Auton katoaminen

Topi-Toivo

Vaihdoin 2001-mallisen mersun hieman tuoreempaan ajoneuvoon Veholla ja minua kiinnostaisi tietää tosi paljon, kuinka paljon he kusettivat minua. Yllätyksekseni vanha mersuni ei ole tullut Vehon-sivuille, enkä löydä sitä miltään muultakaan Mercedes-Benz merkkisiltä sivustoilta. Auto oli hyväkuntoinen, ajettu ainoastaan 170 00km.

Mihin ihmeeseen Veho hukkaa autoja vai onko jokin viive ennenkuin tulee myyntiin?

86

8276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topi-Toivo

olivat siis 170 000 km

• ...

hetken jo luulin..

• jobbarille

Liikkeet siirtävät köntässä vanhat luuskat jobbareille. Yleensä tässä vaiheessa Mesestä lähtee 300-500tkm mittarista. Nyt ei onnistu.

• Topi-Toivo

Vehon sivuilla on myytävänä paljon huonompikuntoisia enemmän ajettuja mersuja.

• yhtään,

Utelias ja kateellinen ?????????.

• Topi-Toivo

kenelle minä nyt kateellinen olisin, autoliike Veholleko?
        Ihmisten kusetusta minä vastustan ja haluaisin autojen hintojen olevan kohdallaan.

• käsistä

Ehkä sille löytyi ostaja ennen kuin ehtivät ilmoitusta missään julkaista?

• Topi-Toivo

Tätä olen itsekin miettinyt, että autoliikkeilla voi olla sopivat ostajat valmiina sopiville autoille.

• Pim!
        Topi-Toivo kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt, että autoliikkeilla voi olla sopivat ostajat valmiina sopiville autoille.

No voin tähän kokemuksesta sanoa, että itse kävin ostamassa auton, joka oli ehtinyt maata tunnin autoliikkeen pihassa ja myyjä oli vasta laittamassa kuvia nettiin. Kävelin liikkeeseen sisään ja siellä odotteli minua oma hyrysysy.

Että kyllä, auto voi heti lähteä käsistä.

• Pim! osaa kirjoittaa
        Pim! kirjoitti:

No voin tähän kokemuksesta sanoa, että itse kävin ostamassa auton, joka oli ehtinyt maata tunnin autoliikkeen pihassa ja myyjä oli vasta laittamassa kuvia nettiin. Kävelin liikkeeseen sisään ja siellä odotteli minua oma hyrysysy.

Että kyllä, auto voi heti lähteä käsistä.

"kävelin liikkeeseen sisään, läpi takapihalle ja siellä odotteli minua oma hyrysysy"

• K.Auppa

Ei ne siellä veholla sinua kusettaneet, vaan möivät sinulle uuden auton välirahalla jolla kumpikin osa puoli oli kaupan valmis tekemään. Eli sinä halusit uuden ja vanhasta eroon ja sait mitä halusit. Joten kait ne siellä vehollakin saa nyt haluta mitä ne haluaa ? Vai onko se jotenkin sinun yksinoikeus ?

• Topi-Toivo

vaan pari vuotta vanhan ja siinäkin oli varmaan ylihintaa 5000 €,
        se kiinnostaa kuinka paljon liike ottaa tästä mun vanhasta?

• huonot.
        Topi-Toivo kirjoitti:

Kaupat vehossa ja nyt itket täällä että voittavat autollasi mutta ethän onneksi ole kateellinen ethän?.

• saa taidat
        huonot. kirjoitti:

Kaupat vehossa ja nyt itket täällä että voittavat autollasi mutta ethän onneksi ole kateellinen ethän?.

olla itse kade ku topilla on mersu ja sulla ei :)

• ei ymmärrä
        Topi-Toivo kirjoitti:

miksi maksoit sitten jos siinä oli €5000 liikaa? Yilhinta on muutenkin käsitteenä omituinen. Ostaja pyrkii mahdollisimman matalaan hintaan ja myyjä mahdollisimman korkeaan vastaavasti. Hinta on aina oikea jos kauppa syntyy.

• rekyyli-61

nyt kun kauppa käy, niin autoliikkeiden meikkaajilla on myös paljon töitä. Siivoamiset ja puunaamiset.

• Topi-Toivo

ei ne likaista autoa myyntiin laita, vaan auto kiilloitetaan ja vahataan viimisen päälle loistavaksi. Vehon autoissa on sisällä aika hyvä tuoksu, mitäköhän parfyymia lienee.

• 5 ensin ja sitten oo
        Topi-Toivo kirjoitti:

ei ne likaista autoa myyntiin laita, vaan auto kiilloitetaan ja vahataan viimisen päälle loistavaksi. Vehon autoissa on sisällä aika hyvä tuoksu, mitäköhän parfyymia lienee.

Topi jossain tarvike liikkeessä, sieltä ne sulle myy semmosen purnukan jolla saa sen uuten auton haju.
        Jollekin jobbari on sun vanha biili menny, kun tahtoo olla suomen maa täynnä noita vanhoja mesejä.
        Ja hintaa varmaa ei oo hirveesti jos kerta möivät 5 ooo euron yli hintaa sulle sen nykysen.
        Sanotko mikä vehon kauppa, niin käyn sen myyjän hakemassa hommiin kun noin hyvin osaa myydä.
        Vai olitko se sinä idiootti kun kerta tiedät että 5ooo euroo oli yli hintaa ?
        Arvaa kumpaa minä viekkaan hyvää myyjää vai sinua idiootiksi ?

• Topi-Toivo
        5 ensin ja sitten oo kirjoitti:

Topi jossain tarvike liikkeessä, sieltä ne sulle myy semmosen purnukan jolla saa sen uuten auton haju.
        Jollekin jobbari on sun vanha biili menny, kun tahtoo olla suomen maa täynnä noita vanhoja mesejä.
        Ja hintaa varmaa ei oo hirveesti jos kerta möivät 5 ooo euron yli hintaa sulle sen nykysen.
        Sanotko mikä vehon kauppa, niin käyn sen myyjän hakemassa hommiin kun noin hyvin osaa myydä.
        Vai olitko se sinä idiootti kun kerta tiedät että 5ooo euroo oli yli hintaa ?
        Arvaa kumpaa minä viekkaan hyvää myyjää vai sinua idiootiksi ?

miksi se mersu olisi jobbareille mennyt, käsittääkseni Veho pystyisi siitä nyhtämään itse enemmän.

• 5 ensin ja nollia
        Topi-Toivo kirjoitti:

miksi se mersu olisi jobbareille mennyt, käsittääkseni Veho pystyisi siitä nyhtämään itse enemmän.

on sitä nyky-aikaa. Ei veho voi profiloitua vanhojen ja paljon ajettujen autojen kaupaksi, vaan he haluavat olla vain parasta tuotetta myyvä liike. Johan herra Benz sanoi aikanaa: parasta tai sitten ei olenkaan.
        Ja kuinka tuohon soveltuisi sinun vanha, haiseva, itse kaipailit miiten autosta saa raikkaa, ja hiukan elähtänyt vanha mersu. Tuommoinen toimintahan, että hävitetään vaihdossa tulevat autot jobbareille, on yleistä keski-euroopassa ja sitten rantautuu suomeenkin pikku hiljaa. Eli voi olla sitten viiden vuoden päästä kun menet kyselemään veholta itsellesi uutta peliä, niin sanovat että uusia on ja vanhan voit itse myydä jollekkin jobbarille, mutta me emme edes halua sitä nähdä.
        Valaisiko tämä asiaasi.
        Mutta et vastannut kysymykseen miksi osti tuon auton jos se kerta oli 5 000 euroa ylihintainen, eli oliko myyjä niin hyvä vai sinä se toinen vaihto-ehto ?
        Yst. pyydetään vastausta

• Topi-Toivo
        5 ensin ja nollia kirjoitti:

on sitä nyky-aikaa. Ei veho voi profiloitua vanhojen ja paljon ajettujen autojen kaupaksi, vaan he haluavat olla vain parasta tuotetta myyvä liike. Johan herra Benz sanoi aikanaa: parasta tai sitten ei olenkaan.
        Ja kuinka tuohon soveltuisi sinun vanha, haiseva, itse kaipailit miiten autosta saa raikkaa, ja hiukan elähtänyt vanha mersu. Tuommoinen toimintahan, että hävitetään vaihdossa tulevat autot jobbareille, on yleistä keski-euroopassa ja sitten rantautuu suomeenkin pikku hiljaa. Eli voi olla sitten viiden vuoden päästä kun menet kyselemään veholta itsellesi uutta peliä, niin sanovat että uusia on ja vanhan voit itse myydä jollekkin jobbarille, mutta me emme edes halua sitä nähdä.
        Valaisiko tämä asiaasi.
        Mutta et vastannut kysymykseen miksi osti tuon auton jos se kerta oli 5 000 euroa ylihintainen, eli oliko myyjä niin hyvä vai sinä se toinen vaihto-ehto ?
        Yst. pyydetään vastausta

Vehon listoilla on 10 samaa ja vanhempaa vuosimallia olevaa, sitä ihmettelen miksei tämä ole.

Ostin tämän uuden auton sen vuoksi, että se oli juuri sitä mitä halusin. Vuosimalli, kilometrit ja väri kohdallaan. Herra Ford sanoi, että auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta. Liikaa maksoin mutta en minä sitä tänne tullut itkemään, vaan ihmettelin miksei vanha auto tule näkyviin, niin tietäisi kuinka paljon todellisuudessa otin takkiini.

