Kuinka suuri osa yli 30-40 vuotiaista sinkuista käy ravintoloissa? Itse olen vähän yli 30v mies ja voin sanoa että aika harvoin tulee nykyisin käytyä. Kun olin 20v kävin ehkä 3 kertaa viikossa baarissa ja opiskelijabileissä yms. Nykyisin käyn ehkä 3 kertaa vuodessa, no kesällä tulee joskus oltua terassilla. Viikonlopuiksi on kuitenkin aina jotain muuta projektia, töitä, harrastuksia, tai sitten vaan kotona nyhjäämistä.
Jos taas mietitään sitä että 20-25 vuotiaana löysi useasti seuraa, nykyisin ei meinaa tavata ketään. Baareissa en viihdy kun en jaksa katsella kännisiä ihmisiä, varsinkaan niitä jotka ovat mukavia selvinpäin, mutta muuttuvat illan mittaan ärsyttäviksi. Lisäksi tuo baarielämä on niin nähty jo moneen kertaa ettei sitä jaksa kun harvoin.
Eli mistä te muut etsitte seuraa? ja löytyykö muualta kuin baareista?
Käyttekö yli 30v ihmiset baareissa?
38
4675
Vastaukset
- ...tyttönen...
Mä oon miettiny ihan samaa! Nyt, 27 vuotiaana ei vaan nappaa enää toi baareilu. Urheilen tai jumitan kotona tai jonkun frendin luona. Ja joo, tiedostan toki sen että kotoo mua ei kukaan hae.. Kai se on vaan alettava uskoo kohtaloon, sillonhan siihen prinssiin voi törmätä vaikka siellä lenkkipolulla?
Kertokaa toki, missä ootte kumppaneitanne tavannut!- nykyään tule käytyä
Baareissa ei ole nykyään tullut käytyä moneen vuoteen. Mitä nyt joskus terassilla tai parilla oluella. Nuorempana parinkympin molemmin puolin tuli käytyä viikoittain. Silloin se tuntui jotenkin luonnollisemmalta kun kaikille oli selvää miksi täällä ollaan ja kaikki haki sitä samaa. Lähempänä 30 se alkoi tuntua yhä enemmän turhalta ja teennäiseltä touhulta. Aikuiset ihmiset leikkii jotain kumman "i am so cool" leikkiä. Ainakin täällä Helsingissä. Sitten kun siihen lisätään se tukeva humaltila klo. yhden jälkeen yöllä niin aika fakiiri saa olla että siellä viihtyy ellei ole itse myös ottanut runsaasti.
Mistä sitten löytää seuraa ? Sen kun osaisi sanoa. Pitäisi olla joku paikka jossa voisi tutustua paremmin ilman että täytyy heti alkaa seurustelemaan. Työpaikka, harrastus. - ihan normaaliakaan
että 30v. tai vanhemmat notkuis baareissa. Eiköhän siinä iässä pitäs olla joo muutakin "tekemistä"! Olet aivan "oikessa" ...tyttönen...
- m30+
En käy baareissa. En oikeastaan etsi seuraa enää mistään. Olen luopunut toivosta löytää sopivaa naista.
totta kyllä, ettei näin 30 vanhana enää jaksa lähteä eikä oikein kavereistakaan ole siihen, kun on perheet ja/tai työt.
- joku m34
Käyn n. 5 kertaa vuodesssa baarissa kuten kävin kakskymppisenäkin (eka kerta joskus 24v). En ole koskaan hakenut seuraa tai sosilisointia baarita, eli en hakeudu juttusille. Uskoisin kuitenkin saavani seuraa baarista paljon paremmin nykään kuin alle kolmekymppisenä. Tämä siitä havainnosta, kun nykään on aina joku, tai useammpikin tuntematon, tullut juttusille tai sitten sanonut esim. tiskillä jotain, kun ennen (< 30v) en muista sellaista tapahtuneen.
- män82
Minullakin hyvin paljon samoja ajatuksia tästä baarihommasta. En ole vielä kolmeakymmentä, mutta kuitenkin lähempänä kolmeakymmentä oleva mies. Minäkin käyn nykyisin baareissa harvemmin, kun ne ei vaan enään kauheesti kiinnosta, ja ne todellakin on nähty. Joskus sitä kuitenkin sen verran haluaa lähtä tuulettumaan, että muutama baari-ilta silloin tällöin on ihan ok, ja terassilla kesällä tulee joskus käytyä, ja kiva on joskus käydä laulamassa karaokeakin.
Minäkin kun olin iältäni siinä 20v molemmin puolin, (ehkä n 18-22v) niin porukkaa aina oli ja baareissa rampattiin harva se viikonloppu. Nykyisin porukkaa ei tahdo saada kasaan ei sitten millään, ja korkeintaan yhden ihmisen voin joskus saada seuraksi johonkin, mutta melko harvoin. Joskus olen käynyt yksinkin. Se on se, kun silloin parikymppisenä kaikki on uutta, baareilut ja sen semmoiset, niin seuraa ja halukkaita on lähteen mukaan, ja itselläkin on halu lähtä. Sitä kun kaikille tulee ikää, niin ei se enään sitten tunnu niin mahtavalta kuin silloin ennen, ja myös elämäntilanteet muuttuvat. Sama se on sitten itselläkin, että iän myötä on kiinnostus vähentynyt baareiluun ja hauskanpitoon.
En osaa sanoa, että kuinka monet kolmikymppiset ihmiset baareissa käyvät, mutta luulempa että aika monet käyvät silloin jo harvemmin, mutta löytyy varmaan niitäkin jotka käyvät useastikkin ja niitäkin jotka eivät lainkaan. Se riippuu niin ihmisestä, ja mitään yläikärajaahan ei ole. Sitä täytyy kuunnella vain omaa sisäistä ääntä, että milloin alkaa tuntua siltä että ei ole baarit enään minun juttu, niin lopettaa sitten tai ainakin vähentää. Aika harvoin baareista seuraa löytää, mutta mahdollistahan se on mutta tuuria täytyy olla. - deft
En meinannut aluksi tähän vastata, mutta kun huomasin että mua nuorempi nainen jo ehti vastaamaan niin silloinhan on ihan hyvä että itsekin...ehh?
Näin 28-vuotiaana miehenä, tykkään käydä baareissa vaihtelevasti.
Pitäisi kai määritellä tuo sana "baari" ja sitten vasta lätistä lisää.
Jos puhutaan puhtaasti yökerhoista, niin harvemmin tulee käytyä. Lähinnä silloin, jos tutut baarimikot pyytävät ilmaisten juomien takia kääntymään seduloissa. Tai jos sunnuntai-iltana on ollut (eräänlaisessa) pubissa ensin tietovisassa, josta miltei kaikki lähtevät "jatkoille" ainoaan avoinna olevaan klubiin.
Voiko sellaista paikkaa sanoa baariksi, missä on A-oikeudet ja livemusiikkia? Jos voi niin silloin mä käyn sellaisissa baareissa katsomassa/kuuntelemassa bändejä.
Ja nyt syksyn tullen on mukavaa käydä paikallisessa oluthuoneessa (siis EI keskioluthuoneessa, vissi ero) maistelemassa jumalattoman kalliita ja jumalaisen hyviä oluita. Leppoisa keski-ikäinen seura on vähän niin kuin bonusta.
Mistään näistä paikoista en ole lähtenyt iskemään naisia, en ainakaan viimeiseen kolmeen vuoteen. Mä viihdyn yksinkin, tai suuressa tuttavajoukossa.- (
En mä käy..
- nainen 31
kuin ihan jotkut pikkujoulut tai kavereiden kanssa illallista ja jotain baarintynkää. Silloin harvoin kun menen, olen huomannut tarvitsevani jotain ohjelmaa: bändi, bilis tai mitä vaan kuin vain paikallaanoloa ja möllöttämistä tai tanssilattia - pöytä - tanssilattia -meininkiä.
Miesten suhteen ajattelin kääntyä työpaikan puoleen :), enpä rieku missään harrastuksissakaan nykyään, missä miehiä tapaisi. - ATM777
Minä taas en ikinä ole baareissa käynyt tai minkäänlaista yöelämää elänyt. Osasyy siihen on kristillinen vakaumukseni, vaikka tulenkin tavallisesta normiperheestä missä ei oltu mitenkään uskonnollisia. Olen 33-v mies.
