Isälläni oli tapana katsoa television iltauutiset joka ikinen ilta. Lomareissuilla ollessamme hän jopa nauhoitti uutislähetyksiä ja katsoi niitä kotiin tultuaan. Itse sain tästä hiljaisesta iltahartaudesta tarpeekseni, enkä vielä tänä päivänäkään seuraa televisio uutisia. Katson periaatteella, jos satun olemaan kotona, eikä ole muutakaan tekemistä.
Seuraatko sinä maailman tapahtumia television uutislähetyksistä?
Uutiset ja sää
22
401
Vastaukset
- Entinen joku
sattuu televisio olemaan auki siltä asemalta missä uutiset tulee. Mutta en juokse niiden perässä, ja aikani ei ole määrättyä niiden takia.
Sisareni porukat istuu monet uutiset, mutta se on heidän tapansa.- tomppa2006
...ei tarvitse kanavaa vaihtaa uutisten takia...
Ja säätiedot ovat ihan huuhaata. Kuka suunnitelmiaan tekee niiden mukaan, niin varmasti pettyy. Eivät pidä paikkaansa edes 50% todennäköisyydellä. Eilen sattumalta satuin katsomaan, eikä keli ole todellakaan ennustettua, heh. - entinen joku
tomppa2006 kirjoitti:
...ei tarvitse kanavaa vaihtaa uutisten takia...
Ja säätiedot ovat ihan huuhaata. Kuka suunnitelmiaan tekee niiden mukaan, niin varmasti pettyy. Eivät pidä paikkaansa edes 50% todennäköisyydellä. Eilen sattumalta satuin katsomaan, eikä keli ole todellakaan ennustettua, heh.toimii mulla sään kanavana, joskaan sekään ei läheskään koskaan tiedä oikein.
Toisaalta jos on uutisista kiinnostunut niin netti on myös siihen hyvä.
Lehtiä luen täältä joskus, mulle ei tule edes sanomalehteä kotiin.
Ja kesällä olen monesti poissa kaikkien näiden medioiden läheltä, pitkiäkin aikoja. Ja kun jälleen mantereelle tulen niin huomaan että kaikkea on tapahtunut muttei se mun elämääni liikuttanut, eikä olis liikuttanut vaikka olisin ollut ja katsonut ja kuullut kaiken. - tomppa2006
entinen joku kirjoitti:
toimii mulla sään kanavana, joskaan sekään ei läheskään koskaan tiedä oikein.
Toisaalta jos on uutisista kiinnostunut niin netti on myös siihen hyvä.
Lehtiä luen täältä joskus, mulle ei tule edes sanomalehteä kotiin.
Ja kesällä olen monesti poissa kaikkien näiden medioiden läheltä, pitkiäkin aikoja. Ja kun jälleen mantereelle tulen niin huomaan että kaikkea on tapahtunut muttei se mun elämääni liikuttanut, eikä olis liikuttanut vaikka olisin ollut ja katsonut ja kuullut kaiken....netin kautta seuraan enimmäkseen säätä...
Tosi pettynyt olen noihin sadetutkiin, näyttävät kyllä ihan mitä sattuu.
tullut katsottua uutisia moniin vuosiin. Kaiken olen lukenut hesarista taikka sitten täältä kun joku linkin laittanut. :) Yleensä telkkarien uutisten aikaan tulee muuta jota haluan katsella jos nyt yleensä telkkaria katson. Saattaa olla että jopa nukun silloin.
- tomppa2006
...allekirjoitan ettei aamulehteä voita tiedon saannissa mikään...
Ei aamulla tule avattua telkkaria tai nettiä, kun on aina niin kiire, mutta lehti tulee aina luettua. Harvoin tulee mentyä nukkumaan puoli yhdeksältä, tosi harvoin.
radio auki aina, kun en ole töissä. Sieltä saa tarvittavat tiedot tapahtumista ja netistä löytyy aivan ajantasaista tietoa. Mulle tulee The New York Times/ The Herald Tribune joka päivä sähköpostiin, eikä maksa mitään.Sitä päivitetään 6-8 kertaa päivässä, joten siellä on usein asiat ennen Ylen uutisia.
- tomppa2006
...järkevää pitää kerran hankkittua kielitaitoa yllä lukemalla vieraskielisiä lehtiä...
Tuo radion kuuntelu muistuttaa myös isäni tavoista, hänellä myös aina auki ja helvetin kovaa. Varsinkin autossa muille matkustajille sietämätöntä. Itse kuuntelen radiota tosi harvoin.
Ehkä kerran vrk. tv-uutiset, yleensä ylen ja useinmiten aamulla.
Radiosta kuuntelen, jos olen tienpäällä (siis usein), en kuitenkaan kotioloissa.
Työväen aamulehden selaan ja siitä sudokun ratkaisen, silloin kun on neljän tai viiden tähden tehtävästä kyse. Kaksi paikallislehteä tulee joita useinkaan en avaa, sillä puskaradio on jo yleensä informoinut tai sitten kuuntelen kun vaimo löytää jotain mielenkiintoista ja sanoo: "kuunteles kun mä luen sulle" sama koskee myös A-l.lää.
Teksti-tv. selaan kerran vrk. yleensä puolenyön aikaan.
Ai niin ja 'ajankohtaisohjelma' jota vapaaehtoisesti katson on Uutisvuoto lauantai-iltaisin.:)
Siinä minun sivistyksen päivitykset noin ylhäältä pakkosyötettynä ovatkin.
Mieluiten tietoni hankin eri ihmisten kanssa juttelemalla ja pitämällä silmät auki kulkiessani turuilla ja toreilla!
jk. aivan liikaa meille syötetään sisällöltään perustelematonta uutismössöä ja nippelitietoa , jota ei jäsennellä mihinkään/mitenkään.- tomppa2006
...sudoku-friikki olet, minä myös ratkaisen ja niitä vaikeimpia, mukavaa aivojumppaa...
En minäkään ole niin uutisnälkäinen, että tarvitsisi monet uutiset ja säätiedotukset päivän mittaan katsoa. Pakkosyötön makua ja samoja uutisia veivataan eri kanavilla, useimmiten melko merkityksettömiä tavallisen ihmisen elämään.
- Marlyn.
kerran päivässä kotona ollessani,mutta mökillä saattaa mennä montakin päivää etten tiedä edes mikä päivä on.
Ei ole niin väliä,ja sään näkee katsomalla ikkunasta ulos.Silloin saatan katsoa kun olen lähdössä jonnekkin,kuten tänään piti tulla taivaalta vaikka mitä,ja aurinko paistaa,ainakin täällä pääkaupungissa.
Isäni oli myös sääfrikki,samoin exmieheni,oikein ärsytti,kun kyttäsi aina säätä.Mun menoja ei säät haittaa ;-))- tomppa2006
...ei todellakaan ole edes viikonpäivällä väliä...
Ja mitäpä sillä kaikella uutistietoudella tekisikään, kuten nyt esimerkiksi sään näkee parhaiten katsomalla ikkunasta, se pitää paikkansa. Lähellä pääkaupunkiseutua asustelen minäkin ja kyllä meni eilinen säätiedotus pahasti metsään. Siitä sain aiheen tähän avaukseen.
kuin aiemmin ketjussa mainittu, jos sattumoisin on telkku kanavalla, josta uutiset tulee.
Oma isäni eläkkeellä ollessaan katsoi uutisia, en tietty asunut enää saman katon alla, mutta
vanhempien luona käydessäni, saattoi useamman kerrankin kuulua isän taholta; nyt tulee klo.. milloin
mitäkin uutiset :)
Nyt jotenkin kaunis muisto..- tomppa2006
...tuon saman huudon isäni suusta: Nyt tulee uutiset, olkaas hiljaa...
Minun isäni on vielä elossa, mutten ole pitkään aikaan ollut sillain samaan aikaan iltasella kotona. Tiedän hänen edelleen seuraavan maailman tapahtumia tarkkaan.
Mutta mun mielestä, ei siitä nyt kannata tehdä mitää must -juttua. - Sibone*
tomppa2006 kirjoitti:
...tuon saman huudon isäni suusta: Nyt tulee uutiset, olkaas hiljaa...
Minun isäni on vielä elossa, mutten ole pitkään aikaan ollut sillain samaan aikaan iltasella kotona. Tiedän hänen edelleen seuraavan maailman tapahtumia tarkkaan.
Mutta mun mielestä, ei siitä nyt kannata tehdä mitää must -juttua.miten yleistä uutisten seuraaminen teksti tv:ltä.
Tiedän itseni lisäksi muutamia.. sitäkin vilkaistessa on vähä perillä, jos vaikka maailman kirjat sekaisin :) - tomppa2006
Sibone* kirjoitti:
miten yleistä uutisten seuraaminen teksti tv:ltä.
Tiedän itseni lisäksi muutamia.. sitäkin vilkaistessa on vähä perillä, jos vaikka maailman kirjat sekaisin :)...melko yleistä tuo teksti tv:n seuraaminen, jopa jälkikasvumme seuraa...
Siinä on just se etu, että voi lukea uutisia silloin, kun itse haluaa ja päivitykset toimivat siellä hyvin.
ei meille tuu lehteä, lehti tulee vasta puolenpäivän korvilla, joskus voi mennä ylikin, se tulee arkisin normaalin postin mukana, viikonloppusin aamulla tohon kylälle, jonne on meiltä vajaa kilsa.
Joten lehti jää miulta useimmin lukematta. Uutisia haluan kyllä kuunnella, edes kerran päivässä:))))- tomppa2006
...jos ei olisi sitä lehteä aamulla...
Niin muiden uutiskanavien merkitys korostuisi ja ensimmäisenä juuri telkkarin. Ei minusta varmaan koskaan tule mitään netti-ihmistä siinä määrin, että onkisin kaiken tiedon sieltä. Ainakin tällä hetkellä ajattelen vahvasti niin. tomppa2006 kirjoitti:
...jos ei olisi sitä lehteä aamulla...
Niin muiden uutiskanavien merkitys korostuisi ja ensimmäisenä juuri telkkarin. Ei minusta varmaan koskaan tule mitään netti-ihmistä siinä määrin, että onkisin kaiken tiedon sieltä. Ainakin tällä hetkellä ajattelen vahvasti niin.en niin paljon nettiä selaile, et ongin kaiken sieltä, mut ilta-lehtee ja sanomia käyn välillä kattomassa:))
Telkkarista haluun ne uutiset yleensä kattoa, seiskan uut. tai kympin:)))- tomppa2006
sasus kirjoitti:
en niin paljon nettiä selaile, et ongin kaiken sieltä, mut ilta-lehtee ja sanomia käyn välillä kattomassa:))
Telkkarista haluun ne uutiset yleensä kattoa, seiskan uut. tai kympin:)))...että melkein samat uutiset on iltalehdellä ja -sanomilla, kolmantena toistaa samoja juttuja HS.fi....
tomppa2006 kirjoitti:
...että melkein samat uutiset on iltalehdellä ja -sanomilla, kolmantena toistaa samoja juttuja HS.fi....
niillä on, kattelen yleensä puol huolimattomasti niitä, jos jotain mielenkiintoista luen sen aiheen tarkemmin.. No, mielenkiintoisin useimmin onki ehkä horoskooppi:)))) Hesarin sivuilla en oo käynykkää.
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
niillä on, kattelen yleensä puol huolimattomasti niitä, jos jotain mielenkiintoista luen sen aiheen tarkemmin.. No, mielenkiintoisin useimmin onki ehkä horoskooppi:)))) Hesarin sivuilla en oo käynykkää.
...siellä hesarin sivuille sen pidempään viihdy, mutta...
Siellä on hyvä sudoku ja mennessäni sinne luen ohimennen etusivun uutisotsakkeet. Hyvin harvoin avaan varsinaista linkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431