-Veroäyri on jo muutenkin kova Jyväskylässä.
-Ostovoima heikkenee muutenkin ensivuonna keskiverto jyväskyläläiseltä.
Nykyinen lainataakka riittää jo ja sen takaisinmaksu ei saa perustua veroäyrin korotukselle.
Säästöjä on löydettävä muualta.
Vetovoima jyväskylään vähenee jos veroäyriä nostetaan ensivuonna...sitten muissa kaupungeissa ajatellaan että tämä on jo taloudellisesti kriisi kaupunki.
Sellaisia mietteitä.
Veikkaampa että meitä on monta jotka ajattelevat samoin.
Hyvää päivänjatkoa.
Veroäyriä Ei saa korottaa ensivuonna...
7
394
Vastaukset
- guhu-guhu
Millä ihmeellä sitten maksettaisiin kaikki Lutakon tunnelit, valosuunnitelmat, Kankaan alueen siivous ja muut kulut, Turvetussun velat ja muut Aivan Välttämättömät projektit??
- mie vaan!
vaikka kaupunginjohtaja päättää yht´äkkiä sanoa itsensä irti, mistä tempaistaan se ylimääräinen 200 000 euroa? Kyyjärven kunnanjohtajakin kun itse irtisanoutui niin tienasi näin 50 000 euroa, juuri siksi on korotettava veroja jotta näille irtisanoutuville kunnanisille ja äideille saadaan muutaman vuoden toimeen tulo turvattua jos he itse päättävät ettei tämä ole minun hommani eikä tämä ole kivaa.
Valtion verotuksessa myös kohentamisen varaa koska kansanedustajille ja ministereille on saatava reilu korotus kuukausipalkkaan, hehän ovat pahassa palkkakuopassa, ihmettelen suuresti ja tunnen sääliä kuinka he raukat pärjäävät sillä nykyisellä kuukausipalkallaan, kyllä se voi olla aika kituuttamista heilläkin.
Monet yöunet olen heidän kurjan tilanteen vuoksi menettänyt, ajatella nyt ympäristöministeriäkin, jos vaikka talvivaaran kaivos ei tuotakaan odotetulla tavalla niin kyllä siinä ympäristöministerin ruokapöydässsä joudutaan tekemään kristillinen tasajako leivän suhteen jotta kaikki saavat edes jotakin syödäkseen..kaiken tämän pohtimisen ja murehtimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että nyt on todellakin tehtävä jotakin..eli nyt on aika joko jättää äänestämättä tai äänestää aivan jotain muuta mutta ei näitä jotka jo istuvat eduskunnassa ja ei ainakaan näitä valtapuolueita, pelkäämpä että äänestinpä ketä tahansa ja mitä puoluetta tahansa niin meno jatkuu aivan samanlaisena ja kansanedustajat ja ministerit kyllä osaavat ajaa omaa etua enemmän kuin suomen ja suomen veronmaksajien etua! He eivät ala säästölinjalle vaan siihen he laittavat pienituloiset veronmaksajat, he eivät todellakaan aio säästää vaan nostavat röyhkeästi omaa, jo niin suurta kuukausipalkkaansa. Todella törkeää esimerkin näyttöä, odotan innolla sitä päivää kun suomen verommaksajilta palaa pinna lopullisesti. mie vaan! kirjoitti:
vaikka kaupunginjohtaja päättää yht´äkkiä sanoa itsensä irti, mistä tempaistaan se ylimääräinen 200 000 euroa? Kyyjärven kunnanjohtajakin kun itse irtisanoutui niin tienasi näin 50 000 euroa, juuri siksi on korotettava veroja jotta näille irtisanoutuville kunnanisille ja äideille saadaan muutaman vuoden toimeen tulo turvattua jos he itse päättävät ettei tämä ole minun hommani eikä tämä ole kivaa.
Valtion verotuksessa myös kohentamisen varaa koska kansanedustajille ja ministereille on saatava reilu korotus kuukausipalkkaan, hehän ovat pahassa palkkakuopassa, ihmettelen suuresti ja tunnen sääliä kuinka he raukat pärjäävät sillä nykyisellä kuukausipalkallaan, kyllä se voi olla aika kituuttamista heilläkin.
Monet yöunet olen heidän kurjan tilanteen vuoksi menettänyt, ajatella nyt ympäristöministeriäkin, jos vaikka talvivaaran kaivos ei tuotakaan odotetulla tavalla niin kyllä siinä ympäristöministerin ruokapöydässsä joudutaan tekemään kristillinen tasajako leivän suhteen jotta kaikki saavat edes jotakin syödäkseen..kaiken tämän pohtimisen ja murehtimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että nyt on todellakin tehtävä jotakin..eli nyt on aika joko jättää äänestämättä tai äänestää aivan jotain muuta mutta ei näitä jotka jo istuvat eduskunnassa ja ei ainakaan näitä valtapuolueita, pelkäämpä että äänestinpä ketä tahansa ja mitä puoluetta tahansa niin meno jatkuu aivan samanlaisena ja kansanedustajat ja ministerit kyllä osaavat ajaa omaa etua enemmän kuin suomen ja suomen veronmaksajien etua! He eivät ala säästölinjalle vaan siihen he laittavat pienituloiset veronmaksajat, he eivät todellakaan aio säästää vaan nostavat röyhkeästi omaa, jo niin suurta kuukausipalkkaansa. Todella törkeää esimerkin näyttöä, odotan innolla sitä päivää kun suomen verommaksajilta palaa pinna lopullisesti.Tuskin se kaupunginjohtajan palkka erossa olisi Jyväskylässä 200 000, kysehän oli Kyyjärven tapauksessa 10 kuukauden palkasta eikä se kaupunginjohtajan palkka taida Jyväskylässä vielä olla 20 000 euroa kuukaudessa. Ja onko tuo kaupunginjohtajan eroraha edes oleellista kaupungin menoissa, yhden homekoulun tai muun rakennus maksaa miljoonia.
Mutta jos noilta veronkorotuksilta aiotaan välttyä niin menoja olisi karsittava ja kun poistetaan lakisääteiset velvoitteet, niin eipä siihen paljoa jää. Terveys- ja sosiaalipuoli haukkaa suurimman osan menoista ja enpä tiedä, että miten sillä puolella voidaan vielä säästää lakia rikkomatta. Ei Kyllön vuodeosastolla mitenkään kadehdittavat olot potilailla ole. Kunnalliseen hammashoitoon saa odottaa vuoroa melkein kuin lottovoittoa. Sitten kun ehdotaan supistusia ei-lakisääteisistä menoista kuten kulttuuripuolen kirjastoista, kuntopoluista, uimahalleista, teatterista tms. niin johan tulee parkua. Ei noita palveluita voi supistaa, itkee yksi ja toinen poliitikko lehdissä ja onpa siellä joku kirjailija tai muu kulttuuri-ihminen samassa kuorossa.
Mielestäni kansanedustajille pitäisi maksaa reilua kuukausipalkkaa niin heidän ei tarvitsisi hankkia lisätuloja muualta. Kunnon tuloilla tuo virka (mikä ei ole kadehdittava) voisi kiinnostaa osaavia ja ammattitaitoisiakin ihmisiä. Nyt sinne on tulossa kaiken maailman entisiä urheilijoita, missejä ja bodareita, joiden varaan en mielelläni tämän maan päätösvaltaa jättäisi.
- KaupJyp
Katso missä eläisit halvemmalla tilasto on jonkun verran tarkempi ja silloin Jyväskylän osuus tippuu enemmän kuin pelkkää kunnalisveroa ajateltaessa.
Jyväskylässä maksetaan piiloveroa enemmän kuin muualla.
Kaikki ei vain ole tästä tietoisia, mutta juuri nämä piiloverot ovat Jyväskylän ongelmat.
Senverran ne askarruttaa muitakin jotta valtiovalta ja kilpailuvirastokin on ruvennut tutkimaan niitä.
Kai tiedät mikä on kaupungin piiloverotusta, eli maksetaan monesta asiasta liikaa muihin kaupunkeihin asukas ja muina maksuina, vesi, parkki, jäte, jätevesi, kaukolämpö ja muut yritykset laskuttavat liikaa joissa omistajana Jyväskylän kaupunki. - Sulevi Nyökkäinen
noh noh haloo nuoriso!! kielenkäyttö kuriin.
- verotpois
Nyt onkin oikeus kansalaisilla sitten lopettaa verojen maksu kokonaan, maksakoot pankit yhteiskunnan yllöpidon seuraavan hallituskauden ajan.
Kaikki yhtäaikaa vaan lopetetaan kokonaan verojen maksaminen. - iysd3h
Ei korotus olisi mikään ihme. Kun rahat pannaan ylellisyyksiin, kuten Lutakon tori ja tunneli, tai epäilyttäviin sijoituksiin, esim. Kankaan myrkkytonttien osto, niin totta kai siinä menevät rahat ja kukkarot.
Eikä tämä vielä riitä. Aina vaan keksitään uusia turhia menoja. Esimerkkinä tästä on kuraisen Tourujoen ennallistaminen. Ja valtiontalo-rumilus piti myydä polkuhintaan, jotta saataisiin se korjatuksi. Oikea ratkaisu olisi ollut rouhia se kappaleiksi. Kalliiksi tulee tämä Alvarin palvonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864