Anyways, baarissa ja yökerhossa/ravintolassa tuli käytyä ainoastaan ylioppilasjuhlissa ja vastaavissa juhlatapahtumissa luokan kanssa. Joten oma ravintolakäyttäytymiseni on ollut ja on puhtaasti syömässäkäymistä. Vasta viime vuosina on sellaisia poikkeuksia tullut, että olen pareilla treffeillä käynyt kahvilan sijasta baarissa, jossa joku siideri kaksi olen juonut. Mutta sekin sellaiseen vähemmän vilkkaaseen alkuilta-aikaan. Nykyään saatan joskus hyvin harvoin perjantai tai lauantai alkuillasta poiketa siiderillä jossain baarissa. Mutta en jää sinne kun ilta etenee. Humalahakuista juomista en harrasta.
Siis vakaumus ja se ettei huvita baareissa käydä humaltumassa ovat syitä miksi minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista yöelämää eikä tietenkään seksielämää (ja hyvä niin). Tapaan ihmisiä lähinnä seurakunnassa ja töissä. Vielä ei ole naista löytynyt, mutta toivo elää!
ATM777 - 31n-
Nyt käyn "kerran vuodessa" mutta tarkoitus olisi mennä enemmän jatkossa. Olisi mukava kohdata noin samanikäistä seuraa, jos ei kukaan käy baarissa olisiko aika perustaa harrastuskerhoja joissa on ideaa. Ei ihmiset muuten kohtaa. :)
- N30
Käyn kyllä baareissa, nykyään ehkä noin kerran viikossa. En niinkään yökerhoissa enään. Lihatiskiyökerhoissa en ole oikeastaan käynyt enää noin 20-vuotiaasta lähtien. Klubeilla olen käynyt ja bändejä kuuntelemassa nuorempana paljonkin, ja hyvät bändit iskee kyllä vieläkin, tosin harvoin niitäkään käyn kuuntelemassa enään.
Baarit on oikeastaan aina olleet mulle enemmänkin paikka tavata kavereita ja kuulla hyvää musiikkia. Tykkään käydä siellä istuskelemassa ja juttelemassa ennemmin kuin seuraa etsimässä tai bilettämässä. Ja usein on kiva olla vain vähän aikaa sen sijaan että hilluisi siellä koko illan.
Teen aika paljon duunia himasta käsin ja muutenkin tykkään olla kotosalla puuhailemassa juttuja. Vastapainoksi on sitten ihan kiva käydä vaikka lauantaina parilla ulkona sen sijaan että joka illan viettäisi kotona.- N30
Ai niin, unohdin sanoa siitä seuran löytämisestä. Musta tuntuu että yleensäkin tapaan tarpeeksi usein uusia ihmisiä, kavereiden tai duunijuttujen kautta, joten en koe tarvetta ketään varsinaisesti etsiä. Eikä mulla ole muutenkaan mitään paniikkia, olen aika tyytyväinen näinkin. Jos joku tulee vastaan niin sitten tulee;)
- n30veee
Noo, tällä ilmoittautuu yksi 30-v nainen joka käy kuukausittain baarissa, mutta ei sentään joka viikonloppu. Tykkään käydä ihan istumassa muutamalla, tai sitten juuri kuuntelemassa musaa ja samalla juoda muutaman. Kyllä viihdyn myös ihan tanssimassa niissä parjatuissa lihatiskipaikoissa. Ei mua haittaa muiden toilailut, ja tykkään tanssia jos musiikki on hyvää. Viihdyn parhaiten jos ollaan isolla porukalla liikeellä, mutta joskus myös kahdestaan jonkun kanssa.
Mulle se on ihan hauskanpitoa, sosialisointia enkä niinkään hae seuraan. Toki olen sinkku, joten jos jotakin tapahtuu sillä rintamalla on ihan hauskaa, mutta voi olla ihan kymppi-ilta ilman miesseuraakin.
Ja jos treffeille niin ehdottomasti mieluummin siiderille ku kahville, jossain pubissa on vähän rennompaa tutustua ku jossain kliinisessä kahvilassa. Mutta noo, seurahan siinä on se tärkein kuitenkin :)
- Camel boots
Herraisä että täällä on väsynyttä ja itseensä kyllästynyttä porukkaa. Mulla on ikää paaaljon enemmän, eikä mikään estä silloin tällöin, kun ehtii, käymästä vaikka baarissa. Tosin nykyisin ei paljon ehdi, mutta noin niin kuin periaatteessa ja baarille löytyy vaihtoehtojakin, esim. paikat, joissa saa oikeasti tanssia. On siis tekemistä ja menemistä, seuraa ja liikettä.