• Mitäss sittten

Etkös ite mennyt ja teit täysin omasta vapaasta tahdostas kaupan, pidä sitten turpas kiinni!

Et varmaan voi ostaa K-kaupasta maitoakaan kun kattos nepäs eivät myy sitä samalla kuin itse sisään ostavat eikä täällä jokainen neiti maalainen käy itkemässä että nyt K-tukku on heitä kusettanut kun ottaa voittoa, nyyh ja nyyh.

Voi teitä , laita oma liike ja ala yrittään niin voit joskus sitten isona neitinä ymmärtää.

• ---

Turpa kiinni ja painu vittuun täältä !

• Topi-toivo

Ei sinua sen pitäisi kiukuttaa, etten minä tiedä paljonko Veho on saanut vanhasta autostani.

• haloo_
        Topi-toivo kirjoitti:

Ei sinua sen pitäisi kiukuttaa, etten minä tiedä paljonko Veho on saanut vanhasta autostani.

Sinä sitä vehon todellisuudessa saamaa hintaa saisit tietääkkään???
        Se mitä ne on autosta pyytänyt ei kerro sitä mitä ne on siitä todellisuudessa saanut... ymmärrätkö

• Topi-toivo
        haloo_ kirjoitti:

Sinä sitä vehon todellisuudessa saamaa hintaa saisit tietääkkään???
        Se mitä ne on autosta pyytänyt ei kerro sitä mitä ne on siitä todellisuudessa saanut... ymmärrätkö

ymmärrän tämän asian, mutta olisi kiinnostanut tietää juuri se mitä pyytävät.

• Vehox00210

Terve!

Auto meni suoraan eräälle myyjän sukulaiselle. Tuollaisia löytöjä ei tarvitse ilmoitella, eikä niitä toisaalta hukata jobbareilekaan. Yleensä tuon ikäisillä on ajettu puolet enemmän. Taksit on sitten taas ihan oma lukunsa, niillä tulee se pyöree 300tkm kolmen vuoden aikana ja sitten aletaan vaihtelemaan uuteen.

Aika usein noita vanhoja takseja tarjotaan takaisin pienemmillä kilsoilla. Vaikea siinä on tietysti olla, kun ei tahtoisi pahoittaa pokan mieltä. Hyvittää vaan ei voi, kun autolla ajettu 2-3x enemmän mitä mittarissa on.

• Topi-Toivo

Ja kiitos asiallisesta vastauksesta.

Yritin pitkään saada nyhdettyä lisähintaa omasta autostani juuri noiden kilometrien takia. Myyjä vaan musutti, että vuosimalli ja tyyppi ratkaisevat. Kilometrit olivat itse ajamiani, ostin auton melkein uutena.

No, vähän oli ajettu myös tämä uusi, 52 000 km. Asia jäi vain vaivaamaan, kun olen seurannut pari kuukautta, eikä auto ole tullut myytäväksi. Ainoa mikä lohduttaa on, että vanha mersu alkoi ruostua helmoista ja lokareista. Se oli se syy, miksi lähdin autoa vaihtamaan. Nyt saa myyjän sukulainen taistella ruostetta vastaan, joten tarina päättyi onnellisesti. *hymyilee*

• Vehox00210
        Topi-Toivo kirjoitti:

Yritin pitkään saada nyhdettyä lisähintaa omasta autostani juuri noiden kilometrien takia. Myyjä vaan musutti, että vuosimalli ja tyyppi ratkaisevat. Kilometrit olivat itse ajamiani, ostin auton melkein uutena.

No, vähän oli ajettu myös tämä uusi, 52 000 km. Asia jäi vain vaivaamaan, kun olen seurannut pari kuukautta, eikä auto ole tullut myytäväksi. Ainoa mikä lohduttaa on, että vanha mersu alkoi ruostua helmoista ja lokareista. Se oli se syy, miksi lähdin autoa vaihtamaan. Nyt saa myyjän sukulainen taistella ruostetta vastaan, joten tarina päättyi onnellisesti. *hymyilee*

Terve2

Asiallisen ihmisen kanssa on mukava asioida, livenä ja netissä. Ikävää että autosta ei enempää pystytty hyvittämään, mutta käsitykseni mukaan välirahasta tuli kuitenkin melko sopiva. Löytö kun taisi olla tämä uudenkarhea pelikin, auto oli siis täysin uudenveroinen. Sanoisin että melko monen automiehen mielestä parempi kuin useimmat saman hintaiset ajamattomat.

Tervetuloa taas autokaupoille, toivottavasti löydetään taas sopiva väliraha, jolla kaupat saadaan tehtyä.

