Viikonloppujuoppo

avutonpas

Kuinka paha ongelma on mielestänne, kun ei pysty 22 -vuotiaana olemaan yhtä viikonloppua selvinpäin. Tai jos pystyy se olisi itkun ja hampaiden kiristyksen takana.
Avomieheni on juonut lähes joka viikonloppu koko nuoruutensa ajan,3 v. sitten selvä viikonloppu ei olisi varmaan ollut mahdottomuus, mutta sillon sitä ei ajatellut edes. Nyt kun tahtoisi olla juomatta niin ei pysty.. AA:han mies ei ole halukas, mutta haluaisi muuttua, mutta kun se perjantai tulee niin miehestä tulee kiukkuinen, kun tietää miten pitäisi toimia muttei pysty siihen. Veikkaan, että osa tästä on vielä kuitenkin halustakin kiinni, mutta mies on selvästi kertonut, kuinka olisi mukava tehdä jotain muuta välillä, mutta kun viikonloppu tulee mikään muu ei kiinnosta kuin olut.

Viikolla suhde ja kaikki muu toimii hyvin, siksi kai olen tätä katsellut näinkin kauan. Onko kohtalotovereita tai ihmisiä jotka osaisivat kertoa miten pitäisi toimia.

95

11374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjoista Valoon

Itselle alkoholi on tuottamassa suuria vaikeuksia. Vaikeudet alkoivat viime vuoden marraskuussa, kun jäin työttömäksi. Jouluun mennessä oli viimeinen tili juotu. Tuli otettua viikolla ja selvää viikonloppua ei ole tähän päivään mennessä ollut. En toki juonut koko viikkoa. Välissä oli selviäkin päiviä. Välillä oli pakko luvata kuskata velipoikia jonnekkin, että oli syy olla tarttumatta pulloon. Vuoden vaihteen jälkeen viina alkoi maistua yhä paremmin. Parhaimmillaan viikossa meni 2 koria olutta ja 2 pulloa leijonaa. Lopulta baareissa käyminenkin loppui muutaman pahan morkkiksen jälkeen. Sulkeuduin yksikseni asuntooni juopottelemaan. Lopulta kaupassakäyntikin tuotti suuria vaikeuksia. Oksentelu lisääntyi krapulapäivinä ja morkkikset pahenivat. Kerran menin mökille viettämään kummipojan 5 vuotissynttäreitä. Takana oli tiukka viikko alkoholin parissa. Perhe ihmetteli, kun kahvikuppi tärisi ja kakku ei oikein maistunut. Välillä piti käydä jossain syrjässä oksentelemassa. Viimein huhtikuussa sain tietää töiden jatkuvan toukokuun alusta. Lopetin viikolla ryyppäämisen ja vedin kunnon kännin vasta viikonloppuna. Noihin aikoihin aloin kärsiä myös polttavasta kurkkukivusta. Lopulta tuli vappuviikonloppu, jolloin tuli jälleen otettua kunnolla. Kurkkukipu oli vain päivä päivältä pahentunut. Välillä oli tuskallista puhua. Lauantain vietin vanhempien mökillä. Siinä Vesa Matti Loirin musiikkia kuunnellessa aloin itkemään hillittömästi. Kerroin vanhemille, ettei kaikki ole meikäläisen elämässä kunnossa. Viina oli ottanut niin tiukan otteen arjesta, että mielessä pyöri vain päivän tai viikon ensimmäinen ryyppy. Annoin sen kaiken tulla ulos, jota olin pitänyt sisälläni. Se helpotti. Nyt olen saanut tukea vanhemmiltani ja veljiltäni. Myös juuri alkanut työ on tuonut sisältöä elämään.

Tuossa oli tekstiä, jonka olen aikaisemmin johonkin kirjoittanut. Nyt työssä ollessani juominen keskittyy viikonloppuihin. Perjantain työpäivä kuluu rattoisasti, kun ajattelee, että kohta pääsee kotiin oluelle. Vakinaista parisuhdetta en ole voinut ajatellakkaan. Jos joku nainen haluaisi olla kanssani vain viikot, sillä viikonloput olen eri mies.

Miehesi on lähes samanlainen kuin minä. Itse olen myös 22-vuotias. Kiukustun viikonloppuna hyvin herkästi, jos en saa äkkiä "suojakänniä" vedettyä. Myös minä tunnen niin, että viikonloppu ilman känniä on hukkaan heitetty. Tosin tällaiselle poikamiehelle se on eri asia. Tai ainakin hyvä selitys kun "ei ole muutakaan tekemistä". Ehkä tuossa vaiheessa AA on vielä vähän hätäinen johtopäätös. Parempi olisi, jos keksisitte toisillenne jotain tekemistä viikonloppuisin, jossa ei voi olla humalassa. Etsikää joku yhteinen harrastus, jossa viihdytte molemmat, selvinpäin. Jos ei toimi, minusta on turhaa kiduttaa itseään kaltaiseni ihmisen kanssa, sillä olen varma, että homma pahenee vuosi vuodelta. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Loppujen lopuksi kysymys on vain valinnoista. Tahdotko viettää loppuelämäsi sellaisen henkilön kanssa, joka on viikossa5/7 päivää sellainen ihminen, kuin sinä haluat? Ihmistä on vaikea muuttaa. Minä en ainakaan pysty ajattelemaan viikonloppua ilman alkoholia. Seksiä saa kyllä jostain kuppilasta vongattua, joten sen takia ei ole tarvinnut ryhtyä vakinaiseen suhteeseen. Olet hankalassa tilanteessa.

• avutonpas

Jeps tiedossa on, että jotakin muuta pitäisi kesksiä, mutta mitä? Kun mikään ei kiinnosta. Minulla ollut kohta vuoden verran ilmaiset leffaliput lompakossa odottamassa käyttöä. Mutta kun ei niin ei. Keilailu on kivaa, mutta sitäkään ei kuulemma voi tehdä ilman olutta.

Itselläni on haaveena tulla äidiksi nuorena ja tottakai haluaisin lapsen avopuolisoni kanssa. Asiasta ollaan kesksuteltu, ja mies sanookin, että hänen pitää vähän ryhdistäytyä ennen tuota ja pelkäänkin, että tämä paska jatkuu vain kun on jo lapsikin..
        En siis haluaisi erota. Mielestäni kuitenkin on positiivistä, että tuo juominen ei ole mennyt vielä arkijuomiseen ja sekin on mielestäni positiivista, että mies itse ymmärtää asian ja puhuukin useasti, että kyllä sitten kun on esim. 25 pitää viimeistään rauhoittua.

Juomiseen ja kaikkeen vaikuttaa hänellä varmasti se, että hän on lievästi masentunut, olenkin yrittänyt puhua, että pitäisi jonkun kanssa mennä keskustelemaan kaikki asiat läpi.. Tuntuu vain kaikki olevan miehelle niin vaikeaa toteuttaa oikeasti, kaikki jää suunnittelu asteelle.

• gsssg123
        avutonpas kirjoitti:

Jeps tiedossa on, että jotakin muuta pitäisi kesksiä, mutta mitä? Kun mikään ei kiinnosta. Minulla ollut kohta vuoden verran ilmaiset leffaliput lompakossa odottamassa käyttöä. Mutta kun ei niin ei. Keilailu on kivaa, mutta sitäkään ei kuulemma voi tehdä ilman olutta.

Itselläni on haaveena tulla äidiksi nuorena ja tottakai haluaisin lapsen avopuolisoni kanssa. Asiasta ollaan kesksuteltu, ja mies sanookin, että hänen pitää vähän ryhdistäytyä ennen tuota ja pelkäänkin, että tämä paska jatkuu vain kun on jo lapsikin..
        En siis haluaisi erota. Mielestäni kuitenkin on positiivistä, että tuo juominen ei ole mennyt vielä arkijuomiseen ja sekin on mielestäni positiivista, että mies itse ymmärtää asian ja puhuukin useasti, että kyllä sitten kun on esim. 25 pitää viimeistään rauhoittua.

Juomiseen ja kaikkeen vaikuttaa hänellä varmasti se, että hän on lievästi masentunut, olenkin yrittänyt puhua, että pitäisi jonkun kanssa mennä keskustelemaan kaikki asiat läpi.. Tuntuu vain kaikki olevan miehelle niin vaikeaa toteuttaa oikeasti, kaikki jää suunnittelu asteelle.

Taipuvainen masennukseen, niin tietäähän sen miten siinä käy jos säännöllisesti "lääkitsee" itseään alkoholilla, kierre pahenee ja depis syvenee, hitaasti mutta varmasti.
        Apua kannattaa hakea, ja jos miehesi ei uskalla tehdä sitä yksin, niin tehkää se yhdessä, ennekuin tilanne muuttuu hallitsemattomaksi.

• avutonpas
        gsssg123 kirjoitti:

Taipuvainen masennukseen, niin tietäähän sen miten siinä käy jos säännöllisesti "lääkitsee" itseään alkoholilla, kierre pahenee ja depis syvenee, hitaasti mutta varmasti.
        Apua kannattaa hakea, ja jos miehesi ei uskalla tehdä sitä yksin, niin tehkää se yhdessä, ennekuin tilanne muuttuu hallitsemattomaksi.

Olet ehkä oikeasssa. Apua kannattaisi hakea nyt, eikä viiden vuoden päästä.. jonkin verran ollaan puhuttukkin tosiaan terapiasta ym. kokee sen kuitenkin ahdistavana ja ei tosiaan yksin halua mennä.. Menin mielelläni mukaan, jotta saataisiin tuo miehen pää kuntoon.. Pitänee nyt vain ruvete tekemään näille asioille jotain, eikä vain märehtiä niissä!