- ...tyttönen...
Tässähän oli kyse nimenomaan siitä, että missä ihmiset pyörii jos ei huvita käydä baareissa. En mä ainakaan koe olevani "väsynyt ja itseeni kyllästynyt" vaikka nykysin viikonloput meneekin muualla kun baarin tanssilattialla! Mä oon kyllästynyt baari-iltoihin, en itseeni.
Kukin tyylillään: tää kirjotus oli vaan niin hölmö, et oli pakko kommentoida jotain..
- m36v.
Mutta kun asun niin kaukana keskustasta, 6 kilsaa. Pitäisi bussilla mennä ja aamuyöstä jonottaa taksia ikuisuus. Sitten baarit on niin kalliita, ettei riitä 200 euroa illassakaan jos menopäällä on, silloin rahasta ei väliä.
Eli käyn ehkä 5 kertaa vuodessa baarissa.
Yleensä ostan perjantaina töiden jälkeen pari litraa viiniä, surffailen netissä ja kuuntelen musiikkia.
Nettideiteistä yritän vongata naisia, mutta eipä sieltäkään onnistu, 3 kertaa käynyt treffeillä vuoden sisään. Yleensä nettideiteistä saa vain facebookiin "kavereita".- nainen 30+
missään enää, kun tuntuu että yli 30 ihmisille ei löydy paikkoja helsingistä... olen 36vee nainen enkä muista koska viimeksi o käyny baareissa!!!!! Eikä oikeastaan enää kiinnosta baari touhut tässä iässä.
nainen 30+ kirjoitti:
missään enää, kun tuntuu että yli 30 ihmisille ei löydy paikkoja helsingistä... olen 36vee nainen enkä muista koska viimeksi o käyny baareissa!!!!! Eikä oikeastaan enää kiinnosta baari touhut tässä iässä.
Yli 30 vuotiaille löytyy paljonkin paikkoja.
- yli 30 vuotias
sanna-76 kirjoitti:
Yli 30 vuotiaille löytyy paljonkin paikkoja.
Mistä?
yli 30 vuotias kirjoitti:
Mistä?
No jos nyt vaikka ekana Molly Malones, On the Rocks, König/Michelle, Kaarle XII. Vähän riippuu millaisesta menosta ja musiikista pitää.
http://www.hs.fi/menot/ravintolahaku?CONTENT=Iltamenopaikat&SUB_CONTENT=Diskot & yökerhot&searchLocation=Helsinki&searchSubLocation=&priceLevel=0&searchWord=ikäraja 24
Lisäksi löytyy pubeja vaikka kuinka paljon.- yli 30 vuotias
sanna-76 kirjoitti:
No jos nyt vaikka ekana Molly Malones, On the Rocks, König/Michelle, Kaarle XII. Vähän riippuu millaisesta menosta ja musiikista pitää.
http://www.hs.fi/menot/ravintolahaku?CONTENT=Iltamenopaikat&SUB_CONTENT=Diskot & yökerhot&searchLocation=Helsinki&searchSubLocation=&priceLevel=0&searchWord=ikäraja 24
Lisäksi löytyy pubeja vaikka kuinka paljon.Kiitos vastauksestasi. En taida kuitenkaan viitsiä lähteä yksin noihin seikkailemaan. Olen niin sosiaalisesti kökkö että varmaan murjottaisin vaan yksin jossain nurkassa. ;)
yli 30 vuotias kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. En taida kuitenkaan viitsiä lähteä yksin noihin seikkailemaan. Olen niin sosiaalisesti kökkö että varmaan murjottaisin vaan yksin jossain nurkassa. ;)
No sun epäsosiaalisuudelle ei varmaan kukaan muu voi mitään. Muualla kuin kotona voi toki harjoitella sosiaalisuutta.
- Helmiä sioille
Parikymppisenä tykkäsin pelata kavereiden kanssa fudista - näin kolmekymppisenä en enää, se on niiiiin nähty.
Parikymppisenä katsoin mielelläni uusia leffoja - nyt en enää, ne on niiin nähty.
Parikymppisenä nautin nussimisesta - silloin se oli uutta, eipä enää kiinnosta nuo seksijutut, ne on niiin nähty.
