Olisi edessä harrasteauton hankinta. Kyseeseen tulee jokin vanha, 20 vuotias laite. Aika usein näkee joissakin ilmoituksissa että myydään autoa, johon on juuri tehty täydellinen koneremontti. Sen jälkeen on sitten ajettu vain kenties joitakin satoja - tuhatkunta kilometriä. Uskaltaako tällaista ostaa?
Koneremontoidut autot
15
1932
Vastaukset
- Ari Job
Jobbareilta saa tuollaisia hyviä useasti, liikkeistä tod. harvoin koska sinne kärrätään hinaamalla kaikki ikäloput raakit leviämispisteessä koska niistä liike aina hyvittää kuiteskin useamman satasen (joka tosiasiassa on ilmaa hinnassa josta olisi saanut käteiskaupalla ilman vaihdokkia pois enemmänkin.
- näin on
jos sä olet yhtä harhaluuloinen kuin toi edellinen vastaaja,ari job,olet pulassa,sillä ainahan on parempi että kone on käyty läpi kuin että ei, mutta tommonen 20v vanha auto ei ole enään niitä helpoiten ja mielekkäimpiä korjattavia jonka joka poika osas laittaa,käytä omaa harkinta kykyäsi ja tee myyjästä ja koeajosta oma johtopäätös,jos sitä et ilman apua pysty tekemään unohda unelma.sillä vanhusta ei kannata ostaa jos ei itse pysty tekemään päätöksiä.
se että auto on vanha ei tee sen korjauksista sen halvempia,vain jos itse on kykenevä asennustöihin,tai on tuttu joka on niidenkanssa tehnyt elantonsa asia on toinen,mutta vältä näitä kaikenosaavia söhläreitä,jotka kännipäissään osaavat mitä nyt satut kysymään.sitä kautta korjaaminen on kaikkein kalleinta.
eli kun luotat omaan harkintakykyysi homma hoituu,muuten ei. - Ari Job
näin on kirjoitti:
jos sä olet yhtä harhaluuloinen kuin toi edellinen vastaaja,ari job,olet pulassa,sillä ainahan on parempi että kone on käyty läpi kuin että ei, mutta tommonen 20v vanha auto ei ole enään niitä helpoiten ja mielekkäimpiä korjattavia jonka joka poika osas laittaa,käytä omaa harkinta kykyäsi ja tee myyjästä ja koeajosta oma johtopäätös,jos sitä et ilman apua pysty tekemään unohda unelma.sillä vanhusta ei kannata ostaa jos ei itse pysty tekemään päätöksiä.
se että auto on vanha ei tee sen korjauksista sen halvempia,vain jos itse on kykenevä asennustöihin,tai on tuttu joka on niidenkanssa tehnyt elantonsa asia on toinen,mutta vältä näitä kaikenosaavia söhläreitä,jotka kännipäissään osaavat mitä nyt satut kysymään.sitä kautta korjaaminen on kaikkein kalleinta.
eli kun luotat omaan harkintakykyysi homma hoituu,muuten ei.Jos ymmärsit edes jotain lukemastasi, niin mähän päinvastoin olen erittäin VARMA 2 asiasta: liikkeistä saa
ylihintaista skeidaa, jobbareilta hyvää ja halpaa!
Nuija et tajua mistään mitään!
- Vasikkasaaren vanki
Puolet noista remonttipuheista on silkkaa paskaa ja toinenkin puoli epäilyttävää. Kukaan järkevä ihminen ei tee 20-vuotiaaseen autoon kallista remonttia juuri ennen myyntiä, sillä siitä investoinnista ei saa takaisin kuin rippeet. Valitettavasti ostajan on erittäin vaikea arvioida mikä osa puheista pitää paikkansa.
On parempi ostaa reilusti halvalla auto ja remontoida tarvittaessa kone itse. Sen jälkeen tiedät mitä osia on käytetty ja miten työ on tehty. Eikö tämä sitä paitsi kuulu harrastusajatukseenkin? Mutta pysy yleisissä merkeissä, joihin saa osia.- 12+3
Kukaan järkevä ihminen ei tee 20-vuotiaaseen autoon kallista remonttia juuri ennen myyntiä, sillä siitä investoinnista ei saa takaisin kuin rippeet.
Ostin vanhan jenkin 1500e, kansipahvi palanut. Kannen oikaisu, ohjurikumit ja muut hilppeet noin 350e, kone kasaan ja myyntiin. Sain myytyä 7000e:lla eli voitto noin 5000e. Kukaan ei maksa rikkinäisestä autosta yhtään mitään! - museotojo
12+3 kirjoitti:
Kukaan järkevä ihminen ei tee 20-vuotiaaseen autoon kallista remonttia juuri ennen myyntiä, sillä siitä investoinnista ei saa takaisin kuin rippeet.
Ostin vanhan jenkin 1500e, kansipahvi palanut. Kannen oikaisu, ohjurikumit ja muut hilppeet noin 350e, kone kasaan ja myyntiin. Sain myytyä 7000e:lla eli voitto noin 5000e. Kukaan ei maksa rikkinäisestä autosta yhtään mitään!vm. -67 corolla, ei ruostetta, alkuperäis kunnossa, hinta alle 15000€.
- Verottajanapulainen
12+3 kirjoitti:
Ostin vanhan jenkin 1500e, kansipahvi palanut. Kannen oikaisu, ohjurikumit ja muut hilppeet noin 350e, kone kasaan ja myyntiin. Sain myytyä 7000e:lla eli voitto noin 5000e. Kukaan ei maksa rikkinäisestä autosta yhtään mitään!Sait 5000 e myyntivoittoa, niin maksoitko siitä verot?
Jollet niin se on veropetos ja sinä olet pimeä jobbari joka syö minunkin pöydästäni, jossa ei ole muutenkaan mitään muuta kuin leivänmurusia, katkeraa sappinestettäni ja hiirenpaskaa.
Hoida velvoitteesi tai käräytän sut verottajalle. - Verottajan kaveri
Verottajanapulainen kirjoitti:
Sait 5000 e myyntivoittoa, niin maksoitko siitä verot?
Jollet niin se on veropetos ja sinä olet pimeä jobbari joka syö minunkin pöydästäni, jossa ei ole muutenkaan mitään muuta kuin leivänmurusia, katkeraa sappinestettäni ja hiirenpaskaa.
Hoida velvoitteesi tai käräytän sut verottajalle.Hei verottajanapulainen, se oli 5000 voittoa verrattuna siihen että 12 3 olisi myynyt kotteronsa ilman remonttia. Kyllä käytetyn auton saa tuollaiseen hintaan myydä ilman minkään valtakunnan jeesusteluja verottajan kanssa.
- enpästiiä
Muistuu mieleen kerta kun kävin harrasteautoksi katsomassa tollasta juurikin 20 ikäistä vastikään "koneremontoitua" gti-vehjestä, joka ulospäin oli tosi siisti ja moottorikin kävi nätisti. Koneen lämmettyä ei sitten enää millään meinannu pysyä käynnissä ja koeajolenkki päättyikin tielle jättämiseen...
- Veronmaksaja21
missään nimessä ostaa yli 50000km ajettu autoa yksityiseltä, se on varmasti pommi! Tämä on kokeiltu ja vanhojen autojen koneremontit sisältää AINA vaan koneenpesu ja suodattimien vaihto!!!!!!!
Olkaa varovaisia-yksityiset automyyjät ovat melkein poikkeuksetta JOBBARIT!!!!! - Hanski J
Veronmaksaja21 kirjoitti:
missään nimessä ostaa yli 50000km ajettu autoa yksityiseltä, se on varmasti pommi! Tämä on kokeiltu ja vanhojen autojen koneremontit sisältää AINA vaan koneenpesu ja suodattimien vaihto!!!!!!!
Olkaa varovaisia-yksityiset automyyjät ovat melkein poikkeuksetta JOBBARIT!!!!!Jobbareilta saa parhaan hinta-laatusuhteen!
Mut ostajalla tulee olla aivot, niin pysy sinä vaan siellä maksamassa verojasi. - Mersedes uber alles
Hanski J kirjoitti:
Jobbareilta saa parhaan hinta-laatusuhteen!
Mut ostajalla tulee olla aivot, niin pysy sinä vaan siellä maksamassa verojasi.En koskaan osta alle 250tkm ajettua paskaa, niillä kilometreillä ei vielä viat tule esiin. Niin, joo japanialaiset, italopaskat ja volkkari-audi-opel-volvo jne rupiskot ovat jo paalattuna minun aloituskilometreillä....
- kone kunnossa
Mersedes uber alles kirjoitti:
En koskaan osta alle 250tkm ajettua paskaa, niillä kilometreillä ei vielä viat tule esiin. Niin, joo japanialaiset, italopaskat ja volkkari-audi-opel-volvo jne rupiskot ovat jo paalattuna minun aloituskilometreillä....
vanhoihin linttoihin koneremontteja joka maksaisi montakertaa sen auton arvon. Hei! mieti vähän itsekkin.
