Kertokaapa 50 miehet... Mikähän mahtaa olla syynä, kun monilla yli viiskymppisillä miehillä ärsyttää suunnattomasti n. parikymppiset sirot ja kauniit naiset? Itse on 24-vuotias ja olen n. 19-vuotiaasta asti saanut kuulla ilkeitä kommentteja milloin missäkin tilanteessa, juurikin vanhemmilta "herrasmiehiltä". Työskentelen ravintolassa tarjoilijana ja useaan kertaan olen saanut kuulla mm. olevani vasta 14-vuotias enkä saisi vielä työskennellä ravintolassa. Ja siis selvästikään tarkoituksena ei ole ollut imarrella, ainakaan äänensävyn perusteella.
Ja vastikään lapseni kanssa ulkoillessa, tuli eräs mies kysymään oikein tympeällä äänellä että "onko tuo muka sinun lapsi?" Vastasin tietysti että on. Siitäkös ukko tuohtui ja huusi, "EN USKO!! Sinä oot itekkin ihan lapsi vielä!!" Ja lähti pois. Siis aivan käsittämättömän törkeää käytöstä mun mielestä. Tähän samaan ilmiöön ovat törmänneet monet muutkin ikäiseni, riippumatta onko lapsia vai ei ja mitä tekevät työkseen. Mutta siis, eihän tuolla tavalla voi mennä ventovieraille huutelemaan, ei minulla ainakaan tulisi mieleen! Sitten vielä nuorempia ihmisiä syytetään huonoista käytöstavoista, niin näyttäisi olevan parantamisen varaa vanhemmillakin ikäluokilla!
En nyt siis todellakaan syytä kaikkia yli 50-vuotiaita miehiä huonosta käytöksestä, kyllä oikeita herrasmiehiäkin varmasti löytyy. Kiinnostaisi vain tietää, että mikähän mahtaa olla syynä että useilla miehillä on tarve päästä loukkaamaan nuoria naisia. Onko se vain joku keski-iän kriisi tai tunne siitä että elämä on lipunut ohi ja sitten ärsyttää nähdä nuoria kauniita ihmisiä joilla elämä on vielä edessään? Vai ovatko he vain katkeroituneet lukuisten epäonnistuneiden iskuyritysten jälkeen, kun kohteena ovat olleet juurikin parikymppiset naiset? En tiedä. Olen kyllä vastannut näille miehille aina ihan asiallisesti, mutta joskus tekee mieli ärsyttää ja heittäydyn tekopirteäksi: "Minkäs sille voi kun on näin hyvin säilynyt!" tai jotain vastaavaa. Sekös näitä herroja ärsyttää.
Äksyt vanhat herrat
212
10804
Vastaukset
- Teemuna
Luulenpa, anteeksi vain, että kysymys sinun kohdalla on ainakin yhtä paljon oman asenteesi vääristämästä mielikuvasta kun noiden esimerkkiesi yleisyydestä.
Tosi harvassa ovat 50 miehet jotka tuntemattomalle vastaantulijalle töksäyttää, että onko tuo muka sinun lapsi.- -nainen24-
Vai mistä tiedät, että sellaiset miehet ovat harvassa? Katsos kun olen vuosien varrella vähän väliä kuullut noita ilkeitä kommentteja, kuten monet muut ystäväni. Eli kyllä se jonkinlainen ilmiö on, joskaan en väitä että kaikki yli viiskymppiset olisivat samanlaisia.
- Teemuna
-nainen24- kirjoitti:
Vai mistä tiedät, että sellaiset miehet ovat harvassa? Katsos kun olen vuosien varrella vähän väliä kuullut noita ilkeitä kommentteja, kuten monet muut ystäväni. Eli kyllä se jonkinlainen ilmiö on, joskaan en väitä että kaikki yli viiskymppiset olisivat samanlaisia.
Seuraava lainaus tekstistäsi osoittaa asenteellisuutesi.
-joskaan en väitä että kaikki yli viiskymppiset olisivat samanlaisia.
Siis, ihan tottako, etteivätkö kuitenkaan ihan kaikki. Kyllä kai kuitenkin yli 95%. - -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
Siis, ihan tottako, etteivätkö kuitenkaan ihan kaikki. Kyllä kai kuitenkin yli 95%.Voi ollakin yli 95%, en ole ainakaan vielä tehnyt tilastoa ko. ilmiöstä. Sen verran tiedän etteivät kaikki yli 50-vuotiaat miehet ole samanlaisia, koska tunnen monia yli 50-vuotiaita miehiä ja kyllä heistä ainakin muutama on ihan mukavia ja kohteliaita, eivätkä huutele tuntemattomille tai tutuille mitä sattuu.
Mutta niin kuin aikaisemmin kysyi, oletko "Teemuna" parikymppinen nainen vai mistä olet sellaisen tiedon saanut ettei parikymppisille naisille ilkeileviä yli viiskymppisiä juurikaan ole? Ihan mielenkiinnon vuoksi kyselen. Vai oletko yli viiskymppinen mies, joka ei kuulu näihin mainitsemiini ilkeisiin miehiin ja näin ollen kuvittelet että kaikki ikäisesi ovat yhtä kunnollisia? Vai oletko kenties tällainen ns. ilkimys joita tämä keskustelu koskee ja yrität puolustella kaltaisiasi pistämällä tämän ilmiön meidän nuorten naisten asenteen syyksi? En myöskään ymmärrä, millähän "asenteella" mahdoin niitä lastenvaunuja lykkiä, kun kerran oman asenteeni takia tämän miehen piti minulle tulla ilkeilemään? Ilmeisesti on monia eri tapoja työntää lastenvaunuja, hyvällä ja huonolla asenteella? Kertoisitko minulle näistä eri lastenvaunujentyöntämis-asenteista, ehkä minulla tosiaan voisi olla siinä jotain parantamisen varaa? - Teemuna
-nainen24- kirjoitti:
Voi ollakin yli 95%, en ole ainakaan vielä tehnyt tilastoa ko. ilmiöstä. Sen verran tiedän etteivät kaikki yli 50-vuotiaat miehet ole samanlaisia, koska tunnen monia yli 50-vuotiaita miehiä ja kyllä heistä ainakin muutama on ihan mukavia ja kohteliaita, eivätkä huutele tuntemattomille tai tutuille mitä sattuu.
Mutta niin kuin aikaisemmin kysyi, oletko "Teemuna" parikymppinen nainen vai mistä olet sellaisen tiedon saanut ettei parikymppisille naisille ilkeileviä yli viiskymppisiä juurikaan ole? Ihan mielenkiinnon vuoksi kyselen. Vai oletko yli viiskymppinen mies, joka ei kuulu näihin mainitsemiini ilkeisiin miehiin ja näin ollen kuvittelet että kaikki ikäisesi ovat yhtä kunnollisia? Vai oletko kenties tällainen ns. ilkimys joita tämä keskustelu koskee ja yrität puolustella kaltaisiasi pistämällä tämän ilmiön meidän nuorten naisten asenteen syyksi? En myöskään ymmärrä, millähän "asenteella" mahdoin niitä lastenvaunuja lykkiä, kun kerran oman asenteeni takia tämän miehen piti minulle tulla ilkeilemään? Ilmeisesti on monia eri tapoja työntää lastenvaunuja, hyvällä ja huonolla asenteella? Kertoisitko minulle näistä eri lastenvaunujentyöntämis-asenteista, ehkä minulla tosiaan voisi olla siinä jotain parantamisen varaa?Oikein aurinkoista ja mukavaa syksyn jatkoa. Säästä hieman tippaleipiä sinne kevään juhlaan.
- 456y7uikl
-nainen24- kirjoitti:
Voi ollakin yli 95%, en ole ainakaan vielä tehnyt tilastoa ko. ilmiöstä. Sen verran tiedän etteivät kaikki yli 50-vuotiaat miehet ole samanlaisia, koska tunnen monia yli 50-vuotiaita miehiä ja kyllä heistä ainakin muutama on ihan mukavia ja kohteliaita, eivätkä huutele tuntemattomille tai tutuille mitä sattuu.
Mutta niin kuin aikaisemmin kysyi, oletko "Teemuna" parikymppinen nainen vai mistä olet sellaisen tiedon saanut ettei parikymppisille naisille ilkeileviä yli viiskymppisiä juurikaan ole? Ihan mielenkiinnon vuoksi kyselen. Vai oletko yli viiskymppinen mies, joka ei kuulu näihin mainitsemiini ilkeisiin miehiin ja näin ollen kuvittelet että kaikki ikäisesi ovat yhtä kunnollisia? Vai oletko kenties tällainen ns. ilkimys joita tämä keskustelu koskee ja yrität puolustella kaltaisiasi pistämällä tämän ilmiön meidän nuorten naisten asenteen syyksi? En myöskään ymmärrä, millähän "asenteella" mahdoin niitä lastenvaunuja lykkiä, kun kerran oman asenteeni takia tämän miehen piti minulle tulla ilkeilemään? Ilmeisesti on monia eri tapoja työntää lastenvaunuja, hyvällä ja huonolla asenteella? Kertoisitko minulle näistä eri lastenvaunujentyöntämis-asenteista, ehkä minulla tosiaan voisi olla siinä jotain parantamisen varaa?Muutaman juuri tuollaisen ihmisen tunnen. Kaikki mitä joku sanoo, tulkitaan negatiiviseksi ilkeilyksi. Heillä on sellainen asenne. Minun kokemusmaailmassani reilu viiskymppiset miehet ovat jo niin kypsiä, että joskus saattavat sanoa jotain smalltalkia vieraillekin, erityisesti parikymppisille naisille he kuitenkin minun kokemuspiirissäni puhuvat vain ystävällisellä mielellä.
- MK
Niin että nuoret kyykkyyn vanhempien ihmisten edessä, oli sitten minkälainen juntti fossiili tahansa kyseessä..? Oleppa hiljaa typerien kommenttiesi kanssa äläkä myrkytä tätä mätää yhteiskuntaa yhtään lisää. Mahtaako edes kestää sitä. Tyhmyys muuten kulkee usein geeneissä.
- joooopajooooo
Joo kuulut varmaan näihin 70v pappoihin/mummoihin, jotka OIKEASTI luulevat olevansa maailmannapoja. Edes kassajonossa et välty heiltä: Jos et halua hengittää seuraavan jonossa olijan niskaan, niin johan sieltä tulee joku pappa tai mummo kärryjensä kanssa siihen puolen metrin rakoon. Näin on käynyt, vaikka en ole ollut yksin jonossa. Onneksi silloin jo varttuneempi nainen sanoi hänelle, että jonon hännille siitä, sillä jos minä aukaisisin suuni, lukisi seuraavassa Hesarissa taas pitkä artikkeli siitä, kuinka nuoret ovat yhteiskunnan syöpä. En ole parikymppinen nainen, vaan 17v poika, joten voin kyllä todeta, että näitä epäasiallisia kommentteja/tekoja tulee kyllä miespuolisillekin. Tosin, olen sitä mieltä, ettei naisten tarvitsisi kestää tuollaista, koska heille loukkaukset voivat tuntua pahemmilta. Itse ainakin tyydyn joko jälkeenpäin nauramaan tai kertomaan äkäiseen äänensävyyn asiasta kavereille.
Painotetaan nyt vielä, että en siis rupea äksyilemään vanhemmille henkilöille, vaikka he selvästi jopa vittuilisivat. Olen ollut pari kesää kaupassa töissä, eikä siellä voi sanoa suoria sanoja asiakkaille, vaikka kuinka mieli tekisi. Esimerkkejä keski-ikäisistä tai sen ylittäneistä ihmisistä riittäisi vaikka kuinka, joten turha on tulla väittämään, ettei niissä ikäluokissa ole mitään vikaa. - Hermanni 12.05
Teemuna kirjoitti:
Siis, ihan tottako, etteivätkö kuitenkaan ihan kaikki. Kyllä kai kuitenkin yli 95%.Tuolle ketjun aloittaneelle "viehätttävä,kauniille ,ihanalle,nuorelle yms" naiselle on pakko sanoa että oikoinani kun kävin Helsingin yksityislyseoa suomenopettajani Salme Sadeniemi varoitti juuri tuollaisesta toistosta..........Itse olen kahden nyt 4 ja 5 vuotiaan pojan 60v vaari. Myönnän että jos vaikka torin penkillä satttuu istumaan nuori (20-35)nainen lapsineen ja olemukseltaan näyttää sellaiselta että saattaisi keskustellakin lapsista aloitan kyllä varovasti kokeillen keskustelun lapsista.Useimmiten keskustelu ainakin minun mielestäni on ollut molemminpuolista ja mielenkiintoista.Minullekin tyttärenpojat ovat tärkeitä ja Jokaiselle äidille omat ainakin pitäisi. Tuollaiselle kuin tuo aloittaja antaa itsestään kuvan en kyllä varmasti sanoisi mitään. Jossain nyt mättää,kyllähän meidän eri sukupolvien pitäisi pystyä kommunikoimaan ihan normaalisti.
- kalahtiko
Nimimerkki Hyvä herrasmies. myönsi juuri, että hän on epäonnistunut kasvatyössään, koska kertoi nuorten naisten olevan väärin kasvatettuja ........sia. Te viiskymppiset herrasmiehet olette nykyisten 2-kymppisten kasvattajia.
- -nainen24-
Hermanni 12.05 kirjoitti:
Tuolle ketjun aloittaneelle "viehätttävä,kauniille ,ihanalle,nuorelle yms" naiselle on pakko sanoa että oikoinani kun kävin Helsingin yksityislyseoa suomenopettajani Salme Sadeniemi varoitti juuri tuollaisesta toistosta..........Itse olen kahden nyt 4 ja 5 vuotiaan pojan 60v vaari. Myönnän että jos vaikka torin penkillä satttuu istumaan nuori (20-35)nainen lapsineen ja olemukseltaan näyttää sellaiselta että saattaisi keskustellakin lapsista aloitan kyllä varovasti kokeillen keskustelun lapsista.Useimmiten keskustelu ainakin minun mielestäni on ollut molemminpuolista ja mielenkiintoista.Minullekin tyttärenpojat ovat tärkeitä ja Jokaiselle äidille omat ainakin pitäisi. Tuollaiselle kuin tuo aloittaja antaa itsestään kuvan en kyllä varmasti sanoisi mitään. Jossain nyt mättää,kyllähän meidän eri sukupolvien pitäisi pystyä kommunikoimaan ihan normaalisti.
aikaisemmin jo mainitsin, kyllä minä tykkään jutella myös vanhempien ihmisten kanssa. Mutta nämä herrat jotka alussa mainitsin, olivat erittäin törkeitä minua kohtaan. Jos sinä tulet hyvin juttuun nuorten naisten kanssa, tuskin aloitat keskustelua heidän kanssaan aggressiivisesti huutamalla "sinähän olet ihan kakara, ei nuo voi olla sinun lapsiasi!" En usko että kukaan haluaa tuollaisen keskustelunavauksen jälkeen jatkaa keskustelua. Saati sitten että aletaan arvailla, mahtaako kaikilla lapsilla olla edes sama isä - niin kuin eräälle tutulleni oli käynyt. Itselläni on vain yksi lapsi, mutta saa nähdä millaista kommenttia tulee sitten jos saamme joskus toisen tai kolmannen lapsen.
Ja en ole narsisti, vaikka itseäni nätiksi kehunkin. Kunhan leikkimielisesti koitan sanoa jotain takaisin kettuilijoille. ;) Kannattaa muuten katsoa alla oleva linkki, siellä selitetään mitä narsisti tarkoittaa. Minulla ei ole ko. persoonallisuushäiriötä, enkä usko että edes kukaan lääkäri pystyisi sellaista näitten kirjoitusteni perusteella diagnosoimaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö - 4 lapsen mummi
joooopajooooo kirjoitti:
Joo kuulut varmaan näihin 70v pappoihin/mummoihin, jotka OIKEASTI luulevat olevansa maailmannapoja. Edes kassajonossa et välty heiltä: Jos et halua hengittää seuraavan jonossa olijan niskaan, niin johan sieltä tulee joku pappa tai mummo kärryjensä kanssa siihen puolen metrin rakoon. Näin on käynyt, vaikka en ole ollut yksin jonossa. Onneksi silloin jo varttuneempi nainen sanoi hänelle, että jonon hännille siitä, sillä jos minä aukaisisin suuni, lukisi seuraavassa Hesarissa taas pitkä artikkeli siitä, kuinka nuoret ovat yhteiskunnan syöpä. En ole parikymppinen nainen, vaan 17v poika, joten voin kyllä todeta, että näitä epäasiallisia kommentteja/tekoja tulee kyllä miespuolisillekin. Tosin, olen sitä mieltä, ettei naisten tarvitsisi kestää tuollaista, koska heille loukkaukset voivat tuntua pahemmilta. Itse ainakin tyydyn joko jälkeenpäin nauramaan tai kertomaan äkäiseen äänensävyyn asiasta kavereille.
Painotetaan nyt vielä, että en siis rupea äksyilemään vanhemmille henkilöille, vaikka he selvästi jopa vittuilisivat. Olen ollut pari kesää kaupassa töissä, eikä siellä voi sanoa suoria sanoja asiakkaille, vaikka kuinka mieli tekisi. Esimerkkejä keski-ikäisistä tai sen ylittäneistä ihmisistä riittäisi vaikka kuinka, joten turha on tulla väittämään, ettei niissä ikäluokissa ole mitään vikaa.Heisan! Kiitos asiallisesta kirjoituksesta...sitä oli kiva lukea. Kuulun näihin ns. mummoihin, mutta aina olen saanut asiallista kohtelua nuorilta. Enkä suutani auo itsekkään heille. Eiköhän se paljon riipu siitä, miten metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Hyvää syksyn jatkoa..
- samixz
Ihmeellistä mitä olen nyt nähnyt ovat suomalaiset suomessa lähes mykkiä ja itse en nuorille naisille sano mitään, viimekuussa jouduin sanomaan, että minulla ei ole rahaa.
- Aurinko paistaa
Joku sellainen pysähtymisen vaihe niillä on ei tietoa kauanko kestää vai jatkuuko, sen näkee liikenneonnettomuustilastoissakin, tulee vaihe, kun luullaan, että ollaan ammattimaisia taitavia kuskeja, maanteiden ritareja ja keskityskyky herpaantuu täydellisesti liikenteestä. Vai olisko jotain hormooniongelmaa. Sama täydellisyyden kuvitelma jatkuu ihmissuhteissa, ei kyetä tutustumaan tai kohtaamaan uudenlaisia juttuja, kun ollaan jumiuduttu omiin valmiiksirakennettuihin kuvitelmiinsa toimivuudesta.
Itse olen huomannut, että suukin puhuu aivan muuta asiaa, kuin silmät kertovat. Alkavat kenties pitämään valheitaan totena. Myös jossain vaiheessa alkaa astumaan kömpelöityminen kuvioihin, eli liikeradat hidastuvat pikkuhiljaa vanhetessa yhä enemmän.
Joo varmaan saattaa olla se, että katuvat väärinelettyä nuoruutta, silloin kun oli lasten aika juoksivat ahne rahankiilto mielessä ylitöissä, jotta saatiin mamman kanssa hankittua imagoa eli materiaa. Kenellä sitten mitkä järjestykset, ensin ostetaan kerrostalokämppä josta siirryttiin kenties omakotitaloon, kesämökkiä, asuntovaunua. Kaikelle kyllä keksittiin selitys, että lapsia varten olisivat, voivat vielä vanhempana näin valehdella. Ja lapset kasvoivat hujahduksessa ja lähtivät maailmalle ja jäljelle jäi vain materia ja ajatukset, että voi kun olisin silloin enemmän ollut lasten kanssa.
Mut äläs heitä pohdi, vaan elä tässä ja nyt.- Teemuna
Kas, tuosahan oli paljon asiaa.
- -nainen24-
Hyvä näkökulma, itsekin pohdin että syyt ovat varmaankin tuon suuntaisia. Mutta onko sitä v*tutusta pakko purkaa viattomiin ihmisiin. Varsinkin kun on lapsia vieressä kuulemassa.
- nudfnodhh
Eniten vakavia onnettomuuksia sattuu n.18-27 vuotiaille.
- ja-----
sinäkös et muka blaa blaa paskaa tuossa jauha. Voi helvetti mitä propakandistista yleistystä sinulla tuossa vanhemmista äijistä on.
- Yllättynyt
-nainen24- kirjoitti:
Hyvä näkökulma, itsekin pohdin että syyt ovat varmaankin tuon suuntaisia. Mutta onko sitä v*tutusta pakko purkaa viattomiin ihmisiin. Varsinkin kun on lapsia vieressä kuulemassa.
Tämä paljasti asenteesi vanhempiin, en olisi uskonut. "v*tutusta"
- asenteella-ko
Yllättynyt kirjoitti:
Tämä paljasti asenteesi vanhempiin, en olisi uskonut. "v*tutusta"
Eihän se v-asenne ole aloittajan vaan niiden 50 v. miehien!
- Ei kukaan usko
Vanhat äijät olkaahan kunnolla ja lopettakaa naisena kirjoittaminen.
- :))
samaa tahtia vanhenet kuin muutkin. :))
- lhgfdnbji
50 rouvana sanoisin vankalla kokemuksella, että ap. on tasan oikeessa. Enimmäkseen me vanhemmat rouvat olemme yleensä tuon happaman pahantuulisuuden kohteina mutta että se kohdistuu myös nuoriin naisiin, se oli minulle vanhalle kääkälle suuri yllätys. Mun mielestä äreät äijat voisivat siirtyä ukkokotiin toisiaan kiusaamaan.
- Vnhukt
lhgfdnbji kirjoitti:
50 rouvana sanoisin vankalla kokemuksella, että ap. on tasan oikeessa. Enimmäkseen me vanhemmat rouvat olemme yleensä tuon happaman pahantuulisuuden kohteina mutta että se kohdistuu myös nuoriin naisiin, se oli minulle vanhalle kääkälle suuri yllätys. Mun mielestä äreät äijat voisivat siirtyä ukkokotiin toisiaan kiusaamaan.
ollut minulle yllätys. Kun elää ja kulkee korvat auki, niin kuulee kaikenlaista.
Lapsia vähätellään, nuorille ollaan vihaisia ja nuoria aikuisia joko katsellaan kuola valuen tai kateellisena.
Tämä asenne lienee yleisempi ikääntyvillä miehillä kuin naisilla...?
T. Nainen 50 - - nainen 58 -
lhgfdnbji kirjoitti:
Olen samaa mieltä, äreät äijät voisivat hakeutua ukkokotiin, toisiaan kiusaamaan .
Naisia morkataan melkein aina, mutta kyllä ärisevä äijä on surkeata seuraa.
Narisee kuin kuiva sarana, mikään ei ole hyvin ja jos ei ole muuta kiukuteltavaa, solvataan
uutistenlukijoita tai säätiedotteita. Mieluusti jätän tällaisen ukon kotiin kiukuttelemaan ja
lähden omiin harrastuksiini. Ymmärryksen aika on ohi, kuunnellessaan tällaista vuosikausia.
Tulee kyllästyminen ja suurensuuri tympääntyminen. - nainen se osaa
lhgfdnbji kirjoitti:
Miksi noin? Tässä vastausta arvon 50 kuin myös nuoremmille neitokaisille. Mikä on, että naisten on pakko usein etuilla, rynnätä päin toista (yleensä miehiä), runnoa itsellensä tilaa vaikka ei ole siihen oikeutta ja käyttäytyä muutenkin sopimattomasti sekä puhua rumasti. Naiset ne ovat yleensä hyvin happamia mihin sisältyy ääretön ilkeys.
Usein olen kohdannut naisten osalta sitä, että viedään esim. linja-autoissa lapsilta paikat mahdollisimman äkkiä. Vanhat rouvat usein pankkiin jonottaessaan kiilaavat ja yrittävät lyödä kyynärpäällään jne. Kadulla naiset kävelevät päin. Mikä on, että naisten mielestä maailma on vain ja ainoastaan heitä varten. Jotain huomion tarvetta vai liika naishormonia ruuan mukana? - lindalottaloviisa
nainen se osaa kirjoitti:
Miksi noin? Tässä vastausta arvon 50 kuin myös nuoremmille neitokaisille. Mikä on, että naisten on pakko usein etuilla, rynnätä päin toista (yleensä miehiä), runnoa itsellensä tilaa vaikka ei ole siihen oikeutta ja käyttäytyä muutenkin sopimattomasti sekä puhua rumasti. Naiset ne ovat yleensä hyvin happamia mihin sisältyy ääretön ilkeys.
Usein olen kohdannut naisten osalta sitä, että viedään esim. linja-autoissa lapsilta paikat mahdollisimman äkkiä. Vanhat rouvat usein pankkiin jonottaessaan kiilaavat ja yrittävät lyödä kyynärpäällään jne. Kadulla naiset kävelevät päin. Mikä on, että naisten mielestä maailma on vain ja ainoastaan heitä varten. Jotain huomion tarvetta vai liika naishormonia ruuan mukana?eli olit mies tai nainen, käyttäydy toista kohtaan niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan. Enkä tunnista itseäni enkä tuttaviani tuosta kirjoituksesta, vaikka naisia ollaan ja monenikäisiä. Olikohan kaupunkilaisten käytöstä?
- funny:)
- nainen 58 - kirjoitti:
Olen samaa mieltä, äreät äijät voisivat hakeutua ukkokotiin, toisiaan kiusaamaan .
Naisia morkataan melkein aina, mutta kyllä ärisevä äijä on surkeata seuraa.
Narisee kuin kuiva sarana, mikään ei ole hyvin ja jos ei ole muuta kiukuteltavaa, solvataan
uutistenlukijoita tai säätiedotteita. Mieluusti jätän tällaisen ukon kotiin kiukuttelemaan ja
lähden omiin harrastuksiini. Ymmärryksen aika on ohi, kuunnellessaan tällaista vuosikausia.
Tulee kyllästyminen ja suurensuuri tympääntyminen.heh miehet on heikkohermoisimpii ku naiset, huutaminen ja kiukuttelu lähes jokapäiväistä,en ymmärrä kuin ne ite sitä jaksaa...ja samat miehet aina, on niitä miehii joilla aina käytös muita kohtaan tosi hyvä ja kiukuttelijat kiukuttelee kaikesta....ei niit jaksa katella...oon miesvaltasella alalla ainut nainen ja silmät ovat auenneet millasii miehet ovat, osa ei millään hyväksy naista samaan työhön ja kohtelu on sen mukaista:))...ja kyl miehet juoruamiseen osaa lähes paremmin ku naiset:)
- funny:)
funny:) kirjoitti:
heh miehet on heikkohermoisimpii ku naiset, huutaminen ja kiukuttelu lähes jokapäiväistä,en ymmärrä kuin ne ite sitä jaksaa...ja samat miehet aina, on niitä miehii joilla aina käytös muita kohtaan tosi hyvä ja kiukuttelijat kiukuttelee kaikesta....ei niit jaksa katella...oon miesvaltasella alalla ainut nainen ja silmät ovat auenneet millasii miehet ovat, osa ei millään hyväksy naista samaan työhön ja kohtelu on sen mukaista:))...ja kyl miehet juoruamiseen osaa lähes paremmin ku naiset:)
nämä miehet jotka kohtelevat naisia huonosti, tekevät saman kaikille muillekki naisille, asiasta juttelin muiden naisten kanssa jotka työskentelevät toimistossa, miehet eivät halua edes naisten kanssa puhua, ainoastaan työasiat mitkä pakollisii ja vastaukset pelkkiä murahduksia, mielestäni heillä on jokin trauma naisten suhteen. monella naisella voisi esim. miesten väkivaltaisuun takia olla pahempiakin traumoja mutta useimmat näistä naisista eivät "kosta" sellasta toisille miehille...
- hnmk
lhgfdnbji kirjoitti:
laihduttanut 30 kg., enkä silti ylenkatso lihavia, enkä muutenkaan joidenkin mielestä "vähemmän kauniita".
Sanonpa vain, kaikesta ihmiset kirjoittavat, ilmeisen kiitoksen halussansa.
Itsestä ihmisellä lähtee, miten häneen suhaudutaan,vain itsestä. - nähty on
hnmk kirjoitti:
laihduttanut 30 kg., enkä silti ylenkatso lihavia, enkä muutenkaan joidenkin mielestä "vähemmän kauniita".
Sanonpa vain, kaikesta ihmiset kirjoittavat, ilmeisen kiitoksen halussansa.
Itsestä ihmisellä lähtee, miten häneen suhaudutaan,vain itsestä."Itsestä ihmisellä lähtee, miten häneen suhtaudutaan,vain itsestä"
Ei pidä paikkaansa. On olemassa myös sellaisia ihmisiä, jotka käyvät aiheettomasti toisten kimppuun, joko sanallisesti tai jopa kadulla tuntemattoman kimppuun fyysisesti. Toki tutussa elinpiirissä, esimerkiksi pienissä maaseutuyhteisöissä käyttäytymisille on useimmiten looginen syy ja seuraussuhde, kun ihmiset ajattelevat myös sitä, etteivät aiheuta juoruja omasta käytöstapojen puutteestaan.
- vaimitähäh
mieleen "salatut elämät" kyynisen sadistinen kehäkolmosen sisäpuolen elämäntyyli.
- ...
Siis noin yleisemmin.
Mutta ite oon tympiintyt näsäviisaissiin pikkutyttöihin ja. poikiinn kertakaikkinensa.
Toisekseen, sen harvan kerran kun käyn kapakissa, mulle on aivan se ja sama, millanen persläpi sen mun paukun kantaa pöytään. Hah, kapakkityöläiset elää mun rahalla silloin, käyttäytyköön sen mukaan.Siis viinan kaarajina, ei minään primadonnina.
Että niinku täsmälleen sanottuna. Mä olen asiakas ja sä saat palkkas myymällä mulle kossua. Jos olet typerä ja penikka, asiakkaat äänestää joko aloillaam tai sä ite häivyt alalta.
Näin se on. Ja melkein aina, net paarien miehet säilyy paareissaa ja henkilökunta mukautuu asiakkaitten mukaan. Mä en siis käyt paareissa juuri ikinä, mutta en mä mitään pissistä halua paarissa nähdä, en asiakkaana, enkä etenkään henkilökunntana.
Jostain syystä, jotkut ravintolat vetävät asiakkaita a menestyvät, henkilökuntansa ansiosta, toiset ei menesty, henkilökunnasta johtuen. Vittu, joku asia on päin persettä "adsiakaspalvelijoitten" ymmärtämänä. Ideahan on olla hyvä ammatissaan, myydä paljon jne. Mutta ei, pitää vaan narista nettipalstoilla kun ei osaa ammattiaan, on väärällä alalla, ei osaa töitään. SÄ olet töissä, jos et osaa tehdä töitäs, mene muulle alalle, putkinaisilla hyvä työtilanne.
Ravintola-ala on enenpi palveluala. Siellä tiukka kilpailu hyvistä duunareista. Sä sovit ehkä johonkin hampurilaispaikkaan ranskanpottujenkäryyttäjäksi.
=DW=- ??tööt
alan ammattilainen ja täydellisen työn tekijä sinä olet, kun noin on kanttia halveerata tarjoilijatarta?
Pinoalalla mainoksia printtaamassa vai lääkärinä diagnoosia arvailemassa?
Mistä ihmeestä on lähtöisin hyökkäyksesi palveluammatin harjoittajiin? Aloituksessahan ei ollut kyse ammattitaidon puutteesta. - ...
??tööt kirjoitti:
alan ammattilainen ja täydellisen työn tekijä sinä olet, kun noin on kanttia halveerata tarjoilijatarta?
Mistä ihmeestä on lähtöisin hyökkäyksesi palveluammatin harjoittajiin? Aloituksessahan ei ollut kyse ammattitaidon puutteesta.Aloituksessa nimenomaan oli kyse täydellisestä ammattitaidottomuudesta. Ei tuolla asenteellaa noita hommia tehdä. Vaihda alaa tai ala työttömäksi.
=DW= - viivatiina
??tööt kirjoitti:
Mistä ihmeestä on lähtöisin hyökkäyksesi palveluammatin harjoittajiin? Aloituksessahan ei ollut kyse ammattitaidon puutteesta.mieltä dee ween kanssa että tarjoilijat on ravintoloissa asiakkaita palvelemassa eikä eikä asiakkaat tarjoilijoita ja tarjoilijat tekee sen paikan ja viihtyvyyden.
- mie vaan
Olipa työpaikka mikä tahansa niin myös asiakkaalta odotetaan asiallista käytöstä vaikkapa tarjoilijaa kohtaan. Mitä tahansa ei työntekijänkään tarvitse sietää. Törkeä asiakas lentää kyllä ulos vaikka olisi miten tarjoilijan "palkanmaksaja". Näitä törkeitä ja itsetärkeitä asiakkaitakin riittää. Kannattaa katsoa peiliin jos palvelu ei miellytä.
- kasteessa ^^
sulle silmäkulmaan,
sinne,
millä saat minut hymyilemään... - Otso666
Nyt tuli DW nimimerkiltä aika ikävää tekstiä...MÄ voisin sut raahata sinne kapakan taakse ja opettaa hiukan tapoja...Siis mitäs vittua sun rahoillas on oikeastaan merkitystä..Oot yks itteäs täynnä oleva vanha kusipää ukko jota pitäis pikkasen kouluttaa että tulis nöyryyttä..Mitä se sulle kuuluu onko tarjoilija primadonna tai mikä tahansa..Mua syvästi vituttaa tollaset äijät jotka luulee olevansa jotain tappeja, siis sellanen paskiainen joka tulee kapakkaan, käyttäytyy vittumaisesti ja jos tarjoilija uskaltaa sen ilmeellään näyttää että olet kusipää niin ruvetaan huutamaan johtajaa paikalle...Voisin sivullisena ottaa tilanteesta kiinni ja pöllyttää tarjoilijan puolesta sut ihan kunnolla...Joo ja älä pelkää, et siihen paljoa pysty sanomaan mitään koska sulla ei näkemys riittäisi....Väkivalta on väärin mutta tollaseen sikaan sitä voisi käyttää hiukan ja tiedoksesi ennenkuin vastaat takaisin niin olen todellakin kehonrakentaja ja pitkän linjan kamppailu urheilun harrastaja joten älä nyt siellä villiinny ja rupea väittämään olevas jotain enemmän... :D Olipas lysti kirjottaa tää.... xD
- wannabevaimo
viivatiina kirjoitti:
mieltä dee ween kanssa että tarjoilijat on ravintoloissa asiakkaita palvelemassa eikä eikä asiakkaat tarjoilijoita ja tarjoilijat tekee sen paikan ja viihtyvyyden.
Ensin anteeksipyyntö alkuperäiselle: tämä ei vastaa millään muotoa sun esittämiin alkuperäisiin kysymyksiin.
Ja sekö tekee ihmisestä ammattitaidottoman, että on nuori ja nätti? Ei tee. Ja vaikka tarjoilijan ammattiin valitettavasti kuuluu urpojen huutelujen kuuntelu, niin pakkoko sitä on tieten tahtoen tehdä? Ja itse en ole ravintola-alalla, vaikka heitä nyt satun puolustamaankin. Asioin sen sijaan paljon ja olenpa vaan todennut, että ystävällistä palvelua saa, kun työntekijää kohtelee hyvin ja asiallisesti. "Niin metsä vastaa, kun sinne huutaa", tässäkin tapauksessa. Mutta kenties olen ymmärtänyt roolini asiakkaana väärin. Ehkä mun pitäis vaan olla vittumainen ja testata, kuinka paljon sitä "ammattitaitoa" tiskin takaa löytyy. Murr. - Tsot
Otso666 kirjoitti:
Nyt tuli DW nimimerkiltä aika ikävää tekstiä...MÄ voisin sut raahata sinne kapakan taakse ja opettaa hiukan tapoja...Siis mitäs vittua sun rahoillas on oikeastaan merkitystä..Oot yks itteäs täynnä oleva vanha kusipää ukko jota pitäis pikkasen kouluttaa että tulis nöyryyttä..Mitä se sulle kuuluu onko tarjoilija primadonna tai mikä tahansa..Mua syvästi vituttaa tollaset äijät jotka luulee olevansa jotain tappeja, siis sellanen paskiainen joka tulee kapakkaan, käyttäytyy vittumaisesti ja jos tarjoilija uskaltaa sen ilmeellään näyttää että olet kusipää niin ruvetaan huutamaan johtajaa paikalle...Voisin sivullisena ottaa tilanteesta kiinni ja pöllyttää tarjoilijan puolesta sut ihan kunnolla...Joo ja älä pelkää, et siihen paljoa pysty sanomaan mitään koska sulla ei näkemys riittäisi....Väkivalta on väärin mutta tollaseen sikaan sitä voisi käyttää hiukan ja tiedoksesi ennenkuin vastaat takaisin niin olen todellakin kehonrakentaja ja pitkän linjan kamppailu urheilun harrastaja joten älä nyt siellä villiinny ja rupea väittämään olevas jotain enemmän... :D Olipas lysti kirjottaa tää.... xD
"Tyhmä" ihminen turvautuu väkivaltaan ja se on useimmiten fakta. Ei siinä merkitse sun fyysisyys mitään sen todellisuuden rinnalla mitä henkisyys tarjoaa.
- viivatiina
wannabevaimo kirjoitti:
Ensin anteeksipyyntö alkuperäiselle: tämä ei vastaa millään muotoa sun esittämiin alkuperäisiin kysymyksiin.
Ja sekö tekee ihmisestä ammattitaidottoman, että on nuori ja nätti? Ei tee. Ja vaikka tarjoilijan ammattiin valitettavasti kuuluu urpojen huutelujen kuuntelu, niin pakkoko sitä on tieten tahtoen tehdä? Ja itse en ole ravintola-alalla, vaikka heitä nyt satun puolustamaankin. Asioin sen sijaan paljon ja olenpa vaan todennut, että ystävällistä palvelua saa, kun työntekijää kohtelee hyvin ja asiallisesti. "Niin metsä vastaa, kun sinne huutaa", tässäkin tapauksessa. Mutta kenties olen ymmärtänyt roolini asiakkaana väärin. Ehkä mun pitäis vaan olla vittumainen ja testata, kuinka paljon sitä "ammattitaitoa" tiskin takaa löytyy. Murr.jos sen nyt halusit tollai ymmärtää.
- Käytöstavat kunniaan
kasteessa ^^ kirjoitti:
sulle silmäkulmaan,
sinne,
millä saat minut hymyilemään...Minä ainakin olen pyrkinyt olemaan oikea herrasmies,minä nimittäin TEITITTELENKIN ITSEÄNI
- vastaa tässä
Tsot kirjoitti:
"Tyhmä" ihminen turvautuu väkivaltaan ja se on useimmiten fakta. Ei siinä merkitse sun fyysisyys mitään sen todellisuuden rinnalla mitä henkisyys tarjoaa.
Ei väkivalta aina ole huono idea. Pistäähän se pelottamaan jos on joutumassa jonkun suuremman joukon tai vahvemman henkilön väkivallan kohteeksi. Mutta olen sitä mieltä, että jos muu ei auta ja tyyppi vaan ei ota ympäristöään huomioon, eikä kunnioita muita tai sääntöjä, niin usein nimenomaan väkivallan uhka saa tyypin muuttamaan tapojaan. Eihän niin pitäisi olla. Ei se minustakaan ole kiva asia. Mutta joihinkin ihmisiin ei muu tehoa kuin pelko ja fyysinen voima. Tarpeeks kun elää niin oppii tajuamaan että kaikkia ei yhteistyö ja yhteiset pelisäännöt kiinnosta.
- Mila*
mie vaan kirjoitti:
Olipa työpaikka mikä tahansa niin myös asiakkaalta odotetaan asiallista käytöstä vaikkapa tarjoilijaa kohtaan. Mitä tahansa ei työntekijänkään tarvitse sietää. Törkeä asiakas lentää kyllä ulos vaikka olisi miten tarjoilijan "palkanmaksaja". Näitä törkeitä ja itsetärkeitä asiakkaitakin riittää. Kannattaa katsoa peiliin jos palvelu ei miellytä.
Samaa mieltä. Kyllä asiakkaan tulee hallita peruskäytöstavat, johon riittää mainiosti asiallinen käytös. Asiakaspalvelijakin on ihminen eikä mikään nöyryytettävä ääliö, johon voi purkaa pätemisentarpeensa. Kannattaa aina ajatella itsensä asiakaspalvelijan paikalle ja miettiä, miten haluaisit itseäsi kohdeltavan samassa tilanteessa.
- viivatiina
täynnä koko tarina maailma on täynnä ihmisiä jotka huutelee ja arvostelee sun työs on jo sellaista missä joutuu kuuleen mitä vaan ja täytyy olla valmis vastaanottamaan melkein mitä vaan ja eikös tämmöiset kyselijät kannata ohittaa kaupungilla olankohautuksella enkä mää usko että ihmiset jotka haluavat loukata toista ihmistä loukkaavat pelkästää nuoria aikuisia kyllä he varmaan loukkaavat ihan kaikkia ikäryhmiä myös meitä kauniita tyylikkäitä plus viiskymppisiä naisia ihan vaan lainatakseni sanojasi ;))))
lunta tupaa, teki mitä tahansa, mitä näistä.
Et arvaa kun annoin viime viikolla kyytiä muutamalle sällille, nauroivat lapselleni.
Eivät osaa käyttäytyä kaikki nuoretkaan.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
lunta tupaa, teki mitä tahansa, mitä näistä.
Et arvaa kun annoin viime viikolla kyytiä muutamalle sällille, nauroivat lapselleni.
Eivät osaa käyttäytyä kaikki nuoretkaan.ne nauro oliks ne minkä ikäisiä mutta toisaalta eihän niitä voi siitä syyttää ei ne syntyessään vielä oo oppinu että erillaisuudelle pitää nauraa kotoo se oppi saadaan kelle voi nauraa ja kelle ei säälin semmoisia vanhempia jotka ovat niin omaa itseään ja täydellistä perhettään täynnä etteivät vaivaudu kasvattamaan lapsiaan.
viivatiina kirjoitti:
ne nauro oliks ne minkä ikäisiä mutta toisaalta eihän niitä voi siitä syyttää ei ne syntyessään vielä oo oppinu että erillaisuudelle pitää nauraa kotoo se oppi saadaan kelle voi nauraa ja kelle ei säälin semmoisia vanhempia jotka ovat niin omaa itseään ja täydellistä perhettään täynnä etteivät vaivaudu kasvattamaan lapsiaan.
ne nauroivat ja heillä tuntui olevan tosi hauskaa.
Olivat arviolta 10-12 vuotiaita joten ovat varmaan jo koulussa nähneet erilaisia lapsia.
Kyllä tuon ikäisten pitää tietää, että maailmassa on myös vammaisia ihmisiä.
Puhutteluni jälkeen eivät nauraneet, poistuivat häpeissään fillareineen.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
ne nauroivat ja heillä tuntui olevan tosi hauskaa.
Olivat arviolta 10-12 vuotiaita joten ovat varmaan jo koulussa nähneet erilaisia lapsia.
Kyllä tuon ikäisten pitää tietää, että maailmassa on myös vammaisia ihmisiä.
Puhutteluni jälkeen eivät nauraneet, poistuivat häpeissään fillareineen.syyllä se kasvatus se kasvatus ei tämä maailma ole täydellisten kaikki me ollaan ihmisiä jopa minäkin.
viivatiina kirjoitti:
syyllä se kasvatus se kasvatus ei tämä maailma ole täydellisten kaikki me ollaan ihmisiä jopa minäkin.
Tuo oli veret seisauttava uutinen ;)))
Työniloa ja reipasta päivää, mie menen sinne mistä Teolle kerroin.
- kysymys.
Mistä naiset haluavat puhua???
Aivan yleisesti, normaalilla älyllä tai plus.
Mistä ei saa puhua? - onhan noita
Olin kerran 1970-luvun puolivälissä Turussa leirintäalueella. Lähdimme poikaystävän kanssa kaupungille ruokaa ostamaan. Oli helle ja laitoin ylleni niukan vatsan paljastavan topin (olivat silloin kesämuotia) ja pitkät housut. Eräs mies, about 50v, alkoi kadulla huutaa minulle, että kaikilla naisilla on rinnat, ei niitä tarvitse näytellä. Toppini ei tosin ollut erityisen paljastava rintojen kohdalta, ja olin tuolloin vielä laiha ja sen verran pienirintainen, ettei rintojeni olisi kaiken järjen mukaan pitänyt herättää häiritsevässä määrin huomiota.
Olisko niin, että pihlajanmarjat ovat ketuille liian happamia sen vuoksi, kun eivät itse ylety niihin.
Mitä ikään tulee, niin monet käävät pitävät itsestään selvänä, että naiset alkavat lehmittyä 20 ikävuodesta alkaen ja ovat ikäloppuja 30 vuotiaana. Niinhän se oli vielä 1940-luvulla, mutta ilmiö on vähentynyt vuosikymmenten kuluessa ollen nykyään jo museoviraston suojelemaa kansanperinnettä. Olisko nämä sinulle huomautelleet tyypit olleet jotain museo- ja kansanperinneharrastajia esim. lakeuksilta ja metsistä.- Teemuna
Pärjäile. Itse pidän itseäni realisen selväjärkisenä 50 miehenä, joka osaa huomioida naisen ja antaa hänelle arvoisensa huomion.
- vastaus..-..
Teemuna kirjoitti:
Pärjäile. Itse pidän itseäni realisen selväjärkisenä 50 miehenä, joka osaa huomioida naisen ja antaa hänelle arvoisensa huomion.
Samaa mieltä, sillä Herra ei ole antanut kaikille Eevan suloja.
- -nainen24-
mietin itsekin, että ilmeisesti heidän mielestään ei saisi olla nätti enää 24-vuotinaana. ;) VARSINKAAN kun olen ÄITI, kaikkien äitienhän pitäisi ilmeisesti pukeutua tuulipukuun/verkkareihin ja näyttää homssuiselta. En minäkään nyt viimeisen päälle tälläydy jos lähden lapsen kanssa ulkoilemaan, mutta kyllä mä hiukset harjaan ja laitan vähintäänkin ripsiväriä. Luonnostaan olen hoikka, että "lehmää" musta ei saa tekemälläkään.
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
mietin itsekin, että ilmeisesti heidän mielestään ei saisi olla nätti enää 24-vuotinaana. ;) VARSINKAAN kun olen ÄITI, kaikkien äitienhän pitäisi ilmeisesti pukeutua tuulipukuun/verkkareihin ja näyttää homssuiselta. En minäkään nyt viimeisen päälle tälläydy jos lähden lapsen kanssa ulkoilemaan, mutta kyllä mä hiukset harjaan ja laitan vähintäänkin ripsiväriä. Luonnostaan olen hoikka, että "lehmää" musta ei saa tekemälläkään.
tossa aloituksessakin hyvin selväksi kuinka nätti sää oot vai ootko niin kovasti rakastunut omaan ulkonäköösi että sitä pitää toistaa kyllä me varmaan uskotaan kerta kirjoittamalla mutta niin on meitäkin täällä paljon nättejä naisia ja komeita miehiä ja nyky ulkoiluvaatteet on niin nättejä ja tosi käteviä jos vaan lähtee ihan ulkoileen meillä on tota lihakarjaa naapurissa tosi paljon ajelen siitä ohi vähintään kaks kertaa päivässä ja täytyy sanoo etten oo niitten näköisiä ihmisiä nähny koskaan sinne päinkään.
- ammuuuu
-nainen24- kirjoitti:
Eihän "lehmäksi" määrittely tule ulkoisten muotojen mukaan.
- herravarjele
viivatiina kirjoitti:
tossa aloituksessakin hyvin selväksi kuinka nätti sää oot vai ootko niin kovasti rakastunut omaan ulkonäköösi että sitä pitää toistaa kyllä me varmaan uskotaan kerta kirjoittamalla mutta niin on meitäkin täällä paljon nättejä naisia ja komeita miehiä ja nyky ulkoiluvaatteet on niin nättejä ja tosi käteviä jos vaan lähtee ihan ulkoileen meillä on tota lihakarjaa naapurissa tosi paljon ajelen siitä ohi vähintään kaks kertaa päivässä ja täytyy sanoo etten oo niitten näköisiä ihmisiä nähny koskaan sinne päinkään.
mitä kirjoitat?
Taas hyökkäät jonkun tuntemattoman raiveliin.
Miksi pitää loukata, jos toinen on tyytyväinen ulkonäköönsä.
Onko se sulta pois? - viivatiina
herravarjele kirjoitti:
mitä kirjoitat?
Taas hyökkäät jonkun tuntemattoman raiveliin.
Miksi pitää loukata, jos toinen on tyytyväinen ulkonäköönsä.
Onko se sulta pois?ajatteletko sää koskaan mitä sää luet mulla on samanlainen oikeus mielipiteisiin kun muillakin voin myös kysyä minkä takia sää hyökkäät aina mun kimppuun.
- herravarjele
viivatiina kirjoitti:
ajatteletko sää koskaan mitä sää luet mulla on samanlainen oikeus mielipiteisiin kun muillakin voin myös kysyä minkä takia sää hyökkäät aina mun kimppuun.
Ensimmäistä kertaa kritisoin, kysyin, ajatteletko mitä kirjoitat.
Enkä ymmärrä miksi olet heti hyökkäävä.
Mutta sain selville sen että olet ihminen jolle en halua kirjoittaa. - viivatiina
herravarjele kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa kritisoin, kysyin, ajatteletko mitä kirjoitat.
Enkä ymmärrä miksi olet heti hyökkäävä.
Mutta sain selville sen että olet ihminen jolle en halua kirjoittaa.taas hyökkäyksellä hyökkäystä vastaan kukahan aloitti mää en yleensä mieti kelle haluan kirjoittaa ja kelle en kirjoitan asiaan enkä tosiaankaan ajattele koskaan kuka sen asian takana on ja kirjoitan ajatuksiani kyseisistä asioista ihan kiva että toit asian esille ettet halua minulle kirjoittaa mutta mun mielestä fiksu ihminen olis ollu kirjoittamatta on viimeisen lauseen mukavaa loppuelämää sulle =))))
- onhan noita
-nainen24- kirjoitti:
että pian sodan jälkeen syntyneet suuret ikäluokat on puskettu yhteiskuntaan suurella volyymillä miltei teollisesti. He eivät hyvällä katso valtavirran tavanomaisuudesta poikkeavaa olemusta, ja mielellään ei sais olla tyytyväinen itseensä ja ulkonäköönsä. Toisin kuin tuolla arveltiin, niin tarkoitin lehmittymisellä kokonaisvaltaista luovuttamista pitäen sisällään myös ulkoisen lehmittymisen.
Tällä hetkellä suuret ikäluokat hallitsevat elinpiiriämme. Tämäkin on 50 palsta, mutta 1940-luvulla syntyneet yli 60-vuotiaat ovat omineet palstan, vaikka heidän juttujensa aallonpituus on lähempänä 70 ihmisten kuin 50 ihmisten aallonpituutta. Käyn harvoin palstalla, koska tää ei tunnu mun paikalta. - viivatiina
onhan noita kirjoitti:
että pian sodan jälkeen syntyneet suuret ikäluokat on puskettu yhteiskuntaan suurella volyymillä miltei teollisesti. He eivät hyvällä katso valtavirran tavanomaisuudesta poikkeavaa olemusta, ja mielellään ei sais olla tyytyväinen itseensä ja ulkonäköönsä. Toisin kuin tuolla arveltiin, niin tarkoitin lehmittymisellä kokonaisvaltaista luovuttamista pitäen sisällään myös ulkoisen lehmittymisen.
Tällä hetkellä suuret ikäluokat hallitsevat elinpiiriämme. Tämäkin on 50 palsta, mutta 1940-luvulla syntyneet yli 60-vuotiaat ovat omineet palstan, vaikka heidän juttujensa aallonpituus on lähempänä 70 ihmisten kuin 50 ihmisten aallonpituutta. Käyn harvoin palstalla, koska tää ei tunnu mun paikalta.tähän mielipiteeni olkoon tääkin sit provo tai mikä vaan niin kyllä mun mielestä valataosa ihmisistä nykyään on hyvän näköisiä hoidettuja huoliteltuja sieltä ei oikeen enää yksilö hyppää silmille jokaisella on vaan oma tyylinsä ja eiköhän me kaikki viiskymppiset olla jo tyytyväisiä ulkonäköömme onhan meillä ollu aikaa koko ikämme sitä muovata jos ei muuten niin leikkauksilla sehän on tätä päivää sairaudet on tietysti eri asia ne kuluttaa koko olemusta mutta harvemmin sitä tapaa ihmistä joka antaa edes sairauden nujertaa itseään ja sit mää haluaisin yhden kysymyksenkin heittää mitenkä koet suurten ikäluokkien hallitsevan elinpiiriämme ja tämähän on viiskyt plus palsta niin eikös kuuskymppisetkin oo =))))
- onhan noita
viivatiina kirjoitti:
tähän mielipiteeni olkoon tääkin sit provo tai mikä vaan niin kyllä mun mielestä valataosa ihmisistä nykyään on hyvän näköisiä hoidettuja huoliteltuja sieltä ei oikeen enää yksilö hyppää silmille jokaisella on vaan oma tyylinsä ja eiköhän me kaikki viiskymppiset olla jo tyytyväisiä ulkonäköömme onhan meillä ollu aikaa koko ikämme sitä muovata jos ei muuten niin leikkauksilla sehän on tätä päivää sairaudet on tietysti eri asia ne kuluttaa koko olemusta mutta harvemmin sitä tapaa ihmistä joka antaa edes sairauden nujertaa itseään ja sit mää haluaisin yhden kysymyksenkin heittää mitenkä koet suurten ikäluokkien hallitsevan elinpiiriämme ja tämähän on viiskyt plus palsta niin eikös kuuskymppisetkin oo =))))
Suuria ikäluokkia on kaikkein eniten maassamme, ja sen syvällisemmin yhteiskuntaamme analysoimatta heitä näkyy ja vaikuttaa jokapuolella. Demokratia perustuu enemmistöpäätöksiin, ja siksi kyseisellä ikäluokalla on etulyöntiasemaa monessa asiassa.
Juu, yli 60 vuotiaatkin ovat yli 50 vuotiaita, kuten myös yli 100 vuotiaatkin. On mulla aitanaapurinakin yli 60-vuotiaita ihmisiä, mutten jaksa innostua heidän jutuistaan tai seurastaan. Miksi siis viihtyisin täällä vastaavan ikäisten ihmisten ja heidän vanhahtavien asenteiden ja tyylinsä parissa. Olis kuitenkin kivaa jossain tavata oman ikäisiä ihmisiä, joiden kanssa on paremmin samalla aallonpituudella. 50 olisi siihen luonteva foorumi. - viivatiina
onhan noita kirjoitti:
Suuria ikäluokkia on kaikkein eniten maassamme, ja sen syvällisemmin yhteiskuntaamme analysoimatta heitä näkyy ja vaikuttaa jokapuolella. Demokratia perustuu enemmistöpäätöksiin, ja siksi kyseisellä ikäluokalla on etulyöntiasemaa monessa asiassa.
Juu, yli 60 vuotiaatkin ovat yli 50 vuotiaita, kuten myös yli 100 vuotiaatkin. On mulla aitanaapurinakin yli 60-vuotiaita ihmisiä, mutten jaksa innostua heidän jutuistaan tai seurastaan. Miksi siis viihtyisin täällä vastaavan ikäisten ihmisten ja heidän vanhahtavien asenteiden ja tyylinsä parissa. Olis kuitenkin kivaa jossain tavata oman ikäisiä ihmisiä, joiden kanssa on paremmin samalla aallonpituudella. 50 olisi siihen luonteva foorumi.kuuskolme ja kuuskuus ja ne on kyllä mun kanssa ihan samalla aaltopituudella vai oonkohan mää niiden kanssa sit mulla on paljon reilu kuuskymppisiä tuttuja sama niitten kanssa se ehkä riippuu tyypistä samalla aaltopituudella mää oon myös mun tyttären ja hänen ystävinensä kanssa mutta oon kuitenkin äiti ja kavereille kaverin äiti en kummassakaan tapauksessa halua samaistua en vanhempiin enkä nuorempiin elän ikäiseni tavoin ja mää oon joutunu paljon olemaan eri ikäisten ihmisten parissa ja aina olen viihtynyt =))))
- onhan noita
viivatiina kirjoitti:
kuuskolme ja kuuskuus ja ne on kyllä mun kanssa ihan samalla aaltopituudella vai oonkohan mää niiden kanssa sit mulla on paljon reilu kuuskymppisiä tuttuja sama niitten kanssa se ehkä riippuu tyypistä samalla aaltopituudella mää oon myös mun tyttären ja hänen ystävinensä kanssa mutta oon kuitenkin äiti ja kavereille kaverin äiti en kummassakaan tapauksessa halua samaistua en vanhempiin enkä nuorempiin elän ikäiseni tavoin ja mää oon joutunu paljon olemaan eri ikäisten ihmisten parissa ja aina olen viihtynyt =))))
Ei kyse nyt ole siitä, etteivätkö yli kuuskyt vuotiaat olisi ihmisiä tai reiluja ja ihan mukaviakin. Vanhan tutun tai perheenjäsenen kanssa löytyy aina yhteistä aallonpituutta. Sehän nyt on sanomattakin selvää.
Kun tulee tuntemattomana ryhmään, jonka kirjoittajien kanssa ei ole vanhastaan yhteistä historiaa, niin meitä kaikkia yhdistäneellä kulttuurilla on yhdistävää merkitystä: Millaisessa ajassa aloitimme koulun. Mikä oli ajan henki, kun olimme teinejä. Oliko silloin opintotukia ja tasavertaiset mahdollisuuksia opiskella. Millainen maailma oli, kun kävimme ekan kerran tansseissa, vai oliko tansseissa käynti silloin jo ihan out. Ihmisen henkilökohtainen kokemusmatka ajassa ja kulttuurissa heijastuu hänen asenteissaan ja kiinnostuksen kohteissaan. Siksi 10-15 vuoden ero iässä voi aiheuttaa sen, ettei ihmisllä ole mitään yhteistä keskenään. onhan noita kirjoitti:
Ei kyse nyt ole siitä, etteivätkö yli kuuskyt vuotiaat olisi ihmisiä tai reiluja ja ihan mukaviakin. Vanhan tutun tai perheenjäsenen kanssa löytyy aina yhteistä aallonpituutta. Sehän nyt on sanomattakin selvää.
Kun tulee tuntemattomana ryhmään, jonka kirjoittajien kanssa ei ole vanhastaan yhteistä historiaa, niin meitä kaikkia yhdistäneellä kulttuurilla on yhdistävää merkitystä: Millaisessa ajassa aloitimme koulun. Mikä oli ajan henki, kun olimme teinejä. Oliko silloin opintotukia ja tasavertaiset mahdollisuuksia opiskella. Millainen maailma oli, kun kävimme ekan kerran tansseissa, vai oliko tansseissa käynti silloin jo ihan out. Ihmisen henkilökohtainen kokemusmatka ajassa ja kulttuurissa heijastuu hänen asenteissaan ja kiinnostuksen kohteissaan. Siksi 10-15 vuoden ero iässä voi aiheuttaa sen, ettei ihmisllä ole mitään yhteistä keskenään.on jo valmiina tuo 10 vuoden ikäeron mahdollisuus, joku on juuri täyttänyt 50 v ja toinen on 60 vuoden kieppeissä. Mullakin on pienempi ikäero kuuskymppisiin kuin viiskymppisiin.
Kyllä ihmisten kanssa tulee toimeen jos vaan yhteisiä asioita löytyy. Oletkohan sä jotenkin juuttunut kiinni pelkkiin erottavuuksiin etkä mieti yhdistäviä tekijöitä.
Minä olen löytänyt täältä eri ikäisiä ihmisiä joiden kanssa on paljon enemmän yhteistä kuin vastaavan ikäisten sukulaisten tai tuttavien.
Tiedän kyllä :)- viivatiina
onhan noita kirjoitti:
Kun tulee tuntemattomana ryhmään, jonka kirjoittajien kanssa ei ole vanhastaan yhteistä historiaa, niin meitä kaikkia yhdistäneellä kulttuurilla on yhdistävää merkitystä: Millaisessa ajassa aloitimme koulun. Mikä oli ajan henki, kun olimme teinejä. Oliko silloin opintotukia ja tasavertaiset mahdollisuuksia opiskella. Millainen maailma oli, kun kävimme ekan kerran tansseissa, vai oliko tansseissa käynti silloin jo ihan out. Ihmisen henkilökohtainen kokemusmatka ajassa ja kulttuurissa heijastuu hänen asenteissaan ja kiinnostuksen kohteissaan. Siksi 10-15 vuoden ero iässä voi aiheuttaa sen, ettei ihmisllä ole mitään yhteistä keskenään.jos sen noin kaukaa hakee niin oikeessa olet =))))
- onhan noita
Anceli kirjoitti:
on jo valmiina tuo 10 vuoden ikäeron mahdollisuus, joku on juuri täyttänyt 50 v ja toinen on 60 vuoden kieppeissä. Mullakin on pienempi ikäero kuuskymppisiin kuin viiskymppisiin.
Kyllä ihmisten kanssa tulee toimeen jos vaan yhteisiä asioita löytyy. Oletkohan sä jotenkin juuttunut kiinni pelkkiin erottavuuksiin etkä mieti yhdistäviä tekijöitä.
Minä olen löytänyt täältä eri ikäisiä ihmisiä joiden kanssa on paljon enemmän yhteistä kuin vastaavan ikäisten sukulaisten tai tuttavien.
Tiedän kyllä :)50-60 vuotiaissa on toki hajontaa ja ihan tarpeeksi, eikä ryhmää tarvitse laajentaa sotaveteraaneihin asti, koska tämä ei ole ainut käytettävissä oleva ikäryhmäpalsta.
Vastakysymys, että oletko sinä jumittunut niin tähän palstaan, ettet löydä eri ikäisiä ihmisiä, elleivät ne kaikki leiriydy tänne. Eikä siinä mitään pahaa ole, vaikka palstalla käy monen ikäistä, mutta ikäryhmäpalstana tämä menee pihalle ja pilalle, jos tämä vallan kalkkeutuu ja vanhuuseläke rules. onhan noita kirjoitti:
50-60 vuotiaissa on toki hajontaa ja ihan tarpeeksi, eikä ryhmää tarvitse laajentaa sotaveteraaneihin asti, koska tämä ei ole ainut käytettävissä oleva ikäryhmäpalsta.
Vastakysymys, että oletko sinä jumittunut niin tähän palstaan, ettet löydä eri ikäisiä ihmisiä, elleivät ne kaikki leiriydy tänne. Eikä siinä mitään pahaa ole, vaikka palstalla käy monen ikäistä, mutta ikäryhmäpalstana tämä menee pihalle ja pilalle, jos tämä vallan kalkkeutuu ja vanhuuseläke rules.jumittunut, käyn muutamalla muullakin palstalla vierailemassa. Esim. ateismipalstalta olen löytänyt pari hyvää kaveriakin, kahvikeskusteluissa olen käynyt tänäänkin, joskus poikkean myös terveys- ja omaushoitajuuspalstoilla.
Mutta täältä on löytynyt monta kivaa ihmistä, yhden soittoa tässä odottelen. Liekö yhdistävä tekijä ikä tai sitten se on jotain sielujen sympatiaa ja sielunkumppanuutta. No nyt hän soittaa :))- -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
No mä nyt halusin kuitenkin varmista, että kaikki varmasti tajusi että olen kaunis nainen ja ylpeä siitä. ;)
- +16+20+
Teemuna kirjoitti:
Huomioidaan ihminen.
Sukupuolella ei saa olla väliä! - Utviva
Noin tarkasti muistat tuon "tuon tapahtuman".Mahtoi olla poikaystävälle melkoinen kokemus?
JK.oletko naimisissa samaisen miehen kanssa,pappa utvii?...jatkuu... - -nainen24-
Utviva kirjoitti:
Noin tarkasti muistat tuon "tuon tapahtuman".Mahtoi olla poikaystävälle melkoinen kokemus?
JK.oletko naimisissa samaisen miehen kanssa,pappa utvii?...jatkuu...Muistan kyllä, valitettavasti tuollaiset ikävät kokemukset jää hyvin mieleen. :( Ja kyllä - olen naimisissa lapseni isän kanssa jos sitä tarkoitit.
- viivatiina
iltapäivällä olin soittelemassa karaokee ja laulattamassa ja tanssittamassa varttuneempaa porukkaa sielläkin kaikki oli ihan sovussa kylläpähän te ootte vaan tehny musta sellaisen riitelijän mulla on kyllä vähän eri käsitys siitä sanasta mutta jos se tekee teille hyvän mielen niin kaikin mokomin.
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
No mä nyt halusin kuitenkin varmista, että kaikki varmasti tajusi että olen kaunis nainen ja ylpeä siitä. ;)
meitä on nyt kaksi tässä ketjussa ;)))))
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
kun täällä joskus aina kehutaan toisia kirjoittajia olet mielestäni vielä sen kauneutes lisksi varustettu hyvällä huumorintajulla kuka lie ootkin =)))))
- -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
kun täällä joskus aina kehutaan toisia kirjoittajia olet mielestäni vielä sen kauneutes lisksi varustettu hyvällä huumorintajulla kuka lie ootkin =)))))
kyllähän multa huumorintajua löytyy tiettyyn pisteeseen asti. :) Mutta raja tulee vastaan esim. siinä, jos tuntematon ihminen tulee aggressiivisen oloisena minun ja lapseni luo ja jostain syystä luulee tietävänsä ikäni, siviilisäätyni ja mahdollisesti myös sen asunko lapseni isän kanssa.
Kaikki em. asiat ovat minun kohdallani "kunnossa", olen 24-vuotias, naimisissa ja asun kyllä lapseni isän kanssa ja olemme erittäin onnellisia. Mutta, VAIKKA olisin 16-vuotias yh-äiti, mitähän se mahtaa kuulua kenellekään ventovieraalle? 16-vuotias voi aivan hyvin olla loistava äiti, niin kuin 24-, tai 30- tai 40-vuotias äitikin. Tunnenkin itse asiassa yhden naisen, joka sai lapsensa 16-vuotiaana. Lapsi on jo koulussa ja lapsen isän kanssa ovat edelleet onnellisesti yhdessä. Tämä kyllä taisi jo poiketa hieman aiheesta... Tai ei oikeastaan, ongelmahan taitaa olla nimenomaan vanhempien ihmisten ennakkoluulot "nuoria" äitejä kohtaan. En kylläkään tiedä olenko nuori äiti, missä se rajaa menee minkä ikäiset on nuoria äitejä? Mutta ilmeisesti näytän "liian" nuorelta äidilta joittenkin silmissä. - Ei ikärasismia
viivatiina kirjoitti:
tähän mielipiteeni olkoon tääkin sit provo tai mikä vaan niin kyllä mun mielestä valataosa ihmisistä nykyään on hyvän näköisiä hoidettuja huoliteltuja sieltä ei oikeen enää yksilö hyppää silmille jokaisella on vaan oma tyylinsä ja eiköhän me kaikki viiskymppiset olla jo tyytyväisiä ulkonäköömme onhan meillä ollu aikaa koko ikämme sitä muovata jos ei muuten niin leikkauksilla sehän on tätä päivää sairaudet on tietysti eri asia ne kuluttaa koko olemusta mutta harvemmin sitä tapaa ihmistä joka antaa edes sairauden nujertaa itseään ja sit mää haluaisin yhden kysymyksenkin heittää mitenkä koet suurten ikäluokkien hallitsevan elinpiiriämme ja tämähän on viiskyt plus palsta niin eikös kuuskymppisetkin oo =))))
Olen kaunis minäkin, niii...iin iihana kuulemma. Nauran ja kiitän kohteliaisuudesta. Mutta olenkin hieman vanhanaikainen, ikääkin jo 60. Nuoremmat miehet tykkää jutella kun en nakkele niskojani enkä tärkeile. Kommentit ja iskuyritykset osaan ottaa huumorilla. Olen iloinen ja juttelen kaikenikäisten kanssa. Tässä iässä voi olla rento eikä tarvitse miettiä sen syvällisempiä. Käytöstään pitää tietysti hieman sovitella juttukumppanin mukaan. Se on sitä sosiaalista pelisilmää, joka kehittyy iän myötä. Jos kohdalle osuu täysi tollo, voi aina vetäytyä taka-alalle antautumatta sanaharkkaan.
Ikäiseni miehet ovatkin ihan eri luku. Kärttyisiä käppänöitä ovat monet ja aika epätoivoisia ja huumorintajuttomia. Seiskakymppiset ja sitä vanhemmat sen sijaan ovat jo sopeutuneet siihen, että ikä tekee tehtävänsä eikä nuoria naisia enää kannata havitella. Heistä monet ovat mukavia ja mutkattomia juttukavereita. Mutta pahimpia ovat vaihdevuosiaan oireilevat ukkoutuvat miehet. Vaihdevuosioireita on siis miehilläkin, vaikkei asiasta puhutakaan. Kai se koetaan jotenkin häpeälliseksi. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, ei tarvitse ärhennellä sivullisille.
Nuorille naisille pieni vinkki: älkää nipottako turhista. Olkaa onnellisia nuoruudestanne. Antakaa kauneutenne säteillä ympäristöönne. Se on niin katoavaa että nauttikaa siitä täysillä. Kukaan hapannaama ei voi nuoruuden riemua sammuttaa, jos nuori uskoo itseensä. Kaiken maailman ukkojen kommenteista jos vetää herneet nenuliin, niin tulee elämä olemaan vaikeata. Ilonpilaajiahan tulee elämässä vastaan vielä monta kertaa. Siis asennetta! - asenteella-ko
Teemuna kirjoitti:
Mutta et osannut antaa aloittajan selväjärkiselle aloitukselle arvoistaan huomiota? Olitkin se 50 vee mies, joka ei sitten osannutkaan vastata, että millä asenteella niitä lastenvaunuja pitäisi lykkiä. :)
- Teemuna
asenteella-ko kirjoitti:
Mutta et osannut antaa aloittajan selväjärkiselle aloitukselle arvoistaan huomiota? Olitkin se 50 vee mies, joka ei sitten osannutkaan vastata, että millä asenteella niitä lastenvaunuja pitäisi lykkiä. :)
Kyllä osaan, mutta aloittaja on naulannut itsensä sellaiseen tilaan jossa mitään neuvoja ei oteta vastaan, enkä minä ala jankuttamaan.
- marianneK
Teemuna kirjoitti:
Aloittaja kai tarkoitti sitä, että ei lähinnä tarvitse huomiota lainkaan vierailta ihmisiltä. Ei tässä olla kerjäämässä mitään naiselle kuuluvaa merkillistä huomiota vaan sitä, että vois olla ihan rauhassa ja hoitaa hommansa.
- -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
Kyllä osaan, mutta aloittaja on naulannut itsensä sellaiseen tilaan jossa mitään neuvoja ei oteta vastaan, enkä minä ala jankuttamaan.
Mitä neuvoja olet minulle antanut, toistaisitko vielä? Et kertonut millä asenteella vaunuja pitäisi lykkiä?
- -nainen24-
marianneK kirjoitti:
Aloittaja kai tarkoitti sitä, että ei lähinnä tarvitse huomiota lainkaan vierailta ihmisiltä. Ei tässä olla kerjäämässä mitään naiselle kuuluvaa merkillistä huomiota vaan sitä, että vois olla ihan rauhassa ja hoitaa hommansa.
En missään nimessä tarvitse minkäänlaista huomiota ventovierailta ihmisiltä, kunpa vain saisin olla rauhassa edes vapaa-ajalla, varsinkin lapseni kanssa kaikessa rauhassa ulkoillessa tai kaupassa käydessä.
- viivatiina
Ei ikärasismia kirjoitti:
Olen kaunis minäkin, niii...iin iihana kuulemma. Nauran ja kiitän kohteliaisuudesta. Mutta olenkin hieman vanhanaikainen, ikääkin jo 60. Nuoremmat miehet tykkää jutella kun en nakkele niskojani enkä tärkeile. Kommentit ja iskuyritykset osaan ottaa huumorilla. Olen iloinen ja juttelen kaikenikäisten kanssa. Tässä iässä voi olla rento eikä tarvitse miettiä sen syvällisempiä. Käytöstään pitää tietysti hieman sovitella juttukumppanin mukaan. Se on sitä sosiaalista pelisilmää, joka kehittyy iän myötä. Jos kohdalle osuu täysi tollo, voi aina vetäytyä taka-alalle antautumatta sanaharkkaan.
Ikäiseni miehet ovatkin ihan eri luku. Kärttyisiä käppänöitä ovat monet ja aika epätoivoisia ja huumorintajuttomia. Seiskakymppiset ja sitä vanhemmat sen sijaan ovat jo sopeutuneet siihen, että ikä tekee tehtävänsä eikä nuoria naisia enää kannata havitella. Heistä monet ovat mukavia ja mutkattomia juttukavereita. Mutta pahimpia ovat vaihdevuosiaan oireilevat ukkoutuvat miehet. Vaihdevuosioireita on siis miehilläkin, vaikkei asiasta puhutakaan. Kai se koetaan jotenkin häpeälliseksi. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, ei tarvitse ärhennellä sivullisille.
Nuorille naisille pieni vinkki: älkää nipottako turhista. Olkaa onnellisia nuoruudestanne. Antakaa kauneutenne säteillä ympäristöönne. Se on niin katoavaa että nauttikaa siitä täysillä. Kukaan hapannaama ei voi nuoruuden riemua sammuttaa, jos nuori uskoo itseensä. Kaiken maailman ukkojen kommenteista jos vetää herneet nenuliin, niin tulee elämä olemaan vaikeata. Ilonpilaajiahan tulee elämässä vastaan vielä monta kertaa. Siis asennetta!ne kuuskymppiset voi ollakkin jo kärttysiä käppänöitä ja sit vanhempana ikä tasoittaa mutta mää en ainakaan tunne viiskymppisiä kärttyisiä käppänöitä ihan normaaleja keski ikäisiä miehiä ovat ja siinä iässä rupeevat pikkuhiljaa tajuamaan että elämä on muutakin kun työntekoa mikähän se kuuskymppiset sit kärttyyttää.
- Teemuna
-nainen24- kirjoitti:
Mitä neuvoja olet minulle antanut, toistaisitko vielä? Et kertonut millä asenteella vaunuja pitäisi lykkiä?
En ole antanut minkäänlaisia neuvoja, antaisin jos uskoisin sinua. Mikäli sulla ei ole naama täynnä niittejä ja vihree pystytykka, niin kukaan, eikä minkään ikäinen vastaantullessaan tule sanomaan, että onko toi tosiaan sun lapsi.
Toisaalta, on jotain tuontapaista saattanut sanoakin kohteliaisuudesta, mutta tulkitsit pienessä mielessäsi sen väärin. - -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
En ole antanut minkäänlaisia neuvoja, antaisin jos uskoisin sinua. Mikäli sulla ei ole naama täynnä niittejä ja vihree pystytykka, niin kukaan, eikä minkään ikäinen vastaantullessaan tule sanomaan, että onko toi tosiaan sun lapsi.
Toisaalta, on jotain tuontapaista saattanut sanoakin kohteliaisuudesta, mutta tulkitsit pienessä mielessäsi sen väärin.Ihan siisti olen kyllä olemukseltani, ihan tavalliset hiukset ja pukeudun siististi jne.. siis "tavallinen" jos näin voi sanoa. Nuoremmalta varmaankin useimpien mielestä näytän, varmaan arviolta 17-18 -vuotiaalta koska joskus kysytään henkkarit kaupan kassalla ja joskus ei. Ja kyllä ihan oikeasti minulle on käynyt noin, niin kuin ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Ei tulisi mieleenkään keksiä tuollaista tarinaa, usko pois, minulla on pienen lapsen äitinä parempaakin tekemistä kuin keksiä omasta päästäni tuollaisia juttuja ja kirjoitella niitä keskustelupalstalle. Sen takia harmittaakin kun tämä keskustelu paisui näin suureksi ja on ihan työn takana saada luettua kaikki kommentit, kohta en enää jaksa koska on tosiaan parempaakin tekemistä.
Tarkoitukseni oli tosiaan vain kysyä 50 miehiltä, mahtaisivatko he tietää mikä voisi olla syynä heidän ikäistensä huonoon käytökseen nuoria naisia kohtaan, minä kun en tosiaan ole ainoa jolle näin on käynyt vaan sekä kaveripiiristäni että tästä keskustelustakin löytyy monia saman kokeneita. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä hyökätä koko ikäluokan kimppuun, syyttäen kaikkia ko. ilmiöstä. Monet vain käsittivät asian näin, tai jostain muusta syystä halusivat haukkua minut lyttyyn.
Ja hei, miksi vihreätukkaisella naisella ei voisi olla lasta? Entäpä jos on siniset hiukset? Oletko tosiaan sitä mieltä että erkoisemman tyylin omaavia ihmisiä saa haukkua, jos tulee kadulla vastaan? - Teemuna
-nainen24- kirjoitti:
Ihan siisti olen kyllä olemukseltani, ihan tavalliset hiukset ja pukeudun siististi jne.. siis "tavallinen" jos näin voi sanoa. Nuoremmalta varmaankin useimpien mielestä näytän, varmaan arviolta 17-18 -vuotiaalta koska joskus kysytään henkkarit kaupan kassalla ja joskus ei. Ja kyllä ihan oikeasti minulle on käynyt noin, niin kuin ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Ei tulisi mieleenkään keksiä tuollaista tarinaa, usko pois, minulla on pienen lapsen äitinä parempaakin tekemistä kuin keksiä omasta päästäni tuollaisia juttuja ja kirjoitella niitä keskustelupalstalle. Sen takia harmittaakin kun tämä keskustelu paisui näin suureksi ja on ihan työn takana saada luettua kaikki kommentit, kohta en enää jaksa koska on tosiaan parempaakin tekemistä.
Tarkoitukseni oli tosiaan vain kysyä 50 miehiltä, mahtaisivatko he tietää mikä voisi olla syynä heidän ikäistensä huonoon käytökseen nuoria naisia kohtaan, minä kun en tosiaan ole ainoa jolle näin on käynyt vaan sekä kaveripiiristäni että tästä keskustelustakin löytyy monia saman kokeneita. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä hyökätä koko ikäluokan kimppuun, syyttäen kaikkia ko. ilmiöstä. Monet vain käsittivät asian näin, tai jostain muusta syystä halusivat haukkua minut lyttyyn.
Ja hei, miksi vihreätukkaisella naisella ei voisi olla lasta? Entäpä jos on siniset hiukset? Oletko tosiaan sitä mieltä että erkoisemman tyylin omaavia ihmisiä saa haukkua, jos tulee kadulla vastaan?Nyt mulle kävi ystävä hyvä niin, että kirjoitin vastaukseni valmiiksi, mutta deletoin sen koska et olisi sitä todennäköisesti ymmärtänyt, tai ainakin väärin.
Näyttää vähän siltä tuon viimeisen lauseesi perusteella, että tarkoituksella heittäydyt hankalaksi, tai sitten olet sitä jo valmiiksi. - -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
Nyt mulle kävi ystävä hyvä niin, että kirjoitin vastaukseni valmiiksi, mutta deletoin sen koska et olisi sitä todennäköisesti ymmärtänyt, tai ainakin väärin.
Näyttää vähän siltä tuon viimeisen lauseesi perusteella, että tarkoituksella heittäydyt hankalaksi, tai sitten olet sitä jo valmiiksi.vaan erittäin suvaitsevainen erilaisia ihmisiä kohtaan. Sinä taas olet selvästikin ulkonäkörasisti. Voin kertoa, että en todellakaan kaipaa sinulta mitään neuvoja. En itse asiassa kaipaa neuvoja keneltäkään, halusin vain tietää mikä näitä yli 50-vuotiaita miehiä oikein vaivaa. Vaivoja kuulostaakin olevan monenlaisia, mutta että löytyi noinkin suvaitsematon yksilö jonka mielestä vihreähiuksinen, pystytukkainen nainen ei voi olla äiti. Taidat elää vieläkin sitä vuosikymmentä millon olet syntynyt.
- Teemuna
-nainen24- kirjoitti:
vaan erittäin suvaitsevainen erilaisia ihmisiä kohtaan. Sinä taas olet selvästikin ulkonäkörasisti. Voin kertoa, että en todellakaan kaipaa sinulta mitään neuvoja. En itse asiassa kaipaa neuvoja keneltäkään, halusin vain tietää mikä näitä yli 50-vuotiaita miehiä oikein vaivaa. Vaivoja kuulostaakin olevan monenlaisia, mutta että löytyi noinkin suvaitsematon yksilö jonka mielestä vihreähiuksinen, pystytukkainen nainen ei voi olla äiti. Taidat elää vieläkin sitä vuosikymmentä millon olet syntynyt.
On sulla vielä paljon oppimista, tosi paljon.
Lopetan mielenkiinnottoman sanojen vaihtamisen tästä aiheestä tähän. Keskusteluahan aloituksesi ei saanut aikaan kun provosit sen pilalle heti kättelyssä. - -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
On sulla vielä paljon oppimista, tosi paljon.
Lopetan mielenkiinnottoman sanojen vaihtamisen tästä aiheestä tähän. Keskusteluahan aloituksesi ei saanut aikaan kun provosit sen pilalle heti kättelyssä.Sinä taas olet heitellyt koko ajan vain ihmeellisiä kommentteja, missä ei ole päätä eikä häntää ja joita kukaan ei ymmärrä. Lainaten kaltaistesi mukaviisaitten tyypillistä lausahdusta, "tiedän sinunlaisesi ihmistyypin". Sinua vain ärsyttää, kun et voi mitenkään puolustella näitä yl 50-v. ilkimysmiehiä (olet tod.näk. itsekin sellainen), joten koitat kääntää koko asian minun ja kaikkien muittenkin nuorten naisten syyksi. Että meissä olisi se vika, kun meille tullaan keljuilemaan vaikka kaikessa rauhassa olemme päiväkävelyllä lastemme kanssa. Minulla ei ole enää kiinnostusta keskustella sinun kanssasi yhtään mistään, haluat selvästi vain pahoittaa mieleni. Tämän keskustelun otsikko kuvailee täydellisesti JUURI SINUA.
- kaamos III
olen nyt alkanut valehtelemaan kaikenlaista ihan vaan omaksi huvikseni. Kai se jotain systeemin vastustamista
on, mutta toi nuorten naisten mollaaminen kuulosta myös hauskalta.
Se on niin, että kun tässä issä piirakat on nutittu niin alkaa tekeen kaikkee omitusita ;) - Isofaija
En ihmettele, jos olet lapsenkasvoinen, pieni, siro ja nättikin, että vanhemmat miehet ihmettelevät ikääsi tai äitiyttäsi. Haluavat olla omalla tavallaan kohteliaita, herrasmiehiä sinua kohtaan. Hämmästelevät ja ihastelevat näkemäänsä ääneen. Ole onnellinen varsinkin, jos olet synnyttänyt äiti!
- Suvikki74
Olet kaiketi ikäistäsi nuoremman näköinen ja se ärsyttää sinua nyt, mutta kymmenen vuoden kuluttua ero joko tasoittuu tai olet vieläkin nuorekas. Sinuna olisin onnellinen vaikkakin luullaan teiniäidiksi. On niitä pahempiakin tapoja arvostella toisen ulkonäköä kuin se ettei biologinen ikä käy yksiin ulkokuoren kanssa.
- -nainen24-
Suvikki74 kirjoitti:
Olet kaiketi ikäistäsi nuoremman näköinen ja se ärsyttää sinua nyt, mutta kymmenen vuoden kuluttua ero joko tasoittuu tai olet vieläkin nuorekas. Sinuna olisin onnellinen vaikkakin luullaan teiniäidiksi. On niitä pahempiakin tapoja arvostella toisen ulkonäköä kuin se ettei biologinen ikä käy yksiin ulkokuoren kanssa.
Ei, nyt olet käsittänyt väärin. Minua itseäni ei ärsytä se, että olen joidenkin ihmisten mielestä nuoremman näköinen. Jostain syystä se vain ärsyttää muita ihmisiä, erityisesti näitä vanhempia ihmisiä.
- jullebulle79
Kyllä tässä voimakkaasti ollaan sitä mieltä että yleistäminen on persiistä, mutta......Mitä tulee ikäisiisi naisiin, varsinkin täällä lappeenrannassa niin kyllä kun nainen on katsonut jossain vaiheessa peiliin ja todennut olevansa kaunis, ellei suorastaan hyvin kaunis, niin ei ole koppavuudella kyllä minkäänlaista rajaa...Ja koppavuudella on sitten tällainen peruste: "no kun te miehet ette tajua, ootte niin tyrkkyjä ja ei sit niiko viimoseltaa jaksa edes olla mukava".... Siis mitä ihmettä... On kuule hyvin vaikea saada hymyä teiltä vaikka olisi kohteliaskin...
Yksi 1000 naisesta joskus väläyttää sen kauniin hymyn jos vaikka oven avaat jollekin kohteliaasti...Usein vain vilkaistaan tyyliin "no mitä, mitaliako odotat".. En ymmärrä että mistä moinen... Minäkin olen komea ja hyvä käytöksinen ja ylpeä siitä...Enkä suoraan sanoen jaksa enää edes välittää teidän koppavuudestanne tai muutenkaan jaksa katsella peräänne...Täälläpäin suomea on liikaa vaadittu jos auttaa tai on kohtelias että katsottaisiin vaikka silmiin ja hymyiltäisiin edes pikkuisen.. Kerroppa itse mistä johtuu se että ikäisesi naiset on ovat niin ylpeitä kauneudestaan ettei vaivauduta olemaan mukavia...Kyllä se vaan niin on että vaikka nainen olis kuinka kaunis niin huono käytös rumentaa...- -nainen24-
Kyllä minä tykkään ihan kaikenikäisten ihmisten kanssa jutella ja olen kyllä mukava jos minullekin ollaan mukavia. Nämä herrat vain eivät ole oikein antaneet mahdollisuutta mukavalle juttutuokiolle näillä epäystävällisillä keskustelunavauksillaan... :( En ole todellakaan luonteeltani mitenkään koppava, mutta jos minulle kettuillaan niin kai minulla on oikeus olla edes vähän nenäkäs. Ikinä en ole ketään esim. nimitellyt, vaikka minulle olisi kuinka pahasti sanonut. En alennu samalle tasolle. Sen sijaan saatan tuollaisten kommenttien jälkeen kääntyä lapseni puoleen ja sanoa hänelle että "olipas siinä epäkohtelias setä, älä vain ota hänestä mallia". Niin että tämä setäkin kuulee.
- Mummi vm.-57
Anna ihmisten,ja varsinkin "papparaisten" huudella. Pää pystyyn ja vaunut vauhtiin.
- -nainen24-
ehkä pitäisi vaan pysyä hiljaa ja kiihdyttää vauhtia jos joku tulee naljailemaan. Lapsenikin samalla oppii, että ikävästä tilanteesta on parempi poistua hiljaa, kuin jäädä siihen tilanteeseen. Harvinaisen hyvä neuvo oikeastaan, täytyyhän mulla ottaa huomioon miten lapsenikin tällaiset ikävät tilanteet kokee ja mitä niistä oppii.
- elämää nähnyt
Työskennellyt vanhempien ihmisten kanssa, miehet olivat niitä hyväntuulisempia jos vaan ymmärtää sitä huumoria, mitä he suustaan ulos tuovat, kaikki eivät ymmärrä. Olen kuullut paljon sellaista vanhempien miesten suusta, että sinä aloittaja olisit ehkä itkuun purskahtanut, mutta minä tiesin ettei se mitään henkilökohtaista ole ja on tarkoitettu huumoriksi.
- entinen nuori nainen
tapaus n. kymmenen vuoden takaa - kun vielä olin nuori ja nätti :-). Kävelin kevätpäivänä kaupungilla puistossa, hymyilin itsekseni, kun mietin senhetkistä ihastustani ja sitä, että kohta tapaisimme. Vastaan tuli semmoinen n. viiskymppinen mies. En kiinnittänyt häneen mitään huomiota ennen kuin mies alkoi huudella: "Mikäs likkaa ny noin hymyilyttää? " ja sen jälkeen tuli ukolta pari kirosanaa päälle. Äänensävy oli todella vihainen. Multa loksahti suu auki, enkä osannut mitään sanoa, kun en nähnyt tilanteessa mitään järkeä. Tyyppi koki vissiin henk. koht. loukkauksena sen, että joku häntä nuorempi nainen hymyilee hänen läsnäollessaan...
No, se mun oma hymyni siinä tilanteessa kuoli siihen paikkaan. Setä oli varmaan tyytyväinen, kun en enää ollut suupielet rottingilla.
Eipä ole toistaiseksi tullut mieleen huudella ilkeyksiä onnellisen näköisille nuorille. On meitä moneksi. - vanhakäpy
Eräs vanhanpuoleinen Papua-Uudenguinean viidakossa asuva aito kannibaalimies sanoi että parhailta maistuvat parikymppiset naiset... Hallitus on virallisesti kieltänyt siellä ihmissyönnin, mutta kukapa sitä pystyy valvomaan sellaisessa paikassa... valvojakin voidaan laittaa lihoiksi ja pataan kiehumaan, ainakin jos sattuu olemaan hyvin säilynyt ja hyvännäköinen. Suomi on hyvä paikka asua ja täällä NAISKAUNEUS arvostetaan korkealle myös vanhempien miesten piireissä, uskokaa tai älkää. Suomessa vaan pariskuntien ikäerot ovat yleensä pieniä verratuna moneen muuhun maahan, vaikkapa Venäjään, jossa vanhemmilla miehillä on enemmän nuoria vaimoja ja naisystäviä. Suomessa nuoret naiset monesti tuntuvat suhtautuvan vanhempiin miehiin tyyliin: "Mikähän tuokin likainen vanha setä luulee olevansa".
- kirdsmbvc
Eikös tuollainen asenne vanhoja setiä kohtaan ole aivan järkevä ja sitäpaitsi biologisestikin oikein. Miksi nuoren naisen pitäisi uhrata ainutkertainen elämänsä jonkun papparaisen ns. omaishoitajana. Yli 10 vuoden ikäero ei ole normaalia ja luonnollista elämää. Vanht miehet tyytykööt ikäisiinsä naisiin ja repikööt ilonsa 50 naisten kanssa.
- Mummivm-57
Älä välitä "papparaisten" ja kateellisten huuteluista. Pää pystyyn,ja vaunut vauhtiin. Jos oikein pännii,niin anna samalla mitalla takaisin,niin töissä,kuin vapaalla. Kenenkään ei ole pakko kuunnella turhia vieraiden ihmisten solvauksia.
- "puuma;)"HAH,HAH
Nämä 50 miehet eivät uskalla meitä 40 vahvoja ikäpolven naisia arvostella meidän nähtemme ja kuullemme.
Meiltä saa samalla mitalla takaisin.
Te 20 tytöt olette heidän omien tyttöjen ikäisiä jolloin he luulevat olevansa niin sanotusti "isähahmossa" oikeutettu arvostelemaan teitä.
Moni 50 mies tulee meitä 40 naisia iskemään eroottisessa mielessä.
Mehän pidämme heitä n. 10 v. vanhempia liika vanhoina itsellemme.
Olemme sen ikäluokan naisia joilla jo on vakavaraisuutta, koulutusta ja vahvaa taustaa, koti, lapset, ym.
Me 40 naiset sitten kun olemme myös näiden 30 miesten mieleenkin niin,hmm.. sitten kyllä 50 miehet tulee arvostelemaan meitä 40 naisia "puumiksi" vaikka kyse on samasta ikäerosta kuin heidän kanssaan.
Kannatttaa miettiä joku kiltti ja osuva viiltävä lause mikä on sitten valmiina kun 30v vanhempi ihminen tulee negatiivisesti arvostelemaan(sitä saa mitä tilaa). - TeppoHel
Monella fabulla/famulla on jo elämässä loppusuora käsillä ja kicksit pitää saada jostain (ns.elän vieläkin, olen olemassa, huomatkaa vielä minutkin).
Noilta papparaisilla ja mummeleilla on viety pois jo kaikki vaikutusvalta/arvostus/kunnioitus yhteisöissä jossa olivat ja elivät, joten aika vähänjää vaihtoehtoja ... ollaanpa siis hankalia ja vaativia muita kohtaan että saadaan kupillinen huomiota ja sosiaalinen arvovalta-aspekti (minun vaatimuksiani kuunnellaan/niistä välitetään).
Nuo papparaiset ja mummelit kummasti rauhoittuu kun heittää ystävällisen sanan takaisin ja heittää vähän chit chat-talkkia, tuollainen tökerö (esim.aloittajan mainitsemat heitot) jutunavausrepliikki on vain heidän tapansa kertoa että sosiaalisuutta taas kaivataan. - floating89
Itse olen 21-vuotias nuori, itsestä huoltapitävä nainen ja kyllä noita äksyjä pappoja tulee vastaan, itsekin oon kohdannu monia ja omakin pappani on vähän samanlainen, eikä se todellakaan ole kohteliasta tai mukavaa, vaikka hyvää tarkottaski. Samallalailla kun oma pappa töksäyttelee sukulaisille, niin varmaan pistää hiljaseks tuntemattomiaki ja se on vähän dementiankin syytä, mutta on meidän pappa ollu nuorempanaki kova sanoon.
Itselleni ovat tuntemattomat papat äksyilleet, viimeksi eilen joku huudahti siitä kun ei ole pyöräilykypärää XD No, se voi olla vielä aiheellista (vaikka emmä tuntemattomien opettamista ymmärrä) mutta kyllä voin hyvin kuvitella että aiheen aloittajan tapaukset ovat ihan tavallisia. Ei sillä etteikö muistakin ikäryhmistä ja toisen sukupuolen edustajistaki löytyis vastaavia tapauksia, mutta jostain syystä ne äksyt papat osaa sanoo asiansa terävimmin. Ehkä siinä on historia, kriisit, vanhenemisen aiheuttamat aivosairaudet ja mitkä ikinä ovatkaan takana, mutta ei sitä hyväksyä tarvise. Parhaiten selviää kun ei välitä, koska syitä on yhtä monta kuin on äksyä pappaakin. Pahinta on, jos rupeaa semmoisia toivottomia tapauksia miellyttämään, ei ne kuitenkaan ole tyytyväisiä eikä muutenkaan nuoret naiset ole yleensä kaikkein eniten kunnioitusta herättäviä ihmisiä, joten jo ennakkoluulot vaikuttavat taustalla liikaa.- Kuka kenelle kade,hm
Olet kyllä kirjoituksissas todellakin TEINI.
Olen 35 v nainen ja luullakseni oma äitisi on noin 50 vuotias.
Pidätkö todellakin äitiäsi 50 vuotiasta VANHANA AKKANA.Woih,voih.
Ei 50 v ole vaha ihminen.
Se on virallisestikkin (jätelaissa mainittu) uusi 2010 tehty yli 65 vuotias.
50 vuotiailla on jo hankittu elämässä tietoa taitoa ja elämän kokemusta.
%0 ihmisillä on vielä tämänpäivän maailamssa 30 hyvää elämää jossa VAAN SAAVAT NAUTTIA
- 19
nuoret naiset ovat tänä päivänä aika kusipäisiä noin niin kuin ihan yleinen luonteen piirre alkaa olemaaan suht jokaisessa melkein,vanhat naiset taas ovat kulahtaneita siis 30
eli nuori tai vanha niin huonosti menee - wannabevaimo
Samaan oon törmänny. Itse olen jo kolmenkympin "paremmalla" puolella, mutta kelpaan kohteeksi minäkin. Erityisen ärtsyjä vanhat spaadut ovat R-kioskeilla, jotka tuntuvat omistavan. Ohittelu jonossa on enemmän sääntö kuin poikkeus. Kerran olin ostamassa vierailleni matkakortteja ja jättämässä lottoa. Vieraani jäivät suu auki ihmettelemään, kun papparainen alkoi tunkea eteen. Mulla ei ole ollut tapana katsoa huonoja tapoja läpi sormien vanhemmiltakaan ihmisiltä, ainakaan sillon kun käytös on todella räikeää. Panin siis "herran" jonoon oikealle kohdalle. Sieltäkin jaksoi vielä huudella. Voi s....na, että v....ti. Ehkä asiaan vaikutti myös työni asiakaspalvelussa. Töissä kun joutuu kestämään hymy naamalla kaikkea sontaa, niin vastaavaa ei jaksa katsoa enää vapaa ajalla. Tosin töissä olen huomannut, että kun muuttaa käytöksen vittuilun jälkeen ystävällisestä viileän asialliseksi, useimmat ymmärtävät mennä itseensä ja kiittävät lähtiessään hyvästä palvelusta. Mutta mitä vanhempi asiakas, sitä todennäköisemmin eivät ymmärrä omaa typeryyttään tässäkään kohdassa. Mutta ettei tämä nyt menisi ihan vanhojen spaadujen syyttelyksi, myös kivoimmat asiakkaat löytyvät vanhuksista, mummoista ja papoista. Yleensä hymyyn vastataan hymyllä ja osataan kiittää hyvästä palvelusta nuoria helpommin.
- NuoriNainen20
Olen huomannut itsekin sen, että ikäihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat usein todella tylyjä ja huono tapaisia. Eivät tietysti kaikki, totta kai olen mukaviin ja kohteliasiin törmännyt. Mutta ne tylyimmät jää tietysti parhaiten mieleen. Ihmettelen vain kun kehdataan väittää, että nuorilla ei ole käytöstapoja, no joo varsinkaan jollain yläasteikäisillä ei ole, mutta ei kyllä läheskään kaikilla ikäihmisilläkään. Ehkä he luulevat, että saa laukoa ilkeitäkin kommentteja sillä perusteella, että tietävät asioista enemmän kuin nuoremmat. Tai, että saavat etuilla kassajonoissa (jonka olen huomannut tosi usein) vain koska ovat vanhoja (huonokuntoiset ymmärrän vielä jotenkin).
Minusta tuntuu, että ikäihmiset kohottavat itsetuntoaan arvostelemalla nuoria. Tässä esimerkki http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus Vanhat ihmiset haluavat lukea huonoja uutisia nuorista/1135259760717 - 73>
Todella "hakoteillä" asiassa.
- ilmoitan itseni
Mukavien viiskymppisten miesten joukkoon suureen!
Kun kohtaan sinut, missä tahansa, huomaat että pyrin saamaan sinuun katsekontaktin ennen kuin suoritan "visuaalisen tarkastukseni". Muista metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan! Ole ylpeä itsestäsi niin minä saan nauttia hetkellisestä kohtaamisesta.
Silloin kun sinulla on lapsesi mukanasi yritän aina antaa sinulle, lapsesi äitinä, iloisen, myönteisen ja sinua kannustavan huomioni. Olen itse kolminkertainen isä ja yksinkertainen isoisä ;-)
Kun liikut kaupungissa lastenvaunun kanssa niin se on minä joka avaa hankalat ovet sinulle!
Se on minä joka auttaa sinua vaunujesi kanssa bussiin nousemisessa!
Se on minä joka tarjoutuu pitämään vaunujasi silmällä sen hetken kun kahvilassa haet itsellesi kupillisen tiskiltä!
Uskon siihen että suurin osa yli viiskymppisistä miehista ovat minun kaltaisia mutta sinä et huomaa meitä koska me kuulumme elämään ihan itsestään selvyyksinä!
Salli itsesi nauttia elämästäsi!- -nainen24-
Mukava kuulla että noin mukaviakin miehiä on olemassa. :)
- waheli
se vanhalla miehellä jos viä on leski,niin muistuu kakerana nuoruus joka on mennyt ja siinä mukana muutakin jopa elämä, ottaakapa tämäkin huomioon katkeroittaa se pappaa. Älä sano että mitä sitä purkaa naiseen mutta se on kipeää?!
- kas kummaa
Minä nuorena ihmettelin ihan samaa. Kerran yksi äijä huusi perään, että sinulla taitaa olla väärät sääret. Ja toisen kerran eräs käppänä katsoi asiakseen ilmoittaa että olen ihan huoran näkönen ja kerran töissä eräs ukkeli alkoi sohimaan kepillä. Ja sitten oli vielä yksi kerta kun joku paljasmahainen herrasmies seisoi kadun varrella ja kommentoi ohikulkevia naisia tosi ilkeästi ja kun kuljimme kaverini kanssa siitä ohi, niin ihan piruuttani sanoin, että onpas siinä harvinaisen ruma mies. Meni monta minuuttia ja me ehdimme jo kävellä kauas ennen kuin ukko sai äänensä takaisin ja alkoi huutaa kuin pasuuna. ja tuleepa vielä yksi juttu mieleen, kun olin uimassa, niin joku ukko ui väärää puolta minua päin ja kopsahdimme yhteen, ukko alkoi minulle kiroilla ja minä ilmoitin että hän ui väärää puolta. Vielä näin kun ukko oli noussut altaasta ja pui nyrkkiä ja huusi jotakin, en vaan kuullut mitä.
Vanhat äijät luulee olevansa jotain maailman omistajia ja luulevat vissiin että etenkin nuorten naisten pitäisi suunnilleen palvoa niitä. - Tassu-setä
Simppelisti syy on se, ettei tuollainen vanhempi herra (kuvassa on 70 ? mut teksti puhuu 50 -miehistä!)
tajua sitä, että IHMINEN LISÄÄÄNTYY LAPSENA!- +50v
Pitäkääkin huoli,että minun hautajaisissani ovat lapset kunniavieraana.
- n78
jättää omaan arvoonsa moiset kurpat. Minä oon 31 vuotias ja mua luullaan useassa paikassa alle kaksikymppiseksi, usein alle 18-vuotiaaksi. ja todellakin nämä yli 50 äijät on tosiaan joko vittumaisia tai sit ne kuvittelee että ne saa nuoren naisen "pokattua". Pedofiilimaista sanon minä! Nykypäivänä muutenkin vanhemmat ihmiset ovat ilmeisesti joko katkeroitunu siitä että ovat rupsahtaneet tai jotain muuta. Ja neuvonkin nuoria olemaan yhtä mulkkuja ja huonokäytöksisiä vanhempia ihmisiä kohtaan jos alkavat päätänsä aukomaan. Kateudesta kaikki johtuu. Ja ahdasmielisyydestä.
- neropatti88...
Veikkaan että tää on vanhojen herrojen huumoria jota sun pitää ymmärtää. Tuonhan pitäis imarella sua yleensä 90% naisista rupsahtaa kun tekee penskoja. On vaikea itsekkään ymmärtää jos on hyvännäköinen flikka joka on tehnyt lapsen joskus.
24v ja olet hyvänäköinen mutta valitat turhasta. On toki kusipäitä ihmisiä joka ikäluokassa ja asiakasplavelu tehtävissä sitä näkee vaikka minkälaista turpajouhta taikka kusipäätä. En tiedä syytä mutta varmaan elämäntilanne ja kateellisuus. Toisaalta sinäkin vaikutat huumorintajuttomalta, vanhat herrat saatta lyödä vitsiä totisella naamalla mutta eivät tarkoita pahaa, tuo sun lapsi episodi oli hyvä esim siitä. - rrrrrrrrrrrrrrrrw
Sä kuulut niihin naisiin jotka kulkee kadulla lapsen kanssa tupakka huulessa,,se saa yrjön lentämään keltä vaan.
- -nainen24-
Arvasin että joku kirjoittaa jotain tuollaista. Joten ihan vaan tiedoksi, että en polta tupakkaa, en ole koskaan polttanutkaan. En ole myöskään narkkari tai alkoholisti. Minua myös ällöttää äidit ja isät, jotka polttaa röökiä lastensa läheisyydessä.
- tanssi-mummeli
Niillä on se "hiipivä pelko"-kausi meneillään. Tuollahan niitä pappoja tapaa tanssipaikoilla, tanssittavat nuoria ja nättejä naisia ja ovat niin adonista että. Pitävät itseään suurinakin hurmureina ja meitä ikäisiään eivät ole huomaavinaankaan. Sitten kun tapaa samoja pellejä naistentansseissa ja nuo nuoret naiset eivät haekkaan heitä, marisevat että miksi me, heidän ikäisensä naiset emme hae heitä. Eihän noista ole muuhun kuin turhanpäiväiseen suunsoittoon. D=)))
- se siitä iästä
OLKAA NUORET NAISET ILOISIA.TEIDÄT SENTÄÄN HUOMATAAN.ME n.s.IKÄLOPUT OLEMME ILMAA KAIKEN IKÄISILLE MIEHILLE.!!!&%?!! HRR!
- Jotainrajaa
50 miehet on vielä nuoria poikasia..Tuon kuvassa olevan vanhan herran ikä on arviolta noin 88 vuotta joten taidetaan haukkua aivan väärää puuta!
Vastaan vain omasta puolestani. ma oon seittemissäkymmenissä ja mua kenkuttaa nuorissa naisissa keimaileminen. Odottavat ikäänkuin "huomioimista naisena". Ykstoistavuotiaat pikkutytöt ovat näkemä ainoat jotka osaavat suhtautua luontevasti pappa-ikäisiin, ja se tarkoittaa että suhtautuvat niinkun sukupuolineutraalisti.
Vanhat omanikäseni mummut ovat myös luontevia, mutta koko siihen väliin jäävä naisarmeija johon kysyjäkin kuuluu on itse syypää kysyjän kuvailemiin ongelmiin.- Teemuna
Samaa mieltä. Aikas monet naarakset kerjäävät katseita ja näkevät paljon vaivaa katseiden keräilyyn, vaikka eivät tippaleipänä sitä myönnä. Toki tiedän, että kerjäävät katseita vain sporttisilta nuorekkailta herrasmiehiltä (mihin minäkin tietty kuulun) ja ovat vaivautuneita jos siihen tarkoituksella auki leväytettyyn dekolteehen zoomaa joku muu kun leffojensa idoli, niin tai minä.
Dee dee. - -nainen24-
Teemuna kirjoitti:
Samaa mieltä. Aikas monet naarakset kerjäävät katseita ja näkevät paljon vaivaa katseiden keräilyyn, vaikka eivät tippaleipänä sitä myönnä. Toki tiedän, että kerjäävät katseita vain sporttisilta nuorekkailta herrasmiehiltä (mihin minäkin tietty kuulun) ja ovat vaivautuneita jos siihen tarkoituksella auki leväytettyyn dekolteehen zoomaa joku muu kun leffojensa idoli, niin tai minä.
Dee dee.Anteeksi nyt vaan, mutta se että pitää huolta ulkonäöstään, ei TODELLAKAAN tarkoita että pukeutuu paljastavasti. Eikä näillä syysilmoilla hirveästi muutenkaan enää järkevät ihmiset dekolteetaan paljastele. Eikä tapanani ole keimailla vastaantulijoille työntäessäni lastenvaunuja ulkona. Jos minulla on tarvetta "keimailla", kohteena on ihan vain oma aviomieheni. ;)
- 50v nainen
Hei ei toi todellakaan oöe huonoa käytöstä 50v miehiltä ole onnellinen jos olet noin hyvin säilynny, kuten sanot odota kun viisastut ja tulet itse 50v. mieti.
- minä------
yli 5-kymppisenä miehenä ilman muuta olen aina yrittänyt antaa ymmärtää kaikilllekkin nuorille naisille, että pidän heitä kauneina ja viehettävinä(jos se naisen kohdalla suinkin vaan on ollut muuta kuin ironiaksi tulkittavissaa). Viime aikoina olen kyllä muuttanut suhtautumistani nuoriin naisiin hyvin kylmäkiskoiseksi, koska nyt näyttää tulleen vallalle nuorille naisille sellainen käsitys että kaikki vanhat miehet kuolaavat heidän peräänsä nimenomaan päästäkseen heitä panemaan. No minä en kyllä sänkyyn menisi vakikapa 20 vuotiaan naisen kanssa vaikka hän tunkisi, enkä suinkaan pidä kaikkia nuoria naisia edes hyvän näköisinä vaikka kohteliaisuudesta ja muutenkin heidän niin haluaisin antaa ymmärtää.
En syyttäisi tästä käytöstapojen huonompaan suuntaan muuttumisesta yksin nuoria naisia vaan myös niitä vanhempia äijiä jotka aina oikeasti kuolaavat näiden nuorten naisten perään ja nimenomaan päästäkseen heidän kanssaan nussimaan. Nämä nuoria naisia kuolaavat vanhat äijät ovat yleensä vielä perheellisiäkin tai sen sortin sinkkuja joilla on takanaan jo vähintäänkin yksi vaimo ja lapsia.
- Naisistakin löytyy
Bensaa tankatessa olin toisen perässä jonossa ja kun etumainen lähti eteenpäin minä tulin perässä tankille. Keski-ikäinen naisen tuli vastavirtaan ja haukkui, että oli ensin. Hahaa, mutta eihän liikenteessäkään vastasuuntaan ajo moottoritiellä onnistu. Ei onnistunut naisen tankkauskaan vaikka sihisi raivosta Espoon perukoilla. Toinen oli parkkipaikalla ihan vastaava tilanne kun toinen lähti, ajoin perästä parkkiin. Toiselta puolen ilmestyi kuin tyhjästä nainen ja haukkui odotelleensa vaikka kuinka kauan ja lapsikin oli!! Minä ajoin herrasmiehenä hänen mielikseen 10 metriä eteenpäin parkkihallissa kun paikkoja oli vaikka kuinka paljon. Hän näytti vain haluavan lähimmän paikan?? Naisen logiikkaa Malmilla Helsingissä. Tämä nainen oli muuten ammatiltaan lasten opettaja. Hauskaa, hän haluaa opettaa vielä aikuisia miehiäkin. Kaikki eivät kuitenkaan varmasti tottele vaikka opettaja onkin ammatiltaan! ELI, EI AINA HAUKUTA YKSIPUOLISESTI, KYLLÄ NÄITÄ ÄLYVAPAITA JUTTUJA AINA TULEE JOSKUS KOHDALLE.
Pahempia on vielä 65 miehet ja naiset. Niin törkeää kielenkäyttöä en ole kuullut nuorilta, kun eräs vanhempi herrasmies lateli nuorelle tytölle kahviossa, kun joutu odottamaan 2min maksamista. Olis tehny mieli vähän ojentaa. Sama kaupassa, millähän oikeudellä nää muorit ja paapat luulee että niiden ei tarvis jonotella. Se on uskomatonta röyhkeyttä mitä siellä näkee ja kokee. Ja täähän on vaan murto-osa vanhuksista jotka näin toimii, mutta yleistetäänhän nuoriakin aina. En muuten kuulu kumpaankaan ryhmään olen erikoisen hyvin käyttäytyvä 30v miehen köriläs
- .
Oltiin tuossa viikko sitten baarissa kauniin tyttöystäväni kanssa, ja siinä sitten jonkin aikaa saatiin olla ihan rauhassa, mutta jo kohta joku 50v ukonkäppänä tuli siihen viereen heilumaan ja alkoi katsella meikäläisen muijaa sillä silmällä. Se katselu kyllä loppui aika äkkiä kun tyttöystäväni tuli kainaloon ja antoi minulle pusun poskelle... :D
Mitähän ukko kuvitteli. Jälkikäteen tyttöystävä sanoi, että juuri sellaisista urpoista niinkuin tämä 50v äijä, ei pääse koskaan eroon jos ovat tyttöjen kesken baarissa. Roikkuvat mukana kun peräpukama ja eivät ymmärrä että ei on EI. Ihan niinkuin 25v kaunista naista kiinnostaisi joku rupsahtanut 50v ukko.
PS. Jos joku 50v sinkkumies nyt lukee tämän, niin ottakaa ne naisenne omasta ikäluokastanne. Saattaa olla että ei tulekaan 100% pakkeja. Tuossa, kun olen vähän lukenut tätä solvaamista, kuka, ja mikä ikäryhmä, tai sukupuoli käyttäytyy huonoimmin.
Minä yritän olla kohtelias, ja minua kohdellaan kohteliaasti, joskus liiankin. En ole omalle kohdalle huonoa käytöstä nähnyt.
aina löytyy sanomista, jos ottaa sen asenteen, mutta raskasta se elo on, jos koko ajan miettii, mistä voi valittaa.- herra-57syntynyt
...se osaksi on noilla kohtaamillasi vanhemmilla herroilla ollut sitä (tätä) keski-iän kriisiä. Itse olen kohta53v ja kummasti aivan tuossa 50 kohdalla alkaa viimeistään tuumailla elämän syklejä tarkemmin. Mutta kyllä minä mielelläni näen nuoret naiset aivan aikuisina siinä kuin varttuneemmatkin. Laulan paljon karaokessa pubissa jossa käy paljon nuoria ja kyllä sitä ottaa huomioon tietysti tästä suunnasta senkin kuinka elämänkokemusta on nuorilla luonnollisesti vähemmän, mutta se ihana riehakkuus ja elämänilo mitä heidän kasvoiltaan usein loistaa on aivan kiva kohdata. Se tarttuu itseenikin sitten ja tuntee kuuluvansa ihmiskuntaan ja suomalaisiin ja tähän hetkeen.
Olen aika nuorekas ja avoinna uudelle. Työssäni jo muutama vuosi minun ja parin työkaverin välillä kummasti hiljaa huomauttaa kuinka pitää haalia itselleen esim. vähänkin fyysisempää kestokykyä vaativat työvaiheet, team:ssa. Vaikka nuorempien kannalta katsottuna 53v on jo yhtä vanha kuin 58 tai 61 vuotias.
Saamasi kommentit noilta vanhemmilta herroilta kyllä ovat aika kovia ja epäkohteliaita eivätkä todellakaan mitään normaalia käytöstä. Mutta kait saat osaksi aivan sitten normaalejakin kommentteja?- -nainen24-
Olen kyllä saanut positiivisiakin kommentteja vastaantulijoilta, esim. "onpa suloinen vauva" tai "minkäs ikäinen sinun vauva on?" jne. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että nuo mukavat kommentit ovat tulleet lähinnä naisilta, sekä nuorilta että vanhemmilta. En kaipaa kehuja vierailta ihmisiltä, en itseeni tai lapseeni kohdistuvia - vaikka toki positiivinen "palaute" tuntuu aina mukavalta. :) Mutta jos pitäisi valita, mieluummin niin että kukaan ei sanoisi mitään, kunhan vain saisimme olla rauhassa. Koska joukkoon mahtuu niin paljon niitä ilkeitä kommentteja.
Sanotaanko, että aika fifty-fifty on ollu positiiviset ja negatiiviset kommentit. Hyvä perussääntö ihmisten kanssakäymisessä, noin niin kuin yleisesti, mun mielestä on että "puhu vain jos sulla on jotain hyvää sanottavaa". Miksi pahoittaa täysin vieraan ihmisen mieli, joka ei ole tehnyt mitään pahaa ja jota ei edes tunne.
- Lähes toivoton
Luin tässä jokin aika sitten lehdestä sellaisen tutkimuksen tuloksia, jossa oli selvitetty netin keskustelupalstojen ihmisten asenteista. Tulos ei ollut mikään kehuttava. Yli 50 % keskustelijoista kuulemma nauttii siitä, että voi nettikeskustelussa chatissa, anonyymisti, nimimerkin suojassa KELJUILLA, PIIKITELLÄ vastapuolelle! Että sellasia me olemme pääsääntöisesti kaikissa ikäluokissa netissä ja varmasti oikeassa elämässä. Revi siitä sitten elämään iloa ja ystävällisyyttä...toisen kunnioittamista.!!!
- näin------
se tosiaankin on. ja mikä olisikaan parempi vittuilun kohde kuin joku sellainen henkilö joka ei ole vittumainen ja joka haluaa suhtautua ihmisiin positiivisesti. Kyllä tällaisia ei-vittumaisia ihmisiäkin vielä on, mutta varmasti aina vaan vähemmän, ja ne mitä heitä vielä on evät kovin kauaa hekään jaksa keskustelupalstoilla olla ilmaisina terapeutteina.
- Yks Mummo ikäinen
Olen jo lähempänä 60 kuin 50..
Monet nuoret miehet huutelee, mees mummo pois jaloista, tai jos ollaan vierekkäin liikenne valoissa kurnutetaan autoa tahallaan ja katsotaan jääkö mummo jalkoihin.
Monet pojat yllättyy siinä ettei tämä mummo jää jalkoihin, ikäni ajanut autolla ja olen opetellut miesten käytöstä liikenteessä kuinka "kaahataan" siitäkös nuoret miehet ei tykkää ollenkaan, ohi on päästävä vaikka ajaisin 10 km ylinopeutta heh.. kiva heitä kuitenkin kiusata takas.
Mitä tulee siihen että vanhemmat miehet on epäystävällisiä, no jokaiseen ikäluokkaan kuuluu sellaisia jotka kateellisia toisille, nuoruudelle, terveydelle, kauneudelle, lapsille jne...
Älä välitä sinäkään heistä, hymyile vain ja nauti nuoruudesta ja äitiydestä.- meillä-----
nimenomaan nuoret naiset ovat alkaaneet olla todella paskamaisen oloisia palveluammateissakin ja siis nimenomaan vanhempia äijiä kohtaan. Uskon tämän johtuvan siitä että osa vahoista äijistä kuolaakin hirveästi jopa teini-ikäisiä pimuja, ja nämä nuoret naiset sitten olettavat kaikkien vanhempien äijien olevan samanlaisia. Toinen tekijä mikä taustalla ilmeisesti vaikuttaa on se että nuoret nykyään uskvovat olevansa jotain niin paljon parempia kuin vanhemmat ikäluokat, ja tietenkin nuoret aina katsovat etteivät itse vanhene ollenkaan.
- BÖÖÖÖ!!!
Hienoa tekstiä nimim."Yks mummo ikäinen". Laitetaan jolpit lesteihinsä!
Ja syy vanhojen kurppasten äijien huuteluille on hyvinkin yksinkertainen: kun ei itsellä ole enää mitään mahiksia saada naista -etenkään sitä nuorempaa- iskee mieletön katkeruus ja naisviha. Koska mieshän ei voi niellä sitä ajatusta,ettei saa mitä haluaa.
Kyllä jämpti on näin!!! - hymyillenasiaan
pitää olla tällaisista asioista tympääntynyt, antaa pappojen olla, ja ole sinä vastapainoksi sosiaalinen ja mieti, että on papalla jokin vaiva ja harmi, kun noin tympii,
ne vaivat ja harmit eivät useinkaa ole mitään helppoja asioita, ja ne me jokainen aikanamme läpi käymme,
hyvä asia on muistaa tämäkin puoli asiassa ja olla tyytyväinen ja suvaitsevainen tällaiseen ihan siksi, kun itse on elämän kunnossa ja voimissaan,
sitten kun sinusta tullee kärtty aikoinasi, voit olla tyytyväinen, jos kohdallesi sattuu suvaitsevainen ja ymmärtävä tyyppi, se helpottaa silloin kummasti vanhuuselämistäsi,
sanotaa, mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa ja tässä on iso viisaus,
opetella suvaitsevaisuutta jo nuorena on suvaitsevaisempi myös vanhana - vielä------
meillä----- kirjoitti:
nimenomaan nuoret naiset ovat alkaaneet olla todella paskamaisen oloisia palveluammateissakin ja siis nimenomaan vanhempia äijiä kohtaan. Uskon tämän johtuvan siitä että osa vahoista äijistä kuolaakin hirveästi jopa teini-ikäisiä pimuja, ja nämä nuoret naiset sitten olettavat kaikkien vanhempien äijien olevan samanlaisia. Toinen tekijä mikä taustalla ilmeisesti vaikuttaa on se että nuoret nykyään uskvovat olevansa jotain niin paljon parempia kuin vanhemmat ikäluokat, ja tietenkin nuoret aina katsovat etteivät itse vanhene ollenkaan.
lisäisin tuohon, että ei ainakaan täysjärkisellä vanhemmalla äijällä ole paljon edes syitä kadehtia jotain nuorta naista pelkästään hänen nuoruutensa vuoksi. Jos nainen ei ole esim. hyvin kaunis, tai naisesta löytyy jo päällisin puolinkin virheitä niin ei ole miehellä paljon syit häntä kadehtia eikä sitä hänen lastaaankaan jota hän mukanaan kuljettaa.
hymyillenasiaan kirjoitti:
pitää olla tällaisista asioista tympääntynyt, antaa pappojen olla, ja ole sinä vastapainoksi sosiaalinen ja mieti, että on papalla jokin vaiva ja harmi, kun noin tympii,
ne vaivat ja harmit eivät useinkaa ole mitään helppoja asioita, ja ne me jokainen aikanamme läpi käymme,
hyvä asia on muistaa tämäkin puoli asiassa ja olla tyytyväinen ja suvaitsevainen tällaiseen ihan siksi, kun itse on elämän kunnossa ja voimissaan,
sitten kun sinusta tullee kärtty aikoinasi, voit olla tyytyväinen, jos kohdallesi sattuu suvaitsevainen ja ymmärtävä tyyppi, se helpottaa silloin kummasti vanhuuselämistäsi,
sanotaa, mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa ja tässä on iso viisaus,
opetella suvaitsevaisuutta jo nuorena on suvaitsevaisempi myös vanhanamiettinyt aina joskus, että onko minusta tullut kärttyinen vanha papparainen. tämän ketjun luettuani huomasin, ettei ole syytä huoleen :)
- ja ihmettelen myös
harrastelijakirurgi kirjoitti:
miettinyt aina joskus, että onko minusta tullut kärttyinen vanha papparainen. tämän ketjun luettuani huomasin, ettei ole syytä huoleen :)
ihan samaa asiaa, mutta A: ne ei ole HERRAMIEHIÄ vaan ärtysiä äijiä! Ja B: Ne kohdistaa sitä ihmeellistä ärtyneisyyttään ja vihaisuuttaan myös nuoriin miehiin, ainakin olen itse saanut kokea tätä päinkävelyä ja muuta kaupoissa jne jne...
Sitten nää samat hilseilevät vanhat äijänkäppänät ihmettelee kun joku nuorimies joskus hermostuu niiden käytökseen ja vetää niitä lättyyn niin, että veri lentää.. Itse olen meinannut useamman kerran tehdä näin, mutta olen ainakin toistaiseksi osannut hillitä itseni..
Mutta siis pointti oli se, että te nuoret naiset ette suinkaan ole heidän ainoa kohderyhmänsä! - polkka,polkkaaa
ja ihmettelen myös kirjoitti:
ihan samaa asiaa, mutta A: ne ei ole HERRAMIEHIÄ vaan ärtysiä äijiä! Ja B: Ne kohdistaa sitä ihmeellistä ärtyneisyyttään ja vihaisuuttaan myös nuoriin miehiin, ainakin olen itse saanut kokea tätä päinkävelyä ja muuta kaupoissa jne jne...
Sitten nää samat hilseilevät vanhat äijänkäppänät ihmettelee kun joku nuorimies joskus hermostuu niiden käytökseen ja vetää niitä lättyyn niin, että veri lentää.. Itse olen meinannut useamman kerran tehdä näin, mutta olen ainakin toistaiseksi osannut hillitä itseni..
Mutta siis pointti oli se, että te nuoret naiset ette suinkaan ole heidän ainoa kohderyhmänsä!Olisiko suomalaiset muuttuneet, siksi on rodunjalostus aloitettu.
- svantovit
itse olen hyvin säilynyt viisykkönen ja katselen kaikkia "sakkoiän" ylittäneitä kauniita,hyvännäköisiä naisia evoluution minulle suomin silmin.elämäni on ollut erittäinkin tapahtumarikas ja hyvä ja se jatkuu.kyynisyyttä ei tule.mutta kuitenkin jotain on väärin Suomessa.kakskymppisiä yh-äitejä joiden lapset on otettu huostaan tulee vastaan joka päivä.puhumattakaan isättömistä lapsista.tiedän mistä puhun.kuukauden sisällä olen ollut intiimissä suhteessa kahden vähän yli kakskymppisen kanssa ja molemmilla em. ongelmat.
- -nainen24-
Yh-äitejä on monenikäisiä ja veikkaisin jopa että enemmänkin 30 ikävuoden paikkeilla suurin osa - en kylläkään tiedä asiaa varmaksi mutta todennäköisesti asia on näin. Minä EN OLE yh-äiti, enkä toivottavasti tule koskaan olemaankaan. Koska mieheni ja lapseni ovat minulle tärkeintä maailmassa, enkä kumpaakaan heistä halua koskaan menettää. Yh-äitejäkin on monenlaisia, osa on eronnut tai alun perin saanut lapsen sinkkuna. Osalla heistä on mies ja lasten isä kuollut, mikä on erittäin surullista. Surullista on myös se, että yksinhuoltaja-äidit jostain syystä leimataan kevytkenkäisiksi, vaikka todellisuudessa heidän miehensä voi olla esim. kuollut ja näin ollen ovat jääneet yksin lasten kanssa.
- MK
-nainen24- kirjoitti:
Yh-äitejä on monenikäisiä ja veikkaisin jopa että enemmänkin 30 ikävuoden paikkeilla suurin osa - en kylläkään tiedä asiaa varmaksi mutta todennäköisesti asia on näin. Minä EN OLE yh-äiti, enkä toivottavasti tule koskaan olemaankaan. Koska mieheni ja lapseni ovat minulle tärkeintä maailmassa, enkä kumpaakaan heistä halua koskaan menettää. Yh-äitejäkin on monenlaisia, osa on eronnut tai alun perin saanut lapsen sinkkuna. Osalla heistä on mies ja lasten isä kuollut, mikä on erittäin surullista. Surullista on myös se, että yksinhuoltaja-äidit jostain syystä leimataan kevytkenkäisiksi, vaikka todellisuudessa heidän miehensä voi olla esim. kuollut ja näin ollen ovat jääneet yksin lasten kanssa.
myös kannattaisi muistaa etteivät kaikki yksinhuoltajat ole "vahingossa" yh-äitejä, vaan ehkäpä jopa tarkoituksella, kun mies on niin turha/petturi/saamaton jne. että on parempi yksin lapsen kanssa. Suomessa sitä tapahtuu varmasti paljon, sillä miehillä täällä olisi kyllä paljon oppimista kaikissa ikäluokissa.
Itselleni on käynyt lukemattomat kerrat esim. kaupassa tuota päinkävelyä vanhuksilta, sekä kassajonossa selkään kiinni tunkemista ja etuilua. Erikoinen tyyli vanhemmilla ihmisillä toimia rakentamassaan ja puolustamassaan maassa, mitä he haluavat sillä viestittää? Olevansa kenties arvokkaampia ihmisenä kuin me nuoremmat, vai onko se vain luokiteltava sivistymättömyydeksi ja häikäilemättömäksi itsekeskeisyydeksi? Tässä maailmassa kun kukaan ei ole kuitenkaan yksin, vaan täällä pitäisi pystyä arkiset asiatkin hoitamaan sujuvasti näiden muiden luojan luomien mahdollisesti virheellisten olentojen keskellä. Ja sekös päähän välillä ottaakin, kun tuntuu etteivät idiootit täältä vaan lopu.
- j:n mutsi
Ei se sinusta johdu.Kun olin itse 24 vja sain poikani-samanlaisia kommentteja kuuli!Naisilla on ns.vaihdevuodet.Miehillä jonkinlaiset viihteen-loppumisvuodet!Voin vakuuttaa,ei se miesten kommentoiminen siihen lopu,sitä saat kuulla tässäkin iässä,näiltä,kalkkiviivoita olevilta!!!
pelko kuolemastako sen tekee?En tiedä,sitä ennen pitäisi kumminkin muistaa elää.Älä kanna kaunaa tms,se jää sisääsi.hymyile ystävällisesti-ihan itsesi tähden!!!!Minä pärjään,seurustelen nuorempien tai kalkista selvinneiden kanssa!!!! - Asiakas joka on
Itse lihava tai epämiellyttävän näköinen tai käytöksesi on palveluammattiin sopimatoman ylimielinen, sillä totuushan on että alle kolmekymppiset naiset palveluammiatissa eivät kestä sitä kun joutuvat palvelemaan muita ihmisiä.
Muistakaa nykyiset palvelualan alle kolmekymppiset naiset, että kannattaa katsoa ensin peiliin kun vaatia asiakkaalta kunnioitusta sillä asiakas on se jota palvelette.- Olkaa kunnolla!
Saatte karkkia kun ootte kiltisti :)
- soooomessaa
Nykyään on kuulema asiakas väärässä.
- yllättynyt
Mika Waltarin sanat taitaa sittenkin olla totta: " naiselta puuttuu kyky ajatella asioita periaatteelliselta kannalta.
Hän ei yksinkertaisesti tajua asioita suurina piirteinä tai aatteina. Häneltä puuttuu sielun synteettinen kyky. ...
Täällähän on todella mielenkiintoiset hipat!!
- H moilanen
Tarkotatko sä näitä siwojen nurkilla kuseskelivia teinejä???
- yh-isukki
Ainoa asia mihin tos jutussa puutun.Mite sä saat 50v ja vanhan samaan lauseeseen mahtuu...kiitos siitä vaa.
Taidan kans rueta kyselee teilt
teiniäideiltä yhtä tyhmiä ku säkin tommosia heittelet =)
sitä saa mitä tilaa vai mitä =)- 15+6
Niin, VANHAT miehet saivat mitä tilasivat. He käyttäytyivät asiattomasti joten heitäkin saa siis sanoa vanhoiksi. Hyvä että tajusit..
- -nainen24-
Missähän kohti olen kirjoittanut 50v ja vanhan samaan lauseeseen, kertoisitko? En kyllä muista kirjoittaneeni. Jos näin on tapahtunut, niin pahoitteluni. Tämä palstahan on 50-palsta ja kirjoitukseni koskee siis yli 50-vuotiaita, myös yli 60- ja 70-vuotiaita. Olisi pitänyt siis laittaa sama kirjoitus myös 60 ja 70 palstoille. En kuitenkaan näin tehnyt, koska ensinnäkään en kuvitellut että kirjoituksestani paisuisi näin iso "taistelu". Tarkoitukseni oli vain kysyä yli 50-vuotiailta miehiltä, mistä monien heidän ikäistensä miesten huono käytös nuoria naisia kohtaan johtuu. Vastauksia olenkin jo saanut, sekä asiallisia että asiattomia.
Aika hauskaa, kuvittelin että 50 palstalla voisin saada pääasiassa asiallisia vastauksia, kun täällä kuitenkin pääasiassa on yli 50-vuotiaita ihmisiä kirjoittelemassa - näin ainakin oletan. Silti suuri osa vastauksista on aivan yhtä typeriä kuin muillakin palstoilla. Minut on keretty jo haukkua vaikka millä nimillä, vaikka mielestäni aloitukseni oli aivan asiallinen ja totuudenmukainen, kerroin vain mitä olin kokenut. Eli nuo vanhempienkin (huom. vanhempien on eri asia kuin vanhojen) ihmisten epäasialliset kommentitkin tukevat "väitettä" ettei huono käytös katso ikää... Osaavat ne näköjään yli 50-vuotiaatkin käyttäytyä huonosti ja olla epäkohteliaita muita kohtaan, ihan samoin kuin esim. teinit.
Ja onko sinun mielestäsi tosiaan 24-vuotias teiniäiti? Mielenkiintoista. Muutama kymmenen vuotta takaperin oli aivan arkipäivää että 18-vuotiaana naiset saivat ensimmäisen lapsensa. Mutta että nykypäivänä 24-v. pidetään teiniäitinä? Huhhuh. Niin, olenhan kyllä saanut kuulla olevani jopa lapsi. Jos 24-vuotias on vapsi, niin yhtä hyvin VOISIN sanoa että 50-v. on vanha. Mutta en sano. Se ei edes ollut pointti koko asiassa, että pitäisin 50-vuotiaita vanhoina. Minusta vain oli jotenkin hauska otsikko tälle keskustelulle tuo "äksyt vanhat herrat".
Ja mulla ei muuten ikinä tulisi mieleenkään huudella tutuille tai tuntemattomille, ovatko he mielestäni vanhoja vai teinejä ja kakaroita. Kenenkään ikää ei voi tietää ulkonäön perusteella. Tiedän kyllä, että vanhemmat ihmiset eivät välttämättä erota 15-vuotiasta 25-vuotiaasta. Mutta ei ole kyllä kohteliasta tehdä omia päätelmiä ja niitten perusteella loukata toisia. En minäkään mene kenellekään vanhemman näköiselle ihmiselle sanomaan, että "sä oot varmaan joku 90-vuotias!" Se ei vaan ole mun mielestä oikein sopivaa käytöstä. - ka------
-nainen24- kirjoitti:
Missähän kohti olen kirjoittanut 50v ja vanhan samaan lauseeseen, kertoisitko? En kyllä muista kirjoittaneeni. Jos näin on tapahtunut, niin pahoitteluni. Tämä palstahan on 50-palsta ja kirjoitukseni koskee siis yli 50-vuotiaita, myös yli 60- ja 70-vuotiaita. Olisi pitänyt siis laittaa sama kirjoitus myös 60 ja 70 palstoille. En kuitenkaan näin tehnyt, koska ensinnäkään en kuvitellut että kirjoituksestani paisuisi näin iso "taistelu". Tarkoitukseni oli vain kysyä yli 50-vuotiailta miehiltä, mistä monien heidän ikäistensä miesten huono käytös nuoria naisia kohtaan johtuu. Vastauksia olenkin jo saanut, sekä asiallisia että asiattomia.
Aika hauskaa, kuvittelin että 50 palstalla voisin saada pääasiassa asiallisia vastauksia, kun täällä kuitenkin pääasiassa on yli 50-vuotiaita ihmisiä kirjoittelemassa - näin ainakin oletan. Silti suuri osa vastauksista on aivan yhtä typeriä kuin muillakin palstoilla. Minut on keretty jo haukkua vaikka millä nimillä, vaikka mielestäni aloitukseni oli aivan asiallinen ja totuudenmukainen, kerroin vain mitä olin kokenut. Eli nuo vanhempienkin (huom. vanhempien on eri asia kuin vanhojen) ihmisten epäasialliset kommentitkin tukevat "väitettä" ettei huono käytös katso ikää... Osaavat ne näköjään yli 50-vuotiaatkin käyttäytyä huonosti ja olla epäkohteliaita muita kohtaan, ihan samoin kuin esim. teinit.
Ja onko sinun mielestäsi tosiaan 24-vuotias teiniäiti? Mielenkiintoista. Muutama kymmenen vuotta takaperin oli aivan arkipäivää että 18-vuotiaana naiset saivat ensimmäisen lapsensa. Mutta että nykypäivänä 24-v. pidetään teiniäitinä? Huhhuh. Niin, olenhan kyllä saanut kuulla olevani jopa lapsi. Jos 24-vuotias on vapsi, niin yhtä hyvin VOISIN sanoa että 50-v. on vanha. Mutta en sano. Se ei edes ollut pointti koko asiassa, että pitäisin 50-vuotiaita vanhoina. Minusta vain oli jotenkin hauska otsikko tälle keskustelulle tuo "äksyt vanhat herrat".
Ja mulla ei muuten ikinä tulisi mieleenkään huudella tutuille tai tuntemattomille, ovatko he mielestäni vanhoja vai teinejä ja kakaroita. Kenenkään ikää ei voi tietää ulkonäön perusteella. Tiedän kyllä, että vanhemmat ihmiset eivät välttämättä erota 15-vuotiasta 25-vuotiaasta. Mutta ei ole kyllä kohteliasta tehdä omia päätelmiä ja niitten perusteella loukata toisia. En minäkään mene kenellekään vanhemman näköiselle ihmiselle sanomaan, että "sä oot varmaan joku 90-vuotias!" Se ei vaan ole mun mielestä oikein sopivaa käytöstä.se ole epäkohteliasta jos 25 vuotiasta naista pitää lapsellisena teininä. Se yleensä epäkohteliastakin on jos sanoo jollekkin että pitää häntä vanhempana kuin mitä hän onkaan.
Ei meistä aikuisista monikaan taida pitää siitä että vanhenee. Ainostaan lapsena ja ehkä vielä teininäkin haluaisi vanheta 20 vuotiaaksi asti.
Tietenkin vanheneminen on ihan houkuttelevakin asia mutta vain sillä ehdolla, että siihen liitetään menestystä uralla ja vaurastumista ja mahdollista valta-asimiin pääsemistä. Mutta vanhenemista sinänsä ei juuri kukaan toivo, ei sittenkään vaikka siihen liitetään vanhenemisen mukana aina pakostakin tuleva elämänkokemus. - +++
-nainen24- kirjoitti:
Ja mulla ei muuten ikinä tulisi mieleenkään huudella tutuille tai tuntemattomille, ovatko he mielestäni vanhoja vai teinejä ja kakaroita. Kenenkään ikää ei voi tietää ulkonäön perusteella. Tiedän kyllä, että vanhemmat ihmiset eivät välttämättä erota 15-vuotiasta 25-vuotiaasta. Mutta ei ole kyllä kohteliasta tehdä omia päätelmiä ja niitten perusteella loukata toisia. En minäkään mene kenellekään vanhemman näköiselle ihmiselle sanomaan, että "sä oot varmaan joku 90-vuotias!" Se ei vaan ole mun mielestä oikein sopivaa käytöstä.niin kerron että aloituksesi on Suomi24:n etusivulla ja tänne on vastannut moni muukin kuin 50 .
- hojaa.
Kyllä viiskymppiset ovat parikymppisten silmissä vanhoja, turha siitä itseensä ottaa. Tiedän että minuakin varmasti pidetään vanhana, vaikka olen vasta nelikymppinen, eikä se minua loukkaa yhtään. Miksi vanhat ihmiset eivät ole ylpeitä vanhuudestaan? Ei vanheneminen ole vain huono asia, en minä ainakaan mistään hinnasta suostuisi enää olemaan parikymppinen. Ennen vanhoja ihmisiä arvostettiin, mutta vaikea kai se on arvostaa kun eivät vanhatkaan arvosta itseään, leikkivät mielummin teinejä. Tai ainakin tekevät kaikkensa ollakseen nuoren näköisiä ja nuorekkaita, mitä siinä nuoruudessa muka niin ihanaa on, minun kokemukseni mukaan se oli piinallista aikaa.
- -nainen24-
ka------ kirjoitti:
se ole epäkohteliasta jos 25 vuotiasta naista pitää lapsellisena teininä. Se yleensä epäkohteliastakin on jos sanoo jollekkin että pitää häntä vanhempana kuin mitä hän onkaan.
Ei meistä aikuisista monikaan taida pitää siitä että vanhenee. Ainostaan lapsena ja ehkä vielä teininäkin haluaisi vanheta 20 vuotiaaksi asti.
Tietenkin vanheneminen on ihan houkuttelevakin asia mutta vain sillä ehdolla, että siihen liitetään menestystä uralla ja vaurastumista ja mahdollista valta-asimiin pääsemistä. Mutta vanhenemista sinänsä ei juuri kukaan toivo, ei sittenkään vaikka siihen liitetään vanhenemisen mukana aina pakostakin tuleva elämänkokemus.Kyllä on epäkohteliasta sanoa toiselle asioita, jotka loukkaa toista. Ei kukaan aikuinen nainen ota kohteliaisuutena, jos sanotaan että hän näyttää LAPSELTA.
- viivatiina
hojaa. kirjoitti:
Kyllä viiskymppiset ovat parikymppisten silmissä vanhoja, turha siitä itseensä ottaa. Tiedän että minuakin varmasti pidetään vanhana, vaikka olen vasta nelikymppinen, eikä se minua loukkaa yhtään. Miksi vanhat ihmiset eivät ole ylpeitä vanhuudestaan? Ei vanheneminen ole vain huono asia, en minä ainakaan mistään hinnasta suostuisi enää olemaan parikymppinen. Ennen vanhoja ihmisiä arvostettiin, mutta vaikea kai se on arvostaa kun eivät vanhatkaan arvosta itseään, leikkivät mielummin teinejä. Tai ainakin tekevät kaikkensa ollakseen nuoren näköisiä ja nuorekkaita, mitä siinä nuoruudessa muka niin ihanaa on, minun kokemukseni mukaan se oli piinallista aikaa.
millä tavalla vanhemmat ihmiset leikkivät teinejä minkäs sille voi ettei nyky viis kuuskymppiset vaan ole enää niin vanhan näköisiä kun ennen ja jos on aina ollu joku tietty tyyli niin täytyskö se muuttaa sillon kun tulee viiskymppiä pykälään mummu ja vaari tyyliksi vaikka naama sanoo toista kun ei nyky mummut ja vaarit mun ikäisen näkökulmasta ole hekään mitään kuus seitkyt luvun vanhusten näköisiä ja jos sää oot viettäny pinnallista nuoruutta niin ei kaikki oo sitä viettäny mutta kuitenkin varmaan meistä jokainen elää elämänsä parhainta aikaa ollaan sittan minkä ikäisiä vaan.
- -nainen24-
+++ kirjoitti:
niin kerron että aloituksesi on Suomi24:n etusivulla ja tänne on vastannut moni muukin kuin 50 .
Mutta ilkeimmät kommentit ovat juurikin 50 miehiltä... kuten myös mukavimmat kommentit, sehän kertoo siitä että heitä on moneen lähtöön. Jostain syystä vain vedän puoleeni näitä ilkeimpiä tuolla ihmisten ilmoilla liikkuessani... :(
- N_4o+
ka------ kirjoitti:
se ole epäkohteliasta jos 25 vuotiasta naista pitää lapsellisena teininä. Se yleensä epäkohteliastakin on jos sanoo jollekkin että pitää häntä vanhempana kuin mitä hän onkaan.
Tietenkin vanheneminen on ihan houkuttelevakin asia mutta vain sillä ehdolla, että siihen liitetään menestystä uralla ja vaurastumista ja mahdollista valta-asimiin pääsemistä. Mutta vanhenemista sinänsä ei juuri kukaan toivo, ei sittenkään vaikka siihen liitetään vanhenemisen mukana aina pakostakin tuleva elämänkokemus.Ei ikä tee oikeutta puhua tuntemattomalle ihmiselle mitä vaan. Oli kyseessä sitten nuori aikuinen, teini, tai edes lapsi. Eikös se nyt niin ole. Ei ne ap:n kuvaamat kommentit olleet mitään kovin ystävällisiä.
- Nää On Nähty
Kyllähän se o aina ollut niin, että ne vanhemmat miehet on mukavia, ja naiset vähemmän mukavia.
Ja näinhän se menee iässä kuin iässä. Miehet ovat reiluja, mukavia, naiset nipottavat ja juoruavat."Kyllähän se o aina ollut niin, että ne vanhemmat miehet on mukavia, ja naiset vähemmän mukavia.
Ja näinhän se menee iässä kuin iässä. Miehet ovat reiluja, mukavia, naiset nipottavat ja juoruavat. "
Jos olet mies, niin yrität pelata epätoivoisesti omaan pussiin. Nykypäivänä naiset pitävät jo yhtä ja ovat toisilleen lojaaleja, toisin kuin sovinistimiehet ja heidän maskottinsa haluavat uskoa. Jos olet niitä nelkytluvulla syntyneitä miehen edessä väistyviä vähemmän sivistyneitä "rotunaisia", niin et varmaankaan ymmärrä mitä tasapainoinen ja kanssasisarille lojaali naiseus tarkoittaa.- kerran on
miesten maailma, niin luulisi sitten että etenkin niissä maissa, joissa on vain miehiä päättämässä että siellä kohdeltaisiin ihmisiä "reilusti ja mukavasti", vaan miten siellä onkaan ihmisoikeuksien laita? Tuon reilun ja mukavan kun korvaat sanoilla ahne ja itsekäs, niin ollaan jo lähempänä totuutta.
- Pamilainen-85
Niil on kato pokkaa ol tympeitä, on kato ikää ja auktoriteettiä ja varsinki jos on parempi palkkases työs ties minä yritysjohtajana ni kyllä palvelualan ammattilaisia ym. pienituloisia naisia kyykytetään ja kohdellaan huonosti. Raivostuttavaa! Tiedän itse palvelualoista mm. ravintola-alan alan ammatilaisena tämän seikan..Itse olen 25 ja myös perin nuoren näköinen ja tämä aiheuttaa myäs väärinkäsityksiä monissa tilanteissa. Itselleni tämä on hämmentävää..
- kauhean kaunis? :D
Ettei vaan omassa asenteessasi olisi vikaa, kun tunnut painottavan tuota sanaa "kaunis"? Ehkä ne miehet näkee sun sisimpään, jossa et olekaan niin kuanis...? :D
- 51
Voiko turhempaa keskustelunaihetta olla?
Viisikymppisenä miehenä, maailmaa monelta suunnalta nähneenä, uskallan väittää, että töykeys, ilkeys ja kusipäisyys ovat universaalisia ilmiöitä, eivätkä nämä ominaisuudet ole sidottuja mihinkään ikäluokkaan, sosiaalisäätyyn, sukupuoleen tai etniseen taustaan. Jotkut ihmiset nyt vain ovat ikäviä. Kannattaa hakeutua niiden toisenlaisten seuraan. - -nainen24-
Harmiksesi täytyy sen verran vielä kehua itseäni, että olen ihan oikeasti tosi kiltti, oikeastaan liiankin kiltti ja kunnollinen. Siksi varmaan olenkin täydellinen kohde näille ilkimyksille. :(
- TarjaMarjaana2
NIIN TUTULTA!
Itsekin sain nuorempana juuri tuollaista käytöstä osakseni vanhemmilta miehiltä! Työskentelin parikymppisenä mallina, en kuitenkaan mikään tunnettu. Olin hyväkroppainen ja suht kaunis.
Ja kyllä niitä isäni ikäisiä miehiä ärsytti! Ne kun tajusivat uoren kauniin naisen nähdessään, että parhaat vuodet ovat jo takana, eikä mahdollisuuksia nuoriin ja kauniisiin naisiin enää ole!
Tsemppiä aloittajalle! Olet nuori ja kaunis nainen! Hymyile kauniisti ja naureskele niille papoille!
Itse sain ne hämmennyksiin kun käyttäydyin yli-ystävällisesti! :D- -nainen24-
Joo olen minäkin joskus testannut tuota, että heittäydyn yli-ystävälliseksi ja ylipirteäksi, saatan sanoa esim. "voi kiitos kohteliaisuudesta, kiva jos näytän nuoremmalta mitä oikeasti olen!" Se siinä onkin hauskaa, kun nuo miehet sitten ihmeissään kysyvät että "ai, sinä otit sen kohteliaisuutena?" Eli heillä siis oli tarkoitus loukata, eikä imarrella. Sitten niitä ärsyttää.
- yx vaan
hei kuule. 0len itse yli 50 v. ja varmaankin sinun pitäisi muuttaa suhtautumistasi ja sietokykyäsi. 0ttaen huom. et työskentelet vielä ravintola alalla missä saa kulla kaikkea ns. sontaa. 0n ylistävää ja rikastuttavaa kun sinusta sanotaan nuori. ole sellainen ja anna mennä noiden juttujen läpi. se on vähemmän herrasmiesmäistä käytöstä toisilta. jospa se on kateutta nuoruudesta. jonka me kaikki olemme eläneet ja itsekin tulet joskus vanhaksi. itse katsoisin elämän silmällä että että on nuorella naisella-tyttösellä, tyttömäisellä mukanaan nuori elämä, lapsi. ja niin maaailma varttuu. ne jotka ottavat asian puheasteelle saattavat olla keskustelukumppnain puutteessa. ja heitäkin on ymm. muutenhan eläisimme kuin elokuvan alkuaikaa ja olisimme mykkiä. sinä herätät vaan yksin x huomiota ja ole onnellinen siitä. sillä se ei ole kaikkieen etuoikeus.
- opa´a
...että monet ihmiset on tyhmiä ja turhamaisia. Luskelin näitä kommentteja täällä ja kyllä pitää sanoa että voi perse. Ite oon pikkasen vajaa viiskymppinen mies, ja voin tunnustaa ihan rehellisesti, että joskus kun katselee nuoria kauniita naisia, niin kirpasee kun ite on jo ´vanha´. Mut ei mun silti tarvitse vittuilla toiselle sen takia, että on nuori ja nätti.
Nykymaailma on kummallista, aina etsitään joka asiasta huomauttamista ja väännetään ja käännetään. Onko vaikeeta olla tyytyväinen, ja elää omaa elämäänsä ja antaa muiden olla.
Mukavaa syksyä toivottelen sulle ja lueskele näitä juttuja hymyssä suin:)- -nainen24-
No sinä olet fiksu mies. Myönnät että sinua harmittaa, mutta et silti ilkeile kenellekään. Mukavaa syksyn jatkoa sinullekin! :)
- +++
Mutta sitten kun mennään yli 70-vuotiaisiin miehiin, niin siellä harvemmin enää näitä äksyilijöitä on, koskapa ne on jo kuollu korkeaan verenpaineeseen ja sydäreihin.
- AnTi-iDiOt
Kun nyt on tätä ketjua lueskellut niin paistaa silmään että nämä " Ota vaan mukisematta se negatiivinen kommentointi ja haukkuminen vastaan, positiivista huomiota se meidän mielestä on, ole tyytyväinen että vanhemmat ihmiset haukkuvat sinua! "-kommentoijat ovat itse juurikin sitä vanhempaa ikäpolvea. Siis ei hyvää päivää, jos joku kääkkänä minua tulisi kaupungilla arvostelemaan ilman mitään syytä niin en tasan ottaisi sitä "positiivisena kommentointina". Kuka muka voi väittää tosissaan että mieluummin on haukuttavana kuin kulkisi rauhassa kaupungilla?
- vanha mies :D
Nuori nainen olen itsekin, mutta ei koskaan ole ollut ongelmia vanhempien ihmisten kanssa. Olisiko asenteesta kiinni...?
Onkohan aloittaja nyt varmasti oikeassa ammatissa? Nykyään näkee paljon nuoria, joiden ei tosiaan pitäisi olla palveluammatissa, kun ei palvelu kiinnosta pätkääkään. Palveluammatissa työtä tehdään asiakasta varten, vaikkakaan kaikkea käytöstä heidän puolelta ei tarvitse sulattaa.
Ja minä en ole kaunis, kuten aloittaja koko ajan itsestään sanoo, ehkäpä se on jonkinlainen siunaus sitten. :) Tavallinen talukka olen, mutta olenpa vaan hyvän miehen saanut ja ihmisten kanssa tulen toimeen. Että mikäköhän aloittajalla sitten mättää...? On helpompi muuttaa omia asenteita kuin muiden... :) - -nainen24-
vanha mies :D kirjoitti:
Nuori nainen olen itsekin, mutta ei koskaan ole ollut ongelmia vanhempien ihmisten kanssa. Olisiko asenteesta kiinni...?
Onkohan aloittaja nyt varmasti oikeassa ammatissa? Nykyään näkee paljon nuoria, joiden ei tosiaan pitäisi olla palveluammatissa, kun ei palvelu kiinnosta pätkääkään. Palveluammatissa työtä tehdään asiakasta varten, vaikkakaan kaikkea käytöstä heidän puolelta ei tarvitse sulattaa.
Ja minä en ole kaunis, kuten aloittaja koko ajan itsestään sanoo, ehkäpä se on jonkinlainen siunaus sitten. :) Tavallinen talukka olen, mutta olenpa vaan hyvän miehen saanut ja ihmisten kanssa tulen toimeen. Että mikäköhän aloittajalla sitten mättää...? On helpompi muuttaa omia asenteita kuin muiden... :)Ei ole vika asenteessani, koska nämä miehet ovat aina tulleet ensin minun luokseni. En ole voinut tehdä mitään "väärin". Jos tätä on vaikea ymmärtää, niin kerronpa esimerkin. Olen tiskin takana esim. laittamassa astioita koneeseen. Vanhempi herra tulee kassalle tilaamaan. Käännyn hänen puoleensa ja tervehdin ystävällisesti ja hymyillen, "mitä saisi olla?" Sitten tämä mies katsoo minua nenänvarttaan pitkin ja tuhahtaa "sinä et kyllä saisi olla täällä edes töissä, kun niin pikku kakara olet!" Tähän vastaan naurahtaen esim.että kyllä minä ihan täysi-ikäinen olen, tai jotain vastaavaa. Sitten asiakas mahdollisesti tekee tilauksen. Myöhemmin hän sanoo esimiehelleni, että "kannattaa tarkastaa henkkarit tuolla pikku tytöltä!"
Että kyllä minä viihdyn asiakaspalvelutyössä, mutta ikävä puoli siinä on tosiaan nuo kärttyisät asiakkaat. Samaa sanovat aivan varmasti muutki asiakaspalvelutyössä työskentelevät. Onneksi on myös todella mukavia asiakkaita, jotka pelastavat päivän. Työssäni tottakai täytyy sietää tiettyyn rajaan asti tuollaisia ilkimyksiä. Mutta ikävintä on se, kun ei vapaa-ajallakaan saa olla rauhassa ja lapsenikin joutuu kuulemaan ikäviä asioita äidistään, ihan tuntemattomilta. :( - -nainen24-
Että vapaa-ajallakin pitäisi muka hyväksyä kaikki ilkeilyt, vaikka ei ole tehnyt mitään pahaa kellekään. :( Ihan tavallinen, kaikin puolin kiltti ja kunnollinen pienen lapsen äiti olen. Mutta jotain moitittavaa nuoremmista ihmisistä on näköjään aina pakko keksiä. Onneksi tosiaan välillä tulee mukaviakin kommentteja, pääasiassa herttaisilta vanhemmilta rouvilta. Ne kyllä lämmittävät mieltä. :)
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
Ei ole vika asenteessani, koska nämä miehet ovat aina tulleet ensin minun luokseni. En ole voinut tehdä mitään "väärin". Jos tätä on vaikea ymmärtää, niin kerronpa esimerkin. Olen tiskin takana esim. laittamassa astioita koneeseen. Vanhempi herra tulee kassalle tilaamaan. Käännyn hänen puoleensa ja tervehdin ystävällisesti ja hymyillen, "mitä saisi olla?" Sitten tämä mies katsoo minua nenänvarttaan pitkin ja tuhahtaa "sinä et kyllä saisi olla täällä edes töissä, kun niin pikku kakara olet!" Tähän vastaan naurahtaen esim.että kyllä minä ihan täysi-ikäinen olen, tai jotain vastaavaa. Sitten asiakas mahdollisesti tekee tilauksen. Myöhemmin hän sanoo esimiehelleni, että "kannattaa tarkastaa henkkarit tuolla pikku tytöltä!"
Että kyllä minä viihdyn asiakaspalvelutyössä, mutta ikävä puoli siinä on tosiaan nuo kärttyisät asiakkaat. Samaa sanovat aivan varmasti muutki asiakaspalvelutyössä työskentelevät. Onneksi on myös todella mukavia asiakkaita, jotka pelastavat päivän. Työssäni tottakai täytyy sietää tiettyyn rajaan asti tuollaisia ilkimyksiä. Mutta ikävintä on se, kun ei vapaa-ajallakaan saa olla rauhassa ja lapsenikin joutuu kuulemaan ikäviä asioita äidistään, ihan tuntemattomilta. :(vanhempana opit ymmärtämään ihmisten kieroutunutta huumoria ei ne välttämättä pahaa tarkoita olevat vain olevinaan vitsikkäitä kokemusta on ei kannata ottaa niin kauheen tosissaan eikä sun lapses välttämättä enää huomenna muista niitä ns ilkeilyjä vähällä oot päässy jos ainoot ilkeilyt kohdistuu sun nuoreen ulkonäköön edelleen mun mielestä se ei oo ollenkaan paha =))))
- Sielun fiksaaja
Itsensä kehuminen, korostaminen on osa persoonallisuushäiriön oireita. Tuon ryhmän ihminen näkee, hyväksyy vain itsensä ja muutaman ihmisen ympärillään. Olet ammatissa, johon et sovi, mitenkään. Pappoja mitenkään puolustamatta!! Luin 95% papoista tuollaisia, mainitsemisiasi huomauttajia, tuskin, koska päiväsi loppuisi kesken, etkä kerkiäisi työhösi lainkaan. Ja ihmettelen, ventovieraat tulevat sinulle huomauttamaan?? Ehkä et kerro täyttä totuutta asiasta, miksi juuri sinulle ventovieraat papat tulevat huomauttmaan, koska tiedän varmasti, on muitakin hyvän näköisiä nuoria kuin sinä. terveisin asiantuntija ammatiltaan.
- -nainen24-
En ole sanonut, että mielestäni 95% yli 50-vuotiaista miehistä olisi yhtä ilkeitä. Sanoin etten tiedä onko, miten sellaista voi tietää? Ei mitenkään. Ja kyllä itseään saa kehua, ilman että se tarkoittaisi persoonallisuushäiriötä. Tapanani ei ole kuitenkaan lastenvaunuja työntäessä mitenkään "keimailla" tai kehua näille ilkeilijoille omaa ulkonäköäni, mikäli näin asian ymmärsit. Ihan kaikessa rauhassa työnsin lastani vaunuissa, kunnes vastaan tuleva pappa suurin piirtein hyökkäsi kimppuuni. ENKÄ ilkeillyt hänelle takaisin, koska en ole ilkeä ihminen, enkä halua alentua samalle tasolle. Varmaan on kuitenkin ihan hyväksyttävää, jos tuntematon ihminen tulee huutelemaan minulle ilkeyksiä lapseni kuullen, saan esim. sanoa lapselleni että "olipas siinä epäkohtelias setä, älä vain ota hänestä mallia" tai jotain vastaavaa. Ja niin kuin aikaisemmin jo mainitsin, tiedän monia muitakin nuoria naisia, joille vanhemmat miehet ilkeilevät - en ole todellakaan ainoa. Tästä keskustelustakin löytyy saman kokeneita naisia, jos viitsit lukea aikaisempia kommentteja.
Ja millähän perusteella sinä voit sanoa minulle, etten sovi ammattiin jossa työskentelen? En myöskään töissä ollessani hauku asiakkaita takaisin, vaan koitan pysyä mahdollisimman asiallisena viimeiseen asti niin kuin asiakaspalvelutyössä täytyykin. Mutta kyllä on rajansa asiakkaitten käyttäytymiselläkin, sopimattomia huutelevat asiakkaat kun nakataan pihalle, ihan joka paikassa. Huutelivat he sitten muille asiakkaille tai henkilökunnalle. En nyt tarkoita, että jos asiakas sanoo mua 14-vuotiaaksi, hänet nakataan pihalle. Mutta mikäli haukkumaan ruvetaan ala-arvoisilla nimillä, varsinkin ilman mitään syytä niin ei esimiehenikään kauaa sellaista katsele. - melkein papparainen
Asiakaspalvelussa asiakkaista löytyy aina "vaikeita" asiakkaita. Yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Tyytyväisellä asiakkaalla ei ole tarvetta huomautella......
- selvinpäinnäkijä
Sinulla on kaikesta päätellen kynsisieni ja huonot ruokailutottumukset. Olet todennäköisesti rumahko ja luulet muiden halveksumisen korjaavan tilanteen.
- päinvastoin
sanoisin. Olen itse 50 "hyvin säilynyt" herrasmies enkä koskaan loukkaa nuoria naisia heitä tavatessani. Oikeastaan päinvastoin sillä muistan aina mainita huomaamistani positiivisista asioista jotka koskevat naisten käyttäytymistä ja ulkonäköä. Ja huomaan että lähes kaikki ovat mielissään siitä. Tutussa kesäkahvilassa poiketessani saan lähes poikkeuksetta sydämellisen hymyn jo jonossa odottaessani. Jos ei ole ruuhkaa, kyselen kuulumiset ynnä muut ja jotkut tytöistä tulevat vapaa-ajallaan jopa samaan pöytään istumaan nuorten kollien katsellessa kateellisena.
Olen kyllä huomannut monesta ikäisestäni mainitsemasi keski-iän kriisin merkkejä. Se johtunee huonojen geenien lisäksi elintavoista, turhautumisesta omaan saamattomuuteen ja heikkoon elintasoon. Ja jos suksi ei muutenkaan luista niin ymmärtäähän sen. Ei silti kannattaisi purkaa omaa pahaa oloaan täysin viattomiin ihmisiin. - HeluunaJ
Olen itse kolmikymppinen, palvelualalla töissä oleva nainen ja huomannut saman; vanhemmat miehet ovat katkeria ja happamia ja purkavat huonoa tuultaan muihin. Ovat monet naisetkin, mutta yleensä heidän hyökkäyksensä eivät ole niin avoimia, napisevat enemmän itsekseen. Ja moni vanhempi nainen kuitenkin nauttii elämästään , on paljon harrastuksia ja menoja vaikkei kumppania olisikaan. Nämä kärttyisät ukot tosiaan yrittävät loukata muita, etenkin palvelualalla olevia, varmaan vaan yksinäisyyttään ja purkaakseen pahaa oloa. Parikymppiset naiset ovat yleensä aika kilttejä, eli hyvä kohderyhmä, ei tule pahasti ainakaan takaisin...Olen huomannut että itse alan olla siinä iässä että minulle ei niin helposti enää sanota. Tai ehkä se on luonnekysymys; aika nopeasti sanon takaisin ja töissäkin minua on turha yrittää kohdella huonosti vaikka asiakaspalvelija olenkin. Ei kaikkea tarvitse tosiaan kestää, kohteliaasti mutta jämäkästi voi aina sanoa takaisin. En saa palkkaa siitä että ottaisin vastaan henk.koht. loukkauksia. Ehkä asenteeni näkyy olemuksesta; harvoin on tytötelty ja muukin vähättely on yleensä loppunut lyhyeen. Eli lopettakaa nuoret naiset se ylikiltteys ja ylkohteliaisuus jos ette halua olla koko maailman sylkykuppeja.
- viivatiina
kun voit niin napakasti sanoo takaisin ei varmaan ravintola eikä kaupan ala niissä hyvin pian asiakkaat kaikkoo jos rupee kettuileen takaisin.
- Zummmppa
Kyllä minä sanoisin että monet sekä 50 miehet että naiset käyttäytyvät todella huonosti. Tämän olen huomannut 8 vuoden asiakaspalvelutyössä ja muuallakin. Olen 36-vuotias nainen. Asiakaspalvelutyössä olen kohdannut mm. seuraavaa: ukki näyttää minulle keskisormea, eräs mummo paiskaa kärryn erään naisen selkään ja haukkuu tämän tummaihoista lasta. Näitä esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka. Usein minulle puhutaan alentuvasti, että kyllä sä vielä opit tai oletko ensimmäistä päivää töissä tai pyydetään esimies paikalle jos noudatan annettuja määräyksiä, esimerkiksi kysyn henkilöllisyystodistusta jos maksukorttia ei ole allekirjoitettu. Olen kokenut myyjä ja saanut hyvät opit, maksukorttilainkin tunnen. Jos henkkaria ei kysytä niin silloin on epäpätevä myyjä kyseessä.
Myös minä näytän nuorelta vanhempien ihmisten silmissä. Itse käyttäydyn asiallisesti muita kohtaan, eikä minussa ole vikaa jos joku itseään suurena mahtavana pitävä tulee kyykyttämään minua. Jotkut vaan nauttii siitä että saa kyykyttää. Tätä sanotaan myös itsekkyydeksi. Usein tällaiset nöyryyttäjät ottavat kohteekseen myös “kiltin tytön”, sillä tietävät että uhri pahoittaa varmasti mielensä eikä osaa sanoa takaisin. Tähän asiaan on turha tulla urputtamaan mitään metsään huudosta. Palveluammatin toimenkuvaan ei mielestäni kuulu ilkeilyjen, huorittelujen, tytöttelyjen tms. kuuntelu. Ei muissakaan ammateissa sellaista tarvitse kuunnella. Sellaiset ihmiset jotka tulevat sanomaan että jos pahoittaa mielensä asiakkaan huonosta käytöksestä niin silloin on epäpätevä työhönsä niin ei tiedä aspantyöstä mitään. Ja niille jotka sanoo että asiakas maksaa sun palkan ja siksi sun pitää PALVELLA nöyränä kuin mato, voin sanoa vaan että mulle ei makseta vittumaisen asiakkaan lisää.
Jotkut pitävät alempiarvoisenaan kun on asiakaspalvelutyössä. Ajatellaan usein että ei ole koulutusta. Joskuspa koulutusta on, itsellänikin mm. akateeminen koulutus, aspana extraan välillä. Eräskin nainen kerran sanoi lapselleen että muista sinä opiskella koulussa hyvin niin ei tarvitse joutua kaupan kassaksi. Nauratti vaan, sillä kaikki sen liikkeen kassat olivat yliopisto-opiskelijoita.
Monet 50 -miehet pitävät oikeutenaan myös lähennellä ja puhua rasvaisia nuorille aspoille. Tää on inhottavaa.
Liikenteessä myös nämä maantiekuninkaat ja -kuningattaret huomaa. Ajavat niin kuin muita ei olisi, ohittelevat hengenvaarallisesti vain jotta pääsevät 2 sekuntia aikaisemmin punaisiin valoihin. Minä minä ja minun oma perse on TÄRKEINTÄ!
Nuoret miehet sen sijaan on tosi, tosi kohteliaita, ja nuoret yleensäkin!
Vanhojen ihmisten käytökseen voi olla myös elimellisiä syitä. Kun mantelitumake vanhuuttaan heikentyy, voi käyttäytymiseen tulla muutoksia. Samoin kilpirauhasen toimintaan liittyy heikkohermoisuutta.
Kiitos kaikille jotka käyttäydytte kohteliaasti, teitä löytyy myös viisikymppisistä. Nämä kirjoittelut eivät varmastikaan koske teitä. - opin ihmistuntemusta
Zummmppa kirjoitti:
Kyllä minä sanoisin että monet sekä 50 miehet että naiset käyttäytyvät todella huonosti. Tämän olen huomannut 8 vuoden asiakaspalvelutyössä ja muuallakin. Olen 36-vuotias nainen. Asiakaspalvelutyössä olen kohdannut mm. seuraavaa: ukki näyttää minulle keskisormea, eräs mummo paiskaa kärryn erään naisen selkään ja haukkuu tämän tummaihoista lasta. Näitä esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka. Usein minulle puhutaan alentuvasti, että kyllä sä vielä opit tai oletko ensimmäistä päivää töissä tai pyydetään esimies paikalle jos noudatan annettuja määräyksiä, esimerkiksi kysyn henkilöllisyystodistusta jos maksukorttia ei ole allekirjoitettu. Olen kokenut myyjä ja saanut hyvät opit, maksukorttilainkin tunnen. Jos henkkaria ei kysytä niin silloin on epäpätevä myyjä kyseessä.
Myös minä näytän nuorelta vanhempien ihmisten silmissä. Itse käyttäydyn asiallisesti muita kohtaan, eikä minussa ole vikaa jos joku itseään suurena mahtavana pitävä tulee kyykyttämään minua. Jotkut vaan nauttii siitä että saa kyykyttää. Tätä sanotaan myös itsekkyydeksi. Usein tällaiset nöyryyttäjät ottavat kohteekseen myös “kiltin tytön”, sillä tietävät että uhri pahoittaa varmasti mielensä eikä osaa sanoa takaisin. Tähän asiaan on turha tulla urputtamaan mitään metsään huudosta. Palveluammatin toimenkuvaan ei mielestäni kuulu ilkeilyjen, huorittelujen, tytöttelyjen tms. kuuntelu. Ei muissakaan ammateissa sellaista tarvitse kuunnella. Sellaiset ihmiset jotka tulevat sanomaan että jos pahoittaa mielensä asiakkaan huonosta käytöksestä niin silloin on epäpätevä työhönsä niin ei tiedä aspantyöstä mitään. Ja niille jotka sanoo että asiakas maksaa sun palkan ja siksi sun pitää PALVELLA nöyränä kuin mato, voin sanoa vaan että mulle ei makseta vittumaisen asiakkaan lisää.
Jotkut pitävät alempiarvoisenaan kun on asiakaspalvelutyössä. Ajatellaan usein että ei ole koulutusta. Joskuspa koulutusta on, itsellänikin mm. akateeminen koulutus, aspana extraan välillä. Eräskin nainen kerran sanoi lapselleen että muista sinä opiskella koulussa hyvin niin ei tarvitse joutua kaupan kassaksi. Nauratti vaan, sillä kaikki sen liikkeen kassat olivat yliopisto-opiskelijoita.
Monet 50 -miehet pitävät oikeutenaan myös lähennellä ja puhua rasvaisia nuorille aspoille. Tää on inhottavaa.
Liikenteessä myös nämä maantiekuninkaat ja -kuningattaret huomaa. Ajavat niin kuin muita ei olisi, ohittelevat hengenvaarallisesti vain jotta pääsevät 2 sekuntia aikaisemmin punaisiin valoihin. Minä minä ja minun oma perse on TÄRKEINTÄ!
Vanhojen ihmisten käytökseen voi olla myös elimellisiä syitä. Kun mantelitumake vanhuuttaan heikentyy, voi käyttäytymiseen tulla muutoksia. Samoin kilpirauhasen toimintaan liittyy heikkohermoisuutta.
Kiitos kaikille jotka käyttäydytte kohteliaasti, teitä löytyy myös viisikymppisistä. Nämä kirjoittelut eivät varmastikaan koske teitä.Havaitsin samaa, kun olin 32 vuotiaana kiinteistövälittäjänä. Minutkin yritettiin stereotypioida toimenkuvani perusteella rahankiilto silmissä olevaksi myyntitykiksi, vaikka tein hommaa silloisen laman aikana pelkästään sen vuoksi, että en löytänyt varsinaisessa ammatissani töitä.
Röyhkeimmät asiakkaat löytyivät kuusissa kymmenissä olevista naisista ja öykkärimäisimmät ikääntyvistä miehistä. Myös hauskimmat ja ystävällisimmät löytyivät samasta ryhmästä. Eräs eläkkeelle just siirtynyt rouva, jonka asunnon otin myyntiin, soitti toisinaan minut luokseen kahville ja toinen kuusissakymmenissä oleva rouva, jolle yritin löytää sopivaa asuntoa osti minulle joulukukan. Eräs iäkäs herrasmies tuli esittelylle viereisestä huoneistosta keskustelemaan kirjallisudesta. Onneksi oli viimeinen esittelykohde. - viivatiina
Zummmppa kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka käyttäydytte kohteliaasti, teitä löytyy myös viisikymppisistä. Nämä kirjoittelut eivät varmastikaan koske teitä.huorittelijaa voi ottaa vaikka niskasta kiinni ja nakata ulos samantien ei oo sattunu kyllä mun kohdalle koskaan tytöttelystä tuli mieleen kun yks asiakas keväällä kysyi multa mites se likan talvi on menny kuulosti ihan kivalta jos asiakaat rupee lähenteleen se on esimiehen asia selvittää tämmöiset jutut ne ei missään tapauksessa kuulu asiaan ja jos se henkkareitten näyttäminen on vaikeeta voihan aina pyyttää asiakkaan itse laittamaan loppuosan kyllä ne siitä rauhoittuu meillä näyttää keskaria pikkupojat haistattaa myös veet vähän vanhemmat ylenkatsoo niin ettei niille viitti paljoo muuta sanoo kun kiitos hei ai ne isojen markettien kassat palveleekin nöyrinä kuin madot mää oon aina ihmetelly miten ne on niin kyllästyneen näköisiä mut ne onkin kai niitä nöyriä ja ne oikeen aina säikähtää kun sanoo nille kiitos hei kun on pakannu kamansa ja lähtee kaikkihan me omasta mielestämme käyttäydytään kohteliaasti =))))))
- -nainen24-
Zummmppa kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka käyttäydytte kohteliaasti, teitä löytyy myös viisikymppisistä. Nämä kirjoittelut eivät varmastikaan koske teitä.Sä osasit pukea sanoiksi juuri sen, minkä minäkin olen työssäni vuosien aikana huomannut. Jostain syystä tosiaan monet ihmiset kuvitelevat, että asiakaspalvelutyössä olevia voi kohdella miten sattuu. Ei minullekaan makseta inhottavien asiakkaitten lisää, vaan kaikista inhottavimmat asiakkaat lentävät yleensä pihalle ihan esimieheni aloitteesta. Tasokkaat ravintolat eivät todellakaan kaipaa asiakkaikseen juntteja, jotka eivät osaa käyttäytyä - sellaiset nimittäin karkottavat hyvät asiakkaat.
Voisin vielä tähän väliin muistuttaa, että palveluammatteja on laidasta laitaan. Esim. pankkivirkailijoita, vakuutusneuvojia, toimistotyöntekijöitä, jne... Kyllä mä luulen että pankissakin melko nopeasti tulee vartija paikalle jos joku alkaa käyttäytyä aggressiivisesti ja haukkuu pankkivirkailijaa esim. eräällä erittäin ala-arvoisella H:lla alkavalla haukkumanimellä.
Olen muuten huomannut saman kuin sinäkin, että suurin kohteliaista asiakkaista ovat nuoria miehiä. En ainakaan muista että ikinä olisi kukaan alle 30-vuotias mies huudellut minulle ilkeyksiä. Ja harvemmin vähän päälle 40-vuotiaatkaan... Mutta yli 50 mentäessä muuttuu ääni kellossa. Mistähän lie johtuu. Olisikohan yksi syy tosiaan se, että iästä riippumatta sitä kunnioittaa ikäisiään sekä vanhempia, mutta ei huomattavasti nuorempia ihmisiä. Itse kyllä kunnioitan ihan kaikenikäisiä ihmisiä, niin pitkään kun he vain käyttäytyvät asiallisesti- Vaikea on kunnioittaa sellaista ihmistä, joka heti kohdatessa alkaa nimitellä. - -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
huorittelijaa voi ottaa vaikka niskasta kiinni ja nakata ulos samantien ei oo sattunu kyllä mun kohdalle koskaan tytöttelystä tuli mieleen kun yks asiakas keväällä kysyi multa mites se likan talvi on menny kuulosti ihan kivalta jos asiakaat rupee lähenteleen se on esimiehen asia selvittää tämmöiset jutut ne ei missään tapauksessa kuulu asiaan ja jos se henkkareitten näyttäminen on vaikeeta voihan aina pyyttää asiakkaan itse laittamaan loppuosan kyllä ne siitä rauhoittuu meillä näyttää keskaria pikkupojat haistattaa myös veet vähän vanhemmat ylenkatsoo niin ettei niille viitti paljoo muuta sanoo kun kiitos hei ai ne isojen markettien kassat palveleekin nöyrinä kuin madot mää oon aina ihmetelly miten ne on niin kyllästyneen näköisiä mut ne onkin kai niitä nöyriä ja ne oikeen aina säikähtää kun sanoo nille kiitos hei kun on pakannu kamansa ja lähtee kaikkihan me omasta mielestämme käyttäydytään kohteliaasti =))))))
kyllä ollenkaan asiantuntevaa antaa asiakkaan itse kirjoittaa henkilötunnuksen loppuosan. Jos tilanne vaatii että asiakkaan henkkarit täytyy tarkistaa, ne TARKISTETAAN ja kirjoitetaan itse se henkilotunnuksen loppuosa kuittiin tai mikä tosite nyt sattuukin olemaan kyseessä.
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
kyllä ollenkaan asiantuntevaa antaa asiakkaan itse kirjoittaa henkilötunnuksen loppuosan. Jos tilanne vaatii että asiakkaan henkkarit täytyy tarkistaa, ne TARKISTETAAN ja kirjoitetaan itse se henkilotunnuksen loppuosa kuittiin tai mikä tosite nyt sattuukin olemaan kyseessä.
tuota asiaa pankista kun ei viitti kerta toisensa jälkeen tutulta asiakkaalta kaivattaa henkkareita asiakas voi kirjoitta tällaisessa tapauksessa itse ja jos hän kirjoittaa väärän niin se on petos hänen osaltaan.
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
Sä osasit pukea sanoiksi juuri sen, minkä minäkin olen työssäni vuosien aikana huomannut. Jostain syystä tosiaan monet ihmiset kuvitelevat, että asiakaspalvelutyössä olevia voi kohdella miten sattuu. Ei minullekaan makseta inhottavien asiakkaitten lisää, vaan kaikista inhottavimmat asiakkaat lentävät yleensä pihalle ihan esimieheni aloitteesta. Tasokkaat ravintolat eivät todellakaan kaipaa asiakkaikseen juntteja, jotka eivät osaa käyttäytyä - sellaiset nimittäin karkottavat hyvät asiakkaat.
Voisin vielä tähän väliin muistuttaa, että palveluammatteja on laidasta laitaan. Esim. pankkivirkailijoita, vakuutusneuvojia, toimistotyöntekijöitä, jne... Kyllä mä luulen että pankissakin melko nopeasti tulee vartija paikalle jos joku alkaa käyttäytyä aggressiivisesti ja haukkuu pankkivirkailijaa esim. eräällä erittäin ala-arvoisella H:lla alkavalla haukkumanimellä.
Olen muuten huomannut saman kuin sinäkin, että suurin kohteliaista asiakkaista ovat nuoria miehiä. En ainakaan muista että ikinä olisi kukaan alle 30-vuotias mies huudellut minulle ilkeyksiä. Ja harvemmin vähän päälle 40-vuotiaatkaan... Mutta yli 50 mentäessä muuttuu ääni kellossa. Mistähän lie johtuu. Olisikohan yksi syy tosiaan se, että iästä riippumatta sitä kunnioittaa ikäisiään sekä vanhempia, mutta ei huomattavasti nuorempia ihmisiä. Itse kyllä kunnioitan ihan kaikenikäisiä ihmisiä, niin pitkään kun he vain käyttäytyvät asiallisesti- Vaikea on kunnioittaa sellaista ihmistä, joka heti kohdatessa alkaa nimitellä.juttu ettei ravintolat eikä kaupat voi valita asiakkaitaan kaikki juntitkin on otettava vastaan mää en oo koskaan kokenu työssäni että mun tarttis saada hankalan asiakkaan lisää jokainen asiakas on mulle yhtä arvokas haukkuu se sit tai ei toisena päivänä on toinen ääni kellossa ja jos joku asiakas joskus oikeen räjähtää niin täytyy sanoo ettei tämmöinen tapaus oo enää koskaan toista kertaa räjähtäny.
- -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
juttu ettei ravintolat eikä kaupat voi valita asiakkaitaan kaikki juntitkin on otettava vastaan mää en oo koskaan kokenu työssäni että mun tarttis saada hankalan asiakkaan lisää jokainen asiakas on mulle yhtä arvokas haukkuu se sit tai ei toisena päivänä on toinen ääni kellossa ja jos joku asiakas joskus oikeen räjähtää niin täytyy sanoo ettei tämmöinen tapaus oo enää koskaan toista kertaa räjähtäny.
muuten valita, ainaki tasokkaimmat paikat, en tiedä millaisessa läävässä sinä työskentelet. ;)
- viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
muuten valita, ainaki tasokkaimmat paikat, en tiedä millaisessa läävässä sinä työskentelet. ;)
voiko hakea lähestymiskieltoa työpaikalle niin ei voi kaupat ei voi hakea tuskin ravintolatkaan no joo onhan tietysti joitain pukeutumisvaatimuksia joillain ravintoloilla oisko nää nyt sit näitä sun tasokkaampia paikkojas mutta kauppaan voi tulla vaikka alasti näin on käyny pojat sai kyllä kyytiä jo tuulikaapissa kun satuin huomaamaan.
- -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
voiko hakea lähestymiskieltoa työpaikalle niin ei voi kaupat ei voi hakea tuskin ravintolatkaan no joo onhan tietysti joitain pukeutumisvaatimuksia joillain ravintoloilla oisko nää nyt sit näitä sun tasokkaampia paikkojas mutta kauppaan voi tulla vaikka alasti näin on käyny pojat sai kyllä kyytiä jo tuulikaapissa kun satuin huomaamaan.
opettele käyttämään edes pilkkuja ja pisteitä, on aika sekavaa tekstiä meinaan kun pitää oikein miettiä mistä lause alkaa ja missä loppuu. No joka tapauksessa, jos kauppaan saa mennä alasti, miksi ajoit pojat tuulikaapista pois? Aika ristiriitaista. Tosi asiassa, ei todellakaan yleisillä paikoilla saa kuljeksia alasti, se on nimittäin siveellisyysrikos. Jos joku oikeasti tulee kauppaan tai ravintolaan alasti, on todellakin syytä soittaa poliisit paikalle.
Ja toiseksi, en missään vaiheessa maininnut lähestymiskieltoa, se on asia erikseen. Tietääkseni kuitenkin työpaikalle voi hakea lähestymiskieltoa, eikös näin ollut siinä Sellon tapauksessakin että miehellä oli lähestymiskielto entisen vaimonsa työpaikalle? No, se nyt ei liity millää tavalla aiheeseen.
Pukeutumisvaatimuksia on monissakin hienoissa ravintoloissa, mutta kyllä törkeyksien huutelijat heitetään ihan joka paikasta ulos. Aika outoa jos näin ei tehdä. Porttikiellot ovat sitten aika yleisiä ravintola-alalla, mikäli joku henkilö toistuvasti käyttäytyy erittäin törkeästi. - Asikas on asiakas
-nainen24- kirjoitti:
Sä osasit pukea sanoiksi juuri sen, minkä minäkin olen työssäni vuosien aikana huomannut. Jostain syystä tosiaan monet ihmiset kuvitelevat, että asiakaspalvelutyössä olevia voi kohdella miten sattuu. Ei minullekaan makseta inhottavien asiakkaitten lisää, vaan kaikista inhottavimmat asiakkaat lentävät yleensä pihalle ihan esimieheni aloitteesta. Tasokkaat ravintolat eivät todellakaan kaipaa asiakkaikseen juntteja, jotka eivät osaa käyttäytyä - sellaiset nimittäin karkottavat hyvät asiakkaat.
Olen muuten huomannut saman kuin sinäkin, että suurin kohteliaista asiakkaista ovat nuoria miehiä. En ainakaan muista että ikinä olisi kukaan alle 30-vuotias mies huudellut minulle ilkeyksiä. Ja harvemmin vähän päälle 40-vuotiaatkaan... Mutta yli 50 mentäessä muuttuu ääni kellossa. Mistähän lie johtuu. Olisikohan yksi syy tosiaan se, että iästä riippumatta sitä kunnioittaa ikäisiään sekä vanhempia, mutta ei huomattavasti nuorempia ihmisiä. Itse kyllä kunnioitan ihan kaikenikäisiä ihmisiä, niin pitkään kun he vain käyttäytyvät asiallisesti- Vaikea on kunnioittaa sellaista ihmistä, joka heti kohdatessa alkaa nimitellä.sinulla on nyt pahasti hukassa asiakas palvelun laatu.
Esim pankissa olen ollut pitkään ja yksi parikymppinen neitokainen sanoi minulle et täällä tehän töitä e-pillerin vaikutuksen huumassa kun ei saanut asuntolainaa.
Kyllä tytyttöset hyvät ajatelkaa ei te mitään mailman napoja ole ja huvittavinta täällä on kun monen tyttösen pitää itse kehua itseään kauniiksi, eikö se jo tuo mieleen et omakehu haisee.
Itse olen johtavassa asemassa pankissa ja jos joku tyttönen tulee kertoon huonosti käyttäytyvästä asiakkaasta sanon heti et me ammattilaiset osaamme hoitaa tämänkin asian kotiin.
Tosin on huomattu et nää palvelu alan tyttöset haluu olla enemmin asiakkaita kun asiakkaat yhteensä. - viivatiina
-nainen24- kirjoitti:
opettele käyttämään edes pilkkuja ja pisteitä, on aika sekavaa tekstiä meinaan kun pitää oikein miettiä mistä lause alkaa ja missä loppuu. No joka tapauksessa, jos kauppaan saa mennä alasti, miksi ajoit pojat tuulikaapista pois? Aika ristiriitaista. Tosi asiassa, ei todellakaan yleisillä paikoilla saa kuljeksia alasti, se on nimittäin siveellisyysrikos. Jos joku oikeasti tulee kauppaan tai ravintolaan alasti, on todellakin syytä soittaa poliisit paikalle.
Ja toiseksi, en missään vaiheessa maininnut lähestymiskieltoa, se on asia erikseen. Tietääkseni kuitenkin työpaikalle voi hakea lähestymiskieltoa, eikös näin ollut siinä Sellon tapauksessakin että miehellä oli lähestymiskielto entisen vaimonsa työpaikalle? No, se nyt ei liity millää tavalla aiheeseen.
Pukeutumisvaatimuksia on monissakin hienoissa ravintoloissa, mutta kyllä törkeyksien huutelijat heitetään ihan joka paikasta ulos. Aika outoa jos näin ei tehdä. Porttikiellot ovat sitten aika yleisiä ravintola-alalla, mikäli joku henkilö toistuvasti käyttäytyy erittäin törkeästi.tolle teemunalle kirjoitit niin mulla tuli mieleen yksi tuttu kirjoittaja joka useinkin kirjoittelee tällä palstalla aina vaan vahvistuu kun sun tyylis muuttuu koko ajan hyökkäävämmäks olen koko ajan kirjoittanut omia ajatuksiani mitä on tullut muista kirjoituksista mieleen no se tästä ketjusta sun kanssa ei ole enää kiva kirjoitella senkin takia kun meillä ei ole mitään yhteistä nuori tarjoilijatyttö ja keski ikäinen kauppias eikä se riitä että ollaan molemmat mielestämme niin kauniita mukavaa syksyn jatkoa sulle ja sun kuvitellulle elämällesi liian paljon löytyy ristiriitoja sunkin kirjoituksistasi ollakseen totta.
- -nainen24-
viivatiina kirjoitti:
tolle teemunalle kirjoitit niin mulla tuli mieleen yksi tuttu kirjoittaja joka useinkin kirjoittelee tällä palstalla aina vaan vahvistuu kun sun tyylis muuttuu koko ajan hyökkäävämmäks olen koko ajan kirjoittanut omia ajatuksiani mitä on tullut muista kirjoituksista mieleen no se tästä ketjusta sun kanssa ei ole enää kiva kirjoitella senkin takia kun meillä ei ole mitään yhteistä nuori tarjoilijatyttö ja keski ikäinen kauppias eikä se riitä että ollaan molemmat mielestämme niin kauniita mukavaa syksyn jatkoa sulle ja sun kuvitellulle elämällesi liian paljon löytyy ristiriitoja sunkin kirjoituksistasi ollakseen totta.
minä olen nyt sen hyökkäävä? Siinä se taas nähtiin, että vanhemmat ihmiset saa laukoa nuoremmille ihan mitä sattuu, mutta jos tämä nuori vähänkään puolustautuu niin hänestä tulee se pahis. No, mä opin nyt sitten ihan kantapään kautta että yli 50-vuotiaista on näköjään erittäin suuri osa ilkeitä ja huonostikäyttäytyviä ja sellaisten kanssa on turha koittaa saada järkevää keskustelua aikaan.
Mutta kiitos niille, joilta sain mukavia vastauksia ja hyvää syksynjatkoa! Ja teille katkeroituneille: koittakaa edes olla purkamatta v*tutustanne viattomiin ihmisiin ja puhukaa heille VAIN jos on jotain ystävällistä sanottavaa.
- HTZA
Täällä huvittuneena.
Aikasti kauan sitten, vanhuksena kuitenkin, sain charmillani nuoren neitosen iltapalalle.
Alta tunnin, jouduin ajamaan hänet kadulle, kunto ei kestänyt.
Hihitellen veti hän Stay-Uppeja jalkaan ja totesi minun olevan ihanan-törkeä-ukko.
Nuoriso-osasto ei, kuulema, osaa vielä, pilaavat hyvän kohtauksen höpöttämällä lemmestä.
Ja siis, maksaa ei tarvinnut.
Tulen jatkamaan lirkuttelua, vaikka en usko tuon enää toistuvan.
Tein tuossa aloituksen mukuloillekin.
Menkäähän sinne, vaihteeksi, siellä voi kirjoittaa aikuisestikin.
H mua ärsyttää viiskymppiset naiset joille ei mikään passaa
sellaset naapuripiirin kyttääjät jotka laittaa narinansa näille sivuille
siispä peukutan- Mari76
Tsori jos poikkean vähän aloittajan aiheesta.
Suomes niin kuin muuallakin maailmassa on ollut pitkään sellanen kasvatuskulttuuri, että nuoria naisia kyykytetään. Ehkä tästä joku kaunis päivä päästään eroon, kuka tietää. Usein naiset itse antaa vahingon kiertää, kun itse on joutunut nöyrtymään monessa tilanteessa, niin opetetaan uudetkin nuoret likat tavoille etteivät luule liikoja itsestään. Minun äitini, vaikka monella tapaa on hyvä ihminen, on minut juuri tällä tapaa kasvattanut. Ei veljen tarvinut mennä välil tiskaamaan astioita kun oli vieraita syömässä, minun sen sijaan piti, tms. Vanhemmnat sukupolvet, kun ovat tällaiseen tottuneet, heit voi ärsyttää nuoret itsetietoiset naiset, jotka eivät alistu kyykyttämiseen. Pitäkää naiset vain puolenne, ei tällaisista asenteista muuten ikinä päästä eroon.
Vanhempien ihmisten on muutenkin vaikea käsittää, että nuorella naisella voi olla vastuuta ja kykyä hoitaa tilanteita. Olin itse 24-vuotiaana erään hotellin vastaanottopäällikkö. Esimieheni oli alkoholiin menevä n. 50 vuotias mies, jonka puolesta otin välillä paljonkin vastuuta, kun hän "unohteli" tms (oli liian päissään tai krapulassa). Muistan pari tilannetta, kun 45-50 v asiakas ei hyväksynyt minua hoitamaan ongelmatilannetta, vaan vaati puhua esimieheni kanssa. Tämä olikin hassua, koska hän tuli näön vuoksi sitten respaan kuuntelemaan asiakkaan vuodatus, ja kun asiakas oli mennyt, sanoi minulle, että hoidatko tämän sitten. Joskus esimieheni haisi selvästi alkoholille, mutta hän oli silti asiakkaan silmissä pätevämpi hoitamaan tilanteen kuin minä, vaikka olin kertonut asiakkaalle asemani.
Mutta pinna piti ja nöyränä tein muiden työt ilman kiitoksia, kuin oli kotona opetettu. Sitten ihmetellään, miksi ihmeessä naisen euro on 80 centtiä jne. Nuoret naiset, opetelkaa hymy, hyvät käytöstavat, ja sen jälkeen, opetelkaa pitämään puolenne ja vastaamaan "tytöttelijöille" asiallisesti mutta napakasti.
Mul tuli mieleen vielä tällainen lause minkä olen jostain lukenut, jonka vois yrittää pitää mielessä hyvin paljon vanhempien tai hyvin paljon nuorempien ihmisten kanssa asioidessa: "Mitä suurempi kuilu kahden ihmisen välillä on, iän, kansallisuuden tai minkä vaan asian johdosta, sitä enemmän kunnioittavaa asennetta tarvitaan molempien suunnasta, koska väärinkäsitysten mahdollisuus on niin suuri."- -nainen24-
tai oikeastaan tuo kyllä liittyykin aiheeseen. Kiitos, pidän jatkossakin puoleni jos minua kohdellaan halveksivasti! Ilmeisesti läheskään kaikkia miehiä ei ole kasvatettu kunnioittamaan naisia. Minä ainakin pyrin kasvattamaan omasta lapsestani ihmisen, joka kunnioittaa muita ihmisiä. Yritän kuitenkin myös opettaa hänet pitämään puoliaan tilanteissa, joissa häntä kohdellaan väärin. Mutta tiedän jo nyt, kun katson häntä silmiin, että hänestä tulee hyvä ihminen... Uskon, että sillä hetkellä kun hän syntyi, maailmasta tuli ainakin hitusen parempi paikka.
- 4+13
Kuinka kauan jaksat vielä mainostaa itseäsi ?
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164