• Jo melkein raitis
        avutonpas kirjoitti:

Olet ehkä oikeasssa. Apua kannattaisi hakea nyt, eikä viiden vuoden päästä.. jonkin verran ollaan puhuttukkin tosiaan terapiasta ym. kokee sen kuitenkin ahdistavana ja ei tosiaan yksin halua mennä.. Menin mielelläni mukaan, jotta saataisiin tuo miehen pää kuntoon.. Pitänee nyt vain ruvete tekemään näille asioille jotain, eikä vain märehtiä niissä!

Hienoa on se, ettei juominen ole vielä tuon pitemmällä/syvemmällä ja että on halua tehdä asialle jotain. Avomiehesi ei ole vielä alkoholisti, joten ongelmaa on "helppo" hoitaa. Minä itse olen alkoholisti, olin jo alkoholisoitunut viime syksynä, kun lähdin hoitoon. Kadun vain sitä, etten lähtenyt muutamaa vuotta aiemmin, kun olin vielä suurkuluttaja, mutta en alkoholisti. (Mikä ero noilla on, se on veteen piirretty viiva. Sen tietää sitten, kun on mennyt rajan yli. Sinne rajalle ei kannata päästää itseään.)
        Mutta avomiehellesi suosittelen A-klinikkaa - ei siis AA:ta, joka on eri asia. Ei kai AA:kaan huono ole, mutta helpointa voisi olla aluksi mennä A-klinikalle, terapeutille; sinne voitte mennä vaikka yhdessä. Jos jotain kynnystä terapeutille menossa on, se on luultavasti sitä, että "mitäs sitten, kun en saakaan viinaa" (onko näin?). hienointa terapiassa (jos terapeutti on ammattitaitoinen) on se, että se ei velvoita mihinkään, mihin avomiehesi ei ole valmis. Homma menee juojan ehdoilla - nyt kun juominen vielä tuntuu olevan hallinnassa.

Toivon todella, että miehesi saa elämänsä kuntoon. Masennuskin kannattaisi kartoittaa. Viina on ehdottomasti huono lääke siihen (kokemusta on!): hetken helpotus, mutta pitemmällä tähtäimellä syventää masennusta. Juominen sitä paitsi aiheutta masennusta: pitmmän päälle (kun ikää tulee lisää), nakertaa itsetuntoa, mikä masentaa jne.

Sinä olet luultavasti hyvä tuki avomiehellesi ja hyvä niin. En tiedä suhteestanne mitään, mutta sanon näin yleisellä tasolla (ja omastakin kokemuksestani), että ilman ulkopuolista (terapeuttia), alkoholi-ongelma (kuten mikä tahansa muukin psyykkinen ongelma) todennäköisesti vääristää suhdetta. Onko se sitten lopulta aikojen päästä enää tasapainoinen parisuhde vai tuleeko toisesta toisen "terapeutti". Jaksatko itse sitä?

Tsemppiä!

• t. voipytty

tuossa vaiheessa AA on vielä vähän hätäinen johtopäätös, niin milloin sitten mielestäsi AA olisi paikallaan? Miten pahaksi sinusta tilanteen mentävä, että AA olisi paikallaan?

Omasta kokemuksestani tiedän, että pohjalla on oltava ennen kuin AA maistuu. Pohjalla tarkoitan sitä tilaa, mitä alemmas ei halua elämänsä valuvan juomisen mukana. Pohjia on ulkoapäin katsellen monenlaisia. Ei viinan määrä tai juomisvuodet ole ratkaisevia. Ratkaisevaa on, että syntyy halu lopettaa juominen.

Halu voi syntyä vaikka vielä on kaunis koti, hyvä perhe, työ, kesämökki, pari autoa ja reipas osakesalkku. Niiden menettäminenkin voi sitten synnyttää halun.

• 2 koria olutta ja 2 pulloa leijonaa

• hulluMunapää kirjoitti:

2 koria olutta ja 2 pulloa leijonaa

2 koria olutta on joku 15 litraa kaljaa ja siihen päälle 2 pulloa leijonaa :) joo-o

• hulluMunapää kirjoitti:

2 koria olutta on joku 15 litraa kaljaa ja siihen päälle 2 pulloa leijonaa :) joo-o

ai se oliki viikossa eikä päivässä.. no eihän toi nyt sit oo paha määrä

• 2 pulloo leijonaa viikossa?se on aika vähän jos puhutaan juomisesta.Ja krapula tulee sitten vasta kun lopettaa päivittäisen viinan juonnin.

• toimitusjohtaja mike
        hulluMunapää kirjoitti:

Itse vedin parhaimmillaan stressiin 1/2 pll kirkasta päivässä ja muutaman kaljan. Viikonloppuna tli otetta paljon enemmän.

Ei kukaan edes huomannut, että otin muutaman paukun.

Nyt olen rajoittanut alkoholin käytön 3 iltaan viikossa ja määrät pienentynee. EI ollut mitään ongelmaa, mutta paino nousi ja mietin muitakin terveysvaikutuksia

• SamppaRock
        avutonpas kirjoitti:

Kirkoitit jokseenkin ...
        "Juomiseen ja kaikkeen vaikuttaa hänellä varmasti se, että hän on lievästi masentunut, olenkin yrittänyt"

Pakko kommentoida että kansan syvät rivit tietävät kertoa jotta elämässä ei voi mennä niin heikosti etteikö sitä voisi viinaa juomalla vielä pahentaa ... kansa on puhunut, ugh !!

• Aikuinen juoppo
        avutonpas kirjoitti:

Kuulostaa tosi hölmöltä kun kutsut kundikaveriasi mieheksi, sehän on vasta lapsi kuten tekstisi kertoo.

"puhuukin useasti, että kyllä sitten kun on esim. 25 pitää viimeistään rauhoittua. "

• Selevinpäin.
        Jo melkein raitis kirjoitti:

Hienoa on se, ettei juominen ole vielä tuon pitemmällä/syvemmällä ja että on halua tehdä asialle jotain. Avomiehesi ei ole vielä alkoholisti, joten ongelmaa on "helppo" hoitaa. Minä itse olen alkoholisti, olin jo alkoholisoitunut viime syksynä, kun lähdin hoitoon. Kadun vain sitä, etten lähtenyt muutamaa vuotta aiemmin, kun olin vielä suurkuluttaja, mutta en alkoholisti. (Mikä ero noilla on, se on veteen piirretty viiva. Sen tietää sitten, kun on mennyt rajan yli. Sinne rajalle ei kannata päästää itseään.)
        Mutta avomiehellesi suosittelen A-klinikkaa - ei siis AA:ta, joka on eri asia. Ei kai AA:kaan huono ole, mutta helpointa voisi olla aluksi mennä A-klinikalle, terapeutille; sinne voitte mennä vaikka yhdessä. Jos jotain kynnystä terapeutille menossa on, se on luultavasti sitä, että "mitäs sitten, kun en saakaan viinaa" (onko näin?). hienointa terapiassa (jos terapeutti on ammattitaitoinen) on se, että se ei velvoita mihinkään, mihin avomiehesi ei ole valmis. Homma menee juojan ehdoilla - nyt kun juominen vielä tuntuu olevan hallinnassa.

Toivon todella, että miehesi saa elämänsä kuntoon. Masennuskin kannattaisi kartoittaa. Viina on ehdottomasti huono lääke siihen (kokemusta on!): hetken helpotus, mutta pitemmällä tähtäimellä syventää masennusta. Juominen sitä paitsi aiheutta masennusta: pitmmän päälle (kun ikää tulee lisää), nakertaa itsetuntoa, mikä masentaa jne.

Sinä olet luultavasti hyvä tuki avomiehellesi ja hyvä niin. En tiedä suhteestanne mitään, mutta sanon näin yleisellä tasolla (ja omastakin kokemuksestani), että ilman ulkopuolista (terapeuttia), alkoholi-ongelma (kuten mikä tahansa muukin psyykkinen ongelma) todennäköisesti vääristää suhdetta. Onko se sitten lopulta aikojen päästä enää tasapainoinen parisuhde vai tuleeko toisesta toisen "terapeutti". Jaksatko itse sitä?

Tsemppiä!

Siinä vaiheessa kun ihmisen "on pakko olla" kännissä viikonloput, on alkoholismi jo pitkälle, tosi pitkällä. Itse olin samanlainen ikävuosista 20-25. Viikot töissä, viikonloput kännissä ja välillä viikollakin "pari-kolme". Tuossa iässä vielä jaksaa eli pystyy selviytymään töihin ja ne jopa tekemään, että jaksaa taas viikonloppuisin kipata kuppia.
        Lopulta se ei riitä. Itsekin olin kärttyisä, vihainen, jopa aggressiivinen jos en saanut viikonlopun kännejä. Kuin pakkomielle, ja sitähän se oli. Viina vie ja on voittaja. Lukemattomia ovat ne nuoret äidit kun kuvittelevat että mies tokenee kun lapsi tulee läl läl lää ja pian ollaan yksinhuoltajia.
        Kävi minullekin, elimistö ei enää hyväksy pelkkiä viikonlopun irrotteluja, se kaipaa, se vaatii, se huusi lisää. Ja mitä enemmän viina tuhosi hermostoja, sitä enemmän sitä tarvitsi. Ei riittänyt enää viikonloput, korkki karkasi käsistä. Join kymmenen vuotta yhtä putkea. Sitten "viisastuin". Oli mennyt ihmissuhteet, kaikki, tottakai. Tosin niitä en katunut, nehän meni viinan oheisseurauksena.
        Olin kymmenen vuotta raittiina ja päätin kokeilla, miltä maistuu? Jälleen pikku hiljaa se viina vei ja puolessa vuodessa olin entisessä kierteessä. Kymmenen vuotta pistetty nurin. Nyt joinkin kaksitoista vuotta ja muutamat ihmissuhteet yms.
        Jälleen kerran tein selväksi, joko selvä tai kännissä. Nyt olen ollut uudet kymmenen vuotta raittiina. Ei siihen terapioita ja muita tarvita. Oma päätöskin riittää. Ei kaikille mutta harvoille.

• j.k.85
        avutonpas kirjoitti:

Minä olin kanssa samassa tilanteessa join 15vuotiaasta asti joka viikonloppu. sit tapasin puolisoni ja juopottelu jatku. se ei vielä silloin haitannut mut sit olin 20 kun minusta tuli isä mut viikonloppuja en voinut olla selvinpäin kun olin muuten tosi levoton jä ärtyisä. no lapsia tuli kaikkiaan kolme ja vaimo katsoi siihen asti koska viikolla olin mitä ihanin ihminen ja aina lupasin morkiksessa muuttua ja yritin kyllä oikeasti mut sit oli taas viikonloppuna niin levoton olo että pakko oli lähteä juomaan. kävin a-klinikallakin mut silti juomattomuus ei kestäny pitkään.Sit lähti vaimo ja lapset ja nyt juon edelleenkin kun sammui viimeinen motivaatio. Olen nyt 25w ja yksin. Eli hyvät nuoret jos haluatte saman kohtalon niin juokaa ihmeessä. ku se viina tuntuu joillekin vaan olevan elämän tärkein asia

• kaupunkileijona
        avutonpas kirjoitti:

Suosittelen näissä tapauksissa 7 päiväistä työviikkoaa.

• mk
        j.k.85 kirjoitti:

Minä olin kanssa samassa tilanteessa join 15vuotiaasta asti joka viikonloppu. sit tapasin puolisoni ja juopottelu jatku. se ei vielä silloin haitannut mut sit olin 20 kun minusta tuli isä mut viikonloppuja en voinut olla selvinpäin kun olin muuten tosi levoton jä ärtyisä. no lapsia tuli kaikkiaan kolme ja vaimo katsoi siihen asti koska viikolla olin mitä ihanin ihminen ja aina lupasin morkiksessa muuttua ja yritin kyllä oikeasti mut sit oli taas viikonloppuna niin levoton olo että pakko oli lähteä juomaan. kävin a-klinikallakin mut silti juomattomuus ei kestäny pitkään.Sit lähti vaimo ja lapset ja nyt juon edelleenkin kun sammui viimeinen motivaatio. Olen nyt 25w ja yksin. Eli hyvät nuoret jos haluatte saman kohtalon niin juokaa ihmeessä. ku se viina tuntuu joillekin vaan olevan elämän tärkein asia

25v Ja naisia on mailma täynnä ja etsi joku hyvä harrastus juomisen tilalle ja vähennä määrää pikkuhiljaa ja älä mene semmoisiin paikkoihin tai juhliin missä on alkoholia ja niin edelleen. Kokeile ensi pariviikkoa ilman ja sitten pidempiä aikoja ja puolenvuoden raittiuden jälkeen se viinän himo pitäisi laantua.

• mk
        hulluMunapää kirjoitti:

voi juoda2-6 pulloa kossua päivässä ennen kuin maksa pojsahtaa. Killipoikan kun jääliekkoa pelattiin niin joukkueessa oli yksi rairis alkoholisti niin hän sanoi sen että kun hän ryyppäsi niin kotona otettiin 3 pulloa votkaa ja sitten lähdettiin baariin ja iso mies kesti sen hyvin mutta oli silloin ollut jo yli10 vuotta raittiina. Se joka ottaa niin kori kaljaa päivässä menee helposti.

• pullobois
        mk kirjoitti:

25v Ja naisia on mailma täynnä ja etsi joku hyvä harrastus juomisen tilalle ja vähennä määrää pikkuhiljaa ja älä mene semmoisiin paikkoihin tai juhliin missä on alkoholia ja niin edelleen. Kokeile ensi pariviikkoa ilman ja sitten pidempiä aikoja ja puolenvuoden raittiuden jälkeen se viinän himo pitäisi laantua.

pätemättömiä neuvoja. Samanlaisia hän lienee kuullut jo monesti.

• Vain yksi elämä

Suosittelisin suhteesta lähtemistä. Koska tilanne todennäköisesti pahentuu ajan myötä. Kymmenen vuoden kuluttua huomaat miehesi olevan täysin alkoholisti. Siinä sitten yrität jaksaa pienten lasten kanssa... Mieti tyttö hyvä tuotako haluat.
      Tuo hoivavietti laittaa naiset junnaamaan huonoissa oloissa, vaikka todellisuudessa haluaisivat olla onnellisia. Ja sinä et kuulosta onnelliselta.

• supermaaan

mun äitini on katsellut isääni 40v vaikka se juo yli kossun päivässä. puntaroi vaikkapa siihen ja mieti kuinka mitättömästä asiasta olet alkanut naputtaan ........

• plehenu
        supermaaan kirjoitti:

mun äitini on katsellut isääni 40v vaikka se juo yli kossun päivässä. puntaroi vaikkapa siihen ja mieti kuinka mitättömästä asiasta olet alkanut naputtaan ........

joku kirjoitteli kostean kauden aikaan ilmennyttä oksentelua..joko kaverilla on maksasyöpä tai kirjoitteli omasta päästään.ammattilainen pukkaa hikeä ja vapisee.Asiaan..ellei kaveria huvita tehdä asialle mitään,eikä varmasti huvita vielä aikoihin,ennenku teillä on lapsi,mies käy kanuunassa sun päälle ja myöhemmin kurittaa lastaki hieman turhan lujaa,sit jätät sen muutaman kerran ja aina se on niin ihana että otat sen takasin..kunnes heräät pennun kanssa turvakodissa.usko huvikses näin se tulee menemään.tunnistin itseni takavuosilta kun kuvailit ukkoos..lähde jos vielä pystyt,sit kun lapsi tulee mikään ei ole niinku ennen.ei ainakaan paremmin

• säälin vain
        supermaaan kirjoitti:

Enpä usko isäsi olevan miellyttävä ihminen, jos tota rataa juo, ei ennen eikä jälkeen. Ja kehottaisin äitiäsi elämään omaa elämäänsä, vaikka kuinka olisi luvannut 40v. sitten rakastaa vasta- ja myötämäessä.
        Oma mieheni eli tuskissa viime viikon ja sitä ennen jo erilaista kipua ja vaivaa jaloissa. Kaveri totesi mieheni kärsivän kihdistä, jolloin ei saa juoda olutta. Päivittäinen viiden tölkin annos putosi heti yhteen ja vaiva hävisi. Nyt elän toivossa, että alkaa vähentää painoaan(valtava) ja lopettaa oluen kokonaan. Tulisikohan miehestä vielä hyvänhajuinen ja vähemmän kuorsaava ja seksistäkin kiinnostuva viriili mies? Aikaisemmin ajattelin kestää niin kauan kunnes nuorimmainen on käynyt koulunsa ja luulenpa pitäväni ajatuksesta kiinni edelleen. Jos ja kun muutos tapahtuu nyt, se on jo myöhäistä, liikaa riitoja juomisen takia. En tarkoita että olisin riidellyt juomisesta vaan mies tuli riitaiseksi, käsitti asioita väärin ja sai aikaan kärpäsestä härkäsen.

• Edsie
        plehenu kirjoitti:

joku kirjoitteli kostean kauden aikaan ilmennyttä oksentelua..joko kaverilla on maksasyöpä tai kirjoitteli omasta päästään.ammattilainen pukkaa hikeä ja vapisee.Asiaan..ellei kaveria huvita tehdä asialle mitään,eikä varmasti huvita vielä aikoihin,ennenku teillä on lapsi,mies käy kanuunassa sun päälle ja myöhemmin kurittaa lastaki hieman turhan lujaa,sit jätät sen muutaman kerran ja aina se on niin ihana että otat sen takasin..kunnes heräät pennun kanssa turvakodissa.usko huvikses näin se tulee menemään.tunnistin itseni takavuosilta kun kuvailit ukkoos..lähde jos vielä pystyt,sit kun lapsi tulee mikään ei ole niinku ennen.ei ainakaan paremmin

Aloittajalla on ilmiselvästi alkoholisti talossa. Itsellä puhkesi vasta 35-40 -vuotiaana samanlainen riippuvuuskäytös, tosin ilman kiukkua mutta masennusoireita ja riittävästi. Onneksi voin todeta ettei väkivaltaa ollut, mutta mielenkiinnon puute kaikkea fiksumpaa tekemistä kohtaan on tasaisesti vähentynyt :(
        Eikä puolison pinna ikuisuuksia kestä vaikka olisi kännissä kilttikin, terveisin jo alkuvaiheessa jätetty...

• Life Coach

Ehdottomasti jätä tuollainen alkoholisti heti. Olet jo aivan liian kauan katsonut tilannetta.

Olen samaa mieltä myös siitä, että sinä et ole onnellinen. Et sinä muuten edes kirjoittaisikaan tälle palstalle.