- mb harrastaja
kone kunnossa kirjoitti:
vanhoihin linttoihin koneremontteja joka maksaisi montakertaa sen auton arvon. Hei! mieti vähän itsekkin.
teetin harrasteautooni vm 82- 300d mersuun täyden koneremontin.ajelin sillä sen jälkeen noin 60 tkm,8 vuoden aikana.siis pelkästään kesäisin,kunnes huomasin netissä unelmieni harrasteauton olevan myytävänä,tosin projekti,mutta kuitenkin,450 sel 6.9 mahtimoottorilla vuodelta -78.ostin sen välittömästi.
säilytyspaikan puutteessa pyysin poikaani laittamaan nettiautoon ilmoituksen vanhasta harrasteraaseristani.myin auton pohjois-suomeen,ilmeisesti meni jokapäiväiseen ajoon.tämä w123 korinen oli automaattivaihteistolla,kattoluukulla,sähkölaseilla yms. varusteilla.nehän olivat siihen aikaan todella harvinaisia.suomi-autoissa varsinkin.
näin saman auton noin kolme vuotta sitten myynnissä ja kilometrejä oli tullut noin 350 tkm sen päälle,mitä olin itse ajanut.ilmoituksessa luki suurella,täydellinen koneremontti tehty noin 150 tkm sitten.
ei paha huijaus,mutta tällätavalla sitä sitten toimitaan,kun halutaan hyvä hinta ja helposti eroon.kaveri oli yksityinen,luultavasti harrastaja.
hassuinta on se,että aikoinaan antamassani kuitissa luki kilometrit,mutta kun uteliaana kyselin,kertoi kaveri lapun osittain repeytyneen,mutta siinä kohtaa olikin ne kilometrit.hänen pienet lapsensa olivat saaneet lapun käsiinsä,tämä oli tuhon selitys.esittelin itseni ja kerroin faktat,kaveri nauroi ja totesi jaa,no pittää korjata ilmoitusta.toivotti jopa hyvät illanjatkot.
ilmoitusta ei ikinä korjattu.
auto paloi v 2008 todella pahasti,joten luulen että sen taru on nyt loppu.
kyllä siis koneremontoituja ja muutenkin huippuhienoja vanhempia harrasteautoja löytyy,mutta silloin on dokumentit aukottomat ja näiden autojen hinnat ovat sen mukaisia.itselläni on mapillinen tositteita w 116:sen remonteista,varaosa hankinnoista ja paljon kuvia projektivaiheista.
halvalla ei saa kuin huonoa. mb harrastaja kirjoitti:
teetin harrasteautooni vm 82- 300d mersuun täyden koneremontin.ajelin sillä sen jälkeen noin 60 tkm,8 vuoden aikana.siis pelkästään kesäisin,kunnes huomasin netissä unelmieni harrasteauton olevan myytävänä,tosin projekti,mutta kuitenkin,450 sel 6.9 mahtimoottorilla vuodelta -78.ostin sen välittömästi.
säilytyspaikan puutteessa pyysin poikaani laittamaan nettiautoon ilmoituksen vanhasta harrasteraaseristani.myin auton pohjois-suomeen,ilmeisesti meni jokapäiväiseen ajoon.tämä w123 korinen oli automaattivaihteistolla,kattoluukulla,sähkölaseilla yms. varusteilla.nehän olivat siihen aikaan todella harvinaisia.suomi-autoissa varsinkin.
näin saman auton noin kolme vuotta sitten myynnissä ja kilometrejä oli tullut noin 350 tkm sen päälle,mitä olin itse ajanut.ilmoituksessa luki suurella,täydellinen koneremontti tehty noin 150 tkm sitten.
ei paha huijaus,mutta tällätavalla sitä sitten toimitaan,kun halutaan hyvä hinta ja helposti eroon.kaveri oli yksityinen,luultavasti harrastaja.
hassuinta on se,että aikoinaan antamassani kuitissa luki kilometrit,mutta kun uteliaana kyselin,kertoi kaveri lapun osittain repeytyneen,mutta siinä kohtaa olikin ne kilometrit.hänen pienet lapsensa olivat saaneet lapun käsiinsä,tämä oli tuhon selitys.esittelin itseni ja kerroin faktat,kaveri nauroi ja totesi jaa,no pittää korjata ilmoitusta.toivotti jopa hyvät illanjatkot.
ilmoitusta ei ikinä korjattu.
auto paloi v 2008 todella pahasti,joten luulen että sen taru on nyt loppu.
kyllä siis koneremontoituja ja muutenkin huippuhienoja vanhempia harrasteautoja löytyy,mutta silloin on dokumentit aukottomat ja näiden autojen hinnat ovat sen mukaisia.itselläni on mapillinen tositteita w 116:sen remonteista,varaosa hankinnoista ja paljon kuvia projektivaiheista.
halvalla ei saa kuin huonoa.Se on aikapitkälle uskon asia että onko 20vuotiaan auton moottori todella remontoitu,koska monestikkin koneen vaihtaminen ehjempään on halvempi vaihtoehto,kuin uusilla osilla laittaminen,jos ei nyt ole kyseessä joku harvinaisuus johon ei kunnossa olevaa konetta saa.Itse ostin viime vuonna yli 20vuotiaan ajopelin minkä kone on rempattu,kytkin uusittu,jousitus laitettu ja näin todella on tehty 52000km jälkeen asian uskoo jo todeksi,remontin jälkeen autolla oli ajettu muutama sata kilometriä kun sen ostin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144