Taannoin joku moitiskeli palstan keskustelun tason laskeneen ja kaipasi ennen vaikuttaneita aktiivisia keskustelijoita. Tämä puheenvuoro ei vastaa kumpaankaan kysymykseen, joten jatkon lukeminen on lisäinfoa kaipaavalle mahdolliselle lukijalle turhaa. Keskustelijoita on kumminkin kadonnut pilvin pimein ja mielenkiintoisuus on kärsinyt... Voisiko se johtua näiden kirjoittajien omakohtaisesta tilanteesta, ovatko he olleet henkisissä ja/tai fyysisissä kriiseissä, jotka saattavat olla taiteellisesti hedelmällisiä, mutta muutoin vahingollisia? Jos näin on ollut, ei tarvinne kauaakaan pohtia mikä tuon ristiriidan on aiheuttanut.
"Kentälläkö" he lienevät ja sinnekö jäänevät?
Allapäin ja pahoilla mielin: T
Kentälle jääneet?
6
411
Vastaukset
- Hörhör..
että monet aiemmin usein kirjoittaneet ovat juomattomuudessaan saavuttaneet sellaisen tason, että selväpäisessä elämässä ei ole enää tarvetta purkaa tuntojaan alkoholismista. Tilanne itsensä kannalta on selkiintynyt.
Itse ammoin kirjoitin rekisteröityneenä Urpo-Örvelönä, Tri.Torvisena, Aimo Kankkusena ja ties minä, mutta parin vuoden juomattomuuden jälkeen kiinnostus on kääntynyt lukemiseksi silloin tällöin, ja sekin harvenee koko ajan.
Oletus muiden joukossa.- entinen vakiohahmo
Itsekin vielä viime vuonna (raittiuden ensimmäinen vuosi, tai oikeammin puolet siitä) lueskelin tätä palstaa päivittäin, kuittasin "tänään raittiina" -ketjuunkin oman tilanteeni kun se tuntui silloin kivalta. Nyt toisen vuoden ollessa loppupuolellaan ei enää tunnu tarpeelliselta. Tajuan muutenkin, että pysyn selvänä tasan niin kauan kuin itse haluan olla kaatamatta viinaa omaan suuhuni. Muuten voin elää miten parhaaksi tunnen, kunhan en ENÄÄ tee omaani ja toisten elämää tarpeettomasti hankalaksi.
- juoppo evp
Se on ihan sama juttu.
Itsekkin kirjoittelin milloin milläkin nimimerkillä aikoinaan, nyt olen kirjoittanut tällä samalla minkä olen kirjoittanut.
Saattaa olla että en lue/kirjoita palstalle viikkoihin, jopa kuukausiin koska asia ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa. Toisinaan tulee sitten aikoja jolloin haluaa pohtia asiaa ja ehkä jakaa mietteensä muitten kanssa.
- Konsta Koskenkorva
Monet on plinkissä, osa lopettanut tosiaan nettihommat kokonaan. Tää muuttui huuhaa-palstaksi kun toi raittiin jengia alkoi häiriköimään täällä jatkuvasti. Suurin osa kirjoittajista ottaa tämän nykyään ihan vitsinä. Joskus harvoin palstalle eksyy joku, joka tarvii neuvoja, niitten takia täällä on edes muutamia vanhoja kirjoittajia satunnaisesti. Että ei pääse aa-jengi tekemään tuhojaan.
- ...................
Mitä tuhoja aa saa aikaan esim .raitistuu????????????
................... kirjoitti:
Mitä tuhoja aa saa aikaan esim .raitistuu????????????
Kirjoittelin täällä aikoinaan..nyt on raittiutta takana 19 vuotta.Jotenkin on vaan jäänyt vähemmälle tuo jokapäiväinen ..raittiina tänään kirjoittelu.Tiedän että viinapiru vaanii kokoajan olkapäällä mutta elän mielekästä elämää ja tunnen olevani sinut asian kanssa .Antaa vaan niiden ottaa soppaa jotka homman hallitsee,minä en;)).
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864