• Jauhaja
        Vehox00210 kirjoitti:

Terve2

Asiallisen ihmisen kanssa on mukava asioida, livenä ja netissä. Ikävää että autosta ei enempää pystytty hyvittämään, mutta käsitykseni mukaan välirahasta tuli kuitenkin melko sopiva. Löytö kun taisi olla tämä uudenkarhea pelikin, auto oli siis täysin uudenveroinen. Sanoisin että melko monen automiehen mielestä parempi kuin useimmat saman hintaiset ajamattomat.

Tervetuloa taas autokaupoille, toivottavasti löydetään taas sopiva väliraha, jolla kaupat saadaan tehtyä.

Miksi yrität esittää ko. liikkeen myyjää??

Ei lähes 10 vuotta vanhat, manuaalivaihteiset bensa-Mersut mene myyjien sukulaisille, vaan jobbareille.

• Topi-Toivo kirjoitti:

Lopeta jo ruikutus.

• kiertoon meni

Autofakta rek-nro numeroon 16400. Sillä se selviää, sitten soitat ja kysyt paljolla auto myytiin.

Ehkä myit sen liian halvalla ja auto meni heti myyjän tutulle...

• jobbaaja

Sähän varsinainen tollo olet, ei se myyntihinta kerro sitä millä hinnalla auto on sisään ostettu. Mikä ihme toi "liian halvalla" oikein on. Luuletko että mies joka ostaa mersuja ei osaa tehdä autokauppaa ja katsella auton hinnan suurinpiirtein. Toisaalta melkein uusien mersujen ostaja eivät ole mitään nenänkaivajia, joten eivät noilla kaupat jää tekemättä sen takia, että jostakin voisi saada sen 500-1500euroa enemmän, mutta kun siel ei sitten olekkaan sopivaa (väri,kone jne) vaihtaria. Kauppa tehdään silloin kun kauppa tehdään, se on planeettojen välinen laki.

• Topi-Toivo
        jobbaaja kirjoitti:

Sähän varsinainen tollo olet, ei se myyntihinta kerro sitä millä hinnalla auto on sisään ostettu. Mikä ihme toi "liian halvalla" oikein on. Luuletko että mies joka ostaa mersuja ei osaa tehdä autokauppaa ja katsella auton hinnan suurinpiirtein. Toisaalta melkein uusien mersujen ostaja eivät ole mitään nenänkaivajia, joten eivät noilla kaupat jää tekemättä sen takia, että jostakin voisi saada sen 500-1500euroa enemmän, mutta kun siel ei sitten olekkaan sopivaa (väri,kone jne) vaihtaria. Kauppa tehdään silloin kun kauppa tehdään, se on planeettojen välinen laki.

Kauppa nomenomaan tehdään silloin, kun se tehdään. Siinä ei jäädä hieromaan mitään tonnin tai kahden välirahan perään. Oleellista on et löytää just sopivan auton ja haluaa sen. Tämä koko keskustelu on lähtöisin siitä, että olisi kiva tietää, mitä se Vehon-mies sai siitä mun vanhasta ja kuinka paljon ne vetää välistä. Olen erittäin tyytyväinen uuteen mersuuni, enkä todellakaan aio ryhtyä selvittämään juurta jaksaen mihin se vanha meni.

• mt7yn8u

rekkari. Helppo jäljittää.

• Mesesti 2009

koska kaupat teit. Eli myit vanhan autosi Veholle sinulle sopivaan hintaan ja ostit uudeman myös sopivalla hhinnalla. Tässä tapauksessa nuo edellä mainitut toimenpiteet hoiditte välirahan avulla.
      Jos ihan aikuisten oikeesti haluat tietää millä hinnalla autosi Veho möi, selvitä vaikka 02:sta uusi omistaja ja kysy häneltä paljonko auto maksoi. Vehon hintpyynnistä ei ole mitään apua.

• uunoja taas

mitään kuseta.se joka kaupan taitaa hillot kerää ja kuluttaja kuluttaa.vittu mitä parkumista.

• puolella
        uunoja taas kirjoitti:

mitään kuseta.se joka kaupan taitaa hillot kerää ja kuluttaja kuluttaa.vittu mitä parkumista.

vai itse autokauppias?

• Jarski S.
        puolella kirjoitti:

vai itse autokauppias?

Parikin tuttua on tänä vuonna vaihtaneet kymmenkunta vuotta vanhat todella vähän
        ajetut (toisella Mersu, toisella Volvo) autonsa parin vuoden ikäisiin ja kummankaan
        vanha auto ei tullut lainkaan nettisivuille myyntiin kun seurasin eli niille oli jo valmiina
        ostaja.

• puolien valinta
        puolella kirjoitti:

vai itse autokauppias?

Hei pahvi, mikkäs jaot täällä on meneillään, kuka on kenenkä puolella, kyllä puolet vaihtuu kun alkaa hilloo tuleen.

KOITA NYT SAADA UNTA SINÄ ONNETTOMAN LINTAN MYYNYT, VOITTOA SIITÄ TULI KUN AMMATTILAISET KAUPAN TEKEE, NIIN SE MENEE, YMMÄRRÄT ELI ET.

