Kummit

Oletko sinä kummina jollekkin?Jos olet,niin oletko aina muistanut niin syntymäpäivät kuin joululahjatkin?

Tuli tämä mieleen,kun ajattelin sitä,että miksi aina odotetaan kummin muistavan lahjoilla,mutta koskaan ei ajatella sitä,että se kummilapsikin voisi muistaa omaa kummiaan vaikka soittamalla tai käymällä...
Kummin olemassaolo muistuu mieleen vain,kun taas pitäisi antaa jotain...

Itse olen huomannut,että annan lahjan mieluiten sellaiselle kummilapselle,joka muistaa minuakin vaikka käymällä kylässä.

32

538

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olenhan minä kummi enkä kyllä ole enää kovin ahkerasti noita synttäreitä muistanut...

... et kai vain yritä herätellä omaatuntoani...

;-))

• Noh nii!!Siinä saatkin nyt sitten valvoa ensi yön ja miettiä tekojasi..;))

• mii-su kirjoitti:

Noh nii!!Siinä saatkin nyt sitten valvoa ensi yön ja miettiä tekojasi..;))

Ja sinä, silkkaa ilkeyttäsi takulla tuota kyselit....

;-)

• yohuuhkaja kirjoitti:

;-)

saitko nukuttua omaltatunnoltasi.. :))) Joko piti lähteä lahjaostoksille :)

• yohuuhkaja kirjoitti:

;-)

sitä kaivaa..;))

• TaikisN kirjoitti:

saitko nukuttua omaltatunnoltasi.. :))) Joko piti lähteä lahjaostoksille :)

Hohhhoijjaa, just heräsin iltatirsoilta. Mitään häiritsevää ääntä ei kuulunut.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Hohhhoijjaa, just heräsin iltatirsoilta. Mitään häiritsevää ääntä ei kuulunut.

metronomin tikitystestit.?Tällä nyt ei ole yhtään mitään tekemistä omatuntosi saatikka aloituksen kanssa, jostain vain välähti mieleen kun kirjoitit äänen kuulumattomuudesta :)

• p.z

veljeni tyttärelle. He asuvat yli 600km päässä, joten eipä tule nähtyä kovin usein. Pääasiassa tulee lahjoja läheteltyä ja tottakai tavataan, kun he käyvät täällä tai me siellä. Vastaavasti veljeni on kummi mun molemmille lapsille ja samalla tavalla hänen kummiutensa jää näihin lahjoihin ja hyvin harvakseltaan tapailemiseen.

• on ymmärrettävää,kun matka on noin hirmusen pitkä.Mun yksi kummilapsista asuu vajaan kilometrin päässä,mutta eipä ehi kuitenkaan koskaan edes käymään.

• kummilaspi joille uskollisesti lähetän lahjan joka joulu ja syntymäpäivä, siihen saakka kun tulevat täysi-ikäisiksi. Mutta totta tosiaan, eipä nuo kummilapset juurikaan toisinpäin muista edes käymällä, ehkä se ei ole "maan tapa" Kummin velvollisuushan olisi olla tukena kummilapsen kasvussa, mutta kyllä se nykypäivänä on ihan vain sitä että muistetaan merkkipäivät.

• eikö siinä saa jotenkin väärän ajatusmallin se muksu,että voi vain odottaa että annetaan,mutta itse ei tarvi sitten tehdä yhtään mitään?

• mii-su kirjoitti:

eikö siinä saa jotenkin väärän ajatusmallin se muksu,että voi vain odottaa että annetaan,mutta itse ei tarvi sitten tehdä yhtään mitään?

kummeiksi aletaan, niin lapsihan on ihan vauva vielä. ainakin ensimmäiset vuodet menee kyllä ihan yksipuolisesti siten että kummin velvollisuus on pitää yhteyttä, ei kummilapsen. Siis mun mielestäni se menee noin. Jos kummi luo läheiset suhteen kummilapseensa, niin saattaahan se poikia myöhemmin myös toisinkinpäin toimivia suhteita. Monesti kuitenkin sitten teini-iän kynnyksellä lapset ei paljoa aikuisista piittaa :)

Toki olisi kohteliasta että kummilapsi vaikka soittaisi jakiittäisi lahjasta, mutta (taas mun mielipide) lapsen vanhemmat vois olla siinä ikäänkuin alkuunsysääjänä.