• k85c

Olen kanssasi samaa mieltä. Vuosien kokemuksesta.......paha yhdistelmä on alkoholia käyttävä mies ja hoivaava vaimo. Paras mahdollinen ratkaisu on lähteä suhteesta jos välittää miehestään,koska se on kylmä totuus että hoivaaminen ei auta päin vastoin antaa mahdollisuuden jatkaa ja lisätä juomista. Vaikka lähtö tuntuukin pahalta mutta monesti herättää juomarin ja jos ei niin hänelle on silloin alkoholi elämässä tärkein ei vaimo.Kilpailemaan ei kannata lähteä ykkös paikasta alkoholin kanssa miehen elämässä jos on taipuvainen alkoholisoitumiseen siinä armotta jää toiseksi.
        Kun lähtee suhteesta siinä vaiheessa että tuntee vielä jotain positiivista tunnetta toista kohtaan,on hyvä että jättää pienen kipinän palamaan sydämmeen jos mies aidosti haluaa irti a.holista ja pääse pois kierteestä on helppo palata takaisin ja puhaltaa se kipinä roihumaan,mutta jos yrittää ja yrittää auttaa tukea ym.ja aina epäonnistuu jossain vaiheessa tilanne se että sisällä ei muuta kuin katkeruutta,kun siitä tilanteesta lähtee ja vaikka mies raitistuisi jatkoa tarinaan tuskin tulee.Tästä riittäisi tarinaa vaikka kuia,mutta ollaan onnellisia tai tehdään elämästämme onnellisia itse koska kukaan muu ei sitä tee.

• hannele-45

Ongelma on tosi paha. Varo.

• Tume..

no kerro mulle sitten, miksi naiset ei valitse itselleen kunnon seuraa? Jostain syystä olen huomannut, että esim. kaikki rentuimmat, huonosti pukeutuvimmat ja kovaa jäbää esittävät miehet kelpaavat naisille parhaiten. Sitten itketään jälkeenpäin..

Juon itsekin alkoholia käyn yökerhoissa ja olen sanavalmis, humooritajuinen ja fiksu tyyppi (myyntialalla kun olen), mutta naiset tuntuvat vaan valitsevan ain yökerhoissakin sen rentuimman tyypin.. En syytä Sinua, mutta ihmettelen kovasti tätä Suomi-neitojen valintakriteerejä.

• m2112

ketä oikiasti kiinnostaa....

• hinttimäisesti

pukeutuvat, siideriä juovat luuserit... Joista puuttu miehisyys. t nainen

Nainen haluaa sekä että, miestä jota pitää parantaa, mies joka on vähä taisteltava.

• Ex-suurkuluttaja

Voin kokemuksesta sanoa, että tuosta kierteestä ei ole helppo päästä irti. Itsellä repesi muutama vuosi sitten aivan totaalisesti. Olin siihen saakka pitänyt itseäni viisaana alkoholin käyttäjänä. Kävin baareissa paljon, mutta hyvin harvoin vedin mitään kaatokännejä, ehkä n. kerran kahteen kuukauteen. Yleensä vetäsin pari kolme kaljaa pohjiks tai vastaavaa määrä kirkkaita. Baarissa pari kaljaa tai paukkua ja loppuilta vettä. Kotiin pystyin aina kävelemään normaalisti ilman sivuaskelia eikä seuraavana päivänä ollut mitään oloja.

Sitten pakka meni yks kaks ihan sekaisin. Aloin dokaamaan enemmän ja enemmän. Se määrä mitä meni pohjiin normisiti 2-4 viikon aikana, meni yhdessä illassa. Baarissa bissee, lonkkua, paukkuja... Ja aina pelti kiinni. Seuraavana päivänä viiden aikaan illalla piti pakottaa itsensä kauppaan, että saa illaksi jotain evästä. Olo oli aivan karmiva.

Joka ikinen viikonloppu päätin, että ei perkele, ei tällaista, mutta keskellä viikkoa alkoi jo odottaa seuraavaa viikonloppua. Joka viikonloppu päätin, että en ota kuin pari bisseä, mutta koskaan se ei onnistunut.

Sitten vaan yksi aamu heräsin saatananmoisessa krapulassa ja ajattelin, että ei tää mene näin, ei perkele. Olin pitkään juomatta kokonaan ja aloittelin hissukseen käymään taas baareissa ja ottaa alkoo kohtuudella. Sen jälkeen ihan kohtalaisesti pysyny hanskassa.

Mutta voin sanoa, että se päätös ei ollut mikään itsestäänselvyys. Se vaatii todella paljon itsekuria. Miehesi on selkeästi jo huonolla puolella, kun tulee kiukkuiseksi, eikä voi vastustaa kiusausta. Se on todella huono juttu.

En haluaisi kenenkään suhteisiin näppejäni työntää, mutta suosittelen harkitsemaan vakavasti eroa, mikäli mitään muutosta ei tapahdu. Nimittäin harvemmin tuossa hyvin käy.

• h9+83

aaahhahaha just vitun pelle.. paskapuheita

• mä sun

mies?????
      Saatana ja täälä kertoilet juttujas.....

• KatoIttees

Mitäs niit deeku luet...pölö:: Mee vaikka Bubiin

• h9+83

itse tuli vedeltyä 18-25 vuotiaana ehkä 5 kertaa viikossa lärvit (viinaa ja ehkä vähän mietoja huumeita kannabis,extacy) ja silti töissä tuli käytyä.. sit vähän rajotin menoa joskus siinä 25v korvilla.. nyt 31v ja enää juon oikeastaan pelkkää olutta silloin tällöin ja elämä hymyilee

• Hermanni 60+4

Kyllä sinä tyttöparka olet liisteriin itsesi saattanut. Tuossa iässä ja noin pahassa koukussa.Tuo kertomuksesi äkäisyydestä on sulaisteni tähden todella huono ennuste. Oma enoni alkoi joskus n. 50vuotiaana tulla äksyksiksi kun viinan himo alkoi kaiverrella,silloin hän vielä piti jopa kuukausienkin pausseja mutta merkit huomasi kyllä heti. 65 vuotiaana hän oli edennyt urallaan jo niin paljon että viinaa piti saada pulloittain ja joka päivä pitkän putken ajan,eli niin kauan kuin kunto kesti kusen valloittamalta nahkasohvalta nousuun.Hänellä oli varaa niin paljon että saattoi aina sopivasti ennen viinakaupan sulkeutumista komentaa jonkun työmiehen(siipiveikon) ampaisemaan Asikkalan viinakauppaan.kuski tietenkin haki viinat koska kukaan ei olisi voinut antaa hänelle siinä kunnossa ja kuselle haisevana 4pulloa kossua.Matka Vääksystä viitailaan on noin 20km ja sillä matkalla tämä onnen soturi joi jo yhden ns lastenviinapullon(0,5l). ilta ja yö sitten jatkui tämän siipiporukan kanssa ja seuraavana päivän vartin yli 16 oli taas sama kusilälli valmis.Tämän päivittäisen rallin näin henkilökohtaisesti jatkuvan 5viikkoa ,sitten hän oli niin kypsä että pojan vaimo,joka oli terveyskeskuslääkärinä Vääksyssä piikitteli sitten häntä sen aikaa että ruutulippu saatettiin kaivaa taas esille. Itselläni on mökkinä hänen syntymäkotinsa samalla kylällä joten aina mielenkiinnolla seurasin perjantaisin vieläkö enon kantti kestää.Sattaa hänen rekkansa olla paljonkin pidempikin mutta tämän 5 viikkoa minä itse totesin.Siihen tietenkin auttoi se että miniä,kun oli lääkäri saattoi helpottaa rapuloita,joita normaalisti ihminen joutuu kärsimään ja se saattaa pysäyttää aikaisemmin ihmisen havaitsemaan missä mennään.Muuten nämä duunarit(siipiveikot) lääkäriminiä sai liikkeelle ihmeesti maanantaina joillain ihmepillereillä,mutta elämätaival heillä jäi lyhyeksi.Tälle enoparalle hommasivat sitten välittömästi kun hän oli allekirjoittanut omaisuutensa pojalleen asunto noin sadan metrin päästä viinakaupasta Vääksyssä.Näin tietenkin saatiin helpottumaan viinan saanti;kun vaan sai vinkattua jonkun sisään tai pystyi ulos menemään ja pyytämään jonkun tutun hakemaan juotavaa.enoni eli hieman yli 70vuotiaaksi.Olin häntä itsekin kantamassa,koska nuorena hän oli minun todellinen idolini.Tälle perheelle sattui harvinaisen paljon ikäviä asioita.Jos nyt lähden ihan kronologisessa järjestyksessä.Tämän sanokaamme keskushenkilön,ensimmäinen anoppi hirtti itsensä heidän vessaan.seuraavaksi ensimmäisen vaimon veli ampui itsensä.Myöhemmin pojanpoika hyppäsi Keilaniemessä tornitalon katolta ja pojan lääkärivaimo tuomittiin eläirääkkäyksestä eikä suotta.Viinan kanssa tässä surunäytelmässä oli tekijänä mieletön rahanahneus sekä Helluntaisuus. Olen koko ikäni ihmetellyt(koska kävin lapsena heidän kokouksissaan)Että he puhuvat Jeesuksen opista,mutta ovat rahanahneempia porukoita,joita eläissäni olen tavannut .Kaikki Viitailaiset tietävät mistä perheestä kerron. Ja itse näin 60-kymppienä olen alkanut sylkeä pulloon ihan tiukasti ja yritän tyttärenpojilleni saada muita virikkaitä heti alusta alkaen.Mitä teet suurilla rahoilla jos raatoja kertyy noin ilkeällä tavalla.Minä taidan olla lähes ainoa,joka niillä telttakokouksilla ymmärsi mitä Jeesus aikoinaan tarkoitti.ajatteleppa tulevaisuuttasi tyttö jos et saa HETI pulloa pois mienenalultasi.Paljon onnea yritykseen.

• se jeesustelijakin kyseeseen tänne ja ei vittu mitä tekstiä..Oma enoni alkoi joskus n. 50vuotiaana tulla äksyksiksi kun viinan himo alkoi kaiverrella,silloin hän vielä piti jopa kuukausienkin pausseja mutta merkit huomasi kyllä heti. 65 vuotiaana hän oli edennyt urallaan jo niin paljon että viinaa piti saada pulloittain ja joka päivä pitkän putken.. HAHAHA ai merkit huomasi heti 65-vuotiaana ku rupesi äksyilee :) viinaa piti saada pulloittain?? mitä vittua? kyl huomaa et taas on joku asiantuntija jeesustelija täällä.. työnnä se raamattu syvemmälle perseesees ja mene hoitelemaan niitä pikkupoikia pappiesi kanssa.

• jlhljölklökäö-
        hulluMunapää kirjoitti:

se jeesustelijakin kyseeseen tänne ja ei vittu mitä tekstiä..Oma enoni alkoi joskus n. 50vuotiaana tulla äksyksiksi kun viinan himo alkoi kaiverrella,silloin hän vielä piti jopa kuukausienkin pausseja mutta merkit huomasi kyllä heti. 65 vuotiaana hän oli edennyt urallaan jo niin paljon että viinaa piti saada pulloittain ja joka päivä pitkän putken.. HAHAHA ai merkit huomasi heti 65-vuotiaana ku rupesi äksyilee :) viinaa piti saada pulloittain?? mitä vittua? kyl huomaa et taas on joku asiantuntija jeesustelija täällä.. työnnä se raamattu syvemmälle perseesees ja mene hoitelemaan niitä pikkupoikia pappiesi kanssa.

ei vielä olla alkoholisteja ja vaikka olisikin, niin tien suunnan muuttaminen käy huomattavasti helpommin, kuin kymmenen vuoden päästä.
        Yhteistä tekemistä vaan ilman viinaa ja kolmen kuukauden kuluttua niehesi ei edes nuista, että on ollut kolme kuukautta sitten kännissä viikonloppuna.
        Kolmen vuoden kuluttua miehesi ei juo enää vikoonloppuisin, vaan joka ilta ja silloin on huomattavasti vaikeampaa saavuttaa normaali elon rytmi.

• myntti

taitaa olla 6 4=10v (jos ei osaa vielä laskea)

• hullu mut ei tyhmä
        hulluMunapää kirjoitti:

se jeesustelijakin kyseeseen tänne ja ei vittu mitä tekstiä..Oma enoni alkoi joskus n. 50vuotiaana tulla äksyksiksi kun viinan himo alkoi kaiverrella,silloin hän vielä piti jopa kuukausienkin pausseja mutta merkit huomasi kyllä heti. 65 vuotiaana hän oli edennyt urallaan jo niin paljon että viinaa piti saada pulloittain ja joka päivä pitkän putken.. HAHAHA ai merkit huomasi heti 65-vuotiaana ku rupesi äksyilee :) viinaa piti saada pulloittain?? mitä vittua? kyl huomaa et taas on joku asiantuntija jeesustelija täällä.. työnnä se raamattu syvemmälle perseesees ja mene hoitelemaan niitä pikkupoikia pappiesi kanssa.

olet säälittävä ja naurettava pelle:)

• joojoohh

olisko aihetta jäsennellä tekstiäs hieman? jäi lukematta.

• ex-nainen
        jlhljölklökäö- kirjoitti:

ei vielä olla alkoholisteja ja vaikka olisikin, niin tien suunnan muuttaminen käy huomattavasti helpommin, kuin kymmenen vuoden päästä.
        Yhteistä tekemistä vaan ilman viinaa ja kolmen kuukauden kuluttua niehesi ei edes nuista, että on ollut kolme kuukautta sitten kännissä viikonloppuna.
        Kolmen vuoden kuluttua miehesi ei juo enää vikoonloppuisin, vaan joka ilta ja silloin on huomattavasti vaikeampaa saavuttaa normaali elon rytmi.

ihmeessä suhteesta. Kyllä 22.veenä juurikin voi olla alkoholisoitumassa. Lasteni isä joi tuolloin jo monena iltana viikossa ja vaikka lapset syntyivät niin vkloppu juominen jatkui ja joskus viikollakin. Olin käytännössä yh, mutta aina jaksoin uskoa, että kyllä se seuraavana vkloppuna on meidänkin kanssa. Pian tuli vieraat naisetkin kuvioon ym. mitä voi baareillessa sattua. Ja aina vklopun lähestyessä riita oli saatava jostain aikaan, että oly hyvä syy juoda kun akka on niin weemäinen. Taisi se huumeitakin kokeilla. No katselin sitä vuodesta toiseen kunnes vihdoin omat voimat loppuivat enkä jaksanut enää. Ero tuli ja nyt neljän vuoden jälkeen ex on ryhdistäytynyt, hoitaa muksuvkloput hienosti ja elää normaalia elämää, mutta tuskinpa olisi herännyt jos ei olisi perhe lähtenyt. Kolmen vuoden kuluttua aloittajan tilanne voi olla jo todella paha, kannattaako nuoruuttaan tuhlata toisesta huolehtimiseen? NO EI TODELLAKAAN!!!!

• Hermanni 60 yli

Tiedän että kaikki töllähetkellä nipin napin rapuloistann selviävät naureskelevat tälle lausullonnelleni,jopa omat veljeni.Mutta totuus on se että suhdetta viinaan ei itse pysty ratkaisemaan milloin haluaa,jos ei minulle sitten vaan sattunut hyvä säkä.Ihan vaan kekkasin että lopetan kokonaan alkon kun täytän 60v eikä ole mieli tehnyt.Niille naurajille sanon että kyllä maailma ääntä vetää ja viita paskaa.Ehkä olenkin ihan vain vahingossa armeija-ajoista alkaen kehitellyt viinankestoani ja lopuksi se oli vähintään 2 isoa kossua tai 2 laatikkoa kohvia.kaljan lopetin kyllä aikaisemmin kun Vääksyn SOK-auppias ei suostunut nostemaan sen laatikon hintaa tuplalla,vaikka välitin kassan kautta monesti viestiäni.Senkin punaisen räykkiön ohi opin kävelemään kerralla lainkaan kuolaamati.Kerralla tienkin aina satsin nykäisin,koska hokemani oli :ei viikonvanhaa rahaa eikä yönvanhaa viinaa. Rahasassa aloin pettämään puheitani,koska ostelin ja myin asuntoja aika usein eikä sitä rahaa niin äkkiä uutta saanut.Viinan jouduin pettämään vasta täytettyäni 60.Ostin rommipullon,josta tarjosin eläkkeellepääsyn kunniaksi veljilleni ja tutuille kupillisen asian kunniaksi,itse olin jo silloin tuttipullopoika.Pullo keikkui auton peräkontissa kuukausia puolillaan kunnes taksi täräytti vääksyssä perään ja se oli sen pullon menoa.Mutta sanotaanhan sitä niinkin että parempi maassa kuin jumalattoman suussa.
        No se itse asia ,uskon että Jumala tarkoitti sen minulle näin.Pitäkööt leijonat makeiskorinsa jne. minulle riittää vesi.

• Hermanni 60 4,5
        myntti kirjoitti:

taitaa olla 6 4=10v (jos ei osaa vielä laskea)

taitaa se 10v olla juuri tulossa täyteen.Etkö yhtään epäile että se onkin 11.

• akka24

Tää teksti oli kuin omasta näppäimistöstä! Avomies on 29v ja en muista koska olisi ollut viimeksi selvinpäin viikonlopun. Perjantaina on pakko hakea se laatikko tai kaksi kaljaa, lauantaina juo ylijääneet mahdollisesti vielä lisäksi hakee kaupasta 12-packin, loput sitten juo sunnuntaina..

Itse olen viimiset pari viikkoa miettinyt eroa, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi..Pelottaa se miehen reaktio.. Kuitenkin joka hel*etin viikonloppu samasta asiasta riidellään ja viikonloput pyörii vain miehen juomisen ympärillä. Olen yrittänyt keksiä meille yhteistä tekemistä, mutta mikään ei kelpaa ja sen pitäisi olla sitten semmoista, että sitä kaljaakin pystyy samalla ottamaan.

• lellulellu

Lopeta yhteisen ohjelman keksiminen. Mies ei halua sitä. Keksi itsellesi mukavaa ohjelmaa. Lähde aamupäivällä vaikka päiväksi retkeilemään eväiden kanssa tai shoppailemaan tai elokuviin tai teatteriin ystävättärien kanssa. Mies jää tekemään sitä mitä eniten haluaa eli kännäämään kotiin. Tulet sitten iloisena kotiin. Riitely kännäämisestä kannattaa lopettaa. Olen kokeillut sitä jo tarpeeksi. Sillä ei ole vaikutusta. Poltat turhaan enegiaasi siihen.

Pidä kuitenkin huoli, että et mies maksaa pakollisista menoista osuutensa.

