tai ei ole mitään epäselvyyttä, mutta mitä hyötyä/haittaa on jos etukäteen tekee lähtöselvityksen.
itse olen kiltisti aina jonottanut lentoyhtiön tiskillä ja sieltä saannut laput kouraan, olen mennyt turvatarkstukseen.
nyt kiinnostaa, jos jo edellisenä iltana tekisin lähtöselvityksen, vaikka netissä. niin pitääkö lentoyhtiön tiskille viellä jonottaa, entäs laukkujen selvitys. pitääkö ne jättää samaan aikaan kun tekee sitä selvitystä.
oon koettannu lukea läpi nämä muitten tekemät kysymykset ja en ole saanut selvyyttä
meitä on lähdössä 4 2ryhmä, liput ostettu erikseen 4 2 , pystyykö lähtöselvityksessä saamaan meidät lähekkäin,koska joukossa on lapsia?
Lähtöselvityksestä epäselvyyksiä
7
997
Vastaukset
- eri tapoja
Puhut niin yleisesti, ettei pysty vastaamaan, pitäisi tietää ainakin millä lentoyhtiöllä aiot matkustaa. Eri systeemi esim. Ryanairilla, missä kotona tehty lähtöselvitys on pakollinen eikä paikkavarausta ole, eri Lufthansalla - heillä siis voit valita paikat netin kautta tai automaattisevityksessä itse.
Jos lähtöselvityksen tekee etukäteen niin yleensä tällöin voi itse klikkailla tietokoneen ruudulta vapaana olevista istumapaikoista ne itselle/perheelle sopivimmat. Tämän jälkeen voi tulostaa tarkastuskortin ja/tai pyytää varmistuksen puhelimeen.
Jos olette tehneet lähtöselvityksen netissä ja saaneet tarkastuskortit sopivilla istumapaikoilla niin silloin voi viedä matkatavarat BAGGAGE DROP tiskille eikä tarvitse mennä LÄHTÖSELVITYS jonoon jonottamaan. Siitä sitten turvatarkastuksen kautta koneeseen.
Jos varauksessa tai istumapaikoissa on jotain epäselvää niin asian voi AINA selvittää lähtöselvitystiskillä lähtöselvitysaikojen puitteissa. (ja tietty mahdollisimman ajoissa)
Myös internet selvityksessä voi selvittää yleensä useampia varauksia samanaikaisesti.Lähtöselvitys sivulla on yleensä viimeisellä sivulla nuoli tee seuraava selvitys tai jos ei ole niin sitten vain tekee 2 selvitystä peräkkäin. Tuskin niitä viereisiä istumapaikkoja just sillä hetkellä varataan. Ja ne voi sitten taas vielä vaihtaa lähtöselvitystiskillä jos vain on mahdollista.
Tuolla vielä muuta tietoa lentokentiltä >>> http://lentomatka.blogit.fi/
Hyvää matkaa!- mie oon mualta
no nyt selvisi tuokin propleema spanairilla on tarkoitus lentää, joten nettiselvitys varmaan on tehtävä, jos se vaan onnistuu. tai sitten tarpeeks aikaseen kentälle jonottamaan.
- Tietoa kaipaava
Tuo mahdollisuus lähtöselvitykseen itsepalveluna kuulostaa kätevältä, mutta taitaa onnistua edelleen vain tietyillä lentoyhtiöillä? Päteekö ne myös lomalentoihin ja esim. TCA:le? Vaikuttaako se kentälle tuloaikaan ja miten?
Jos sen saa kuitenkin tehtyä, niin mistä ja miten saa ne lentonumerotarrat laukkuihin? Ne pitää kuitenkin jostain saada, joten taitaa olla se ja sama jos jonottaa siellä lähtöselvityksessä. Ainakin voi sitten luottaa että asiat menee oikein, kun ei ole kokemusta itsepalvelu check-inistä. Paikoilla ei ole niin suurta merkitystä.
Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.- hessulivie
Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, joka yhtiöllä on omat käytäntönsä ja nekin vaihtelevat ajan ja paikan mukaan. Jos matkalaukkuja haluaa selvittää, ne on yleensä kuitenkin hoidettava tiskillä (Lufthansalla on ainakin Münchenissä ja Franfurtissa siihenkin itsepalveluautomaatteja) Usein sitä varten on olemassa omat Baggage Drop jonot, jotka vetävät nopeammin koska tiskillä ei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Ja vaikka sitten joutuisitkin tavalliseen lähtöselvitysjonoon, ainakin säästät hieman omaa ja muiden aikaa jos olet jo itsesi selvittänyt etukäteen. Yleensä kyllä pystyvät baggage drop tiskeilläkin auttamaan, jos jotain on sählännyt selvityksessään, joten suosittelen kyllä tekemään sen jo etukäteen jos vain mahdollista.