• TaikisN kirjoitti:

kummeiksi aletaan, niin lapsihan on ihan vauva vielä. ainakin ensimmäiset vuodet menee kyllä ihan yksipuolisesti siten että kummin velvollisuus on pitää yhteyttä, ei kummilapsen. Siis mun mielestäni se menee noin. Jos kummi luo läheiset suhteen kummilapseensa, niin saattaahan se poikia myöhemmin myös toisinkinpäin toimivia suhteita. Monesti kuitenkin sitten teini-iän kynnyksellä lapset ei paljoa aikuisista piittaa :)

Toki olisi kohteliasta että kummilapsi vaikka soittaisi jakiittäisi lahjasta, mutta (taas mun mielipide) lapsen vanhemmat vois olla siinä ikäänkuin alkuunsysääjänä.

lapsen vanhemmat aikoinaan pyysivät kummeiksi ja sanoivat,ettei se sitten tarkoita että pitää olla koko ajan ostamassa jotain..No,juuri nämä vanhemmat kitisevät,kun ei aina ole muistanut..

Minusta vanhemmat voivat hyvin opettaa lapselle/nuorelle,että pitää muistaa myös kummia vaikkapa yhteydenotolla..Itse olen ainakin opettanut tämän omille lapsilleni..:)

• ja varmaan vähän kummallinen, koska lahjojen jakaminen on mun mielestä vähän kummallista :)
      Kai olen aika vanhanaikainen..olen ollut muutenkin niin mietteliäällä päällä.
      Tuumailin tuossa eilispäivänä, että mikä on se vaikuttavin muisto lapsuudesta. Liittyykö se luontoon vai ihmisiin. Kaikkein parhaimmat omat kokemukset kyllä liittyy luontoon ja sen kokemiseen.

Kummilapset asuvat kaukana, mutta olen yhteydessä Vanhempien kautta ja vähän niinkuin taustalta seurailen heitä.

• Aika hassua se,että useimmiten tulee pidettyä yhteyttä kauempana asuvaan kuin lähellä olevaan..:)

• mii-su kirjoitti:

Aika hassua se,että useimmiten tulee pidettyä yhteyttä kauempana asuvaan kuin lähellä olevaan..:)

se helppouden tunne.Mä olen aika huono ottamaan yhteyksiä, mutta jos multa pyydetään apua, niin se apu kyllä tulee mahisten puitteissa tietysti. Kummius on mielestäni enemmän henkiseen tukeen perustuvaa kuin siihen riivatun rahaan. Köyhäkö? Kyllä juuri nyt ;)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

se helppouden tunne.Mä olen aika huono ottamaan yhteyksiä, mutta jos multa pyydetään apua, niin se apu kyllä tulee mahisten puitteissa tietysti. Kummius on mielestäni enemmän henkiseen tukeen perustuvaa kuin siihen riivatun rahaan. Köyhäkö? Kyllä juuri nyt ;)

tuo kummius menee rahan mukaan..Enpä ole omissa kummilapsissani huomannut kyllä muuta..

• 2+8=10

aikuisia jo ovat kaikki. Kolmen kanssa ollaan aika paljo tekemisissä, neljäs on aika syrjään vetäytyvä eikä itse ota yhteyttä. Itse oon suostunut ilolla kummiksi ku pyydettiin, eli tehtäväni on ollut täyttää kummin velvollisuuksia (onneks ei oo ollu mitään kummempia kriisejä.) Kummilapset ei valinneet itse mua ja siks niillä ei oo mitään velvotteita mua kohtaan.