IHAN OIKEASTI M I T Ä S I T T E N ????

• ölkjasdfjökl

no etippä nykyinen omistaja rekisterinumeron perusteella, niin selviää ehkä

• fonera

AUTO rekkaritunnus = uusi omistaja

• ????
        fonera kirjoitti:

AUTO rekkaritunnus = uusi omistaja

Veho myy käytettyjä autojaan semmoisessa liikkeessä kuin Vaihto , kattelepa sieltä löytyykö ko. mersu sieltä. Liike on ainakin helsingin seudulla(2 liikettä) ja olikohan Tampereella?

• Näin varmaan siinä on käynyt myyjä joka on ottanut autosi vaihdossa on ostanut auton itselleen jos on saanut sen halpaan hintaa tai välittänyt tuttavalleen näin se yleensä menee myyjä korjaa parhaat päältä

• haisee

Ketä jaksaa todella kiinnostaa mihin joku vanha luuska on hävitetty. Luultavasti kuskattu Intian ja Afrikan markkinoille. Itä-Eurooppaakaan ei enään vanhjoa suolattuja luuskia haluta.

• --
        haisee kirjoitti:

Ketä jaksaa todella kiinnostaa mihin joku vanha luuska on hävitetty. Luultavasti kuskattu Intian ja Afrikan markkinoille. Itä-Eurooppaakaan ei enään vanhjoa suolattuja luuskia haluta.

Lähetä numeroon 16400 auto rekisteri esim. "AUTO ABC-123" Paluuviestinä saat auton nykyisen omistajan,jos omistajana on autoliike niin autoa ei ole vielä myity eteenpäin vaan saattaa olla esim. fixattavana... Jos omistaja on yksityinen henkilö,niin voithan aina yrittää otta selville puhelinnumeron ja kysyä paljollako hän on auton ostanut (jos nyt asia niin paljon kiinnostaa,itse ehkä antaisin olla enkä häiritsisi vieraita ihmisiä tällaisella asialla..)

• ---
        haisee kirjoitti:

enemmän se ettet itse saa keskustelua aikaan
        vai se ettei sulla oo mersua?

• muutaman mersun omis

kai ne omalleen saa tehdä mitä lystäävät moni auto ei kerkiä myyntiin yleisesti vaan joku osti sen heti pois kun oli hyvä tai halpa oliko se mersu sinulle kuin perheen jäsen kun noin huolissaan olet ja ainahan autokaupassa tulee tunne että mua on nyt jymäytetty

• Taunokki

Mikäs siinä on, kun tällä palstalla kysyy tahi kommentoi ihan normaalisti asiaansa, niin suurin osa vastaajista käy aiheettomaan hyökkäykseen tai muuten vaan viisastelee tai vittuilee avoimesti? Mikä näitä hönttejä tänne vetää! Kirjoitusten tasosta tietysti näkee vähän tuota sosiaalista taustaa, ja vähäväkisyyden tunnusmerkit täyttyvät usein. Millaisen tyydytyksen tämä naamaton äksyily antaa? Ootte te aika persläpiä :)

• ex-kauppuri

Ketjussa on kyllä muutama ihan täyspäinen kirjoittajakin...

1. Aloittaja (No ei mikään ihme, kun on hommansa hoitanut niinkin hyvin, että pystyy mersulla ajamaan ja välillä ostamaan tuoreemman)

2. Myyjä (Saattoi tietysti olla saman tai toisen liikkeen mutta tietää nuo autojen kauppa tavat. Oli keskustelussa hetken mukana, mutta sitten taisi hävitä töihin tai ajamaan autolla. Eiköhän tuokin mersulla aja?:)

3. Pieni osa muuten asiasta kiinnostuneita

4. Suurin osa sitten perseaukisia jappaninkipoilla ajajia, jotka nyt sitten ihmettelee kaikkea ja räksyttää..

Oma mielipide on että 170000km ajettua mersua ei vaan tarvitse juuri ilmoitella. Jos väri oli sopiva, alutX2 alla jne niin eipä tuollaisen myyntiaika kuin 2,5 tuntia. Jos tuollaiselle autolle ei automyyjällä ole ostajaa valmiina, niin sillä naapurikopin myyjällä kyllä on.

• Topi-Toivo
        ex-kauppuri kirjoitti:

Ketjussa on kyllä muutama ihan täyspäinen kirjoittajakin...

