Siinä se tuli siis otsikossa.
Teen ystävilleni paahdettua valkosipulikeittoa ja haluan yllättää heidät onnistuneella viinivalinnalla. Kummastakin väristä saa antaa vinkit.
Mikä viini valkosipulikeiton kanssa?
6
914
Vastaukset
- herkkusuunlautasella
oletko itse viinin juoja? mistä viinistä pidät itse? mistä viinistä muut ruokailijat pitävät? ruoan ja juoman yhdistelemisessä ei pidä kuunnella liikaa muita, se olet kuitenkin sinä itse kun sen juot ruoan kanssa. sanotaan aina että kalan kanssa valkoista viiniä ja lihan kanssa punaista, no näin ei aina ole ja sinä sen päätät.
paahdettu valkosipuli on aika makeahkoa joten suosittelisin jotain viiniä joka ei ole liian hapanta tai sitrusmaista. ehdotan että käyt alkossa kysymässä, he osaavat kertoa enemmän, voit kertoa heille minkä hintaista, mistä itse pidät viineissä jne.- johannanen
Ok, marssin Alkoon, kiitos!
- Mellinda
mielummin olutta. Viineistä punkku, jokin ranskalainen esim. Rhonen alueelta
- Janicos
Voisin kuvitella että hienoon ja kermaiseen valkosipulikeittoon voisi sopia hyvin kuiva, hedelmäinen ja hiukan pähkinäinen valkoviini. Ehkä ranskalainen Cotes-du-Rhone Blanc. Myös hiukan hedelmäinen ja hiukan mausteinen Gewürztraminer voisi sopia, varsinkin jos keitto on voimakkaamman makuista. Unkarilainen Szekszárdi füzeres tai kreikkalainen retsina voisi myös toimia astetta villimmän keiton kanssa. Joka tapauksessa paahdettu valkosipulikeitto vaatii parikseen runsaan vivahteikkaan viinin, joka ei latistu keiton rinnalla.
Jos olisi pakko valita punaviineistä, valitsisin ehkä Tempranillon, jossa on riittävästi luonnetta ja ryhtiä. - apua jatkossa!
Kokeile jotakin riittävän hedelmäistä Pinot Gris'tä tai Viognieria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164