Käytännöt muuttuvat eri yhtiöillä kaiken aikaa, mutta trendi on selkeä, että tavallisia matkustajia painostetaan itsepalveluun. Ääriesimerkkinä Ryanair, jolla käy aika kalliiksi, jos paikalle saapuessa ei ole lähtöselvitystä tehtynä ja itse tulostettua tarkastuskorttia. Perinteiset yhtiöt etenevissä määrin joko suosittelevat tai pakottavat ennen jonoon menemistä hoitamaan selvitys automaatilla, jos sitä ei ole netissä etukäteen tehnyt. Niillä joilla automaatteja on, homma hoituu silläkin, mutta niihin saattaa olla kentällä jonoa. Joskus jopa pidempi kuin baggage droppiin. - 16+12
hessulivie kirjoitti:
Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, joka yhtiöllä on omat käytäntönsä ja nekin vaihtelevat ajan ja paikan mukaan. Jos matkalaukkuja haluaa selvittää, ne on yleensä kuitenkin hoidettava tiskillä (Lufthansalla on ainakin Münchenissä ja Franfurtissa siihenkin itsepalveluautomaatteja) Usein sitä varten on olemassa omat Baggage Drop jonot, jotka vetävät nopeammin koska tiskillä ei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Ja vaikka sitten joutuisitkin tavalliseen lähtöselvitysjonoon, ainakin säästät hieman omaa ja muiden aikaa jos olet jo itsesi selvittänyt etukäteen. Yleensä kyllä pystyvät baggage drop tiskeilläkin auttamaan, jos jotain on sählännyt selvityksessään, joten suosittelen kyllä tekemään sen jo etukäteen jos vain mahdollista.
Käytännöt muuttuvat eri yhtiöillä kaiken aikaa, mutta trendi on selkeä, että tavallisia matkustajia painostetaan itsepalveluun. Ääriesimerkkinä Ryanair, jolla käy aika kalliiksi, jos paikalle saapuessa ei ole lähtöselvitystä tehtynä ja itse tulostettua tarkastuskorttia. Perinteiset yhtiöt etenevissä määrin joko suosittelevat tai pakottavat ennen jonoon menemistä hoitamaan selvitys automaatilla, jos sitä ei ole netissä etukäteen tehnyt. Niillä joilla automaatteja on, homma hoituu silläkin, mutta niihin saattaa olla kentällä jonoa. Joskus jopa pidempi kuin baggage droppiin.Olen huomannut, etä lähtöautomaatteja on kehittänyt moni yhtiö, ilmeisesti jokaisella automaattivalmistajalla on oma käyttöliittymänsä. Vaikka olen varannut lennot samalla tavalla netissä, ilmoittanut luottokortin, kanta-asiakaskortin ja passin numeron, niin jokainen automaattimalli toimii eri tavalla. Jollain varaus löytyy kanta-asiakas-kortilla, jollain luottokortilla, LH:lla varaus löytyi passin skannauksella, ja yleensä joutuu kuitenkin syöttämään lennon Amadeus-numeron. Tilanne muistuttaa aikaa kauan sitten, kun joka pankilla oli oma logiikka rahannosto-automaateissa.
- onnistuu/ei onnistu
Yritin tehdä chekkausta netissä Air Balticin lennolle Dusseldorfista Riikaan ja edelleen Helsinkiin. Yhteys katkesi kesken kaiken, ei tullut vielä ilmoitusta että se olisi onnistunut. Koetin sitten lentokentän automaatilla omalla passillani, ei onnistunut. Kun pääsin tiskille niin koneeltä näkivät, että olin yrittänyt tehdä nettichekkausta, ja sanoivat että automaattia en olisikaan voinut käyttää - mikä toimii yhdellä kentällä ei toimikaan toisella.
Kaikkein paras on tekstiviestipalvelu, jossa voit vastaamalla hyväksyä ehdotetut paikat ja se on siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734269Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921223
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66918Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia114855Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65826
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245789- 37773