Norwegian paikkamaksut

Kevään kukkeuteen

Ostimme kevääksi meno-paluu-lennot Nizzaan. Paikkavarauksesta piti maksaa 12 euron korvaus/ matkustaja. Paluulennolta varaus jäi tekemättä. Onko kokemusta, pitääkö aikanaan Nizzan lähtöselvityksessä maksaa paikoista? Yhtiön sivuilta ei saa selkeää vastausta.

12

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso tuolta blogin oikeasta reunasta kohta: LENNON HINTA JA LAATU
      Siellä on kerrottu oikeuksista ostettaessa lentolippuja.

http://lentomatka.blogit.fi/

• Kyseessä on ennakkoon myytävä lisäpalvelu, mikä tarkoittaa, että menomatkalle olet ostanut tietyn paikan. Paluumatkalla saat istuimen sattumanvaraisemmin.

• hekt

Siis joku paikkanumero kuitenkin arvotaan? Eli jos paikkaa ei ole varattuna, niin ei voi koneessa valita jotakin vapaata paikkaa? Onko kukaan lentänyt Norwegian airilla niin, ettei ole varannut paikkaa valmiiksi?

Itse olen perheeni kanssa lähdössä ensi kesäkuussa matkaan. En vielä varatessani ottanut paikkoja, koska pidin sitä sikamaisena rahastuksena. Vähän tietysti epäilyttää, jos joudumme istumaan lasten kanssa eri puolilla konetta. Se ei taida oikein onnistua...

• Nor-way

Tästä minullakaan ei ole kokemuksia. Kun Helsingistä lähtevälle lähdölle en ole tehnyt paikkavarausta, mistä tiedän koneessa, että vapaalta näyttävä paikka on tosiaankin vapaa eikä jonkun muun varaama? Vai onko vähän niin kuin VR:n junassa joitakin vuosia sitten. Menit istumaan, sitten joku tuli paikkalippu kädessä ja piti siirtyä muualle?

• 19+14

Saat paikan lähtöselvityksessä ja sen voi vielä siinä yhteydessä vielä valita jäljellä olevista paikoista. Ennakkovaraus on niitä varten, jotka haluavat varmistaa tietyn paikan lennolle.

• KVN siellä tieto

Kaikilla yhtiöillä on about sama käytäntö,ainakin suurimmalla osalla mikäli on turistiluokan lentolippu.
      Paikka tietysti kuuluu lipun hintaan, MUTTA mikäli haluat nimenomaan istua vaikkapa paikalla 23D, se täytyy varata etukäteen ja se maksaa.
      Mikäli istuinpaikalla ei ole väliä, se ei maksa yhtikäs mitään yhdelläkään lentoyhtiöllä.
      Kaiken tämän tiedon löytää lentoyhtiön sivuilta,mm.Norwegianin nettisivuilta.

• 222

Totta. Minusta Norskin paikkavaraus on rahastusta, joten en ole paikkoja varannut. Lähtöselvityksessä voi sitten itse valita paikkansa ja ainakin minä olen mieleiseni saanut.

• Liinimimerk

Ihan normaali juttu halpalentoyhtiöillä, kaikki maksaa erikseen. Paikkavaraus on molemmille lennoille, eli siinä tulee ensin se istumapaikkakartta mistä voit valita menolennolle, sen jälkeen paluulennolle. Älä muuten unohda Norwegianin WiFiä, toimii ihan ok.

• epävarmaa!

Ei se wifi mitään toimi. Eikä edes ole kaikissa koneissa kai vieläkään vaikka kovasti mainostetaan. Paremmilla yhtiöillä netti toimii hienosti ja siitä maksaa mielellään 10-20 euroa.

• Idiootti-.-
        epävarmaa! kirjoitti:

Ei se wifi mitään toimi. Eikä edes ole kaikissa koneissa kai vieläkään vaikka kovasti mainostetaan. Paremmilla yhtiöillä netti toimii hienosti ja siitä maksaa mielellään 10-20 euroa.

No ei finnairillla! Kyllä mulla toimi vallan mainiosti wifi kun tulin just pari päivää sitten tänne lontooseen:D

• Sä olet napa!
        Idiootti-.- kirjoitti:

No ei finnairillla! Kyllä mulla toimi vallan mainiosti wifi kun tulin just pari päivää sitten tänne lontooseen:D

Kuka sanoi Finnair?! Idiootti... Ota allergialääkettä.

AA:lla toimii loistavasti. No jos sulla toimi, niin sitten varmaan toimi mullakin. Ei saammari, eipäs toiminutkaan. Ja toisella lennolla ei ollut koko wifiä lainkaan. Ja tweetien mukaan ei toimi luotettavasti muillakaan. Halpa on halpa ja epäluotettava.

• AbcdefghoM0
        Sä olet napa! kirjoitti:

Kuka sanoi Finnair?! Idiootti... Ota allergialääkettä.

AA:lla toimii loistavasti. No jos sulla toimi, niin sitten varmaan toimi mullakin. Ei saammari, eipäs toiminutkaan. Ja toisella lennolla ei ollut koko wifiä lainkaan. Ja tweetien mukaan ei toimi luotettavasti muillakaan. Halpa on halpa ja epäluotettava.

Ootko lentäny?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe