Mitä tarkoittaa VU-mittarissa nuo kohdat, eli nollasta alkaa punainen alue ja siellä lukee 1, 3 ja nollan alapuolella taas 1,3,5,7,10 ja 20, vastaako ne jotain desibelilukemia?? Edes wikipedia ei auttanut
VU-mittarin tulkinta?
4
676
Vastaukset
- ....
Desibelejä hyvinkin. Nollataso on voimakkain signaali, jonka pitäisi pysyä säröttömänä ja -10 sitten kymmenen desibeliä tuon tason alapuolella. Punaiselle meneminen tarkoittaa, että ääni alkaa säröytyä ja pahimmassa tapauksessa kaiuttimet ovat vaarassa rikkoutua.
- tietääkö joku?
..syöttää puhdasta särötöntä siniaaltoa maksimiamplitudilla niin viisari pysyy 3 kohdassa eikä 0?? Kyse on siis VST pluginistä.
- Maxell Metal IV
Nauhureissa (analogisissa) usein on vu-mittareissa peak-ledejä, jotka vilkkuvat huippukohdissa,eikä tuo vielä ole merkki yliohjautumisesta. VU-mittari tuolloin näyttää jotakuinkin 0-tasoa. Eri nauhatyyppien välillä on myös eroa tasonsiedossa.
Digitaalitallennuksessa kannattaa taso pitää 0-tason alapuolella, koska se ei siedä yliohjausta.- Korvat herkkänä
Aikoinaan vanhassa Englannissa kerrotaan Eurythmics-bändin miksauksessa VU mittarien olleen lähes pohjassa ja efektilaatikoiden punaiset ledit tuskin vikkuivat.
Tuli helvetin hyvä äänite, tapahtui kaiketi 1980-luvulla.
Mittarit näyttää, korva kuulee. Eli jos äänite kuulostaa hyvältä, älä katso mittareihin.
Vinkin antoi eläkkeellä oleva äänialan orja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319