuni Pekka
Olen perus duunari ja minulla on paljon tatskoja, koska olen myös jengi soturi. Meillä on oma moottori pyörä kerho nimeltä Satan´s Club MC. Siinä on toistai seksi kolme jäsentä minun lisäksi, Pate, Jarkki ja Natsi.
Olen saanut aina töitä vaikka minulla kädet täynnä tatu ointeja. Natsillakin on haka risti tatu ointi otsassa ja silti on saanut töitä järjestyksen valvojana erillaisista kerhoista.
Itse olen raksa mies. Tosin olen aina tehnyt pätkä töitä vuokra firman kautta.- Ironmikess.
rauhotutaampa siinna! AHahAH PERUSDUUNARI-TYOTON SINA OLET JA AITIN HELMOISSA
- mimikoo
Ei tämmösistä jutuista kannata hyvät ihmiset provosoitua, vaikka toi alotus oliskin totta, niin itsehän siinä hyvän työntekijän vaan menettää :) Se, että nää tämmöset ihmiset jaksaa tulla tänne palstalle kirjottelee tollasia juttuja, kertoo vain ja ainoastaan niistä itsestään ja omasta tyhmyydestään, ei mistään muusta :)
Joillain ihmisillä nyt vaan on näköjään sitä aikaa vähän liikaakiin ja todennäköisesti siihen lisäksi jotain ongelmia itsensä kanssa, kun tulevat tänne kirjoittelemaan tuommoisia. Ei itselle tulis mieleenkään mennä provoilemaan jonnekin palstalle, minkä aihe ei itseä kiinnosta pätkääkään :) Mä tykkään ite keskittyä elämässä mieluummin niihin asioihin, mitkä mua kiinnostaa.- Pulmunen-1
Tulijoita on pilvin pimein, että tuskin kannattaa palkata sellaista, jolla on lähes jokaisen muun mielestä ruma tatuointi nahassaan.
Tatuointi on selvä merkki kapinahenkisyydestä, eikä sellainen kuulu yhteenkään työyhteisöön.
On varmaan olemassa mukaviakin tatuoituja, mutta myös kaikki alkoholistit ovat mukavia. Pitää olla nöyrä saadakseen viinarahat. Tatuoidun pitää olla kuin kusi sukassa, että normaalit ihmiset eivät pelästy ja tule potkuja. - mimikoo
Pulmunen-1 kirjoitti:
Tulijoita on pilvin pimein, että tuskin kannattaa palkata sellaista, jolla on lähes jokaisen muun mielestä ruma tatuointi nahassaan.
Tatuointi on selvä merkki kapinahenkisyydestä, eikä sellainen kuulu yhteenkään työyhteisöön.
On varmaan olemassa mukaviakin tatuoituja, mutta myös kaikki alkoholistit ovat mukavia. Pitää olla nöyrä saadakseen viinarahat. Tatuoidun pitää olla kuin kusi sukassa, että normaalit ihmiset eivät pelästy ja tule potkuja.Ok :D ennakkoluulottomuus kunniaan ja niin edespäin...
- ASDASASA
asuessani tanskassa sai nahdä tatointeja m o n e l l a! harva sellainen jolla ei ollut jossain näkyvillä tatuointia. aikamoista jos yksi tatuointi painaa enemmän kuin "ylitse muiden" pärjänneen hakijan taidot. enpä haluaisi olla sinulla töissä.
!!VITTU MITÄ PASKAA!!
Mullon ainakin 8 kuvaa molemmat kämmenselät ja ranteista taipeisiin asti ja selässä ja rinnassa.
Ja palveluammatista mä oon tälläkin hetkellä palvelu ammatissa ja tekemisissä jokapäivä ihmisten kanssa. 1 vähän säikähti ja se oli mun työpari alkuun. Rääpi siinä päätänsä päivän mulle ja sit murahdin takas että jos ei oo mitään positiivista sanottavaa niin pitää sitten päänsä kii. asiakas vieres kuuli sen vielä ja olisit nähny kuin levee hymy sillekki tuli.
Joo Huomasin tossa ittekkin että aika vaikee saada töitä sen jälkeen kun on julkisel paikal kuvaa sitä ennen ei mitään ongelmaa.
Pitänee vissiin alkaa ittekkin sit Suvaitsemattomaksi ja hommata vielä se 1% merkki jostain ja sit ku huomaa että kuvan takii jää työ saamatta niin olla kans ystävällinen ja tirpasta turpaan sitä urpoo joka elää Perkeleen keskiajalla nyt on 2000 luku eikö voitas jo sopeutuu siihen että ihmiset on erilaisia ja ihmisillä on erilaiset halut ja näkemykset. Ei elämää voi elää kirjaa lukemalla se täytyy elää.- M.O.T.
Näin toisessa EU-maassa:
Mercadona parantaa imagoaan työntekijöiden avulla
Päivittäistavaraketju on tiukentanut työntekijöidensä ulkonäkövaatimuksia.
Uusien linjausten mukaan naispuolisten työntekijöiden tulee käyttää töissä luomiväriä sekä huulikiiltoa, mutta hillitysti. Miespuolisia työntekijöitä taas on kielletty tulemaan töihin ajamatta partaa. Mikäli partaa haluaa pitää, tulee sen olla siisti ja huoliteltu.
Ketjun mukaan uudet ulkonäkövaatimukset ovat osa työntekijöiden univormua.
Jo aiemmin se on kiltänyt työntekijöiltään lävistykset ja tatuoinnit.
Ketjulla on Espanjassa yli 60 000 työntekijää.
http://www.uusifuengirola.fi/epaper/832029050225232/ sivu 23
Tatuoitu ei pääse edes kaupan kassalle, eikä siivoamaan. - dsafas
Täysin oikein toimit. Naurettavaa ja lapsellista piirrellä omaan kehoon.
- Ei Di
tee noin paljon kirjoitusvirheitä.
- 1-luovuttaja
http://www.mercadona.es/corp/ing-html/images/content/rinconjamon.jpg
Ei tuohon voi edes kuvitella ketään lävistettyä ja tatuoitua ties mitä tauteja kantavaa iljetystä.
Hamppareille on omat hommansa, eikä ne ole ihmisten ilmoilla, vaikka kuinka kuvittelisitte.
Käykääpä verenluovutuksessa, niin teille kerrotaan millainen on puhdas ihminen. - respectit
Onpas cool tatuointi! http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/raaka-murha-jarkyttaa-seka-usassa-etta-australiassa/art-1288414493501.html
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134