• Yualle
        lellulellu kirjoitti:

Lopeta yhteisen ohjelman keksiminen. Mies ei halua sitä. Keksi itsellesi mukavaa ohjelmaa. Lähde aamupäivällä vaikka päiväksi retkeilemään eväiden kanssa tai shoppailemaan tai elokuviin tai teatteriin ystävättärien kanssa. Mies jää tekemään sitä mitä eniten haluaa eli kännäämään kotiin. Tulet sitten iloisena kotiin. Riitely kännäämisestä kannattaa lopettaa. Olen kokeillut sitä jo tarpeeksi. Sillä ei ole vaikutusta. Poltat turhaan enegiaasi siihen.

Pidä kuitenkin huoli, että et mies maksaa pakollisista menoista osuutensa.

pitkäpinnainen, jos kerran kotiin retkeltä / shoppailuilta palattuasi jaksat katsella aivan töötissä olevaa hemmoa...? Kunnioitan sinua suuresti :)

• tälläset jutut provoja!

• olla jotain
    • 11+12

myöhäiseen perjantai-iltaan esim. laita ajamaan jotakin matkaa, yhteinen matka yms. Saa rytmin poikki. JOs ei dokaa viikolla, niin viikonloppukännäys on tottumus jota mitä pitää saada välillä katkoa.

Tehkää jotakin myöhään kestävää, missä ei voi dokata.

• Kohta yh

Alkoholiin tai muihin riippuvaisuuksiin taipuvainen mies ja masennus on paha yhdistelmä, ilman ulkopuolista apua tilanteeseen ei todennäköisesti tule muutosta.

Meillä on nyt avioero meneillänsä ja kaksi lasta, joista toinen vasta vauva. En kadu sitä, että menimme naimisiin ja teimme lapset, ja ihan itseäni vain voin "syyttää" miehen valinnasta. Tottakai parikymppisenä tulee juhlittua/juotua, ja joiltakin se vaihe onneksi menee ohi. Useimmiten kuitenkin tilanne vain pahenee vuosi vuodelta. Meillä kävi niin, että mies jatkaa samaa rataa lapsista ja töistä ym. huolimatta, joten tiet vievät nyt (viimein) erilleen. Toivon ainoastaan, että hän edes lapsistaan viitsisi huolehtia ja pitää lupauksensa. Valitettavasti huonolta näyttää :-(

• Viinako vie

Kokemusta tarpeeksi jotta uskallankin mielipiteeni kertoa. Tämä on vähän sama juttu kuin kajoaa vieraisiin pöytiin. Tarkoitan että ongelma ei katoa vaikka kuinka uskaltaisi näin ajatella. Aina vain kokeilee enenmmän ja tieheämpään tahtiin. Jotain hänen elämässään on pahasti pielessä tai menossa ainakin pielee. Kyllä kumppania on katsottava ja kestettävä katsoa myöskin selvinpäin. Viina ei ole jokaviikkoinen juttu. Tai jos niin on tilanne se alkaa viedä vain mukanaan, se vie vahvankin kaverin olipa hän mies tai vaimo ihminen. Melkein sanoisin että sinun on vain vihellettävä peli poikki ja otettava aikalisä asian suhteen istuttava yhdessä alas ja perinpohjaisesti keskusteltava mikä asian oikea laita oikein on. Elämää on kyettävä katsoa selvinpäin ja pitää katsoakkin. Nuori kaveri joten jos voit pelastaa jotain niin pelasta toki mutta kenenkään elämää ei voi puolesta elää se on meidän jokaisen oma juttu. Mieti vielä miten on rakkautenne laita. Onko sitä ja tahdotteko todella kumpikin katsoa yhdessä elämää eteenpäin vai onko viinalla niin atkaiseva merkitys että hänellä on vara valita kahden välillä sinun rakkautesi vai viinaset viikoloput. Kysymyksiä herättää paljon mutta sinä valitset itse elämäsi suunnan. Älä ole välinpitämätön asian suhteen

• tupu12345

no pane sitä nii kyllä se sit siitä heltyy;)

ja kun me miehet ollaan juoppoja pitäähän meilläkin olla vapaa aikaa joyten kutsu se treffeille ja pane sitä menkää sänkyyn!!!!!!!!!!!!

• kälyääpiö

Enpä yleensä viitsi tänne kirjoitella ja lässyttää, mutta tilanne on monilla, hyvin monilla sama. Joillekin se jää loppuelämäksi viikonloppu dokaamiseksi, joillakin pahenee ja jotkut vähentää tai lopettaa kokonaan. Itsellä kävi niin että dokasin paljon nuorempana, myös viikolla mutta tänä päivänä juon harvoin. Itsekin tulin kiukkuiseksi kun en saanut annostani ja niin edelleen. Mulla kävi niin että vaan yksinkertaisesti kyllästyin, en koe saavani enää dokaamisesta mitään. Silloinkin kun tekee mieli ja järki voittaa; on hyvä kelata tilannetta: olen baarissa, dokaan, muutun idiootiksi, loppuillasta kuolaan ja tuijotan kunnes sammun yödösään tai otan erää nakkikioskin jonossa. Aamulla on paskanmaku suussa, kädet darraa ja laatta lentää (no aika harvoin todellisuudessa mutta..), rahaa on mennyt ja mitä on saavuttanut...ei...mitään. Siltikin käyn välillä ottamassa vaikkakin harvoin. On kivaa joskus heittää aivot narkikkaan, unohtaa murheet niin sanotusti ja nollata , olla "luvallisesti" idiootti. Kerran viikossa on vaan liian usein.
      Tietylainen itsensä ehdollistaminen on saatava poikki jos haluaa muuttua. Se että on rutinoitunut ottamaan joka perjantai ja/tai lauantai on saatava rikottua. On keksittävä jotain muuta säännöllistä tekemistä johon voi rutinoitua. Alkuun muutos on aina vaikeaa. Joskus se vie vuosia (usein). Ihminen on tapojensa orja, ja ihmiset haluavat rutiineita ne tuovat turvallisuutta. Toisaalta ihmiset ovat valitettavan usein itsekkäitä ja ajattelemattomia hedonisteja. Jotka eivät ajattele huomista, vaan tämän hetken "nautintoa" jopa silloin kun tietää maksavansa myöhemmin ja tekevänsä väärin.

• fgfgfgfgfg

ffdfdfgtrr

• Vierestä nähnyt
        fgfgfgfgfg kirjoitti:

ffdfdfgtrr

Seurustelin parisen kuukautta miehen kanssa (ikä 48v), jonka viikonloppu meni täydellisesti juomiseen. Hänellä oli kaapit täynnä viinoja, viinejä, viskejä, konjakkeja, ettei vaan pääse loppumaan. Hän kävi perjantaisin hakemassa lastin, vähintään 6 viinipulloa, vielä lisäksi. Hän on hyvässä työssä oleva ja viikot menivät ihan ok, mutta kun perjantai koitti, niin koitti myös juominen.

Hän ei pystynyt esim. yhtään viikonloppua ajamaan autoa, vaan ratin takana istuin minä. Koittakaapa nukkua miehen vieressä, joka on harrastanut kamppailulajeja, kun hän viinahuurteissaan näki unta, että joku käy päälle. Ei ollut yksi eikä kaksi viikonloppua, kun siirryin sohvalle nukkumaan, ettei käy osuma.

Hänen luonteensa oli viinahuuruissa pelottava, jonka johdosta päätin, että en jää kokeilemaan milloin ensimmäin lyönti tulee, vaan pistin pelin poikki eli mies vaihtoon.

Neuvon myös sinua nuori nainen tekemään samoin, älä jää "hoitamaan ja hyysäämään" känniläistä, kyllä niitä parempiakin on, jos ei ole, niin parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

• juttepuu
        Vierestä nähnyt kirjoitti:

Seurustelin parisen kuukautta miehen kanssa (ikä 48v), jonka viikonloppu meni täydellisesti juomiseen. Hänellä oli kaapit täynnä viinoja, viinejä, viskejä, konjakkeja, ettei vaan pääse loppumaan. Hän kävi perjantaisin hakemassa lastin, vähintään 6 viinipulloa, vielä lisäksi. Hän on hyvässä työssä oleva ja viikot menivät ihan ok, mutta kun perjantai koitti, niin koitti myös juominen.

Hän ei pystynyt esim. yhtään viikonloppua ajamaan autoa, vaan ratin takana istuin minä. Koittakaapa nukkua miehen vieressä, joka on harrastanut kamppailulajeja, kun hän viinahuurteissaan näki unta, että joku käy päälle. Ei ollut yksi eikä kaksi viikonloppua, kun siirryin sohvalle nukkumaan, ettei käy osuma.

Hänen luonteensa oli viinahuuruissa pelottava, jonka johdosta päätin, että en jää kokeilemaan milloin ensimmäin lyönti tulee, vaan pistin pelin poikki eli mies vaihtoon.

Neuvon myös sinua nuori nainen tekemään samoin, älä jää "hoitamaan ja hyysäämään" känniläistä, kyllä niitä parempiakin on, jos ei ole, niin parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

ja juokaa niin perkeleesti kun nuppi kaatuu.
        Tulkaa itkemään tänne kuinka elämä menee päi persettä.

Ei teissä ole MIESTÄ/ NAISTA sanomaa EI viinalle ja muille päihteille.

Selvinpäin luikitte kuin jänikset karkuun mutta kun promillet päässä niin johan ollaan varsinaisii Jumalia.

..Ja JUOKAA JA JUOKAA narrit ja mikki-hiiret jatkossakin!

• jorkkipane
        juttepuu kirjoitti:

Selvinpäin luikitte kuin jänikset karkuun mutta kun promillet päässä niin johan ollaan varsinaisii Jumalia.

Nimenomaan ei ole MIESTÄ/ NAISTA otamaan härkää sarvista!
        Tai no, ei se alkoholi mikään härkä ole saatana vieköön!
        Heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kun porskuttaa! Ja ne porskuttaja jätkät ei ole JUATTOJA!!!
        Se on ittestä kiinni ihan joka pirun asia mitä elämässään tekee, enemmän tai vähemmän!

• Täysin kyllästynyt
        juttepuu kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. olen sortunut samaan jo viimeiset 12 vuotta ja joka viikonloppu on entistä parempi. Vaimo nalkuttaa arkipäivät aamusta iltaan eikä sitä shaissee jaksa kuunnella kuin juuri sen pakollisen ajan. Perjantaina vältän kotiin menoa ja pyrin painumaan ravintolaan jos mahdollista heti töistä.
        Parisuhde on väljähtynyt ja yhdyntä on välttämätön pakko joka täytyy puoliväkisin tehdä samassa tylsässä asennossa eikä vaimo keksi mitään uutta.
        Kulissi hajoaa ja kaverit tietävät sen, vaimo luulee että kaikki on hyvin vaikka rakkaus on enää pelkkä sana kirosanojen joukossa. Itseasiassa vaimo on ruma ja tylsä, hän on karkoittanut minut luotaan pelkästään vinkumalla ja tekemällä asioista niin saatanan vaikeita. Samaa paskaa joka päivä, onneksi on viikonloppu eikä tarvitse kuunnella sitä natinaa.

• nipnip

Vaihda miestä. Tosi kiva sitten tulevaisuudessa lasten kanssa pärjätä sellaisen miehen kanssa. Vai meinaatko että hän muuttuu vai..?? Elämä on aika ihanaa, kun rinnalla on sellainen, jota ei tarvitse "pelastaa" ja hoivata, vaan joku, joka tukee sua ja auttaa arjen pikkuasioissa. Usko pois. Vaihda, kun vielä voit.

• tissuttelija78

tuo on miespuolisilla,itse otan myös joka pe ja välillä viikollakin.tissuttelu kuuluu miehien normaali elämään ja jos sitä ei joku kestä niin lähteköön läppäsemään

• keeeeeeeeeeee

Lapset eivät ainakaan kestä, joten toivotavasti kaikki tissuttelijat ymmärtävät olla lisääntymättä. Nimimerkillä aina synttärit yksin, koska isän tissuttelun takia ei voinut koskaan pyytää kaverreita kylään, koska hävetti isukki liikaa.

• 555,1

Kokeile vaihtaa pöytäsuola ruususuolaan ja olut whissyyn? Me olemme olemme sähkökemiallisia olentoja ja sitä kokonaisuutta kun ruokkii niin syntyy ajatuksia ja uusia mielenkiinnon kohteita.
      Tupakka ja alkohli ovat solumyrkkyjä jotka entuudestaan vähentää ajatustoimintaa ja motivaatiota.

• %%%%

olet tainnut kokeilla, sen verran pätkii...

• 555,1
        %%%% kirjoitti:

olet tainnut kokeilla, sen verran pätkii...

Hyvä että huomaat. Tottahan se on että tupakka ja alkoholi heikensi vointia, ja nyt hyvillä luonnonaineilla asiat sujuu. Missä kohtaa pätkäs?

• TeppoHel

Tulipahan tuota samaa harrastettua aikoinaan, viikonloput sumujen saarilla kavereiden kanssa.
      Vaan touhu loppui ja tahti muuttui ... miksi ?

Koko viikonloppu-rutiini alkoi todella kyllästyttämään kauan ennenkuin vaihtoehto näki päivänvalon.
      Syitä moiseen viivyttelyyn ...

Tärkein oli sisäistetty tieto siitä että nuo sinänsä mukavat kaverit piti siirtää ex-osastolle, heidän kanssaan ei voinut enää aikaansa viettää (teoriassa kyllä mutta käytännössä ei).
      Kavereiden kanssa aikaa vietettiin tiettyjen harrastusten parissa johon liittyi kaljan kanssa lotraaminen, harrastus sinänsä miellyttävä ja minulle rakas; taas sisäistetty tieto siitä että tuo ko.harrastus joutui vasaran alle niissä piireissä ja joko vaihdettava samaa toimintaa harrastavat ihmiset toisiin (joilla oheistoimta ei ole muuttunut päätoiminnaksi) tai puhallettava pilliin kokonaan.

Siispä tuumasta toiseen ja homma eteenpäin ... hyväksyin päässäni muutokset ja ennekuin rupesin ns.uudelle kurssille, olin hommannut peruspalikat kuosiin.
      Harrastus pysyi samana kuin ennenkin, keskittyen täysin tekemiseen (oheistoimta pois kokonaan).
      Rupesin viettämään aikaani ns.uusien tuttavuuksien parissa (limittäin vanhojen, eli vanhat kaverit pienellä viiveellä vaihdettiin toisiin) ja ajoin itseni niihin kuvioihin (pääkriteerinä terve elämäntapa sopivuus oman itseni kanssa) ... rupesi muuten avovaimonkin kanssa kaikkea tekemistä löytymään, muutakin kuin entisiä aktiviteettejä.

Loppupeleissä homma toimi niin että ennenkuin luovuin vanhasta, olin järjestänyt uutta tilalle.
      Veikkaisin ettei tuo nuori kaveri (22.v) ole vielä täysin valmis siihen hintaan mikä pitää maksaa siitä että kalja kaverit vanha tavat pitää unohtaa, niihin kuvioihin ei ole paluuta mikäli todellisuudessa haluaa vanhat tavat vaihtaa uusiin ... näin se nyt vaan menee.

• Yualle

Ettekö siis kolmeen vuoteen ole käyneet esim. missään viikonloppumatkalla eli siis olleet kodin ulkopuolella viikonloppua? Jos olette, niin juoko mies tällöinkin?

• raitistunut holisti

..on hyvä asia, jos mies haluaa itse vähentää/lopettaa alkoholin käyttönsä. Tarvinnee ehkäpä ulkopuolista apua ja sitä saa esim. A-klinikalta, kuten joku jo kertoikin. Voisihan tuon alkoholiongelman testatakin, että selviäisi, että onko miehellä tuo viikonlopun juominen pahentunut jo riippuvuuden puolelle...? Antabuskin (estolääkitys) voisi olla yksi keino ylittää viikonloput ilman viinaa, ei tarvitsisi miettiä ottaako..
      Sinä et voi miestäsi muuttaa, hän tekee sen itse tai sitten ei. Tiedän muuten yhden tapauksen,jossa vaimo antoi miehensä ryypätä vuosikausia viikonloppuisin heidän kakkosasunnossaan, muuten he elivät saman katon alla raiittina ja tyytyväisinä..
      Ja tiedän toisenkin tapauksen,jossa avopari asuu kerrostalossa vierekkäisissä asunnoissa, ovat keskenään selvinpäin...Ja sitten tiedän lukuisia tapauksia, jossa ero on ainoa ratkaisu...
      No, aina löytyy joku ratkaisu ongelmiin tai jos haluaa jatkaa, niin jokaiselle holistille löytyy se läheisriippuvainen puoliso..tsemppiä teille:)

• Kokemuksella

Itse olen kattonut avioliitossa yli 20-vuotta, miten mieheni lähes joka viikonloppu ryyppää. Kotona en anna juoda niin lähtee lähi bubiin istumaan. Viikolla mies käyttäytyy tosi hyvin. Työnsä hoitaa ja lapset kuskaa harrastuksiin... Ollaan melko onnellisia eli olenkin ajatellut, että ilman tota viikonloppu dokaamista elämäni olisikin liian hyvää ollakseen totta!! Jos saisin palattua takaisin nuoruuteeni ja tehdä valintani uudestaan, niin saman miehen silti ottaisin... Jaksamista sinulle ja kaikille muillekkin.

• Juoppoja elättänyt

Anna monoa sille koska muutaman vuoden kuluttua se ei enää rajoitu viikonloppuihin.

• Huolto joukot

Mikäs juodessa kun muija hoitaa asiat. Itse voi keskittyä ottmiseen kun ei tartte ottaa vastuuta mistään...

• Sibel Pena

Tuttu kuvio! Haarstin tuota 15 vuotta.Vaimo kyllästyi ja lähti.Juovaa elää jatkui vielä 10 vuotta kunnes saavutin pohjan.Kaikki meni kurkusta alas.Alkoholismi on paheneva tauti.Se vie kaiken mennessä.

Tapahtui ihme.Tuttu kaveri ve AA ryhmään.Sanoi,katsele ja kuuntele ja tee oma analyysi.Siitä on jo 20 vuotta kun tein tuon ratkaisevat päätöksen,olla ottamatta sitä ensimmäistä ryyppyä.

• epätoivo...