Parikymppisenä tykkäsin pitää hauskaa - nykyään olen kyllä aika lailla kyllästynyt hauskanpitoon, muut jutut tuntuvat hauskemmilta.- Lysthinpitho jatkuu
Mahtaa elämä olla tylsää ja ahdasta, rajoitettua ja karsinoitua. Elämän tarkoitus on murheen karkoitus, siis hauskanpito.
- Ehheheee
Lysthinpitho jatkuu kirjoitti:
Mahtaa elämä olla tylsää ja ahdasta, rajoitettua ja karsinoitua. Elämän tarkoitus on murheen karkoitus, siis hauskanpito.
Ja baarissahan onkin niiiin hauskaa.
- Lysthinpithäjä
Ehheheee kirjoitti:
Ja baarissahan onkin niiiin hauskaa.
Baarissakin voi olla hauskaa ihan yhtä lailla kuin missä muualla tahansa. Toisilla on, toisilla ei ole - yhtään missään.
- *Nana*
Joo - baareissa joskus mut en suuremmin dokailemassa. Ei siellä kauaa viihdy, mutta kiva käydä tsekkaan meno aina toisinaan. Hyvää silmäpelitreeniä sinkuille, sekaan vaan!
Parempi jos seura löytyy harrastuksen kautta...- tytteli_2
Joku tässä hommassa nyt tökkii. Täällä moni ilmoittaa ettei käy baareissa, mutta aina kun itse olen sinne eksynyt niin kyllä ne ravintolat on täynnä. Käyn kyllä aika usein. Kerran kuukaudessa tai kahdessa, mutta me menemme hyvällä tyttöporukalla tanssimaan ja pitämään hauskaa. Jokaisen kerran meillä on myös ollut hauskaa. En kyllä pysty kuvittelemaan että ravintolasta mitään prinssiä koskaan löytäisin.
Enkä kyllä löydä harrastuksistakaan, kaikki ovat jo varattuja. Ja lenkkipolulla en kyllä ole juuri ketään huomannut, johtuuko sitten siitä, että keskityn juoksemiseen :D
No epätoivoiseksi en suostu alkamaan, kun minulla kuitenkin on hyvä elämä ja olen pääsääntöisesti tyytyväinen olooni. Toki en pistäisi pahakseni, jos joku ihminen löytyisi, mutta sekin tuntuu hankalalta. Tutustua ja kolahtaako molemmilla yhtä aikaa?
Taitaa tällä tytöllä olla ikisinkkuus edessä, mutta avioliitto jo kokeiltu ja se ei sopinut minulle, voin paljon huonommin kuin nyt joten asiat on ihan hyvin juuri tälläisenä.
- Täplä-Tassu
Baareissa ei tule käytyä, kun seillä ei ole raittiille ihmiselle juuri mitään nähtävää. Juomaan taas ei viitsi opetella edes myöhemmällä iällä.
- 19+13
Kertaakaan en ole katunut sitä, että olen jäänyt kotiin. Joka kerta olen katunut kun olen lähtenyt baariin. Monta opetusta siihen tarvittiin mutta lopulta meni jakeluun.
- ehkä,,
joka toinen kuukausi, mutta kesällä joka toinen viikko noin suurinpiirtein.
- Monika77
Käyn joka toinen viikonloppu suurinpiirtein! Olen vähän yli 30-vuotias nainen.. Olen aina ollut aktiivinen kaikkien asioiden suhteen, harrastan paljon, opiskelen, käyn töissä, vietän vilkasta sosiaalista elämää... En halua mihinkään pentujen biletyspaikkaan vaan ihan jonnekin muualle, onneksi Helsingissä on valinnanvaraa.
Eihän 3-kymppinen ole vielä mitenkään vanha, täällä käyvät 50-60-vuotiaat naisetkin ulkona noin kerran viikossa :D - vanhempi typy
En käy baareissa, koska siellä on pelkästää kännääviä pentuja ja muutama ikääntynyt alkoholisti sekä kova meteli. Mistäkö etsin seuraa? Noh, en mistään.
- m30+
Samaa mieltä.
- n35.
m30+ kirjoitti:
Samaa mieltä.
Käyn vain noin neljä kertaa vuodessa vaikka lapseton sinkku olenkin. Tuskin baareista mitään ihmissuhdetta löytää. Porukka alkaa olla yökerhoissa liian nuorta meikäläisen makuun ;-).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864