Ihmetytää pyykinpesukoneissa käytettävä huuhteluaine. Mietin vaan mitä se tekee viemäriverkostolle? Aloin miettiä asiaa kun puhdistin lattialle tippunutta ja kuivunutta huuhteluaineläikkää, ja kappas, kappas sepäs ei liuennutkaan veteen. Onko kukaan tutkinut asiaa?
Huuhteluaine
5
466
Vastaukset
- siispä Puis:)
on vissiin:) http://kulutusjuhla.fi/2009/08/pyykinhuuhteluaine-on-turhaa/
- maaatuzka
Itse en ole käyttänyt enää aikoihin synteessitiä pesuaineta. Suosittelen käyttämään esim. Ole Hyvä-pesuaineita, joille löytyy uudelleentäyttöastiatkin ainakin ruohonjuuresta ja Lasten vintistä. Niissä ei ole mitään lisättyjä aineita, ei väri-, haju, säilytys yms.
Synteettisissä pesuaineissa piilee terveyspommi. Kannattaa suosia puhtaita luonnontuotteita.
Tiedätte kyllä miksi.- jj
Huuhteluaineet ovat silikoonijohdannaisia, ällöttävästi hajustettuna.
Mihinkä tekstiili tarvii huuhteluainetta? Varsinkin kun suurin osa räteistä ja lumpuista on jotain synteettistä itsesiliävää paskaa?
Jos jollekin tekstiilille huuhteluainetta tarvii, laita loraus etikkaa! Toimii hyvin! - Nature75
jj kirjoitti:
Huuhteluaineet ovat silikoonijohdannaisia, ällöttävästi hajustettuna.
Mihinkä tekstiili tarvii huuhteluainetta? Varsinkin kun suurin osa räteistä ja lumpuista on jotain synteettistä itsesiliävää paskaa?
Jos jollekin tekstiilille huuhteluainetta tarvii, laita loraus etikkaa! Toimii hyvin!Pesen pyykit pesupähkinäjauheella ja huuhteluaineena käytän etikkaa. Tähän asti ei ole ollut pienintäkään ongelmaa vastassa.
- jj
Nature75 kirjoitti:
Pesen pyykit pesupähkinäjauheella ja huuhteluaineena käytän etikkaa. Tähän asti ei ole ollut pienintäkään ongelmaa vastassa.
hienoa kun löytyy omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316