Kuullostaa jotenki tutulta toi sun miehesi ongelma.. itse olen naimisissa 27 vuotiaan miehen kanssa joka ei voi olla juomatta viikonloppuna kahtena päivänä onneksi mieheni on ottanut edes ittestänsä vähän niskasta kiinni ja on ollu juomatta viikolla hän siis ennen joi jopa keskellä viikkoa monta olutta.. ja luulis ny että jo melki kolmekymppinen mieheni rauhottuisi ja meillä kans aikeissa lähiaikoina hommata lapsi pelkäänpä sitten että mites sen kaa sitte ku mies juo hoituuko miehen isähommat

• tällaiset.
        epätoivo... kirjoitti:

Kuullostaa jotenki tutulta toi sun miehesi ongelma.. itse olen naimisissa 27 vuotiaan miehen kanssa joka ei voi olla juomatta viikonloppuna kahtena päivänä onneksi mieheni on ottanut edes ittestänsä vähän niskasta kiinni ja on ollu juomatta viikolla hän siis ennen joi jopa keskellä viikkoa monta olutta.. ja luulis ny että jo melki kolmekymppinen mieheni rauhottuisi ja meillä kans aikeissa lähiaikoina hommata lapsi pelkäänpä sitten että mites sen kaa sitte ku mies juo hoituuko miehen isähommat

Miehet ja naiset ovat suoraan sanottuna alkoholisteja,koska ovat riippuvaisia alkoholista. Ajan mittaan alkoholin tarve vain kasvaa ja viikonloppu juopottelu muuttuu jatkuvaksi juomiseksi.

• neropatti88....

Ite 22 v mutta en ole 5 vuoteen ollut viikonloppua selvinpäin.

Miksi pitäis olla? Se on hauskaa vetää kaljaa tai vaikka kalsari känneja. Yleensä vedän 40 pulloa kaljaa viikonloppuna ja arkisin pyrin olee selvinpäin.

• mä vaan

kuvaa miestäsi kännissä ja jos sattuisi vielä jotain toilaileen parempi vaan.
        näitä pätkiä kun näytät hänelle niin voi olla että jää joku olut joskus jopa väliin..

• neropatti88..

Lisään vielä edelliseen. Mistä helevetistä te miehet löydätte noin helevetin nipo akkoja? Vaikka ite vedän 40 pulloa joka viikonloppu niin en ole juoppo lopeten kun tarttee ja se ei ole ongelma

Tuolaisen nipo akan heittäsin alushoususillaan pihalle.

• Vkltosimies

Itsehän juon aina viikonloppuisin ja ei mitään ongelmaa vaan päinvastoin.Silloin sitä energiaa saa rankan työviikon jälkeen.Alkoholin ottaminen viikonloppuisin on pelastanut mun perhe elämän.Kiitos alkoholin niin jaksan taas eteenpäin!

• toivottavasti

"Lisään vielä edelliseen. Mistä helevetistä te miehet löydätte noin helevetin nipo akkoja? Vaikka ite vedän 40 pulloa joka viikonloppu niin en ole juoppo lopeten kun tarttee ja se ei ole ongelma

Tuolaisen nipo akan heittäsin alushoususillaan pihalle. "

viina vie elämäsi mahdollisimman pian. :)

• selllllvitys
        Vkltosimies kirjoitti:

Itsehän juon aina viikonloppuisin ja ei mitään ongelmaa vaan päinvastoin.Silloin sitä energiaa saa rankan työviikon jälkeen.Alkoholin ottaminen viikonloppuisin on pelastanut mun perhe elämän.Kiitos alkoholin niin jaksan taas eteenpäin!

Ehkäpä sitten tiedät, että vanhempien vähäisempikin päihtyminen aiheuttaa lapsissa aina ahdistuneisuutta. Vaikka isä lopettaisi runsaan alkoholin käytön siittämisen ajaksi, alkoholin aiempi käyttö vaikuttaa perintötekijöihin, siis lapsiin. Se siitä perhe-elämän pelastajasta...

• ...täällä kirjoitellaan enimmäkseen vain äijistä. Itellä saman tyyppinen kokemus naiseta...

• dumppaa

juoppo ennenkuin se alkaa väkivaltaiseksi, monella on siihen taipumusta. On niitä selvempiä tapauksiakin olemassa.

• Itse ongelmissa 6v s

Kyllä tohon asiaan auttaa muutama käynti AA:n kautta psykiatrille keskustelemaan.. Ikä ei tuota vielä ongelmaa tapojansa pystyy muuttamaan.. Mutta jos ongelman antaa itää pitkään niin tavoistaan ei pääse eroon.. Itselläni auttoi akupunktio riippuvuuteen ja muutama käynti psykiatrilla.. Akupunktioon pääsi AA:n kautta.

• mikäs nyt sitten

kun ei AA jakele mitään hoitolähetteitä

• tapiorautalapio

Ämmät ne valittaa aina jostain. Seksi on jäämässä pois koska sille ei ole enää tarvetta eikä intressejä. Ihmiset ovat ymmärtäneet että elämässä on muutakin kuin seksi ja nyhvääminen. Oma oloni parani kun jätin ämmien kanssa pelaamisen kokonaan. En ole tarvinnut seksiä muutamaan vuoteen ja hyvin on mennyt. Sinkkuna on hyvä olla. Ei ole valvollinen selittämään menoistaan, ei tarvitse kuunnella valitusta, antaa rahaa tms.

• kokemusta on

koeta syöttää torstaina hänelle jotain, mistä tulee "helvetillinen" vatsatauti....unohtuu juominen...

• Itse join noin 30v kaikki vapaa meni kaljan kanssa ei viinaa kun oli kuuden päivän vapaat tein niin sanottua
      3/7 vuoroo niin niistä meni kait viis päivää kaljan kanssa lotratessa yhtenä päivänä selvittelin että pääsin
      töihin 12 pv töitä ja taas sama ruljanssi alko,kesäloma meni niin että kolme viikkoo hurahti.
      En käynnyt missään kapakoissa tissuttelin kotona,mulla on vaimo ja neljä tyttöö vaimo ei ota pisarakaan,en ollut rähjä olin kulemma aika hauska kaljan pöhnässä.Sitten eräänä tapaninpäivänä 2002(8vsitten) oli vähän
      hutero olo meinasin avata kaljapullon ja alkaa loiventaa oloo,sit päätin että tää loppu tähän ja se myös
      loppu ei se jälkeen pisarakaan,en tullut uskoon enkä enemmän kaheliksi kun nyt olen tässä vuosien aikana
      että ei sitä kaljaa mun suuhun kaada kukaan muukuin minä alkuun tarjoilivat sitä sanoin juo itse vaan mulla
      on kiintiö täys,olen tässä vuosien aikana käynnyt juhlissa jossa on tärpättiä ei se mua häiritse.Se kyllä olen
      päättänyt että ihmeitä pitää tapahtua että joku näkee mut kännissä kun oikein ajattelee mitä järkee on
      tehdä itsensä kipeeksi ja pilata hyvässälykyssä toisten elämä.Mutta jokainen saa tehdä niin kun haluaa
      se kyllä on varma asia että itse se päätös on tehtävä eikä ne viisaat ihmiset siellä A-A:ssa niiten on turha
      sanoo että kyllä me tiedetään miltä susta tuntuu kukaan ihminen ei voi tietää mitä toisen päässä liikkuu
      tämä on varma asia,tää oli mun kokemus alkohoolista määrä tuli täys sit loppu voitte vaikka testata tän
      asian aukase kaljapullo laita pöydälle nenäs eteen älä koske siihen oottele vaikka tunti onko lorahtanut
      kaljaa suuhun ei varmana,elikä kerran viellä itse se päätös on tehtävä eikä kukaan muu.

• pips

näköjään alkoholisoitumassa oleva mies kun joka vklp ja joskus viikollakin pitää vetää niin taju kankaalle että oksat pois! ja just täytti 20v. sitä enne ollut rankempi tausta ryypännyt joka päivä ja kun ei ryypännyt oli amfetamiini putki päällä. eilen oli kaverillaan ryyppäämässä ja tänään aamulla tuli kännissä putkasta kun oli siskontyttö kylässä. väkivaltainenkin on kännissä jos riitaa tulee niin on mustelmat käsissä kun puristaa niin kovaa. ja aina heittämässä ulos kotoa. ja kannabista pitää myös polttaa oli sitten juomassa tai ei! olen alkanut miettiä että pitäisi tollanen jättää jonkun muun huolenaiheeksi mutta toisaalta mietin löydänkö ketään toista ketä rakastaisin yhtä paljon? vaikka toisaalta en tiedä enää edes rakastanko, taitaa kaikki muu raastaa niin paljon et jää sekin jo taka-alalle

• cooo2

Lopeta kiukuttelu, anna äijän dokaa.
      Äijä tarttee lomaa nalkuttavasta eukosta.

• ai et vai....

annat sille kunnolla pillua niin ehkä se on sen toisen päivän edes selvinpäin..

• juhkhj

ihisevät hourat. on nähny naisten pelleilyä ihan tarpeeksi. ny riitti! mieluummin yksin!

• kaljaan kyllästynyt

jep täälä yhel kans hermot menee ku hemmetih ukko ryyppää joku samperin viikonlopun,ei voi yhtään viikonloppua juomati hitto,että meenee hermot todelllaki!!

• Yualle

oletkin jo yksin :)

• Anonyymi

Mites kirjoittajilla nykyään menee ja mitä tapahtui viikonloppujuopoille?

• Anonyymi

Aika paha juttu, mielestäni tuossa iässä. Ite olin silloin vielä raippo raitis.

Samaa ei voi sano nyt, olen vähän samassa tilanteessa. Ikää alkaa olla lähes 70.

Viini ja wiski maistuu ja koronarajoitukset antovat lisäpontta harrastukselle, kun muutakaan ei ollut.

Aika vaikea tästä on päästä irti. On se niin hiton mukavaa, kun perjantaina työpäivän jälkeen voi rentoutua totuttuun malliin.

Kunnia karanteeneille ja Ukrainalaisille. "Slava Ukrainki"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe