Raamatun Jumala on kaikkivoipa, eikä mikään ole Jumalalle mahdotonta. Jumala voi olla kaikkialla, kuunnella kaikkien rukouksia samaan aikaan ja tehdä samalla ihan mitä tahansa.
Mihin ihmeeseen Jumala kaikessa kaikkivoipuudessaan tarvitsee enkeleitä, kerubeita ja Jeesuksia? Onko Jumala vain niin laiska kaikessa kaikkivoipuudessaan, ettei millään jaksa aina olla lähellekään kaikkivoipa?
Niinpä niin, ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen, joka on toki luonnollistakin. Jos torakalla olisi intuitio kaikkivoivasta ja mahtavasta Jumalasta, se olisi kaikkivoipa ja mahtava torakan kaltainen Jumala.
Jumalako kaikkivoipa?
15
341
Vastaukset
Raamatun Jumala 'helvetteineen' sopusoinnussa Rakkauteen?
Tämä jumala on meidän keksimämme jumala, joka on palvellut hyvin instituutiota...kirkkoa ja sen edustajia.
Todellinen Jumala on ikuinen valo, jolla ei ole mitään vaatimuksia, puhdas Rakkaus. Meissä on sisäisesti tämä sama ominaisuus, riittää kun saamme sen esiin.
Eli henkisen tietoisuuden lähde on oma sisin ja uskontoja ei tarvita mihinkään.- poejan vilikuna
Niinhän varmasti meistä jokainen ihminen tahtoisi paeta Jumalan tuomiota pakoon omilla selittelyillä. Oman mielikuvituksemme avulla rakentelemme itsellemme mieluisia Jumalia. Mutta totuus Jeesuksessa tekee ihmisen vapaaksi, niinkuin Jeesus lupaa, mikäli kuitenkin avaamme sydämemme hänelle ja käännymme ja nöyrrymme vilpittömästi häneltä armoa pyytämään. Jeesus sinua rakastaa! " Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."Joh.14:27
poejan vilikuna kirjoitti:
Niinhän varmasti meistä jokainen ihminen tahtoisi paeta Jumalan tuomiota pakoon omilla selittelyillä. Oman mielikuvituksemme avulla rakentelemme itsellemme mieluisia Jumalia. Mutta totuus Jeesuksessa tekee ihmisen vapaaksi, niinkuin Jeesus lupaa, mikäli kuitenkin avaamme sydämemme hänelle ja käännymme ja nöyrrymme vilpittömästi häneltä armoa pyytämään. Jeesus sinua rakastaa! " Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."Joh.14:27
ole kysymys, olisi tiedostettava Rakkaus suhteessa ehdollistavaan Rakkauteen.
Jos Raamattu olisi selvä, ei olisi mitään epäselvää, mutta yksikään ns. Raamattuasiantuntija ei pysty kiperään kysymykseen vastaamaan.(Raamatun sanaan)- poejan vilikuna
Myötäeläjä kirjoitti:
ole kysymys, olisi tiedostettava Rakkaus suhteessa ehdollistavaan Rakkauteen.
Jos Raamattu olisi selvä, ei olisi mitään epäselvää, mutta yksikään ns. Raamattuasiantuntija ei pysty kiperään kysymykseen vastaamaan.(Raamatun sanaan)Minä varmasti vähiten osaan vastata ja olisi Raamatun vastaista sekin, jos joku ihminen pystyisi pohjattomasti vastaamaan ihmisten kysymyksiin. Raamattu kertoo ja antaa ihmisestä hyvin heikon kuvan ja se on todellisuutta. Ihmisen näkökyky on hyvin suppea joka suhteessa, mutta Jumala rakastaa tällaista vajavaista ihmista ja ihminen oppii tuntemaan Jumalan, jos hän ottaa vastaan tuon rakkauden. Toivoisin todella, että elämässäsi voisit oppia tuntemaan Jumalan rakkauden ja elämään päivittäin siitä. Olen todella vilpittömästi itse iloinnut siitä elämästä, jonka olen saanut elää Jumalan yhteydessä, enkä missään tapauksessa haluaisi vaihtaa Jeesuksen yhteydessä elettyä elämää mihinkään.
Elämään Jeesuksen yhteydessä sisältyy se, että Jumala itse alkaa ihmistä puhutella. Jumala on pyhä Jumala ja Hän on varmasti tosissaan, jos vaan sinä alat etsiä häntä tosissaan. Se on minun todistukseni ihan käytännön elämästä.
On aivain oikein varmasti väittämäsi, ettei sinulle ole kukaan pystynyt vastaamaan riittävän perusteellisesti, että voisit uskoa. Mutta jos Raamattua luet rukoillen, ei siellä vaaditakaan että sinun tarviis ihmisenä olla kaikkitietävä, että voisit elää Jumalan tahdon mukaista elämää. Vaan pyydäpä Jumalalta itseltään ongelmiisi ratkaisua, rohkaise luontosi ja ala etsiä Jeesusta, joka lupaa, että "jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." Hän ei lupaakaan kenellekkään kaikkitietävälle avata näitä asioita vaan "Minä ylistän sinua Isä, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä.. ja ilmoittanut ne lapsen mielisille"(jotenkin tähän tapaan.) Ja Raamattu painottaa myös voimakkaasti, sitä että on käännyttävä koko sydämestään seuraamaan Jeesusta, Jumala näkee sydämen asenteen ennenkaikkea ja totuutta hän tahtoo salatuimpaan saakka, vaikken minäkään osaa vastata kysymyksiisi ehkä juuri ollenkaan.
Mut tuosta rakkaudesta tekee mieli vielä sanoa se, että vaikka usko ei perustu tunteisiin niin Jumalan avulla olen saanut kokea enemmän ja enemmän hänen rakkauttaan myöskin tunnetasolla.
- poejan vilikuna
Jeesus on nimenomaan sitävarten, kun Jumala on kaikkivoipa ja ihminen on rajallinen. Jumala on rakastanut ihmistä, että hän on antanut meille kaikille elämän lahjan ja kaikki mahdollisuudet mitä meillä on. Jos Jumala johtaisi kaiken niinkuin tahtoo, ei silloin sinullekaan olisi annettu mitään mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään elämässäsi. Eikä elämässä voisi olla myöskään mitään mielenkiintoa. Et nyt ymmärrä, että jokainen sekunti täällä on suurta lahjaa joka tulisi elää Jeesukselle, ei itselle. Sinullekin on Jeesuksella tehtäviä varattuna.
Hän kertoo sanassaan suoraan meille, että olemme langenneita, mutta Jeesus on kuitenkin sellainen välimies, jonka avulla syntinen ihminen voi olla yhteydessä Jumalaan. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."Joh.3:16
Vain Jeesukseen turvautumalla me ymmärrämme Jumalan suuren rakkauden. Niin kauan kuin kierrämme tätä totuutta, me emme voi saada todellista rauhaa ja lepoa. "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." (Mark.10:15)
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room. 10:9-10
Jeesus sinua rakastaa, niinkuin jokaista lukijaa tässä ja nyt.>>Jos Jumala johtaisi kaiken niinkuin tahtoo, ei silloin sinullekaan olisi annettu mitään mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään elämässäsi.
Ahaa, siis enkelit ja Jeesus on tehty tasoittamaan Jumalan ja ihmisen kuilua?
Edelleen jää epäselväksi alkuperäisen kysymyksen vastaus. Kaikkivoipa kun ei tarvitsisi mitään tasoitteita.- adamin.poika
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Jos Jumala johtaisi kaiken niinkuin tahtoo, ei silloin sinullekaan olisi annettu mitään mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään elämässäsi.
Edelleen jää epäselväksi alkuperäisen kysymyksen vastaus. Kaikkivoipa kun ei tarvitsisi mitään tasoitteita.Jos Jumala kaikkivoipaisuudessaan, tarkoitan nyt Jumalalla ISÄÄ joka yksin on Totinen Jumala. todellakin kaikkivoipaisuudessaan tekisi kaiken Tahtonsa ja Kaikkivoipaisuutensa ja Kaikkivaltiutensa mukaan, niin tuskin olisi mitään muuta kuin HÄN. Koskaan ei olisi syntynyt Poikaa joka loi kaiken, sillä todellakaan HÄN ei tarvitse mitään eikä ketään, ei näkyväistä eikä näkymätöntä. Olisi vain HÄN ja iankaikkisuus. Siinä sinulle vastaus joten revippä siitä.
- taivastiellä
adamin.poika kirjoitti:
Jos Jumala kaikkivoipaisuudessaan, tarkoitan nyt Jumalalla ISÄÄ joka yksin on Totinen Jumala. todellakin kaikkivoipaisuudessaan tekisi kaiken Tahtonsa ja Kaikkivoipaisuutensa ja Kaikkivaltiutensa mukaan, niin tuskin olisi mitään muuta kuin HÄN. Koskaan ei olisi syntynyt Poikaa joka loi kaiken, sillä todellakaan HÄN ei tarvitse mitään eikä ketään, ei näkyväistä eikä näkymätöntä. Olisi vain HÄN ja iankaikkisuus. Siinä sinulle vastaus joten revippä siitä.
Nyt menit pikkasen vikaan. Luepa Joh.1:alusta ja 1.Moos. Jumala on kolmiyhteinen, ja se käy ilmi kummassakin luvussa. Isä-Jumala, Sana ja Henki = YKSI. SANA = JEESUS KRISTUS.
taivastiellä kirjoitti:
Nyt menit pikkasen vikaan. Luepa Joh.1:alusta ja 1.Moos. Jumala on kolmiyhteinen, ja se käy ilmi kummassakin luvussa. Isä-Jumala, Sana ja Henki = YKSI. SANA = JEESUS KRISTUS.
on yksi ja ainoa Minä Olen.(pohjaton, ikuinen Rakkaus)
Jeesus toi asian julki hyvin selkeästi..'Isä on minua suurempi'...'älkää minua kiittäkö, kiittäkää sitä, joka minut lähetti'..Jeesus selvensi asian.
Kolmiyhteinen Jumala on ihmisten aikaansaama harha omien päämääriensä tyydyttämiseksi.(kirkolliskokoukset)- adamin.poika
taivastiellä kirjoitti:
Tuo kolminaisuus ja kolmiyhteisyys ovat jo sinäänsä niin mielettömiä ja olen niihin jo antanut lukuisasti selvityksiä. KAIKKIVALTIAS ISÄ on ainut Totinen Jumala Joh.17.
Kaikki jotka ovat ISÄSTÄ ja ISÄSSÄ ovat YHTÄ JA YKSI HÄNESSÄ ja HÄNEN Kanssaan. Niin myös jokainen joka on Jumalasta syntynyt. Poika, eli Sana, Eli JEESUS KRISTUS on yhtä ja yksi ISÄN kanssa, mutta ei mikään kolmiyhteisyyden kanssa. Poika on Israelin ISÄ, sillä Israel on Pojan Esikoispoika: 2.Moos. 3 jka 4 luku. Poika on Abrahamin, Isakin ja Jaakobin Jumala YeHaWaH, ISRAELIN PYHÄ. Hän on Eläväksi tekevä Henki, eli Pyhä Henki, ja HÄNET on ISÄ synnyttänyt. Hän ei ole Jumala ISÄN kanssa, vaan ISÄ on Hänen Jumalansa niin kuin Hän on Israelim Jumala; Hepr.1.
KAIKKIVALTIAS ISÄ oli ennen kuin HÄN synnytti Poikansa. Niinpä ellei Poikaa olisi synnytetty olisi vain KAIKKIVALTIAS ISÄ, eikä ketään muuta. Niinpä mekin jotka olemme Kristuksessa ja Kristuksen kautta ISÄSSÄ YKSI, olisimme olenatta, vaan olisimme ISÄSSÄ olematta olemassa, sillä mekin olemme ISÄSTÄ lähtöisin. Jos siis kaikki mikä on ISÄSSÄ ja ISÄSTÄ on YKSI ISÄN KANSSA, kuten kirjoitettu on, miin mihin tyrkkäätte sen kolmiyhteisyytenne taikka kolminaisuutenne, sillä ainakin tuohon ykseyteen ja yhteyteen voidaan lukea Elia, Elisa, Paavali, Abraham, Daavid, Hanok, eli Enok, Jesaja, Jeremia Hesekiel ja niin edelleen ja niin edelleen, vai kiellättekö etteivät he ole Yksi ja Yhtä ISÄSSÄ ja ISÄN kanssa, sillä ainakin niin minun Raamattuni opettaa ja ilmoittaa. - poejan vilikuna
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Jos Jumala johtaisi kaiken niinkuin tahtoo, ei silloin sinullekaan olisi annettu mitään mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään elämässäsi.
Edelleen jää epäselväksi alkuperäisen kysymyksen vastaus. Kaikkivoipa kun ei tarvitsisi mitään tasoitteita.Mikä siinä on epäselvää? Jeesus on todella sitä varten, että sinä voisit olla yhteydessä Jumalaan. Olisiko Jumala kaikkivoipa, jos hän olisi luonut ihmisen ja häneltä olisi karannut tilanne sit niin hallinnastaan, ettei Hän enää voisi saada ketään poispoikennutta ihmistä takasin karkumatkaltaan. Ethän vain liene yksi karkureista? Jumalan sana ainakin tarjoaa tämän vaihtoehdon ja se varmasti kuuluu myös sinulle tässä ja nyt.
Mut ei se varmasti aukene jatkossakaan, jos ei todella ole kiinnostusta kysellä Jeesukselta itseltään näitä asioita. Jumalasta kertoo hyvin se kohta, että "nälkäiset hän on täyttävä hyvyyksillään, mutta rikkaat hän on lähettävä tyhjin käsin pois."
- Brina
"Niinpä niin, ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen, joka on toki luonnollistakin."
Näin ovat monet uskovatkin käsittäneet, mutta ei sitä, että ihminen luotiin "Jumalan kuvaksi ja KALTAISEKSI". Tämä jälkimmäinen käsite ei vaan tule selvästi ilmi suomenkielisessä raamatussa!
" Jos torakalla olisi intuitio kaikkivoivasta ja mahtavasta Jumalasta, se olisi kaikkivoipa ja mahtava torakan kaltainen Jumala. ""
Korjaisin tämän lauseesi näin: "Jos "torakalla"/ihmisellä olisi täydellinen intuitio kaikkivoivasta ja mahtavasta Jumalasta, se tiedostasi silloin OLEVANSA kaikkivoipa Jumala, sillä ei ole muuta kuin YKSI, Jumala!- adamin.poika
Jos me olemme YKSI Jumalan kanssa, niin silloin me olemme osa Jumalaa, siinä on täysin oikea ajatus ja sen kirjoitukset vahvistavat, sillä HÄNESTÄ me olemme ja HÄNEEN me palajamme, sillä ilman HÄNTÄ ei meitäkään ole.
adamin.poika kirjoitti:
Jos me olemme YKSI Jumalan kanssa, niin silloin me olemme osa Jumalaa, siinä on täysin oikea ajatus ja sen kirjoitukset vahvistavat, sillä HÄNESTÄ me olemme ja HÄNEEN me palajamme, sillä ilman HÄNTÄ ei meitäkään ole.
ei tuomitse ei arvostele ei ehdollista......Hän On.
Täydellinen valo, jota ei meidän paraskaan mielikuvituksemme voi pukea sanoiksi....on Rakkaus.
Tämä voima on Luoja kaikissa...pieninä hitusina..se riittää.- Shahar
http://pt.wikipedia.org/wiki/Ficheiro:JachinBoaz.jpg
11 Pilarit Jakim ja Boas Kuvaavat mikrokosmosta ja makrokosmosta.
Mikrokosmos on ihminen täällä fyysisessä ja makrokosmos on ihminen jätettyään fyysisen.
Maailmankaikkeuden/makrokosmoksen kuvaksi, joka ihminen myös on. Hän hänet loi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144