• se menee niin,ettei kummilapset niinkään odota kauheesti,mutta vanhemmat sitten sitäkin enemmän..

Minä en edes tiedä,ketkä ovat minun kummejani..

• Mil-laN

...on kaksi, minä muistan heitä ja he minua. Tosin nyt kun ovat aikuisia, niin yhteydenpidot ovat harvenneet.

• Lammin

Niitä sinä syöt, kun kiinni saat

• Mil-laN
        Lammin kirjoitti:

Niitä sinä syöt, kun kiinni saat

...taidan olla suden hampaissa.:)

• onkin mennyt mukavasti tuo..:) Kaipa siinä kaikilla vähän käy niin,että kummilasten aikuistuttua tuo yhteydenpito käy vähemmälle,kun heilläkin saattaa sit olla jo oma perhe..

• miten ite oon muistanut kummejani, jotka muisti mua vielä aikuisiälläkin, kun jo parisuhteessa, pussilakanasetti/pyyhkeetkin tuntui ylelliseltä..
      No, on tuosta jo aikaa runsaasti ;)
      Vasta sittemmin tajusin antaa heille joskus lahjakortin, esim. johkin ruokapaikkaan, kun muuta en keksinyt.

Ite oon kummi yhdelle.. oon muistanut, ja sisaruksiaaankin :)
      Kiitollinen on tyttö aina ollut.. nyt hänellä poikaystävä, jonka kans jo asuukin, ja pääsi opiskelemaan unelma-alaansa.. olin siitä onnellinen ja ylpeäkin jollain tapaa.
      Aika näyttää, mutta varmaan tuun seuraamaan jotenkin omien kummieni tapoja.
      Siitähän se aina paljon kii lienee, miten monelle on kummi, montako lasta itsellä.. luulisin :)

• jos on monelle kummi ja itselläkin on lapsia,niin varallisuuskin saattaa jo rajoittaa lahjoja.

Tuntuu,että sinulla on ollut ihanat kummit! :)

Muutes mukavaa Sibone,että tulit täällä käymään..Tuu toistekkin ja jää..:))

• mii-su kirjoitti:

jos on monelle kummi ja itselläkin on lapsia,niin varallisuuskin saattaa jo rajoittaa lahjoja.

Tuntuu,että sinulla on ollut ihanat kummit! :)

Muutes mukavaa Sibone,että tulit täällä käymään..Tuu toistekkin ja jää..:))

ystävällinen mii-su, kiitos!
        Oon muuten kerran, pari aiemmin käväissy jotain räpeltämässä, ilmeisen "salaa" ;)

• Sibone kirjoitti:

ystävällinen mii-su, kiitos!
        Oon muuten kerran, pari aiemmin käväissy jotain räpeltämässä, ilmeisen "salaa" ;)

ihan näkyvästi vaan..;) Tänne on aina tervetullut sellainen kiva kirjoittaja niinku sinä..Noita läyhääjiä on ihan tarpeeksi..:)))

• ovatkin jo aikuisia. Soiteltua tulee silloin tällöin ja jossain sukujuhlissa nähdäänkin.

• kummilapsistani nuorin on 14v ja vanhin 19v...mahtuu väliin yksi 16vuotiaski...Ainoastaan toi nuorin joskus soittelee tai laittaa tekstaria.Muut eivät niin välitä kummitädistään..

• ^(`.`)^

Ihanan kaksivuotiaan kummi olen, pidämme paljon yhteyttä kun tyttö on parhaan kaverini lapsi. On hän piirtänyt jo kummitädilleen piirustuksia :)

• muksut on parivuotiaina jotenkin niin herttaimmillaan..:) Piirustuksia onkin mukava aina saada lapsilta ja niitä voi sitten näyttää heille kun ovat isompia.:)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6275
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2594
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1113
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      75
      1064
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      59
      1064
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      65
      942
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      69