1. Aloittaja (No ei mikään ihme, kun on hommansa hoitanut niinkin hyvin, että pystyy mersulla ajamaan ja välillä ostamaan tuoreemman)

2. Myyjä (Saattoi tietysti olla saman tai toisen liikkeen mutta tietää nuo autojen kauppa tavat. Oli keskustelussa hetken mukana, mutta sitten taisi hävitä töihin tai ajamaan autolla. Eiköhän tuokin mersulla aja?:)

3. Pieni osa muuten asiasta kiinnostuneita

4. Suurin osa sitten perseaukisia jappaninkipoilla ajajia, jotka nyt sitten ihmettelee kaikkea ja räksyttää..

Oma mielipide on että 170000km ajettua mersua ei vaan tarvitse juuri ilmoitella. Jos väri oli sopiva, alutX2 alla jne niin eipä tuollaisen myyntiaika kuin 2,5 tuntia. Jos tuollaiselle autolle ei automyyjällä ole ostajaa valmiina, niin sillä naapurikopin myyjällä kyllä on.

pidin tästä vastauksesta. Selkee homma siis, vanha auto myyty välittömästi.

• entäs sitten

Olet myynyt vanhan autosi ja ostanut uuden. Sillä siisti. Miten niin autoliike on sinua kusettanut.

Kun laillinen kauppa on tehty, ostaja (tässä tapauksessa autokauppa) saa tehdä omalla omaisuudellaan ihan mitä lystää. Vaikka lahjoittaa tai hävittää omaisuuden. Ei autokaupalla ole mitään velvollisuutta panna julkiseen myyntiin ostamiaan autoja.

Jos olet niin utelias, että et unta saa, niin ota selvää autorekisterikeskuksesta, kuka on auton nykyinen halita/omistaja.

• Kkrie938u4

Johtuisko se siitä, että alkuperäinen ketjun viesti on jo itsestään aika outo eli toisin sanoen Mitäs läksit vaihtamaan sen maailman parhaimmassa kunnossa olevan Mersuun huonompaan käytettyyn. Ähhää häähä!!!

• Topi-Toivo

nukun yöni oikein hyvin.

• s

olisit myynyt sen itse jos noin rupeaa ahdistamaan.

• Topi-Toivo

enkä rupea koskaan autokauppiaaksi. Sitä varten on liikkeet.

• .

Mitä väliä sillä vanhalla p*skalla on. Pääasia että nyt on parempi alla.

• Helsinki-Oulu

Kovasti tuntuu olevan sellaista porukkaa, joka ei ole koskaan istunut mersun kyydissä! Tilatkaapa edes kerran elämässä taksi ja toivokaa mersu alle.

170000km ajettu mersu on uuden veroinen. Stadissa taksit on keskimäärin tuon verrana ajettuja, ne jotka on istuneet kyydissä tietävät. Onko ne loppuun ajettuja?

Itse ajan työkseni autolla jossa 400000km mittaris, pitää kerätä kilometrirahoja asunnonvaihtoa varten. Tietysti vois ajella melkein samalla rahalla jollakin toyotan avensiksella, mutta mielummin ajan hieman ryhdikkäämmin ja turvallisemmin mersulla. 100000km ja auto lähtee vaihtoon, eiköhän se vielä jollekin silloinkin kelpaa. Mitä tehdään 500000km kohdalla japseihin, koneen vaihto vähintäin. Toisaalta mitä järkeä sisältä repsahtaneeseen auton semmoista on tehdä? Mersu on sisältä vielä niillä kilsoilla ihan ok.

• Topi-Toivo

ei sillä suurta merkitystä olekaan, kunhan vain keskustelua herättelen ja hieman kummastuttaa.

• varmaatietoooo
        Helsinki-Oulu kirjoitti:

Kovasti tuntuu olevan sellaista porukkaa, joka ei ole koskaan istunut mersun kyydissä! Tilatkaapa edes kerran elämässä taksi ja toivokaa mersu alle.

170000km ajettu mersu on uuden veroinen. Stadissa taksit on keskimäärin tuon verrana ajettuja, ne jotka on istuneet kyydissä tietävät. Onko ne loppuun ajettuja?

Itse ajan työkseni autolla jossa 400000km mittaris, pitää kerätä kilometrirahoja asunnonvaihtoa varten. Tietysti vois ajella melkein samalla rahalla jollakin toyotan avensiksella, mutta mielummin ajan hieman ryhdikkäämmin ja turvallisemmin mersulla. 100000km ja auto lähtee vaihtoon, eiköhän se vielä jollekin silloinkin kelpaa. Mitä tehdään 500000km kohdalla japseihin, koneen vaihto vähintäin. Toisaalta mitä järkeä sisältä repsahtaneeseen auton semmoista on tehdä? Mersu on sisältä vielä niillä kilsoilla ihan ok.

ne on tuon ikäiset mersutkin, vaikka kuinka täällä yritetään selittää. Ei merkki auton ikää muuta, idiootit!
        Ai niin ap:llekin mulla on vastaus: ROMUTTAMOLLE tuonikäiset autot joutaa ja toivottavasti myös sun entinen nokivasara on viety sinne.

• jippuijaijee2
        Helsinki-Oulu kirjoitti:

Aha, no mun mielestä uudenveroinen auto ei ole ruosteessa ;) Suosittelen lukemaan aloittajan viestit ennen pätemistä!

• Jälkipuinti

Ei tuossa mitään kummallista ole, kun olet hyväksynyt kaupat molempia sitovilla ehdoilla. Auton uuden omistajan saat helposti puhelimella. Miksi täällä vaivaudut kysymään jos kiinnostaa. Olisit myynyt auton sitten itse jos hinta kiinnostaa jälkikäteen!

• Topi-Toivo

olettaa, että vaihtaessa auton merkkiliikkeessä, niin merkkiliike myisi autoa myös eteenpäin?

Lähetä ex-autosi rekkari nroon 16400 ja paluuviesti kertoo nykyisen omistajan:

"16400 Auto kertoo auton merkin, mallin sekä omistajan ja/tai haltijan nimen ja kotipaikkakunnan. Saat tietoosi myös esimerkiksi auton moottorin tilavuuden, käyttöönottopäivämäärän, viimeisimmän päivämäärän jolloin katsastettu hyväksytysti, sekä seuraavan katsastusajankohdan.

Palvelu toimii lähettämällä tekstiviesti AUTO REKISTERITUNNUS numeroon 16400. Palvelun hinta on 2,10 €/onnistunut haku. Sisällön tuottaa Trafi."

• Topi-Toivo

miksi pitäisi lähettää tekstari, kun ei minua sen omistaja kiinnosta?

• MYÖS MESEMIES
        Topi-Toivo kirjoitti:

Täynnä tuon verran ajettuja käytettyjä autoja?Mitä erikoista siinä on jos ei vanha autosi ole missään myynnissä?Olisit kaupan teko hetkellä miettinyt,että TAASKO MINUA KUSETETAAN.mUTTA JOKU MUU VISSIIN KERTOI SEN SINULLE?

• että näin
        Topi-Toivo kirjoitti:

myyntihintaa..... ainoa keino saada auton myyntihinta selville on kysyä se omistajalta....... ja omistajan tiedot saa mahdollisesti tekstaamalla..... (voi olla että omistaja on keiltänyt auton omistajatietojen luovuttamisen tai että hänellä on salainen puh. nro) jolloin myyntihintaa voi vain arvailla.....

mutta autoliike on yritys joka ottaa voittoa toiminnastaan.... se kuinka paljon, on liikesalaisuus....

• Topi-Toivo
        että näin kirjoitti:

myyntihintaa..... ainoa keino saada auton myyntihinta selville on kysyä se omistajalta....... ja omistajan tiedot saa mahdollisesti tekstaamalla..... (voi olla että omistaja on keiltänyt auton omistajatietojen luovuttamisen tai että hänellä on salainen puh. nro) jolloin myyntihintaa voi vain arvailla.....

mutta autoliike on yritys joka ottaa voittoa toiminnastaan.... se kuinka paljon, on liikesalaisuus....

Kyllä ne autojen myyntihinnat ovat liikeissä ihan julkisesti nähtävissä. Ei minua se kiinnosta. minkä hinnan asiakas on autostani maksanut. En minä sitä varmasti saa selville silläkään, että soitan uudelle omistajalle. Hän voi puhua ihan mitä vaan, jos nyt puhuu ollenkaan, heh.

• kellämitäkin?

mitä sillä on väliä mihin veho sun vanhan auton työnsi varmaan kuusankoskelle!!sulattamoon,kaikelaa sitä ihminen jaksaa vaivaa päätänsä,urpo

• Topi-Toivo

Sillä mihin se auto meni, ei ole minulle mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä mitä ketkut kehtasivat siitä pyytää.

• että näin
        Topi-Toivo kirjoitti:

Sillä mihin se auto meni, ei ole minulle mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä mitä ketkut kehtasivat siitä pyytää.

autosi myyntihintaa....... sillä on merkitystä vain ostajalle..... liikkeen ei ole pakko kertoa sitä myyjälle...... se on nääs liikesalaisuus.... paljonko he siitä voittoa ottavat..... jos satut näkemään autosi myynnissä voit katsoa sen hinnan..... jos et kuten nyt, he eivät sinulle kerro myyntihintaa......

• masa mainio

Ainahan sitä myy liian halvalla ja ostaa liian kalliilla, mutta autokaupankin täytyy elää. Oman ex autosi löydät helpoiten kun paat sen rekkarin Googleen lainausmerkeissä, eli esimerkiksi "aaa-111", ja jo yleensä löytyy osumia. Toki voi olla, että se meni tutulle heti, jolloin sitä ei ole millekään sivulle laitettu tai sitten sitä vasta "meikataan", eli odotetaan, että et enää jaksa kurkkia hintaa.

• Topi-Toivo

eikä siltikään löydy

• ....

Sit katot löytyykö rekkarilla esim. nettiauto, oikotie tai Vehon omat sivut.
      Voihan olla että kiesisi ei ole vielä myynnissä tai se on jo myyty.

• Topi-Toivo

eikä vanhaa autoa löydy mistään.

• Vaihtarikauppias

Sehän on selvää että Veho myy vanhat lintat jobbareille esim.Pohjanmaalle tai johonkin päin Suomea.Jobbari ostaa isomman satsin kerralla pakettihinnalla ja Vehon tai muun vastaavan liikkeen ei tarvitse murehtia sitä kun tuosta 10 vuotta vanhasta raadosta sanoo kone tai laatikko " poks ".Ei kannata ottaa riskiä että voi äkkiä tulla useamman tuhannen remontti ja jää koko kauppa pakkasen puolelle.Kuluttajasuoja on tältä osin aika armoton kun myyjänä on liike eikä yksityinen kauppias.

• Josef Mengele

Täällä joku puhuu kateudesta, jos joku on ostanut KÄYTETYNAUTON!Minäkin ajan "meselä"MUTTA vaihdan sen UUTEEN 3-4 vuoden välein.

• Topi-Toivo

ei sano poks 170 tuhatta ajetulla mersulla.

• että näin
        Topi-Toivo kirjoitti:

autosi hinnasta on liikesalaisuus.... ei ne sitä sulle kerro....... valitettavasti...... toki voit yrittää kysyä, mutta tuskin kertovat....

• että näin
        että näin kirjoitti:

autosi hinnasta on liikesalaisuus.... ei ne sitä sulle kerro....... valitettavasti...... toki voit yrittää kysyä, mutta tuskin kertovat....

ehkä tuon takia vaihtoautot ei aina tule näkyviin mihinkään ettei myyjä voi saada tietoon paljonko liike otti autostasi voittoa.....

• huono selitys
        että näin kirjoitti:

ehkä tuon takia vaihtoautot ei aina tule näkyviin mihinkään ettei myyjä voi saada tietoon paljonko liike otti autostasi voittoa.....

koska on näkyvissä olevatkin vaihtoautot joku sinne myynyt :))

• että näin
        huono selitys kirjoitti:

koska on näkyvissä olevatkin vaihtoautot joku sinne myynyt :))

mutta liikkeen saamaa hyötyä ei voi kukaan tietää..... Siis jos liike hyvitää autosta jotain se ei ole "liikkeen saama hyöty"..... ei voida teitää milla hinnalla autot on ostettu sisään..... jos esim. myyn autoni Oulun veholle niin takuulla se kuljetetaan jonnekin muualle..... tai myydään eteenpäin saman tien...... etten voi selvittää liikkeen saamaa voittoa.....

• ???
        että näin kirjoitti:

mutta liikkeen saamaa hyötyä ei voi kukaan tietää..... Siis jos liike hyvitää autosta jotain se ei ole "liikkeen saama hyöty"..... ei voida teitää milla hinnalla autot on ostettu sisään..... jos esim. myyn autoni Oulun veholle niin takuulla se kuljetetaan jonnekin muualle..... tai myydään eteenpäin saman tien...... etten voi selvittää liikkeen saamaa voittoa.....

eikö siellä oulun veholla myydä ollenkaan vaihtoautoja?

• äääääääääääässsss80
        Topi-Toivo kirjoitti:

poks alle kymppitonninkin,suuttimet laukelee 250cdi koneesta ja 200d cdi 09 vm meni aut laatikko alle 40tkm.sattuu niitä susia johtotähtiinkin,niinkuin mun ruostevammainen(ps saman ikäinen 500tkm ajettu s80 täysin ruosteeton)

• että näin
        ??? kirjoitti:

eikö siellä oulun veholla myydä ollenkaan vaihtoautoja?

siellä myydyt autot ovat takuulla tulleet jostain muualta päin Suomea että niiden myyjä ei voi selvittää liikkeen saamaa hyötyä tutkimalla auton myyntihintaa ja laskemalla erotusta..... ja samaten sinne tulevat autot kuljettaan myyntiin jonnekin muualle Suomeen.

Lisäksi on laskettava luukkeen pakollkisia kuluja ja sitten mitä "viivan alle" jää niin se on liikkeen saama hyöty.....

• Topi-toivo
        äääääääääääässsss80 kirjoitti:

poks alle kymppitonninkin,suuttimet laukelee 250cdi koneesta ja 200d cdi 09 vm meni aut laatikko alle 40tkm.sattuu niitä susia johtotähtiinkin,niinkuin mun ruostevammainen(ps saman ikäinen 500tkm ajettu s80 täysin ruosteeton)

kuullutkaan tuollaisesta. Ajelen tosin itse aina käsivaihteisilla ja bensakoneilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe