Kumman kaa?

Pannumyssy.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...
Oo-mituisten ootusten kerho...
Molemmat pätkä lastenlaulua.

Mikä sinusta on outoa? Mistä nautit?
Missä kohtaa kohtaat rajasi sen suhteen, miten lähelle itseäsi päästät oudon ihmisen tai miten etäällä itsestäsi haluat tietyn ihmisen pitää?

Eli kysymys kuuluu:
Jos valittavanasi olisi vain kaksi vaihtoehtoa: kerma tai spurgu,
niin kummanko kanssa tulisit nauttineeksi kahvisi?

Ja miksi?

50

825

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasso-Q

Outoa on että joku palstakirjoittaja haluaa päästä jonkun toisen palstakirjottajan päähän saati henkilökohtaiseen elämään. Jos nyt edes vähänkään ymmärsin aloittajan aloitusta.

Jos valittavani olisi kaksi vaihtoehtoa eli kerma, jonka luokittelen yleisesesti olevan elintarvike ja aloittajan mainitseva spurgru, jolla luulen hänen tarkoittavan rappioalkoholistia tahi rappiohuumeidenkäyttäjää ei valintani ole vaikea.

Kerma.

• Pannumyssy.

ollut vastine, kyllä kerma kahvin kaunistaa.
        En kuitenkaan nähnyt valittavasti vastausta aloituksen kysymykseen, kummanko kanssa tulisit nauttineeksi kahvisi?

Vastine on kuitenkin malliesimerkki erinomaisesta vastineesta, joka varmaankin saa ihmiset omassa mielessään pohtimaan erinäisiä asioita.

Koen kahvin hyvin virkistävänä elementtinä omassa elämässäni.

Aivokirurgiaan olen valittavasti jäänyt p* erehtymättä, mutta olen vastineen antajan kanssa samaa mieltä: on se. Ja uskoisin, että myös hieman vaarallista toisen palstakirjoittajan pään kannalta.
        Mikäli pyrkimyksenä taasen olisi halu päästä toisen kirjoittajan alapäähän... äkkisistään saattaisi lentäväksi lausahdukseksi pian aikaa vakiutua vatunvoiminta. Naurettavaa.

Kuka spurgu lieneekään aloituksen tehnyt, kuten jo vastineessasi viittasit, mutta ajanvietepalsta ei liene oikea paikka syvien yhteiskunnallisten ristiriitojen pohtimiseen. Vaikka voisi se sitäkin olla.

Mikäs sen hupaisempaa keskustelua aamukahvipöytään tuottaisi aamutuimaan kuin suomalainen valiokerma. Älä vetistä, käytä kermaa.

Tässä tapauksessa vastaan: en.

• separaatt-ori

voi tietenkin ottaa konkreetisti tahi abstraktisti.
        Yksin mustana, kahvi sekä mieli.

Jos sitten kurrin ja sintu-maidon kanssa.

• separ....
        separaatt-ori kirjoitti:

voi tietenkin ottaa konkreetisti tahi abstraktisti.
        Yksin mustana, kahvi sekä mieli.

Jos sitten kurrin ja sintu-maidon kanssa.

voi voi, kerman kanssa siitä saa...
        Tää viesti piti tulla aloitukseen eli tuonne alas. Kuin mä nyt näin. Näin väärin :))
        Antteeksi, olkaa hyvä.

• judge.cooper

Teemunasta tarttuu silsa.

• Pannumyssy.

pistää silmään. Jotkut viattomat turistit eivät ehkä hiffaa metodiasi ja lähtevät palstalta entistä sokeampina.

Mutta antamasi vastine on mielestäsi normaalin jättämä, kuka nyt senkin norman määrittänee.

Vastaan varsinaiseen kysymykseen edelleenkin: en.

• Teemuna

Täällähän tämä luonnevikasen luuserin, kädenmiehen, alias neiti nysäkepin paras kaveri Kid-löysä koopperi raottaa oikein reippaasti sanaista arkkuaan.

• no ainakin minusta ydinfysiikka on outoa, johtuupi siitä etten tunne sitä laisinkaan. Toinen outo asia on karman laki suhteessa vastasyntyneeseen.

Nautin elämän pienistä ilonhetkistä, kuulaasta säästä, lasten naurusta, levosta väsyneenä... on niitä paljon nautinnon aiheita.

kovin lähelle en päästä outoa ihmistä, näennäislähelle saatan päästää, mutta ydin on paksun kuoren peitossa.

Kerman kanssa, koska kerma kuuluu luonnollisemmin kahviin kuin spurgu.

• Pannumyssy.

ah miten mainio sanonta muuten :) kautta olen päässyt hieman tutustumaan pinnallisesti ydinfysiikkaan. Minustakin oli ja on sangen kummaa, kun esimerkiksi Veitsen terällä ohjelmassa ihmisen sisuksia tongittiin mielin määrin, suolta nosteltiin ja leikkauksen edessä pätkittiinkin. Kasvain, löydettiin naispotilaalta vaarallinen kasvain, joka saatiin poistetuksi. Sisäelin, jos mikä on ydinfysiikkaa ja rohkeutta ihmisellä, joka antaa avata sisuksensa kaiken kansan katseltavaksi.

Suurimman vaikutuksen ko. ohjelman tiimoilta teki kuitenkin ko. naisen asenne sairauteensa. Tilanne kerrallaan. Katsotaan mitä on tulossa. Nyt tilanne on tämä: kasvain saatiin poistetuksi, enkä ajattele sitä enää. Otan vastaan jatkohoidon ja jatkan elämääni.

En ole kyllin sivistynyt osatakseni ajatella karman lain syvintä olemusta tai olemassa oloa. Onko se mielestäsi sama asia kuin Murphyn laki?

Elämännautiskelija, mainio elämäntehtävä.:) Mutta et koe nauttivasi kahvia kumman kanssa. Sinut itsensä kanssa?

Kermalle jälleen yksi pointti.

• Pannumyssy. kirjoitti:

ah miten mainio sanonta muuten :) kautta olen päässyt hieman tutustumaan pinnallisesti ydinfysiikkaan. Minustakin oli ja on sangen kummaa, kun esimerkiksi Veitsen terällä ohjelmassa ihmisen sisuksia tongittiin mielin määrin, suolta nosteltiin ja leikkauksen edessä pätkittiinkin. Kasvain, löydettiin naispotilaalta vaarallinen kasvain, joka saatiin poistetuksi. Sisäelin, jos mikä on ydinfysiikkaa ja rohkeutta ihmisellä, joka antaa avata sisuksensa kaiken kansan katseltavaksi.

Suurimman vaikutuksen ko. ohjelman tiimoilta teki kuitenkin ko. naisen asenne sairauteensa. Tilanne kerrallaan. Katsotaan mitä on tulossa. Nyt tilanne on tämä: kasvain saatiin poistetuksi, enkä ajattele sitä enää. Otan vastaan jatkohoidon ja jatkan elämääni.

En ole kyllin sivistynyt osatakseni ajatella karman lain syvintä olemusta tai olemassa oloa. Onko se mielestäsi sama asia kuin Murphyn laki?

Elämännautiskelija, mainio elämäntehtävä.:) Mutta et koe nauttivasi kahvia kumman kanssa. Sinut itsensä kanssa?

Kermalle jälleen yksi pointti.

mitä olen kumpaankaan perehtynyt, karman lakiin ja murphyn lakiin, en näe niissä paljoakaan yhdenmukaisuutta :)) Murphyn laki on niin pessimistinen että sen passimistisempää tapaa suhtautua asioihin ei taida ollakaan. Jos joku voi mennä pieleen, se myös menee.
        Karma antaa vähän toivoa, tosin eipä paljoa sekään lohduta, jos siinä katsotaan että jopa vastasyntynyt vauva on vastuussa teoistaan, ja saa mitä ansaitsee. No, äkkiä ajatellen tuo saattaa kuulostaa jops ihan vähän loogiseltakin, mutta entäpä jos vastasyntynyt sairastuu vakavasti, mitähän pahaa hän on ennättänyt tehdä ansaitakseen sairautensa.

• Pannumyssy.
        TaikisN kirjoitti:

mitä olen kumpaankaan perehtynyt, karman lakiin ja murphyn lakiin, en näe niissä paljoakaan yhdenmukaisuutta :)) Murphyn laki on niin pessimistinen että sen passimistisempää tapaa suhtautua asioihin ei taida ollakaan. Jos joku voi mennä pieleen, se myös menee.
        Karma antaa vähän toivoa, tosin eipä paljoa sekään lohduta, jos siinä katsotaan että jopa vastasyntynyt vauva on vastuussa teoistaan, ja saa mitä ansaitsee. No, äkkiä ajatellen tuo saattaa kuulostaa jops ihan vähän loogiseltakin, mutta entäpä jos vastasyntynyt sairastuu vakavasti, mitähän pahaa hän on ennättänyt tehdä ansaitakseen sairautensa.

etten henkilökohtaisesti pidä listauksista. Mutta yritän tässä kohtaa ajatella positiivisesti ja odotan Murphyn lain käyvän todeksi mitä pikimmin. Ovenpielien viimeistelyä ei enää tarvitse millään verukkeella jättää saattamatta loppuun ja tulen säästäneeksi peukaloani.

Karmasta puheen luulin kerran tunteneeni erään henkilön, jolle oli uskoen toitotettu, että syntymästään saakka hän oli kantava ihmisen yhtä perisyntiä: pahuutta. Että hän oli paha.

Niinpä yritin selittää hänelle omaa uskomustani, ettei lapsi mitenkään voi olla jo syntyessään paha, vaan on sellaisenaan hyvä ja täydellinen, millaiseksi on sattunut syntymään. Kerroin, että tahdon nähdä hänestä sen hyvän, minkä hänestä kykenin näkemään.

En saanut hänen mieltään lopullisesti muuttumaan, ja hän jatkoi rikoskierrettään.

Voin vain kuvitella, minkälainen hätä valtaa jonkun toisen sellaisen vanhemman mielen, jonka vastasyntynyt lapsi on sairastunut vakavasti.

• Pannumyssy. kirjoitti:

etten henkilökohtaisesti pidä listauksista. Mutta yritän tässä kohtaa ajatella positiivisesti ja odotan Murphyn lain käyvän todeksi mitä pikimmin. Ovenpielien viimeistelyä ei enää tarvitse millään verukkeella jättää saattamatta loppuun ja tulen säästäneeksi peukaloani.

Karmasta puheen luulin kerran tunteneeni erään henkilön, jolle oli uskoen toitotettu, että syntymästään saakka hän oli kantava ihmisen yhtä perisyntiä: pahuutta. Että hän oli paha.

Niinpä yritin selittää hänelle omaa uskomustani, ettei lapsi mitenkään voi olla jo syntyessään paha, vaan on sellaisenaan hyvä ja täydellinen, millaiseksi on sattunut syntymään. Kerroin, että tahdon nähdä hänestä sen hyvän, minkä hänestä kykenin näkemään.

En saanut hänen mieltään lopullisesti muuttumaan, ja hän jatkoi rikoskierrettään.

Voin vain kuvitella, minkälainen hätä valtaa jonkun toisen sellaisen vanhemman mielen, jonka vastasyntynyt lapsi on sairastunut vakavasti.

Nyt se sitten taas tapahtui, ulosantini meni pieleen :) Vai liittyykö Murphyn lakin listoittamiseen, ja karman laki karmeihin?

• Pannumyssy.
        TaikisN kirjoitti:

Nyt se sitten taas tapahtui, ulosantini meni pieleen :) Vai liittyykö Murphyn lakin listoittamiseen, ja karman laki karmeihin?

listahitti: Karmalakki kaikille torville!:)

Hyvä huomio, joku kokee asentavansa pieleen menneeseen oveen listat, joku kermit.

• Pannumyssy. kirjoitti:

listahitti: Karmalakki kaikille torville!:)

Hyvä huomio, joku kokee asentavansa pieleen menneeseen oveen listat, joku kermit.

Karmanlakkia päähänsä* no joo, torvi mikä torvi, ylimääräinen ännä sanassa saa ihmeitä aikaan, jopa listahitin.

Milloinka sammakoita on alettu ovenpieliin asennella.

Lueskelin ketjun muita viestejä, ja nyt näyttääkin että olisit ikäänkuin asettanut valittavaksi kerman tai spurgun ajatellen arvotuksia. Putkiaivoisena tippaleipänä en syventynyt miettimään kompaasi siten. Yleensä juon kahvini kevytmaidolla höystettynä ja olen seurannut hyvinkin läheltä ihmisen spurguuntumista, luisumista pois yhteiskunnan hyväksymältä polulta. Surullista. Karmanko laki sekin.

• Pannumyssy.
        TaikisN kirjoitti:

Karmanlakkia päähänsä* no joo, torvi mikä torvi, ylimääräinen ännä sanassa saa ihmeitä aikaan, jopa listahitin.

Milloinka sammakoita on alettu ovenpieliin asennella.

Lueskelin ketjun muita viestejä, ja nyt näyttääkin että olisit ikäänkuin asettanut valittavaksi kerman tai spurgun ajatellen arvotuksia. Putkiaivoisena tippaleipänä en syventynyt miettimään kompaasi siten. Yleensä juon kahvini kevytmaidolla höystettynä ja olen seurannut hyvinkin läheltä ihmisen spurguuntumista, luisumista pois yhteiskunnan hyväksymältä polulta. Surullista. Karmanko laki sekin.

monimerkityksellisiä sanoja, joista on moneen lähtöön? Ja kohdistuvatko ne itseen? Vai johonkin toiseen?

Vae mitenkä se tuasj männöökäänj jotta tuota...? Mänenöne? Vae mitenkä häntä tuota sanasa asetella. Jotta ee samma-koeta suustanj piäsis iesj ovenpielilöehenj montteeroetajiksj.

Joskus huvit ovat halpoja, ilmaisia, mutta käyvät kalliiksi. Kun on tarpeeksi luova kirjoittaja, häntä myllertää lukijansa mielen miten tahtoo: minäkin miettimään, jotta minkälaista hommaa se mahtaisi olla Murphyn lakin listoittaminen. Ja mie kun luulen, että ansa laukesi just sillon.

Kun ei suuria ajatuksia ossaa aatella, niin pienestä se on lähettävä, joskus yhestä kirjaimesta.

Niin että aattelin saisko sitä aikaseksi instrumentaalisovituksen, josta vänkeis listahitin.
        Nimittäin sen kappaleen nimeltään Murphyn karmalakki kaikille torville.

Mutta tiesithän sie kaet jo tämännii, yrittänyttä ei laeteta.

• kurkistamaan, edellisestä kerrasta onkin jo pieni hetki. Käytän sanontaa pieni hetki, kun en muista milloin kävin, enkä viitsi tarkistaa.
      Mikä on outoa? Olen itse niin outo etten pysty vastaamaan tuohon, jos oikein outo jostakin löytyy niin kerron.
      Mistä nautit? Ainakin nyt tästä aurinkoisesta syyspäivästä joka on tulossa tai jo menossa.
      En mä nyt ihan iholle outoja ihmisiä mielelläni päästä ja jos en tykkää niin pidän tosi etäällä.
      Kermaa en käytä, mutta jos noista vaihtoehdoista on pakko valita, nautin mieluummin kerman kuin spurgun kanssa, ellei kyseessä ole tuttu spurgu ja haluan säälistä kahvitella hänen seurassaan.
      Tosin en tunne ainoatakaan spurgua.
      Miksi? No just siksi :))
      Läpäisinkö tentin?

• Pannumyssy.

joka on myöntänyt nauttivansa kahvinsa kumman kanssa.

Säälin sanotaan olevan sairautta, ja valion kermallakin on vähätelty markkinoista kilpailevia kasvirasvatuotteita. Sydänliiton suosituyksiin kuulunee empatian käyttäminen voi-voin sijaan.

Kermakin saadaan esiin lypsämällä.

En tiedä mitä opiskelet, mutta oppia ikä kaikki. Ehkä saat pian positiivisia uutisia tenttisi kohtalosta, sillä muuta en kysymykseesi osaa vastata.

• Pannumyssy. kirjoitti:

joka on myöntänyt nauttivansa kahvinsa kumman kanssa.

Säälin sanotaan olevan sairautta, ja valion kermallakin on vähätelty markkinoista kilpailevia kasvirasvatuotteita. Sydänliiton suosituyksiin kuulunee empatian käyttäminen voi-voin sijaan.

Kermakin saadaan esiin lypsämällä.

En tiedä mitä opiskelet, mutta oppia ikä kaikki. Ehkä saat pian positiivisia uutisia tenttisi kohtalosta, sillä muuta en kysymykseesi osaa vastata.

huonolla menetyksellä, reputan aina tärkeissä tenteissä.
        Luulin että tämäkin on tentti.

Olen erittäin empaattinen ihminen, tosin viime aikoina kiukuttelu on saanut enemmän jalansijaa.
        Ehkä lopetan säälimisen ja jatkan v******ua entistä rohkeammin.
        Lehmästä lypsetään maitoa josta valmistetaan kermaa, tiedän vanhana lypsäjänä.

• Pannumyssy.
        Anceli kirjoitti:

huonolla menetyksellä, reputan aina tärkeissä tenteissä.
        Luulin että tämäkin on tentti.

Olen erittäin empaattinen ihminen, tosin viime aikoina kiukuttelu on saanut enemmän jalansijaa.
        Ehkä lopetan säälimisen ja jatkan v******ua entistä rohkeammin.
        Lehmästä lypsetään maitoa josta valmistetaan kermaa, tiedän vanhana lypsäjänä.

on niin vaikea laji, että eipä taida ihmistä löytyä, joka ei edes jossakin kohtaa reputtaisi.
        Et kai sentään aina? Pienetkin onnistumisen tunteet saattavat kantaa pitkälle.

Empatia onkin eriviritteistä kuin sääliminen? Luulen, että empatian antajaksi laskeudutaan, opitaan alas korkeuksista. Siinäpä ihmislajille oppimista, vaikka puusta jo luuleekin päässeensä.

Olen pahoillani, jos tulin jälleen loukanneeksi jotakuta tuolla minulle ominaisella kirjoitustavallani, joka on mitä on, moneenkin suuntaan tulkittavaa. Nämä ovat tahtoasioita.

• Pannumyssy. kirjoitti:

on niin vaikea laji, että eipä taida ihmistä löytyä, joka ei edes jossakin kohtaa reputtaisi.
        Et kai sentään aina? Pienetkin onnistumisen tunteet saattavat kantaa pitkälle.

Empatia onkin eriviritteistä kuin sääliminen? Luulen, että empatian antajaksi laskeudutaan, opitaan alas korkeuksista. Siinäpä ihmislajille oppimista, vaikka puusta jo luuleekin päässeensä.

Olen pahoillani, jos tulin jälleen loukanneeksi jotakuta tuolla minulle ominaisella kirjoitustavallani, joka on mitä on, moneenkin suuntaan tulkittavaa. Nämä ovat tahtoasioita.

esim. juuri tulin 80 min. kestäneeltä reippaalta lenkiltä, se sujui hyvin eli onnistuin
        ja pääsin tavoitteeseeni eli hikiseen oloon ;)

Empatia on tosiaan ihan eri asia kuin sääli, ihmistä voi sääliä tuntematta myötätuntoa, etenkin jos tämä
        on itse saattanut itsensä säälittävään tilaan. Spurgu? Kermalla tai ilman?

Minua et ainakaan ole loukannut, toivottavasti minäkään en sinua.
        :)

• Pannumyssy
        Anceli kirjoitti:

esim. juuri tulin 80 min. kestäneeltä reippaalta lenkiltä, se sujui hyvin eli onnistuin
        ja pääsin tavoitteeseeni eli hikiseen oloon ;)

Empatia on tosiaan ihan eri asia kuin sääli, ihmistä voi sääliä tuntematta myötätuntoa, etenkin jos tämä
        on itse saattanut itsensä säälittävään tilaan. Spurgu? Kermalla tai ilman?

Minua et ainakaan ole loukannut, toivottavasti minäkään en sinua.
        :)

jos tunnet onnistuneesi. Syyspäivien kuulaudessa on sitä jotain, ainakin tänään täällä meilläpäin.
        Komiata on!

Enpä lähtisi yhdenkään spurgun kohtaloa spekuloimaan tapauskohtaisesti. Olen kuullut siltojen alla viihtyvän/sinne ajautuneen ihmisiä kaikista kansanosista, korkeillakin oppimäärillä, rahapiireistä viis.

Joitakin jää koskettamatta se tragedia, jonka luulen, sisältyvän spurgun asemaan päässeen tarinaan.

Sanaan spurgu liittyy varmaan monien mielessä negatiivinen ja leimaava kaiku. Varsinkin, jos sen liittää tarkoituksellisesti lähelle kerma-sanaa - räikeä kontrasti korostuu jo sanojen kautta yhteiskunnan hyväosaisten ja syystä tai toisesti huonompiosaiseksi miellettyjen välillä.

Spurgun elämä on tietylle taholle yhtä arvokas kuin kenen tahansa muunkin ihmisen elämä.

• Pannumyssy kirjoitti:

jos tunnet onnistuneesi. Syyspäivien kuulaudessa on sitä jotain, ainakin tänään täällä meilläpäin.
        Komiata on!

Enpä lähtisi yhdenkään spurgun kohtaloa spekuloimaan tapauskohtaisesti. Olen kuullut siltojen alla viihtyvän/sinne ajautuneen ihmisiä kaikista kansanosista, korkeillakin oppimäärillä, rahapiireistä viis.

Joitakin jää koskettamatta se tragedia, jonka luulen, sisältyvän spurgun asemaan päässeen tarinaan.

Sanaan spurgu liittyy varmaan monien mielessä negatiivinen ja leimaava kaiku. Varsinkin, jos sen liittää tarkoituksellisesti lähelle kerma-sanaa - räikeä kontrasti korostuu jo sanojen kautta yhteiskunnan hyväosaisten ja syystä tai toisesti huonompiosaiseksi miellettyjen välillä.

Spurgun elämä on tietylle taholle yhtä arvokas kuin kenen tahansa muunkin ihmisen elämä.

Kesällä Helsingissä käyskennellessäni eräs alkoholistiksi luokiteltava mies käveli kanssani
        pitkän matkan. Hän ehti kertoa paljon elämästään, kuuntelin ihan mielelläni ja naureskelimme yhdessä
        monille jutuille. Erotessamme toivotimme hyvää jatkoa, luulen että molemmille jäi hyvä mieli.
        Pieni kohtaaminen keskellä elämää ja kaupunkia.
        Minulla ei ole mitään ennakkoluuloja tietyn sanan perusteella ja jokaisen elämä on arvokas.
        Ihminen siellä on, oli olemus minkälainen tahansa.

• Pannumyssy.
        Anceli kirjoitti:

Kesällä Helsingissä käyskennellessäni eräs alkoholistiksi luokiteltava mies käveli kanssani
        pitkän matkan. Hän ehti kertoa paljon elämästään, kuuntelin ihan mielelläni ja naureskelimme yhdessä
        monille jutuille. Erotessamme toivotimme hyvää jatkoa, luulen että molemmille jäi hyvä mieli.
        Pieni kohtaaminen keskellä elämää ja kaupunkia.
        Minulla ei ole mitään ennakkoluuloja tietyn sanan perusteella ja jokaisen elämä on arvokas.
        Ihminen siellä on, oli olemus minkälainen tahansa.

joskus voi saada vallan mainioita elämänohjeitakin, vaikka kohtaamisesta bussipysäkillä.

Muistan vielä, vaikka tapauksesta on jo vuosia, kuinka odottelin kerran töistä päästyäni bussia sen tusinan ruokakassin kanssa.

Katoksen alla oli penkki, mutta sen täytti liki kokonaan penkille hieman levähtämään käynyt väsynyt matkamies. No, minä hilaamaan väsyneenä kankkuni penkin päähän. Tarkoitukseni ei ollut häiritä häntä millaan tavoin, saati sitten herättää.

Ehkä hän nukkui vain ns. koiranunta, mutta hän avasi silmänsä ja venytteli nautinnollisesti jäseniään.

Näytin varmaan perin väsyneeltä vai muutenko lie tahtonut puhutella, kun hän sanoi jotenkin tähän tapaan:

Huomenaamulla kun heräät, niin herättelepä itseäsi tähän tapaan. Venyttele pitkään, ennen kuin nouset ylös, niin päivä alkaa paremmin. Niin kissatkin tekevät, niistä voi ottaa mallia, miten se käy.

Kiitin neuvosta. Ei koskaan tiedä, milloin tulee tilanne, jossa voi kohtaamaltaan ihmiseltä oppia jotakin arvokasta.

Kerrassaan hyvä neuvo. Joskus kannattaa varata aikaa vain nautinnolliseen venyttelyyn ennen päivän muita toimia.

• vähintäänkin kummallinen:- Henkilökohtaisesti en edes pidä kysymyksistä, joihin kysyjä on jo painottanut vastauksen. Kahviloissa on tarjolla vähintään kolme vaihtoehtoa: kerma, maito tai musta kahvi.
      En ole nähnyt kertaakaan, että siinä tiskillä olisi kermakannun vieressä spurgu:-

• Pannumyssy.

kummia, että ottaa myssy ottaa melkein pannuun.

Minkälaisen painotuksen tulin antaneeksi vastaukselle henkilökohtaisen mielipiteesi mukaan?
        Olen niin vihreä näissä asioissa ja jaan kahvini seurassa kuin seurassa.

Edbergin kahvilassa varsinkaan? Jos se haluaisi pitää imagonsa kerman sivistyskahvilana, siellä kyllä riittäisi paikkoja kummallekin, niin kermalle kuin spurgulle. Lieneekö vain niitä pintapaikkoja?

• Pannumyssy. kirjoitti:

kummia, että ottaa myssy ottaa melkein pannuun.

Minkälaisen painotuksen tulin antaneeksi vastaukselle henkilökohtaisen mielipiteesi mukaan?
        Olen niin vihreä näissä asioissa ja jaan kahvini seurassa kuin seurassa.

Edbergin kahvilassa varsinkaan? Jos se haluaisi pitää imagonsa kerman sivistyskahvilana, siellä kyllä riittäisi paikkoja kummallekin, niin kermalle kuin spurgulle. Lieneekö vain niitä pintapaikkoja?

arvoisa myssypäinen pannu:-) Luin nyt aamusella koko ketjun toiseen kertaan, mikä myönnettäköön on minulle paljon. Miksikö? Koskapa nykyisellään ei tällä(kään) palstalla ole kovin paljoa kahteenkertaan luettavaa. Jonkin verran (tekee sormimerkkejä) on tekstejä, joita ei tarvitse lukea sitä ensimmäistäkään.

Edelleenkin käsialasi* on hätkädyttävää, ihastuttavaa, ajateltavaa ja puree* huumorintajuuni, iskeytyy johonkin aivotorsoni, ellei sitten mateliaivojen syvimpiin lohkostoihin. Oletusarvoisesti *viittaa huovutetulla lapasella* kysymyksessä saattaa olla sama henkilöitymä, kuin tuolla erään toisen nikin takana. Miksikö huovutettu? Se on söpö ja lämmin. Kyselit henkilökohtaisesta painotuksesta. En ole mitenkään varma, onko sillä enää paljoakaan /jos piirun verran/ merkitystä kokonaisuuteen nähden.

Tätä koko ketjua lukiessani ei ollut mitään väliä, kermalla.....korvapuusti, Pågenin, korvasi sen.
        Sivistyskahvila.....hmm...:-
        Taas minua harmittaa, koska nyt aamulla lukiessa olisin halunnut kääntää aikaa. Olisi ollut erityisen nautittavaa juoda kahvia ja päästä kosketus etäisyydellä(tarkoittaa katsekontaktilla) keskusteluun mukaan, mikä käsitteli kamalakkia ja pieleensaattamisen lakia.
        Yritän pidätellä itseäni pursusamasta ylitsevuotaavaa ilmaisua. Mutta näin hienovaraisesti ilmaistuna: verbaalista nautintoani on kosketettu. *vetää henkeä* --------*tuulettaa täysillä*

• Pannumyssy.
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

arvoisa myssypäinen pannu:-) Luin nyt aamusella koko ketjun toiseen kertaan, mikä myönnettäköön on minulle paljon. Miksikö? Koskapa nykyisellään ei tällä(kään) palstalla ole kovin paljoa kahteenkertaan luettavaa. Jonkin verran (tekee sormimerkkejä) on tekstejä, joita ei tarvitse lukea sitä ensimmäistäkään.

Edelleenkin käsialasi* on hätkädyttävää, ihastuttavaa, ajateltavaa ja puree* huumorintajuuni, iskeytyy johonkin aivotorsoni, ellei sitten mateliaivojen syvimpiin lohkostoihin. Oletusarvoisesti *viittaa huovutetulla lapasella* kysymyksessä saattaa olla sama henkilöitymä, kuin tuolla erään toisen nikin takana. Miksikö huovutettu? Se on söpö ja lämmin. Kyselit henkilökohtaisesta painotuksesta. En ole mitenkään varma, onko sillä enää paljoakaan /jos piirun verran/ merkitystä kokonaisuuteen nähden.

Tätä koko ketjua lukiessani ei ollut mitään väliä, kermalla.....korvapuusti, Pågenin, korvasi sen.
        Sivistyskahvila.....hmm...:-
        Taas minua harmittaa, koska nyt aamulla lukiessa olisin halunnut kääntää aikaa. Olisi ollut erityisen nautittavaa juoda kahvia ja päästä kosketus etäisyydellä(tarkoittaa katsekontaktilla) keskusteluun mukaan, mikä käsitteli kamalakkia ja pieleensaattamisen lakia.
        Yritän pidätellä itseäni pursusamasta ylitsevuotaavaa ilmaisua. Mutta näin hienovaraisesti ilmaistuna: verbaalista nautintoani on kosketettu. *vetää henkeä* --------*tuulettaa täysillä*

täsmätietoiskun framille nostaneelle sanoisin, että parhaimmat käyvät vastaan.

• Pannumyssy. kirjoitti:

täsmätietoiskun framille nostaneelle sanoisin, että parhaimmat käyvät vastaan.

Vaikka toisinaan itseriittoisesti, parhaimmillani ollessa, saatan uskotella saaneeni hyvät ja käyttöystävälliset aivot, nii..iin. Joudun häpeäkseni toteamaan; nekin ovat rajalliset. Eivät niin rajalliset, kun luulottelen, mutta rajattomuuden tilassa hupsahtaa helposti nirvanaan. Pää on hyvä suojata.
        Häntäpää taas ihmislajilla on surkastunut. Ihminen ei kykene heiluttamaan häntää. Eikä juuri korviakaan kovin suuresti. Siispä vaihtoehtona oli opetella puhumaan. Kirjoitus tuli myöhemmin.
        Tällä kaikella tuskin on vastauksellista arvoa, niihin asettamiisi kysymyksiin? Lähellekkö...vai?
        Olen jokseenkin vakuuttunut, ettei edes ole mahdollista eristäytyä heistä, jotka tuntuvat virittäytyneen samoille värähtelytaajuuksille.
        Ps. En paljoakaan ymmärtänyt vastauksestasi, mutta ei kait sitä tarvitse tunnustaa?
        Jotenkin raamatulliselle tuntui. Viimeiseksi ja ensimmäiseksi tulemisineen***

• rasvatonna

Jos tarkoitat kermalla kermaa ja spurgulla rasvatonta maitoa, niin valitsen mielummin rasvattoman maidon, jota olen tottunut aina käyttämään kahvissa.

• Pannumyssy.

ajatellakaan tuonkaltaista luovaa tulkintaa.
        Sait hymyn huulilleni. Kiitos!:)

• Ilosesti yllättyny

konjakki on, kiitos vain

• Pannumyssy.

Sitä liikuteen sivistyneessä seurassa - aina siihen asti kun koknakki pullo pysyy puoliksi täynnä eikä muutu puoliksi tyhjäksi.:)

Hik-heijaa!

• Ilosesti yllättyny

konjakki on, kiitos vain

• Pannumyssy.

Shitä viihdytään ja suorastaan tullaan liikutetukshi shivistyneesshä sheurashaeuras.

Shashkos shhitä...?

• ilosesti yllättyny
        Pannumyssy. kirjoitti:

Shitä viihdytään ja suorastaan tullaan liikutetukshi shivistyneesshä sheurashaeuras.

Shashkos shhitä...?

skool.
        Otatko kahviakin?

• Pannumyssy.
        ilosesti yllättyny kirjoitti:

skool.
        Otatko kahviakin?

Kaikki oppi otetaan vastaan, mitä tarjotaan. Kahvikin, mutta oikeasti ja ilman konjakkia. Virtuaalisti kuten tarjotaan ja tavataan sanoja.

School.:)

• Teemuna

Spurgun kanssa tietty. Miksikö, no kun se on jokseenkin huvittavan näkönen pannumyssy päässä.

• Pannumyssy.

• hatut ja myssyt

kun muistui mieleen se Hyacinthin myssykuva :DDD

• Teemuna
        hatut ja myssyt kirjoitti:

kun muistui mieleen se Hyacinthin myssykuva :DDD

Muutaman kerran tullu ajateltua, että miltähän elo mahtaisi maistua jos Hyasintti olis vaimona.

• Pannumyssy.
        Teemuna kirjoitti:

Muutaman kerran tullu ajateltua, että miltähän elo mahtaisi maistua jos Hyasintti olis vaimona.

Teemunanasta vielä jonakin päivänä sangen lahjakaskin vois tulla. Tuon vastineen luettuaan varmaan jo jokainen lukija ymmärsi, miksi yhden neitsyen puhkominen riitti. Eihän Teemuna mitenkään köyhäkään olle. Hyasintin naimisesta vaan näkkyy haaveilevan. :)

• vasso-Q
        Pannumyssy. kirjoitti:

Teemunanasta vielä jonakin päivänä sangen lahjakaskin vois tulla. Tuon vastineen luettuaan varmaan jo jokainen lukija ymmärsi, miksi yhden neitsyen puhkominen riitti. Eihän Teemuna mitenkään köyhäkään olle. Hyasintin naimisesta vaan näkkyy haaveilevan. :)

Nyt, välittämättä nimimerkki Pannumyssy.n aikaisemmista kirjoituksita änkeän niin väliin tähän, koska asia hävisi taas. Ei Teemuna minulle henk.koht. ole muu kuin kirjoittaja kirjoittajien joukossa, mutta väitteesi siitä, että hän edellisen viestinsä jälkeen haaveilisi Hyacinth Bucketista oli mielestäni niin äärimmäisen väärin ymmärretty. Jopa tahallaan.

Voi kun joku edes hetken pysyisi asiassa.

• spurgut

ovat niitä jotka tituleeraavat itseään Reiluiksi, kermaa ovat ne jotka eivät ole Reiluja:DDD

• Pannumyssy.

aspekti voisi tuossakin olla.

Voisi ajatella niinkin, että liian herkät eivät kestä yhteiskunnan kovia arvoja eivätkä omaa teräviä kyynärpäitä, tai halua omata, joten he väistyvät pyrkyreiden tieltä sellaiseen omaan maailmaansa, jonka kokevat reilummaksi itseään kohtaan tai jossa voivat kuvitella olevansa reilumpia toisia ihmisiä kohtaan.

Se, että heidänlaisiaan oli tarve esimerkiksi Helsingissäkin siivota pois näkyvistä Etykin tieltä, kertonee omaa karua kieltään suomalaisestakin yhteiskunnasta seitsemänkymmentäluvullakin. Mihinpä asenteet siitä olisivat muuttuneet heitä kohtaan?

Entistä useampi saattaa taas ensi talvenakin paleltua kuoliaiksi, mikäli ensi talvesta tulee kova ja entistä kylmempi eikä suojaa tarvitseville tai haluaville ole minkäänlaista paikkaa ns. kunnon ihmisten reviireiltä.

Yhteiskunnan huipulle pyrkivän taas on jokaiselle ylenemisrapulleen noustessa syrjäytettävä joku toinen. Syrjäyttämiskeinot eivät liene aina reiluja toisia ihmisiä kohtaan tai vaikuta sellaisilta ihmisten mielissä.
        Sehän on jo nähty - mm. räikeästi esim. valtakunnan poliittisen kerman temmellyskentillä.

• Pannumyssy. kirjoitti:

aspekti voisi tuossakin olla.

Voisi ajatella niinkin, että liian herkät eivät kestä yhteiskunnan kovia arvoja eivätkä omaa teräviä kyynärpäitä, tai halua omata, joten he väistyvät pyrkyreiden tieltä sellaiseen omaan maailmaansa, jonka kokevat reilummaksi itseään kohtaan tai jossa voivat kuvitella olevansa reilumpia toisia ihmisiä kohtaan.

Se, että heidänlaisiaan oli tarve esimerkiksi Helsingissäkin siivota pois näkyvistä Etykin tieltä, kertonee omaa karua kieltään suomalaisestakin yhteiskunnasta seitsemänkymmentäluvullakin. Mihinpä asenteet siitä olisivat muuttuneet heitä kohtaan?

Entistä useampi saattaa taas ensi talvenakin paleltua kuoliaiksi, mikäli ensi talvesta tulee kova ja entistä kylmempi eikä suojaa tarvitseville tai haluaville ole minkäänlaista paikkaa ns. kunnon ihmisten reviireiltä.

Yhteiskunnan huipulle pyrkivän taas on jokaiselle ylenemisrapulleen noustessa syrjäytettävä joku toinen. Syrjäyttämiskeinot eivät liene aina reiluja toisia ihmisiä kohtaan tai vaikuta sellaisilta ihmisten mielissä.
        Sehän on jo nähty - mm. räikeästi esim. valtakunnan poliittisen kerman temmellyskentillä.

niin hyvää kirjallista ilmaisua, ettei sanotuksi saa:-
        Kuinka toivoisinkaan: tuon nyt löydetyn planeetan olevan yksi mahdollisuus, jonne voitaisiin lähettää näitä kovanuppisia maapallolta. Jospa nämä hyväosaiset sijoitettaisiin siellä välittömästi samankaltaiseen asemaan, mitä täällä ovat kokemassa vähempiosaiset.
        Suorittettaisiin nopeutettua karmanlakia.

• NainenKirjoittaa kirjoitti:

niin hyvää kirjallista ilmaisua, ettei sanotuksi saa:-
        Kuinka toivoisinkaan: tuon nyt löydetyn planeetan olevan yksi mahdollisuus, jonne voitaisiin lähettää näitä kovanuppisia maapallolta. Jospa nämä hyväosaiset sijoitettaisiin siellä välittömästi samankaltaiseen asemaan, mitä täällä ovat kokemassa vähempiosaiset.
        Suorittettaisiin nopeutettua karmanlakia.

ajatus tuo nopeutettu karmanlaki. Matkan uudelle planeetalle saisivat sitten maksaa ihan itse.

Toisaalta onhan meillä BB-talo. Näitä nykyisiä nuoria voisi avittaa julkisuuteen muilla keinoin hehän ovat vielä niin nuoria ja joutuvat tekemään erinäisiä temppuja tullakseen siksi joksikin.

Niin siihen BB-taloon palatakseni. Kermaryhmää taas olisi oikein mukava tillistellä ruudun takaa ja tehtävät tietenkin olisivat luokkaa: talvipakkasella ulkona asumista ilman suojaa. Rahalla ei tee talossa mitään, on mentävä sinne luovan kekseliäisyyden alkulähteille.

• tintti.kotivintti kirjoitti:

ajatus tuo nopeutettu karmanlaki. Matkan uudelle planeetalle saisivat sitten maksaa ihan itse.

Toisaalta onhan meillä BB-talo. Näitä nykyisiä nuoria voisi avittaa julkisuuteen muilla keinoin hehän ovat vielä niin nuoria ja joutuvat tekemään erinäisiä temppuja tullakseen siksi joksikin.

Niin siihen BB-taloon palatakseni. Kermaryhmää taas olisi oikein mukava tillistellä ruudun takaa ja tehtävät tietenkin olisivat luokkaa: talvipakkasella ulkona asumista ilman suojaa. Rahalla ei tee talossa mitään, on mentävä sinne luovan kekseliäisyyden alkulähteille.

Kieltäydyn katsomasta BB-TALOA. Ovatkos he talvella ulkosalla?
        Minen ymmärrä mitä julkisuudella tekee, jos siihen ei sisälly jotain tekemisen tärkeyttä?

Kieltäydyn katsomasta BB-TALOA. Ovatkos he talvella ulkosalla?
        Minen ymmärrä mitä julkisuudella tekee, jos siihen ei sisälly jotain tekemisen tärkeyttä?

ohjelmaan, että voin jotain kommentoida. Tämä ulkosalla olo liittyi nyt kuitenkin siihen asunnottomuuteen mistä pannumyssy tuossa ylempänä mainitsi.

Jotkut ovat ponnahtaneet pinnalle ja saaneet mukavan tuntuista työtä tämän tyyppisten ohjelmien kautta.
        Vappukin heilui jossain teeveesätissä aikoinaan, puhua pulputti käsittämättömiä, mutta nyt sitten joka toinen päivä lehtien palstoilla ja telkkarissakin. Tällainen voi kiehtoa nuoria.

• tintti.kotivintti kirjoitti:

ohjelmaan, että voin jotain kommentoida. Tämä ulkosalla olo liittyi nyt kuitenkin siihen asunnottomuuteen mistä pannumyssy tuossa ylempänä mainitsi.

Jotkut ovat ponnahtaneet pinnalle ja saaneet mukavan tuntuista työtä tämän tyyppisten ohjelmien kautta.
        Vappukin heilui jossain teeveesätissä aikoinaan, puhua pulputti käsittämättömiä, mutta nyt sitten joka toinen päivä lehtien palstoilla ja telkkarissakin. Tällainen voi kiehtoa nuoria.

Joutuvat käytännössä asunnottomuutta kokemaan...?
        Kaikki nuoret eivät pääse julkkiksiksi. Jotain muutakin mielekästä pitäisi olla tarjolla.

Joutuvat käytännössä asunnottomuutta kokemaan...?
        Kaikki nuoret eivät pääse julkkiksiksi. Jotain muutakin mielekästä pitäisi olla tarjolla.

Tuosta nuorten asiasta. Pitäisi olla muutakin mielekästä tarjolla, kyllä. Onko koulutustarjonta liian kapea?
        Uskon, että on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6165
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      639
      2521
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1090
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1036
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228